ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

19 травня 2017

Лісове господарство міст і районів Івано-Франківськоїобласті у 2016 році.

Головне управління статистики інформує:



Протягом 2016 р. підприємствами, зареєстрованими на території області, яким надані в постійне користування або власність землі лісового фонду, реалізовано продукції (робіт, послуг) лісового господарства на 696,7 млн.грн (у 2015р. – на 653,2 млн.грн). Майже три чверті (73,3%) загальнообласних обсягів реалізації забезпечили лісогоспо¬дарські підприємства Рожнятівського, Долинського, Надвірнянського, Верховинського районів та Івано-Франківської міської ради.

У загальній площі рубок лісу в області (25,7 тис.га) найбільше рубок проведено підприємствами Івано-Франківської міськради – 4,2 тис.га або 16,3% площі рубок в області, Надвірнянського (3,3 тис.га або 12,8%), Рожнятівського (2,7 тис.га або 10,4%), Богородчанського районів (2,3 тис.га або 8,8%), частка Верховинського, Калуського, Долинського, Косівського та Яремчанської міськради коливається від 7,1% до 6,5%.

Від усіх видів рубок та проведення підготовчих робіт в 2016р. заготовлено 1532,3 тис.м3 деревини, що на 0,4% менше, ніж роком раніше, з неї – 1213,2 тис.м3 ліквідної деревини (на 0,8% менше). У загальнообласних обсягах заготовленої ліквідної деревини частка підприємств Рожнятівського району склала 19,7% (238,6 тис.м3), Долинського – 17,2%, (209,1 тис.м3), Івано-Франківської міськради – 14,6% (177,2 тис.м3), Надвірнянського – 12,6% (152,4 тис.м3), Верховинського – 9,8% (118,4 тис.м3), питома вага Болехівської, Яремчанської міських рад, Богородчанського, Коломийського, Калуського, Рогатинського та Косівського районів коливалась від 5,9% до 1,7%; підприємствами Тлумацького, Галицького та Снятинського районів заготовлено 0,5–0,2% загальнообласних обсягів ліквідної деревини.

Збільшили заготівлю ліквідної деревини порівняно з 2015р. лісогосподарські підприємства Рожнятівського (на 0,3%), Верховинського (на 1,3%), Тлумацького (на 3,1%), Долинського (на 7,6%) районів та Івано-Франківської міської ради (на 0,5%). Найбільше скорочення обсягів заготівлі ліквідної деревини зафіксовано у Косівському (на 28,4%) та Надвірнянському (на 15,1%) районах.

У структурі заготовленої ліквідної деревини 53,4% становила паливна деревина, 46,6% – лісоматеріали круглі. В районному розрізі основними заготівельниками лісоматеріалів круглих були підприємства Рожнятівського, Долинського та Надвірнянського районів (61,7% обласних обсягів), паливної деревини – Івано-Франківської міської ради, Рожнятівського та Долинського районів (48,5%).

У загальній площі проведених робіт із захисту лісів від шкідників і хвороб (3,8 тис.га) основну частину (99,2%) становили профілактичні біотехнічні заходи, які найбільше застосовувались підприємствами Івано-Франківської міської ради (21,3%), Коломийського (12,6%) та Надвірнянського (12,2%) районів; хімічні препарати захисту лісів застосовувались лісогосподарськими підприємствами Коломийського району на 30 га.

Лісокультурнимироботами, зокрема відтворенням лісів, у 2016р. в області охоплено 3,8 тис.га земель лісового фонду, з яких 1,9 тис.га або 50,1% – підприємствами Рожнятівського, Надвірнянського, районів та Івано-Франківської міської ради.

У Новоукраїнському лісництві відбулися протипожежні навчання




КРОПИВНИЦЬКИЙ. 19 травня. УНН-Центр. На території лісового масиву Гусарського урочища було проведено спільні тактико-спеціальні навчання щодо організації гасіння лісових пожеж з участю лісової охорони Новоукраїнського лісництва ДП “Оникіївський лісгосп”, представників пожежно-рятувальної служби та екологічної інспекції. Про це УНН-Центр повідомили у Кіровоградському ОУЛМГ.

Учасники навчань розглянули порядок дій при виникненні пожеж у лісових масивах, ознайомилися з видами лісових пожеж, обговорили шляхи взаємодії з метою недопущення пожеж у лісових масивах, взаємоінформування про виникнення пожеж, а також практично відпрацювали злагодженість дій усіх залучених служб під час гасіння умовної пожежі.

Як писав УНН-Центр, вінницькі рятувальники спільно з лісовою охороною провели навчання.

Нова техніка “Сторожинецького лісгоспу” береже природу і заощаджує кошти



Учасники виїзної колегії Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства, що відбулася на базі Банилівського лісництва ДП «Сторожинецький лісгосп», ознайомилися з практичним досвідом підприємства в оновленні техніки для лісозаготівельних робіт.

Директор лісгоспу Ігор Беленчук розповів про переваги експлуатації трелювальних колісних тракторів LKT-81 виробництва Словаччини, які вже працюють два роки у Гільчанському, Банилівському, Лаурському лісництвах. На їх придбання лісгосп спрямував 4,4 мільйона гривень власних інвестицій.

“Ми переконалися, що трактори надійні, маневрові, відповідають вимогам безпеки праці, що особливо важливо при лісозаготівлі і трелюванні деревини на гірських крутих схилах, – наголосив Ігор Іванович. – Маючи потужні лебідки, щороку трактор може трелювати на відстань 1,5 км до 8 тисяч кубометрів деревини.”

При цьому техніка дуже ощадлива та потребує удвічі менше дизпалива. Витрати на її обслуговування зменшилися на третину, порівняно з попередніми тракторами, які були в лісництвах. Нові трактори не з дешевих, але ще рік – і вони повністю себе окуплять.

Роботу LKT-81 при трелюванні деревини з лісосіки продемонстрували своїм колегам з інших лісгоспів області лісозаготівельники Банилівського лісництва: помічник звалювальника Ілля Коляска, звалювальник Юрій Петращук, чокерувальник Михайло Бута. У їх лісозаготівельній бригаді ще працюють тракторист Віталій Татар та розкряжувальник Василь Гашмей.



“Раніше я працював на гусеничному ТДТ-55. Порівняно з ним новий трактор – це небо і земля, – розповідає Віталій Татар. – Він легший в експлуатації, дорогу не розбиває, бере більше колод. Може кілька тижнів не потребувати ніякого полагодження.”

На демонстраційній лісосіці у 15-му кварталі лісництва якраз тривав кінцевий прийом рубки головного користування у ялицево-буковому насадженні 90-річного віку. Перший прийом лісівники провели у 2006 році, залишивши на освітленій лісосіці найкращі дерева основних лісоутворюючих порід. За десять років під ними вже піднявся гарний підріст молодого лісу – щільним яскраво-зеленим килимом (16 тисяч штук самосіву на гектар).

“Переважну більшість виділеного нам державою лісосічного фонду розробляємо саме рівномірно-поступовими рубками, які дають можливість поновлюватись лісу природнім шляхом, – зазначає директор Сторожинецького лісгоспу Ігор Беленчук. – Застосовуємо ощадливі до природи способи розробки лісосіки, щоб не пошкодити лісовий підріст звалюванням та трелюванням заготовленої деревини. У тому числі за рахунок нової техніки.”

“Обласне управління лісового та мисливського господарства робить важливі кроки в модернізації лісогосподарських підприємств саме у напрямку застосування природозберігаючих технологій. Придбана останнім часом лісгоспами техніка суттєво зменшує технологічний вплив на лісову екосистему, зокрема заміна тракторів гусеничного типу на колісні, – зазначив в.о. начальника Чернівецького ОУЛМГ Роман Череватий. – Приміром, за 2015-2016 рік капітальні інвестиції наших лісогосподарських підприємств у розвиток виробництва становили 63,3 млн грн.

18.05.2017

"Znaydeno!": порушник не сховається від супутника



У Вінницькій облдержадміністрації презентували електронну систему контролю за використанням земель, вирубкою лісів та несанкціонованих вивезенням сміття за допомогою... супутника.

За словами першого заступника голови Вінницької ОДА Андрія Гижка, проект "Znaydeno!" визнано переможцем першого етапу EGAP Challenge. Ініціатива з його запровадження належить Державному агентству з питань електронного урядування та Фонду Східна Європа. "Електронний сервіс спрямований на візуалізацію, моніторинг та контроль за використанням земель, вирубки лісів, несанкціонованої утилізації сміття, -- каже посадовець. -- І все це з використанням супутника".

-- Запроваджений проект надає можливість отримувати великий масив геопросторової інформації, -- зазначив його керівник Вадим Остапенко. -- Можна оперативно виявляти вирубку лісів. Нині це дуже болюча проблема. Супутник покаже зміну меж чи утворення сміттєзвалищ, сприятиме у веденні спостереження за станом посівів...

Як пояснив Андрій Гижко, одними з перших послугами нового сервісу скористалася Немирівська об'єднана територіальна громада. Встановивши факт неправомірного використання землі, керівництво громади домоглося повернення коштів до бюджету громади.

Віктор СКРИПНИК.
Вінницька область.

18 травня 2017

На Днепропетровщине спасатели «тушили» 5 га хвойного леса. ВІДЕО

Сегодня, 18 мая, 22:24

Масштабный пожар в области. Огнем охватило около 5 гектаров хвойного леса. По такой легенде спасатели области провели учения. Задействовали более 30 единиц спецтехники и около 200 человек личного состава. Подробности — в сюжете телепрограммы Детали.


Електронний облік лісу та Підготовка до сезону пожеж. ВІДЕО

ТРК Львів на каналі Ютюб опублікувало 4 сюжети







Електронний облік лісу



Підготовка до сезону пожеж



Зима у лісі



Деревообробне підприємство

Під час брифінгу лісники обговорили проблемні питання екосистем та лісових господарств


З метою забезпечення якісної та своєчасної підготовки до роботи у пожежонебезпечний період 2017 року управлінням 16 лютого виданий наказ та розроблено план невідкладних комплексних заходів щодо належної підготовки сил та засобів пожежогасіння в лісах Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства до пожежонебезпечного періоду 2017 року.

У своєму вступному слові під час колегії роботи державних лісогосподарських підприємств за І квартал начальник відділу охорони, захисту лісу та внутрішнього аудиту Іван Палінкаш відмітив, що працівники лісової охорони згідно наказу лісогосподарськими підприємствами опрацьовані мобілізаційно-оперативні плани ліквідації лісових пожеж.

Основною причиною виникнення пожеж в природних екосистемах залишається людський фактор. Громадяни, нехтуючи правилами пожежної безпеки, випалюють рослинні залишки та сміття. Такі дії стають причиною виникнення пожеж на присадибних ділянках. Тим паче становлять загрозу розповсюдження вогню на приватні будинки. Наразі вже були саме такі випадки. Ліквідація масштабних пожеж потребує значних матеріальних затрат, залучення спецтехніки та особового складу.

Знищуючи рослинність, люди вважають, що збільшать родючість землі, але це не так.

Станом на початок травня, у лісових господарствах краю перекрито 88 позапланових доріг, що ведуть у лісфонд; виставлено 168 аншлагів, бігбордів, панно, плакатів на протипожежну тематику вздовж доріг загального користування та у місцях відпочинку населення; проведено 261 лекцій та бесід на протипожежну тематику; регулярно в засобах масової інформації оприлюднюються звернення з питань дотримання вимог пожежної безпеки в лісах; проведено 293 рейди під час яких виявлено та притягнуто до адміністративної відповідальності 17 порушників, сума накладених штрафів склала 1479 грн, яка повністю порушниками сплачена; влаштовано 12,2 км. мінералізованих смуг, проведено догляд за мінсмугами та протипожежними розривами в обсязі 40 км.

Пам’ятайте, що ці пожежі не лише завдають шкоди природі, але й негативно впливають на здоров’я людей, особливо тих, хто має проблеми з дихальними шляхами, хворіє на астму.

З метою профілактики подібних надзвичайних подій, як зазначав перший заступник начальника-головний лісничий Закарпаття Ігор Коцур у Закарпатській області проводиться масштабна профілактична робота з населення, із залученням засобів масової інформації, органів влад та волонтерів.

Проте, незважаючи на проведені заходи протягом квітня місяця зафіксовано 4 випадки лісових пожеж на площі 2,75 га. За аналогічний період 2016 року було зафіксовано 5 випадків на пл. 8,4 га.

Повені зупиняться перед деревами - Урядовий кур'єр

Ліси Покутських Карпат треба захистити найвищим заповідним статусом

З туману вийшла ватага опришків. Тьмяно зблиснули руків’я застромлених за череси пістолів та леза нагострених топірців-барток. Старший насупив брови: «Що ви робите у нашому лісі? Рубати? Не дамо!»

Я похитав головою, і видіння зникло. Але і туман, і величний буковий праліс, і гірське озеро, в якому мешкають схожі на мініатюрних драконів тритончики, залишилися. Тут, на заповідному Корматурському хребті національного природного парку «Гуцульщина»,на диво органічно співіснують легенди і наука. І доки комусь за потонулими у хмарі, яка саме зачепилася за вершину гори, товстелезними стовбурами дерев ввижаються народні месники, науковці за допомогою бет-кодерів (фіксатори ультразвуку) вираховують, скільки саме видів кажанів (кожен вид цих тварин пищить на власній частоті) живе в тутешніх дуплах і печерах. Або вивчають, за яких умов краще відновлюються реліктові тиси чи поважні королі карпатського лісу буки.

Скільки скосила «Дружба»
Останнім часом дедалі частіше в різних аудиторіях, зокрема від урядовців нової хвилі, лунає запитання: «А навіщо нам національний парк»? Як видно зі вступу до статті, серед завдань НПП «Гуцульщина» — і збереження кажанів та інших рідкісних видів тварин, і охорона культурної та історичної спадщини, зокрема, пам’яті про Олексу Довбуша й інших народних месників. Але найвідчутнішим поштовхом до створення в Косівському районі Івано-Франківської області національного природного парку стали все-таки не гуманітарні мотиви, а потужні повені, зокрема та, що трапилася 1998-го на сусідньому Закарпатті. Міжвідомча комісія, яка досліджувала тоді причини лиха, визнала, що однією з вагомих причин стало варварське вирубування лісів. Тож багаторічні заклики науковців і громадськості про взяття під охорону косівських лісів у 2002 році таки знайшли відгук у президентському указі про створення національного природного парку на схилах Покутських Карпат.

Землі лісового фонду (43,4 тисяч га) у Косівському районі — це приблизно половина його території (90,3 тисяч га). До створення парку на більшій частині (майже 24 тисяч га) цього фонду ґаздував Кутський держлісгосп, а на решті — комунальне підприємство «Райагроліс». На перший погляд, ліс рубали дуже скромно. Щороку рубки головного користування (це коли на відведеній ділянці зрізують усе підряд) у Кутському лісгоспі здійснювали тільки на 70 гектарах. Тобто утворювалися залисини загальним розміром понад сто футбольних полів. Даних про рубки у «Райагролісі» знайти не вдалося, але порівняння державних і комунальних (колишніх колгоспних) господарств завжди показувало більші масштаби вирубування в останніх.

«Скромно» — це лише на перший погляд. Крім рубок головного користування, в нашому лісівництві існує ще понад 10 видів інших, зокрема суцільні санітарні рубки, які теж залишають голі схили. Та навіть якщо загалом вирубування порослих лісом гір видасться прийнятним, «науково обґрунтованим» чи «у межах розрахункової лісосіки», згадаймо, що, крім офіційних цифр, є ще браконьєрські. І сам побачив минулого літа чимало пеньків без належного офіційного маркування, виявлених природоохоронцями на території Кутського лісгоспу.

Тож облишимо жонглювання цифрами і просто поглянемо на косівські ліси уважним оком. Згори, через розміщену на квадрокоптері камеру. Як це зробив автор фільму «Хто знищує наші ліси» Валерій Ловчиновський. Об’єктив показує, що наче велетенська коса пройшлася горами. Очищені нею від дерев галявини місцями більші за залишки, чубчики, які, оточуючи лісосіки, маскують їх від стороннього ока з боку доріг чи просік.

До речі, попри термін «рубки», ліс давно вже не рубають, а пиляють. За кордоном — за допомогою сучасних машин-харвестерів, у нас — усе ще бензопилами, часто допотопними «Дружбами» ще радянського виробництва. Назву «Дружба» було дано на честь 300-річчя «возз’єднання» України з Росією, яке в СРСР відзначали в 1954 році.

Мертві бджоли не гудуть
Ще одна важлива роль парку — рекреаційна. Простіше кажучи, добре збережені природа та культура краю приваблюють сюди охочих відновити фізичне та психічне здоров’я, набратися нових вражень і сил. Що краще функціонує парк, то більше наших співгромадян та іноземців їде до Пістиня, Кут, Шешор та інших сіл, міст та містечок. Отже, більше можливостей заробити у власників зелених садиб, форельних господарств, колоритних кав’ярень і ресторанів. То кращий виторг у майстрів із Космача чи Яворова, які виставляють вишиванки, ліжники, різьблення та іншу чарівність на знаменитому Косівському базарі.

Колектив «Гуцульщини» чудово розуміє важливість своєї роботи й викладається на всі сто. Крім безпосередньої охорони карпатської природи, шукають можливості це збережене показати відвідувачам. Продумали, промаркували та обладнали півтора десятка туристських маршрутів. Створили оригінальний маєток Святого Миколая і зробили його найупізнаванішим брендом Франківщини (читайте детальніше в «УК» від 31 грудня 2014 статтю «Миру і маленьку ляльку»). Музей і наукові лабораторії парку — улюблене місце дітвори для проведення вільного часу, та й дорослі тут ходять, відкривши рота.

Зробили б і ще більше, але… Замість посилювати охорону природно-науково-дослідних відділень чи створювати нові атракції для туристів співробітники годинами просиджують на засіданнях усіляких робочих груп та в судах. Охочі відщипнути в парку сотку-другу, а то й гектар чи навіть сотню гектарів не переводяться з перших днів його створення («УК» писав про це у статті «Святий Миколай просить захисту» 25 червня 2016 р.).

«Ми готові співпрацювати з громадами, шукаючи компромісів, якщо йдеться про вирішення таких болючих питань, як земельні ділянки, на які є документи права власності чи проектно-кошторисна документація, наприклад, на новий цвинтар чи сміттєзвалище. Або щодо ділянок, на яких ще з позаминулого століття живуть селяни, — каже в.о. директора «Гуцульщини» Юрій Стефурак. — Але про те, щоб віддати державні ліси під забудову, під чиїсь дачі не може йтися. Та й будь-яка зміна меж парку можлива лише через указ Президента».

Чимало любителів поживитися заповідними землями закидають, що парк не має акта на землю. Та це не означає, що державна заповідна установа не захищена. Закон говорить, що поки не виготовлено відповідних документів на землю та межі не винесено в натуру, це все одно територія національного природного парку, а керуватися тим часом треба проектом створення парку і документами про передачу лісів від лісгоспів. Що таких документів досить, аби підтвердити законність власності держави на заповідні землі, показав нещодавно обласний адміністративний суд, який визнав незаконним введення однією із сільрад до проекту свого генерального плану 605 гектарів землі парку.

Але позицію держави треба посилити, а саме: допомогти «Гуцульщині» внести відомості про землі парку до Державного земельного кадастру та реєстру прав. І тут дуже потрібна підтримка Мінприроди та облдержадміністрації. Через брак правовстановлюючої документації на землю страждає не тільки парк, а і район загалом, адже чимало інвестиційних проектів, які колектив «Гуцульщини» намагається запровадити — створення скансена «Гуцульське село», організація еколого-освітнього та візит-центру, центру відтворення гуцульської породи коней, будівництво музею етнографії і природи, на який, до речі, парк уже виготовив проектну документацію, розбудова туристично-мистецького комплексу «Маєток Святого Миколая», а також багато інших задумів — не вдалося реалізувати саме через те, що нема документів на землю.

На тобі, небоже…
Створення парку, головна мета якого — збереження довкілля, мало зупинити облисіння гір та поліпшити захист від стихій. Так з першого погляду і сталося: за 15 років існування парку суцільні рубки не перевищили 30 гектарів. Але це дані лише щодо території, яку парк отримав у повне своє управління. Повноправно господарюють природоохоронці лише на четвертині території «Гуцульщини» (7,6 тисяч га). Решта хоч і отримала особливий статус, залишилася в управлінні лісгоспу та «Райагролісу». Вони хоч і мали б узгоджувати ведення рубок з парком, та зазвичай цього не роблять. Махають сокирою на цих 3/4 частинах із тим самим завзяттям. Придатних для промислової лісозаготівлі ділянок ставало дедалі менше.

Урешті-решт дійшло до того, що саме Держлісагентство України звернулося до Мінприроди з пропозицією передати повністю — із землями, технікою і фондом зарплати — в НПП «Гуцульщина» весь Кутський держлісгосп. Про що свідчить листування за 2009—2010 роки.

Парк погодився — щоб не дати донищити ще вцілілі лісові ділянки. Рішення погодили і Кабмін, і Мінприроди, і Держлісгосп, і облдержадміністрація. Та чи то через амбіції, чи то через небажання втратити одну з годівниць ідею передачі лісгоспу в повне підпорядкування парку зарубали (яке символічне слово!) керівники обласного управління лісового господарства.

Тож рубки у Кутському лісгоспі тривають. Але біда навіть не цьому — в господарській зоні парку теж ведуть лісове господарство. А в тому, що в лісгоспі користуються недружніми до природи технологіями і методами рубок.

Те, що не вдалося зробити сім років тому, треба зробити нині: передати всі ліси Кутського лісгоспу парку. Це забезпечить надійну охорону вбраних у зелене гірських схилів. Відновлені ліси убезпечуватимуть людей та майно від повеней. А поки що слід закріпити права НПП «Гуцульщина» як державної установи на ті землі, які вже надано йому в постійне користування.
Олег ЛИСТОПАД // «Урядовий кур’єр»
«Урядовий кур’єр», 19 травня 2017 року, п'ятниця, № 91 (5960), стор. 1, 4
https://ukurier.gov.ua/uk/articles/poveni-zupinyatsya-pered-derevami/

Опитування - Олексій Пристая

Запрошуємо експертів від університетів, бізнесу, державних установ, неурядових організацій взяти участь в глобальному дослідженні стану співпраці між університетами та бізнесом, державними установами, неурядовими та іншими організаціями.

Опитування можна пройти англійською, німецькою і російською мовами за посиланням
http://www.uni-engagement.com/selection

PS. Друзі, Колеги, прошу по можливості поширити цю інформацію на своїх сторінках, взяти участь у дослідженні особисто та попросити колег також зробити це . Це справді важливо. 

Наперед вдячний!
З повагою, Олексій Пристая


Конкурс на зайняття вакантної посади першого заступника Голови Державного агентства лісових ресурсів


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 18 травня 2017 р. N 323-р

Київ
Про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А"

Відповідно до частини другої статті 23 Закону України "Про державну службу" оголосити конкурс на зайняття вакантних посад Голови Державного космічного агентства, першого заступника Голови Державного агентства лісових ресурсів з визначенням умов проведення конкурсу згідно з додатками 1 і 2.

Прем'єр-міністр України                                   В. ГРОЙСМАН


Інд. 19



Додаток 1
до розпорядження Кабінету Міністрів України
від 18 травня 2017 р. N 323-р


УМОВИ
проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державного космічного агентства


Загальні умови
1. Посадові обов'язки:

1) здійснення повноважень керівника державної служби ДКА;

2) визначення пріоритетів роботи ДКА та шляхів виконання покладених на нього завдань, затвердження планів роботи ДКА, звітів про їх виконання;

3) подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проектів законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, розробником яких є ДКА;

4) представлення Кабінету Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під час укладання міжнародних договорів України;

5) призначення на посаду, переміщення по службі відряджених до ДКА військовослужбовців, а також внесення подання до Міноборони про присвоєння їм у встановленому порядку чергових військових звань;

6) утворення, ліквідація, реорганізація підприємств, установ та організацій, затвердження їх положень (статутів), призначення в установленому порядку на посаду та звільнення з посади їх керівників, виконання в межах повноважень, передбачених законом, інших функцій з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери управління ДКА;

7) здійснення інших повноважень, визначених законом.

2. Умови оплати праці:

1) посадовий оклад - 13000 гривень;

2) надбавка до посадового окладу за ранг - відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 р. N 15 "Питання оплати праці працівників державних органів" (Офіційний вісник України, 2017 р., N 9, ст. 284);

3) інші надбавки, доплати та премії відповідно до статті 52 Закону України "Про державну службу";

4) додаткові стимулюючі виплати у вигляді надбавки за інтенсивність праці та надбавки за виконання особливо важливої роботи відповідно до Положення про застосування стимулюючих виплат державним службовцям, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 р. N 15.

3. Інформація про строковість чи безстроковість призначення на посаду - призначення на посаду строком на п'ять років, якщо інше не передбачено законом, з правом повторного призначення на ще один строк або подальшого переведення за пропозицією Комісії з питань вищого корпусу державної служби на рівнозначну або нижчу посаду до іншого державного органу.

4. Перелік документів, необхідних для участі в конкурсі, та строк їх подання:

1) копія паспорта громадянина України;

2) письмова заява про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади державної служби за формою згідно з додатком 2 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 р. N 246 (Офіційний вісник України, 2016 р., N 28, ст. 1116), до якої додається резюме у довільній формі;

3) заява про забезпечення в установленому порядку розумного пристосування за формою згідно з додатком 3 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 р. N 246 (подається у разі потреби особою, яка має інвалідність);

4) письмова заява, в якій особа повідомляє про те, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади", та дає згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону, або копія довідки встановленої форми про результати такої перевірки;

5) копія (копії) документа (документів) про освіту;

6) посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою;

7) заповнена особова картка встановленого зразка;

8) декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік (подається в порядку, передбаченому Законом України "Про запобігання корупції");

9) документи приймаються до 16 год. 45 хв. 9 червня 2017 року.

5. Дата, час і місце проведення конкурсу - 20 червня 2017 р., 10 година, м. Київ, вул. Прорізна, 15.

6. Прізвище, ім'я та по батькові, номер телефону та адреса електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію з питань проведення конкурсу, - Велієва Олеся Валеріївна (256-00-01, e-mail: velieva@nads.gov.ua).

Вимоги до професійної компетентності
Загальні вимоги
1. Освіта - вища, ступінь вищої освіти - магістр.

2. Стаж роботи:

1) загальний стаж роботи - не менше семи років;

2) досвід роботи на посадах державної служби категорій "А" чи "Б" або на посадах не нижче керівників структурних підрозділів в органах місцевого самоврядування чи досвід роботи на керівних посадах у сфері космічної діяльності; дослідження та використання космічного простору - не менше трьох років.

3. Володіння мовами - вільне володіння державною мовою.

Спеціальні вимоги
1. Знання законодавства:

1) Конституція України;

2) Закон України "Про державну службу";

3) Закон України "Про запобігання корупції";

4) Закон України "Про Кабінет Міністрів України";

5) Закон України "Про центральні органи виконавчої влади";

6) законодавство, що регулює діяльність ДКА (Повітряний кодекс України, Закони України "Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації", "Про космічну діяльність", "Про державну підтримку космічної діяльності", інші акти законодавства).

2. Професійні знання:

1) знання вимог трудового законодавства та законодавства про державну службу;

2) знання основ державного управління в галузі реалізації державної політики у сфері космічної діяльності; дослідження та використання космічного простору.

3. Наявність лідерських навичок щодо:

1) встановлення цілей, пріоритетів та орієнтирів;

2) стратегічного планування;

3) вміння працювати з великим обсягом інформації та здатності виконувати одночасно декілька завдань;

4) ведення ділових переговорів;

5) досягнення кінцевих результатів.

4. Вміння приймати ефективні рішення:

1) аналіз державної політики;

2) наявність необхідних знань для ефективного розподілу та використання ресурсів (у тому числі людських, фінансових, матеріальних).

5. Комунікації та взаємодія:

1) вміння здійснювати ефективну комунікацію та проводити публічні виступи;

2) співпраця та налагодження партнерської взаємодії;

3) відкритість.

6. Управління змінами:

1) формування плану змін та покращень;

2) управління змінами та реакцією на них;

3) оцінка ефективності змін.

7. Управління організацією та персоналом:

1) організація роботи і контроль;

2) управління проектами;

3) управління якісним обслуговуванням;

4) мотивування;

5) управління людськими ресурсами.

8. Особистісні компетенції:

1) принциповість, рішучість і вимогливість під час прийняття рішень;

2) спрямованість на служіння суспільству, захист національних інтересів;

3) системність;

4) інноваційність та неупередженість;

5) самоорганізація та саморозвиток;

6) вміння працювати в стресових ситуаціях.

9. Управління публічними фінансами:

1) знання основ бюджетного законодавства;

2) знання системи державного контролю у сфері публічних фінансів.

10. Робота з інформацією:

1) знання основ законодавства про інформацію;

2) вміння працювати в умовах електронного урядування.



Додаток 2
до розпорядження Кабінету Міністрів України
від 18 травня 2017 р. N 323-р


УМОВИ
проведення конкурсу на зайняття вакантної посади першого заступника Голови Державного агентства лісових ресурсів

Загальні умови

1. Посадові обов'язки:

1) здійснення повноважень відповідно до розподілу обов'язків, визначених керівником державної служби Держлісагентства;

2) виконання обов'язків Голови Держлісагентства у разі його відсутності;

3) реалізація державної політики у сфері лісового та мисливського господарства;

4) здійснення інших повноважень, визначених законом.

2. Умови оплати праці:

1) посадовий оклад - 12000 гривень;

2) надбавка до посадового окладу за ранг - відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 р. N 15 "Питання оплати праці працівників державних органів" (Офіційний вісник України, 2017 р., N 9, ст. 284);

3) інші надбавки, доплати та премії відповідно до статті 52 Закону України "Про державну службу";

4) додаткові стимулюючі виплати у вигляді надбавки за інтенсивність праці та надбавки за виконання особливо важливої роботи відповідно до Положення про застосування стимулюючих виплат державним службовцям, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 р. N 15.

3. Інформація про строковість чи безстроковість призначення на посаду - призначення на посаду строком на п'ять років, якщо інше не передбачено законом, з правом повторного призначення на ще один строк або подальшого переведення за пропозицією Комісії з питань вищого корпусу державної служби на рівнозначну або нижчу посаду до іншого державного органу.

4. Перелік документів, необхідних для участі в конкурсі, та строк їх подання:

1) копія паспорта громадянина України;

2) письмова заява про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади державної служби за формою згідно з додатком 2 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 р. N 246 (Офіційний вісник України, 2016 р., N 28, ст. 1116), до якої додається резюме у довільній формі;

3) заява про забезпечення в установленому порядку розумного пристосування за формою згідно з додатком 3 до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 р. N 246 (подається у разі потреби особою, яка має інвалідність);

4) письмова заява, в якій особа повідомляє про те, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади", та дає згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону, або копія довідки встановленої форми про результати такої перевірки;

5) копія (копії) документа (документів) про освіту;

6) посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою;

7) заповнена особова картка встановленого зразка;

8) декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2016 рік (подається в порядку, передбаченому Законом України "Про запобігання корупції");

9) документи приймаються до 16 год. 45 хв. 9 червня 2017 року.

5. Дата, час і місце проведення конкурсу - 20 червня 2017 р., 10 година, м. Київ, вул. Прорізна, 15.

6. Прізвище, ім'я та по батькові, номер телефону та адреса електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію з питань проведення конкурсу, - Велієва Олеся Валеріївна (256-00-01, e-mail: velieva@nads.gov.ua).

Вимоги до професійної компетентності

Загальні вимоги
1. Освіта - вища, ступінь вищої освіти - магістр.

2. Стаж роботи:

1) загальний стаж роботи - не менше семи років;

2) досвід роботи на посадах державної служби категорій "А" чи "Б" або на посадах не нижче керівників структурних підрозділів в органах місцевого самоврядування чи досвід роботи на керівних посадах у сфері лісового та мисливського господарства - не менше трьох років.

3. Володіння мовами - вільне володіння державною мовою.

Спеціальні вимоги
1. Знання законодавства:

1) Конституція України;

2) Закон України "Про державну службу";

3) Закон України "Про запобігання корупції";

4) Закон України "Про Кабінет Міністрів України";

5) Закон України "Про центральні органи виконавчої влади";

6) законодавство, що регулює діяльність Держлісагентства (Лісовий кодекс України,Земельний кодекс України, інші акти законодавства).

2. Професійні знання:

1) знання вимог трудового законодавства та законодавства про державну службу;

2) знання основ державного управління у сфері лісового та мисливського господарства, а також державного контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо ведення лісового господарства.

3. Наявність лідерських навичок щодо:

1) встановлення цілей, пріоритетів та орієнтирів;

2) стратегічного планування;

3) вміння працювати з великим обсягом інформації та здатності виконувати одночасно декілька завдань;

4) ведення ділових переговорів;

5) досягнення кінцевих результатів.

4. Вміння приймати ефективні рішення:

1) аналіз державної політики;

2) наявність необхідних знань для ефективного розподілу та використання ресурсів (у тому числі людських, фінансових, матеріальних).

5. Комунікації та взаємодія:

1) вміння здійснювати ефективну комунікацію та проводити публічні виступи;

2) співпраця та налагодження партнерської взаємодії;

3) відкритість.

6. Управління змінами:

1) формування плану змін та покращень;

2) управління змінами та реакцією на них;

3) оцінка ефективності змін.

7. Управління організацією та персоналом:

1) організація роботи і контроль;

2) управління проектами;

3) управління якісним обслуговуванням;

4) мотивування;

5) управління людськими ресурсами.

8. Особистісні компетенції:

1) принциповість, рішучість і вимогливість під час прийняття рішень;

2) спрямованість на служіння суспільству, захист національних інтересів;

3) системність;

4) інноваційність та неупередженість;

5) самоорганізація та саморозвиток;

6) вміння працювати в стресових ситуаціях.

9. Управління публічними фінансами:

1) знання основ бюджетного законодавства;

2) знання системи державного контролю у сфері публічних фінансів.

10. Робота з інформацією:

1) знання основ законодавства про інформацію;

2) вміння працювати в умовах електронного урядування.

____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KR170323.html