ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

13 січня 2017

Головний єгер Бучаччини розповів, чому стріляв у собак 31 грудня


Слідчі продовжують з'ясовувати усі обставини випадку, що мав місце на Бучаччині у загальнозоологічному заказнику місцевого значення Пулікове. 

Нагадаємо, що там 31 грудня керівник Бучацького товариства мисливців та рибалок стріляв у собак. Відповідне відео поширили в соцмережах.

На даний момент вже опитали двох єгерів та керівника місцевого товариства мисливців та рибалок Василя Сеника.

За їх словами, у той день один з працівників лісового господарства, почувши постріли на території заказника, повідомив про це керівника товариства. Останній прибув до місця полювання разом зі ще одним єгерем. З лісу в цей час вийшли двоє людей разом із собаками. На вимогу надати документи чоловіки стали вести себе агресивно і натравили на перевіряючих собак.

Василь Сеник каже, що він вистрелив лише в одну тварину. Запевняє, що мав право так чинити згідно статті 34 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», адже власники чотирилапих на вимогу не надали жодних документів на тварин.

У поліції повідомили, наразі розслідування кримінального провадження триває, оскільки ще не допитані особи, які є власниками тварин.

Сьогодні
15:57 2017
Сергій Балуцький

Микола Салагор: «Вже рік митниця не здійснює оформлення «дров» більше 2 метрів»



Як відомо, наприкінці 2015 року в Україні офіційно почала діяти заборона на експорт необроблених лісоматеріалів, зокрема з 1 листопада 2015 року – деревних порід, крім сосни, а уже з 1 січня поточного року – повна заборона експорту необроблених лісоматеріалів.

Втім, перші місяці дії так званого мораторію засвідчили значну ймовірність порушень під час здійснення експортних операцій щодо лісоматеріалів. Маємо на увазі вивезення з України лісу «під прикриттям»: заборонені лісоматеріали товарної позиції 4403 «лісоматеріали необроблені» експортери намагалися вивозити, декларуючи їх у товарній позиції 4401 «деревина паливна».

Чернівецька митниця ДФС неодноразово піднімала нагора дане питання, надсилаючи звернення та запити до органів державної влади, правоохоронних органів, інших установ та організацій, пов‘язаних із реалізацією та експортом лісоматеріалів. Аби упередити маніпуляції з товарними позиціями, ще 6 січня 2016 року було видано розпорядження начальника Чернівецької митниці ДФС Миколи Салагора щодо посилення митного контролю за експортом лісоматеріалів.

Таке рішення митного органу спричинило хвилю обурень серед «доброчесних» експортерів й інших осіб, у тому числі державних службовців й горе-політиків, які виказували надзвичайну «стурбованість» проблемами лісового господарства. У результаті митниці довелося офіційно спростовувати надумані абсурдні звинувачення у корупційних схемах і перешкоджанні роботі лісогосподарських підприємств області.

Чернівецька митниця ДФС у межах компетенції, відповідно до діючого законодавства обрала принципову позицію у питаннях класифікації деревини. Упродовж 2016 року в зоні діяльності митниці не було оформленого жодного куба дров довжиною понад 2 метра, не зважаючи на маніпуляції «підприємців» із ГОСТами, затвердженими ще у радянські часи.

Результатом посиленого контролю стало запровадження 45 справ про порушення митних правил за ознаками ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, де предметом ПМП виступали лісо-, пиломатеріали на суму 2 722 309,21 грн.

Врешті офіційну позицію з даного питання озвучило Державне агентство лісових ресурсів України. На офіційному сайті Держлісагентства прес-служба розмістила інформацію про підписання наказу, яким т.в.о. Голови відомства Христина Юшкевич зобов’язує керівників державних підприємств під час поставок за межі митної території України дров паливних обмежити їх довжину двома метрами. Крім того, пані Юшкевич «закликала інших постійних лісокористувачів також ввести аналогічну норму та обмежити довжину дров під час експорту двома метрами».

Як кажуть у народі – краще пізно, ніж ніколи.

13.01.2017

Молдова - не Україна

ЄС виділить Молдові 100 млн євро макрофінансової допомоги




Кошти, виділені країні, використають для короткотермінових фінансових потреб

Євросоюз виділить Молдові 100 млн євро макрофінансової допомоги. Про це повідомляє «Укрінформ» із посиланням на власне джерело у Єврокомісії.

«Єврокомісія сьогодні задовольнила запит Молдови щодо надання програми макрофінансової допомоги розміром до 100 млн євро. Ця допомога сприятиме задоволенню країною своїх короткотермінових фінансових потреб», - заявили в керівній інституції ЄС.

При цьому 40 млн євро будуть виділені безповоротно у формі грантів, а ще 60 млн - у формі позик на вигідних для Молдови умовах.

Нагадаємо, зобов’язання ЄС виділити Україні черговий транш макрофінансової допомоги у розмірі 600 млн євро нині заблоковані через невиконання українською стороною деяких умов, зокрема щодо заборони експорту лісу-кругляка.

У грудні Україна отримала другий транш фінансової допомоги Європейського Союзу в сумі 55,125 млн євро в рамках угоди про фінансування, укладеної між урядом України і Європейською комісією в 2014 році.

«Лісовий вісник» вітає усіх із Василем та Старим Новим Роком!!!



Йшов він лісом, йшов він степом,
Містом і селом,
Щоб велику Україну
Обгорнуть теплом.

У родину нашу дружню
Тихо увійшов
І до кожного серденька
Світлий шлях знайшов.

Залунали скрізь щедрівки,
Сміх і тут і там.
Щедрий вечір, добрий вечір,
Українці, вам!


Прокуратура вимагає від лісгоспу повернути 350 тис. грн. за незаконну порубку лісу

Порубки лісових насаджень було зафіксовано у 2016 році на території Харківського та Зміївського районів




Харківська місцева прокуратура №1 скерувала до Господарського суду області позов про стягнення з одного з державних підприємств шкоди, заподіяної незаконною порубкою дерев.

Як розповіла керівник місцевої прокуратури Катерина Шевцова, в ході вивчення питання дотримання вимог природоохоронного законодавства у сфері охорони, використання і відтворення природних ресурсів встановлені факти незаконної порубки лісових насаджень у 2016 році на території Харківського та Зміївського районів області, що належать до одного з лісгоспів.

Загальна сума збитків становить майже 350 тис. грн.

Наразі позов знаходиться на розгляді суду.

Крім того за виявленими фактами розпочато кримінальні провадження.

Нагадаємо, що за повідомленнями правоохоронних органів, активна несанкціонована вирубка цінних порід дерев проходить у декільках районах області

Так, Красноградський відділ Первомайської місцевої прокуратури здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні за фактом незаконної порубки особливо цінних порід лісодеревини (ст. 246 КК України). «На гарячому» було затримали 44-річного місцевого мешканця, який незаконно пиляв дуби.На момент затримання він встиг знищити 8 дубів. За попередніми даними, загальна сума збитків, завданих державі, становить майже 50 тис. грн.

У Дергачах двоє чоловіків (мешканець м. Полтава та житель Краснокутського району) вночі погрузили до вантажних автомобілів столітні дуби та збиралися вивезти їх на продаж. Дергачівська місцева прокуратура скерувала до суду обвинувальний акт за фактом замаху на крадіжку 100-літніх дубів групою осіб (ч.2 ст.15, ч.2 ст.185 КК України).

Зміївський відділ Чугуївської місцевої прокуратури затвердив та направив до Зміївського районного суду області обвинувальний акт за фактом незаконної порубки лісу (ст. 246 КК України). У жовтні поточного року 42-річний мешканець району в одному з місцевих лісництв незаконно вирубав майже 100 дерев. Серед них - ясени, дуби та клени. Частина деревини вже була згружена до КАМАЗу, частина дерев ще чекала на завантаження. Сума завданих лісництву збитків складає майже 400 тис. грн.

Два автомобілі «КамАЗ» з деревиною під керуванням місцевих мешканців було зупинено на ділянці траси Дворічна–Куп’янськ. На запитання правоохоронців Куп’янського відділу, куди чоловіки везуть деревину, водії так і не змогли надати пояснень.За фактом події відкрито кримінальне провадження за статтею 246 (незаконна порубка лісу) Кримінального кодексу України, що карається позбавленням волі на срок до 3-х років.

Нагадаємо також, що правоохоронці "накрили" підприємство, на якому виявлено майже 200 куб. м незаконно вирубаної деревини. Як повідомили "Справжній Варті" в прокуратурі, посадовці лісгоспів області у змові з суб'єктами господарювання у лісопереробній галузі незаконно заволоділи деревиною

Раніше про створення робочої групи обласної ради було заявлено під час круглому столі «Боротьба із незаконною вирубкою лісів Харківської області: перспективи та шляхи вирішення». Також депутати Харківської обласної ради попросили парламент прискорити розгляд законів щодо охорони лісу та збільшити відповідальність за це.


П'ятниця, 13 січня 2017, 16:09

Резонанс. У компанії Latschbacher говорять про чорний ринок новорічних ялинок в Україні



На адресу редакції «ЛВ» надійшов лист від Latschbacher Group, який починається словами: «Чорний ринок новорічних ялинок процвітав як ніколи: чому не працювала програма обліку новорічних ялинок 2016/2017».

«У зимовому сезоні 2016/2017 для обліку новорічних ялинок використовувалися наліпки, пластикові бирки, а також бирки, що залишилися з 2015 року, є ще чорні бирки, які прикріплюються до дерева пластиковим хомутом. Така різноманітність бирок призвела до того, що ніхто не може визначити, де зрубана дана новорічна ялинка, ким і як вона заготовлена, кому продана та за які гроші.

Подібну ситуацію просто неможливо уявити в Німеччині, Австрії або будь-якій іншій країні Європи, де впроваджено стандартизований облік. Це означає, що бирки або наліпки, які використовуються для маркування дерев, чітко встановленого єдиного зразка, інших бути не може. Вони йдуть із суцільною нумерацією і штрих-кодом, дані яких вносяться до системи обліку, що дозволяє легко відстежити де, коли, ким і як заготовлена та реалізована дана новорічна ялинка. Нагадую, що з 2013 року кожна ялинка в Україні маркувалася пластиковою биркою єдиного зразка. Будь-який покупець міг через сервіс yalynka.info перевірити походження дерева.



Сьогодні, за згодою ДП «Лісовий Інноваційно-Аналітичний Центр» (адже саме ЛІАЦ є оператором Системи електронного обліку деревини), дана система не працює. Держлісагентство та ЛІАЦ пояснили, що замість пластикових бирок, для здешевлення процесу маркування, вони розробили спеціальну самоклеючу наліпку, яка коштує 0,63 коп. за одиницю. Саме ці наліпки реалізовувалися серед держлісгоспів (для порівняння, пластикові бирки для маркування новорічних ялинок Latschbacher забезпечують захист від підробки, безпомилкове зчитування штрих-коду сканерами, механічну стійкість в діапазоні температур від -25С до +50С, легко закріплюються до стовбура ялинки і мають захист від повторного використання, стійкі до розчинення у воді. В 2016 році такі бирки коштували 0,62 копійки за одиницю.).

В результаті такого «здешевлення» маркування, 95% ялинок продавалося без бирок і без наліпок, хтось реалізовував самоклеючі етикетки з номером, який не зчитується, хтось реалізовував сумнівні пластикові бирки, паперові наліпки йшли різного зразка. Були наліпки зі штрих-кодом і без, вони розмокали і рвалися, продавці ялинок вішали етикетки невідомого походження при продажі. Переконатися в цьому міг кожний, хто заходив на будь-який ялинковий базар.

Фактично, облік новорічних ялинок 2016/2017 відсутній: в системі ЕОД немає прозорих даних про їх заготівлю, переміщення та реалізацію. На дорогах контроль за переміщенням ялинок був виключно візуальний, тому що інспектори поліції не мали можливості надіслати запит до центрального сервера і відразу отримати необхідну для перевірки інформацію.

Важливо розуміти, що наявність бирок або етикеток, як таких, не вирішить проблему. Бирка — це тільки елемент обліку, найголовніше — це дані і порядок їх внесення в систему, і, власне, реально працююча система електронного обліку деревини. І якщо ЛІАЦ не здатний бути оператором і повноцінно вести цю систему, потрібно на державному рівні ставити питання про те, яке державне підприємство або приватний оператор, зможуть забезпечити чітке, своєчасне і професійне управління системою ЕОД.

Зі свого боку компанія Latschbacher неодноразово зверталася в Держлісагентство і ДП «ЛІАЦ» з технічними логістичними пропозиціями, які здатні забезпечити порядок в новорічній програмі, в тому числі. Але ми, як завжди, не були почуті. Від голів Держлісагентства та ЛІАЦ надходять численні заяви, але конкретної роботи немає. Гасла залишаються гаслами. Тим часом в цьому році чорний ринок новорічних ялинок процвітав як ніколи», — Володимир Молочко, представник групи компаній Latschbacher у Східній Європі



Про компанію Latschbacher Group


Міжнародна група компаній Latschbacher GmbH заснована в 1954 році і наразі є провідним світовим виробником устаткування під марками Signumat, Winforstpro, яке використовується для обліку деревини та пиломатеріалів у лісовому господарстві та деревообробній промисловості.

Основні напрямки діяльності компанії Latschbacher: розробка, впровадження та сервісне обслуговування логістичних програмних рішень для збирання даних і оптимізації виробничих процесів заготівлі та реалізації круглого лісу.

Latschbacher Group постачає свої системи та продукти у більшість країн Європи, в США та Бразилію. Одними з найбільших замовників є державні організації та приватні підприємства Німеччини, Австрії та Швейцарії. Так, система електронного обліку WinforstPro використовується Міністерством харчування, сільського та лісового господарства землі Баварія, Саксонським державним консалтинговим підприємством Sachsenforst, Міністерством лісового господарства землі Рейнланд-Пфальц та ін. У Швейцарії системи Latschbacher розроблені для лісових управлінь кантонів Берн та Санкт-Галлен, у тому числі для теплової електростанції, яка працює на деревинному вугіллі. Систему обліку WinforstPro також використовує австрійська Papierholz Austria GmbH – найбільший торговець лісом у Європі.

У офісах Latschbacher Group працюють близько 100 співробітників у Німеччині, Швейцарії, США, Південній Африці, Бразилії, Польщі та Україні.

Про Latschbacher Україна


Постачальником логістичних рішень для підприємств лісогосподарського сегменту бізнесу України є компанія «Латчбахер Україна», яка також є розробником та надає технічну підтримку системи ЕОД, на підставі договору, укладеного з ДП «Укрлісконсалтинг» (зараз – ЛІАЦ) у 2012 році.

Систему електронного обліку деревини було розроблено з 2009 по 2012 рік на базі австрійської моделі ПЗ WinforstPro. Команда спеціалістів компаній Latschbacher AG (Австрія), Timber&Equipment GmbH (Німеччина) та «Латчбахер Україна» адаптувала логістичні інноваційні технології під специфіку вітчизняних підприємств.

У 2013 році систему електронного обліку деревини було впроваджено у 250 лісогосподарських підприємствах по всіх областях та АР Крим, які підпорядковані Державному агентству лісових ресурсів України. На сьогодні системою користуються 273 лісгоспи.

Работники Херсонских лесхозов массово уходят в неоплачиваемые отпуска. Дальше – увольнение?


Накануне Нового года на Херсонщине было задержано 9 порубщиков леса со 124 молодыми деревцами, которым придется уплатить 40 тысяч гривен как компенсацию за причиненный ущерб.

К сожалению, введенный Херсонским облсоветом запрет на вырубку лесных насаждений «черные лесорубы» проигнорировали. И что самое страшное – остановить их в ближайшее время будет некому. Государство окончательно отказало государственным лесхозам в бюджетном финансировании, и сотрудникам приходится целыми коллективами писать заявления об уходе в отпуска. Неоплачиваемые. Пока что – на месяц, но если в ближайшее время ничего не изменится, люди будут вынуждены писать заявления об уходе по собственному желанию.

Со слов Владимира Михайленко, главного лесничего области, в неоплачиваемые отпуска уже ушли работники Новотроицкого, Голопристанского, Олешковского и Великоалександровского лесхозов, а также Присивашского опытного хозяйства. Работники Херсонского лесхоза уже давно в отпусках. Уходят и лесничие, и мастера леса, и экономисты, и бухгалтера.

Теперь вынужденные отпускники, не особо церемонясь, советуют чиновникам, которые лишили их и их семьи средств к существованию, оторвать з... от мягких кресел в теплых кабинетах и самим выходить на защиту рукотворных лесов Херсонщины. Чтобы хоть какой-то прок от них был.

Что касается сложившегося финансового расклада, то для пополнения фонда заработной платы государственных лесхозов Херсонской области на 2017 год необходимо около 66 миллионов гривен. Госбюджет не выделяет на эти меры ни копейки. В бюджете области появилась некая программа защиты лесов, где, вроде бы, предусматриваются и средства на охрану зеленых насаждений. Однако из местной казны в целом финансировать зарплаты сотрудникам лесхозов невозможно, поскольку государственные предприятия должны содержаться на деньги государственного бюджета. Можно изменить правовой статус, и стать коммунальными предприятиями. Но ни Гослесагентство, на правительство не делают в этом направлении никаких шагов. Как собаки на сене - и сам не гам, и другому не дам.

АВТОР: ИРИНА ЖЕЛЕЗНЯК | ОПУБЛИКОВАНО: ЯНВАРЬ 13, 2017 В 09:05
atmwood.com.ua
По материалам www.newday.kherson.ua
Татьяна Кузьменко, член редколлегии Собкор интернет-издания "AtmWood. Дерево-промышленный вестник"

У лісосмузі Миколаївської області зникли 474 дерева



У Первомайському районі Миколаївщини невідомі вирубали 474 дерева у лісосмузі, розташованій біля залізничного перегону «Кам'яний Міст – Кінецьпіль».

Про це повідомили в Первомайському відділі поліції, передає Infokava.com з посиланням на news.pn

Вирубку дерев 5 січня залізничники виявили під час обходу території. За підрахунками, державі завдано матеріальних збитків на загальну суму майже 700 тисяч гривень.

За фактом розпочато кримінальне провадження за статтею 246 Кримінального кодексу України («Незаконна порубка лісу»).

Поліція просить громадян, які стали свідками зазначених злочинів, або володіють інформацією, корисною для слідства, звернутися до Первомайський відділ поліції

http://infokava.com/53268-v-lesopolose-nykolaevskoy-oblasty-yschezly-474-dereva.html

Володимир Гройсман: «Ми маємо побороти бідність у нашій великій 45-мільйонній країні»



Переді мною наймолодший Прем’єр-міністр України, який старанно приховує втому. Мимоволі згадується його перше інтерв’ю Укрінформу. Будучи вже тоді людиною «при посаді», мером міста (хоча і наймолодшим в країні) із кількома потужними міжнародними проектами, він носив куртку із назвою «Цілодобова варта» і саме в цьому «образі» перевіряв житлово-комунальне господарство Вінниці. Це було рівно за 10 років до призначення його керівником українського уряду. Молодість не приховує успіхів, і він уже пізніше розповідав з гордістю про деякі з них: про те, як, аби залучити пасажиропотік в модні трамваї, зробили у вагонах вай-фай і тим самим зберегли міську транспортну інфраструктуру, про 700 мільйонів залучених інвестицій, танцюючий фонтан, діагностичний центра та набережну. Тепер Володимир Гройсман один з небагатьох представників влади, хто може показати своє поступове, крок за кроком політичне сходження: зразковий (за критеріями Форбс) український мер — віце-прем’єр — спікер парламенту — прем’єр. Сьогодні в нас менше часу для інтерв`ю, але в його очах той самий азарт людини, якій є про що розповісти…

Уряд збалансував бюджет, думаючи про людей




Володимире Борисовичу, Бюджет на 2017 рік експерти називають збалансованим, що ледь не виняток у всій нашій чвертьвіковій урядовій практиці. Водночас деякі механізми отримання доходів викликають занепокоєння: та ж славнозвісна спецконфіскація, приватизація. Які механізми подолання цих проблем і як ви загалом оцінюєте бюджетні ризики?

— Ми більш як три місяці вели діалог з експертним середовищем, українським парламентом. Уряд вніс достатньо збалансований бюджет на 2017 рік, і він є дуже структурований, дуже чітко визначені пріоритети, які в нього закладені. Це — оборонка, це підвищення мінімальної заробітної плати вдвічі — до 3200 гривень. Для вчителів — підняття в 2017 році до 50 відсотків заробітної плати, лікарям — до 30 відсотків. Збережено систему децентралізації та підтримки аграрного комплексу, машинобудування, масштабного будівництва доріг. Ми розраховуємо, що зростання економіки реально становитиме близько 3 відсотків.





Чому я кажу, що бюджет є людиноцентричним? Його збалансовано саме в інтересах людини: зарплата, інфраструктура, дороги, та ж оборонка — всі ці напрямки ми врахували. По-різному можна ставитись до цього документу, але ми чесно, відкрито, абсолютно публічно три місяці працювали над складним та важливим документом і зрештою вийшли на планове прийняття закону про Державний бюджет. У підсумку ми почали новий рік з новим бюджетом і будемо концентруватись на його виконанні. Тому прогнози у мене абсолютно і об∂рунтовано оптимістичні.

— Отже, серйозних бюджетних ризиків з наповненням не бачите?

— Це була дуже копітка, важка робота. Це не те, що ти прийняв бюджет і все, ні — треба працювати над його наповненням. Наприклад, ми взялися за ту ж митницю. Так, там ще далеко до якісного наведення порядку, але вже ті перші кроки, які ми зробили, дали можливість у серпні місяці отримати 1 мільярд, а надалі вже 2 — 2,5 мільярда гривень перевиконання планів отримувати щомісяця до доходної частини бюджету. Що стосується ризиків, наприклад, щодо питання спецконфіскації майна, отриманого злочинним шляхом попередньою владою… Зверніть увагу, ми заклали порівняно незначний ресурс: якщо сума спецконфіскації приблизно 40 мільярдів гривень, то лише 12 з них ми заклали до бюджету як компенсацію його дефіциту. При цьому ми оптимістично дивимося на перспективу спецконфіскації. Час іде, правова система підходить до моменту, тому всі кошти мають бути повернені туди, звідки вони були вкрадені. А вкрадені вони були з бюджету і мають слугувати державі та людям.





— Чи вдалось переламати ситуацію з державними компаніями-монстрами, які фактично стали символами корупції в корупційній державі? Наскільки виправдало себе запрошення варягів-іноземців? Зараз багато хто робить ставки на Укрзалізницю: з’їсть залізнична мафія Балчуна чи Балчун переможе мафію?

— Я вважаю, що Балчун — реформатор. Він чесна людина, має досвід управління, і йому дуже непросто працювати за умов, коли стара система опирається, намагається зберегти себе чи навіть дискредитувати його. Я тут теж відкритий. Балчун переміг на прозорому конкурсі, був відібраний незалежною комісією. Коли мене було призначено Прем’єр-міністром, його вже було обрано, ми його тільки призначили нашим урядом, як керівника Укрзалізниці. Я готовий підтримувати будь-якого керівника, незалежно від того, він з України чи не з України. Головне, аби це були фахові люди, які мають відповідний досвід і готові працювати на державу.

Державні підприємства завжди були корупційними. Але зараз ви можете подивитися, що багато державних підприємств ми вивели із збитковості у прибутковість. Кажуть, ось у тому підприємстві декілька десятків мільярдів доходів. А куди підуть ці доходи? Вони підуть у державний бюджет і будуть слугувати українським громадянам. Для виплати підвищених заробітних плат, для виплати пенсій, для будівництва доріг та багатьох інших справ.

А чому раніше ці підприємства були збитковими? І у мене тоді є велике питання: де були ці всі гроші? Ці гроші були по кишенях різного роду ділків і корупціонерів. Ми це вибили сьогодні. Такий системний підхід виведення з кризи державних підприємств сприятиме розвитку національної економіки, нарощуванню ресурсів у бюджеті. І одне з урядових завдань — справедливо побудувати перерозподіл цих ресурсів в ім’я людей.

Яким є наш найбільший виклик сьогодні? Боротьба з бідністю. Ми маємо побороти бідність в нашій великій 45-мільйонній країні. З одного боку, необхідні реформаторські рішення, з іншого, необхідно розуміти відчуття людей, їхні найбільші проблеми, аби робити саме ті кроки, які дадуть можливість подолати цей виклик. Мінімальна заробітна плата, підвищення доходів наших освітян і лікарів — це вже перші кроки. Приміром, ми прийняли рішення підняти заробітну плату нашим еменесникам. Здивуєтесь, але еменесник, який має гасити пожежу, іншими словами, іде у вогонь, мав заробітну платню аж 3 тисячі гривень. І нікому не було до цього діла. Коли щось горить, всі моляться на те, щоб ці люди вчасно приїхали і якісно виконали свою роботу. А потім вони йдуть до каси, і мають отримати ті 3 тисячі гривень. Це справедливо? Нещодавно мені довелось бути у 13-й пожежній частині Києва. Якраз, пам’ятаєте, ринок горів нещодавно в Києві? Мені показували шоломи, устаткування. Все просто поплавлене. Уявляєте, в якій температурі люди гасили цю пожежу, ризикуючи своїм життям? І за це вони отримували 3 тисячі гривень! Зараз ми підняли їм заробітну плату на трохи більше ніж на дві тисячі гривень, і це означає, що ми починаємо потихеньку віддавати наші борги людям. І будемо віддавати їх далі.

— Якщо говорити загалом про державні компанії, є план зменшення там присутності держави? Чи бачите ви сенс в їх приватизації?

— Сенс бачу. Справді, багато середніх та невеликих підприємств маємо приватизувати, аби вони працювали на державу, а не експлуатували її. Але є і важливі державні підприємства, приміром, те ж Укргазвидобування, які, на моє глибоке переконання, мають бути державними. Чому? Це стратегічно важливе підприємство для видобутку газу в країні, а ми взяли курс зараз на видобуток власного газу. Відтак, чому ми маємо цей газ купувати за дорогу валюту за кордоном? Це ж послаблює нашу економіку в тому числі. Наша генеральна лінія полягає в тому, щоб менше споживати при якісному теплі і більше видобувати.

Україна в минулі роки постійно зменшувала видобуток газу. Я думаю, що це робилося умисно. Створювалися всі умови, за яких державний газовидобуток падав. Газовидобувникам закручували гайки, щоб вони не могли розвиватися, натомість, все більше і більше формувалися умови юридичної і енергетичної залежності від Росії. Це був такий довгостроковий продаж нашого суверенітету Російській Федерації, навмисна політика тодішнього уряду. Ми зламали це. Наше завдання розвивати власний видобуток, причому саме державною компанією, скорочувати закупівлю енергоносіїв за кордоном, і ми вже можемо говорити про те, щоб у 2016 році ми мали не мінус, а плюс у видобутку. Я радію цьому, отже, пішли правильним шляхом. А в новому році додамо до того рівня газовидобутку, який маємо сьогодні, ще десь плюс 500 мільйонів кубічних метрів газу.

Коли ж врахувати, що паралельно ми нарешті починаємо втілювати в життя масштабні заходи з енергозбереження, реально зменшуючи споживання енергоносіїв — в нас фактично буде баланс видобутку енергоносіїв та споживання. А це енергетична незалежність, це розвиток економіки, це конкурентоздатність держави на міжнародних ринках, іншими словами те, що в середньостроковій перспективі дасть нам дуже гарний результат.

— Ви згадали про середньострокову перспективу. Наскільки вичерпно змальовує для країни цю перспективу представлений урядом план до 2020 року?

— Так, напередодні Нового року, я презентував середньостроковий план дій до 2020-го року. Чіткий, структурований документ, в якому визначено пріоритети: економічний розвиток, за рахунок чого ми будемо його забезпечувати, належне врядування, верховенство права, безпека і оборона — це те, що сьогодні цікавить людей. І нарешті, найважливіший пріоритет — це розвиток людського капіталу. П’ять пріоритетів, дуже чітких з конкретними завданнями. Іншими словами — всі ті речі, які дозволять нам в середньостроковій перспективі отримати результат.

За великим рахунком, українські громадяни чекають від нас чіткого бачення, де ми знаходимося, куди ми йдемо, і яким є наше майбутнє. Ми даємо їм таку відповідь, пропонуючи нашу стратегію. Це достатньо інклюзивний документ. Ми працювали з міністерствами, з експертами міністерств. А тепер ми на місяць запропонували план на публічне обговорення. Ми хочемо, щоб це був спільний документ — експертного середовища, суспільства та уряду. Тоді він буде приречений на успіх, тому що всіх об`єднає ідея його виконання.

Це має якісно відрізнятись від тієї ситуації, коли кожен намагається наклепати свою якусь програму, а потім не поспішає її виконувати. Ми кажемо, це реальний план і саме план дій: що ми маємо робити, як ми маємо рухатися, як виконувати.

При цьому ми не бачимо програму відірваною від оперативних завдань. Щодня, щодоби ми поєднуємо два напрямки — оперативне управління та стратегічне. Я завжди кажу, що найпереконливіший критерій, це коли ти виходиш на вулицю і можеш дивитися людям в очі. От я й намагаюсь зробити все, аби нашій команді не треба було ховати очі від людей.


— Чи не найболючіше питання року, що минув — тарифи. Багато політиків ледь не третій Майдан пророкували через їхнє зростання. Чи вдалося нормально вийти з цієї ситуації, який сьогодні показник оплати цих послуг, які висновки можна зробити і чого варто українцям чекати наступного року?


— Ми зруйнували, я підкреслюю це, ми зруйнували найбільшу корупційну схему в країні, яка діяла десятиріччями. І на якій заробляли колосальні ресурси ті, хто очолював ці схеми. Чи може хтось сказати, що я самогубець? Тоді чому ми пішли на це? Тому що знаємо реальні механізми, як ЦЕ працювало і КУДИ йшли надприбутки.


Коли ти бачиш, що грабують, у тебе є два варіанта: або ти допомагаєш грабувати, або ти зупиняєш. Я вважаю, що моє завдання зупиняти. Я зупинив пограбунок. Це — перше. Друга позиція. Ми не тільки зупинили пограбунок, ми чітко визначили стратегію на енергонезалежність і почали займатися енергонезалежністю. Ми реально вирішуємо завдання, які дають можливість сьогодні говорити, що за три-чотири-п’ять років Україна стане енергонезалежною. Це колосальний внесок в нашу економіку, стабільність. Колосальний. Я бачив нещодавно аналітику, яка показує: якби ми видобували свій газ в Україні, а не купували його за валюту, долар би сьогодні при всіх тих проблемах, які ми маємо, не коштував би більше 18,5 гривні. Уявляєте, рівень впливу цього фактору на економіку?

Тепер про компенсатори. Насправді, я чітко розумію, що ми робимо. Треба захистити тих, хто не має високих доходів. Чому я маю політиків українських захищати, їхні 25-метрові басейни, великі приватні будинки, що обігріваються газом? Вони теж мають купувати дешевий газ? І за нього вся країна буде доплачувати? Ні, так не буде. Тому у нас є ціна імпортного паритету, яка впроваджена і вона є граничною. З іншого боку, кожна українська родина, яка має невеликій дохід має право отримати для себе спеціальну персональну знижку, що має назву — субсидія.

— Парламент збільшив видатки на субсидії на 6,3 мільярда гривень. Чому не вдалось вкластися в ті 40 мільярдів, що були передбачені в бюджеті?

— Це цільова історія. Ми знаємо, скільки саме людей мають отримати субсидії.

— Тобто, це виправдана цифра?

— Звісно. Це безповоротно, це чесно, і це адресно. Раніше теж були субсидії, не 40 млрд, а 20 млрд. Я вісім років працював мером Вінниці, і з 2006 року субсидії завжди існували. Тобто, держава все одно давала субсидії, хоча і анонсуючи невисоку ціну на газ. Начебто невисоку. Бо це багатьом було вигідно — поставити дешеву ціну на газ. Поясню, чому. Потім давали компенсацію «Нафтогазу», компенсацію «Теплокомуненерго», і це виливалося в сотні мільярдів, які просто йшли до корупційних годівниць. Людям розповідали казку про дешевий газ, а потім їх грабували. І весь час співали оту пісню: ну, бачите, у вас же газ дешевий. Це неправда, тому що всі за все заплатили. І якщо ми тепер поговоримо про ефект від того, що ми зробили, про ті кошти, які реально зекономила держава від ліквідації старих, корупційних схем, я думаю, це на рівні 140 мільярдів гривень. Ви уявляєте, які колосальні кошти вони гребли? 140 мільярдів — це жахливо! І вони хочуть, щоб я з цим погоджувався? Вони ходять по судах, подають позови, щоб повернути назад свої корупційні схеми і знову хапнути купу грошей. Всі знають, хто в Україні причетний до газових схем з 1990-х років, хто сидів на вугіллі, на газі, на електроенергії. Знову повернути це?

Зараз є цілеспрямовані субсидії. Наше завдання — забезпечити реальну монетизацію субсидій і боротися зараз за підвищення доходів громадян. Відповідно, енергоефективність, підвищення доходів громадян та захист соціально незахищених верств населення — наші пріоритети.

— Однак, ряд експертів, навпаки, посилаються на підрахунки, що свідчать про підвищене витрачання так званими субсидантами енергії на фоні інших людей?


— Покажіть мені ці розрахунки. Це міф, тому що зараз визначені чіткі норми, які є реальними, а не завищеними. Якщо людина буде бездумно споживати, відкриваючи кватирки та гріючи вулицю, вона просто заплатить більше. Це не має сенсу.


Я хочу бачити, яким буде ринок землі, а потім його відкривати


— Чи будете шукати аргументи, щоб переконати парламент проголосувати за відкриття ринку сільгоспземель?


— Багато говорять: треба ринок земель, чи ні. Це дискусійне питання. Давайте обговоримо, я готовий. Але чи хтось пояснив, яким має бути той ринок землі? Ні, ніхто не пояснив. Тож давайте ми, по-перше, напрацюємо модель, широко обговоримо її, проконсультуємося з українськими громадянами, з власниками паїв, а потім приймемо узгоджене рішення. Ось хід моїх думок. Якщо ж хтось хоче на ривок зняти мораторій, скупити за три місяці всю землю в країні, я категорично проти. Так не буде. І доки я Прем’єр-міністр, я не дам цього зробити. Це дуже чутливе питання, його слід з усіх сторін обговорити. Ми три місяці обговорювали бюджет на 2017 рік. А тут серйозна, фундаментальна проблема — доля української землі. Тож треба максимально відкрито, експертно порадитися, зрозуміти, пояснити, а потім приймати рішення.


— Чи слід ваші слова розуміти, як готовність уряду ініціювати та серйозно працювати над законом про обіг земель?


— Абсолютно. Ми працюємо, ми знайдемо модель, тоді будемо виходити на обговорення і приймати збалансоване рішення.


Приватизація «Привата» — вимушений, але чесний крок


— Націоналізація «ПриватБанку» зачепила ледь не половину населення України. Європейські фінансові інституції привітали це рішення, деякі ж українські політики назвали це «пограбуванням народу», адже на утримання банку підуть бюджетні кошти. Як ви оцінюєте це рішення? Що показали перші тижні після націоналізації банку?


— Ми пішли на вимушений, але чесний крок по відношенню до українських громадян. Я не буду займатися політичними оцінками. Що для мене було важливо як для голови уряду? Одне — двадцять мільйонів людей. Все. Двадцять мільйонів людей, у яких там рахунки, кошти, кредитні картки і т. д. Я керувався тим, щоб захистити цих людей. Що ми зробили? Ми прийняли рішення про перехід банку в державну власність, ми його докапіталізували. Ми зараз призначили менеджмент. Я вважаю, що Олександр Шлапак, колишній міністр фінансів — високопрофесійна та відповідальна людина. Тобто, сьогодні банк з точки зору управління знаходиться в абсолютно надійних руках, з надійним інтелектом та досвідом. Банк застабілізувався, ситуація нормальна. Закон гарантує сьогодні повністю повернення вкладів для фізичних осіб — вкладників банку. У керівництва банку тільки одне завдання — розвивати банк, зробити його більш успішним. І це мене повністю влаштовує.


Українське військо відродилося
— Питання по обороні. З приходом Трампа є побоювання, що Україні буде не дуже легко, що омріяних «джавелінів» та багато іншого ми не отримаємо. Що має Україна зробити, аби бути обороноздатною за умов війни?

— Думаю, всі бачать, що українське військо відроджується. Я працював в уряді у 2014 році віце-прем’єром, я бачив, в якому стані була наша армія. Коли з резерву виводили до бойової готовності техніку — це було жахливо. Все було непридатне. А зараз військо відновлене. Насправді, головне у війську — не танк, головне — це воїн. Наші воїни — вони справді мужні, зустрічаєшся з хлопцями, і бачиш у них справжню силу, міць і дух. Наскільки вони сильні, патріотичні — це просто надихає. Наше найперше завдання як уряду — і воно міститься в пріоритетах програми дій уряду — це оборона і безпека, як зовнішня, так і внутрішня. І ми будемо все робити для того, щоб армія була забезпечена. Щоб воїн мав зарплату, нормальне обмундирування, нормальну зброю, адже високотехнологічна зброя сьогодні дуже багато вирішує. Це процес, але ми вже багато в цьому пройшли.

— Що з інвестиціями в країну? Які перспективи чекають Україну в році, що почався?

— Ми маємо зростання інвестиційного капіталу в країну, але я вважаю, що у нас тут безмежний фронт дій. Тому створили офіс супроводження інвестицій, який зараз активно розбудовує свою роботу. Наше завдання як уряду — кожна гривня, яка інвестується в економіку України, кожен долар, або євро, мають бути успішними. Той, хто хоче вкладати, має знати, що це безпечно для нього, а ми маємо бачити нові робочі місця, новий продукт, заробітну плату людям, податки в державу. І ми активно створюємо механізми для цього.

І тут є три питання. Перше — це інвестиції і підтримка інвестиційного процесу. Друге — це відродження української промисловості, і я цим предметно сьогодні займаюсь. Щоб створити український продукт, нам треба створити в країні переробне виробництво. Ми не можемо бути придатком, коли посіяли, зібрали, зерно продали. Або ліс спиляли та експортували. Це — лісопилка. А ми не є країна-лісопилка. Ми країна, яка може розробляти якісні продукти, тому глибина переробки має дуже важливе значення. Бо глибина переробки — це робочі місця. А робочі місця, це відповідно розвиток економіки і т. д. І третя позиція — завоювання нових ринків. Тому у нас є експортна стратегія. Це дуже непросто. В цій роботі ми розраховуємо, в тому числі, і на наш МЗС. Ми збільшили фінансування наших дипломатичних представництв за кордоном і це має дати можливість, в тому числі, представляти достойно український продукт на міжнародних ринках. Ось три компоненти завдань, що стоять перед нами. Ну і, зрозуміло, покращення бізнес-клімату в країні.


Я не сова, і не жайворонок, я — «нон-стоп»

— Робота прем’єр-міністра напружена. Як вам вдається підтримувати форму? Чи є час на спорт, на те, щоб трохи переключитись з роботи на щось інше? Скільки спите?


— Сплю по-різному, залежно від того, коли закінчується робочий день. А закінчитися він може і о першій, і о другій, і о третій ночі.


— Ви сова чи жайворонок?


— Я «нон-стоп». Звісно, потім, залежно від того, коли завершилась попередня доба, якщо завершую о 3-й годині ночі, можу розпочати не о 9-й, а о 10-й годині наступний робочий день. Але іноді, якщо є потреба, і знову о 8-й. Так, теж буває — повернувся ближче до світанку, але о 8-й маєш бути на роботі. Сам себе коригуєш, тому немає робочих чи вихідних. Постійно робочий день. Тому важко «переключатись», як ви кажете, але поки що так.


— А Новий рік?


— Новий рік, як завжди, зустріли з родиною — в Україні, нікуди не виїжджали. Головне, можливість бути з родиною. Це дуже важливо, я вам скажу, коли нечасто вдається таке. От буквально нещодавно був один вихідний — у неділю. Я прокинувся і десь дві третини дня провів з молодшим сином, в родині. Це було просто неперевершено — бути вдома з родиною, з сином. Цього дуже не вистачає.


— А які у вас підходи до виховання дітей? Коли в школу викликали батьків, ви ходили чи дружина?


— Ні, я ніколи не ходив. Але хочу вам сказати, що, якось так, і в принципі, не дуже доводилося нам ходити до школи. У нас троє дітей. Дві доньки вже дорослі, а хлопець — наймолодший. Хіба що батьківські збори. А так щоб на килим до директора чи вчителів, не було.


Навіть я, коли в школі вчився, здається, і до мене теж не викликали. Я вчився в школі, моя мати вчителювала в цій же школі, і для мене це була подвійна відповідальність. Бо мама поруч, щось не те зробиш, і зразу до тебе будуть подвійні, потрійні питання. Тож не викликали, і школу я загалом згадую тільки з теплотою. Ті шкільні роки були для мене особливими. І вчителі, і атмосфера в школі були добрими, мені дуже подобалося, для мене це дуже хвилюючі спогади мого життя.


— Займаєтесь спортом?


— Зараз — мало. Звісно, треба було б якусь частину часу викроювати на спорт, я це відчуваю. Але поки що не виходить. Нормалізуємо ситуацію в країні, увійдемо в нормальний режим, все буде добре, тоді можна буде знаходити більше можливості, аби тримати себе в формі.


Олександр ХАРЧЕНКО

Остап Семерак: пестицидный бизнес политического неудачника из Минэкологии



Остап Семерак

Откуда у скромного слуги народа, который согласно своим декларациям всю жизнь жил на одну зарплату, вдруг взялось миллионное состояние? От честного ответа на этот вопрос нынешний министр экологии и природных ресурсов Остап Семерак уходит уже несколько месяцев. А пока журналисты пытались выяснить происхождение его квартиры в элитной высотке и дорогих иномарок, Семерак занялся сомнительными манипуляциями в сфере утилизации отходов. В течение нескольких лет эта тема «кормила» многих глав Минэкологии и причастных к ним бизнесменов – а сейчас, возможно, увеличивает капитал нынешнего министра.

Скандальная квартира в скандальном доме


До осени 2016 года Остап Семерак был самым незаметным министром правительства Гройсмана. А еще ранее он вообще практически не удостаивался внимания СМИ — даже когда с февраля по декабрь 2014-го занимал должность министра кабинета министров в первом правительстве Яценюка. Семерака «подставила» подробная электронная декларация о доходах и имуществе за 2015-й год, которую вынужденно подавали все украинские депутаты и высокопоставленные чиновники. Эти декларации добились поставленной перед ними задачи сорвать покровы с истинных размеров благосостояний политиков. А когда прошел шок от задекларированных десятков миллионов наличных долларов и гривен под кроватями самых богатых людей Украины, то внимание обратили на «сирых и убогих», ранее вписывавших в свои декларации только зарплату.

Среди них был и Остап Семерак, задекларировавший помимо квартиры в 52 кв.м. еще и хоромы в элитной высотке площадью 354,7 кв.м., которыми он владеет напополам с супругой. В декларации эти «половины» Семерак записал в самом прямом смысле: по 177,35 кв.м., точно так же вписав туда и «половинки» двух парковочных мест при этой же квартире (по 8,45 и 8,70 кв.м.). К счастью, у супругов Семерак нет совместного владения автомобилями, иначе бы министр наверняка тоже записал их в декларацию по «половинке». Глава Минэкологии владеет «Jaguar S-type» 2006 года и «Volkswagen Touareg» 2011 года выпуска (куплен за 993 тысячи гривен), а его жена ездит на «Toyota Camry» 2011 года (цена неизвестна). Помимо этого, Остап Семерак еще получил в 2015 году 1,766 миллиона гривен за «отчуждение недвижимости». Кроме того, у него еще было 190 тысяч гривен и 160,5, тысяч долларов.





Казалось бы, вполне складная декларация – и сам Семерак тоже был в этом уверен. Однако дотошные журналисты быстро раскопали несколько фактов, враз испортивших светлый образ «честного профессионала» из «правительства реформаторов». Во-первых, они установили, что дом по улице Щорса (ныне Коновальца) № 36в является элитной высоткой с весьма скандальным прошлым. Оказалось, что земельный участок, на котором он стоит был выделен Киевсоветом в 2008 году Киевскому институту культуры по просьбе его ректора Михаила Поплавского — для строительства нового студенческого общежития. Однако никакого общежития не было даже в проекте: данный участок тут же продали под коммерческую застройку ООО «Житло-буд» — чей владелец Иван Куровский был нардепом фракции БЮТ и входил в круг ближайших партнеров тогдашнего мэра Леонида Черновецкого. Благодаря такой «крыше» эта компания успешно строила объекты даже во время кризиса 2008-2009 годов. Во-вторых, этот дом изначально спроектирован под VIP-аппартаменты, поэтому квартиры в нем очень дорогие даже по киевским меркам: в 2011-2013 г.г. такая же квартира в нем стоила 800-850 тысяч долларов, и это без отделки! Вместе со стоимостью шикарной сантехники, паркета-потолков, услуг дизайнеров и рабочих, да еще двух парковочных мест новое жилье супругам Семерак обошлось примерно в 900-950 тысяч долларов.

В-третьих, будь Остап Семерак известным олигархом, такая покупка не вызвала бы ни у кого удивления. Но этот «серый человечек» всегда декларировал скромные доходы, поэтому у журналистов возник резонный вопрос о том, откуда же он взял деньги на такую квартиру – да и на свои автомобили тоже. Издание «Наблюдатель» даже отправил ему официальный журналистский запрос – на который Остап Семерак так и не удосужился ответить.





Вместо этого, спустя месяц после подачи запроса, Семерак решил разыграть типичного «дурачка» — как это иногда делают некоторые украинские политики, не имеющие смелости или аргументов дать прямой ответ. В передаче «Рандеву» на 5-м канале (принадлежащем Порошенко) Семерак как бы «случайно» коснулся темы своей квартиры и как бы в непринужденной атмосфере «пояснил», что деньги на её покупку он получил после продажи участка в садовом кооперативе. А сам участок он якобы получил еще в 2009 году как депутат Верховной Рады вместо… квартиры.

Попытка оправдаться оказалась неубедительной – тем более, что журналисты «Наблюдателя» заранее разбили в пух и прах версию с «продажей участка». Во-первых, участки в «садовых кооперативах», даже под Киевом, не стоили 800 тысяч долларов. Во-вторых, журналисты установили, что квартира была приобретена четой Семерак в период 2011-2012 г.г., в то время как свой земельный участок (26 соток) Остап Михайлович продал в 2014 году – не указав при этом полученный доход. В-третьих, что было весьма странным, в 2014 году Семераки оформили новый ордер на эту квартиру: получалось, что они и купили её как бы только в 2014-м, однако данную квартиру Семерак указывал в декларации за 2013 год. В-четвертых, декларация Остапа Семерака за 2013 год странным образом исчезла из доступного реестра. Все это давало повод еще более внимательно присмотреться к личности главы Минэкологии и подробнее покопаться в его прошлом.



Партийный клерк


Остап Михайлович Семерак родился 27 июня 1972 года во Львове, в семье преподавателя Львовского пожарно-технического училища (ныне — ректора Львовского государственного университета безопасности жизнедеятельности) Михаила Михайловича Семерака и его супруги-экономиста Стефании Васильевны Семерак. В 1989-м Остап поступил во Львовский государственный университет им. Франка (факультет физики), а уже осенью 1990-го увлекся политикой и принял участие в т.н. «революции на граните». В составе делегации львовских студентов они приехал в Киев, где, по его словам, они были приняты вначале весьма недружелюбно, но позже на Майдан подтянулась «прогрессивная киевская молодежь», поддержавшая протесты. Движение сильно увлекло Остапа, однако вернувшись во Львов, он не примкнул ни к Руху, ни к радикальным националистам – возможно, под влиянием родителей. Однако в 1992-м Остап Семерак вновь «засветился» в Киеве: он поступил в «возрожденную» (после закрытия в 1817 году) Киево-Могилянскую академию на курс политологии, одновременно еще учась в Львовском госуниверситете. При этом Семерак стал соучредителем и заместителем Студенческого Братства академии.

После защиты диплома во Львове он окончательно перебрался в Киев, посвятив себя политике. Однако публичного политика из Семерака не получилось: в то время как его «побратимы» по «революции на граните» становились лидерам партий и народными депутатами, Остап нашел себя в роли серого и незаметного «партийного клерка». В 1994-96 г.г. Семерак был координатором «Школы молодых политиков» от Украинского фонда поддержки реформ, а затем заведовал Фондом содействия развития политической культуры. Оба фонда были связаны с фондом «Возрождения» (филиалом Фонда Сороса»), и американскими «институтами демократии», являясь типичными «грантоедскими» организациями. Эти фонды помогли ему найти новую работу: в 1997-м Семерак попал в Верховную Раду – но не как депутат, а как руководитель секретариата фракции «ПРП», по сути координируя работу помощников нардепов. На это месте Семерак проработал довольно долго: в 2002-м возглавил секретариат фракции «Наша Украина» (куда входила ПРП), в 2005-2006 вновь руководил секретариатом ПРП (которая вышла из НУ и объединилась с партией «ПОРА»). Попытки стать депутатом самому заканчивались неудачами: в мажоритарных округах он не набирал больше 10%, а в партийных списках ПРП ему давали непроходные места. В 2006 году тихого исполнительного «мальчика» пожалела и взяла к себе заместителем глава Киевской областной администрации Вера Ульянченко (подробнее о ней читайте в статьеУльянченко – «Баба Вера»: Комсомолка, воровка и «мамочка» Президента) — и на этой должности Семерак проработал до ноября 2007-го. Учитывая мега-коррупционную репутацию Ульянченко, просто удивительно, как в её схемах не всплывала фамилия Семерака.




Остап и Орися


В это время у Семерака складывались его будущие стратегические связи. В администрации Ульянченко он сблизился с Юлией Пидкоморной – которую потом будет дважды лоббировать на должности в Кабмине. А через свою супругу Орисю (Арину) он познакомиться с её бизнес-партнером по ООО «Ост-груп» Олегом Диденко (будущий глава «Газа Украины»).

А вот сам Остап Семерак в 1998-м году вместе со своим старым приятелем (тоже «молодым политиком») Сергеем Евтушенко зарегистрировал ООО «Эрго-Ивано-Франковск», владевшее несколькими магазинами стройматериалов. В 2007 году директором этого предприятия был Константин Магновский – фигурант одного интересного скандала.







В 2007-2008 г.г. гражданин Магновский получил в «Райфайзен банк Аваль» несколько кредитов на общую сумму 680 тысяч долларов. При этом его имущественным поручителем выступали ООО «Фирма Габриэла» (учредитель Магновский, директор Сорокина Л.В.) и ООО «Эрго-Ивано-Франковск» — то есть фактически его владельцы Семерак и Евтушенко. Для какой именно цели брался кредит, осталось невыясненным, однако его так и не вернули. Возможно он «сгорел» во время кризиса 2008 год, а возможно был растрачен не по назначению. И вот тут интересно, что сразу после получения Магновским первого «транша» этого кредита, 22 ноября 2007 года Остап Семерак покупает автомобиль «Jaguar S-type» (2006 года выпуска). Совпадение ли? В дальнейшем «Райфайзенбанк Аваль» трижды (в 2009, 2012 и 2014) годах пытался взыскать кредит и проценты с Магновского и его поручителей, или хотя бы отсудить у поручителей какое-то имущество, однако тщетно: в 2013 году Семерак обанкротил ООО «Эрго-Ивано-Франковск», фактически оставив банк с носом.



Тот самый «Jaguar S-type»

К тому времени Остап Семерак уже воплотил в жизнь мечту своей юности: в 2007 году, при ходатайстве Веры Ульянченко, он получил проходное место в списке БЮТ и впервые за 10 лет вошел в Верховную Раду как народный депутат – где и проработал следующие четыре с половиной года, будучи членом бюджетного комитета. А вот его бизнес-партнер Сергей Евтушенко в 2010 году стал правой рукою главы Государственного агентства по управлению национальными проектами Владислава Каськива – скандального коррупционера и расхитителя. И именно Сергей Евтушенко занимался проектом «LNG терминал», закончившийся грандиозной аферой на миллиард долларов!

Причем, в марте 2014-го, после бегства Каськива, Евтушенко занял его место — где успешно «трудился» до ликвидации Агентства в 2015 году. Кстати, у Сергея Евтушенко есть младший брат Константин, который выдавал себя за преуспевающего бизнесмена (владельца инвестиционной компании «Merit Investment Group»), позируя в телешоу «Холостяки» и журнале «Cosmopolitan Украина». Но как оказалось, его «капитал» был лишь деньгами брата, который усердно «пилил» государственные средства на пару с Каськивым. А раскрутка Константина напоминала одну из афер Агентства, которое заключало контракты с фиктивными «крупными бизнесменами». Был ли к этому как-то причастен член бюджетного комитета Верховной Рады Остап Семерак? Не исключено! Понемногу начинает проясняться, как он мог найти деньги на такую шикарную квартиру. К тому же в 2011 году Семерак приобретает себе за 993 тысячи гривен кроссовер «Volkswagen Touareg» — не слишком ли дорогая покупка для депутата, чья годовая зарплата составляла немногим более 70 тысяч?





Скандальное Минэкологии


В начале 2012-го Остап Семерак развел бурную внешнеполитическую деятельность: ездил в Москву для участия в митингах оппозиции на Болотной площади, встречался со своим старым знакомым по «демократическим фондам» Борисом Немцовым, пригласил в Киеве нового российского оппозиционера Алексея Навального. Однако в конце года политик Семерак вновь потерпел крах: на парламентских выборах его место №76 в писке «Батькивщины» оказалось непроходным. И Семерак на полтора года «лег на дно», не появляясь на публике и, видимо, занимаясь отделкой своей огромной роскошной квартиры. Он вернулся в политику сразу после второго Майдана: 27 февраля Остап Семерак получил должность министра кабинета министров в правительстве Арсения Яценюка. Его первыми же шагами было лоббирование кандидатур своих знакомых и деловых партнеров на должности во власти. Сразу были пристроены Юлия Пидкоморная (заместителем руководителя Службы министра кабинета министров) и Сергей Евтушенко (занявший место Каськива). Также он помогал Олегу Корбану занять кресло заместителя главы Киевской обладминистрации.

Политический (или деловой) вес Семерака значительно вырос: на внеочередных парламентских выборах 2014 года он избрался по №33 в списке «Народного Фронта» — и сразу же ушел в Верховную Раду, забрав с собою и Юлию Пидкоморную (помощницей депутата). Но в мае 2015-го он пристроил её начальником Управления обеспечения коммуникаций и организационной работы Министерства энергетики Украины. Это дало хороший толчок картере Пидкоморной: в конце 2016 года она была назначена Минэнергетики государственным секретарем. И это, напомним, не единственный человек близкий к Семераку человек в этом ведомстве: с 2014 года бизнес-партнер его жены Олег Диденко возглавлял компанию «Газ Украины», а теперь он встал во главе сменившего её ООО «Газораспределительные системы Украины».



Остап Семерак

Сам же Остап Семерак 14 апреля 2016 года возглавил Министерство экологи и природных ресурсов. На первый взгляд — не такое уж и хлебное место, однако только на первый! Новый глава ведомства быстро освоил в нем три направления, что уже вызвало шквал общественного возмущения и даже обвинения Семерака в коррупции — так что он «прославился» бы и без этой скандальной историей с элитной квартирой дорогим автопарком.

Первым направлением стало утилизация опасных химических веществ. Казалось бы, ну что тут можно украсть – бочку старых пестицидов? Нет, можно не украсть, а «освоить», и не пестициды, а бюджетные средства, выделяемые на их утилизацию! На этом за последние пять лет активно «зарабатывали и быстро «горели» несколько министров экологии, а вот главным фигурантом дела был один и тот же ушлый бизнесмен. Еще в 2012 году тогдашний глава Минэкологии Николай Злочевский (подробнее о нем в статье Почему дьявол носит Prada, а Злочевский — Zlocci?) и предприниматель с израильским паспортом Илья Марчевский (владелец израильской фирмы «S.I. Group Consort Ltd») решили нажиться на экологической катастрофе в городе Калуш – на ликвидацию которой из бюджета выделили 330 миллионов гривен. Ими была создана замысловатая схема, в рамках которой на переработку (в Британию) вместе с зараженной землей вывозили обычный строительный мусор. При этом предварительно, по сговору Марчевского с министром, с рынка были устранены все потенциальные конкуренты «S.I. Group Consort Ltd», имевшие лицензии и возможности для выполнения этой работы. После ряда публикаций (тема вела Татьяна Черновол) Злоческий был снят с должности, а Марчевский арестован и предстал перед судом.





Евромайдан освободил и оправдал Марчевского, который продолжил «мутить» старую схему с новым министром экологии Игорем Шевченко. Их жертвами стал ООО «Сервисный центр регенерации масел», который был отстранен от тендера – и «S.I. Group Consort Ltd» уже приготовилась вывозить за границу залитую мазутом землю пополам с песком с пустырей. Затем их жертвой чуть не стала «Эко-Нова» — единственная в Украине фирма, имевшая оборудование для чистой утилизации пестицидов. Однако в ходе возникшего противостояния Шевченко с Яценюком он был уволен, и с июля 2015-го министерством руководил его зам Сергей Курыкин – тоже со скандалом уволенный в феврале 2016-го по обвинению в махинациях с тендерами на деньги Киотского протокола. Как видим, Минэкологии является скандально-коррупционным ведомством в степени не меньшей, чем любое другое! И вот возглавивший его в апреле 21016-го Остапа Семерак уже летом устроил внеплановые инспекции деятельности ряда фирм – и под раздачу вновь попала «Эко-Нова»! А значит, где-то рядом с Семераком уже замаячил знакомый силуэт Марчевского!

Еще один интересный факт: одним из фигурантов этих делишек называли начальника департамента экономики и финансов Минприроды Яровую Евдокию Васильевну. Так вот она, пережив уже четырех министров, продолжает плодотворную работу и при Остапе Семераке.

Но не одним пестицидами живет Минэкологии! Оказывается, что выдача лицензий на сбор, переработку и утилизацию обычных бытовых отходов – это тоже доходный бизнес! Особенно когда лицензии выдаются фирмам, существующим лишь на бумаге – как это произошло в Одесской области. Где получившие лицензии ООО «НПК Укрэкопром» (ЕГРПОУ 39624900) и ООО «УТИЛЬВТОРПРОМ» (ЕГРПОУ 39447017) вдруг оказались дочерними фирмами одной и той же оффшорной компании «ESTRO LTD» (г. Виктория, 103 Шам Тонг Плаза, Сейшелы), располагались по одному адресу – и не имели никакого оборудования для переработки отходов! По существу, по этому адресу находится какая-то заброшенная промплощадка. И как же они получили лицензии? Эту нужно спросить у главы Минэкологии! Стоит ли удивляться, что в Украине случаются «мусорные апокалипсисы» подобно Львовскому! Но Остап Семерак молчанием отвечает даже на прямые обвинения журналистов и предпринимателей.

Вторым развиваемым направлением «экологического бизнеса» Остапа Семерака стало лоббирование отмены моратория на экспорт леса-кругляка. При этом еще летом 2016-го Семерак выступал за введение жестких мер против стихийной порубки деревьев «на дрова» селянами и кустарями, а уже в ноябре поддержал промышленный вывоз древесины в Европу. Источники сообщали, что интересами министра двигают не только лицензии, которые он будет выдавать крупным фирмам-лесозаготовителям, но и обещанная «благодарность» европейских покупателей.



Ну и третьим весьма перспективным направлением стала геология, ведь полное название ведомства Семерака — министерство экологи и природных ресурсов! И говоря о природных ресурсах, мы сразу ж вспоминаем о его людях, пристроенных на высоких должностях в Минэнергетики и газовой сфере. При этом, Семерака обвиняют в полном уничтожении геологических служб: он обещал их реформировать и сократит расходы на 10%, а фактически срезал на 32% и просто уволил большинство специалистов. Что происходит, можно увидеть на примере госпредприятия «Кировгеология», где его новый начальник Виталий Нельга фактически обанкротил предприятие и теперь занимаемую им территорию собираются выкупить застройщик – чтобы возвести там торговый центр. При этом назначенец Семерака Нельга ранее уже довел до банкротства «Полтаванефтегазгеологию»! По словам увольняемых специалистов, еще полгода таких реформ – и в Украине просто некому будет не то что разведывать недра, но даже просто сохранить в распоряжении державы уже имеющуюся информацию о подземных ресурсах. И возможно, что данная тенденция является частью какого-то масштабного темного замысла.

Сергей Варис, для SKELET-info

http://skelet-info.org/ostap-semerak-pesticidnyj-biznes-politicheskogo-neudachnika-iz-minekologii/