ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

27 січня 2017

Проблема вирубки лісів. ВІДЕО



Уряд на зв’язку з громадянами

У телепрограмі "Уряд на зв’язку з громадянами" керівники центральних органів виконавчої влади роз’яснюють заходи Уряду та відповідних органів, спрямовані на вирішення проблемних питань, надають відповіді на запитання, що хвилюють громадян.

Тематика та учасники передач визначаються за результатами аналізу звернень, що надходять на урядову "гарячу лінію".

Бажаєте вийти на зв’язок із владою? Звертайтеся на урядову "гарячу лінію" 1545.
24 січня 2017, 13:15

http://www.1tv.com.ua/video/15546/load



Минприроды России разработало правила привлечения сил и средств федеральных ведомств для ликвидации чрезвычайных ситуаций в лесах, возникших вследствие лесных пожаров

Глава Минприроды России Сергей Донской направил соответствующий проект постановления в Правительство Российской Федерации.



"Принятие данного проекта позволит повысить эффективность охраны лесов от пожаров. При этом его реализация не предусматривает дополнительных расходов федерального бюджета", - отметил директор департамента государственной политики и регулирования в сфере лесного хозяйства Минприроды России Андрей Грибенников.

Частичное покрытие расходов на финансовое обеспечение мероприятий по ликвидации чрезвычайных ситуаций в лесах, возникших вследствие лесных пожаров, из резервного фонда Правительства РФ осуществляется в соответствии с правилами выделения бюджетных ассигнований из резервного фонда Правительства РФ по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций и последствий стихийных бедствий.

Согласно проекту постановления, силы и средства федеральных органов исполнительной власти привлекаются на ликвидацию чрезвычайной ситуации в лесах органами исполнительной власти субъектов РФ, органами местного самоуправления, уполномоченными в области тушения лесных пожаров, в пределах полномочий, установленных статьями 81-84 Лесного кодекса РФ на основании соглашений.

В соглашении также определяются условия, при которых осуществляется привлечение сил и средств, состав и объем привлекаемых сил и средств, гражданско-правовая ответственность за их непредставление или несвоевременное представление.

Проект постановления размещался для проведения общественного обсуждения с 8 ноября по 22 ноября 2016 г.

У "закарпатській справі" про 11 вагонів з "лівим" лісом є новини!

Завершено досудове розслідування за одним із епізодів резонансної кримінальної справи, розпочатої поліцією за минулорічним затриманням у Чопі 50 вагонів з лісоматеріалами. Зокрема, оголошено підозру одному з експортерів лісу, який намагався вивезти за кордон за підробленими документами 570 кубометрів деревини

"Вагонну справу" з "лівим" лісом розслідує слідче управління ГУНП Закарпаття.

У квітні 2016 р., завдяки допомозі громадськості й ЗМІ, Закарпатська поліція виявила й затримала на залізничній станції м.Чопа 22 вагони з деревиною різних порід. Цю деревину намагались експортувати в країни Західної Європи, зокрема до Угорщини та Чехії.

Далі, в липні, уже самі чопські митники затримали ще 28 вагонів з аналогічною деревиною.

Поліція розпочала за даними фактами кримінальні провадження, які розслідує слідче управління ГУНП області.

У ході досудового розслідування з’ясувалося, що ці 50 вагонів з деревиною різних порід загальною масою 2300 кубометрів намагались експортувати за кордон 18 експортерів (10 з Львівської області і 8 – з Закарпаття). При цьому всі вони відправляли деревину через одне й те ж приватне товариство з м.Ужгорода.

У ході перевірки документації на вантаж слідчі з’ясували невідповідність документів. Зокрема, у них було вказано, що експортуються паливні дрова довжиною 1 метр. Насправді ж частина «дров» мала довжину 2-3 метри. Кожен такий стовбур можна порізати на дошки, бруси та інші будматеріали, вартість яких на Заході зовсім інша, ніж паливних дров…

Так, один із експортерів, фізична особа-підприємець з Мукачівського району, намагався вивезти за кордон за фіктивним сертифікатом про походження 11 вагонів деревини загальною масою 570 кубометрів. Матеріали по ньому слідчі виділили в окреме провадження. Підприємцю оголошено підозру в скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.358 Кримінального кодексу України (Використання підроблених документів). Досудове розслідування у справі вже завершено, остаточне рішення – за судом.

Розслідування решти епізодів кримінального провадження триває. Усі 50 вагонів з лісоматеріалами затримані й перебувають на відповідальному зберіганні до завершення розслідування й рішення суду, інформує відділ комунікації поліції Закарпатської області.

Інтернет-видання
UA- Reporter.com
27.01.2017 (08:51)

Ультиматум українській владі: між реформами та перевиборами


2017 рік може стати переломним роком для України. До нового року ми підходимо у максимально небезпечних для України умовах як у внутрішній, так і у зовнішній політиці. У внутрішній площині аналітики розглядають як сценарій стабільності, як сценарії керованої дестабілізації (дострокові парламентські вибори, масові протести, силовий переворот), так і некерованої дестабілізації (зовнішня агресія, дестабілізація в регіонах, повстання мас). 

Яскравими індикаторами небезпечності ситуації є те, що українці одночасно констатують погіршення ситуації в країні і неправильність курсу влади (неправильний напрямок – 67%, погіршення ситуації – 73%). При цьому, провал ключових реформ підсилюється зовнішніми загрозами (очікувана політика новообраної адміністрації Трампа та потенційна реалізація «планів Пінчуків-Філіпчуків-Кремля», виборів у Франції та Німеччині).

Результатом політики постмайданної влади став гострий предмет незгоди з цієї політикою. Саме тому для власного самозбереження владі доведеться йти на поступки перед громадськістю та народом України, або дострокові парламентські вибори стануть реальністю. У випадку ж невиконання вимог громадськості та блокування проведення дострокових парламентських виборів нас можуть очікувати значно більш небезпечні і радикальні сценарії. Задля їх уникнення пропонується потенційний компроміс влади і суспільства, у результаті досягнення якого можна уникнути політичної дестабілізації. У випадку відмови логічно запустити процес повного перезавантаження влади.

Персональний компроміс – перша половина ультиматуму

Персональний компроміс передбачає відправку у відставку тих посадових осіб, що викликали найбільше обґрунтоване невдоволення українців, саботували реформи, були помічені у корупційних скандалах та схемах, порушували закони, підпадають під вимоги про очищення влади чи співпрацювали з режимом Януковича. Такий компроміс повинен бути укладений з державою, а тому стороною компромісу від влади мають стати особи, що по справедливості мали б очолити список на звільнення, а саме Президент Петро Порошенко та голова уряду Володимир Гройсман. Заміна звільнених осіб відбувається на повністю публічній конкурсній основі. Звільнені особи втрачають право бути призначеними на державні посади. До осіб на звільнення у рамках компромісу варто віднести таких 35 осіб як:
Дніпров Олексій, керівник Апарату Адміністрації Президента України; Парубій Андрій, голова Верховної Ради України; Кубів Степан, міністр економічного розвитку і торгівлі України; Черниш Вадим та Тука Георгій, міністр та заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України; Аваков Арсен, міністр внутрішніх справ України; Гриневич Лілія,міністр освіти України; Насалик Ігор, міністр енергетики та вугільної промисловості України; Клімкін Павло, міністр закордонних справ України; Стець Юрій, міністр інформаційної політики України; Жданов Ігор, міністр молоді та спорту України; Данилюк Олександр, міністр фінансів України; Петренко Павло,міністр юстиції України; Луценко Юрій, генеральний прокурор України;Холодницький Назар, керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури;Валендюк Олег, заступник начальника управління організаційно-аналітичного забезпечення діяльності керівництва департаменту забезпечення діяльності керівництва Генпрокуратури; Романюк Ярослав, голова Верховного Суду України;Холоднюк Зеновій, голова Державної судової адміністрації; Баулін Юрій, голова Конституційного Суду України та судді цього суду Вдовіченко Сергій, Гультай Михайло, Запорожець Михайло; Турчинов Олександр, голова Ради нацбезпеки та оборони України; Муженко Віктор, начальник Генерального штабу Збройних Сил України; Гонтарева Валерія, голова Національного банку України; Терентьєв Юрій, голова Антимонопольного комітету України; Євдоченко Леонід, голова Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України; Корчак Наталія, голова Національного агентства з запобігання корупції; Охендовський Михайло, голова Центральної виборчої комісії разом з усім дійсним складом ЦВК; Артеменко Юрій, голова Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення; Вовк Дмитро, голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП);Юшкевич Христина, т. в. о. голови Державного агентства лісових ресурсів України; Насіров Роман, голова Державної фіскальної служби України; Коболєв Андрій, голова НАК «Нафтогаз України»; Кучма Леонід, представник України у групі щодо врегулювання конфлікту на Донбасі.

Змістовний компроміс – друга половина ультиматуму

Змістовний компроміс передбачає швидке та системно-послідовне впровадження оновленою владою пакету реформістських заходів у внутрішній та зовнішній політиці, що дозволять Україні повернутися на шлях модернізації держави крізь призму Революції Гідності та на основі прогресивних розробок аналітичних центрів, громадськості і за підтримки партнерів із Заходу. При напрацюванні пакету використовувалися напрацювання РПР, Нової країни, Atlantic Council, Антикорупційного Форуму Львівщини, Free Voice IAC, Реформи мають бути справжніми, Сергія Дацюка та ін.
  1. Злочини проти Революції Гідності та її вимог
  • Негайне розслідування протягом 6 місяців злочинів проти Євромайдану та покарання винних (очні та заочні вироки для тих, хто віддавав накази, та тих, хто їх виконував; покарання всіх винних у вбивствах, побитті, переслідуваннях, репресіях; арешт депутатів, що голосували за закони 16 січня; Ратифікація Римського статуту Міжнародного кримінального суду та максимізація співпраці щодо розслідування злочинів на Майдані; щотижневе звітування про хід розслідування усіх справ);
  • Очне та заочне покарання протягом 6 місяців всіх, задіяних у корупції режиму Януковича; реалізація усіх необхідних заходів з повернення активів режиму Януковича; організувати паралельне розслідування щодо закордонних рахунків та нерухомого майна, яке належить керівним посадовим особам режиму Януковича або їхнім родичам за кордоном;
  • Негайне розслідування протягом 6 місяців злочинів проти Євромайдану, що були вчинені вже в період після втечі Януковича, усіх резонансних корупційних справ та справ з саботажу реформ, а також сприяння в ухиленні від відповідальності посадовим особам режиму Януковича;
  1. Антикорупційні термінові заходи
  • Прийняття НАЗК громадської процедури перевірки електронних декларацій чиновників та їх перевірка протягом максимум 30 днів на особу, а також розробка механізму конфіскації непідтвердженого законними доходами майна, активів та готівкових коштів з декларацій;
  • Встановлення безоплатного доступу до витягів з усіх державних реєстрів (юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців, речових прав на рухоме, нерухоме майно та земельні ділянки);
  • Прийняття законодавства щодо створення антикорупційних судів; повне очищення на основі конкурсного добору суддів усіх рівнів;
  • Надати НАБУ права на прослуховування прийняттям законопроекту 4812;
  • Прийняття повного пакету законів про захист та матеріальне заохочення інформаторів та викривачів (4038а), стимулювання співпраці громадян зі слідством, що проводиться НАБУ, про можливість фіксації корупційних злочинів громадянами, а також співробітниками державних органів, узаконення застосування провокації хабара, скасування застави як запобіжного заходу в корупційних злочинах;
  • Забезпечення призначення головою Державного бюро розслідувань незалежної від Президента України особи;
  • Прийняття закону щодо накладення заборони на участь у процедурах усіх державних закупівель (стосовно фізичних та юридичних осіб, які були притягнуті до відповідальності за корупційні або пов’язані з процедурою закупівель правопорушення);
  • Прийняти законодавство та запустити функціонування інституту суду присяжних, а також здійснити виконання державою її міжнародних зобов’язань перед Європейським судом з прав людини щодо виконання рішень та компенсації шкоди і покарання суддів, що прийняли рішення з порушення прав і свобод українців;
  • Створення за підтримки міжнародних партнерів Міжнародної комісії проти безкарності в Україні (за прикладом Гватемали);
  1. Соціально-економічні термінові заходи
  • Упровадження комплексу заходів та законодавчих змін (включно зі скасуванням схеми Роттердам+) з метою зниження непрозорих завищених тарифів на енергоносії та створення реального енергоринку ;
  • Перейти на єдину програму повної монетизації пільг та субсидій;
  • Розгорнути широкомасштабну боротьбу проти українських монополій та олігархічних активів із безпрецедентним тиском від Антимонопольного комітету України, а в разі саботажу – прийняття змін законодавства з розширення повноважень та зміни процедур АМКУ; провести публічний аудит всіх олігархічних активів, перевірку на законність їх привласнення, представляти календарний (помісячний) план деолігархізації;
  • Забезпечити повне відділення влади від бізнесу шляхом повного продажу активів чи передачі усіх активів у «сліпий траст», зокрема, усіх підприємств та медіа Президента України Петра Порошенка;
  • Прийняти законодавство, у якому визначити, що на час роботи на посадах керівників органів центральної влади та ОДА, народних депутатів, усі доходи цих осіб за виключенням заробітної плати за основним місцем роботи (дивіденди, роялті, доходи від розміщення депозитів тощо) – спрямовуються до державного бюджету України (ставка податку на прибуток для цих доходів становить 100%) та прирівняти порушення зазначених обмежень до складу злочину незаконного збагачення;
  • Прийняття податкових заходів за версією «Нової країни» (передача баз даних ДФС під контроль Мінфіну; створення єдиного публічного Реєстру автоматичного нарахування та відшкодування ПДВ; прийняття змін до законодавства щодо встановлення системи індивідуальної кримінальної відповідальності за акти перевірок та повне відшкодування завданих збитків; зменшення ставок податків та нарахування на заробітну плату; податок на прибуток замінити податком на виведений капітал; упровадити єдиний рахунок для сплати загальнодержавних податків; прийняття норми для повноцінного запуску електронного кабінету платника та інших електронних сервісів, включених до законопроекту 3357);
  • Подолання проблеми вирубування українських лісів (прийняття законопроекту 4480 про праліси, редакції санітарних правил від Міжнародного Фонду природи щодо заборони суцільних та санітарних рубок, а також встановлення надвисокого вивізного мита на ліс-кругляк);
  1. Політичні термінові заходи
  • Відродити процес загальногромадської роботи над Конституцією шляхом створення публічної народної і громадської одиниці; результат напрацьованого має бути затверджений на всеукраїнському референдумі;
  • Прийняття спеціального закону «Про територіальні громади» з процедурою визначення правового статусу та меж територіальних громад, змісту статутів територіальних громад; прийняття законодавчих актів щодо сприяння децентралізації повноважень і ресурсів для місцевих громад; детальне нормативне врегулювання форм місцевої демократії на рівні закону «Про місцеве самоврядування в Україні» та ухвалення окремих законів, які б регламентували організаційні та процедурні аспекти кожної з ключових форм місцевої демократії;
  • Прийняття нової редакції закону про очищення влади, що унеможливлює уникнення люстрації та розширює критерії та суб’єктів очищення;
  • Скорочення кількості депутатів Верховної Ради України до 300 осіб;
  • Прийняття нового виборчого законодавства, що мусить передбачати відкриті списки, скасування мажоритарних округів, обмеження політичної реклами та прохідний бар’єр до парламенту у 3%; призначення чиновників на основі системиGMAT у спеціальних кабінетах з онлайн-трансляцією, публічністю результатів та детектором брехні;
  • Внесення змін до Конституції України щодо повного скасування недоторканності народних депутатів, суддів та президента; а також прийняття закону «Про імпічмент Президента України» та про відкликання депутатів та чиновників центральної та місцевої влади;
  • Скорочення фінансування державного апарату та оптимізація системи заробітних плат у державних органах та на державних підприємствах через встановлення прив’язки до мінімальної заробітної плати;
  • Прийняти закону про тимчасові парламентські слідчі комісії;
  • Прийняття законопроекту 1895, що передбачає відповідальність за неперсональне голосування у Верховній Раді України;
  • Прийняття законопроектів 2043а та 2913, що передбачають вдосконалення процедури притягнення до адміністративної відповідальності за порушення права на доступ до публічної інформації;
  1. Зовнішньополітичні та безпекові термінові заходи
  • Ініціювання міжнародних переговорів у форматі консультацій Будапештського меморандуму щодо російської агресії та окупації як на сході України, так і у Автономній Республіці Крим; відмова від будь-яких контактів у форматі «Мінських домовленостей» поки РФ не забезпечить повне і тривале виконання п.1, а саме припинення вогню; під час міжнародних переговорів перейти на адекватну юридичну кваліфікацію ситуації (агресія РФ через дії її офіційних органів влади, а саме терористичних «ЛНР» і «ДНР»; воєнна окупація Донбасу та Криму від РФ; стан міжнародного збройного конфлікту між Україною та РФ);
  • Прийняття нового закону «Про всеукраїнський референдум» та початок підготовки загальнонаціонального референдуму про долю окупованого Донбасу; паралельно з цим  підготовка законодавчих актів щодо визнання окремих районів Донбасу окупованими територіями, а також механізмів забезпечення абсолютної блокади усіх окупованих територій;
  • У Будапештському форматі почати обговорювати досягнення міжнародної домовленості щодо концепту міжнародної адміністрації / управління над Кримом як проміжного формату деокупації Криму; підкріпити це активною економічною політикою щодо Криму і ліквідацією окремих економічно-юридичних прогалин у Конституції і законах України;
  • Підготовка та застосування усіх інструментів міжнародного тиску на РФ у міжнародних судах та міжнародних організаціях (у п. 17 та 18), а такожрозглянути питання ембарго на російську нафту, уведення санкцій проти причетних до заборони Меджлісу та порушень прав людини у Криму, створення міжнародного механізму фінансування Меджлісу у вигнанні, відкриття міжнародного фронту на невизнання Держдуми РФ;
  • Уведення українською владою максимального пакету санкцій як проти РФ, так і проти російської «присутності» в Україні; вжиття заходів на максимальне зменшення торгово-економічної залежності від РФ і залежності від терористичних «маріонеток» РФ;
  • Проголошення політики на безпрецедентне посилення обороноздатності України, системи територіальної оборони та військового резерву; поглиблення співпраці з НАТО у рамках «варшавських програм»;
  • Законодавчо врегулювати право громадян України на збройний захист себе та власного майна (у тому числі і з застосуванням зброї);
  • Вихід на міжнародну арену з офіційною пропозицією до держав Східної Європи та Балтійського регіону щодо створення Балто-Чорноморського міждержавного союзу як стимулу європейської інтеграції України;
  • Збільшення фінансування системи МЗС та реалізація цих коштів через забезпечення призначення повноважних послів усюди, де їх немає; посилення інформаційної діяльності з просування України у світі;
  • Запровадження комплексної програми СБУ щодо виявлення та притягнення до відповідальності в Україні проросійських політичних партій та політиків, медіа та журналістів, експертів та «ботів»; посилення контролю за організаціями з фінансуванням з держави-агресора.
Теперішня українська влада впритул підійшла до необхідності складного політичного вибору між власним необмеженим збагаченням та необхідністю компромісу заради самозбереження. Час, коли зрив реформ, корупцію і непрофесійність можна було пояснити політичною невизначеністю та російською агресією, минув. Настав час відповідальності влади за її політичні рішення. Саме тому у влади залишається менше ніж 6 місяців, що почати політичне самоочищення від корупціонерів та саботажників, або таке політичне чи радикальне очищення почне здійснювати українське суспільство.

Беспилотники в полях: что ждет индустрию коммерческих дронов?



Пока появляется всё больше и больше сервисов на основе малых дронов, но огромный рынок — в сфере корпоративных заказов — только зарождается

Наверняка вы слышали новость о том, что американский стартап Lily, разработавший дрон с функцией сопровождения и со встроенной камерой для селфи и получивший на Kickstarter около $34 млн, закрывается, так и не отправив покупателям ни одного дрона. Компания, по всей видимости, не смогла сделать достойный образец для будущего запуска производства, не справившись со сложной аппаратной частью устройства. 

Насколько правдивым оказался проморолик, в котором дрон облетает сноубордиста и стартует с поверхности горного озера, — теперь это решать Верховному суду Калифорнии, куда те, кто сделал заказ, отнесли иск. По их мнению, ролик был фальшивым, возможности дрона оказались сильно преувеличены.

Forbes Contributor

Насколько это показательная история и  что можно в целом сказать об  индустрии потребительских дронов? Безусловно, она уже состоялась. На рынке присутствуют как десятки крупных производителей (например,  DJI, Parrot и другие), так и сотни мелких малоизвестных производителей поставляющих нано-, микро- и прочие дроны. С точки зрения инвестиционной привлекательности, рынок дронов выглядит очень интересным. Сейчас это «модная тема» (какой стала, например, виртуальная реальность в последние годы), но уже сейчас видны перспективы реальных внедрений уже на горизонте ближайших лет.
Крупнейший производитель дронов,  китайская компания DJI, закрыла инвестиционный раунд в 2015 году: компанию оценили в  около $8 млрд, (при продажах около $1 млрд в год). То есть  коэффициент оценка компании/выручка (не к EBITDA!) составил 8, что является практически беспрецедентным даже для очень модных инвестиционных направлений.
Особую роль в развитии индустрии играет краудфандинг. При  этом многие производители рассматривают краудфандинговые платформы не столько как источник инвестиционных средств, сколько как возможность доказать институциональным инвесторам потенциал продукта. Провальные истории — такие, как история Lily – все равно показательны.  В 2015 году, когда была запущена компания,  функция сопровождения  была действительно уникальной.  Интересный факт: $34 млн в предзаказах Lily это около 66 000 дронов. Сравним:  предпродажи Apple Watch составили 1,2 млн штук в первый день, что, конечно, гораздо больше, однако  показывает, что Lily, никому неизвестная компания, приблизилась к гигантам на рынке  потребительской электроники.
Разумеется, институциональные инвесторы чутко реагируют на происходящие изменения и наращивают инвестиционную активность в сегмент беспрецедентными темпами.
При этом ёмкость рынка потребительских дронов в денежном выражении ограничена. Во многом это связано с быстро дешевеющими технологиями и психологией потребителя. Не секрет, что многие потребители покупают дроны в качестве дорогой игрушки, а, наигравшись, отправляют их на чердак. При этом с точки зрения базовых функций моральное устаревание происходит не так быстро, как может показаться. То есть,  если рядовой потребитель через год захочет снова поснимать семейный праздник, рыбалку и тд, то он просто достанет с чердака свой старый дрон, а не будет покупать новый. 
На рынке дронов для корпоративных заказчиков все еще интернеснее. Во-первых, провести грань между потребительскими дронами для личного использования и беспилотниками для профессиональных целей. Так, представители семейства  дронов Phantom от DJI активно используются для профессиональной видеосъёмки, задач  дистанционного зондирования Земли, создания 3D моделей объектов, контроля строительных работ (дроны, например, помогают с  расчётом выемки грунтов, учёта валки леса и тд). Уже есть такие экзотические применения как, например, выпас скота.
Также для лёгких БВС в B2B сегменте существует ряд пока неочевидных задач, про которые мало что слышно, но которые имеют не меньший потенциал, чем, например, доставка посылок:
  •  Персональная безопасность (например, сопровождение ребёнка в школу)
  •  Автоматический контроль периметра
  • Автоматический мониторинг удалённых объектов
  • Экстренная доставка лекарств, дефибрилляторов
  • Ретрансляция связи
  • Реагирование на ДТП, реконструкция места аварии.
Чтобы эти применения стали возможными, дроны должны стать «умнее». Нужно, чтобы развивались системы компьютерного зрения, тогда дроны смогут качесвтенно распознавать объемы. Нужно, чтобы беспилотники научились сами  облетать препятствия.  Но не менее важно и развитие инфраструктуры, которая обеспечит все более массовое внедрение беспилотников. Например, должны появиться  автоматические зарядные станции. Для беспилотников также нужны  системы автоматической диспетчеризации, развитие инфраструктуры «умных контрактов»  на базе блокчейн. Кстати, в том числе поэтому производители дронов активно развивают инфраструктуру для сторонних разработчиков: открывают API создателям программ, что поможет дронам получить новые функции.
Весной 2016 года вышло исследование от польского отделения PWC «Clarify from above: drone powered solutions». Интересно это исследование тем, что оно систематизирует услуги в существующей структуре экономике, которые могли бы оказываться при помощи беспилотников. Аналитики  оценивают потенциал таких услуг в $127,3 млрд.:
  • $45,2 млрд – инфраструктура
  • $34,2 млрд – сельское хозяйство
  • $13 млрд – транспорт
  • $10,5 млрд – безопасность
  • $8,8 млрд – развлечения и медиа
  • $6,8 млрд – страхование
  • $6,3 млрд – телекоммуникации
  • $4,3 млрд – добыча полезных ископаемых
Хорошо видно, что самые разрекламированные сейчас направления (безопасность, транспорт, развлечения и медиа) занимают не самую большую долю потенциального рынка. Ключевыми являются «тяжёлые» сегменты инфраструктуры и сельского хозяйства. В целом во всех сегментах немало задач, связанных с дистанционным зондированием Земли, которые могут быть решены малыми дронами. Однако основная ёмкость рынка (в денежном выражении) лежит в услугах, оказываемых тяжёлыми, грузоподъёмными беспилотниками, вертикального взлёта и посадки:
  • Авиахимработы (сельское и лесное хозяйство)
  • Транспортировка грузов и полезной нагрузки 50-200 кг
  • Пожаротушение
  • Инструментальный контроль (не путать с мониторингом) протяжённых (трубопроводы, ЛЭП и др), высотных (ветроэлектростанции) и удалённых объектов инфраструктуры
  • Локальная логистика в труднодоступных регионах, в частности на месторождениях полезных ископаемых, при решении научно-исследовательских задач
  • Задачи, связанные со спасанием: эвакуация раненых, аварийное снабжение
  • многие другие
Как далеко до этого? Несмотря на огромный потенциал рынка тяжёлых коммерческих беспилотников, их создателям предстоит ещё решить ряд непростых вопросов. Их можно  условно  разделить на три группы:
Во-первых, это технические проблемы. Существующие технологии  беспилотников  вертикального взлёта и посадки имеют существенные ограничения по масштабированию.  Мултироторные системы,  которые на потребительском уровне показали себя очень хорошо,   из-за проблемы инерции больших винтов и мощных двигателей, трудно адаптируются для тяжеловесных дронов. Вместе с тем классические вертолётные системы слишком дороги для тех применений, которые могли бы взять на себя дроны. Например, известный Yamaha Rmax с грузоподъёмностью 28 кг стоит от $86 000 (базовая радиоуправляемая комплектация) до $230 000 (версия для авиахимработ с автопилотом). При этом таких беспилотников только в Японии эксплуатируется 2 400 штук. Это подтверждает высокую потребность рынка даже при таком соотношении стоимость/характеристики.
К тому же,  для  больших  дронов остро стоит проблема источников и накопителей энергии. Аккумуляторы позволяют грузоподъёмным  беспилотникам держаться в воздухе 20-30 минут, что абсолютно недостаточно для массового их внедрения. Есть интересные разработки в области водородных топливных элементов, которые позволят заметно увеличить время полёта тяжёлых дронов, однако эти системы пока имеют недостаточную мощность и даже в перспективе вряд ли смогут конкурировать по плотности энергии с бензином. Получается,  для массового внедрения тяжёлых беспилотников необходимо развивать принципиальные схемы, позволяющие использовать двигатели внутреннего сгорания (ДВС) на жидком топливе в качестве источника энергии. Интересный факт: признанный флагман европейского тяжёлого дроностроения e-Volo (получивший €2 млн в виде гранта от немецкого правительства) сейчас использует литий-ионные аккумуляторы, однако в будущем планирует перейти на схему последовательного гибрида, при которой электроэнергия вырабатывается на борту при помощи генератора от ДВС на бензине.
Интересное возможное решение  проблемы грузоподъёмности для  беспилотников вертикального взлёта/посадки  -    различные гибридные схемы. Например, наша казанская компания «Авиарешения» (входит в портфель FPI — Forbes) использует аэродинамическую схему с разделением функций подъёмных и рулевых винтов. Данная схема позволяет также и напрямую использовать энергию ДВС без схемы последовательного гибрида. Это существенно удешевляет подобную аэродинамическую схему, гарантируя массовый  рынок для использований со стороны бизнеса. 
Во-вторых,  не стоит забывать о регулировании. Недавно в Германии был принят закон, по которому все беспилотники массой более 250 г должны быть официально зарегистрированы, с установкой на дрон шильдика с данными владельца. Кроме того, для использования дронов массой более 5 кг теперь будет необходимо получать права внешнего пилота. С одной стороны,  закон выглядит довольно сурово. С другой стороны ещё свеж в памяти случай, произошедший во время соревнований по горнолыжному спорту в Италии, когда австрийский горнолыжник Marcel Hirscher чудом избежал удара упавшего беспилотника.
Часто немецкие законы и технические нормы являются примером для подражания для европейских и российских законодателей. Однако в этот раз российской индустрии БВС (беспилотных воздушных средств) повезло больше:  принятые в мае 2016 года поправки в воздушный кодекс РФ существенно лояльнее немецких и стимулируют развитие индустрии.Стоит отметить, что данные изменения формировались в тесном взаимодействии с экспертным сообществом, в частности с рабочей группой Аэронет – часть Национальной Технологической инициативы, развиваемой под эгидой АСИ.
В-третьих, недооцененный фактор — инерция сознания возможных заказчиков.  Например, в профессиональной логистике в принципе отсутствует парадигма использования беспилотников для транспортировки грузов. Чуть больше повезло профессиональным подрядчикам по авиахимработам в сельском хозяйстве. Там для клиента ничего не меняется, уже существует парадигма использования авиасредств для проведения авиахимработ, беспилотное оно или нет, —  для заказчика не имеет никакого значения. Поэтому сегмент авиахимработ можно признать наиболее перспективным с точки зрения быстрого внедрения грузоподъёмных БВС вертикально взлёта/посадки. Интересный факт: по данным исследования комиссии при президенте РФ по вопросам развития авиации общего назначения, национальный объём авиахимработ очень сильно коррелирует с урожайностью, например, пшеницы. В США национальная ассоциация сельскохозяйственной авиации насчитывает 1800 пилотов, при этом средний стаж 21-27 лет, то есть  это очень опытный и дорогой персонал. В России ситуация с пилотами ещё сложнее. По заявлению участников рынка, пилотов катастрофически не хватает. Из 250 р за Га стоимости услуги по авиахимработам пилот получает около 50 р/Га. Также нельзя забывать о вредном воздействии пестицидов на организм пилотов. Я полагаю, что  использование беспилотников в авиахимработах может стать стартовой точкой для широкого распространения тяжёлых дронов в b2b-сегменте, что послужит драйвером роста всей индустрии коммерческих БВС. Что делать, чтобы преодолеть эту инерцию сознания? Тиражировать успешные кейсы, использовать альтернативные бизнес-модели, снижающие порог на вход, например, модель технологической франшизы, «drone as a service» и др.
На мой взгляд, рынок современных беспилотников похож на рынок смартфонов — мы находимся примерно на той стадии, когда вышел первый iPhone. Сначала это была «игрушка», а теперь сервисы, реализованные на базе смартфонов, являются неотъемлемой частью и потребительского, и корпоративного рынков.  То же самое  сегодня и в сегменте беспилотников:  появляется всё больше и больше сервисов на основе малых дронов. После преодоления технологических барьеров, связанных с созданием грузоподъёмных БВС вертикального взлёта/посадки с полезной нагрузкой 50-200 кг и с временем полёта хотя бы 2-3 часа стоит ожидать взрывного роста рынка. Этому может способствовать лояльное регулирование, наряду с другими методами государственного стимулирования, а также проактивный интерес и гибкость со стороны бизнес-заказчиков.

http://www.forbes.ru/tehnologii/337793-bespilotniki-v-polyah-chto-zhdet-industriyu-kommercheskih-dronov

Держлісагенція вдруге відмовила у ділянці під будівництво притулку для тварин в Івано-Франківську (відео)


Питання створення притулку для тварин в Івано-Франківську обговорюють вже давно.

У липні минулого року "Івано-Франківське лісове господарство" таки виділило земельну ділянку під будівництво притулку. Проте вже більш ніж півроку БО "Дім Сірка" бореться за неї.

Деталі у сюжеті ">ОДТРК Карпати.


Двуцветный питоху

Двуцветная дроздовая мухоловка[1], или двуцветный питоху[1] (лат. Pitohui dichrous) — воробьиная птица из Новой Гвинеи.
Птица представляет собой опасность для людей и прочих млекопитающих, так как содержит батрахотоксин. Этот яд содержится в перьях и внутренних органах хохлатого питоху. При соприкосновении этой птицы с человеком может образоваться химический ожог, мелким животным везёт меньше. Причина ядовитости птицы заключается в её питании. Двуцветные питоху[1] едят жуков Choresine pulchra, в организме которых содержится батрахотоксин. У самой птицы выработался иммунитет к этому яду, чего нельзя сказать про местных жителей, которые считают эту птицу совсем негодной[2].


Примечания

    1. Перейти к:1 2 Бёме Р. Л., Флинт В. Е. Пятиязычный словарь названий животных. Птицы. Латинский, русский, английский, немецкий, французский / Под общей редакцией акад. В. Е. Соколова. — М.: Рус. яз., «РУССО», 1994. — С. 366. — 2030 экз. — ISBN 5-200-00643-0.
    2. Jack Dumbacher: Hooded Pitohui (англ.)

В сети на форумах предполагают, что ее второе название Pitohui dichrous дал тот несчастный, который здуру за неё схватился

26 січня 2017

Лесничества: готовность постоянная

Директор Департамента имущественных отношений Министерства обороны Российской Федерации Дмитрий Куракин утвердил планы тушения лесных пожаров на пожароопасный сезон 2017 года на территории всех 38 лесничеств – филиалов «Управления лесного хозяйства и природопользования» Минобороны России, сообщает Департамент информации и массовых коммуникаций военного ведомства.

Планы тушения лесных пожаров совместно разработаны специалистами «Оборонлеса» и филиалов «Управления лесного хозяйства и природопользования» Минобороны России, согласованы с командованием более 200 воинских частей и 52 территориальными органами МЧС России. Данные документы разрабатываются ежегодно задолго до начала нового пожароопасного сезона и включают в себя информацию о мерах противопожарного обустройства лесов, об организации мониторинга пожарной опасности в лесах и лесных пожаров, перечень и состав лесопожарных формирований, пожарной техники и оборудования, противопожарного снаряжения и порядок привлечения и использования таких средств в соответствии с уровнем пожарной опасности в лесах на землях обороны и безопасности.
В составе 91 пожарно-химической станции филиалов ФГАУ «Оборонлес» Минобороны России в готовности находится 415 единиц лесопожарной техники, свыше 11 тысяч единиц оборудования и инвентаря, штат работников – более 2700 человек.

Утверждённые планы тушения лесных пожаров в военных лесничествах разосланы главам регионов, в департаменты лесного хозяйства по федеральным округам, в органы исполнительной власти, уполномоченные в области лесных отношений, и ряд других инстанций и будут учтены при подготовке сводных планов субъектов Российской Феде­рации.

26.01.2017 21:44 

Військові подякували канівським лісівникам



Бійці 5-ї зенітно-ракетної батареї другого дивізіону окремого Білоцерківського полку подякували канівським лісівникам за постійну підтримку військових в зоні АТО та демобілізованих.

Про це пише «Kanos» із посиланням на сайт Провінція.

За даними видання, вдячність за небайдужість, підтримку як моральну, так і матеріальну, підписали бійці Руслан Ковальчук (родом із с. Степанецьке Канівського району), Віктор Толмачов (із с. Пекарі, що на Канівщині), а також командир батальйону, командир дивізії та командир відділу забезпечення полку.

Подяку директору держлісгоспу Едуарду Симоненку передав голова Канівської районної ради Сергій Геращенко.

Крім того, Сергій Валентинович відзначив, що Канівський лісгосп завжди активно долучається до акцій районного масштабу, що проводяться на підтримку наших воїнів не лише в зоні бойових дій, а й тих, хто повернувся зі Сходу України, виконавши святий обов’язок перед Батьківщиною.

Приміром, нещодавно наші земляки – воїни АТО Руслан Ковальчук та Віктор Толмачов звернулися до канівських волонтерів із проханням допомогти у придбанні зимових бушлатів і теплих речей.

Почувши проблему, Едуард Симоненко відразу ж відгукнувся на прохання і таким чином, завдяки спільним зусиллям небайдужих людей, наші воїни одержали три комплекти зимового одягу.

Нагадаємо, раніше ми писали, що у Прохорівці сільрада видала землю всім учасникам АТО, що виявили бажання її отримати.

26.01.2017 

Закарпатські лісівники виходять на міжнародний рівень і діляться досвідом ведення лісового господарства з шотландськими колегами

Закарпатську область відвідала Шотландська делегація. Колеги з Шотландського королівства -прибули в регіон на два дні, щоб ознайомитися з технологіями лісівництва, заготівлі та переробки деревини, виготовлення з сировини меблів та екологічно чистих будинків, а також процесом ведення лісового господарства у дібровах.



Серед присутніх – представники Лісової Комісії Шотландії, Конфедерації компаній лісового комплексу Великобританії Confor та Центру наук про деревину і технології її використання, а саме: технічний директор Конфедерації компаній лісового комплексу Великобританії Confor Ендрю Хілдон, науковець у сфері лісового господарства та представник Лісової комісії Шотландії Аманда Брайан, керівник Центру наук про деревину і технології її використання Інституту сталого будівництва Единбурзького університету ім. Дж. Непера Деніел Рідлі-Елліс, заступник голови Наглядової ради НЛТУ України, член колегії ДАЛРУ Олексій Пристая, перший заступник начальника-головний лісничий ЗОУЛМГ Ігор КоцурПроректор з науково-педагогічної виховної роботи та міжнародних зв’язків, доцент кафедри лісових машин НЛТУ Микола Борис, Начальник відділу міжнародних зв’язків, доцент НЛТУ України Олена Врублевська та представники крайових ЗМІ.

Розпочали зустріч колеги з ділових переговорів, де розглядалися питання про перспективи співпраці Закарпаття та Шотландії в сфері лісового господарства. Наступним етапом став візит на огляд дубових насаджень та вольєра у Берегівському лісовому господарстві.

Під час візиту в Берегівський держлісгосп лісівниками Закарпатської області було презентовано санітарно-оздоровчі рубки в лісі, вік якого становить понад 124 роки.

Головний лісничий Закарпаття Ігор Коцур, заявив, що повинні бути отримані певні результати від співпраці в сфері лісових відносин з країнами туманного Альбіону, а саме зі Шотландією. Він також зазначив, що на сьогоднішній день тема розвитку міжнародних відносин і обмін досвідом роботи, веденням лісового господарства є дуже актуальними як для суб’єктів Закарпатської області, так і для шотландської сторони. Співпраця в галузі лісовідновлення, переробки сировини та виготовлення з деревини готової продукції має здійснюватися з урахуванням певних спільних напрацювань.

«Лісові господарства України та Великобританії мають багато спільного і нам є над чим працювати. Завдяки лісівникам Закарпаття ми побачили, яким чином ведеться лісове господарство в Україні і, коли ми їхали в Україну, то думали, що будемо вчити лісівників, а після переговорів і спілкування зрозуміли, що нам самим є чому повчитися. Правильно проводиться догляд за лісом і так само правильно проводяться рубки старих дерев, адже ліс, залишений недоторканим до 140 років, доводиться до гниття. Таким чином, лісове господарство майже не приносить дохід. А це для країни так само важливо. Краще зрубати і посадити новиХочу подякувати за такий теплий прийм і думаю, що ми зробимо зеленішою і чистішою нашу планету», – відзначила науковець у сфері лісового господарства та представник Лісової комісії Шотландії Аманда Брайан.

У свою чергу Начальник відділу міжнародних зв’язків, доцент НЛТУ України Олена Врублевська також розповіла про мету візиту гостей із Шотландії в Україну та на Закарпаття, зокрема:

«Візит в Україну наших британських партнерів відбувається в рамках участі Національного лісотехнічного університету України у Програмі розвитку лідерського потенціалу, яка реалізується Британською радою. Рік тому назад Британська рада оголосила конкурс, на який ми подали заявку і, потрапили у ТОП-14 університетів України з 96, з якими захотіли працювати колеги з університету Дж.Непера. Головна мета програми й співпраці – допомога українським університетам розвиватися і розвивати міжнародні стосунки. Таким чином геополітика лісівничих відносин вийшла на геополітичний простір. Адже колеги представляють Центр дослідження властивостей деревини і технології виробництва з деревини, представники наукових та бізнесових кіл. Закарпаття обрали не випадково, адже ця область найбільш лісиста, краса лісового фонду славиться на весь світ, а також в області є охочі розвивати глибоку переробку деревини для реалізації її для українського споживача.

Т.в.о. директора Берегівського лісгоспу Богдан Шойного під час спілкування з журналістамирозповів про те, що найбільше зацікавило гостей:

«Сьогодні під час візиту колег-лісівників із Шотландії ми презентували роботу лісового господарства, а саме заготівлю насіння для подальших посадок, вирощування саджанців, прочистки, розміщення лісових культур та санітарно-оздоровчі рубки. Наш лісгосп славиться своїми дубовими дібровами, адже понад 86% насаджень складає дуб. Щорічно лісівниками Берегівського держлісгоспу вирощується понад 170 тисяч саджанців заготовляється понад 3 тонни жолудів. Ми хочемо зберегти ліс і розвивати лісове господарство. А якщо є міжнародна співпраця і бажання таких поважних науковців, то все вдасться».

Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ
Опубліковано: 26.01.2017 - 20:34
http://ekonomika.ko.net.ua/?p=4167