ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

22 квітня 2017

Як правоохоронці та надзвичайники готуються до Євробачення. ВІДЕО

Опубликовано: 22 апр. 2017 г.

Правоохоронці теж готуються до Євробачення. Аби повноцінно забезпечити порядок під час пісенного конкурсу, проводять масштабні навчання.

Стараються, щоб жодна провокація не змогла завадити культурній події. Один день з тренувань силовиків потрапив у об’єктиви наших телекамер.


Насмітив у лісі - плати

За засмічення лісів існують штрафи. Проте сплачують їх на жаль дуже мало, бо для правомірного стягнення штрафу, необхідно спіймати тих хто викидає у лісі сміття. Та це вдається дуже рідко. Адже біля кожного дерева охоронця не поставиш.

Стихійні сміттєзвалища - одна з найбільших проблем сьогодення. Вони всюди де ступає нога людини. Після пікніків у лісах залишається безліч непотребу. Та не варто забувати що сміття розкладається десятки, а то і тисячі років.

Сьогодні, 22 квітня 2017

На Львівщині висадили 140 га лісу


Участь у заходах, які відбулися в межах акції “Майбутнє лісу у твоїх руках-2017”, взяли майже 3,5 тисячі осіб.

Про це інформують у Львівському обласному управлінні лісового та мисливського господарства.

У межах акції також відбулося 169 ознайомчо-пізнавальних заходів для учнівської молоді та 194 – з благоустрою територій.

Окрім традиційної посадки лісу, учасники долучились до заходів з озеленення та благоустрою парків, скверів, алей, територій сільських рад, навчальних закладів, дитячих садочків та садиб лісництв.

Також у межах акції відбулися дитячі конкурси на кращий твір та малюнок на тему: “Людина та ліс”. Участь у конкурсах взяли 1282 учні загальноосвітніх навчальних закладів. Діти також виготовили близько 700 шпаківень.

Найбольше снизились грузоперевозки леса - Госстат

Грузоперевозки в Украине в первом квартале выросли на 8,4%, – Госстат

В январе-марте 2017 года все виды транспорта в Украине перевезли 152,8 млн тонн грузов, что на 8,4% больше, чем в январе-марте 2016 года. Об этом сообщила Государственная служба статистики Украины.

Перевозки грузов железнодорожным транспортом увеличились на 5,9%, до 82,7 млн тонн.
Перевозка леса снизилась на 44,1%, каменного угля — на 12,1%, химических и минеральных удобрений — на 24,7%, кокса — на 26,5%, цемента — на 1,1%, черных металлов — на 12,8%, железной и марганцевой руды — на 4,3%.

В то же время перевозка лома черных металлов увеличилась на 36,3%, нефти и нефтепродуктов — на 43,7%, зерна и продуктов его помола — на 40,1%, строительных материалов — на 55,8%.

В январе-марте 2017 года магистральные трубопроводы перекачали 32,2 млн тонн грузов, что на 10% больше, чем в январе-марте 2016 года; транзит нефти увеличился на 10,5%, транзит газа — на 19,7%.

Морской и речной торговые флоты сократили перевозки грузов на 9,3%, в целом перевезено 0,9 млн тонн грузов.

Предприятиями автомобильного транспорта перевезено 37 млн тонн грузов, что на 13,4% больше по сравнению с январем-мартом 2016 года.

По данным Госстата, грузооборот увеличился на 11,9% до 82,375 млрд тонно-километров по сравнению с январем-мартом 2016 года.

22 квітня – День Землі, триває «сезон тиші»

22 квітня світ святкує День Землі. WWF хоче наголосити на тому, що саме зараз триває так званий «сезон тиші», який є дуже важливим для збереження популяцій тварин, і відповідно Планети.
Як повідомила прес-служба WWF в Україні, ми всі знаємо, що усе живе на нашій планеті розвивається циклічно. Таким циклам підпорядковуємося в певній мірі і ми, люди, адже уночі ми полюбляємо відпочивати, а світлу пору доби – проводити активно. У світі живої природи така циклічність виражена набагато яскравіше. Рослина знає, коли її скидати листя, багато тварин – коли впадати у сплячку, риба – коли зосереджуваться на глибоководних ділянках і теж «засинати». Біологічний годинник також підказує живим істотам, коли прокидатися від сну, розпускати листочки, починати вити гнізда чи йти на нерест. Такий активний період в житті дикої природи розпочинається із першого квітня і завершується приблизно у середині червня. Саме зараз у багатьох тварин відбувається розмноження та догляд за новонародженими нащадками. Птахи будують свої гнізда і висиджують пташенят, спочатку хижі види риб, а потім і травоїдні починають нереститися, шукаючи собі необхідний субстрат для нересту: гальку, пісок, рослинність, тощо.
Відповідно до ст. 39 Закону України «Про тваринний світ» у період масового розмноження диких тварин, з 1 квітня до 15 червня («Період тиші»), не можна проводити роботи та заходи, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (стрільба, проведення вибухових робіт, феєрверки, санітарні рубки лісу, використання моторних маломірних суден, проведення ралі та інших змагань на транспортних засобах. Надзвичайно важлива заборона масових рубок у цей період, адже такі заходи зривають гніздування різних видів птахів, передусім хижих, а також заважають розмноженню диких видів звірів, у тому числі мисливської фауни.
Приблизно в цей же період триває нерестова заборона на вилов риби та інших гідробіонтів (на певних водоймах нерестова заборона може мати меншу чи більшу тривалість, для розуміння скільки триває нерестова заборона на конкретному водному об’єкті варто шукати відповідну інформацію на сторінках Держрибагентства, Держекоінспекції, сторінках природоохоронних установ). Якщо не знаходите потрібну інформацію, звертайтесь до WWF. Вилов риби в цей період можна здійснювати лише з берега і обмеженим переліком знарядь лову (однією вудочкою чи спінінгом), не можна ловити на нерестовищах, проводити різноманітні гідротехнічні роботи на річках, проводити змагання з спортивного рибальства, пересування човнів. 

Такі заборонні заходи особливо потрібні рідкісним та зникаючим видам, популяції яких є дуже розрідженими. До прикладу, такі охоронні заходи допоможуть у збереженні стерляді прісноводної – одного із шести існуючих «червонокнижних» представників родини осетрові і єдиного прісноводного виду, що здатен створювати локальні популяції на Дністрі, Дніпрі, Дунаї.

Активіст зі зброєю напав на водія, який перевозив дрова

Офіційно придбані

Учора, 21 квітня, в с. Сімер Перечинського району група активістів на чолі з Павлом Павловим без жодних підстав зі зброєю в руках (травматичною зброєю), зупинили вантажівку з лісом. Водій вирішив тікати з місця зупинки через острах.

Окрім того, в автомобілі марки "ЗІЛ" знаходилася деревина групи "Дрова" з військового лісництва. Водій перевозив дрова, які були офіційно придбані. Це говорить про те, що лісопродукція не була придбана в Перечинському лісовому господарстві.

Матеріали про скоєне правопорушення були направлені до правоохоронних органів.

22 квітня 2017 р., 11:16

22 квітня – Міжнародний день Землі

Щорічно, 22 квітня люди по всій планеті відзначають День Землі. Цей день став загальнолюдським символічним святом любові та турботи за наш спільний дім. Саме 22 квітня в різних куточках земної кулі небайдужі до екологічних проблем люди проводять різні яскраві і в той же час корисні заходи, спрямовані на те, щоб у світі стало більше чистоти і відповідальності.

Засновником Дня Землі вважається Джон Стерлінг Мортон, який запропонував у 1872 році призначити щорічний день, присвячений озелененню навколишньої території. Пропозиція було схвалено і отримала широку підтримку жителів штату. У 1882 році День Дерева був оголошений урядом Небраска офіційним святом штату, дата його припадала на 22 квітня. Через 100 років у 1970 році День Дерева був перейменований у День Землі і став проводитися по всій території США. У цей день 22 квітня 1970 року в Нью-Йорку (США) студенти, школярі та їхні викладачі, вперше організували проведення національного свята – Дня Землі. Його учасники запропонували звичайним пересічним американцям звернути увагу на екологічні проблеми сьогодення і спробувати спільними зусиллями берегти зелену планету. Вже через рік у США було створено державне агентство з охорони навколишнього середовища, яке сьогодні діє досить активно і має тісні контакти з державними структурами багатьох країн, в тому числі і в Україні.

Міжнародним свято було оголошено в 1990 році. У той рік безліч обрізків матерії з написами і малюнками були пронесені по нашій планеті. З них склали прапор Землі площею 660 кв. м, який символізує єдність людей в турботі про майбутнє планети і закликає ставитися з повагою до оточуючого нас світу. За ініціативою американських природоохоронців зі Стенфордського університету 90-ті роки було проголошено “Десятиліття навколишнього середовища». Ця акція отримала підтримку в більш ніж 120 країнах світу, а понад 40 країн об’єднали свої зусилля для проведення кампанії по збереженню біологічного різноманіття. У цей день кожен мешканець планети може зробити свій маленький внесок у справу захисту навколишнього середовища: очистити від сміття прилеглу територію, висадити хоча б одне дерево, відмовитися хоча б на день від використання автомобіля.

Саме тоді про День Землі вперше почули і в Україні. І тільки через 2 роки День Землі став відзначатися в Україні як день захисту природи, день акцій з метою залучення уваги громадськості до проблем нашої планети.

У День Землі в різних країнах за традицією звучить Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль для захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. Дзвін Миру – символ спокою, мирного життя та дружби, вічного братерства й солідарності народів. І в той же час – це заклик до дії в ім’я збереження миру й життя на Землі, збереження Людини і Культури. Перший Дзвін Миру був встановлений в штаб-квартирі ООН в Нью-Йорку в 1954 р. Він відлитий з монет, які пожертвували діти всіх континентів, і є символом глобальної солідарності людей Землі. В нього також вплавлені ордени і медалі, інші почесні відзнаки людей багатьох країн. Напис на Дзвоні говорить: «Хай буде спільний мир у всьому світі».




22 квітня, субота

Всесвітній день Матері-Землі (Міжнародний день Землі)



Матінка-Земля. Це вираження ми не рідко чуємо в нашому повсякденному житті і використовуємо його в нашому спілкуванні. Що воно означає і що ми в нього вкладаємо, - буквально зображено в самому формулюванні і формі подібної фрази. Земля - наша годувальниця, наш спільний дім, в якому створені Богом для нас абсолютно унікальні умови, що дозволяють нам не тільки виживати, але й насолоджуватися життям у всій її красі і різноманітності. Вона віддає нам себе цілком. Беззаперечно дарує свою любов. Не зважаючи навіть деколи на абсолютно блюзнірське ставлення з нашого боку. Як любляча мати живить, одягає і виховує своїх нетямущих дітей. Чим ми їй віддячуємо?

Вже здавна в різних країнах світу це питання набуло нагальну актуальність. Людство нарешті, звернувши увагу на свою позицію і роль в екосистемах нашої Землі, задумалося. Невже ми почали переростати чисто споживчий період свого власного розвитку? Надія є. З’явилися і прагнення.

Так, офіційно, починаючи з 2010-го року в наших календарях на міжнародному рівні з’явився знаковий День - Всесвітній день Матері-Землі, який відзначається 22-го квітня. У резолюції Генеральної Асамблеї ООН № A/RES/63/278, яка була затверджена з цього приводу в 2009-му році відзначалося, що термін «Матінка-Земля» досить поширений в різних культурах і загальноприйнятий у більшості країн світу, він відображає чіткий взаємозв’язок між нами і нашою планетою. Дата святкування цього всесвітнього дня так само вибрана не випадково: спочатку, за даними проекту DilovaMova.com, в цей день, в одній з найпотужніших, масштабних і розвинених країн світу, в США, відзначався День дерев. США були однією з перших країн, що заснували екологічні свята на державному рівні, до того ж дерево часто символізує життя. Здоров’я і екологія нашої планети безпосередньо залежить від наявності на ній цих прекрасних творінь Божих. Не дивно, що в національних календарях багатьох країн світу присутні подібні свята. 

Приміром, добрі традиції лісопосадок були притаманні нам на просторах нашої рідної землі ще з дореволюційних часів. У новій незалежній Україні, починаючи з 1998-го року в третю суботу квітня відзначається національне свято «День довкілля», яке з’явилося саме завдяки систематичному проведенню в цей день акції «Дерево - Життя». Польща відзначає «День лісопосадок» 10-го жовтня. В африканських країнах, наприклад в Алжирі відзначають щорічно «День посадки дерев» 27-го жовтня. Бельгія, Лесото, Португалія та Італія відзначають подібне свято 21-го березня, Німеччина - 25-го квітня, Ізраїль за єврейським календарем в 15-й день місяця Шват, Єгипет - 15-го січня, Іран свято озеленення територій проводить 5-го березня , КНР і Китайська Республіка - 12-го березня, Шрі-Ланка - 15-го жовтня, Японія свій «День зелені» відзначає 4-го травня, Південна Корея - 5-го квітня, Філіппіни - 25-го червня, Намібія - 8 -го жовтня, Коста-Ріка - 15-го червня, Камбоджа - 1-го червня, Венесуела - в останню неділю травня, Бразилія - 21-го вересня, Уганда - 24-го березня, Центральноафриканська Республіка - 22-го липня, Нігер - 3-го серпня, Танзанія - 1-го січня, Малаві у другій понеділок грудня, Кенія - 21-го квітня, Мексика - у другій четвер липня, Македонія цей День проводить 12-го березня.

У День Матері-Землі ми приєднуємося до цієї міжнародної ініціативи і закликаємо всіх підтримати загальнолюдські позитивні зусилля, які спрямовані на вирішення назрілих екологічних проблем. Що людина посіє - те й пожне. Не будемо про це забувати!

За підпали й вирубування лісів удесятеро збільшать штрафи і каратимуть криміналом



Держлісагентство розробило законопроект, у якому передбачено посилення відповідальності за порушення правил поведінки в лісі: збільшення штрафів мінімум у 10 разів та посилення кримінальної відповідальності.

Про це заявила т.в.о. голови Державного агентства лісових ресурсів Христина Юшкевич, повідомляє Міністерство аграрної політики та продовольства.

«Відповідний законопроект вже розроблений. Він передбачає суттєве посилення відповідальності за порушення правил поведінки в лісі, в тому числі підпал, та незаконну вирубку. Штрафи планується збільшити мінімум у 10 разів та збільшити кримінальну відповідальність», – розповіла Юшкевич.

За її словами, Держлісагентство вже вжило низки протипожежних заходів, зокрема було облаштовано 11 км протипожежних розривів і бар’єрів та 8,5 тис. км мінералізованих смуг, проведено догляд за ними протяжністю 19,7 тис. км.

Також Держлісагентство встановило більше 7 тис. бігбордів, плакатів та аншлагів на протипожежну тематику і понад 8 тис. шлагбаумів для обмеження доступу в ліси транспортних засобів.

У Мінагрополітики додають, що урядовий комітет попередньо схвалив проект розпорядження про виділення коштів з резервного фонду бюджету для здійснення протипожежних заходів з охорони лісів від пожеж та оперативного гасіння лісових пожеж у південних та східних областях України.

За інформацією інформагентства «Укрінформ»

Як розпізнати крадений ліс при транспортуванні



Головними ознаками при транспортуванні незаконно заготовленого лісу є:
  1. Відсутність бирок (маркування) на деревині;
  2. Бирки пошкоджені (можливо використовуються не вперше);
  3. Відсутність належним чином оформлення документів на право відпуску лісопродукції. На кишеньковому комп’ютері чи смартфоні в системі електронного обліку деревини повинна бути сформована товаротранспортна накладна (ТТН) на відпуск чи перевезення лісопродукції та видрукувана на термопапері. Роздрукована ТТН повинна містити QR-код та печатку FSC.
  4. Невідповідність терміну дати вивезення лісопродукції;
  5. Невідповідність сортиментів що перевозиться і тих на які оформлені документи.
  6. Вивезення деревини в хлистах або півхлистах.
Що робити у разі підозри що перевозиться незаконно зрубана деревина:
  1. Перевірити легітимність продукції завдяки перевірці бирок. Для цього достатньо зайти на сайт http://www.ulk.gov.ua/ в розділ перевірка деревини де ввести номер бірки. У випадку коли пошукова система інформуватиме, що номер бирки, якою промаркована лісопродукція не знайдено, то дана продукція потребує детальної перевірки на встановлення її походження. Схожу перевірку можна здійснити і за допомогою SMS повідомлення на номер 8668 (інструкція по відправці повідомлення на вже згадуваному сайті).
  2. Повідомити на гарячу лінію Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства +38 (0312) 64-44-15 або гарячу лінію Державного агентства лісових ресурсів за телефоном +38 (044) 235 77 24.

Приклад маркування легальної деревини бирками







Товарно-транспортна накладна на вивезення продукції



Незаконно зрубана деревина



Робота «фото-пасток» по виявленню крадіжок лісу



Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ- 

See more at: https://zakarpatlis.gov.ua/yak-rozpiznaty-kradenyj-lis-pry-transportuvanni-notatka-dlya-zmi/#sthash.ZorI2jQY.kygwn7Jr.dpuf

Хто гальмує реформу державного управління в Україні?



Реформа державного управління — одна з основних реформ у країнах із перехідною економікою, які здійснюють комплексні реформи у різних сферах державної політики.

В сучасному світі, де конкурують не товари чи послуги, а моделі та ефективність управління, Україна має шанс стати конкурентоспроможною державою тільки за умови побудови ефективної, відповідальної і прозорої виконавчої влади.

Наразі, згідно з показниками Індексу світової конкурентоспроможності Світового економічного форуму (за 2015 р.), Україна посідає 130 місце (серед 144 країн) у категорії "ефективність уряду", 103 місце — в категорії "прозорість формування державної політики" та 115 місце — у категорії "тягар державного регулювання".

Найбідніша і найбільш корумпована країна Європи, енергетично залежна й неефективна, обтяжена внутрішніми та зовнішніми боргами, з найгіршими в Європі дорогами і розваленою медициною і т.д. і т.п. — це все симптоми вкрай неефективної і корумпованої системи державного управління.

Досвід деяких секторальних реформ в Україні тільки підтверджує одну з аксіом менеджменту: будувати значно легше, ніж перебудовувати.

Реальні реформи (перебудова) завжди мають пройти три етапи: два з них —руйнування старого і будівництво (творення) нового. А між цими двома — етап хаосу (найтяжчий), коли головне — утримати ситуацію до початку роботи нової системи. Креативні менеджери часто вважають, що коли вони знають, як має бути (а це — далеко не завжди так), — можна робити реформи. Хоча більшість "реформаторів" здувається на етапі руйнування, наразившись на опір системи. Багато їх пристосовуються і приймають правила гри системи, стільки ж — просто йдуть геть.

Меншість рухається далі. Десь половина їх не переживає етапу хаосу (такі менеджери або самі йдуть, або їх "ідуть": "Що ти накоїв! Це не те, що ти обіцяв, і навіщо ми тебе наймали!"). І все повертається до попереднього стану з іще гіршими наслідками (приклад — практично всі "реформи" в Україні до 2014—2015 рр.).

Ми не можемо дозволити собі будувати нову державу "з чистого аркуша", тому мусимо рухатися важким і невдячним шляхом перебудови того, що маємо. І тут наштовхуємося на проблему: де знайти політиків-реформаторів, які готові і спроможні провести систему державного управління через стадії руйнування та хаосу, знайти в собі сили, впертість і компетенцію вистояти й довести реформи до стадії творення та утвердження нового? І в результаті, з великою ймовірністю, стати найбільш ненависними політиками в країні. Яких, можливо, згодом, років через 10, визнають реформаторами і героями.

Через ці стадії проходили реформатори всіх країн і народів, ми ж пам'ятаємо або найбільш успішних, або невдах. Гувер і Рузвельт, Бальцерович і Валенса, Бендукідзе і Саакашвілі, Піночет, Аденауер, Тетчер — усі свого часу мали проблеми з визнанням у своїх країнах, та не всі згодом були визнані реформаторами й національними героями.

Специфіка реформи державного управління полягає в тому, що це — реформа всього уряду, тому її лідером може бути тільки керівник Кабміну. Для проведення такої реформи він має спиратися на команду, яка знає, як її робити, і підтримує свого лідера. Причому в уряді має бути більшість прихильників реформи та тих, хто їй принаймні не заважатиме.
Щодо реформи державного управління в Україні, то силами урядовців, українських і міжнародних експертів у 2016 р. розроблено та схвалено урядом докладну і всеосяжну Стратегію реформування державного управління України на 2016—2020 рр.

Стратегія включає в себе чотири класичні напрями реформи державного управління: реформу державної служби, реформу Кабінету міністрів та центральних органів виконавчої влади — ЦОВВ (міністерств, служб, агентств та інспекцій), реформу системи надання адміністративних послуг і реформу управління державними (публічними) фінансами.

Причому ЄС не тільки надає експертну підтримку реформі, а й готова фінансово підтримати її, про що в кінці минулого року підписано угоду між урядом України та Єврокомісією про фінансування програми "Підтримка комплексного реформування державного управління в Україні" на загальну суму 104 млн євро.

Реформи за цими чотирма напрямами мають різну історію і рухаються з різною швидкістю. Якщо реформа державної служби, хай із певним відставанням від графіку та проблемами, все ж таки рухається після введення в дію нового закону "Про державну службу", а реформою управління публічними фінансами, яка перебуває під пильним оком МВФ та ЄС, опікується особисто міністр фінансів Олександр Данилюк, — то результативність реформування інших двох напрямів, м'яко кажучи, далека від бажаної.

Реформа системи виконавчої влади (КМУ та ЦОВВ) досі перебуває на підготовчій стадії "робити — не робити, і що робити?". І без політичної волі особисто прем'єр-міністра вона не має шансів зрушити з мертвої точки.

Реформа системи надання адміністративних послуг (адміністративні процедури, зниження адміністративного навантаження, якість надання послуг та електронне урядування), за яку відповідає Мін'юст, рухається лише в напрямі створення ЦНАПів та поступового розширення сфери надання адміністративних послуг в електронному вигляді. Заморожено роботу над законом "Про загальну адміністративну процедуру", який має закріпити на законодавчому рівні принципи і правила проведення адміністративної процедури, і над законом чи постановою уряду, що мали б установити виключний перелік адміністративних послуг та їхню вартість, аби, в тому числі, обмежити бажання органів державної влади та місцевого самоврядування встановлювати нові адміністративні послуги й ціни на них.

Як випливає з досвіду більш-менш успішних реформ в Україні, ці реформи, на жаль, поки що не здійснюються державними службовцями — працівниками міністерств та інших ЦОВВ. Швидше, навпаки: державні службовці або просто саботують реформу, або чинять їй опір. І це природно, з погляду законів кризового менеджменту і управління змінами.

Реформи успішні там, де є лідер реформи (як правило, міністр) і команда реформаторів. Причому, після проходження етапу хаосу, до цієї команди поступово починають приєднуватись і державні службовці. Наприклад, так було з командою ProZorro та ДП "ПРОЗОРРО" (у минулому — ДП "Зовнішторгвидав України"): працівники ДП спершу чинили шалений опір реформі системи державних закупівель, потім приєднались і підсилили команду реформаторів (правда, у процесі декого довелося позбутися).

Тобто для старту реформи, крім лідера та його "політичної волі", компетенції й рішучості, потрібна невелика, але згуртована й рішуча команда реформаторів, яка здатна і готова провести реформу через стадію хаосу.

В Україні вже є "генерали" реформи державного управління, які відповідальні за реалізацію її напрямів: міністр Кабінету міністрів (напрям — реформа КМУ та ЦОВВ), голова Національного агентства з питань державної служби (реформа державної служби), міністр юстиції (реформа системи надання адміністративних послуг) та міністр фінансів (реформа управління публічними фінансами). Уже більш-менш сформовані навіть команди реформ за напрямами. І союзники в особі наших партнерів (ЄС, Канада та США) готові підтримати реформу своїми фінансовими й експертними ресурсами.

На жаль, поки що командувач (прем'єр-міністр) не може зважитись очолити "штаб" реформи. Можливо, тому, що не впевнений у своїх "тилах", можливо — в команді? Можливо, не зовсім упевнений у її нагальності (може, само собою якось "розсмокчеться")? Можливо — ще не оцінив силу "ворогів" реформи та наслідки можливої поразки? Чи просто не хоче стати "ненависним реформатором"?

У світі є доволі багато прикладів успіху реформ публічної адміністрації, які, зрештою, стали локомотивом інших системних реформ у своїх країнах. Натомість без реформи публічної адміністрації годі сподіватися на успіх інших реформ, бо неефективна й корумпована державна машина в будь-якій країні здатна звести нанівець будь-які інші реформи.

Системні реформи державного управління проводились, починаючи з 80-х років минулого століття, в Канаді, Бразилії, Великій Британії, Новій Зеландії, Польщі, країнах Балтії, Словаччині, Словенії, Хорватії та інших. Усі ці країни зрештою отримали потужний імпульс економічного та соціального розвитку на багато років наперед і ввійшли до числа лідерів за соціальними стандартами та економічними показниками у світі.

Україна ж, бездарно змарнувавши 25 років, досі тупцює на місці і втрачає дорогоцінний час через нерішучість своїх лідерів. У суспільстві вже сформовано потужний соціальний запит на реформи. Рано чи пізно лідер для таких реформ знайдеться, якщо теперішнім керівникам держави усе ж забракне лідерської рішучості.


Сергій Сорока 21 квітня, 18:28