Витяг із стенограми пленарного засідання Верховної Ради України 30 жовтня 2019 року
Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.
12:47:07
Шановні колеги, ми переходимо до розгляду наступного питання - законопроект 1155. Проект Закону про внесення змін до Лісового кодексу щодо встановлення мораторію на суцільну вирубку лісів та зелених насаджень. Я ставлю розгляд цього питання за скороченою процедурою. Прошу голосувати та підтримати.
12:47:51
За-226
Рішення прийнято.
Я запрошую до слова народного депутата Шпенова Дмитра Юрійовича.
Будь ласка.
12:48:04
ШПЕНОВ Д.Ю.
Доброго дня, шановні колеги. Доброго дня, шановний народ України. Кожна дитина знає, що ліс – це легені нашої планети. Кожен день ми чуємо зі ЗМІ про проблеми масової та безконтрольної вирубки лісів. Цей законопроект спрямований на зупинення цього процесу. Колеги, з 2008 року по 2017 роки в Україні було вирублено 4 мільйони лісів, гектарів, а відновлено лише 500 тисяч гектарів. Тобто за 10 років лісу відновлено лише 12,5 відсотків. Саме тому проект передбачає введення мораторію на 10 років на суцільну рубку лісів.
І ще привід задуматись. В 17-му році в ЄС наклали штраф на Польщу за вирубку лісу, а в 2018 році вимагали від України зняти мораторій на експорт лісу. Звертаю увагу, що Міністерство енергетики та захисту довкілля підтримало дану ідею, незважаючи на технічне зауваження. Міністерство розвитку громад та територій України взагалі визнало дану ідею вкрай необхідною та актуальною.
Ми всі розуміємо, що якщо зал зараз не підтримує дану ініціативу, то ситуація з вирубкою лісів продовжиться. До проекту є зауваження, а саме, що Лісовим кодексом не регулюються питання зелених насаджень в містах. Особисто до другого читання я подам поправку до виключення цієї норми з законопроекту. А щодо питання регулювання земель насаджень в містах я подам новий законопроект. Для чого затягувати це питання - заборону на вирубку лісу, - якщо ми разом можемо зробити необхідну справу для всіх українців?
Прошу підтримати проект у першому читанні та розпочати реальну роботу. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Дмитро Юрійович.
Я запрошую до співдоповіді голову підкомітету Комітету з питань екологічної політики та природокористування народного депутата Юлію Юріївну Овчинникову. Будь ласка.
12:50:00
ОВЧИННИКОВА Ю.Ю.
Шановний пане Голово, шановні народні депутати, шановний народе України! Комітетом з питань екологічної політики та природокористування внесено на розгляд Верховної Ради проект Закону України про внесення змін до Лісового кодексу України щодо встановлення мораторію на суцільну вирубку лісів та зелених насаджень (реєстраційний номер 1155), поданий народним депутатом Дмитром Юрійовичем Шпеновим.
Метою проекту закону, як вже зазначено паном народним депутатом, і в Пояснювальній записці ми бачимо: саме зупинення процесу подальшого знищення лісів і зелених насаджень у містах та інших населених пунктах України, підкреслюю. Є три основних таки моменти щодо цього законопроекту, які рішенням комітету і сьогодні ми б хотіли зазначити.
По-перше, в своїх експертних висновках дві організації та один структурний підрозділ чітко зазначили, зокрема це Міністерство енергетики та захисту довкілля, це Державне агентство лісових ресурсів та Головне науково-експертне управління. Всі посилаються на статтю 4 Лісового кодексу України, де чітко зазначено, що зелені насадження в межах населених пунктів, зокрема парки, сади, бульвари, сквери тощо, які не віднесені в установленому порядку до лісів, не належать до Лісового фонду.
Отже, що ми можемо говорити про питання мораторію. Мораторій на видалення зелених насаджень на території населених пунктів не може регулюватись Лісовим кодексом, як і зазначено в назві самого законопроекту, а має вирішуватись в Законі України про благоустрій населених… або окремим законодавчим актом. Ці інституції і організації, вони посилаються на те, щоб все ж таки відправити законопроект на доопрацювання.
По-друге, комітет, співзвучний з Міністерством захисту довкілля, енергетики та захисту довкілля, хотів би зауважити, що збереження біорізноманіття є основним пріоритетом, імплементація угод і все. Але коли ми будемо під поняттям "суцільні вирубки", ми не звертаємо увагу, бо можемо піднести такі підслойки про те, що інші види вирубок, які не…
ГОЛОВУЮЧИЙ. 10 секунд, будь ласка.
ОВЧИННИКОВА Ю.Ю. Можуть призвести до того, що буде маніпулювання. Плюс суцільні вирубки є захистом боротьби з короїдом.
І, по-третє, ми б хотіли зазначити, що ці подібні норми існують.
Отже, комітет…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Комітет рекомендує відправити на доопрацювання, я зрозумів.
Шановні колеги, є необхідність обговорювати? Є. Прошу записатись, два - за, два – проти, від політичних фракцій і груп.
Я запрошую, народний депутат Максим Віталійович Саврасов, політична партія "Європейська солідарність".
12:52:54
САВРАСОВ М.В.
Передайте слово Княжицькому.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Княжицький, бачу, та сама політична партія.
12:53:13
КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л.
Дякую. Фракція "Європейська солідарність" аналізувала цей закон, і ми насправді підтримуємо рішення комітету, яке щойно було озвучено. З яких причин?
Ви знаєте, ми приймали дуже багато законів, які нібито борються за вирубку лісу. Пам'ятаєте, ми прийняли мораторій на вивезення деревини, але після цього мораторію, як свідчать експерти, журналісти, дослідники, контрабанда деревини не зменшилася, а навпаки збільшилась.
Ми прийняли законопроект щодо збереження українських лісів і збільшили розміри штрафів, але кількість проваджень після цього не збільшилась. Цей законопроект пропонує встановити мораторій строком на 10 років на суцільну вирубку лісу, увага, крім заходів лісовпорядкування та поліпшення якісного складу лісів, які здійснюються в порядку, що затверджуються центральним органом виконавчої влади.
Сьогодні заходи лісовпорядкування передбачені і суцільні рубки, але це вирішує не центральний орган виконавчої влади, тобто не Лісове агентство, а постанова уряду. Таким чином, коли ми дозволяємо Лісовому агентству самому вирішувати, що рубати, що ні, ми збільшуємо серйозні корупційні ризики, ми навпаки стимулюємо вирубку лісу.
І те, про що говорила доповідачка від комітету, теж правда: зелені насадження в населених пунктах не належать до Лісового фонду, а відтак встановлення мораторію на видалення зелених насаджень не є предметом регулювання Лісового кодексу. Це питання мало б вирішуватись шляхом внесення змін до інших законів.
Таким чином, фракція "Європейська солідарність" не буде підтримувати цей законопроект.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Я запрошую до слова народного депутата Володимира Вікторовича Кабаченка, політична партія "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина".
12:55:02
КАБАЧЕНКО В.В.
Прошу передати слово своїй колезі пані Лабунській.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати слово.
12:55:14
ЛАБУНСЬКА А.В.
Доброго дня, колеги, Лабунська, фракція "Батьківщина".
Ви знаєте, наче мета цього законопроекту виглядає добре, але, знаєте, вже попередній парламент стільки наприймав законодавства в лісовій галузі, що, хто займається сьогодні лісовою галуззю, всі сьогодні знають, що сьогодні лісова галузь заходиться на межі взагалі виживання.
Правильно сказав попередній виступаючий: збільшено штрафи, да, збільшено відповідальність за незаконну вирубку лісу. А що відбувається? Питання сьогодні не тільки до законодавства. Перше питання - це до правоохоронних органів, що сьогодні правоохоронні органи взагалі не працюють з браконьєрством і незаконними вирубками лісів, що сьогодні вони приймають участь, я не хочу звинувачувати, але так є, якщо взяти дані.
Що стосується законопроекту. По-перше, не відповідає сьогодні класифікації, що таке санітарна рубка, що таке рубка, ні в цьому законі, ні взагалі в постанові Кабінету Міністрів. Відповідно до цього закону знімається взагалі дозвіл Мінекоенерго на вирубку лісів і рослин, які знаходяться взагалі в Червоній Книзі, і невідомо, хто буде взагалі вирішувати це питання. Не вирішено питання щодо вирубки в населених пунктах.
Тому комітет прийняв рішення відправити закон на доопрацювання, і наша фракція теж підтримує таке рішення. Але я хочу подякувати Кабінету Міністрів, в понеділок якраз, наскільки я знаю, ми запрошені на 11 годину в Мінекоенерго, відбудеться якраз засідання щодо реформування лісової галузі. Я думаю, ми всі ці питанням там розглянемо і приймемо нормальне законодавство, і виправимо ті помилки, які були, і законодавство, яке помилково було прийняте попереднім парламентом.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Запрошую народного депутата Матусевича Олександра Борисовича, фракція політичної партії "Слуга народу".
12:57:21
МАТУСЕВИЧ О.Б.
Шановна президія, шановні народні депутати, шановні лісівники України! Ви знаєте, мені приємно, що через майже два місяці роботи українського парламенту, ми вперше в цій залі чуємо слово "ліс". Адже лісова галузь держави на сьогоднішній день налічує близько 55 тисяч українців – тих людей, які кожного дня з ранку до ночі ліс не тільки заготовляють, а й займаються збором насіння, посадкою лісу, охороняють ліс від пожеж і проводять інші заходи, які пов'язані з веденням лісового господарства.
Так складається, що сьогодні у нинішньому парламенті я - один представник лісової галузі України, тому з радістю розповім, кому цікаво, як живе лісове господарство, як виживають лісівники на сході України, які, не маючи державної підтримки, оберігають ліси Херсонщини і Миколаївщини, Луганщини і Донеччини від пожеж і самовільних рубок. Як лісівники ресурсних областей із своєї заробітної плати допомагають лісівникам сходу і півдня для того, щоб люди вижили, і про інші моменти повсякденного непростого життя працівників лісового господарства. Але я постараюсь донести до парламенту всю правду про лісову галузь, і зроблю все для того, щоб імідж лісівника у цій державі змінився.
Безумовно, лісова галузь України, які і інші, потребує системних реформ. І ми як парламент повинні зробити все, щоб ці реформи відбулися на користь простих людей, а не тим, що хочуть щось продати або ще щось інакше зробити.
А тепер по суті законопроекту. Я вже говорив, галузь потребує реформ, але я вдячний Комітету з питань екології за те, що перевів цей законопроект із політичної у фахову площину, дослухався до думки фахівців і прийняв рішення не підтримувати даний проект, який повністю зупинить роботу галузі і держава втратить податки, а на вулиці можуть опинитися тисячі людей, які поповнять лави безробітних.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Я запрошую до слова народного депутата Папієва Михайла Миколайовича, політична партія "Опозиційна платформа – За життя".
12:59:38
ПАПІЄВ М.М.
Дякую.
Шановні народні депутати України, шановні колеги! Я вдячний перш за все автору цього законопроекту, що ми сьогодні маємо можливість акцентувати увагу суспільства і підтверджувати, що Верховна Рада занепокоєна станом українських лісів. Якщо, от мені дуже хотілося би як представнику Буковини, щоби Верховна Рада України своїм всім складом пройшлася по карпатських маршрутах. Ви будете бачити, що у нас сьогодні не українські Карпати – у нас суцільні лисі гори. І те, що необхідно робити і вживати просто таких кардинальних заходів, в цьому необхідність є нагальна.
Я дуже просив би авторів законопроектів, коли вони виписують законопроекти, якось спілкуватися з фахівцями цієї галузі. Бо я підтверджую, Верховна Рада України з популістичних мотивів тут приймала вже з десяток рішень, яким аплодували контрабандисти і лісівники, тому що виписувалися закони в такий спосіб, щоб, по-перше, вони підвищували корупційну складову; друге – вони давали можливість обходних маневрів для того, щоби лісівники вирубали українські ліси. І кінцевої мети ми так і не досягнули.
Тому фракція політичної платформи "За життя" буде голосувати за цей законопроект, і буде голосувати за проект висновку про повернення автору на доопрацювання. Я дуже просив би автора, щоби долучив він до написання цього законопроекту фахівців, сьогодні є реальна можливість виписати такі норми закону, щоби, насправді, українські ліси були захищені. Наша фракція підтримує відновлення лісів України.
Дякую.
Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.
13:01:38
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, з мотивів є бажаючі виступити?
Шахов Сергій Володимирович.
13:01:47
ШАХОВ С.В.
Сергій Шахов, Луганщина. Шановні колеги, що таке ліси? Ліси – це наші легені, через які дихає українське покоління, і треба думати, що ми залишимо в спадок майбутнім поколінням.
Сьогодні приїжджаєш на Луганщину – Мирна Долина, Біловодщина, Станично-Луганський район – ліси вирублено в середині спершу: на обліку вони є, а всередині їх немає. Скільки разів можна було звертатися до лісогосподарства, щоб призначили того, хто відповідає за ліси на Луганщині! Майже три роки. Призначили. Скільки можна звертатися? 20 тисяч гектарів землі, які сьогодні забруднені і екологічна катастрофа: з горілого лісу не прибирається. Зелені брила везуться вночі. Контрабанда лісу йде. Хто буде відповідати за те, що сьогодні вбиваються повністю ліси України? Тому, ще раз кажу, що ми будемо підтримувати...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Володимирович.
Слово надається заступнику міністра Рябчину Олексію Михайловичу.
13:03:03
РЯБЧИН О.М.
Міністерство енергетики та захисту довкілля, підтримуючи певні норми цього законопроекту, вважає, що законопроект потребує доопрацювання, тому що, дійсно, не можна регулювати змінами до Лісового кодексу запровадження мораторію на видалення зелених насаджень на об'єктах зеленого благоустрою, що регулюється Законом України "Про благоустрій населених пунктів". Тому пропонуємо повернути автору на доопрацювання.
І дякуємо шановному народному депутату і за вчорашні, і за сьогоднішні ініціативи, які спрямовані на покращення екологічної ситуації, і пропонуємо звертатися до міністерства для того, щоб ми разом доопрацьовували законопроекти, які будуть впроваджені, а не будуть відхилені Верховною Радою.
Дуже дякуємо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, якщо всі бажаючі виступили, пропоную переходити до голосування. Прошу підготуватись до голосування.
Ставлю на голосування пропозицію комітету щодо повернення суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проект Закону про внесення змін до Лісового кодексу України щодо встановлення мораторію на суцільну вирубку лісів та зелених насаджень. Прошу підготуватись до голосування. Готові голосувати? Спочатку народний депутат Папієв Михайло Миколайович. Ми ж вчора домовлялися, що спочатку голосуємо пропозицію комітету.
Готові голосувати? Прошу підтримати та проголосувати.
13:05:33
За-238
Рішення прийнято. Законопроект повернуто суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Дякую.
Переходимо до наступного питання. Вам запропонований до розгляду проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення додаткових гарантій збереження лісів (реєстраційний номер 2173). Пропонується розглянути його за скороченою процедурою. Прошу підтримати та проголосувати.
13:06:16
За-239
Рішення прийнято.
Шановні колеги, доповідач – народний депутат України Луценко Ірина Степанівна. Але є звернення: "У зв'язку з моєю відсутністю на пленарному засіданні Верховної Ради України по хворобі прошу розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення додаткових гарантій збереження лісів (реєстраційний номер 2173) без моєї участі. Ірина Луценко".
Тому переходимо одразу до співдоповіді голови підкомітету Комітету з питань екологічної політики та природокористування Овчинникової Юлії Юріївни.
13:06:56
ОВЧИННИКОВА Ю.Ю.
Доброго дня ще раз, шановні колеги! Продовжуємо тему лісів. Комітет розглянув законопроект реєстраційний номер 2173, внесений народним депутатом Луценко Іриною Степанівною. Слід зазначити також три основних моменти.
По-перше, комітет поділяє законодавчі ініціативи в цій тематиці. Однак, відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" визначено перелік сфер діяльності, що підлягають проведенню оцінки впливу на довкілля. Однак, в проведенні оцінки впливу на довкілля не передбачено для здійснення такої планової діяльності як зміна цільового призначення земельних лісових ділянок. Тому важливо будь-які зміни включити саме в цей проект.
По-друге, хотілось би декілька слів зазначити про "троянських коней". В цьому законопроекті їх два. Перший "троянський кінь" – це стаття 57 Лісового кодексу України, частина друга. В чинній редакції зміна цільових ділянок земельних призначається тільки за рахунок чагарників, також малоцінних лісів. У цьому законопроекті вноситься термін "низькоповнотні лісові насадження". Під цей термін можна приписати будь-що. Будь-який нечесний підприємець робить, де щільність насаджень лісових від 0,3-0,4, тобто стає низькоповнотними, вирубує ліси і змінює цільове призначення лісових ділянок.
Другий "троянський кінь" – це зміна другої і третьої частина тієї ж самої статті 57 Лісового кодексу. Шановні колеги, зверніть увагу, відповідно на території цих лісових засаджень можуть розміщуватися: видобуток корисних копалин, будівництво нафтових свердловин, захоронення шкідливих речовин, відходів виробництва, майданчики для відпочинку, дипломатичних установ тощо.
Держгеокадастр також цей законопроект не підтримує і комітет пропонує відправити цей законопроект на доопрацювання суб'єкту законодавчої ініціативи.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, чи потребує обговорення цей законопроект? Так. Тоді прошу записатись по фракціях: два – за, два – проти.
Івченко Вадим Євгенович, депутатська фракція "Батьківщина".
13:09:26
ІВЧЕНКО В.Є.
Вадим Івченко, фракція "Батьківщина". Шановні колеги, я не розумію, як Комітет екологічної політики читає дані законопроекти. Він зрозумілий і чіткий для всіх: а) якщо змінюється цільове призначення, то цю земельну ділянку, яку хочуть під щось забудувати, виробити і так далі, місцева рада має надати аналогічну земельну ділянку для заліснення. Це перше.
Друге. Цільові кошти за втрати лісогосподарського призначення ідуть безпосередньо на заліснення, це як спецфонд. Всі інші моменти, які прописані у 2 і 3 статті, між першим і другим читанням можна убрати. І повірте, там говориться про викуп для суспільних потреб, коли потрібно провести лінії електропередач, трубопроводи і інші речі. Потрібно просто передивитися, що нам потрібно для суспільних потреб, тому що це одна норма, яка кочує з одного закону в інший.
Але взагалі скажу наступне, що проблема лісів – це проблема відсутності державної політики в Україні, відсутності. 5 років аграрний комітет говорив про те, що потрібно розділити функцію Держлісагентства. Ну, як одна структура може займатися і вирубкою, і контролем, вибачте, за використанням цих лісів і так далі? Потрібно розділити господарські функції і контролюючі функції.
Друге. Колеги, як би нам не говорили комплементи іноземні дипломати, інвестори і так далі, ну, зрозумійте, що переробка деревини тут залишає тут додану вартість. Ви подивіться, об'єм, який ушел за кордон, мільярд доларів, мільярд доларів ушло безпосередньо за кордон, а це приблизно 40 відсотків – це ліси, які вирублені безпосередньо браконьєрським способом, вони не надійшли в бюджет України. Відсутність державної політики, колеги, і буде давати нам знеліснення наших українських Карпат.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Федина Софія Романівна, "Європейська солідарність".
13:11:38
ФЕДИНА С.Р.
Федина Софія, "Європейська солідарність". Передаю слово Миколі Княжицькому.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Княжицький Микола Леонідович, "Європейська солідарність".
13:11:49
КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л.
Шановні колеги, отже, цей проект пропонує вирішити питання захисту лісів від знищення і ускладнення процедури зміни цільового призначення земельних ділянок, які зайняті лісами. Як пропонується вирішувати цю проблему?
По-перше, зміна цільового призначення ділянок, зайнятих лісами, допускається лише за погодженням з Кабінетом Міністрів, і це абсолютно нормально.
По-друге, якщо приймається рішення про зміну цільового призначення, місцеві органи повинні надавати лісогосподарським підприємствам рівноцінні площі для заліснення і передбачити відповідне фінансування, джерела яких здійснюються і визначені цим законопроектом.
По-третє, вирубування дерев на ділянках, де змінювали цільове призначення, допускається лише після того, як заліснення вже відбулося на інших ділянках.
Зазначені обмеження не застосовуватимуться при вирішенні питань суспільних потреб, перелік, яких чітко наведений в законопроекті. Як говорив попередній доповідач, це будівництво захисних гідротехнічних споруд, створення міських парків, будівництво або ремонт об'єктів транспортної інфраструктури тощо.
Це надзвичайно важливий законопроект. Так, я погоджуюсь з деякими зауваженнями керівника підкомітету, яка говорила про те, що недостатньо чітка термінологія в цьому законі. Але ми абсолютно переконані, що цю термінологію можна буде виправити до другого читання. Фракція "Європейська солідарність" буде підтримувати цей законопроект в першому читанні.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Папієв Михайло Миколайович, "Опозиційна платформа – За життя". І всі бажаючі виступити вже є? Після цього переходимо до голосування за законопроект.
13:13:31
ПАПІЄВ М.М.
Шановні народні депутати України, це теж дуже важливий законопроект як для розвитку економіки України. Ви знаєте, сьогодні дуже великі проблеми мають інвестори, особливо ті інвестори, які в майбутньому планують зайти в Україну на розробку корисних копалень і інші якісь інвестиційні проекти. Тому що сьогодні бюрократія в цих питаннях і якась неаргументованість, вона практично заважає Україні залучати додаткові кошти в свою економіку.
Ну і для мене є опосередковані такі ознаки, коли така контора, як "Держкадастр", каже, що вона проти цього законопроекту, то я тоді стою двома руками "за".
Тобто нам треба чітко і ясно визначити, що шановні колеги, нам з цією проблемою треба щось робити. Нам необхідно сьогодні: перше - захистити українські ліси; а друге - щоб ми не нашкодили і щоб ми не зменшили інвестиційну привабливість України.
Саме тому, подивіться уважно висновок Головного науково-експертного управління. Цей законопроект, на відміну від попереднього, він може бути прийнятий в першому читанні, доопрацьований на друге читання, і дати користь взагалі-то і для лісів України, і для громадян України, і для інвесторів України.
Тому я пропонував би, і наша фракція "Політичної платформи – За життя" буде голосувати за цей законопроект. Він має сьогодні всі потенційні можливості бути доопрацьований на другому читанні і бути позитивним і корисним для України.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Дякую.
Ще хвилину з мотивів - представнику міністерства. Рябчин Олексій Михайлович. І переходимо до голосування. Запросіть, будь ласка, народних депутатів.
13:15:27
РЯБЧИН О.М.
Міністерство підтримує встановлення додаткових гарантій збереження лісів України як національного багатства нашої держави, однак до законопроекту має декілька зауважень.
Ми підтримуємо зауваження ГНЕУ. Також пропонуємо при подальшому розгляді законопроекту слова "створення міських парків, будівництво дошкільних навчальних закладів, майданчиків відпочинку, стадіонів та кладовищ" виключити, оскільки такі об'єкти інфраструктурних населених пунктів виділяються під час складання генеральних планів населених пунктів і не мають створюватись за рахунок лісів, які в той же час є складовою частиною озеленення населених пунктів.
Друге. У змінах до частини другої статті 57 Лісового кодексу України пропонуємо виключити слова "за результатами оцінки впливу на довкілля", оскільки це суперечить Закону України про ОВД, відповідно до другої та третьої частини статті 3 Закону України про ОВД визначено перелік сфер діяльності, що підлягають проведенню оцінки впливу на довкілля. Однак проведення оцінки впливу на довкілля не передбачено для здійснення такої планової діяльності, як зміна цільового призначення земельних лісових ділянок.
Тому одностайні з рішенням екологічного комітету. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги, переходимо до голосування. Прошу підготуватись до голосування.
Ставлю на голосування пропозицію комітету щодо повернення суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення додаткових гарантій збереження лісів (реєстраційний номер 2173).
Готові голосувати? Прошу підтримати та проголосувати.
13:17:19
За-286
Рішення прийнято.
Переходимо до наступного питання порядку денного.
Шановні колеги, вам запропонований до розгляду проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо введення заборони на суцільну вирубку ялицево-букових лісів на гірських схилах Карпатського регіону (реєстраційний номер 0873). Це друге читання.
Слово для доповіді надається голові підкомітету Комітету з питань екологічної політики та природокористування Овчинниковій Юлії Юріївні.
13:18:01
ОВЧИННИКОВА Ю.Ю.
Шановні колеги, на ваш розгляд пропонується перехідний законопроект, який розглядається в другому читанні. Метою цього проекту є вдосконалення заходів щодо охорони ялицево-букових лісів на гірських схилах Карпатського регіону від суцільного вирубування, як з підприємницькими, так і оздоровчими цілями, де чітко зазначено, що суцільні рубки саме ялицево-букових лісів і якраз цілі з яким проводяться вони.
Пропонуються зміни до двох законів України - це про Природо-заповідний фонд та мораторій на проведення суцільних рубок на гірських схилах ялицево-букових лісах Карпатського регіону.
Отже, комітет доопрацював до другого читання законопроект з врахуванням зауважень. При підготовці до другого читання до законопроекту надійшло 25 пропозицій та поправок народних депутатів України. З них 16 враховано, в тому числі частково 4, редакційно 4 і 2 відхилено.
Комітет пропонує Верховній Раді проект Закону (реєстраційний номер 0873) прийняти в другому читанні та в цілому як закон з техніко-юридичним доопрацюванням.
Дякую.
Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України
СТЕФАНЧУК Р.О.
13:19:10
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Переходимо до розгляду правок.
Правка номер 23, народний депутат Луценко. Немає.
Правка номер 25, теж немає, народний депутат Луценко.
Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.
13:19:24
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Руслан Олексійович.
Шановні колеги, всі правки інші були враховані. Прошу підготуватись до голосування.
Шановні колеги! Ставлю на голосування пропозицію про прийняття в другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо введення заборони на суцільну вирубку ялицево-букових лісів на гірських схилах Карпатського регіону (реєстраційний номер 0873). Готові голосувати? Прошу підтримати та голосувати.
13:20:16
За-301
Рішення прийнято.
Покажіть, будь ласка, по фракціях. "Слуга народу" – 217, "Опозиційна платформа – За життя" – 18, "Європейська солідарність" – 17, "Батьківщина" – 15, "За майбутнє" – 7, "Голос" – 17, позафракційні – 10.
Дякую. Рішення прийнято.