ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

30 листопада 2019

Біосферні перспективи ринку землі

Велику увагу ЗМІ приділяють обговоренню моделей і концепції ринку землі, залишаючи за рамками цього дискурсу становище земель (ґрунтів) як компонента біосфери.



Крім деяких спеціалістів, людство має сформовану думку, що ґрунт — це щось вічне, незмінне і призначене власне для задоволення потреб homo sapiens. Ймовірно, з такими переконаннями людство продовжувало би жити і надалі. Проте в багатьох ареалах агровиробництва виникли і поширюються небезпечні процеси, узагальнена назва яких — деградація ґрунтів. Виявилося, що немає нічого вічного, а ерозія, дефляція, забруднення, ущільнення, екранування, кардинальні зміни показників тощо зменшують родючість ґрунтів або взагалі унеможливлюють їхнє використання. Це призвело перш за все до економічних проблем і в низці країн світу поставало як криза, що в окремих випадках завершувалася їх розпадом.

Землі сільськогосподарського призначення стають такими в процесі їхнього використання. А основою земель сільгосппризначення є саме ґрунти. В аналізі біосферного значення земель розуміється природне тіло — ґрунт з усіма його особливостями, які сформувалися в процесі генезису в конкретних умовах (рельєф, клімат, ґрунтоутворююча порода, біота). Водночас ці особливості дають підстави вирізнити ґрунт в окреме, четверте, царство природи.

Ґрунт — унікальний об'єкт: біобезживний, за висловом В.Вернадського, результат постійної взаємодії чотирьох фаз (твердої, рідкої, газоподібної та живої), які зрештою і генерували можливості ґрунту в підтриманні життя на планеті. Ґрунти — не відновлюваний ресурс. Ми не були свідками генезису ґрунтів. До початку антропоцену не брали участі в їх формуванні. Цей процес — еволюція (розвиток) ґрунтів — тривав тисячоліття (в більшості випадків — від початку голоцену). А людина створила і застосовує технології, які загрожують існуванню цього природного тіла, останні століття, особливо інтенсивно — останні десятиліття. Отже, ми стали свідками того, як діяльність людини супроводжується руйнацією та зникненням ґрунтів в окремих ареалах світу.

На сьогодні важливість і роль ґрунтів у світі однозначно визнана, а розуміння і поширення інформації про ґрунт підтримується на різних рівнях різними організаціями.

З кінця ХХ ст. розвиток науки, особливо її матеріально-технічної бази, дав змогу розширити розуміння та сприйняття ґрунту, вивчення якого далеко не завершене. Крім того, ґрунти володіють буферністю, тобто здатністю зменшувати та розсіювати шкідливі наслідки. І ця чудова властивість несе одночасно небезпеку надто пізнього виявлення результатів антропогенних впливів. Якщо вирубки лісів чи, скажімо, скиди відходів у водойми одразу ж візуалізуються, то, наприклад, забруднення ґрунтів неможливо одномоментно виявити. По-перше, ґрунти до певного часу нівелюють такі впливи (розтягують у часі, приймаючи удар на себе), а по-друге, для оцінки цього ж забруднення необхідні певні аналізи в спеціальних лабораторіях. Такого характеру аналізування і складне, і потребує часу, і досить вартісне. А проблема, яку виявляють надто пізно, часом уже або не вирішувана, або потребує надто багато коштів для ревіталізації порушених ґрунтів.

Антропоцентричний підхід до оцінки ґрунтів не змінить того факту, що функціональність ґрунтів є природним явищем, яке забезпечує життя не тільки людині, а й іншим компонентам біосфери (рослинам, тваринам). Функції ґрунтів стали предметом вивчення з кінця 1980-х років, а загальновизнаними і вживаними на різних рівнях — з 2005-го з публікацією В.Блюма "Функції ґрунтів для соціуму і довкілля" (Functions of Soil for Society and the Environment). На той час автор деталізував шість ключових для довкілля, соціуму та економіки функцій, як і охарактеризував основні загрози для ґрунтів у процесі їх використання. Функції ґрунтів — це дефініція, яка широко використовується, наприклад, в офіційних документах Євросоюзу.

Виявилося, що ґрунти не тільки забезпечують людину продовольством, тобто мають родючість, але й виконують чимало (всіх, згідно з трактуванням ФАО, — 15) незамінних функцій, бо інші природні об'єкти не виконують і апріорі не здатні їх забезпечувати. Унеможливлення чи скорочення функціональності ґрунтів загрожує людству не лише голодом, а й глобальними екологічними кризами, аж до зникнення людини. Суспільне благо, описане авторами статті (В.Геєць та ін., див. DT.UA №42 від 9.11.2019) — одна з таких функцій. Про це в загальному розумінні вказує і Конституція (ст.13: "Земля… є об'єктом права власності Українського народу").

Функціональність ґрунтів неоцінена в контексті вартості земель. Скажемо відверто, на сьогодні це завдання до кінця не вирішено і у світі. Розробляються окремі підходи, при цьому зрозуміло, що визначити вартість продуктивності ґрунту простіше через отримані безпосередні вигоди — урожай. Встановити вартість прісної, чистої, безпечної для здоров'я людини води або чистого здорового повітря істотно складніше. А як розрахувати вартість ґрунту щодо його ролі в регулюванні клімату? Як розробити методику обчислення вартості земель щодо їх участі в циклах елементів живлення (азот, фосфор, калій та інші, в тому числі й мікроелементи)? Чи можлива оцінка земель в контексті їх ролі для збереження біорізноманіття! Так можна прицінитися до всіх 15 глобальних функцій ґрунтів, проте це швидше широка тема для дискусій між фахівцями. Дещо узагальнюючи, наголосимо, що у світі є розробки, які стосуються поняття "екосистемні послуги ґрунтів". Останні, ймовірно, дадуть можливість на певному рівні перейти і до оцінювання функцій ґрунтів.

Та навіщо тоді це все описано, якщо реальна оцінка земель з урахуванням вищевикладеного неможлива? Так, нині оцінити незамінність такого тривіального, звичного всім нам ґрунту нереально. Але необхідно зберігати та охороняти ґрунтовий покрив — основу земель сільськогосподарського призначення, площа яких в Україні становить близько 42 млн га (2/3 території). А при чому тут ринок земель? Відповідь проста: в державі на сьогодні не сформована політика охорони і збереження ґрунтів (законодавчо, інституціонально, соціально, економічно, ментально) та контролю за їхнім станом. У такому разі ринок земель може істотно погіршити далеку від ідеальної ситуацію, більш того, зробити незворотними окремі процеси деградації, чим буде лімітовано та, ймовірно, унеможливлено природну функціональність ґрунтів.

Перш ніж ринок землі запрацює, життєво необхідним є таке.

1. Знати реальний стан ґрунтів на землях сільськогосподарського призначення. На сьогодні є фрагментарні дані про якість ґрунтів, їхні параметри, а це не тільки вміст гумусу чи елементів живлення. Це мінімально хоча б 25–30 показників, за якими потрібно постійно (регулярно) спостерігати. Так, заплановано до 1 серпня 2020 р. внести до Земельного кадастру всі землі сільськогосподарського призначення. А що є в кадастрі? Певна юридична інформація, просторова приуроченість, оглядові карти. А про ґрунти?! Тільки карта ґрунтів, яка базується на єдиних в Україні масштабних обстеженнях наприкінці 50-х — на початку 60-х років минулого століття та дообстеження в окремі часові періоди. Приблизно в кожному третьому випадку зображені на карті ґрунти можуть і не відповідати існуючим на місцевості. Ніяких навіть загальних відомостей про якісний стан ґрунтів чи окремі їх параметри в доступній для пересічного громадянина формі не існує. До того ж на агровиробничому групуванні ґрунтів, яке проводилося на основі карти ґрунтів, базується нормативна грошова оцінка.

2. Держава мусить організувати спостереження за станом ґрунтів, створивши систему їх моніторингу, яка на сьогодні реально не функціонує. Як і немає жодної (реальної) служби з контролю за якістю ґрунтів і дотриманням хоча б тих існуючих нормативних актів, які вже мали би працювати. Хай там як, але без такого контролю оцінити нинішній стан ґрунтів і його динаміку, прогнозувати і перш за все унеможливити деградацію ґрунтів не вдасться.

3. Прийняття до відкриття ринку землі законів і підзаконних актів, які сформують цілісне законодавче поле в контексті збереження функцій ґрунтів і забезпечать їх стійке використання.

Спільно із вищенаведеними пунктами є нагальна необхідність у поширенні інформації про ґрунти для неспеціалістів. Тільки в такому разі можливо сформувати культуру поводження з ґрунтами. Відсутність інформації про ґрунти як у шкільній програмі, так і в програмах навчання вищої школи призвела до масового нерозуміння навіть самого поняття "ґрунт". Ґрунти називають то землею, то глиною, то болотом. Щодо функцій ґрунтів, то ситуація значно гірша. Ймовірно, хтось назве родючість, хтось щось чув про ґрунтові води, і, мабуть, це все… А ґрунти, на відміну від повітря, вод чи лісів, які належать усім, можуть бути і перебувають у приватній власності конкретної особи. Чи володіють ці власники мінімальними необхідними знаннями для збереження ґрунтів? Очевидно, питання риторичне.

Єдине на сьогодні джерело інформації про якість ґрунтів та її часові зміни — це агрохімічна паспортизація (проводиться раз на п'ять років), що, власне, і мало б складати державний контроль за станом ґрунтів на землях сільськогосподарського призначення. Забезпечувати агрохімічну паспортизацію повинна функціонуюча Державна установа "Інститут охорони ґрунтів" з філіями в обласних центрах. Проте обов'язковість паспортизації насправді реально не забезпечена, хоча є діючий Закон України "Про охорону земель" (від 2003 р.) та окремі підзаконні акти (наказ Мінагрополітики "Про затвердження порядку ведення агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки", 2011 р.; постанова Кабміну №413 від 07.06.2017). Виконавців агрохімічних обстежень можуть просто не пустити і таки не пускають на "свою" землю (яка на сьогодні перебуває в оренді чи інших відносинах). Детальніше про ці питання можуть інформувати фахівці ДУ "Інститут охорони ґрунтів". А хто зможе зайти на таку вже приватну територію у разі продажу-купівлі земель? І що чекає нас у майбутньому, якщо держава не матиме змоги контролювати використання земель?

Невизначеність в описаних питаннях наростає. Так, у першому читанні прийнято законопроєкт №2194, в якому одним із пунктів є надання місцевим органам права самим змінювати цільове призначення земельних ділянок приватної власності. Що це означає ? Зрозуміло, що землі сільськогосподарського призначення будуть переводитися в землі під передусім будівництво. Особливо динамічним цей процес буде в ОТГ, які межують із містами. Можна було б порадіти за малозабезпечених наших громадян, яким нададуть таку можливість у першу чергу, потім — іншим громадянам, наприкінці — депутатам місцевих рад і вже останньому — голові ОТГ. Але незалежно від цього сарказму, ґрунти під забудовою — екрановані, а тому припиняють функціонувати як природні тіла та підтримувати життя на планеті в процесі здійснення своїх біосферних функцій.

29 листопада, 19:50


29 листопада 2019

Смартфон у лісі – в поміч для перевірки законності рубок


“Ліс у смартфоні” – саме так назвали ноу-хау, яке було впроваджено Держлісагентством. Пілотний проект електронного реєстру заготівлі деревини і реєстру лісорубних квитків охопив 10 областей, включаючи й Закарпатську.


29 лист. 2019 р

Посадові інструкції для держслужбовців писатимуть по-новому


Новий Порядок № 172-19 визначає процедуру розроблення, затвердження та внесення змін до посадових інструкцій держслужбовців категорій "Б" та "В"
НАДС наказом від 11.09.2019 р. № 172-19 затвердило Порядок розроблення посадових інструкцій держслужбовців категорій "Б" та "В" та саму форму посадової інструкції.

Посадову інструкцію розробляють для кожної посади держслужби категорій "Б" та "В" у штатному розписі держоргану з урахуванням завдань і функцій держоргану та/або структурного підрозділу у складі його апарату (секретаріату).

До учасників процесу розроблення та внесення змін до посадової інструкції, віднесли:

- керівника держслужби в держоргані або суб'єкта призначення;

- службу управління персоналом;

- керівника самостійного структурного підрозділу (за наявності);

- безпосередньо керівника;

- держслужбовця (у разі внесення змін).

Датою введення в дію затвердженої посадової інструкції є дата ознайомлення з нею держслужбовця.

Зверніть увагу!

Служба управління персоналом має переглядати посадові інструкції не рідше ніж 1 раз на 3 роки. А зміни до посадових інструкцій слід вносити протягом 15 календарних днів після прийняття відповідного рішення.

Джерело: наказ НАДС від 11.09.2019 р. № 172-19

Що не так із законом про карпатські ліси — пояснює еколог

Президент України Володимир Зеленський підписав закон № 0873 "Про внесення змін до деяких законів України (щодо введення заборони на суцільну вирубку ялицево-букових лісів на гірських схилах Карпатського регіону)", який забороняє суцільну рубку лісів задля їхнього формування та оздоровлення. Окремі положення документу викликають критику. Екологи кажуть, що цей закон про заборону суцільної вирубки лісів у Карпатах насправді спрощує рубку деревини. Що не так із законом? Про це в ефірі Українського радіо розповів аналітик правозахисної організації "Екологія. Право. Людина" Петро Тєстов.

Програма: Сьогодні. Вдень
Ведучі: Галина Бабій

 

Петро Тєстов зазначив, що цей закон, який позиціонувався як такий, що зупиняє вирубку в Карпатах, за їхніми межами матиме позитивний вплив, але в самих Карпатах вплив буде негативним.
За його словами, в останній момент у другому читанні внесли невеличкі поправки, які повністю змінили суть закону.

Зокрема закон знімає мораторій на проведення рубок головного користування в окремих категоріях лісів.

"Раніше був введений мораторій на проведення рубок головного користування. Це комерційні планові рубки в лісах на висоті більше 1100 метрів, берегозахисних ділянках — 150–200 метрів навколо річок. Тобто була така заборона. Тепер же цим законом дозволили проведення рубок головного користування в таких лісах. Причому зробили хитро. Написали, що дозволені рубки, але тільки вибіркові. Причому термін "суцільна рубка" сформулювали наступним чином: наприклад, є ліс і якщо в першому році вирубали половину дерев, а через три роки іншу половину, то це вже вважається не суцільною рубкою, а вибірковою. Хоча будь-хто скаже, що насправді це суцільна рубка", — сказав еколог.

Петро Тєстов нагадав, що в Карпатах була проблема із суцільними санітарними рубками. Хворий ліс повинен вирубуватися, але в нас цим дуже маніпулюють.

"Приїжджають на місце так звані лісопатологи. Хоча інколи взагалі не виїжджають. Оцінюють і кажуть, що тут усі дерева хворі, треба терміново цей ліс зрубати повністю, інакше все буде погано. Ці лісопатологи підпорядковуються держлісагенству й за свою роботу отримують офіційно кошти від лісгоспу, який вони начебто повинні перевіряти. Тут сама система неправильна. Відповідно цей закон начебто забороняє суцільні санітарні рубки, але крім тих насаджень, які уражені буреломами, шкідниками, хворобами тощо. Тобто він забороняє суцільні санітарні рубки, крім тих випадків коли такі рубки і призначаються в принципі. Тут нічого позитивного цей закон не дає. Фактично він не заборонив нових рубок, тільки дозволив нові такі рубки", — пояснив еколог.

Читати також: Екотуристи прибирають Карпати на "мобільних толоках" за допомогою девайсів

Петро Тєстов навів приклад того, як одне слово міняє суть закону. "Раніше було заборонено використання гусеничних тракторів. Тобто тих, що найбільше розкатують та знищують грунти. Раніше  інспекція на це не сильно звертала уваги, але в останні декілька років завдяки активній позиції громадськості і скарг міжнародних контролюючих органів почали поступово відмовлятися від цих тракторів. Є приклади, де суд заборонив використовувати такі трактори. Але депутати ввели правку: якщо раніше дозволялося тільки з використанням канатної чи колісної техніки, то тепер слово там "переважно". А що слово "переважно" значить у законі? Нічого. Вони можуть використовувати все. І тепер у лісгоспі немає жодного стимулу купувати таку техніку, яка дозволяє робити заготівлю лісу з мінімальною шкодою для довкілля, як це робиться в Австрії, Німеччині, Чехії. Вони тепер можуть використовувати стару техніку", — розповів він.
Петро Тєстов також зазначив, що в плані лісовідновлення в Карпатах ситуація більш-менш. Є проблеми із лісовідновленням у Південній Україні, де лісгоспи не мають державного фінансування. Наприклад, у Херсонській області на місці старих лісів, які загинули внаслідок пожежі чи інших причин, нові лісові насадження зараз майже не створюються.
Нагадаємо, що 20 жовтня Кабінет Міністрів затвердив трирічну державну програму розвитку регіону Українських Карпат на період 2020–2022 років.
Джерело: https://www.facebook.com/petro.tiestov/photos





РЕФОРМУВАННЯ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ: ЛІКВІДАЦІЯ ЧИ ПЕРЕРОЗПОДІЛ ФУНКЦІЙ?




За дорученням президента Володимира Зеленського у Держгеокадастрі відбуваються кардинальні зміни – на лавку безробітних відправили усіх очільників у регіонах, а в центральному офісі призначили нового голову служби Дениса Башлика. Причина кардинальних змін – Держгеокадастр, на думку глави держави, є одним із найбільш корупційних органів влади. Аналіз ситуації - від Agropolit.
Зміни у роботі служби розпочалися зі звільнення у травні 2019 року з посади в. о. голови Держгеокадастру Олександра Колотіліна. Після цього було оголошено про проведення конкурсу на головне крісло служби. А згодом в уряді Олексія Гончарука почали говорити про вкрай важливе реформування Держгеокадастру — аж до позбавлення служби низки повноважень, які провокують основні корупційні ризики.
Прем'єр-міністр України Олексій Гончарук озвучив завдання для Держгеокадастру на найближчі місяці:
Завдання 1. Держгеокадастру — до кінця 2020 року зробити обліт всієї території України та завершити створення цифрової моделі території України.
Ми вже проводимо обліт Волинської та Львівської областей, щоби сформувати високоточні ортофотоплани з роздільною здастністю 1:10 000 – за європейським стандартом. Головний виклик, який перед нами стоїть — об‘єднати реєстр нерухомого майна з державним земельним кадастром», — повідомив Гончарук.
Завдання 2. До 1 серпня 2020 року інвентаризувати всю землю, включаючи 10 млн га сільськогосподарських земель державної власності, внести дані в кадастр і підготуватися до відкриття ринку сільгоспземель.
Завдання 3. Забезпечити прозорість та оприлюднення рішень територіальних органів Держгеокадастру онлайн.
Повторюю, кожен українець повинен мати безперешкодний доступ до повної інформації, пов'язаної з природними ресурсами та землею», — сказав Гончарук.
Читайте до теми: Земельний «автомат Калашникова»: залишити чи реформувати Держгеокадастр?
Як пропонують змінити роботу Держгеокадастру
Упродовж пів року, поки шукали кандидата на керівника служби, урядовці та депутати заявляли – Держгеокадастру, в тому вигляді, у якому він працював досі, більше не буде. У служби заберуть низку повноважень, а її роботу реорганізують. Візію майбутньої служби неодноразово презентували разом із законодавчими ініціативами, які стосуються ринку землі та земельної реформи.
Основні напрями змін у функціонуванні Держгеокадастру:
1. Ліквідація повноважень, які містять корупційні ризики.
Держгеокадастр позбавляється контролюючих функцій. Функції контролю за самовільним зайняттям ділянок передаються до місцевих рад, екологічним наглядом займатимуться фахівці Держекоінспекції, а інші контролюючі функції, які стосуються землі, буде передано місцевим адміністраціям. Зокрема, голова комітету Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики Ради Микола Сольський («Слуга народу») під час презентації земельного законопроекту керівникам громад розповів, що вони тепер мають робити те, чим мав би займатися, але не займався як слід, Держгеокадастр.
Якщо ви побачите, що хтось неправомірно придбав або орендував землю – звертайтеся до правоохоронних органів. Вони мають розбиратися. Це вже буде не ваша відповідальність», – пояснив народний депутат.
Заплановано, що голови громад разом з екоінспекторами та Міністерством енергетики та захисту довкілля пильнуватимуть, чи дотримуються сільгоспвиробники сівозміни на полях і чи не труять ґрунти.
Читайте до теми: Ліквідувати чи об'єднати з Мінекології або Держгеокадстром: як правильно реорганізувати Мінагрополітики
Щодо зміни повноважень служби прописано у законопроекті №2194 «Про дерегуляцію у сфері земельних відносин» авторства Миколи Сольського та групи депутатів. Він перебуває на розгляді у парламенті.

Реформування Держгеокадастру: ліквідація чи перерозподіл функцій?
2. Замість паперового обліку та персональних рішень – онлайн-ресурси
Державних реєстраторів, які вносили відомості про землі до баз та стежили за їхнім впорядкуванням, не буде. Доступ для пересічних українців є ледь не до всіх баз даних про землю. Про відміну посади державного реєстратора під час візиту до Вінниці повідомив міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов.
Ми повністю перепрофілюємо Держгеокадастр. У нього залишаться лише функції реєстрації. Плануємо, що це зменшить корупцію та «тіньові» схеми… Державних реєстраторів не буде. Надто багато рейдерських схем провернуто через них. Зрозуміло, що схеми все одно придумають, за будь-якої системи. Але треба максимально ускладнити їхнє існування. А це можна зробити тільки тоді, коли все буде законно та прозоро. Щоби будь-хто в онлайн-режимі міг зайти на сайт і подивитись, що та як зареєстровано. А в разі порушення оформлення земельної ділянки або якоїсь невідповідності — задіємо механізм блокування реєстрації», – сказав Милованов.
Читайте до теми: Перезавантаження Держгеокадастру – на посаду голови претендують 11 осіб
Тобто, фактично, Держгеокадастр перетвориться на реєстр геопросторових даних. Служба більше не виконуватиме регулятивної та наглядової функції, а її співробітники стежитимуть за роботою електронних сервісів збору та обліку інформації. На розробку інтернет-ресурсів заклали гроші у держбюджеті, розповів прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.
На Держгеокадастр у нас наступного року дуже амбітні плани. Наприклад, вперше у проекті українського бюджету-2020 ми заклали гроші для того, щоб зробити сучасну цифрову карту території країни. Це надзвичайно важливо, тому що 28 років до цього у нас не було точного та повного уявлення, якими ресурсами ми володіємо. Люди не знають, яка кількість лісів у нас є, в якій області — які корисні копалини, у нас немає точної карти сільськогосподарських земель», — розповів Гончарук.

Наприкінці листопада в уряді відзвітували: точну карту лісів, полів і рік складуть завдяки знімкам із космосу. Портал, куди стікатиметься уся інформація особисто презентував міністр Тимофій Милованов. Серед розробників – закордонні програмісти та українські науковці. Зі скрінів, зроблених на новому онлайн-ресурсі Geoportal.ua, міністр розповідає про корупційне розкрадання у регіонах.
«Подивимось, наприклад, на ліси у Волинській області. Ми беремо дані з супутника і на них накладаємо дані з Держгеокадастру. Там, де проступає зелене, означає, що це «безхозний» ліс. У кадастрі він як ліс не зареєстрований. Ще приклад – забудова лісу в Київській області. За даними кадастру, там ліс. За даними супутника – там лісу немає. Там щось побудували всередині лісу. Ось ТОП-5 областей за обсягом незареєстрованих с/г земель… Миколаївська – 409 тис. га, 20% з 2 млн га, Одеська – 300 тис. га, Луганська – 300 тис. га, Запорізька – 270 тис. га, Херсонська – 260 тис. га»,— сказав Милованов.
Читайте до теми: Рейдерство в законі, або бізнес – захисти себе сам
Серед опцій порталу – збір відомостей про державні та приватні землі, сівозміну, ґрунти та заліснення.
Прозорий моніторинг земель – це про інвентаризацію всього, що варте, з точки зору землі. Або коли нічого нема, а там ліс, який сам виріс, чи так, що там ліс, з яким працюють. І буває навпаки – за паперами ліс, а насправді посеред лісу набудували будинків, чи навіть завод. Цей моніторинг сьогодні можна робити за допомогою супутникових даних, які маємо, і за допомогою штучного інтелекту, котрий аналізує всю країну. Ми навіть можемо подивитися, що вирощується за контактною лінією в ОРДЛО і в Донецькій, Луганській області на непідконтрольній території, порівняти, які це має наслідки для сільського господарства», – говорить міністр.

Подібну до урядової ідею щодо автоматизації замість Держгеокадастру має голова громадської організації «Прозора земля» Володимир Коваленко. Він озвучив 6 позицій стратегії реформування Держгеокадстру. Усі послуги – онлайн, а перевірки документів із землеустрою – погодження, експертизи, під час внесення до кадастру – відмінити. Фахіцям Держгеокадастру не варто дозволяти відводити земельні ділянки та погоджувати її в кадастрі. Всі ці процеси він радить автоматизувати.
Держгеокадастр повинен займатися тим, що прописано у нього в назві: геодезією, картографією і кадастром. Всі інші повноваження, які цей орган зараз виконує, є схемами корупції… Якщо держава не в силах контролювати людський фактор і, таким чином, викорінити корупцію, необхідно створити такі умови й правила у відносинах із державними органами та органами місцевого самоврядування, які б виключили можливість зловживання повноваженнями. Подання заяв через єдиний електронний кабінет в онлайн-режимі. Ця функція повинна бути реалізована через сайт Державні послуги онлайн «Дія» — «Країна в смартфоні»… Проект відведення земельної ділянки має розроблятися в електронній формі, формуючи проект та заповнюючи необхідну форму документа й завантажуючи дані безпосередньо з раніше відкритого кабінету», – сказав Коваленко. 
Електронні «економічні дива» планують зробити можливими, прийнявши законопроект, який дозволить доступ українцв до онлайн-сервісів та зніме принаймні з частини інформації таємничість. Розроблений Кабміном Законопроект №2370 «Про відкриття українцям доступу до кадастрів» нині перебуває на розгляді у Комітеті Верховної ради з питань аграрної та земельної політики.
Читайте до теми: Тимофій Милованов: Боятися потрібно не юридичних осіб, а «чорних» грошей
3. Облік усіх держземель та підготовка бази до відміни мораторію
Окрім здатності освоїти новинки техніки, фахівцям Держгеокадастру належить виконати важливу місію – до 1 серпня 2020 року внести до електронних баз відомості про усі державні землі та підготувати базу для відкриття ринку землі. Далі, ці ж самі онлайн-сервіси, які нині відрізняють ліси від долин, будуть долучені до процесу передачі землі з рук у руки та проходження документів, які стосуються земельних питань.
Як передбачає законопроект №2178-10 «Про обіг земель сільськогосподарського призначення», після відміни мораторію реєстрація угод купівлі-продажу та оренди землі здійснюватиметься у реєстрі Держгеокадастру. Відтак, від справності роботи служби залежатиме ретельність проведення операцій та можливість для громадян орієнтуватись у ціновій політиці, розповів Милованов.
Ми будемо збирати всі реєстри. Щоб ви та я могли побачити, якщо сусід продає землю, то за якою ціною. Щоби та ціна була там записана. Щоб я знав ринкову ціну. Так само про викуп фермерськими господарствами земель постійного користування в розстрочку без торгів за ціною нормативної грошової оцінки», – сказав Милованов.
Читайте до теми: Чи варто боятися великих грошей на відкритому ринку: батл між фермерами, середніми компаніями та «чистими іноземцями»
Серед найбільш проблемних питань – облік кінцевих власників ділянок. Бо для участі у будь-яких операціях із землею, має бути інформація, кому вона належить, а далі – відповідні служби повинні перевірити, чи не приховався власник із пропискою в Росії або «на Кіпрі». Мінекономіки спільно з народними обранцями розробляють законопроект із робочою назвою «Про контролювання інвестицій в Україну». Він передбачає право за РНБО скасовувати угоди про оренду чи продаж земельних ділянок. Про те, що РНБО має питання до укладачів угод, можна буде дізнатися з відкритих онлайн-ресурсів. Про такі плани розповів під час візиту до Житомира Тимофій Милованов.
Якщо РНБО вважає, що передача землі може нести небезпеку, зможе прийняти рішення і на основі даних розвідки або служби безпеки заборонити та скасувати інвестиційну угоду. Такий досвід є в США, в ЄС. Це не тільки про передання росіянам у спадщину чи іншим чином, а й якщо представники якоїсь країни захочуть і почнуть викуповувати об’єкти інфраструктури, землю.  Антимонопольний комітет буде слідкувати за системою реєстру за дотриманням обмежень щодо концентрації землі. Діятиме система декларування. Якщо це юридична особа, мають показати, хто власник, І хто власник у того власника, щоб добралися до кінцевої юридичної особи. Якщо хтось не готовий показати, або розвідка чи спецслужби покажуть, що не справжній власник – угода скасовується, не реєструється в кадастрі», – сказав міністр.
На основі системи збору інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та державного земельного кадастру, планують відстежувати, хто та за якою ціною купив землю, скільки податків заплатив, та яке цільове призначення ділянки. Намагання здійснити земельні оборудки за допомогою реєстрів планують блокувати за допомогою електронних сервісів.
«Будуть блокуватися угоди. Якщо ми бачимо, що там добре, піде дуже швидко – за 24 години продаж, продаж, продаж. Якщо ні – система блокує і розбираємося. Так само дивимося, наприклад, якщо ОТГ змінює право власності по 50 га в місяць, а в якомусь стало 1000 га – блокується і розбираємося. Це є в банківській системі, коли у вас нестандартні транзакції і картка блокується, поки не підтвердите, що це правильна транзакція», – розповів Милованов.
Читайте до теми: Верховна Рада: голосування за відкритий ринок землі — реакція агроринку і політиків
Конкурси на першу посаду в Держгеокадастрі
Кому доручити першу посаду у Держгеокадастрі, уряд не міг вирішити протягом понад пів року. Після звільнення Олександра Колотіліна, у липні 2019-го було оголошено конкурс на заміщення вакантної посади. На той час першою людиною у службі була перший заступник голови Людмила Шемелинець. Водночас було звільнено керівників Держгеокадастру у 20 регіонах.
На посаду голови Держгеокадастру під час оголошеного 15 липня урядового конкурсу претендувало спочатку п'ятеро осіб, але залишилося троє: Гладуняк Роман Миколайович, Приходько Людмила Олександрівна та Улютін Денис Валерійович. Однак 7 серпня на офіційному сайті Національного агенства України з питань державної служби повідомили, що жоден із кандидатів не підійшов.
А 10 вересня 2019 року не дочекавшись призначення нового начальника за власним бажанням звільнилась і Людмила Шемелинець. Після того презентувати плани розвитку Держгеокадастру став перший заступник голови Олександр Краснолуцький. А вже наступного дня прем’єр-міністр України Олексій Гончарук повідомив, що у невідкладних планах уряду – віднайти «патріотичну людину», яка очолить Держгеокадастр, та очистити службу.
Читати до теми: Андрій Мартин: «Фокуси» Держгеокадастру — що не так у «навколоземельному» відомстві?
Новий конкурс на посаду голови служби було оголошено 29 вересня. До участі у змаганнях претендували 11 кандидатів. Подавати заявки можна було до 15 жовтня. Але потім, щоб збільшити шанси для потенційних претендентів, фінальну дату прийому заявок продовжили ще на 2 дні.
Таким чином, після кількох місяців лояльних процедур та, як запевняють в уряді, ретельних відборів, 20 листопада повідомили про призначення на посаду голови Держгеокадастру Дениса Башлика, який до того працював у цій службі директором департаменту міжнародного співробітництва та ринку земель.
Як обирали Башлика з-поміж останніх трьох кандидатів фіналу конкурсу, можна було побачити онлайн із трансляції, яку зробив на сторінці у Фейсбуку очільник МЕРТу Тимофій Милованов. Після призначення Дениса Башлика буде оголошено конкурс та призначено керівників у 20 регіонах.
Назвав ще одну проблему, якою мають займатися очільники служби у регіонах, перший заступник голови Олександр Краснолуцький, який до призначення Башлика керував Держгеокадастром, а тепер стає його підлеглим і правою рукою, якщо, звісно, втримається у кріслі. Це забезпечення передачі земель воїнам АТО.
«Є такі скарги, що учасникам АТО не дістається. Хоча держава має їм в першу чергу надавати. На такі скарги реагуватимемо», – заявив Краснолуцький.
Читайте до теми: Аналіз 14 земельних проектів: вільний ринок землі, Держгеокадастр, оренда, електронні аукціони, землі оборони
Клятва «земельного Гіппократа»
Під час співбесіди у МЕРТ Денис Башлик відповідав на подібні питання, що й інші два фіналісти на посаду голови Сергій Власенко та Андрій Богданов. Зокрема міністр Милованов, запитував, чи погоджуються кандидати, що у Держгеокадастрі були факти корупції, та як її подолати. Якщо Власенко й Богданов відповідали, що корупційна складова була присутня як на місцях, так і в центральних органах управління, Денис Башлик, запевнив, що за час роботи у департаменті держслужби не чув про корупційні схеми, які б могли реалізовуватися центральним апаратом, натомість у регіонах процвітає корупція.
Я не корупціонер. Ніколи в таких питаннях не брав участі, але багато скарг читав із цього приводу, тож вважаю, що цю ситуацію потрібно виправляти… Я звик працювати на благо держави, на благо громадян. І я люблю свою роботу в тому, що я можу зробити щось корисне… Щодо центрального аппарату – я ніколи не бачив таких випадків, і вони ніколи офіційно не були зафіксовані. Ми завжди чуємо, що щось відбувається в областях, тому що вони мають право розпоряджатися чимось, а це утворює корупціогенні фактори», – сказав у відповіді на запитання Тимофія Милованова Денис Башлик.
Читайте до теми: Держгеокадастр може очолити колишній «кадр» Максима Мартинюка
Кандидат на посаду розповів, що брав участь у проекті, який разом із Київською школою економіки розробив ресурс, куди розмістили відомості про судові справи, котрі стосуються земельних відносин.
Ми зібрали дані щодо земельних відносин  з усіх органів влади, які мали ці дані, вони були безкоштовними. Зробили такий збірник, щоб проаналізувати кількість судових справ щодо інвентаризованих земель. Багато цікавих речей ми знайшли, і це нині працює», – повідомив Башлик.  
Відповіді Дениса Башлика щодо пріоритетів розвитку Держгеокадастру не різнились від того, що казали його конкуренти – допомога в реалізації земельної реформи та заміна кадрів на місцях, а ще – запровадження електронних сервісів кращої якості.
Плани Дениса Башлика на посаді голови Держгеокадастру:
1. Запровадження електронних адміністративних сервісів
Перше – перезавантаження влади, дерегуляція, діджиталізація. Кадрове перезавантаження не є порятунком, бо в будь-якому випадку, якщо є розпорядчі функції й контакт із чиновником, будуть корупціогенні фактори. Тому моя особиста думка – треба запроваджувати електронні сервіси, адміністративні, сервісоорієнтовані, але обов’язково за екстериторіальним принципом. От, наприклад, ви реєструєте земельну ділянку в Київській області. Якщо ви сьогодні подаєте, київський реєстратор розглядає цю ділянку, можна домовитися з ним. А якщо це рандомно розглядатиметься, в будь-якій області, буде об’єктивний аналіз», – сказав Башлик.
Читайте до теми: Бізнес запропонував своє бачення концепції «Держава у смартфоні»
2. Приховати інформацію про те, хто із представників влади вносить відомості до реєстрів і перевіряє документи
Новий керівник Держгеокадастру запропонував зберегти публічною на онлайн-ресурсах будь-яку інформацію про земельну ділянку та її власників, окрім відомостей про представників влади, які ухвалюють рішення щодо цих ділянок, щоб власники та покупці не знали, кому давати хабара чи домовлятися.
У нас сьогодні є пілотний проект. З документацією щодо землеустрою потрібно зробити те ж саме, як і з реєстрацією земельних ділянок. Тому що тоді це неупереджено: чиновник не бачить хто це та де. Щоб не було зв’язку між тим, хто подає, і тим, хто приймає рішення. Це як роблять анонімні оцінювання», – сказав Башлик.
3. Забезпечити наповнення публічної кадастрової карти
Денис Башлик розповів, яким чином наповнюватиметься публічна кадастрова карта, створити яку вимагає прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.
Потрібно наповнювати публічну кадастрову карту інформаційними шарами. Плани розпаювання – потрібно розпаювати й показати на кадастровій карті. Тому що всі знають, що приблизно на 2 мільйони земельних паїв є акти, але вони не зареєстровані в державному земельному кадастрі… Держава та люди будуть розуміти, що тут є земля, вона приватна. Але вона не до кінця оформлена. І вже ніхто не проситиме свої два гектари там, не використовуватиме в тіньовому обробітку… Під’єднати дистанційне розмежування земель до публічної кадастрової карти з метою вироблення механізму автоматичних інспекцій. Тобто, якщо земельна ділянка не зареєстрована, використовується з року в рік – значить, треба виїхати подивитися, чи це так, чи немає документів, чи не внесено в кадастр», – сказав Башлик.
Читайте до теми: Як удосконалити вітчизняну кадастрову систему обліку землі — експерт
4. Активне використання аерофотозйомки для отримання геопросторових даних
Під час конкурсної співбесіди Тимофій Милованов запитав Дениса Башлика, як використовуватимуть супутникові дані, яки зараз збирають науковці в рамках проекту, який презентував міністр. Денис Башлик відповів, що це вкрай цікаве питання, бо вважає, 60-70% його колег інспекторів лише витрачають бюджетні гроші на відрядження та пальне з поїздками регіонами. А завдяки аерофотозйомкам могли б усі ці відомості отримувати, не виходячи з кабінету.
Маємо «Держгеокадастр у смартфоні»?
Як бачимо, що кращі знання інформатики та онлайн-технологій, то перспективніший фахівець Держгеокадастру. Реформована служба має стати сервісним центром, яким керуватимуть менеджери. А звітність, комунікація та ревізії – поза повноваженнями. Як на ділі реалізується такий проект та чи вдасться сумістити функції збору відомостей про землю, державної служби, роботи з громадянами та одночасно бути виконавчою ланкою у процесі обігу земель – покаже час.
Джерело: Usba.com.ua
28 ноябрь, Розділ Новини, переглядів 70
https://a7d.com.ua/novini/47953-reformuvannja-derzhgeokadastru-lkvdacja-chi-pererozpodl-funkcj.html

Зберегти природу допоможе «Лісу смартфоні»

ІННОВАЦІЇ. Інноваційну розробку. яка допоможе оберігати природні багатства, впроваджують у лісівників Закарпаття і іде дев'яти областях України. Маючи в руках смартфон, будь-який представник громадськості, турист може перевірити на місці, чи легальними є рубки, і повідомити про наявні порушення контролюючим органам.

Ноу-хау під назвою «Ліс у смартфоні» впроваджено Держлісагентством як пілотний проект. З його допомогою вестимуть електронний реєстр заготівлі деревини, а також лісорубних квитків.

До електронної бази всі дані вносять у Лісогосподарському інноваційно-аналітичному центрі. Скориставшись програмою «Ліс у смартфоні» і визначивши своє місцеперебування з допомогою геолокації на смартфоні. можна миттєво визначити, чи має ця площа дозвільні документи.

Тестуючи програму, закарпатські лісівники виявили і її недоліки. Вона добре працює там. де є Інтериет. а без зв'язку, який у горах дуже обмежений, не де. А ще «Ліс у смартфоні» помічає лише квартали та виділи, і не показує ділянки. з яких складаються одиниці лісоплощ. На практиці рубка здійснюється в повній відповідності з ділянками, межі яких точно встановлені.

Лісівники сподіваються, що вдасться знайти розв'язання і цих технічних проблем. У такому випадку всі ліси України перебуватимуть під контролем не лише державних органів, а й громадськості.

Василь БЕДЗІР


ukurier.gov.ua


Дубовий гай на честь полеглих



УШАНУВАННЯ. Дубовий гай висадили біля каплички-пан-теону новітніх українських Героїв у селі Лішня. що в Кременецькому районі на Тернопіллі. На стінах цієї релігійної споруди вже три роки встановлюють з кожної області гранітні плити з іменами всіх полеглих у російсько-українській війні. Щороку тут відбувається Всеукраїнська проща «Щоб пам'ятали!» для родин загиблих військовослужбовців і ветеранів бойових дій.

В українців здавна символом мужності й стійкості, могутності та пам'яті був дуб. Тому саме його обрали семеро родичів Героїв із Херсонщини. Олександр Сторчеус каже, що його син Руслан дуже любив садити дерева, закінчив біологічний факультет педуніверситету. Але коли 2014 року ворог напав на нашу країну, син пішов воювати. Поліг під Іловайськом. Викарбували ім'я й Руслана Біленка. який загинув у листопаді 2014 року під час обстрілу колони поблизу донецького летовища.

Микола Сонько втратив на війні 23-річного сина Сергія, морського піхотинця. Свого часу пан Микола працював у Сарненському лісовому господарстві, що на Рівненщині, й тепер звернувся до колишніх колег долучитися до доброчинної акції. 137 саджанців червонолистих канадських дубів подарували сарненські лісівники. Така кількість деревець не випадкова, адже саме стільки жителів Херсонщини полягли на сході України. Саджанці приймуться і зашумлять пам'яттю.

«Восени листя цих дубів стає багряним, як кров наших синів і доньок, які віддали життя за рідну землю. — каже Микола Сонько. — І кожну її краплю пролито недарма, а віддано за Україну».

Садити червонолисті дуби родичам полеглих Героїв із Херсонської області допомагали пластуни з міста Кременець і учні загальноосвітньої школи та студенти лісотехнічного коледжу із с. Білокриниця.

Парафію Православної церкви України в Лішні очолює отець Андрій Любунь. капелан, волонтер, який каже, що традицію садити дерева на честь полеглих українських воїнів заклали торік. Саме у травні 2018 року біля каплиці-панте-ону з'явилася Алея пам'яті з дубів і лип. Навесні дерева мають посадити в пам'ять про загиблих із Дніпропетровської та Житомирської областей.

https://ukurier.gov.ua

Степ чи ліс у масштабах століть. Інтерв’ю з краєзнавцем

Херсонський сосновий ліс — унікальне явище для української природи. Його висадили 60-70 років тому в пісках Нижнього Подніпров'я для стримування наступу барханів на населені пункти.
Та що передувало появі піщаних кучугур на Херсонщині? Чи дійсно так необхідний хвойний ліс у Північночорноморських степах, чи правда, що тисячі років тому тут вже росли сосни та чому треба купувати живу ялинку на Новий рік — про це ми вирішили розпитати відомого херсонського краєзнавця Михайла Підгайного.
Цей матеріал — перший в серії статей онлайн-газети «Вгору» про знищення херсонських лісів.
Михайло Підгайний. Фото з архіва "Вгору"
- Чому в нас взагалі вирішили садити сосну?
- Сосна — це дерево-піонер, його садити найлегше. Дерева піонери — береза, сосна — можуть рости на скелях, на чистому піску. Всім іншим потрібен ґрунт - хоч якийсь. Так що вибору було не багато: або сосна, або береза.
- А чому не береза?
- Сосна більш технологічна: її зручніше садити. І сосна трохи несприятливіші умови може витримати, ніж береза.
- Тобто, цей сосновий ліс — він таки не характерний для наших степів?
- Як сказати. Сосна — це така культура, яка здатна рости скрізь. Люди її колись тут вирубали ще, напевно, в бронзовому столітті.
- Це та сама Гілея?
- Гілея — це дубові ліси. А в нас, у Кардашинському болоті, проводили безліч аналізів викопного пилку. І по ньому можна встановити, чи росла тут колись сосна. Питання було дискусійним, бо сумнівалися — а може цей пилок занесло з Криму або звідкись з півночі. Але зараз це питання вирішене в науці — за допомогою Кардашинського болота.
Я думаю, що сосна тут цілком може рости в дикій природі. Це видно хоча б з того, що вона самосіється. Є маса місць, де сосна росте без втручання людини. Скрізь, де є пониззя, сосна росте. Уздовж траси Олешки-Гола Пристань, наприклад, це добре видно.
Значить, можна з впевненістю  стверджувати, що вона тут і була, колись, дуже давно, до людей, це 100 відсотків.
Інша справа, що сосна і береза — це рослини-піонери. Тобто з них починається заростання після згарищ  та ураганів. А потім вже, з-під сосни та берези, починає рости дуб. І виростає дубовий ліс, який тисячі років існує. Це кінцева стадія процесу.
Це вже зараз видно. Йдеш по сосновому лісі — тут дубок, там дубок. Їх жолуді по сосняку  розносять птахи та звірі. Тож через тисячу років тут відновиться та ж сама Гілея, яка була при Геродоті. Але для цього має минути   час і, знову ж таки, якщо  вціліє сосновий ліс. Бо якщо відбувається верхова або, навіть, низова пожежа, все згорає і, природно, маленький дубочок, якому 3-4 роки, теж гине.
- Але ж залишилися дуби на Кінбурнській косі?
- Це реліктові дуби. Ті, які лишилися з якихось давніх часів. Там все вирубали під час російсько-турецьких воєн. Там зберігся Волижин ліс, під Олешками росте  шість дубів. Під Буркутами є невеликий дубовий гай. Але вони всі 100-річної давнини, молодих там особливо немає.
Те, що тут дуб чудово росте — це зрозуміло, навіть не варто сперечатися. А чому сосні погано? Тому що хвойні дерева не дають кореневу поросль. Пиляй, скільки завгодно ту ж акацію, вона одразу дасть кореневу поросль і через 20 років відновиться той же акацієвий ліс. А якщо ти вирізав сосновий ліс — то все, вже треба садити новий, а краще і не садити, нехай степ там відроджується.
- Тобто, буде все-таки степ, а не піски?
- А чому ж на Херсонщині зник степ? Чому Гілея була оазисом у степу? Тут, на Херсонщині, куди не глянь — озера, болота. Піски акумулюють атмосферну воду. Води тут дуже багато, але якщо на ці землі загнати овець ... Вівчарство — найстрашніший руйнівник степу, особливо на пісках. Вівця тварина гірська, вона пересувається щільним стадом. По гірських стежках у Криму, в Карпатах — це зручно, там вівця в своєму природному середовищі. А в степу вона, йдучи таким тісним потоком, одразу ж руйнує всю екосистему. Особливо на піску — там, де проходить стадо овець, одразу  залишається пустеля. Саме вівці перетворили Гілею в піщану пустелю. Вода на метровій глибині є, але поверхневий шар вівці розбили. А пісок має властивість з одного боку атмосферну воду накопичувати, а з іншого — при спеці він її швидко віддає.
Коли вівці степ знищили, він почав рухатися, бо пісок голий і заростає дуже повільно. А овець пасли до кінця 80-х, початку 90-х. Ось зараз перестали їх розводити, слава богу, і рано чи пізно тут буде Гілея. Тож тут повинен вирости сосновий ліс, це років двісті-триста. А вже з-під нього потім виростає дубовий - теж років триста. Це за умови якщо не буде пожеж і вівчарства.
- Але для цього необхідно садити новий сосновий ліс?
- Я взагалі не волів би садити новий. На пісках є така особливість — дуже швидко відновлюється степ. Якщо чорнозем або темно-каштанові ґрунти розорати, то на їх місці вбитий степ відновлюється століттями. А на пісках — теж їх особливість — буквально через 5 років ковила цвіте, степ відновився. І навіщо його засаджувати знову лісом? Адже вівчарства немає. Але людина  не завжди розуміє цінності степу. Степ для неї — це земля гуляє. А ліс —  значить можна з нього мати якийсь зиск. А ми ж живемо в зоні степу, тож нехай буде степ.
- А цінність його в чому?
- Ні в чому! Просто красива природа, дика. Це її цінність. Споживацьке ставлення до природи потрібно викорінювати, ось в чім справа. Тоді все буде добре. І знову ж таки — гроші можна заощадити. Навіщо садити ліс? Для чого? Вівчарство нема, піщаних дюн більше не буде. Що, бюджетні гроші чиновникам кортить освоювати? Природа візьме своє, рано чи пізно.
А більшості людей пташку шкода. І їм пояснювати якісь ази важко. Як, наприклад, з цими ж новорічними ялинками. Це просто ідіотизм: «давайте купимо пластикову ялинку, це краще, ніж живе дерево рубати». Пластикова ялинка —  удар по природі в тисячу разів небезпечніший, ніж зрубане деревце! Але люди бояться живе дерево зрубати. Так ви ж їсте хліб, його на полях вирощують! Чим ця плантація, де ялинки новорічні ростуть, відрізняється від кукурудзяного поля?
Потім їм пояснюєш, що штучно посаджені сосни все одно, на 90%, треба вирубувати. Їх же садять дуже щільно, а поки вони ростуть, їх треба проріджувати, робити рубки догляду протягом 30-40-50 років, тоді дерева не заважають одне одному. Ці новорічні ялинки все одно зрубають. Це для багатьох людей взагалі дивина. Вони вважають, мовляв, має спрацювати природний відбір  А якщо не вирубати, то згодом будь-яка низова пожежа перейде в верхову і все згорить.
Ліс же наш штучний, отже, і стежити за ним повинна людина.
29.11.2019
Автор Дмитрий Багненко, "Вгору"Опубліковано в Наші Розслідування
P.S. Виготовлення цього матеріалу в рамках проєкту «Тест на законність» Благодійної організації «Фонд милосердя та здоров’я» стало можливим завдяки підтримці Міжнародного Фонду «Відродження» та громадської організації «Трансперенсі Інтернешнл Україна» через проєкт «Підвищення ролі громадянського суспільства в нагляді за державними фінансами», який впроваджується за підтримки Європейського Союзу.

Проведено збір щодо організації та здійснення заходів цивільного захисту


Проведено збір щодо організації та здійснення заходів цивільного захисту з керівниками підрозділів (працівниками) з питань цивільного захисту центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади

Опубліковано: 28.11.2019, 15:35

На виконання підпункту 1 пункту 16 Плану основних заходів цивільного захисту на 2019 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1076-р, Державною службою України з надзвичайних ситуацій 28 листопада 2019 р. на базі Інституту державного управління у сфері цивільного захисту проведено збір з керівниками підрозділів з питань цивільного захисту центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади щодо організації та здійснення заходів цивільного захисту.

Метою збору було обговорення стану виконання центральними органами виконавчої влади та іншими органами державної влади заходів щодо планування та організації функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в мирний час та в особливий період, а також визначення проблемних питань у зазначеній сфері.

На початку збору з вітальним словом виступили директор Департаменту організації заходів цивільного захисту ДСНС Сергій Парталян. Начальник Інституту, доктор наук з державного управління, професор, Заслужений лікар України Петро Волянський зазначив, що збори з організації та здійснення заходів цивільного захисту є одним із шляхів професійного розвитку зазначених категорій керівників.

Під час проведення збору учасникам надано інформацію про зміни в законодавстві, акти Президента України, Кабінету Міністрів України, МВС та ДСНС щодо організації заходів захисту населення і територій; основні вимоги щодо організації планування заходів цивільного захисту у мирний час та в особливий період, укриття персоналу суб’єктів господарювання державної форми власності у фонді захисних споруд цивільного захисту, планування та проведення заходів з евакуації, оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації, роботи штабів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації в осінньо-зимовий період; обговорено питання стану організації роботи із цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки центральними органами виконавчої влади; здійснено обмін досвідом у сфері організації захисту населення і територій; прозвітовано про стан виконання розпорядження КМУ від 12.12.2018 № 988-р «Про затвердження Плану комплектування Інституту державного управління у сфері цивільного захисту слухачами з числа керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, на 2019 рік».

На зборі були присутні 64 представники центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади.

https://iducz.dsns.gov.ua/ua/Nadzvichayni-podiyi/3265.html