ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

12 квітня 2016

Про затвердження плану основних заходів цивільного захисту на 2016 рік

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 6 квітня 2016 р. N 269-р
Київ

Про затвердження плану основних заходів цивільного захисту на 2016 рік

1. Затвердити план основних заходів цивільного захисту на 2016 рік (далі - план заходів), що додається.
2. Центральним та місцевим органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим:
1) розробити на основі плану заходів галузеві та регіональні плани основних заходів цивільного захисту на 2016 рік відповідно до своїх повноважень;
2) за участю органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій організувати та провести протягом січня 2017 р. збори керівного складу центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, підприємств, установ та організацій щодо підбиття підсумків роботи у сфері цивільного захисту в 2016 році та визначення основних завдань у зазначеній сфері на 2017 рік;
3) забезпечити подання Державній службі з надзвичайних ситуацій:
інформації про хід виконання плану заходів у першому півріччі - до 10 липня 2016 р., за рік - до 12 лютого 2017 р.;
пропозицій до проекту плану основних заходів цивільного захисту на 2017 рік - до 10 липня 2016 року.
3. Державній службі з надзвичайних ситуацій:
установити контроль за виконанням плану заходів та поінформувати до 1 березня 2017 р. Кабінет Міністрів України про результати роботи;
подати до 10 грудня 2016 р. проект розпорядження Кабінету Міністрів України щодо затвердження плану основних заходів цивільного захисту на 2017 рік.

Прем'єр-міністр України
А. ЯЦЕНЮК
Інд. 75

ПЛАН
основних заходів цивільного захисту на 2016 рік

Найменування заходу
Відповідальні за виконання
Строк виконання
Заходи щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та зменшення ризику їх виникнення
1. Здійснення комплексу організаційних і практичних заходів щодо запобігання виникненню:


1) пожеж у лісах та сільськогосподарських угіддях протягом пожежонебезпечного періоду
Держлісагентство, ДСНС, Національна поліція, Міноборони, Мінагрополітики, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим
квітень - жовтень
2) нещасних випадків з людьми на водних об'єктах
ДСНС, Національна поліція, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади
II квартал
2. Забезпечення та здійснення контролю за техногенною і пожежною безпекою арсеналів, баз (складів) озброєння, ракет, боєприпасів і компонентів ракетного палива, інших вибухопожежонебезпечних об'єктів Збройних Сил, уточнення та подання місцевим органам виконавчої влади розрахунків зон можливого ураження внаслідок вибуху вибухонебезпечних предметів, які зберігаються на зазначених об'єктах
Міноборони, ДСНС, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
- " -
Заходи щодо підготовки та визначення стану готовності органів управління, сил та засобів єдиної державної системи цивільного захисту
3. Організація та проведення командно-штабних навчань з органами управління та силами цивільного захисту територіальних підсистем єдиної державної системи цивільного захисту (з визначенням стану готовності до вирішення завдань цивільного захисту у мирний час та в особливий період) у таких областях:
ДСНС, Міноборони, Національна поліція, МОЗ, Мінінфраструктури, Держлісагентство, відповідні місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування (за згодою)

Чернігівській

травень
Сумській

червень
Вінницькій

липень
Рівненській

жовтень
Київській

листопад
4. Проведення:


1) спеціального навчання з органами управління та силами цивільного захисту (із залученням представників центральних органів виконавчої влади) щодо ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, спричиненої лісовими пожежами, на базі Чернігівського обласного управління лісового та мисливського господарства
Чернігівська облдержадміністрація Держлісагентство, ДСНС, Національна поліція, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади
травень
2) командно-штабних навчань з органами управління та силами цивільного захисту ланок територіальних підсистем єдиної державної системи цивільного захисту (із залученням органів з евакуації) щодо:


виконання завдань під час пропуску льодоходу, повені та паводків
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
квітень
ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у разі виникнення аварії:
- " -

- на залізничному транспорті

II квартал
- на хімічно небезпечному об'єкті

III квартал
виконання завдань у складних умовах осінньо-зимового періоду
- " -
жовтень
переведення територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту з режиму функціонування в мирний час на режим функціонування в особливий період
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
II квартал
ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на арсеналах, базах (складах) озброєння, ракет, боєприпасів і компонентів ракетного палива, інших вибухопожежонебезпечних об'єктах Збройних Сил
Міноборони, ДСНС, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
за окремим планом
5. Організація та проведення міжвідомчої наради з представниками системи авіаційного пошуку і рятування щодо підсумків роботи у 2016 році
ДСНС, Міноборони, МВС, Державіаслужба, Адміністрація Держприкордонслужби
до 25 грудня
Заходи щодо державного нагляду (контролю) у сфері техногенної і пожежної безпеки
6. Організація та здійснення:


1) контролю щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань цивільного захисту техногенної і пожежної безпеки та діяльності аварійно-рятувальної служби, зокрема, у таких областях:
ДСНС, відповідні місцеві органи виконавчої влади

Чернігівській

квітень
Сумській

- " -
Вінницькій

- " -
Рівненській

серпень
Київській

вересень
2) перевірки місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій щодо стану готовності:


місць масового відпочинку населення на водних об'єктах
ДСНС, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим
травень - червень
до виконання завдань за призначенням у складних умовах осінньо-зимового періоду
Мінрегіон, ДСНС, Мінінфраструктури, Міненерговугілля, МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
вересень - жовтень
3) комплексної перевірки стану готовності систем централізованого оповіщення (загальнодержавної, спеціальної "Сигнал-Д" та територіальних) з доведенням до відома населення навчальної інформації у сфері цивільного захисту через засоби масової інформації
ДСНС, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади, ПАТ "Укртелеком" (за згодою)
листопад
4) цільових перевірок таких аеропортів (аеродромів) з питань організації пошуково-рятувального забезпечення польотів повітряних суден державної та цивільної авіації з тренуванням органів управління, сил і засобів системи авіаційного пошуку і рятування:
ДСНС, Міноборони, Державіаслужба

аеродрому "Олександрія", військова частина А2269 Національної гвардії

квітень
аеродрому спільного використання "Івано-Франківськ", військова частина А1349 Повітряних Сил Збройних Сил та ТОВ "Скорзонера" філія "Міжнародний аеропорт "Івано-Франківськ"

червень
7. Проведення комплексної перевірки стану організації роботи з цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки в:
ДСНС

МОН

квітень
Мінприроди

- " -
Держпраці

- " -
Держлісагентстві

- " -
Державній службі зайнятості

- " -
ДМС

травень
ДРС

червень
Пенсійному фонді України

липень
Держпродспоживслужбі

серпень
Антимонопольному комітеті

вересень
Українському державному підприємстві поштового зв'язку "Укрпошта"

жовтень
комунальному підприємстві "Харківський метрополітен"

- " -
комунальному підприємстві "Київський метрополітен"

листопад
комунальному підприємстві "Дніпропетровський метрополітен"

- " -
Заходи щодо підготовки керівного складу і фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту, та населення до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій
8. Функціональне навчання керівного складу і фахівців центральних та місцевих органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, підприємств, установ та організацій в Інституті державного управління у сфері цивільного захисту, навчально-методичних центрах сфери цивільного захисту
ДСНС, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування (за згодою)
за окремим планом
9. Організація та проведення:


1) зборів щодо організації та здійснення заходів цивільного захисту з керівниками підрозділів (працівниками) з питань цивільного захисту:


Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади
ДСНС, Хмельницька облдержадміністрація, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
жовтень
центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади
ДСНС, інші центральні органи виконавчої влади
листопад
2) контролю та моніторингу якості підготовки з питань навчання діям у надзвичайних ситуаціях у навчальних закладах та навчально-методичних центрах сфери цивільного захисту в таких областях:
ДСНС, МОН, відповідні місцеві органи виконавчої влади

Дніпропетровській

квітень
Закарпатській

листопад
Запорізькій

серпень
3) показового навчання з питань цивільного захисту (на базі одного з підприємств за рішенням облдержадміністрації) в таких областях:


Волинській
ДСНС, Волинська, Житомирська, Київська, Рівненська, Хмельницька облдержадміністрації
квітень
Тернопільській
ДСНС, Тернопільська, Івано-Франківська, Закарпатська, Львівська, Чернівецька облдержадміністрації
- " -
Харківській
ДСНС, Харківська, Дніпропетровська, Донецька, Луганська, Запорізька облдержадміністрації
травень - червень
Миколаївській
ДСНС, Миколаївська, Вінницька, Кіровоградська, Одеська, Херсонська облдержадміністрації
липень
Черкаській
ДСНС, Черкаська, Полтавська, Сумська, Чернігівська облдержадміністрації, Київська міськдержадміністрація
вересень
4) у загальноосвітніх, професійно-технічних та дошкільних навчальних закладах Дня цивільного захисту, Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності, Тижня безпеки дитини
МОН, ДСНС, МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування (за згодою)
квітень - травень, жовтень - листопад
5) серед населення просвітницької роботи із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, пов'язаних з небезпечними інфекційними захворюваннями, масовими неінфекційними захворюваннями (отруєннями)
МОЗ, Держпродспоживслужба, МОН, ДСНС, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
до 15 грудня
6) заходів з популяризації культури безпеки життєдіяльності серед дітей і молоді шляхом проведення шкільних, районних (міських), обласних змагань; проведення навчально-тренувальних зборів і навчальних таборів; участі команд - переможниць у Всеукраїнському (міжнародному) зборі-змаганні юних рятувальників "Школа безпеки"
МОН, Мінмолодьспорт, Держкомтелерадіо, ДСНС, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
- " -
7) Всеукраїнського фестивалю дружин юних пожежників
ДСНС, МОН, Мінмолодьспорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
квітень - вересень
10. Створення циклу тематичних теле- та радіопередач, сюжетів соціальної реклами згідно з основними вимогами безпеки життєдіяльності з урахуванням рівня підготовки аудиторії, на яку розраховані такі програми
ДСНС, Держкомтелерадіо, МОН, Мінмолодьспорт, МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади
квітень - вересень
11. Розроблення та виготовлення навчальних, навчально-наочних брошур, посібників, буклетів, пам'яток з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту
ДСНС, МОН, Мінмолодьспорт, місцеві органи виконавчої влади
- " -
____________

Про організацію та проведення з екіпажами літаків і вертольотів та керівництвом територіальних органів ДСНС України тренувальних зборів з гасіння лісових пожеж

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ

від 5 квітня 2016 року N 157
(з основної діяльності)
м. Київ

Про організацію та проведення з екіпажами літаків і вертольотів та керівництвом територіальних органів ДСНС України тренувальних зборів з гасіння лісових пожеж

Відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. N 1052, з метою удосконалення оперативно-тактичних можливостей авіації ДСНС України з гасіння лісових пожеж та взаємодії з територіальними органами управління, підвищення рівня підготовки органів управління, авіаційних сил та засобів до дій за призначенням у разі виникнення надзвичайних ситуацій у природних екосистемах і визначення готовності сил, засобів та органів управління до пожежонебезпечного періоду 2016 року наказую:
1. Спеціальному авіаційному загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України (далі - САЗ) (Коробка І. М.) спланувати та провести на аеродромі "Ніжин" практичні збори з підготовки екіпажів літаків Ан-32П та вертольотів МІ-8МТ з ВЗП-5 до гасіння лісових пожеж у рівнинній місцевості у період з 12 до 28 квітня 2016 року.
До зборів залучити авіаційні сили та засоби САЗ:
авіаційний персонал льотного та наземного складу авіації ДСНС України;
два літаки Ан-32П, один вертоліт МІ-8МТ з водозливним пристроєм ВЗП-5 для практичного гасіння імітованих лісових пожеж;
один вертоліт ЄС-145 "Єврокоптер" як повітряний пункт управління для забезпечення завдань управління та координації дій повітряних і наземних сил під час ліквідації надзвичайних ситуацій, пов'язаних з гасінням лісових пожеж.
Підготувати мобільну групу реагування зі складу авіаційних рятувальників для десантування, умовного пошуку та рятування осіб, які потрапили у небезпечну зону лісової пожежі, згідно із керівними документами.
Забезпечити на аеродромі "Ніжин" розміщення та харчування представників керівного складу територіальних органів ДСНС України, фахівців Департаменту реагування на надзвичайні ситуації та особового складу наземної пожежної команди на час проведення практичної частини зборів за рахунок коштів на відрядження.
2. Управлінню авіації та авіаційного пошуку і рятування (Рунаєв І. В.):
здійснити контроль за організацією та проведенням зборів із суворим дотриманням заходів безпеки під час виконання польотів;
спільно з командиром САЗ організувати практичний показ застосування повітряного пункту управління на базі вертольота ЄС-145 "Єврокоптер" та мобільної групи реагування з десантуванням з вертольота МІ-8МТ під час виконання навчального тренування з гасіння лісової пожежі із застосуванням наземних та авіаційних сил і засобів з метою якісного управління та взаємодії з наземними органами управління і умовного пошуку та евакуації осіб, які потрапили у небезпечну зону лісової пожежі.
3. Департаменту реагування на надзвичайні ситуації (Марченко Г. Б.):
підготувати документи щодо залучення представників головних управлінь (управлінь) ДСНС України в областях та м. Києві і представників Державного агентства лісових ресурсів України для участі з 11 по 20 квітня 2016 року у навчально-методичних зборах щодо гасіння пожеж у природних екосистемах (далі - навчально-методичні збори);
залучити до участі у зборах необхідну кількість фахівців Департаменту реагування на надзвичайні ситуації.
4. Головним управлінням (управлінням) ДСНС України в областях та м. Києві:
відрядити для участі у проведенні навчально-методичних зборів заступників начальників територіальних органів з реагування на надзвичайні ситуації, начальників управлінь (відділів) реагування на надзвичайні ситуації та начальників Оперативно-координаційних центрів ДСНС України до САЗ (м. Ніжин) у терміни, визначені окремим дорученням ДСНС "Про організацію та проведення навчально-методичних зборів із гасіння пожеж у природних екосистемах" (далі - окреме доручення).
5. Управлінню ДСНС України у Чернігівській області (Бескостий Д. А.) підготувати та залучити особовий склад і техніку, визначені окремим дорученням, для відпрацювання практичних питань взаємодії з авіаційними силами та засобами під час гасіння умовних лісових пожеж.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Мельчуцького О. Г.

Голова
М. Чечоткін

Виды природных пожаров

Для лесного хозяйства разработана следующая классификация пожаров

  • Верховые (слабые, средние, сильные)
  • Низовые (слабые, средние, сильные)
  • Подземные и подстилочные (слабые, средние, сильные)
Лесные пожары могут быть беглыми (при высокой скорости ветра) и устойчивыми.
Отдельно стоит рассматривать травяные пожары (сельскохозяйственные палы)
Верховой пожарПри верховом пожаре горят кроны деревьев. Верховые пожары, так же как и низовые, подразделяется на беглые иустойчивые. При беглом верховом пожаре огонь быстро распространяется по кронам деревьев в направлении ветра, а при устойчивом (повальном) – огонь распространяется по всему древостою: от подстилки до крон. Горят отдельные деревья и куртины. Возникновение и развитие верховых пожаров происходит от перехода огня низовых пожаров на кроны хвойных древостоев с низкоопущенными ветвями, в многоярусных с обильным подростом насаждениях, молодняках, а также в горных лесах. Скорость верховых пожаров: устойчивого – 300…1500 м/ч (5…25 м/мин), беглого – 4500 м/ч и более (75 м/мин и более). 
Верховым пожарам наиболее подвержены хвойные молодняки, заросли кедрового стланика и дуба кустарниковой формы (весной при наличии сухих прошлогодних листьев), в горных лесах – все хвойные насаждения в верхней части крутых склонов (более 25о) и на перевалах. Возникновению верховых пожаров в значительной степени способствуют засухи и сильные ветры.

низовой пожар
Низовой пожарПри низовом пожаре горит лесной опад, состоящий из мелких ветвей, коры, хвои, листьев; лесная подстилка, сухая трава; живой напочвенный покров из трав, мхов, мелкий подрост и кора в нижней части древесных стволов.
По скорости распространения огня и характеру горения низовые пожары характеризуются как беглые и устойчивые.
Беглый низовой пожар развивается чаще всего в весенний период, когда подсыхает лишь самый верхний слой мелких горючих материалов напочвенного покрова и прошлогодняя травянистая растительность. Скорость распространения огня довольно значительна – 180…300 м/ч (3…5 м/мин) и находится в прямой зависимости от скорости ветра в приземном слое. Лесная подстилка сгорает на 2…3 см. При этом участки с повышенной влажностью напочвенного покрова остаются нетронутыми огнем и площадь, пройденная беглым огнем, имеет пятнистую форму.
Устойчивый низовой пожар характеризуется полным сгоранием напочвенного покрова и лесной подстилки. Устойчивые низовые пожары развиваются в середине лета, когда подстилка просыхает по всей толщине залегания. На участках, пройденных устойчивым пожаром, полностью сгорает лесная подстилка, подрост и подлесок. Обгорают корни и кора деревьев, в результате чего насаждение получает серьезные повреждения, а часть деревьев прекращает рост и гибнет. Скорость распространения огня при устойчивом низовом пожаре от нескольких метров в час до 180 м/ч (1…3 м/мин). По высоте пламени горения кромки низовые пожары характеризуются как слабые (высота пламени до 0.5 м), средние (высота пламени до 1.5 м) и сильные (высота пламени более 1.5 м).

травяной пал
Травяные пожары (сельхозпалы)Отдельно стоит рассматривать  травяные пожары (сельскохозяйственные палы) - сжигание сухой травы на сельскохозяйственных угодьях, лугах и пастбищах, в долинах рек. Обычно травяные пожары возникают  в весенний период. При травяных палах горит прошлогодняя сухая трава и стерня, оставленная в поле. Скорость распространения пожара зависит от скорости ветра. 
При сильном пожаре огонь двигается быстро и бегло. Часто в увлажнённых местах часть травы остаётся нетронутой огнём, а отдельные куртины - непрогоревшими. При слабом ветре - скорость распространения значительно меньше. При этом выгорает вся сухая трава. 
Высота пламени от нескольких сантиметров на стерне до 1 - 1,5 м на залежи. До 3- 5 м при горении тростника.  
Травяные пожары – основная причина возникновения значительно более разрушительных пожаров в лесах и на торфяниках.
 
Почвенный пожарПочвенный пожар развивается в результате “заглубления” огня низового пожара в подстилку и торфяной слой почвы.
Почвенные пожары подразделяются на подстилочно-гумусный, при котором горение распространяется на всю толщину лесной подстилки и гумусного слоя, и подземный или торфяной при котором горение распространяется по торфянистому горизонту почвы или торфяной залежи под слоем лесной почвы. При таком пожаре сгорают корни, деревья вываливаются и падают, как правило вершинами к центру пожара. Пожарище в большинстве случаев имеет круглую или овальную форму. Скорость распространения огня незначительна – от нескольких десятков сантиметров до нескольких метров в сутки.
Элементы пожара
Названия элементов природного пожара, выработанные практикой лесопожарных работ, приведены на рисунке. Единый подход к названиям отдельных элементов пожара обеспечит взаимопонимание при организации его тушения.
Особенности возникновения и распространения лесных пожаров

Возникновение, распространение и развитие лесных пожаров зависят от рельефа местности, растительных, погодных и других условий. Эти условия необходимо учитывать, чтобы наиболее целесообразно организовать тушение, обеспечить безопасность лесных пожарных и других лиц, принимающих участие в тушении пожаров.

В лесу в изобилии имеются горючие материалы и кислород воздуха. Источник высокой температуры (огня), который может вызвать горение, попадает извне. Это оставленный без присмотра и разведенный вне установленного места костер, горящий окурок или спичка, искры из выхлопных труб различных механизмов, выжигание остатков прошлогодней растительности и горючего хлама, другие источники огня, связанные с деятельностью человека, и разряды молний. 
Процесс горения последовательно проходит следующие фазы:
предварительный нагрев и подсушивание с выделением водяных паров (120 оС);
высыхание, горение с выделением водяных паров, горючих веществ (кислот, смол) – 260 оС;
воспламенение газов (315…425 оС): пламенное горение с выделением дыма, углекислого газа, водяных паров и несгоревших газов (650…1095 оС);
обугливание и горение углей до полного сгорания горючих материалов. 
В процессе горения выделяется большое количество тепла, которое поступает в окружающую среду путем:
конвекции – распространения высоких температур путем подъема массы горячего воздуха над местом горения в виде конвекционной колонки; 
излучения – распространения высоких температур в виде лучистой энергии по радиусу во всех направлениях от источника горения; 
проводимости – распространения высоких температур по горючим материалам от очага горения. 
Кроме выделяемого тепла, существует много факторов, определяющих дальнейшее поведение пожара, однако основными из них, оказывающими решающее влияние на распространение пожара, являются горючий материал, погодные условия и рельеф местности.
 Лесные горючие материалы
Лесные горючие материалы (ЛГМ) по условиям загорания можно разделить на две основные группы:
легковоспламеняющиеся и быстрогорящие материалы – сухая трава, отмершие листья, хвоя, мелкие ветки, сучья, некоторые кустарники, самосев и др. Эти горючие материалы обеспечивают быстрое распространение огня и служат воспламенителями для медленновоспламеняющихся материалов;
медленновоспламеняющиеся лесные горючие материалы – валежник, пни, нижние слои лесной подстилки, кустарники и деревья. Эта группа горючих материалов при горении выделяет большое количество тепла и способствует развитию пожара.

 Условия погоды
Температура воздуха при тушении пожаров является одним из основных факторов. Известно, что чем выше температура, тем быстрее высыхает горючий материал. Температура поверхности почвы влияет также на движение воздушных потоков. Температура воздуха непосредственно воздействует и на пожарных, затрудняя их работу.
Ветер. Под влиянием ветра горючие материалы высыхают, увеличивается скорость распространения горения, особенно верховых лесных пожаров. Это способствует возникновению новых очагов горения путем переноса горящих частиц. Лесной пожар вызывает возникновение локальных воздушных потоков, чем усиливает влияние преобладающего ветра на распространение огня. Воздух над поверхностью пламени нагревается и поднимается вверх. На его место устремляется свежий воздух, который способствует процессу горения. В результате над пожаром образуется конвекционная (тепловая) колонка. В конвекционной колонке часто находятся горящие ветки, пучки хвои, которые поднимаются над лесным пологом, а затем опускаются на лес на расстоянии 200…300 м и более от основного очага горения, (в зависимости от скорости ветра и наклона конвекционной колонки) и создают новые очаги горения.

Влажность воздуха.
В воздухе всегда присутствует влага в виде водяных паров. Количество влаги, содержащееся в воздухе, отражается на влагосодержании горючих материалов. Влажность горючего материала – важный фактор, влияющий на ход тушения пожара, поскольку сырой горючий материал, как и большинство видов “зеленого” горючего материала, не горит.

Суточный цикл развития лесного пожара  примерно следующий:

максимальная интенсивность горения с 9 до 21 ч – тушить очень трудно;
снижение интенсивности горения с 21 до 4 ч – эффективность тушения повышается;
слабая интенсивность горения с 4 до 6 ч (в основном беспламенное горение) – лучшее время тушения;
увеличение интенсивности горения с 6 до 9 ч – хорошее время для тушения.
Более низкая ночная температура, поглощение влаги горючим материалом, стихание ветра и  другие элементы ночной погоды обычно облегчают работу пожарных. Поэтому следует учитывать  оптимальное время для локализации и тушения пожаров
Рельеф местности, особенно горный, оказывает своеобразное влияние на распространение пожаров.

В течение дня, по мере того как солнце нагревает земную поверхность, происходит нагрев и подъем вверх слоев воздуха, находящихся у земли. Поэтому в течение дня воздушные потоки обычно “текут” вверх по ложбинам и склонам. Вечером и ночью поверхность земли охлаждается, воздушные потоки меняют свое направление и текут вниз по ложбинам и склонам. Что касается ветровых потоков, то они связаны той же закономерностью: днем ветер дует вверх по склону, ночью – вниз по склону. Это важно помнить при планировании тушения пожара.

В горных условиях направление и скорость распространения пожара зависят от экспозиции и крутизны склонов. Пожар легко распространяется вверх по склону, и чем круче склон, тем выше скорость движения, если ветер не обладает силой, способной изменить эту ситуацию. Так, при склоне крутизной 5о скорость распространения кромки пожара увеличивается в 1.2 раза, при 10о – в 1.6, при 15о – в 2.1, при 20о – в 2.9 и при крутизне склона в 25о скорость распространения кромки пожара увеличивается в 4.1 раза.

При подъеме вверх по склону огонь пожара находится на незначительном расстоянии от нижней части крон деревьев. Это вызывает их подогрев, подсушивание и более быстрое воспламенение. Теплый воздух поднимается вверх по склону и вызывает “тягу”, в результате увеличивается скорость распространения огня.

В то же время на крутых склонах горящие материалы могут скатываться вниз и создавать новые очаги горения.

Борьба с лесными пожарами в других странах

США 

Организация пожарной службы
Главной структурой, ответственной за организациию борьбы с лесными пожарами является Лесная Служба США. в ее функции входят координация, проведение исследований в области предупреждения лесных пожаров, а также сбор статистических данных.
Координацией национальных программ и распространением знаний о лесных пожарах занимается также Национальная координационная группа по лесным пожарам, спонсируемая Комитетом по предупреждению лесных пожаров.
Организация тушения лесных пожаров в США строго регламентирована по всем вопросам. В целях повышения эффективности действий по тушению пожара, существует большое количество должностей (170 пожарных профессий) и четкое распределение функций, что позволяет ускорить производственный процесс.
Лесные пожарные обеспечены высококачественной дорогостоящей экипировкой, а также имеют высокую заработную плату. Зарплата временных работников за пожароопасный сезон может достигать 15 тысяч долларов.
Лесные пожары подразделяются на пять типов инцидентов. Для каждой категории прописано количество человек и техники, задействованных в тушении, должность руководителя тушения пожара.
Высший допуск имеет «Area commander» — командир района. Таких специалистов в США всего четыре. Это координаторы тушения нескольких крупных пожаров, действующих на небольшом удалении друг от друга. На ступень ниже находится командир «Incident commander type 1» (IC-1) — это руководитель тушения пожаров первого типа (высшая степень сложности пожара). Чтобы получить такой допуск, командир IC-1 проходит всю служебную лестницу: рядовой пожарный, десантник, руководитель группы, дивизиона, командир тушения пожара третьего типа (IC-3), затем IC-2. Каждая квалификационная ступень регламентирована количеством пожарных сезонов поэтому подъем до высшей степени пожарного мастерства занимает 18—20 лет службы.
Территориальный признак (границы лесхозов, штатов) значения не имеют. Такое руководство позволяет оперативно маневрировать техникой, авиацией, снабжением.
Для борьбы с пожарами привлекаются огромные силы и не только пожарных подразделений, но и военные подразделения, масса специальной наземной и воздушной техники, специально подготовленной для ведения борьбы с лесными пожарами.
Помимо непосредственно тушения пожаров большое внимание уделяется также вопросам эффективной организации лагерей, питания, связи, медицинской помощи.
Профилактическа лесных пожаров
Профилактические меры включают в себя 2 основных направления работ - пропаганда защиты лесов от пожаров среди населения и система контролируемых выжиганий.
Пропаганда
Лесоохранные службы руководствуются принципом: стратегия борьбы с лесными пожарами должна подразумевать изменение поведения людей, так как человеческий фактор является одной из главных причин их возникновения. С конца 40-х годов среди населения ведется серьезная профилактическая работа, символом которой является талисман Лесной службы - медведь Smokey Bear. Разрабатываются общенациональные и региональные программы борьбы с пожарами основные направления которых включают инструктирование добровольных пожарных дружин, проведение школьных и общественных программ по защите лесов от пожаров,  рассылку пропагандистской литературы по школам и торговым центрам, участие в общественных мероприятиях, выпуск противопожарных радио- и телепередач, личные контакты пожарной охраны с наиболее опасными группами: туристами, железнодорожниками, жителями, сжигающими мусор, отдыхающими, работа с прессой, рекламными агентствами и т. п.
Контролируемые (плановые) выжигания
С 1994 г. лесные службы проводят профилактические контролируемые выжигания. Это позволяет снизить количество горючего материала в лесу - большое количество мертвой древесины и опада часто способствует переходу низового пожара в верховой высокой интенсивности. При планировании контролируемых выжиганий широко используются компъютерное моделирование для исключения вероятности перехода планового отжигания в настоящий пожар.
Тенденции в развитии пожарного планирования в США
Основной вектор развития пожарного планирования - повышение эффективности действий.
В еще до появления в арсенале пожарных достаточного количества авиации  существовала система почасового контроля. Она предусматривала повышение эффективности работы всех этапах операций по тушению пожаров с целью недопущения разрастания свыше 4-га более 15% пожаров.  
В 1971 г. было скорректировано "Положение о 4 га". В новой редакции оно подразумевало усиление профилактических мер, в первую очередь, расширение применения плановых выжиганий, с тем, чтобы также выполнялось условие тушения пожара на площади не больше 4-х га. Особенно актуальным этот фактор является в неосвоенной местности, где возможности тушения пожаров ограничены.
Сущность новых направлений в планировании заключается не в акцентировании внимания на вопросах тушения — процесса борьбы с пожарами, а в расширении сферы ПО в целом, за счет ассимиляции его в рамках планирования землеуправления и включения в эту сферу задач предписанных выжигании.
Современные технологиии тушения пожаров.
В 2001 году NASA был разработан специальный беспилотный самолет Альтус II
Контролируемый с земли аппарат может на низкой высоте в течение 24 часов облетать места стихийного бедствия,  и передавать пожарным через искусственный спутник Земли изображения с данными о температурах в сфотографированной местности. На основе этих данных возможно быстро (за сутки) составить подробную топографическую карту места бедствия и использовать ее при планировании действий.
Также еще в  2001 г. был запущен спутник «Avstar-1», предназначенный главным образом для детальных наблюдений погодных явлений и лесных пожаров в масштабе планеты. Через полгода за первым спутником последовал другой из той же серии. Пользователи «Astro Vision Inc.» могут получать изображение интересующей их территории каждую минуту. Такое преиму щество особенно важно для наблюдения за развитием гроз и ураганов, распространением лесных пожаров, ходом извержения вулканов.
Компъютерные симуляции пожаров. Симулирование распространения и интенсивности пожаров в "цифровых ландшафтов" Конструкция последних осуществляется на основе данных о растительности и рельефе местности, получаемых со спутников, а также исторических сведений о погоде в регионе.
Работа добровольцев
Лесная служба, сначала скептически относившаяся к этой деятельности, в настоящее время поддерживает работу добровольцев.
Например, добровольческие отряды ведут наблюдения с сохранившихся пожарных вышек. Одна из наиболее сильных общественных организаций такого рода работает в национальном лесу Сан-Бернардино. Она насчитывает 400 добровольцев, которые используют 7 наблюдательных вышек
Текст представляетс собой реферат главы «Организация борьбы с лесными пожарами в США» монографии «Лесные пожары на территории России: состояние и проблемы». Под общей редакцией Ю. Л. Воробьева Москва, Дэкс-Пресс, 2004
Литература:
Германия
Общая площадь лесов Германии составляет 10 млн га. Лесные массивы сильно фрагментированы, они пермежаются с сельскохозяйственными угодий. Сравнительно небольшая площадь лесов и высокая плотность населения, наличие хороших лесных дорог - факторы, позволившие земельным властям создать эффективную систему надзора за лесами.
Ежегодно в Германии горит от 500 до 1000 га леса, и лесные пожары не представляют серьезной угрозы.
Профилактика
Каждое лето в земельные власти распространяют через СМИ информацию о том, что в лесах категорически запрещено разводить огонь. Кроме этого, проводятся занятия специальные занятия в школах.
Система видеонаблюдения
С 2007 г. на лесных территориях земли Бранденбург действует система видеонаблюдения за пожарами. Система Fire Watch помогает лесничим и пожарным оперативно реагировать на очаги водить тушение пожаров еще на ранних стадиях.
На 112 мачтах, равномерно распределенных по лесным массивам Бранденбурга, установлены видеокамеры. Одна такая камера следит примерно за 10 тысячами гектаров леса. Информация, которую передают камеры, контролируется в 10 созданных для этого пунктах. Камеры снабжены также автоматическими детекторами дыма. В каждом контрольном пункте несут дежурство по пять сотрудников, оценивающих степень опасности возникновения пожара. Свои действия они координируют с другими сотрудниками лесничеств и ведомств, а также принимают решения о методах тушения пожаров или устранения задымления.

Добровольные пожарные отряды
Профессиональные бригады пожарных существуют только в крупных городах ФРГ. Тушением же лесных пожаров занимаются добровольческие пожарные отряды, состоящие из жителей окрестных населенных пунктов. Хотя работа самих пожарных не оплачивается, государство оказывает добровольным пожарным финансовую помощь, отряды полностью укомплектованы современной техникой.

Оригинальный материал : DE-WORLD.DE: Deutshe Welle, статья Как борются с лесными пожарами в Германии  

Создан 3D симулятор лесных пожаров


Лесной пожар «Чиваукум крик», июль 2014 года
Washington DNR / Flickr

Австралийские специалисты создали симулятор лесных пожаров для борьбы со стихией, информация о разработке опубликована на сайте Государственного объединения научных и прикладных исследований (CSIRO).

Программный продукт, названный Spark, моделирует распространение огня в заданном районе с учетом множества входных параметров. Разработка может предсказать направление развития уже начавшегося пожара, что чрезвычайно важно для оперативного планирования при тушении пожара. Spark может учитывать осадки, ветер, разнообразие пород дерева и даже уклон поверхности, на которой бушует огненная стихия.





Результаты работы Spark можно отразить на карте и даже смоделировать трехмерное изображение района бедствия. ПО распространяется бесплатно и доступно для скачивания на сайте Государственного объединения научных и прикладных исследований Австралии.

Прогнозирование распространения лесных пожаров очень важно для своевременной борьбы с разрушительной стихией. На территории лесного фонда России ежегодно регистрируется от 10 до 35 тысяч лесных пожаров, охватывающих площади от 0,5 до 2,5 миллиона гектаров. На территории пожара гибнет флора, фауна, сгорают дотла постройки и целые деревни. Скорость некоторых лесных пожаров может достигать 70 км/ч.

https://nplus1.ru/news/2015/05/07/dont-you-wanna-know-how-we-keep-starting-fire

Проблема охорони лісів потребує комплексного вирішення

12.04.2016



Випуск ТСН «Тиждень» за 10 квітня 2016 року на телеканалі «1+1» містив репортаж «Останні дні Карпат: тотальне вирізання карпатського лісу», у якому йшлося про факти вирубки лісів у Шешорському природничо-науковому дослідному відділенні Національного природного парку «Гуцульщина».

Зазначимо, що, відповідно до спільного наказу Міністерства екології та природних ресурсів України і Державного комітету лісового господарства України від 2 липня 2003 року «Про передачу майна Кутського держлісгоспу НПП «Гуцульщина», Національний природний парк «Гуцульщина» підпорядковується Міністерству екології та природних ресурсів України. Державне агентство лісових ресурсів України здійснює державне управління територіями та об’єктами природно-заповідного фонду в лісах підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління.

Порушене журналістами ТСН питання знаходиться у компетенції Держекоінспекції та правоохоронних органів.

Як повідомлялося раніше, Держлісагентстом пропонується запровадити єдину систему електронного обліку деревини для всіх постійних лісокористувачів, яку вже запроваджено на підприємствах відомства. Такий облік надасть можливість повного контролю лісового ресурсу в державі та унеможливить тіньовий обіг деревини і незаконну вирубку лісу.

Доцільно акцентувати увагу суспільства на питанні необхідності бюджетного фінансування галузі, зокрема лісової охорони (18 тис. працівників) та проведення комплексу протипожежних заходів (особливо у східних та південних областях).

Прес-служба Держлісагентства

Генеральний директор лісів Туреччини відвідав Анталію


Генеральний директор Ісмаїл Узмез (Üzmez) зустрівся за сніданком з представниками преси в Анталії у Міжнародному навчальному центрі лісового господарства.

Генеральний директор Ісмаїл  розповів на прес-конференції про роботу Головного управління лісового господарства в плані підготовки фахівців, що проводиться в Міжнародному навчальному центрі лісового господарства.

Мета організації навчань спеціалістів в Міжнародному навчальному центрі лісового господарства - це навчання персоналу з гасіння лісових пожеж в країнах середземноморського клімату та інших країн з аналогічними умовами. Системи управління ліквідації лісових пожеж, інтегровані як в теоретичному плані так і на практиці, дозволить підвищити потенціал забезпечення професійної підготовки спеціалістів.

Генеральний директор Ісмаїл Узмез відмітив, шо перша навчальна програма почалася в 2013 році. Навчальний центр 6 основних розділів, займає територію понад 50 гектарів, а навчання в ньому ведеться в трьох напрямках:


  • Спеціальність вогнеборців: технічний персонал
  • Навчання гасіння лісових пожеж: Лісозаготівельна протипожежна підготовка лісової охорони
  • Передові методи водіння (керування автомобілем), Навчання: операторів пожежних машин


Навчальний центр до кінця 2015 року вже здійснив навчання 692 лісових інженерів та  фахівців з пожежної підготовки, протипожежне навчання 865 лісничих і 789 операторів пожежних машин. Очільник також повідомив, що в цілому пройшли навчання 2346 людини, включаючи навчання передовим методам керування автомобілями.



Лекції на сайті Навчального центру переведено трьома мовами для іноземних учасників (англійська, російська та арабська) і підготовлено інтерактивне навчання. В 2014 році були успішно реалізована  програма для 30 учасників з Агентства лісового господарства Боснії і Герцеговини. Станом на 2016 рік, вітчизняний програмний продукт повністю був запущений на основі дієвого (бойового) симулятора (Combat Simulator) для підготовки моделювання боротьби з лісовим вогнем.

В останні роки наша країна (мається на увазі Туреччина) просунулась вперед в боротьбі з пожежами лісової підстилки (низова пожежа), і це привернуло до себе увагу інші країни, так що попит на освіту в боротьбі з лісовими пожежами в цих країнах зростає.


Як наслідок зростаючого попиту міжнародної освіти, Центром проводяться у квітні навчання фахівців 10 країн. Протягом 4 тижнів Центр відвідають представники таких країн, як Україна, Киргизстан, Азербайджан, Таджикистан, Казахстан, Туркменістан, Македонія, Палестина, Пакистан і Боснія і Герцеговина. В цілому програма навчання буде реалізована для 61 представників ​​технічного персоналу цих країн.

В даний час в нашій країні, - зазначив Генеральний директор Ісмаїл Узмез, - почали підвишення кваліфікації у наших пожежників-лісових експертів делегації з України та Киргизстану у складі 11 чоловік. Він побажав успіхів учасникам зазначеного навчання.



Після прес-конференції у Навчальному центрі Ісмаїл відвідав Регіональне відділення лісове господарства у Анталії разом з регіональним директором, заступником регіонального директора, де отримав інформацію про роботу обласного управління лісового господарства Анталії, зустрічаючись з менеджерами і бізнес-менеджерами.





http://www.ogm.gov.tr/SitePages/OGM/OGMHaberler.aspx?List=aad1782a%2D50b0%2D49db%2Db602%2Dddf5724a0b9e&ID=1203&Source=http%3A%2F%2Fwww%2Eogm%2Egov%2Etr%2FLists%2FHaberler%2FAllItems%2Easpx&ContentTypeId=0x010008A5F3956C8A3F41A909DA4B1EFDF0CE

11 квітня 2016

Контактна інформація щодо вищих та центральних органів виконавчої влади, державних органів та установ

Адміністрація Президента України
01220, м. Київ, вул. Банкова, 11
http://www.president.gov.ua
Довідкова — (044) 255-73-33

Кабінет Міністрів
01008. м. Київ, вул., Грушевського.12/2 http://www.kmu.gov.ua
Телефонна довідка по Секретаріату Кабінету Міністрів України: (044) 256-63-33.
Особистий прийом громадян у Кабінеті Міністрів України проводиться щоденно, крім святкових та вихідних днів, з 10-00 до 17-00. у суботу з 10-00 до 13-00 за адресою: м. Київ, gровул. Музейний. 12.

Запит на інформацію, відповідно до Закону України »Про доступ до публічної інформації», може бути поданий: на поштову адресу:

01008. м. Київ. вул. Грушевського. 12/2; на електронну адресу: pubishinfo© kmu.gov.ua: по факсу (044) 256 60 70; по телефону (044) 256 69 69.
Форма для подання письмового запиту на інформацію може бути отримана за адресою: м. Київ. пров. Музейний. 12; м. Київ. вул. Грушевського. 12/2. 6-й під’їзд (на інформаційному стенді).

Урядова «Гаряча лінія» 0-800-507-309 (цілодобово)
Спеціалізована -гаряча лінія» для постраждалих під час Революції гідності:
для жителів м. Києва — 0-800-505-607; (044) 284-19-15:
для громадян, які перебувають за кордоном — (044) 284-19-15

МІНІСТЕРСТВА УКРАЇНИ


Міністерство аграрної політики та продовольства
01001. м. Київ. вул. Хрещатик. 24
http//www.minagro.gov.ua
Телефон для довідок: (044) 279-76-14,
278-76-02,
телефон для звернень громадян: (044) 279-84-74,
e-mail: zvg@minagro.gov.ua
подання запитів на публічну інформацію:
тел : (044) 278-11-98.
e-mail: julia.kruchinina @ minagro.gov .ua
відділ опрацювання кореспонденції:
тел.: (044) 278-31-53,
тел./факс: (044) 278-76-02.
e-mail: info@minagro.gov.ua

Міністерство внутрішніх справ
01601. м. Київ. вул. Академіка Богомольця. 10
http//www.mvs.gov.ua
Тел.: (044) 256-03-33
Факс: (044) 256-16-33
Телефон «Довіри» Управління у справах
участників АТО. вівторок та четвер
(крім державних свят) з 10:00 до 12:00
та з 15:00 до 17:00: (044) 256-17-20
e-mail: mvsinfo@mvsinfo.gov.ua

Міністерство екології та природних ресурсів
03035. м. Київ. вул. Митрополита Василя Лиг
ківського. 35
http //www. menr.gov.ua
Тел.: (044) 206-31-64,
206-31-07
e-mail: gr_priem@menr.gov.ua

Міністерство економічного розвитку і торгівлі
01008. м. Київ. вул. М. Грушевського 12/2
http//www.me.gov.ua
телефони вхідної кореспонденті: (044) 253-93-94, факс: (044) 226-31-81
e-mail: meconomy@me.gov.ua

Міністерство енергетики та вугільної промисловості
01601. м. Київ. вул. Хрещатик. 30
http//www.me.gov.ua
Контакти для звернень громадян на телефон гарячої лінії Міненерговугілля (З 8:30 до 17:30): (044) 594-66-05.531-36-89.
e-mail: kanc@mev.energy.gov.ua

Міністерство закордонних справ
01018. м. Київ, Михайлівська площа. 1
http://www.mfa.gov.ua
Тел.: (044) 238-17-47;
Факс; (044) 272-22-12 e-mail: zsmfa@mfa.gov.ua

Міністерство інформаційної політики
01008. м. Київ. вул. Петлюри. 15
http: http://www. mip.gov .ua
Тел.: (044) 256-73-01
Адреса для кореспонденції:
01008 м. Київ. вул. М. Грушевського. 12/2. КМУ e-mail: info@mip.gov.ua

Міністерство інфраструктури
01135. м. Київ. лр. Перемоги. 14
http://www.mtu.gov.ua
Тел.: (044) 351-49-20
Факс; (044) 351-48-45
Довідка (044) 351-50-09
Громадська приймальня: (044) 351-48-01
Оперативний черговий Мінінфраструктури:
Тел.; (044) 351-40-48.
(067) 322-49-06 e-mail: vdukd@mtu.gov.ua

Міністерство культури
01601. м. Київ, вулиця Івана Франка. 19
http://www.mincult.kmu.gov.ua 
Тел.: (044) 235-22-33 (прес-служба)
«Гаряча лінія» для працівників галузі культури Луганської та Донецької областей:
(044) 235-52-21.
Відповідальна особа — Мартиненко Юлія Вікторівна
e-mail; publicınfo@mincult.gov.ua

Міністерство молоді та спорту
01601. м. Київ. вул. Еспламадна. 42
http://www.dsmsu.gov.ua 
Тел : (044) 289-12-64 Факс: (044) 289-12-94
e-mail: correspond@nrsms.gov.ua

Міністерство оборони
03168. м. Київ, лр-кт. Повітрофлотський. 6
http://www.mil.gov.ua
Тел.: (044) 454-44-04.
271-36-13
Звернення громадян: (044) 253-11-56
Гаряча лінія: 0-800-500-442
e-mail: admou@mil.gov.ua

Міністерство освіти і науки
01135. м. Київ, проспект Перемоги. 10
http://www.mon.gov.ua
Тел : (044) 481-32-21
Факс: (044)481-47-96
e-mail: ministry@mon.gov.ua

Міністерство охорони здоров’я
01601. м. Київ. вул. Грушввського. 7
http://www.moz.gov.ua
Тел.: (044) 253-61-94
Факс: (044) 253-40-17
«Гаряча лінія» МОЗ: 0-800-801-333
Громадська приймальня:
04107. м Київ. вул. Ярославська. 41;
ТВЛ. (044) 425-05-26 e-mail: moz@moz.gov.ua

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства
01601. м. Київ. вул. Велика Житомирська, 9
http:/www.minregion.gov.ua
Тел.: (044) 284-05-54. 284-05-51
Факс; (044) 278-83-90 Гаряча лінія: (044) 284-06-28
e-mail: minregion@minregion.gov.ua

Міністерство соціальної політики
01601. м. Київ. вул. Еспламадна. 8/10
http:/www.mlsp.gov.ua
Тел.: (044) 226-24-45,
289-66-89 Факс: (044) 289-00-98
e-mail: info@mlsp.gov.ua

Міністерство фінансів
01008. м. Київ. вул. Грушевського. 12/2
http://www.minfin.gov.ua
Факс: (044) 425-90-26
Довідка про отримання кореспонденції:
Тел. (044) 206-57-07, 206-57-08.
Довідка про стан виконання документів:
Тел. (044) 206-59-48, 206-59-49
Скринька для вхідної кореспонденції:
04071. м. Київ. вул. Мвжигірська. 11
Телефон громадської приймальні: (044) 201-56-30
e-mail: infomf@minfin.gov.ua

Міністерство юстиції
01001. м. Київ. вул.Городецького. 13
http://www.minjust.gov.ua
Електронна адреса для звернень громадян:
zvemenya@minjust.gov.ua
Реєстрація та попередній розгляд звернень громадян: (044) 486-71-90
Довідка про реєстрацію вхідної кореспонденції, що надійшла від центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій та інформація про вихідну кореспонденцію Мінюсту:
Тел. (044) 278-37-23, 278-37-29, 278-37-18.
факс (044) 271-17-83.
Запит на отримання публічної інформації може бути поданий: на поштову адресу 01001. м. Київ. вул. Городецького. 13 (на конверті вказувати -Публічна інформація»);
на електронну адресу: для громадян та об’єднань громадян без статусу юридичної особи: dvil@minjust.gov.ua;
для юридичних осіб: public_info@ minjust.gov.ua:
телефаксом:
для громадян та об’єднань громадян без статусу юридичної особи:
(044) 486-71-76.
 e-mail: themis@minjust.gov.ua

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
01001. м. Київ. вул. Хрещатик. 22:
03110. м. Київ. вул. Солом'ямська. 3 (для поштових відправлень)
http://www.nkrzi.gov.ua
Тел./факс: 044-278-10-15
e-mail: office@nkrzi.gov.ua

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
03057. м. Київ. вул. Смоленська. 19
http://www.nerc.gov.ua
Тел.: (044) 204 48-27
Факс: (044) 277-30-47
e-mail: box@nerc.gov.ua

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
01010. м. Київ. вул. Московська. 8. корл. 30
http://www.nssmc.gov.ua
Тел.: (044) 280-16-05. 254-23-31, 254-24-33
e-mail: info@nssmc.gov.ua

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг
01001. м. Київ. вул. Б. Грінченка. 3
http://www.nfp.gov.ua
Тел./факс: (044) 234-39-46, 234-99-07, 235-77-51
e-mail: info@nfp.gov.ua

СЛУЖБИ


Державна авіаційна служба
01135. м. Київ. пр. Перемоги. 14
http://www.avia.gov.ua
Тел.: (044) 351-54-01
Факс: (044) 351-56-92
e-mail: vdz@avia.gov.ua

Державна архівна служба
03110, м. Київ. вул. Солом’янська, 24
http://www.archives.gov.ua
Тел.: (044) 275-27-77
Факс: (044) 275-27-55
 e-mail: mail@archives.gov.ua

Державна казначейська служба
01601, м. Київ, вул. Бастіонна. 6
http://www.treasury.gov.ua
Тел.: (044) 281-49-34
Факс: (044) 281-49-18
e-mail: office@treasury.gov.ua

Державна міграційна служба
01001, м. Київ. вул. Володимирська. 9
http://www.dmsu.gov.ua
Тел.: (044) 278-34-02
e-mail: hotline@dmsu.gov.ua

Державна пенітенціарна служба
04050. м. Київ. вул. Мельникова, 81
http://www.kvs.gov.ua
Тел.: (044) 207-03-75
e-mail:dpts@ kvs.gov.ua

Державна прикордонна служба
01034, м. Київ. вул. Володимирська. 26
http://www.dpsu.gov.ua
Тел.: (044) 527-64-84, 527-63-63
e-mail: dkk@pvu.gov.ua

Державна санітарно-епідеміологічна служба
04070, м. Київ. вул. Волоська, 19/22
http://www.dsesu.gov.ua
Тел.: (044) 425-48-99
e-mail: nraktan73@ukr.net

Державна служба України з безпеки на транспорті
01135, м. Київ. пр. Перемоги, 14
http://www.dsbt.gov.ua
Тел.: (044)351-44-01, 351-47-66
Факс: (044) 351-47-62
e-mail: contact@dsbt.gov.ua

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру
03680. м. Київ. вул. Народного ополчення. 3
http://www.land.gov.ua
Тел.: (044) 249-96-91. 249-96-75. 244-82-47
Факс: (044) 249-96-70
«Гаряча лінія» Дtржгвокадастру: 0-800-300-808
Графік роботи: понеділок — п'ятниця з 08.00 до 20.00 (дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України безкоштовні)
e-mail: land@land.gov.ua

Державна служба геодезії та надр
03680. м. Київ. вул. Ежена Потьс. 16
http://www.geo.gov.ua
Тел.: (044) 536-13-17
Факс: (044) 456-71-45
e-mail: sekretar@geomail.kiev.ua

Державна служба України з питань праці
01601, м. Київ. вул. Десятинна. 14
http://www.dsp.gov.ua
Тел.: (044) 226-20-83

Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції
01001, м. Київ, провулок Музейний. 12
http://www.dsw.gov.ua
Тел.: (044) 281-08-50,
281-08-48 Факс: (044) 281-08-57
e-mail: control@dsw.gov.ua

Державна служба інтелектуальної власності
03680. м. Київ. вул. Митрополита Василя Липківського. 45
http://www.sips.gov.ua
Тел.: (044) 494-06-06
Факс: (044) 494-06-56

Державна служба статистики
01601. м. Київ. вул. Ш.Руставелі. 3
http://www.ukrstat.gov.ua
Тел.: (044) 235-01-53,
287-24-22 Факс: (044) 235-37-39
Інформаційна довідкова лінія щодо надання публічної інформації:
 тел.: (044) 287-06-72; факс: (044) 235-37-39;
e-mail: el.zapyt@ukrstat.gov.ua
e-mail: office@ukrstat.gov.ua

Державна служба України з контролю за наркотиками
03680. м. Київ, проспект Червонозоряний. 51
http://www.narko.gov.ua
Тел.: (044) 275-68-14,
Факс: (044) 275-42-87

Державна служба України з надзвичайних ситуацій
01601. м. Київ. вул. О.Гончара 55-а
http://www.mns.gov.ua
Тел.: (044) 247-32-11
e-mail: oper@mns.gov.ua

Державна служба України з лікарських засобів
03115. м. Київ, проспект Перемоги. 120
http://www.diklz.gov.ua
Тел.: (044) 450-12-66
Факс: (044) 450-21-67
e-mail: diklz@diklz.gov.ua

Державна служба України з питань Автономної Республіки Крим та міста Севастополя
01008. м. Київ. вул. Грушевського.12/2
http://www.crimeaservice.kmu.gov.ua

Державна служба фінансового моніторингу
04655. м. Київ. вул. Білоруська. 24
http://www.sdfm.gov.ua
Гоомадська приймальня: тел. (044) 594-16-83
Для подання запитів про доступ до публічної інформації:
телефом/факс: (044) 594-16-39
e-mail: public@sdfm.gov.ua sdfm@sdfm.gov.ua

Державна ветеринарна та фітосанітарна служба
01001. м. Київ. вул. Б.Грінченка. 1
http://www.vet.gov.ua
Тел.: (044) 279-12-70
Факс: (044) 279-48-83

Державна служба експортного контролю
04080. м. Київ. вул. Кирилівська. 19/21
http://www.dsecu.gov.ua
Тел.: (044) 482-58-34
Факс: (044) 462-49-70
e-mail: general@dsecu.gov.ua

Державна регуляторна служба
01011. м. Київ. вул. Арсенальна. 9/11
http://www.dkrp.gov.ua
Тел.: (044) 254-56-73
ГАРЯЧА ТЕЛЕФОННА ЛІНІЯ:
Департамент державної регуляторної політики: (044) 226-24-98
Департамент ліцензування та дозвільної системи: (044) 285-80-53
Департамент правової роботи і державного нагляду та контролю: (044) 285-92-53
Управління оперативного Перегулювання: (044) 284-77-98
e-mail: inform@dkrp.gov.ua

Державна фіскальна служба
04655. м. Київ. Львівська пл.. 8
http://www.sts.gov.ua
Тел.: (044) 272-51-59, 272-63-34
Факс: (044) 272-08-41
Контакт-центр: 0-800-501-007 (зі стаціонарних телефонів — безкоштовно, з мобільних телефонів — за тарифами операторів мобільного зв'язку).
(044) 454-16-13 (за тарифами ВАТ Укртелеком)
e-mail: kabmin_doc@sta.gov.ua, gromada@sta.gov.ua

АГЕНТСТВА

Державне агентство автомобільних доріг
03680, м. Київ. вул. Фізкультури. 9
http://www.ukravlodor.gov.ua
Тел.: (044) 287-24-49
e-mail: kae@ukraviodor.gov.ua

Державне агентство водних ресурсів
01601. м. Київ. вул. Велика Васильківська. 8
http://www.scwm.gov.ua
Тел.: (044) 226-26-07
Факс: (044) 235-31-92
e-mail: scwm@scwm.gov.ua

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження
01601. м. Київ, провулок Музейний. 12
http://www.saee.gov.ua
Тел.: (044) 590-59-74
Факс: (044) 590-59-75

Державне агентство з питань електронного урядування
03150. м. Київ. вул. Ділова. 24
http://www.e.gov.ua
Тел.: (044) 207-17-30
e-mail: agency @е.gov.ua

Державне агентство лісових ресурсів
01601, м. Київ. вул. Ш. Руставелі. 9-а
http://www.dklg.kmu.gov.ua
Тел.: (044) 235-56-20. 235-44-09
Факс: (044) 235-44-09
e-mail: admin@dklg.gov.ua

Державне агентство резерву
01601, м. Київ. вул. Пушкінська. 28
http://www.gosrezerv.gov.ua
Тел.: (044) 226-22-64
Факс: (044) 234-01-18
e-mail: document@gosrezerv.gov.ua

Державне агентство рибного господарства
04053. м. Київ. вул. Артема. 45-а
http://www.darg.gov.ua
Тел.: (044) 486-62-43
Факс: (044)482-01-48
e-mail: dkrg@dkrg.gov.ua

Державне агентство України з питань кіно
01010, м. Київ. вул. Лаврська. 10
http://www.dergkino.gov.ua
Тел.: (044) 280-05-18, 280-27-18
e-mail: info@dergkino.gov.ua

Державне агентство з управління зоною відчуження
03035. м. Київ. вул. Митрополита Василя Липківського. 35. корпус 2
http://www.dazv.gov.ua
Тел./факс: (044) 594-82-42
e-mail dazv@dazv.gov.ua

Державне космічне агентство
01010, м. Київ. вул. Московська. 8
http://www.nkau.gov.ua
Тел.(044) 281-62-00
Факс: (044) 281-62-09
e-mail: yd@nkau.gov.ua

ІНСПЕКЦІЇ


Державна архітектурно-будівельна інспекція
01133. м. Київ, бульвар Лесі Українки. 26
http://www.dabi.gov.ua
Тел.: (044)291-69-04
Факс: (044) 291-69-68
e-mail: dabi@dabi.gov.ua

Державна екологічна інспекція
01042. м. Київ. пров. Новолечерський 3. корл. 2
http://www.dei.gov.ua
Телефони:
"гаряча лінія": (044) 521-20-30
канцелярія: (044) 521-20-56
відділ взаємодії з ЗМІ: (044) 521-20-60
e-mail: info@dei.gov.ua

Державна інспекція навчальних закладів
01135, м. Київ, вул. Ісаакяма. 18
http://www.dinz.gov.ua
Тел.: (044) 236-33-11
e-mail: dinzu@gov.ua

Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті
01135, м. Київ, проспект Перемоги, 14
http://www.sismit.gov.ua
Тел.: (044) 351-44-01
Факс: (044) 351-44-22
e-mail: infobezpeka2012@ukr.net

Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті
01135, м. Київ. пр. Перемоги, 14
http://www.uti.gov.ua
Тел.: (044) 351-47-47, 351-47-49
Факс: (044) 351-47-48
e-mail: uti@uti.gov.ua

Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів
03680, м. Київ. вул. Горького, 174
http://www.dsiu.gov.ua
Тел.: (044) 528-94-38
Факс: (044) 528-56-00
e-mail: dsiu@dsiu.gov.ua

Державна фінансова інспекція
04070, м. Київ. вул. Сагайдачного. 4
http://www.dkrs.gov.ua
Тел.: (044) 425-09-24
Факс: (044) 485-11-69
e-mail: postmast@dkrs.gov.ua

Державна інспекція ядерного регулювання
01011, м. Київ, вул. Арсенальна 9/11
http://www.snrc.gov.ua
Тел.: (044) 254-33-47
Факс: (044) 254-33-11
e-mail: pr@hq.snrc.gov.ua

ІНШІ ЦЕНТРАЛЬНІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ


Національна поліція
01601 м. Київ, вул. Академіка Богомольця. 10
http://www.npu.gov.ua
Тел.: (044) 254-9333
Факс: (044) 253-6404
Колл-центр: 0-800-50-02-02
e-mail: info@police.gov.ua

Український інститут національної пам’яті
01021, м. Київ, вул. Липська. 16
http://www.memory.gov.ua
Тел.: (044) 253-15-63
Факс: (044) 254-05-85.
e-mail: uinp@memory.gov.ua

Пенсійний фонд
01014, м. Київ. вул. Бастіонна. 9
http://www.pfu.gov.ua
Тел.: (044) 284-89-33
Факс: (044) 284-73-37
Контактний центр: 0-800-503-753, (044) 281-08-70, 281-08-71
e-mail: info@pfu.gov.ua

ЦЕНТРАЛЬНІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНИМ СТАТУСОМ


Антимонопольний комітет
03035. м. Київ. вул. Митрополита Василя Липківського. 45
http://www.amc.gov.ua
Тел.: (044) 251-62-62
Факс: (044) 520-03-25
Гаряча лінія: (044) 251-62-25
e-mail: slg@amcu.gov.ua

Державний комітет телебачення і радіомовлення
01001. м. Київ. Прорізна. 2
http://www.comin.kmu.gov.ua
 Тел.: (044) 278-53-49
Факс: (044) 279-44-50
e-mail: office@comin.gov.ua

Фонд державного майна
01601. м. Київ. вул. Кутузова. 18/9
http://www.spfu.gov.ua
Тел.: (044) 254-29-76, 284-94-24
Гаряча лінія (044) 254-29-76
Факс: (044) 286-79-85
e-mail: info@spfu.gov.ua

Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації
03680. м. Київ. вул. Соломянська. 13
http://www.dsszzi.gov.ua
Тел.: (044) 281-90-00
Факс: (044) 281-94-83
e-mail: info@dss22i.gov.ua

Національне агентство України з питань державної служби
01601. м. Київ. вул. Прорізна. 15
http://www.nads.gov.ua
Тел.: (044) 279-05-29, 279-57-90
e-mail: zagal@nads.g0v.ua

ДЕРЖАВНІ ОРГАНИ ТА УСТАНОВИ 


Конституційний суд
01033. м. Київ. вул. Жилянська, 14
http://www.ccu.gov.ua
Тел.: (044) 238-13-65, 238-11-17, 238-11-19
e-mail: inbox@ccu.gov.ua

Верховний суд
01043. м. Київ. вул. П. Орлика. 4
http://www.scourt.gov.ua
Тел.: (044) 253-02-87, 253-33-13
e-mail: Administrative.inbox@scourt.gov.ua

Генеральна прокуратура
01601. м. Київ. вул. Різницька. 13/15
http://www.gp.gov.ua
Телефон «гарячої лінії»: (044) 200-76-24.
e-mail: zvern@gp.gov.ua.

Служба безпеки
01601. м. Київ. вул. Володимирська. 33
http://www.sbu.gov.ua
Телефон «гарячої лінії»: 0-800-501-482
Приймальня громадян: (044) 226-25-64: 256-92-41
e-mail: callcenter@ssu.gov.ua