ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

05 грудня 2016

На Буковині стали менше вирубувати дерев

Лісівники заявляють, що на Буковині стали менше вирубувати дерев


У Чернівецькому обласному управлінні лісового господарства заявили, що обсяги щорічного лісокористування зменшилися.

Про це повідомляє "Буковинська правда" з посиланням на прес-службу Чернівецької ОДА.

"За інформацією обласного управління лісового господарства, обсяги щорічного лісокористування в порядку рубок головного користування (розрахункова лісосіка) для постійних лісокористувачів області встановлені у процесі чергового лісовпорядкування, погоджені обласною державною адміністрацією та обласною радою і затверджені Міністерством охорони навколишнього природного середовища України з урахуванням постійного, рівномірного, невиснажливого лісокористування", - йдеться у повідомленні.

"За останні 15 років зазначені обсяги зменшились із понад 500 до 457,6 тис. куб. м, що забезпечує невиснажливе використання лісосировинних ресурсів області. Щорічно, в середньому, на гектарі вкритої лісом площі приростає 4,4 - 4,6 куб. м деревини, а середній щорічний приріст в цілому по області складає майже 1 млн. куб. м, (при середньому річному обсязі рубок від усіх видів користувань 750-800 тис. куб. м), тобто середній щорічний приріст деревини використовується на 75 – 80 %", - пише прес-служба.

"Слід зазначити, що понад 60 відсотків рубок головного користування – це не суцільні, а рівномірно – поступові рубки, які дають змогу відновлювати ліси шляхом збереження природного поновлення, що є одним з основних критеріїв ведення наближеного до природи лісівництва", - повідомив в.о начальника Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства Роман Череватий.

18:00 05.12.2016 p.

Не занимается подмосковное лесное хозяйство выращиванием новогодних елок


Штрих к портрету юбиляра: Лесной кодекс и подмосковные новогодние елки

По сообщению подмосковного телеканала "360º", Комитет лесного хозяйства Московской области объявил, что в этом году не будет поставлять ели для новогодних базаров, а небольшое количество новогодних деревьев, заготовленных при уходе за лесами и прочих тому подобных рубках, раздаст в социальные учреждения: дома культуры, детские сады и больницы. Ссылка:

Как устроен рынок новогодних елей в Подмосковье?

Возможно, в сложившейся ситуации это решение - наиболее правильное, поскольку заготавливать новогодние ели в промышленных масштабах в Подмосковье сейчас практически негде. Но сама эта ситуация наглядно характеризует глубину упадка, образовавшегося в российском лесном хозяйстве после принятия Лесного кодекса 2006 года - того самого, которому сегодня исполнилось ровно десять лет.

Выращивание новогодних елок - это традиционный для лесного хозяйства вид деятельности, причем способный приносить едва ли не самую быструю отдачу. Мест для выращивания новогодних елок на землях лесного фонда больше чем достаточно: это, например, просеки под ЛЭП, на которых настоящий лес расти не может, а небольшой высоты новогодние елки - вполне (в прошлом многие подмосковные плантации новогодних елок размещались именно на таких просеках). Технология выращивания довольно проста и хорошо знакома любому лесохозяйственнику - от стандартной технологии выращивания лесных культур она отличается лишь значительно большей густотой посадки сеянцев и более интенсивным агротехническим уходом. Посадочный материал для закладки плантаций новогодних елей используется вполне стандартный - те же двух- или трехлетние сеянцы, которые используются для лесовосстановления, и которые выращиваются в стандартных лесных питомниках в очень больших количествах. Времени для того, чтобы вырастить из сеянца новогоднюю елку, нужно по мерам лесного хозяйства совсем немного - 4-7 лет, в зависимости от условий. Спрос же на новогодние елки, даже самого рядового качества, в столичном регионе огромен: до нескольких сотен тысяч штук ежегодно.

Фактически выращивание новогодних елок представляет собой очень простой, сравнительно быстрый и потенциально очень доходный бизнес, в котором к тому же у лесного хозяйства почти нет конкурентов (поскольку ни у кого больше нет такого количества сеянцев для закладки новогодних плантаций, и такого количества дармовых земель, для них подходящих). И в рекламе лесное хозяйство как поставщик новогодних елок не нуждается: даже самый бестолковый Дед Мороз легко сообразит, откуда эти елки берутся и куда надо за ними обращаться.

Но не занимается подмосковное лесное хозяйство выращиванием новогодних елок! И не только подмосковное - во многих других густонаселеных регионах малолесной зоны, где огромный спрос на новогодние деревья невзможно удовлетворить за счет "дичков", новогодние деревья специально не выращивают. Коммерсанты, торгующие елками, откуда только не везут свой товар в Москву - из Белоруссии, из стран Евросоюза (где деревья для новогодних праздников специально выращивают), из северных регионов (где можно разжиться "дичками"), но только не из ближайших к столице лесничеств. В наших лесничествах этот вполне естественный для работников леса вид деятельности, способный принести довольно большие дополнительные средства (в том числе для повышения оплаты труда, для финансирования разнообразных лесохозяйственных мероприятий), более не практикуется.

А все потому, что нынешнее лесное законодательство превратило лесное хозяйство в отрасль-времянку, не имеющую сколько-нибудь определенного будущего и потому лишенную стимулов вкладывать силы и средства в то, что может принести отдачу хотя бы через несколько лет. Для того, чтобы заготавливать новогоние ели на подмосковных плантациях в 2016 году, сами эти плантации надо было закладывать в 2010-2012 годах. Понятно, что в 2011 году в Подмосковье возник острый дефицит посадочного материала (поскольку огромное его количество потребовалось для лесовосстановления сначала после пожаров, потом после короедства). Но в 2010 году такого дефицита и в помине не было. Единственной причиной, почему тогда не были заложены плантации новогоних елок (которые поспели бы как раз сейчас), было отсутствие у лесохозяйственных организаций и работников леса мотивации к долгосрочной хозяйственной деятельности.

В общем, если кому-то из жителей столичного региона, а также многих других густонаселеных регионов нашей страны, не хватит новогодней елки - виноваты в этом в значительной степени будут авторы Лесного кодкса 2006 года. Глупость законодателей иногда проявляется в жизни и таким причудливым образом...





В центральних органах виконавчої влади з'являться фахівці з питань реформ

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 11 листопада 2016 р. N 905-р
Київ

Про схвалення Концепції запровадження посад фахівців з питань реформ

1. Схвалити Концепцію запровадження посад фахівців з питань реформ, що додається.
2. Національному агентству з питань державної служби разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та подати у місячний строк Кабінетові Міністрів України план заходів щодо реалізації Концепції, схваленої цим розпорядженням.

Прем'єр-міністр України
В. ГРОЙСМАН
Інд. 40

СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 листопада 2016 р. N 905-р

КОНЦЕПЦІЯ
запровадження посад фахівців з питань реформ

Проблема, яка потребує розв'язання

Невід'ємною складовою сталого розвитку України є створення та функціонування ефективної системи державного управління, результативність якої значною мірою залежить від діяльності професійних і мотивованих кадрів, які можуть оперативно приймати рішення, гнучко адаптуватися до зміни ситуації, а також креативність і здатність до інноваційного мислення.
Незважаючи на наявність кваліфікованих фахівців у державних органах, є нагальна потреба у суттєвому кадровому оновленні та посиленні, оскільки, розпочинаючи системне реформування усіх сфер життєдіяльності українського суспільства, перед державою постала проблема відсутності на державній службі фахівців, які здатні виконувати визначені завдання з підготовки та реалізації ключових національних реформ.
Така ситуація щодо кадрової неспроможності виникла через відсутність мотивації державних службовців, у тому числі фінансової. Тому сьогодні є критично необхідним формування команди компетентних і висококваліфікованих державних службовців, які здатні забезпечувати підготовку та реалізацію національних реформ у пріоритетних галузях.
Реалізація цієї Концепції дасть змогу залучити на посади державної служби кваліфікованих фахівців, які зможуть на високому рівні та ефективно виконувати завдання з підготовки та реалізації ключових національних реформ, впливати на тенденції і розвиток державної служби. Запровадження посад фахівців з питань реформ є інноваційним підходом, що має певні ризики, тому надзвичайно важливою є послідовність у впровадженні Концепції.
Відповідно до Стратегії реформування державного управління України на 2016 - 2020 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. N 474 (Офіційний вісник України, 2016 р., N 55, ст. 1919), до кінця 2017 року передбачено запровадити та заповнити 2000 посад фахівців з питань реформ, до кінця 2018 року - 2200, до кінця 2019 року - 2500, до кінця 2020 року - 3000 осіб. Водночас під час реалізації Концепції пріоритет повинен надаватися якісному, а не кількісному показнику залучених фахівців з питань реформ. У зв'язку з цим кількість посад фахівців з питань реформ може бути скоригована Кабінетом Міністрів України у бік зменшення.

Сучасний стан проблеми

З метою оновлення та посилення кадрового потенціалу органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України зроблено ряд важливих кроків.
З прийняттям Закону України "Про державну службу" з'явилися можливості залучення на державну службу фахівців нової генерації, а також створення умов для призначення на посади державної служби осіб виключно за конкурсним відбором відповідно до зазначеного Закону.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25 березня 2016 р. N 243, якою затверджено Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби (Офіційний вісник України, 2016 р., N 28, ст. 1115), постанову від 25 березня 2016 р. N 246, якою затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (Офіційний вісник України, 2016 р., N 28, ст. 1116), постанову від 22 липня 2016 р. N 448, якою затверджено Типові вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А" (Офіційний вісник України, 2016 р., N 59, ст. 2026), що розроблені на основі британської моделі критеріїв оцінювання компетентності державних службовців.
Водночас, незважаючи на запровадження Законом України "Про державну службу"нової системи оплати праці, рівень фінансової мотивації державних службовців залишається недостатньо привабливим на ринку праці.

Узгодженість із стратегічними документами

Оновлення та посилення кадрового потенціалу на державній службі передбачено такими документами:
Стратегією реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в Україні на період до 2017 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. N 227 (Офіційний вісник України, 2015 р., N 24, ст. 680);
планом пріоритетних дій Уряду на 2016 рік, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 травня 2016 р. N 418 (Офіційний вісник України, 2016 р., N 47, ст. 1709, N 73, ст. 2471);
Стратегією реформування державного управління України на 2016 - 2020 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 р. N 474 "Деякі питання реформування державного управління України" (Офіційний вісник України, 2016 р., N 55, ст. 1919).

Мета і строки реалізації Концепції

Метою Концепції є створення необхідних умов для підготовки та реалізації національних реформ шляхом оновлення і посилення кадрового потенціалу через залучення на державну службу кваліфікованих і компетентних фахівців - фахівців з питань реформ.
Для досягнення поставленої мети в Секретаріаті Кабінету Міністрів України та міністерствах (далі - державні органи), які здійснюють підготовку та реалізацію ключових національних реформ, запроваджуються посади фахівців з питань реформ.
Строками реалізації Концепції є 2016 - 2020 роки.

Шляхи реалізації Концепції

Перелік ключових національних реформ затверджується Кабінетом Міністрів України.
Фахівці з питань реформ - це державні службовці, призначені на такі посади за результатами відкритого конкурсу відповідно до вимог і в порядку, що визначеніЗаконом України "Про державну службу".
Посади фахівців з питань реформ - це посади державної служби категорій "А", "Б" і "В" з посадовими обов'язками, що передбачають підготовку та реалізацію ключових національних реформ (визначення проблем, підготовка пропозицій та планів заходів щодо їх розв'язання, підготовка проектів відповідних актів законодавства, організація та участь у виконанні згаданих планів заходів, оцінювання результатів їх реалізації), на які поширюються спеціальні умови оплати праці в рамках загальної системи оплати праці державних службовців.
Посади фахівців з питань реформ поділяються на три групи.
До першої групи належать посади Державного секретаря Кабінету Міністрів України, його заступників та державних секретарів міністерств.
До другої групи належать посади керівників та заступників керівників самостійних структурних підрозділів державних органів, які здійснюють підготовку та реалізацію ключових національних реформ. Перелік таких посад затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра Кабінету Міністрів України за пропозицією Нацдержслужби, сформованою на основі пропозицій відповідних міністрів.
Третю групу складають посади державної служби категорій "Б" і "В", які визначені посадами фахівців з питань реформ в межах чисельності, затвердженої Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра Кабінету Міністрів України за пропозицією Нацдержслужби, сформованою на основі пропозицій відповідних міністрів. Переліки посад фахівців з питань реформ в межах чисельності, затвердженої Кабінетом Міністрів України, та з урахуванням положень цієї Концепції формуються відповідними міністрами.
Нацдержслужба проводить моніторинг та здійснює контроль за дотриманням державними органами включення до переліку посад фахівців з питань реформ лише посад державної служби з посадовими обов'язками, що передбачають відповідальність за підготовку та реалізацію ключових національних реформ.
Відповідно до Стратегії реформування державного управління України на 2016 - 2020 роки посади фахівців з питань реформ повинні визначатися в державних органах, які здійснюють підготовку та реалізацію ключових національних реформ, відповідно до визначених завдань та функцій таких органів. При цьому у разі, коли запровадження посад фахівців з питань реформ потребуватиме реорганізації державного органу, який здійснює підготовку та реалізацію ключових національних реформ, така реорганізація не може бути "штучною", мати на меті свавільне звільнення державних службовців шляхом зміни назв структурних підрозділів та/або найменувань посад.
Вимоги до кандидатів на посади фахівців з питань реформ включають загальні і спеціальні вимоги відповідно до Закону України "Про державну службу". Спеціальні вимоги можуть включати вимоги щодо глибоких професійних знань, володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи, навичками проектного управління та наявності досвіду такого управління, аналітичного мислення, навичок планування і аналізу, політичної і соціальної ерудиції, творчих здібностей, ініціативності, об'єктивності, відповідальності, вміння працювати в стресових ситуаціях, а також інші вимоги відповідно до Закону України "Про державну службу".
Спеціальні вимоги до кандидатів на посади фахівців з питань реформ розглядаються Координаційною радою з питань реформування державного управління (далі - Координаційна рада) та визначаються у порядку, передбаченому Законом України "Про державну службу".
На посади фахівців з питань реформ призначаються громадяни, які є переможцями конкурсного відбору на посади державної служби категорій "А", "Б" і "В", що визначені як посади фахівців з питань реформ відповідно до цієї Концепції.
До роботи конкурсних комісій, які проводять конкурси на посади фахівців з питань реформ, можуть бути залучені експерти, у тому числі міжнародні, для оцінки професійних компетенцій кандидатів. Список таких експертів попередньо розглядається Координаційною радою.
Заробітна плата фахівців з питань реформ складається з:
посадового окладу, відповідних надбавок і виплат, а також премій відповідно доЗакону України "Про державну службу";
стимулюючих виплат, встановлених для посад фахівців з питань реформ, які повинні бути уніфікованими для усіх рівнозначних посад.
Розмір нарахованої місячної заробітної плати фахівця з питань реформ з урахуванням стимулюючих виплат не може перевищувати 60 тис. гривень.
З метою реалізації Концепції передбачається внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 р. N 289 "Про затвердження Положення про застосування стимулюючих виплат державним службовцям" (Офіційний вісник України, 2016 р., N 30, ст. 1212) щодо затвердження мінімальних та максимальних розмірів стимулюючих виплат для різних посад фахівців з питань реформ у рамках загальної системи оплати праці державних службовців.
Конкурс на зайняття вакантних посад фахівців з питань реформ може оголошуватися після затвердження цієї Концепції, положення про стимулюючі виплати і визначення спеціальних вимог до посад державної служби категорій "А", "Б" і "В", що передбачені як посади фахівців з питань реформ. Разом з тим державні службовці, які відповідають визначеним вимогам і пройшли конкурсний відбір відповідно до Закону України "Про державну службу", можуть обіймати посади фахівців з питань реформ. У цьому разі відповідність згаданим вимогам визначається комісією, яка проводила конкурсний відбір.
Для фахівців з питань реформ проходження випробування рекомендується встановлювати (навіть якщо раніше вони перебували на державній службі) строком на шість місяців з моменту призначення на посаду. На період випробування керівник державної служби в державному органі своїм наказом встановлює перелік і строки виконання фахівцем з питань реформ завдань з підготовки та реалізації ключової національної реформи, а також критерії, за якими визначається успішність проходження випробування.
Фахівці з питань реформ проходять щороку оцінювання результатів своєї службової діяльності на загальних підставах відповідно до Закону України "Про державну службу". Основним критерієм оцінювання є успішність виконання фахівцем з питань реформ завдань та заходів відповідно до планів, які затверджуються керівником державної служби в державному органі.
Плани роботи та результати оцінювання службової діяльності фахівців з питань реформ надсилаються керівниками державної служби в державних органах до Нацдержслужби та оприлюднюються на офіційних веб-сайтах Нацдержслужби та відповідних державних органів, у тому числі для забезпечення здійснення громадського контролю за результатами діяльності фахівців з питань реформ.
З метою створення правової основи для включення до переліків посад фахівців з питань реформ посад державної служби, які не є вакантними, та оголошення відповідних конкурсів на них, а також встановлення спеціальних умов оплати праці, переведення або звільнення державних службовців з посад фахівців з питань реформ у разі негативної оцінки їх службової діяльності до Закону України "Про державну службу" повинні бути внесені відповідні зміни, зокрема щодо:
можливості оголошення конкурсів на посади державної служби, які не є вакантними, проте включені до переліків посад фахівців з питань реформ;
встановлення спеціальних умов оплати праці;
переведення державних службовців з посад державної служби, які включені до переліків посад фахівців з питань реформ, на рівнозначні посади, на нижчі посади (у разі згоди державного службовця) або їх звільнення з виплатою компенсацій.
Перелік посад фахівців з питань реформ, перелік загальних та спеціальних вимог, умови оплати праці для кожної з таких посад, плани роботи та результати оцінювання службової діяльності фахівців з питань реформ, а також плани заходів з реалізації ключових національних реформ оприлюднюються на Урядовому порталі та офіційних веб-сайтах державних органів, які здійснюють підготовку та реалізацію ключових національних реформ, в яких згадані посади затверджені, а також на офіційному веб-сайті Нацдержслужби.
Політичну відповідальність за впровадження Концепції, моніторинг та координацію її реалізації несе Міністр Кабінету Міністрів України. Стан реалізації Концепції розглядається Координаційною радою не менш як двічі на рік та у разі необхідності за результатами розгляду готуються відповідні пропозиції для подання Кабінетові Міністрів України.
Запровадження посад фахівців з питань реформ буде здійснюватися у кілька етапів.
На першому етапі (листопад - грудень 2016 р.) передбачається:
подання Кабінетові Міністрів України законопроекту про внесення змін до Закону України "Про державну службу" щодо врегулювання питання оголошення конкурсів на посади, які не є вакантними та включені до переліків посад фахівців з питань реформ, а також оголошення конкурсів на зазначені посади, встановлення спеціальних умов оплати праці, переведення державних службовців з посад державної служби, які включені до переліків посад фахівців з питань реформ, на рівнозначні посади, на нижчі посади (у разі згоди державного службовця) або їх звільнення з виплатою компенсацій;
визначення Кабінетом Міністрів України ключових національних реформ відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України та відповідальних за їх підготовку та реалізацію міністерств;
затвердження Кабінетом Міністрів України переліків посад фахівців з питань реформ другої групи та чисельності посад фахівців з питань реформ третьої групи;
розгляд Координаційною радою спеціальних вимог до кандидатів на посади фахівців з питань реформ та їх визначення у порядку, передбаченому Законом України "Про державну службу";
розгляд Координаційною радою списку експертів, у тому числі міжнародних, які можуть бути залучені до роботи конкурсних комісій з проведення конкурсів на посади фахівців з питань реформ;
внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 р. N 289 "Про затвердження Положення про стимулюючі виплати державним службовцям" щодо встановлення мінімальних та максимальних розмірів стимулюючих виплат фахівцям з питань реформ;
проведення розрахунку необхідних витрат на оплату праці фахівців з питань реформ;
планування необхідних витрат на оплату праці фахівців з питань реформ у проекті Державного бюджету України на 2017 рік;
проведення конкурсів на посади Державного секретаря Кабінету Міністрів України, його заступників, державних секретарів міністерств та їх призначення Кабінетом Міністрів України.
На другому етапі (січень - березень 2017 р.) передбачається:
внесення змін до положень та структур державних органів;
встановлення завдань для фахівців з питань реформ.
На третьому етапі (березень 2017 - грудень 2020 р.) передбачається:
проведення конкурсів на посади фахівців з питань реформ;
проведення оцінювання ефективності впровадження Концепції.

Очікувані результати

Реалізація Концепції повинна забезпечити оновлення і посилення кадрового потенціалу державних органів, суттєво збільшити ефективність їх роботи з підготовки та реалізації ключових національних реформ, спрямованих на підвищення рівня життя громадян України та зростання позицій нашої держави у світових рейтингах конкурентоспроможності.

Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів

Фінансування заходів із запровадження посад фахівців з питань реформ здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету.
Необхідне матеріально-технічне та кадрове забезпечення повинно здійснюватися під час виконання заходів, спрямованих на реалізацію Концепції, створення команди фахівців з питань реформ, передбачених планом заходів з реалізації Концепції.
____________

У волинських лісах звірів рахуватимуть за допомогою годівниць та відеокамер


У державному господарстві «Прибузький лісгосп» площа мисливських угідь становить 6475 гектарів. Сюди входять Куснищанське, Гущанське та Забузьке лісництва. На початку цього року, згідно з обліком звірини, тут жили 3 особини лося, 10 оленів благородних, 58 козуль, 31 дикий кабан, 30 зайців. Є певна кількість лисиць, куниць, єнотів, пернатого птаха.

Настала холодна пора – зима, коли дикі тварини потребують людської допомоги, кормів, а з ними – і необхідних поживних речовин для існування, наприклад, солі. Про те, як підготувались до цього періоду, розповідає мисливствознавець лісгоспу – Микола Гурко:

«На своїх полях, які засівали самі, зібрали 4,5 тони зернових, а це – овес і третікале. Закупили одну тонну кукурудзи. Заготовили кормові віники, замочували їх у соляному розчині. Віники – вербові, березові, з кропиви, дуба, збирали у молодій фазі розвитку, тобто ще у весняний період. Є вівсяні снопи. На своїй території маємо 11 підгодівельних майданчиків. Встановлено багато різноманітних солонців для усякого звіра, годівниць для кіз, оленів, коритця – для кабанів. Загалом, інтенсивна підгодівля дичини триває три місяці, коли висота снігового покриву підвищується і тварина не в змозі сама собі дістати їжу. Думаємо, що підготовлені до цього періоду достатньо».

Тепер поблизу підгодівельних майданчиків встановили камери відеоспостереження. Тепер за своїми підопічними лісівники спостерігають навіть у режимі реального часу.

ВОЛИНЬ
Сьогодні, 17:58

Жодних розмов про скасування мораторію на вивіз лісу-кругляка бути не може - Ляшко. ВІДЕО

Результати референдуму в Італії, а раніше і в Великобританії, вибори у Німеччині та майбутні вибори у Франції показують, що Європа переживає найглибшу економічну кризу і питання отримання Україною безвізу переноситься на невизначений строк. Тому Євросоюз висуває все нові і нові вимоги, на які Україна не повинна погоджуватись. В цьому впевнений лідер фракції Радикальної партії Олег Ляшко. Одна з умов – скасування мораторію на вивезення лісу-кругляка в обмін на 600 мільйонів євро кредиту, за словами політика, призведе не до безвізу, а до безлісу.

«Фракція Радикальної партії звертається з вимогою до Президента, уряду, колег-нардепів в жодному випадку не скасовувати мораторій про вивезення необробленого лісу. Ми звертаємося до наших європейських партнерів: Якщо ви хочете нашого лісу, тому що свій ви не рубає ні в Альпах, ні в Австрії, ні в Німеччині, ні в жодній європейській країні, а хочете наш ліс, привозьте сюди найновіше найсучасніше технологічне європейське обладнання, ставте його тут в Україні, створюйте робочі місця для українців, платіть податки до українського бюджету, давайте зарплати нормальні українцям і вивозьте ліс в обробленому вигляді: меблі, паркет, дошка та інші види обробленої деревини», - наголосив Ляшко.

Політик наголошує, що потрібно не знищувати власні ліси, а навпаки підіймати національну деревообробну галузь. Фракція Радикальної партії зареєструвала відповідний законопроект, який вимагає розглянути у парламенті найближчим часом.

«Ми вимагаємо завтра прийняти у парламенті закон про скасування ПДВ і імпортного мита на ввезення в Україну нового деревообробного обладнання. Це дасть можливість як мінімум на 30% здешевити вартість цього обладнання, більше його завести в Україну, більше створити робочих місць і дати українцям більшу зарплату», - розповів нардеп.

Олег Ляшко наголосив, що в обмін на безвізовий режим українська влада готова погодитись на будь-що. Як наприклад, розміщувати на території України мігрантів, що запропонували у міністерстві юстиції.

«Коли вони розказують про мігрантів, щоб завозити сюди в Україну, то це політика знищення держави. Європа не знає, як від цих мігрантів здихаться. Ні мігрантів, ні кредитів, ні безвізу нам не потрібні, якщо ціна питання позбавлення українців роботи і зарплати», - обурився заявою замміністра юстиції парламентар.

Політик вважає, що всі угоди, які позбавляють українців роботи і зарплат, мають бути розірвані і денонсовані, оскільки вони антиукраїнські. А фракція Радикальної партії і надалі дотримуватиметься своєї головної стратегії - економічного зростання, створення робочих місць і подолання безробіття.

«Завдання влади не мігрантів пускати і ліс вивозити, а дати робочі місця і зарплати українцям. Тоді кожен собі купить ту візу за 30 доларів і поїде куди завгодно», підсумував Ляшко.

Ялинки вже охороняють


Хоч до Новорічних свят ще майже місяць - працівники лісової охорони державного підприємства «Степовий філіал УкрНДІЛГА» вже розпочали посилену охорону хвойних лісових насаджень. 

Так, з метою охорони хвойних насаджень від незаконного вирубування в передноворічний період, з 1 грудня 2016 року введено посилений режим охорони новорічних ялинок. Силами державної лісової охорони Дослідного лісництва ДП «Степовий філіал УкрНДІЛГА» та працівників Цюрупинського відділення поліції проводиться постійна рейдова робота в лісових масивах, створені тимчасові пости на дорогах. Лісопорушники будуть притягнуті до відповідальності у встановленому законом порядку. Незаконна порубка, пошкодження та знищення лісових культур і молодняка тягне за собою накладання штрафу на громадян у розмірі від п`яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 170 грн.) і на посадових осіб – від семи до дванадцятинеоподатковуваних мінімумів доходів громадян (119-204 грн. ). 

Крім цього, згідно постанов КМУ за №665 від 23.07.2008 року та №541 від 24 липня 2013 року, будуть нараховані збитки, які нанесені лісу незаконною вирубкою і пошкодженням дерев. За кожне дерево, вирубане або пошкоджене до ступеня припинення росту з урахуванням індексації буде нарахована кругленька сума. Варто додати, що у грудні – січні, згідно цих же постанов розмір шкоди, заподіяний лісу та природно-заповідному фонду збільшується у 3-4 рази.

«Шановні земляки, не треба псувати собі свята. Придбайте собі штучну новорічну ялинку, або ж лісову красуню, але тільки на спеціальних торгівельних майданчиках, де лісовою охороною та поліцією постійно буде контролюватись законність рубок і реалізації ялино», - йдеться у повідомленні ДП «Степовий філіал УкрНДІЛГА».

Сегодня, 19:08

Голова Херсонської облради пропонує вивчати карти



Всім незадоволеним мораторієм на вирубку лісів на Херсонщині, голова облради Владислав Мангер пропонує уважніше вдивляться в онлайн карту регіону


Голова Херсонської обласної ради Владислав Мангер вважає, що найпоказовішим свідченням знищення херсонських лісів є відображення стану нашої області на ресурсі Google Earth Engine.*

«Нехай всі, хто незадоволений прийняттям мораторію на вирубку лісів, відкриють карту і подивляться, що сталося з нашою областю за останні кілька років. Візьміть і порівняйте: якими херсонські лісі були ще 5 років тому, і в якому стані вони тепер. Дуже показово!

Якщо ми не зупинимо знищення зелених насаджень, ще через 5 років у Херсонській області нічого не залишиться, буде пустеля», – підкреслив голова обласної ради В.Мангер у ході апаратної наради сьогодні, 5 грудня.

Також Владислав Мангер подякував юридичній службі обласної ради за вправну роботу, завдяки якій обласна рада вже двічі виграла судові справи з боку лісових господарств щодо припинення дії мораторію на вирубку лісів.

Нагадаємо, рішення ІХ сесії Херсонської обласної ради VІІ скликання від 18.11.2016 № 264 «Про встановлення мораторію на вирубку лісів та лісосмуг у Херсонській області» діятиме до 30 квітня 2017 року.

*Google Earth Engine – платформа для моніторингу стану Землі та супутникового картографування поверхні планети.

Чому інтерактивна карта вирубки лісів невірна?

Відповідь у дослідженні, яке наведено в наступній статті. 

Почему все карты мира составлены неверно

Карты представляют собой плоскую презентацию планеты сферической формы. Ведущий канала Vox попробовал разрезать надувной глобус, чтобы понять, как его можно переместить на ровную поверхность.


Этот эксперимент показал, что сделать это довольно нелегко. Все это указывает на ту задачу, с которой боролись сотни картографов на протяжении многих веков. Дело в том, что это математически невозможно: перенести сферу на плоскую поверхность без определенного искажения.


Например, проекция Меркатора сохраняет форму стран, искажая их размер, особенно вблизи северного и южного полюса.





Более точное представление о Земле можно увидеть на проекции Галла-Петерса, которая сохраняет площадь, искажая форму.




Таким образом, нет «правильной» проекции карты. Каждая из них ее искажает. Поэтому, если вы хотите видеть максимально точную форму и размеры стран, воспользуйтесь лучше глобусом.

Владислава Пуник
05 декабря 2016 | 16:00

Деревообробники та лісозаготівельники Закарпаття висловилися проти відміни мораторію на вивіз лісу-кругляка

Керівники громадської спілки «Асоціація деревообробників та лісозаготівельників Закарпаття» 5 грудня під час прес-конференції висловилися категорично проти можливої відміни мораторію на експорт лісу-кругляка.



Як заявив голова асоціації Іван Габор, вже створена робоча група Кабінету Міністрів і Верховної Ради, яка напрацьовує законопроект на відміну мораторію на вивіз із країни необробленої деревини, який протягом року діє в нашій державі. Він також стверджує, наразі не існує офіційного документа, в якому би Євросоюз вимагав від України зняти заборону на експорт: «Є виступи високопосадовців, але не юридичні документи. Це все слова та лобістські інтереси. Зараз ми повинні захистити свою економіку та свою природу. Інакше залишимося з хворим лісом і лисими горами».

За його словами, застереження щодо неприбутковості державних лісогосподарських підприємств з введенням мораторію не справдилися. «В минулому році лісгоспи Закарпаття заготовили 1,4 мільйона кубометрів лісу, цьогоріч заплановано на 10 відсотків менше. При цьому «дохідність» державних лісогосподарських підприємств зросла на 30 відсотків. Це означає, що мораторій на вивіз лісу-кругляка не робить лісгоспи збитковими», - каже Іван Габор.

Заступник голови асоціації, член громадської ради при Держлісагентстві України Андрій Попович закликав депутатів не відміняти мораторій на експорт лісу кругляка. Тим самим відкрити перспективу розвитку деревообробної галузі нашої держави. «Європейські країни – сусіди Закарпаття мають багато деревообробних підприємств, які працюють суто на українській сировині, багато чиновників лобіюють питання дозволити вивіз лісу-кругляка. Зважаючи на близькість кордонів та менші затрати на транспортування саме закарпатські ліси зазнають найбільших втрат. Ми повинні дотримуватися принципової позиції, показати світовому товариству, що Україна – не слабкий партнер, котрий вводить, а потім відміняє мораторій заради позики, котру потім доведеться віддавати».

Наразі представники асоціації звернулися до закарпатських депутатів з проханням про підтримку в даному питанні. У порядок денний сесії облради, яка відбудеться 7 грудня, буде внесено заклик депутатського корпусу до керівництва держави про недопущення скасування мораторію на експорт необробленої деревини. Такі звернення вже прийняли у Львівській і Волинській області, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі Закарпатської ОДА.

05 грудня 2016 р.

Завдяки роботі Держлісагентства ми зможемо отримати міжнародну допомогу на реформування лісового господарства України - Христина Юшкевич

За словами т. в. о. Голови Державного агентства лісових ресурсів Христини Юшкевич, міжнародна спільнота сприймає Україну як країну з нестабільною або перехідною економікою. Тому наша країна не могла розраховувати на міжнародну підтримку в лісовій галузі. Однак зараз ситуація змінилася. Про це Христина Юшкевич розповіла в інтерв'ю виданню «Gazeta.ua».

Т. в. о. Голови Держлісагентства зазначила, що до останнього часу, такі країни як Україна, не могли отримувати міжнародну допомогу для лісового господарства. Через що відомство стикалося з постійними фінансовими труднощами на шляху реформування галузі.

«Завдяки зусиллям Держлісагентства вдалося внести відповідні пропозиції та додати «країни з перехідною економікою» до переліку країн, які мають право на міжнародну фінансову підтримку лісоуправління, - розповідає Христина Юшкевич. - Взагалі, завдяки Україні такі формулювання вже з'явилися в проекті Стратегічного плану, а Держлісагентство отримало погодження від секретаріату Форуму ООН з лісів з надання допомоги для розробки проектних пропозицій та отримання міжнародної технічної допомоги для вдосконалення ведення лісового господарства України».

Нагадаємо, в рамках Форуму ООН з лісів Державне агентство лісових ресурсів розпочало підготовку Стратегічного плану ООН по лісам на 2017-2030 роки. За словами експертів, враховуючи навіть той факт, що документи будуть рамкові, їх сміливо можна називати знаковими для лісового господарства. Оскільки в Україні буде впроваджена європейська система управліннями лісами, що дозволить запровадити в країні не лише сучасні методи боротьби з незаконною вирубкою, але і відновлення лісового фонду України.

05.12.2016 | 14:57
ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ