ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

27 січня 2017

В лісах стає менше зайців та кабанів, а от порушень – навпаки




В Полтавській обласній раді за участі заступника її голови, кременчужанина Євгена Холода, пройшло засідання постійної комісії з питань екології та раціонального природокористування. У звіті про стан мисливських підприємств було наголошено, що за останні роки скоротилась популяція диких тварин, насамперед дикого кабана та зайця-русака.

Було також зазначено, що нині в області діє 68 мисливських господарств, а площа мисливських угідь становить 2 млн. 75 тисяч 225 га. В мисливських господарствах працює 43 мисливствознавці та 226 єгерів. На порушників полювання було складено 113 протоколів та накладено штрафів на суму понад 15 тисяч гривень.

За діяльністю мисливських господарств через ряд помічених них недоліків і відповідно до розпорядження голови ОДА з 1 лютого спостерігатиме спеціальна комісія. До її складу, окрім посадових осіб, увійдуть два депутати обласної ради.

Комісія має перевіряти юридичний бік ведення мисливського господарства щодо дотримання умов відповідного договору. Мова йде про аналіз виконання договору та відсутність порушень природоохоронного законодавства. Тобто, збереження і відтворення популяції диких тварин.

27 Январь 2017, 18:53

На Рівненщині напали на головного лісничого держлісгоспу



26 січня 2017 року, близько 22.30 на власному подвір’ї невідомі напали на головного лісничого ДП «Клеванське лісове господарство». Михайло Квятковський госпіталізований до неврологічного відділення Рівненської центральної районної лікарні зі струсом головного мозку, у нього поламані ребра та численні забої.

Він розповів, що щовечора приблизно в один і той же час порається по господарству, і, коли вчора, як завжди, вийшов на двір, нападники вже чекали на нього. Головний лісничий припускає, що за ним слідували, адже за кілька днів до того помітив чужі сліди на снігу під вікнами будинку.

Нападників Михайло Квятковський не впізнав. Коли ж почав чинити йому опір, то отримав попередження з погрозою, що б звільнився з роботи у лісовому господарстві, інакше може позбутися життя.

Лісовій охороні ДП «Клеванський лісгосп» постійно доводиться боротися зі злочинцями, які вже неодноразово робили спроби вкрасти ліс у на території Новоставського та інших лісництв лісгоспу. Лісівники постійно отримують погрози фізичної розправи. Влітку зафіксовані випадки спроби підпалу та підриву службових авто, а також напад на лісничого. Зловмисники досі не затримані.

За фактом вчорашнього нападу на головного лісничого ДП «Клеванський лісгосп» також написано відповідну заяву в правоохоронні органи.

Тим часом, в Рівненському обласному управлінні лісового та мисливського господарстві прийнято рішення про особисте озброєння всіх працівників лісової охорони. Наразі це єдиний спосіб захисти працівників лісового господарства, які виконують свій обов’язок по охороні лісових насаджень.

Цього тижня лісівникам вже довелося зітнутися з лісокради, які ввечері прийшли в контору Глиннівського лісництва ДП «Рокитнівський лісгосп». На той час лісничий був на виїзді у лісі, понад 30 людей в балаклавах побили вікна в приміщенні та техніку, а після приїзду лісничого вимагали припинити перешкоджати їм красти ліс.

Керівництво обласного управління лісового та мисливського господарства звертається до правоохоронних органів з вимогою належними чином розслідувати злочини, у яких постраждали працівники лісової охорони.

Прес-служба Рівненського ОУЛМГ
27/01/2017
esovod.org

Експерт про мораторій на експорт лісу: Треба кивати, висловлювати стурбованість, але не скасовувати



В Євросоюзі в черговий раз нагадали, що очікують від України зняття мораторію на вивезення деревини за кордон. Нібито такі обмеження заважають повноцінній торгівлі ЄС з Україною. А ось економіст Олексій Дорошенко впевнений, таким чином ЄС лише сприяє збереженню за Україною статусу сировинного придатка розвиненого світу.

ЄС вимагає скасування мораторію

Під час дискусії «Угода про асоціацію - покажчик для комплексної модернізації України», яка проходила 27 січня в Києві, заступник голови Представництва ЄС в Україні Томас Фреллесен заявив, що ЄС наполягає на прийнятті екологічних змін, а саме закону про проведення екологічної експертизи, який ветував Президент Петро Порошенко.

Також для "подальших зрушень на шляху євроінтеграції українській стороні потрібно скасувати мораторій на експорт лісу", в черговий раз нагадав представник ЄС.


«Це також стосується заборони на експорт лісу. Треба захищати ліси, як у ЄС, але щоб це не заважало торгівлі з ЄС», - сказав Фреллесен.

Європа бачить Україну лише як сировинний придаток Заходу

Чому ж європейцям так заважає мораторій на вивіз українського лісу-кругляка, коротко пояснює економіст Олексій Дорошенко.
«Це звичайна політика будь-якої розвиненої країни, яка хоче отримувати ресурси - сировину, і потім з них виробляти продукцію, яка буде коштувати вже значно дорожче», - говорить експерт.

Сама по собі деревина коштує набагато дешевше, ніж те, що з неї зроблять в результаті. Тому західні країни не зацікавлені, щоб Україна успішно вибудувала свій замкнутий цикл переробки деревини. Адже тоді ЄС втратить не тільки постачальника дешевої сировини, але і ринок збуту, так як зі споживача, наприклад італійських меблів, ми перетворимося на продавців не менш якісної, але ще і більш дешевої аналогічної продукції.

Аналогічну політику сповідує ЄС і щодо іншої продукції, яка поставляється з України, констатує Дорошенко. У країнах Євросоюзу віддають перевагу зерну, насінню, металобрухту - з якого вже у себе виробляють металеві вироби, соняшникову олію та хліб. І европейци роботою зайняті, й орати, сіяти, збирати, тобто займатися низькоприбутковою роботою, яка до всього ще й дуже витратна, не треба.

Наприклад, з вересня 2016 року мита на вивезення металобрухту за межі України було збільшено, що дозволило значно зменшити експорт другосортного металу. Цей факт представники ЄС теж дуже бурхливо критикували і навіть писали українському уряду «гнівні» листи. Але нововведення не скасували.

На думку Дорошенка, так само варто вчинити і з мораторієм на експорт українського лісу.

«Треба слухати ЄС, кивати головою, говорити, що ми дуже сильно стурбовані, ми виправимось, але виправимось у майбутньому, через 2-3-4 роки, а поки, вибачте, наша економіка не дозволяє на сьогодні експортувати сировину. В цьому випадку я б краще послухав їхню заклопотаність, ніж ще додав збитків у нашу економіку», - вважає Дорошенко.
http://asn.in.ua/ua/news/publishing/84297-moratorijj-na-ehksport-lesa-pochemu-es-zainteresov.html

Потомилися: вперше за кілька років ведмеді на Буковині впали у сплячку



Бурі ведмеді, які живуть у лісах Буковини, заснули під час січневих морозів. Такого буковинці не бачили вже кілька років. Про це повідомляє PRESS-ЦЕНТР із посиланням на molbuk.ua.

Зокрема, ведмідь, який живе у Селятині Путильського району, спить вже майже місяць. Також заснули п’ятеро ведмедів і у Вижницькому районі.



Читайте також: Щоб зекономити на опаленні, чернівецьким студентам продовжили канікули

Заступник директора національного природного парку «Вижницький» Віталій Стратій каже, що ведмедів «приспали» морози, що були на початку січня. Він додав, що декілька минулих років тварини не впадали у сплячку, а блукали серед засніжених лісів. Зараз слідів ведмедів не видно.

27.01.17, 16:25

Окреслено коло проблемних питань - за роботу, товариші


У прокуратурі області відбулася координаційна нарада керівників правоохоронних органів


У п’ятницю, 27 січня 2017 року, у прокуратурі Черкаської області під головуванням прокурора області Сергія Овчаренка за участю керівництва Національної поліції в області, служби безпеки, фіскальної служби, обласної державної адміністрації, заступників прокурора області, керівників місцевих прокуратур та начальників територіальних відділів поліції проведено координаційну нараду щодо стану законності та протидії злочинності в Черкаській області, у тому числі її організованим проявам і корупції, за наслідками роботи впродовж 2016 року.
На нараді підведено підсумки спільної діяльності правоохоронних органів у запобіганні та протидії злочинності, у тому числі організованим її формам, і корупції на території Черкаської області в минулому році.

Учасниками заходу відмічено, що організація скоординованої роботи та об’єднання зусиль усіх правоохоронців є головною метою наради, адже за цим стоїть усвідомлення пріоритетності завдань, пов’язаних із забезпеченням законності та правопорядку, надійним захистом прав і свобод громадян у поточному році.

Упродовж 2016 року завдяки вжитим скоординованим заходам правоохоронним органам регіону вдалося зменшити кількість скоєних умисних вбивств, злочинів проти громадської безпеки, правосуддя, проти виборчих, трудових та інших особистих прав і свобод людини та громадянина. Збережено тенденцію до зниження кількості кримінальних правопорушень, скоєних особами, які раніше їх вчиняли, а також у стані алкогольного сп’яніння. Відсутній ріст злочинності серед неповнолітніх.

Увагу учасників наради звернуто на покращення роботи задля реальної результативності, зокрема щодо виявлення та профілактики, як злочинів, пов’язаних з корупцією, так і корупційних правопорушень, адже протидія корупції - один із пріоритетних напрямків діяльності всіх правоохоронців.


Так, упродовж 2016 року до судів області скеровано 25 обвинувальних актів стосовно 29 осіб у кримінальних корупційних провадженнях, що розслідувалися слідчими територіальних органів Національної поліції в області.

Зокрема, викрито злочинну діяльність 3 державних службовців, 2 посадових осіб місцевого самоврядування, 10 посадових та службових осіб інших органів державної влади, 3 службових осіб юридичних осіб, 1 адвоката, 1 депутата міської ради, 1 депутата районної ради, інших осіб 8.

Водночас, слідчими прокуратури області завершено досудове розслідування та скеровано до суду 15 обвинувальних актів у кримінальних корупційних провадженнях стосовно 17 осіб, зокрема: 10 - працівників поліції, 2 - державної фіскальної служби, 2 - пенітенціарної системи, тощо.

Крім того, з огляду на щорічне зростання кількості рішень Європейського суду з прав людини слідчими прокуратури області приділено увагу розслідуванню фактів жорстокого поводження правоохоронців з підозрюваними, обвинуваченими, ув’язненими. До суду скеровано 2 обвинувальні акти щодо 4 працівників поліції за фактами незаконного застосування насильства до громадян.

Ефективну роботу слідчі прокуратури області продемонстрували у сфері земельних правовідносин. Завершено досудове розслідування та скеровано до суду кримінальне провадження стосовно колишнього начальника одного із районних відділів земельних ресурсів, через зловживання якого із державної власності на користь колишнього Першого віце-прем’єр міністра часів Януковича В.Ф. вибули 67 га лісу. Після підтвердження злочинності діянь у суді прокуратурою області пред’явлено два позови про повернення протиправно вилучених земель у власність держави.

Активізовано також роботу по протидії адміністративно-караній корупції, спеціально уповноваженими суб’єктами області, до суду скеровано 89 протоколів про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією. До адміністративної відповідальності у вигляді штрафу притягнуто 55 осіб, серед яких суддя одного із районних судів області.

Позитивні зрушення наявні з питань протидії наркозлочинності, прокуратурою області спільно з працівниками Управління Служби безпеки України в Черкаській області виявлено та припинено діяльність 2 організованих злочинних угруповань у складі 12 осіб, які здійснювали виготовлення та збут наркотичних засобів на території Черкаської області, припинено діяльність нарколабораторії.


Окреслено коло проблемних питань, у вирішенні яких правоохоронці повинні вжити першочергових заходів, одним з яких є виявлення та розслідування резонансних та актуальних кримінальних проваджень, перш за все з питань використання надр, земельних та лісових ресурсів, бюджетних коштів, у тому числі виділених для внутрішньо переміщених осіб, вчинення корупційних правопорушень. На постійному контролі повинен залишатися стан досудового розслідування у кримінальних провадженнях про злочини стосовно учасників мирних акцій протесту.

Координаційні повноваження прокурорів повинні бути спрямовані на досягнення реальних результатів у протидії злочинності, у тому числі організованій.

Слід посилити роботу щодо виявлення організованих злочинних угруповань на пріоритетних напрямах, а саме: у бюджетній, банківській, кредитно-фінансовій, податковій та земельній сферах, щодо рейдерства та торгівлі людьми.

В ході заходу з доповідями та поясненнями виступили заступник голови Черкаської обласної державної адміністрації Сергій Овчаренко, перший заступник прокурора області Володимир Павленко, представники правоохоронних органів, керівники місцевих прокуратур та начальники територіальних відділів поліції.

За підсумками наради визначено першочергові орієнтири спільних скоординованих дій правоохоронців, спрямованих на утвердження законності та протидії злочинності на Черкащині.

Прес-служба прокуратури Черкаської області



ГСЧС планируют усилить добровольцами

Кабинет Министров утвердил стратегию реформирования системы Государственной службы Украины по чрезвычайным ситуациям.

Об этом сообщает Интерфакс-Украина.

В течение 3 лет планируют создать новые и реформировать существующие пожарно-спасательные подразделения местной и добровольной пожарной охраны в объединенных территориальных общинах.

В регионах вводится формирование волонтерского движения гражданской защиты, подготовка добровольцев-пожарных и их присоединение к силам реагирования на чрезвычайные ситуации и пожары.

Также указанным документом на органы местного самоуправления возлагается ответственность за пожарную безопасность населенных пунктов и территорий.

Финансировать природоохранные мероприятия будут за счет государственного и местных бюджетов в пределах предусмотренных главным распорядителем годовых расходов. Разрешено привлечение других денег из других источников, включая международную техническую помощь.

Ранее в Министерстве внутренних дел рассказали, какие изменения ожидают украинцев, которые имеют или хотят получить водительские права.

27 января 2017 | 15:58

Чому не вся публічна інформація є відкритою?

%d0%bf%d0%be%d1%81%d1%96%d0%b1%d0%bd%d0%b8%d0%ba

«Доступ до правди» продовжує публікувати найцікавіші фрагменти посібника «Як оскаржити порушення права на доступ до публічної інформації?», розробленого юристами Центру демократії та верховенства права.

В основу посібника лягли рекомендації щодо оскарження дій розпорядників інформації, які юристи ЦЕДЕМ надавали під час консультування громадських активістів, та напрацьована судова практика.

За якими принципами відбувається обмеження доступу до публічної інформації? 


Закон України «Про доступ до публічної інформації» містить декілька принципів, неврахування яких призводить до тотальних порушень права на інформацію:

Принцип перший: УСЯ інформація, що знаходиться у володінні розпорядника, є ПУБЛІЧНОЮ. 

Так визначено, у статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Розпорядники цього не можуть змінити, навіть якщо конкретний розпорядник прийняв рішення, в якому сказано, що певна інформація не є публічною. Подібне рішення суперечитиме вимогам закону, а отже може бути оскаржене. Оскаржувати в такому випадку можна, по-перше, відмову розпорядника надати інформацію, що є у його володінні, бо вона, нібито, не публічна, по-друге, рішення такого розпорядника про визнання інформації, якою він володіє, непублічною (детальніше про це у підрозділі «Відмова розпорядника надати інформацію, якою він володіє»).

Узагальнюючи можна сказати, що термін «публічна» - це загальна назва для усієї інформації, якою володіє або повинен володіти розпорядник, але він не є синонімом відкритості інформації. 

Принцип другий: НЕ ВСЯ публічна інформація Є ВІДКРИТОЮ

Вона буває двох видів: відкрита і з обмеженим доступом (остання, в свою чергу, поділяється на таємну, конфіденційну і службову, які також поділяються на ще багато видів).

 


Принцип третій: публічна інформація є відкритою, якщо інше не передбачене законом

Так визначено у статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації». З цього можна зробити щонайменше один важливий висновок: запитувач не зобов’язаний доводити розпоряднику, що запитувана ним інформація є відкритою чи що він має право на отримання саме цієї інформації і яким конкретним актом таке право передбачене. Для отримання публічної інформації треба просто подати запит на інформацію, який автоматично породжує обов’язок розпорядника надати інформацію або обґрунтувати чому вона не може бути надана.


Витяг з пункту 5.1 Постанови Пленуму ВАСУ №10
За загальним правилом публічна інформація є відкритою. Винятки з цього правила встановлюються законом (частина друга статті 1 Закону №2939-VІ, частина друга статті 20 Закону №2657-XII). Таким законом є Закон № 2939-VІ. Положенням статті 6 Закону № 2939-VІ, зокрема, встановлено види інформації, до якої може бути обмежено доступ, – конфіденційна, таємна та службова інформація (частина перша), та сукупність вимог, дотримання яких є обов’язковим для обмеження доступу до таких видів інформації  (частина друга).

Принцип четвертий: автоматичне обмеження доступу до інформації не передбачене 
законом

Навіть у випадку, якщо запитувана інформація може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, відмова у задоволенні запиту буде правомірною тільки, якщо розпорядник доведе, що оприлюднення запитуваної інформації, на момент подання запиту на інформацію, може завдати істотної шкоди одному чи декільком охоронюваних законом інтересам, і така потенційна шкода переважатиме суспільний інтерес в її отриманні (тобто застосує «трискладовий тест»). Цього вимагає, вже згадувана і цитована частина друга статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Витяг з пункту 6.2 Постанови Пленуму ВАСУ №10
Відсутність висновку розпорядника інформації щодо наявності хоча б однієї зі згаданих трьох підстав «трискладового тесту» означає, що законних підстав для обмеження доступу до інформації немає, а відмова у доступі до публічної інформації є необґрунтованою.
Тому якщо під час розгляду справи в суді буде з’ясовано, що відмовляючи у задоволенні запиту на інформацію розпорядник не застосовував «трискладового тесту» або застосував його лише частково, то це є підставою для визнання такої відмови розпорядника протиправною. У такому разі суд також може зобов’язати розпорядника інформації повторно розглянути запит і надати на нього обґрунтовану відповідь із застосуванням «трискладового тесту» відповідно до частини другої статті 6 Закону №2939-VІ.

Також тут важливо пам’ятати, що трискладовий тест повинен застосовуватись щодо усіх видів інформації з обмеженим доступом, а не тільки щодо службової інформації.

Витяг з пункту 5.5 Постанови Пленуму ВАСУ №10
Таким чином, відмова у наданні інформації (тут йдеться про конфіденційну інформацію – примітка авторів) є обґрунтованою у разі, якщо розпорядник в листі вказує, якому саме з інтересів загрожує розголошення запитуваної інформації, в чому полягає істотність шкоди цим інтересам від її розголошення, чому шкода від оприлюднення такої інформації переважає право громадськості знати цю інформацію в інтересах національної безпеки, економічного добробуту чи прав людини.
Витяг з пункту 5.10 Постанови Пленуму ВАСУ №10
Крім того, вказані положення статті 8 Закону №2939-VІ поширюють вимогу застосування «трискладового тесту» (частини другої статті 6 цього Закону) до обмеження доступу до таємної інформації.

Із практики: майже всі розпорядники після набуття чинності Закону України «Про доступ до публічної інформації» прийняли внутрішні акти, якими визначили Переліки відомостей, що становлять службову інформацію. У цих актах, часто, є положення, які прямо чи опосередковано суперечать вимогам закону. Наприклад, до службової відносять конфіденційну інформацію або інформацію, яка не може бути обмежена в доступі та інше.

Витяг з пункту 5.17 Постанови Пленуму ВАСУ №10
По-перше, Закон №2939-VІ не вимагає обов’язкового складення та затвердження такого Переліку. По-друге, Перелік, у разі затвердження, повинен складатися з абстрактних категорій інформації, яка може бути віднесена до службової, безвідносно до конкретної інформації (конкретного документа). Тобто по суті йдеться про перелік категорій відомостей, які можуть бути віднесені до службової інформації. Перелік слугує для розпорядників та запитувачів тільки орієнтиром щодо інформації, доступ до якої може бути обмежено, у разі, якщо застосування «трискладового тесту» в кожному конкретному випадку надасть підстави для її обмеження (див. пункт 6).

Та проблема навіть не в тому, що розпорядники затвердили Переліки службової інформації. Відповідно до закону яка б інформація не запитувалася, чи внесена вона у цей Перелік, чи ні, розпорядник у будь-якому випадку, повинен застосувати «трискладовий тест» для прийняття рішення про задоволення чи відмову у задоволенні запиту.

Судова практика: часто суди звертають увагу розпорядників інформації, що надання документу грифу «Для службового користування» не є автоматичною підставою для відмови у наданні інформації. Розпорядники зобов’язані застосовувати «трискладовий тест» при розгляді запиту. Необґрунтована відмова надати інформацію є незаконною.

Витяги з судових рішень:

«…Однак, відмовляючи у наданні копії листа (розпорядження) з тих підстав, що дана інформація належить до службової інформації, відповідач не виконав вимоги закону, оскільки не застосував "трискладовий тест" та не перевірив, чи має такий документ інформацію, доступ до якої необмежений. Тобто, якщо запит на отримання публічної інформації містить вимогу надати документ, що містить інформацію з обмеженим доступом (тобто ту, до якої застосовується "трискладовий тест"), відповідач як суб'єкт владних повноважень зобов'язаний згідно ч. 7 ст. 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" надати інформацію, доступ до якої не обмежений, якщо в цілому документ, що містить запитувану інформацію, наданий бути не може. Однак, відповідачем зазначені вимоги закону не були виконані, оскільки відповідач повністю відмовив у задоволенні запиту про надання публічної інформації, мотивуючи тим, що запитувана інформація є службовою» (Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2016 року у справі №  808/1093/16)

Під час розгляду справи судами попередніх інстанцій не встановлено, а відповідачем не доведено, що інформація, яку запитував ОСОБА_3 може завдати шкоду від її оприлюднення (Постанова Вищого адміністративного суду України 06 квітня 2016 року у справі за №К/800/25322/15)

Для скаржника на замітку: як вже зазначалося, є чимало положень законів України, що прямо визначають, яка інформація не може бути обмежена у доступі за жодних умов.

Що таке безумовно відкрита інформація?
Визначена законом інформація, доступ до якої не може бути обмежено.
Витяг з пункту 7.1 Постанови Пленуму ВАСУ №10
При здійсненні правосуддя суди повинні виходити з того, що законами України встановлено категорії інформації, обмеження доступу до яких заборонено. Така інформація надається у відповідь на запит без застосування «трискладового тесту».

Посібник підготовлено експертами Центру демократії та верховенства права за підтримки Уряду Швеції. Думки, висновки та рекомендації належать авторам та упорядникам цього видання і не обов’язково відображають погляди Уряду Швеції. 


27 січня 2017 13:25

Кабмин одобрил стратегию реформирования ГСЧС

Фото: Кабинет министров Украины


Стратегия рассчитана на три года

Кабинет министров Украины одобрил стратегию реформирования системы Государственной службы Украины по чрезвычайным ситуациям (ГСЧС). Соответствующее распоряжение было принято на заседании правительства 25 января, передает пресс-служба Кабмина.
Отмечается, что принятие будет способствовать созданию современной эффективной системы предотвращения чрезвычайных ситуаций и предотвращения пожаров.

Согласно стратегии, в течение трех лет будут создаваться новые и реформироваться существующие пожарно-спасательные подразделения (пожарные части) местного и добровольной пожарной охраны в объединенных территориальных общинах. Кроме того, уже начато техническое переоснащение ГСЧС современной техникой.

Указанным документом регламентируется возложение на органы местного самоуправления ответственность за пожарную безопасность населенных пунктов и территорий. Отныне именно органы местного самоуправления должны стимулировать граждан вступать в местную пожарную охрану, добровольные пожарные (аварийно-спасательные) формирования. В регионах вводится формирования волонтерского движения в сфере гражданской защиты, подготовка добровольных-пожарных и включения их в расчет сил реагирования на чрезвычайные ситуации и пожары.

Усиливается также ответственность руководителей субъектов хозяйствования за нарушение требований пожарной и техногенной безопасности с введением влиятельных административных санкций.

Согласно документу, финансирование мероприятий стратегии будет осуществляться за счет государственного и местных бюджетов, в пределах расходов, предусмотренных главным распорядителям средств на соответствующий год, а также с привлечением других не запрещенных законодательством источников, в том числе международной технической помощи.


Напомним, в Украине в течение 2016 года начали работу 76 местных пожарных команд, из которых 13 - в объединенных территориальных общинах.

https://www.rbc.ua/rus/news/kabmin-odobril-strategiyu-reformirovaniya-1485508781.html

Відповідальність за браконьєрство буде суттєво збільшена - Христина Юшкевич



Державне агентство лісових ресурсів України підготувало проект спільного наказу Мінагрополітики та Мінприроди, який передбачає суттєве збільшення такс для обчислення розміру відшкодування збитків, завданих унаслідок порушення законодавства в галузі мисливського господарства та полювання. Про це повідомила т.в.о. Голови Держлісагентства Христина Юшкевич.

Такси збільшено у чотири рази з урахуванням як мисливськогосподарської, екологічної, естетичної цінності, так і підсумкового індексу інфляції. Наприклад, Держлісагентство пропонує збільшити розмір стягнення за незаконне добування або знищення однієї особи лося до 80 тис. грн (на сьогодні – 20 тис. грн), оленя європейського – до 60 тис. грн (на сьогодні – 15 тис. грн), оленя плямистого – до 50 тис. грн, лань – до 40 тис. грн (на сьогодні – 10 тис. грн), козулі та муфлона – до 32 тис. грн (зараз – 8 тис. грн). Також у чотири рази буде збільшено суми відшкодування за незаконне добування або знищення птахів.

Варто зазначити, що діючі такси для обчислення розміру відшкодування збитків затверджені спільним наказом Міністерства охорони навколишнього середовища та Державним комітетом лісового господарства ще у 2007 року. Норми наказу є застарілі та не сприяють попередженню незаконного добування тварин, а суми є значно меншими, ніж подальші витрати на відтворення природних ресурсів.

Окрім того, Христина Юшкевич повідомила, що Держлісагентство ініціюватиме внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України.

Вона пояснила, що, наприклад, у діючій статті кримінального кодексу обмеження або позбавлення волі застосовується лише у разі порушення правил полювання, якщо воно заподіяло істотну шкоду. Тобто за одну незаконно вбиту мисливську копитну тварину браконьєра не посадять до в’язниці. Тому зміни стосуватимуться поширення кримінальної відповідальності (обмеження волі строком до трьох років) за порушення правил полювання, яке мало наслідком добування кабана, лань, оленів європейського та плямистого, козулі, лося, муфлона.

«Ми підтримуємо, щоб відповідальність за браконьєрство була підвищена і на законодавчому рівні. Необхідно збільшувати і штрафи (зараз максимум 3400 грн, а планується 17 тис. грн, для посадових осіб – з 6800 до 34 тис. грн) та строки ув’язнення», - наголосила т.в.о. Голови відомства.

За словами Христини Юшкевич, хижацьке та жорстоке ставлення деяких людей до тварин, мабуть, закладене у свідомості, на це впливає і виховання та інші чинники. «Якщо ми хочемо жити у цивілізованому світі, то потрібно змінюватися. З одного боку, підвищувати відповідальність, а з другого – всім суспільством сприяти змінам. Нам необхідно впроваджувати європейську культуру полювання. І над цим будемо працювати», - підкреслила т.в.о. Голови Держлісагентства.

27.01.2017 | 12:27 
ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ

Вирубане майбутнє. Липовий закон, суд з лісовою мафією та львівське сміття. ВІДЕО

Юрій Ситник на каналі Ютюб

Опубліковано: 26 січ. 2017 р.





Вирубане майбутнє. Липовий закон

Чому ешелонами вивозять ліс за кордон. Розмова з Віталієм Майбородою.




Вирубане майбутнє. Суд з лісовою мафією.


Ділки від лісу, після низки викривальних матеріалів В. Майбороди, хочуть відсудити в громадського активіста 95 тис. грн.



Жорстко про львівське сміття. 


26.01.17