ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

11 листопада 2017

Рейди з охорони лісу обходяться Новоград-Волинському держлісгоспу у понад 200 тисяч гривень щомісяця



Піти на такі витрати змусила ситуація із незаконними рубками, розповів директор підприємства Степан Нусбаум:

"Раніше дві машини патрулювали ліс від крадіжок, а тепер ми мусили перейти шість лісництв – шість машин, шість екіпажів. П'ять днів – тільки нічні рейди, а у вихідні – і вдень, і вночі. Коли порахували всі витрати, на рік треба 2,6 мільйона гривень. По мінімуму, зарплату, паливо, амортизацію машин – в місяць виходить, що на це йде 217 тисяч гривень".

Як ми повідомляли раніше, з початку 2017 року в держлісфонді області лісовою охороною виявлено 193 випадки незаконних рубок, розмір шкоди, заподіяної лісу, складає понад 9 мільйонів гривень. об’єм незаконно заготовленої деревини становить 1736 кубічних метрів. До правоохоронних органів передано 111 справ на суму заподіяної шкоди майже 8,9 мільйона гривень.

Автор: news_maker от Вчора, 21:45
http://zt-news.org.ua/index.php?newsid=9926

Понад 200 тисяч гривень витрачає Новоград-Волинський держлісгосп щомісячно на проведення рейдів з охорони лісу
2017-11-10 12:40:16


Ліси Житомирщини потерпають від незаконних рубок і питання їх охорони сьогодні стоїть досить гостро. Лісопорушники, відчуваючи безкарність, все частішедіють нахабно та зухвало, завдаючи значної шкоди лісу та наражаючи на небезпекупрацівників лісової охорони. Нагадаємо, з початку 2017 року в держлісфонді області лісовою охороною виявлено 193 випадки незаконних рубок, розмір шкоди, заподіяної лісу, складає понад 9 мільйонів гривень.

«Ситуація змушує нас спрямовувати на охорону лісу додаткові сили та кошти, розповідає директор Новоград-Волинського держлісгоспу Степан Нусбаум. - Раніше в підприємстві патрулювання лісу проводили 2 рейдові групи. Нині таких екіпажів створено 6 – у кожному лісництві. 5 днів на тиждень вони обїжджають лісові масиви підприємства в нічний час, а у вихідні – цілодобово. Витрати на це, враховуючи заробітну плату, пальне та транспорт, складаютьблизько 216 тисяч гривень в місяць, а це- 2,6 мільйона гривень у рік. Це значні витрати, алевважаємо їх виправданими.»

Не зайвим буде нагадати, що всі ці кошти лісгосп має заробити сам, адже державногофінансування підприємства лісової галузі Житомирщини не мають.

«Щоб лісова охоронапрацювала ефективно та сама не спокушалася на крадіжки, - додає Степан Антонович, – вона має дорожити своєю роботою. Цьому питанню у лісгоспі приділяють такожналежну увагу: окрім достойної заробітної плати лісові охоронці мають якісний форменний одяг - бо ж на патрулювання потрібно виходити і вночі, і будь-яку пору року, та надійний транспорт.»

Прес-служба Житомирського ОУЛМГ

Реформація, деградація чи профанація? Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

7 листопада Держлісагентство представило Стратегію реформування лісового господарства України. «Львівська газета» дослідила, що ж насправді подає Агентство під соусом реформ




Лісова галузь роками потерпає від прогалин у системі управління Держлісагентства – відомства, яке опікується 73% державних лісів України. Законодавчі колізії і «чорні діри» у лісовій сфері – результат адміністративних змін часів Януковича. До так званої «реформи Мірошниченка» 2010-2011 року лісами опікувався Державний комітет лісового господарства (Держкомлісгосп), а його роботу координувало Міністерство охорони навколишнього природного середовища (сьогодні Міністерство екології). Реформа реорганізувала Держкомлісгосп у Держлісагентство і підпорядкувала його Міністерству аграрної політики. Держлісагентство мало управляти ресурсами, тобто господарювати у лісі, тоді як Мінагро – формувати і впроваджувати галузеву політику. Формула взаємодії, яка працювала в уяві реформаторів, в реальності функціонує лише на папері. А як інакше? Адже в Міністерстві агрополітики за ліси, які покривають 16% території країни та щороку приносять десятки мільярдів прибутку, відповідає… аж одна людина. Чи може одна, навіть мегафахова людина, формувати та реалізовувати політику цілої галузі? Фізично це неможливо, тож на практиці Держлісагентство, не маючи повноважень, пише для себе закони, які саме впроваджує і слідкує за їх дотриманням, саме господарює, саме розподіляє ресурси і саме себе контролює, як у пісні «сам п’ю, сам гуляю, сам стелю і сам лягаю». Така ситуація, по-перше, – родючий ґрунт для корупції будь-якого штибу. Високий рівень зловживань у галузі визнала навіть очільниця Держлісагентства Христина Юшкевич (щоправда, вже «екс»). По-друге, структура, яка фактично виконує законотворчу, виконавчу та контролюючу функції, апріорі не зацікавлена у проведенні ефективної державної політики та реформуванні.

Такий стан речей, вочевидь, влаштовує Держлісагентство і дотичні міністерства та відомства, адже ідея реформування лісової галузі у владних кабінетах мусолиться з 2014 року.

«Зважаючи на відсутність консенсусу серед усіх зацікавлених сторін реформи рухалися лише точково, а систематичного підходу до вирішення проблем не було», – розказує завідувачка сектору міжнародних відносин, науки та зв’язків із громадськістю Держлісагентства Любов Полякова.

Стимулювати «консенсус» спробував Кабінет Міністрів. У липні цього року він доручив Мінагрополітики, Мінекології, Держлісагентству, Держгеокадастру разом з Мінекономрозвитку, Мінфіном та Мін’юстом протягом двох місяців розробити Стратегію реформування лісогосподарської галузі. Це означає, що Стратегія має замінити попередній реформаторський документ – Концепцію 2006 року.

Любов Полякова ділиться успіхами впровадження попередніх реформ: «Концепція передбачала відмову державних лісогосподарських підприємств від деревообробки. Вона частково була впроваджена, багато лісгоспів переглянули доцільність та ефективність обробки деревини та відмовилися від неї. Також була покращена співпраця між державними та недержавними структурами, були залучені приватні підряди до виконання лісогосподарських заходів. У деяких державних лісгоспах до 100% робіт у лісі виконують приватні структури на контрактній основі. Це залежить від підприємства, від зони, а загалом, це рішення директора підприємства».

Як абсурдно це не звучить, але Концепція реформування не зобов’язувала до реформування, а лише висловлювала побажання, і кожен лісгосп самостійно вирішував, прислухатися до нього чи ні. На відміну від Концепції, Стратегія буде обов’язковою до виконання, запевняє Любов Полякова: «Стратегія направлена на вдосконалення нормативно-правової бази лісогосподарської діяльності і на проведення реформування. Тобто вона більше сфокусована не на зміну діяльності, а на зміну законодавчої бази, на те, що буде нормувати проведення тих чи інших обов’язкових заходів».

Хоч розробляти Стратегію мала низка міністерств і відомств, проте Держлісагенство, вже традиційно, взялося планувати реформу самого себе без сторонньої допомоги. «Громадська рада при Держлісагентстві рекомендувала створити робочу групу із залученням представників Громадської ради, – каже Любов Полякова. – До складу групи, крім керівників структурних підрозділів Держлісагентства, увійшли два керівники регіональних управлінь лісового та мисливського господарства, представники від деревообробників, представники від науки та освіти, представники зацікавлених громадських організацій та міжнародних проектів». У підсумку плідної роботи народилася «Стратегія сталого розвитку та інституційного реформування лісового господарства України на період до 2022 року».

Документ має стати дороговказом на наступні п’ять років, хоча для лісової галузі це не термін: наприклад, лісовпорядкування робиться на 10 років, а промислового віку ліс досягає у 80.

З 18 сторінок Стратегії так і не зрозуміло, що ж Держлісагентство має на увазі під терміном «лісове господарство». Це лісорозведення, догляд, охорона, рубка, контроль, торгівля, наукова робота – все окремо чи разом? Мова лише про ліси агентства чи й про ліси інших відомств, структур, громад? А національні парки, заповідники, насіннєві, дослідницькі центри, мисливські господарства тощо є об’єктами «лісового господарства»? Яку форму господарювання мають на увазі автори: державну, приватну чи на орендних або концесійних засадах?

Перед розробниками Стратегії стояло завдання вказати шлях для інституційного реформування Держлісагентства. Тобто реформа має розділити функції Агентства та об’єднати за регіональним принципом понад 300 державних лісгоспів. Ще одна, не менш важлива мета – створити Державний фонд лісового господарства, який фінансуватиме лісову галузь.

Держлісагентство бачить інституційну реформу так.



Джерело: lisportal.org.ua

Агентство пропонує об’єднати лісгоспи не на рівні регіону, а на рівні області, а охоронну функцію закріпити за обласними управліннями. На думку кандидата біологічних наук, президента РМЕО «Екосфера» Оксани Станкевич-Волосянчук, така реорганізація не змінить суті структури: «Держлісагентство хоче навіть розширити повноваження, а повинно займатися своєю прямою функцією: вирощувати ліс, продавати його й отримувати прибуток. Господарчою діяльністю, тобто лісозаготівлею, посадкою, мали б займатися спеціалізовані приватні компанії, обрані на тендерній основі і ці компанії мали би виконувати свою роботу якісно. Наприклад, на Закарпатті лісгоспи майже нічого не заготовляють самостійно, це роблять наймані підприємства, які дуже часто не те що відповідних засобів не мають, вони взагалі нічого не мають: незрозуміло чим заготовляють ліс, незрозуміло, які природозберігаючі технології використовують. Після такої заготівлі ми маємо в лісі бардак. Лісогоспи мали б припиняти співпрацю з недобросовісними виконавцями, але цього не відбувається, тому що лісгоспи самі себе і контролюють».

Та не лише контролюють, а й охороняють. Якщо зараз охороною займаються лісники лісгоспу, то у Стратегії Держлісагентство делегує ці повноваження обласним управлінням лісового та мисливського господарства. Але чи змінить така рокіровка ефективність охорони?

Чимало питань викликає і наявність лісопатологічної служби в орбіті Держлісагентства, але відпускати її Агентство не планує. «Лісопатологічна служба – одна з найкорупційніших структур, – каже Оксана Станкевич-Волосянчук. – Зрозуміло, якщо вона у прямому підпорядкуванні, то буде підписаний будь-який акт на санітарну рубку і система «не здасть» своїх. Якщо ж працюватиме незалежний експерт, який відповідатиме за цей акт і розумітиме, підпише неправдивий – втратить роботу, ліцензію, репутацію і так далі, звичайно, він не захоче займатися корупцією».

Фактично, замість розділення функцій, Держлісагентство просто перерозподілило їх у своїй же системі, а замість скорочення видатків за рахунок реструктуризації й уніфікації підрозділів збільшує їх, створюючи додаткові 24 обласні об’єднання лісогосподарських підприємств.

Якщо в структурі управління лісової галузі просто безлад, то її фінансуванням узагалі ніхто не займається. Фактично усі податки та доходи лісгоспів держава забирає в бюджет, з якого у лісове господарство майже нічого не повертається. І якщо це зовсім не проблема для лісгоспів ресурсних областей, які самі себе забезпечують, то решту підприємств та лісів ставить під загрозу зникнення. «Ми можемо втратити усі ліси на півдні і частково на сході України, – вважає Оксана Станкевич-Волосянчук. – Вони не є прибутковими, і взагалі, це не лісові зони, здебільшого – це штучні плантації і функція в них зовсім інша».

«У нас піски і вітрові ерозії дуже швидко наносять 20-метрові бархани, – пояснює Оксана Колодяжна, колишня головна ліснича ДП «Херсонське лісомисливське господарство». – Лісовий форпост – єдине, що стримує піски. Не буде лісу – нас піском накриє».

Сьогодні ситуація на Херсонщині – більше ніж критична: «Півтора року наш лісгосп майже не працював: не садили, не доглядали, влітку горіли, але на пожежі ніхто не виїздив, бо на вишках немає жодного спостерігача, і водія немає. Їх навіть не брали в штат, тому що немає чим платити. Цього літа в нас вигоріло більше тисячі гектарів». Оксана Колодяжна розказує, що лісгосп жебракує і відновлює роботу лише завдяки колегам з ресурсних областей: «Тобто вони перераховували нам свою одноденну зарплатню, заробіток свій. Змогли 150 тисяч – кинули 150, при цьому потрібно набагато більше грошей, а взяти ми їх ніде не можемо, бо не рубаємо на продаж. Але навіть ця допомога, як собаці кістка. Зараз небезпечний пожежний період закінчився і ніхто ніяких коштів не обіцяє».

Лісгосп і його працівників фактично кинули напризволяще. Оксана Колодяжна каже, що за час її роботи проблемне підприємство не відвідав жоден з керівників Держлісагентства: «Я звільнилася в квітні 2017 року, директор звільнився через тиждень після мене, тоді пішло 60% колективу, який збирали по зернинках в усіх областях України. У нас в одному з лісництв залишилася одна людина, а зараз опалювальний сезон. Зрозуміло, що один майстер лісу не може все обійти, плюс це в селі, люди знають, коли він удома, коли на роботі, а коли на обході, тому все, що не згоріло за літо – випиляють зараз, і на тому свято закінчиться».

Продовжити «свято» може Державний фонд лісового господарства, який фінансував би такі лісгоспи, але процес його створення, вочевидь, затягнеться надовго. Адже малоймовірно, що подальші міністерські перевірки затвердять той вигляд, в якому його бачить Держлісагентство.



Джерело: lisportal.org.ua

Держлісагентство планує отримувати кошти для фінансування лісового господарства не лише з Лісового фонду, а й з бюджету. «Так не може бути, – обурюється Оксана Станкевич-Волосянчук. – Є або модель повної державної підтримки, або модель самоокупності лісового господарства. Наприклад, модель державної підтримки успішно працює в Америці. Це багата країна, і лісове господарство не впливає на її економіку, але дає можливість створити робочі місця та підтримати населення лісових районів. Там лісове господарство дає бюджету «енну» кількість мільйонів доларів, натомість бюджет дає мільярди. В Європі інша модель, тому що Європа не має такого колосального лісового ресурсу. Найкращий приклад, найближчий до нас – це Польща. Після реформування галузі там створено акціонерне товариство – державну структуру, під якою знаходяться усі лісогосподарства. У них є лісфонд, тож фінансова схема замкнена».

Якщо ключові завдання реформи в Стратегії прописані дуже загально, зім’ято та незрозуміло, то ідеї підвищення статусу Держлісагентства та збільшення обсягів лісозаготівлі, тобто рубок, чітко прослідковуються. «Потенційні запаси і можливості українських лісів великі і, на думку спеціалістів та міжнародних експертів, повністю не використовуються, – каже Стратегія. – (…) Беручи до уваги збільшення площі стиглих і перестійних насаджень у лісах України, в найближчі роки об’єктивним є збільшення норми заготівлі деревини». На підтвердження своїх слів Держлісагентство наводить статистику. Ми не полінувалися і перевірили, чи відповідає вона офіційній реальності. Цифри для розрахунків брали з Довідника лісового фонду України, у якому раз на 5 років Держлісагентство публікує матеріали державного обліку лісів.

«Запас деревини в лісах оцінюється в межах 2,1 млрд куб. м», – каже Стратегія.

За довідником, запас деревини Держлісагентства – 903 млн куб. м. Агентству підпорядковується 73% лісів України, тож 903 млн – це 73%.

903 000 000 : 73% = 1 236 986 301

Виходить, що загальний запас деревини в Україні не 2,1 млрд куб. м, як декларує Стратегія, а майже на мільярд менший – 1,2 млрд куб. м. Довідник побачив світ у 2012 році, тож, може, за цей час запас деревини збільшився? «В два рази? Це ж не бамбук, – сміється Віталій Майборода, кандидат сільськогосподарських наук, член-кореспондент Лісівничої академії наук України. – Реально запас деревини щороку зменшується».

Звідки ж Держагентство взяло запаси деревини у 2,1 млрд куб. м – загадка. І не перша.

«Середньорічний приріст деревини на 1 га у лісах Держлісагентства становить 3,9 куб. м» – каже Стратегія.

Площа лісів Агентства – близько 6,3 млн га., а середній приріст деревини, за довідником, майже 16 млн куб. м.

16 000 000 : 6 300 000 = 2,5

Тобто на 1 гектар щороку приростає 2,5 куб. м деревини, а не намальовані у Стратегії 3,9.

«За рік у лісах України в середньому приростає 35 млн куб. м деревини», – каже Стратегія.

24 млн куб. м – кажемо ми.

2 500 000 куб. м (приріст на 1 га) * 9 600 000 млн га. (вкрита лісом територія України) = 24 000 000 куб. м.

«Використання щорічного приросту знаходиться в межах 60%, а в країнах Європи використання щорічного приросту складає 70-80%», – каже Стратегія.

За нашим підрахунком, приріст використовується не на 60%, а майже на 90%.

21 000 000 куб. м (середня річна заготівля) *100 : 24 000 000 куб. м (середній річний приріст) = 87,5%

Віталій Майборода впевнений, що приріст, яким оперує Держлісагентство у Стратегії, – це спекуляція і пояснює: «Наприклад, вирубку лишили під природнє поновлення, за 5-8 років її переводять зі статусу «вирубка» у «вкриту лісом площу». І ці молодняки дають шалений приріст. Якщо стиглі дерева дають 2-3 куби на рік, то молодняки можуть і 20. Але цей приріст віртуальний, помацати його ми не можемо. Реальній приріст цей молодняк даватиме років через 70. У тій же Швейцарії, Австрії, якщо на ділянці приросло стиглого лісу 2 куби, то стільки і вибирають. А в нас під виглядом того, що приросло 10 тисяч кубів молодняку, можна знищити суцільною рубкою 20 гектарів лісу в Карпатах».

Простий підрахунок підтверджує, що Держлісагентство маніпулює цифрами аби показати, що «ліса України не виснажені» і збільшити об’єми заготівлі.

7 листопада «Стратегію сталого розвитку та інституційного реформування лісового господарства України на період до 2022 року» Держлісагентство презентувало в представництві Світового Банку.



Презентований документ практично не відрізняється від розкритикованої фахівцями першої редакції: «Він не дає відповіді на питання, які дозволили б реформувати галузь, – впевнена Оксана Станкевич-Волосянчук. – У ньому все написано так, щоб нічого не міняти, залишити такий стан речей, який є зараз, а він не задовольняє нинішні потреби суспільства. Тобто в цій Стратегії реформування відсутнє саме реформування».

Але навіть «реформування без реформування» може початися лише за 5 років: «Стратегія – це бачення, після цього буде розроблений покроковий план заходів з конкретними термінами, – пояснює Любов Полякова. – Стратегія розрахована на 5 років, ми так хочемо, щоб за 5 років повністю всі заходи були реалізовані, принаймні напрацьовані механізми, як їх реалізувати».

Попри те, що Стратегія представлена як документ, розроблений на основі проекту голови Державного агентства лісових ресурсів Христини Юшкевич, її на заході не було. Надважливий для галузі документ представляла завідувачка сектору міжнародних відносин, науки та зв’язків із громадськістю Любов Полякова. Про те, що Юшкевич подала у відставку, стало відомо під час презентації.


Обезголовлене не лише Держлісагентство, а й Міністерство агрополітики. Агентство підпорядковується Кабміну через міністра, якого немає вже понад рік, тож наразі лісова галузь пливе невідомо куди не лише без вітрил, а й без штурвала та капітана.
16:10, Пт. - 10 Лис. 2017 | Єлизавета Чип 

Возбуждено уголовное дело по факту вырубки вновь посаженных молодых деревьев на месте сгоревшего леса в Верхнемамонском районе



2017 год в соответствии с Указом Президента Российской Федерации объявлен годом экологии. Его проведение намечено в целях привлечения внимания общества к вопросам экологического развития Российской Федерации, сохранения биологического разнообразия и обеспечения экологической безопасности.

Органы прокуратуры занимают активную позицию в осуществлении надзора за обеспечением законности в сфере экологии.

К примеру, прокуратурой Верхнемамонского района в целях координации усилий по обеспечению экологической безопасности всех заинтересованных ведомств на подведомственной территории создана межведомственная рабочая группа.

07 ноября 2017 года прокуратурой района с участием сотрудников правоохранительных органов, представителей лесного хозяйства выявлен факт незаконной вырубки молодой поросли деревьев "сосна". В 18 выделе 103 квартала Верхнемамонского участкового лесничества Донского лесничества неизвестные лица срубили 23 сырорастущих дерева.

Обращает на себя внимание тот факт, что вырубка молодых, вновь посаженных деревьев, произведена в месте, где в результате пожара в 2010 году полностью выгорел лесной массив.

На основании материалов прокурорской проверки отделом МВД России по Верхнемамонскому району возбуждено уголовное дело признакам преступления, предусмотренного ч. 1 ст. 260 УК РФ (незаконная рубка лесных насаждений). Ведется следствие, устанавливаются лица, причастрные к преступлению.

Всего в истекшем периоде 2017 года прокуратурой района выявлено 60 нарушений природоохранного законодательства, в целях устранения которых внесено 21 представление. По результатам их рассмотрения к дисциплинарной ответственности привлечено 20 должностных лиц. На основании постановлений прокурора к административной ответственности в сфере экологии привлечены 8 лиц.

Источник: Прокуратура Воронежской области
10 ноября 2017 года 17:31

Вкрадений ліс: заради кого і чого нещадно рубають Карпатські ліси. ВІДЕО

У прикордонних Чернівцях щороку громадські активісти фіксують численні порушення. А це сотні ешелонів, вантажених якісною деревиною, що прямують до Румунії. Це злочинна змова працівників лісгоспів та дивна сліпота митників, що не бачать явної контрабанди, яка перетинає кордон.



У Банилові-Підгірному, що у Чернівецькій області, поліція Сторожинецького району на виїзді із села встановила блокпост. Спитаєте навіщо? А для того, аби селяни не крали та не вивозили ліс.

Якщо правоохоронці так затято контролюють крадіжку лісу в маленькому селі, то як бути з масовим грабунком всієї держави? В Україні вже кілька років діє офіційна заборона на вивіз кругляку, тобто якісних стовбурів, які мають довжину понад два метра. Попри це, кордон безконтрольно перетинають тонни ділової деревини.

Українці це дуже кмітливий народ, я не вірю у будь-які заборони і обмеження. Умовно кажучи, наклали мораторій на експорт лісу кругляку, але якщо ви подивитесь статистику, то різко виросли експорт дров і шпал. Чому? Тому що шпалу важко відрізнити від лісу,
– зазначив аналітик "Офісу ефективної регуляції" Ігор Лавриненко.

Ось як це відбувається на практиці. Наприкінці серпня у Глибоці Чернівецької області громадські активісти зупинили ешелон із вагонами, набитими вщент якісним українським лісом. Через цю станцію проходять усі вантажні поїзди, які курсують на Румунію. Це остання точка перед митним постом Вадул-Сірет. Окрім того, що у вагонах перевозили кругляк, активісти звернули увагу ще на одну важливу деталь: перевозили ліс у вагонах, термін експлуатації яких вже закінчився, а деякі з них взагалі геть діряві та непридатні до використання.

На той час, коли ми зупинили потяг, він уже був сформований і йшов у Румунію. Ми почекали до вечора, поки він не буде рухатися, поки ми не отримаємо остаточні документи. Коли потяг почав рухатися, ми викликали поліцію і за допомогою поліції разом зупинили потяг,
– розповів громадський активіст Валерій Аіріні.

Коли працівники станції зрозуміли, що запахло смаленим, почали пропонувати різні версії, одна з яких, що ніби вагони з лісом ще не сформовані, кордон не перетнуть та будуть повертатися із Вадул-Сірету.

Як ділки на пару із чиновниками наживаються на державних надрах – дивіться у розслідуванні.

Альтернативное топливо лежит буквально под ногами херсонцев



Альтернативное топливо лежит буквально под ногами херсонцев. Речь идет об опавшей листве, которая является полноценным сырьем для изготовления топливных брикетов. Ежегодно на свалки вывозятся тонны листьев либо сжигаются просто на улице, причиняя вред экологии. Хотя многие предприниматели во всем мире успешно перерабатывают такое бесплатное сырье на топливо для твердотопливных котлов. Попытки внедрения подобных технологий предпринимались и в Украине.

Например, житель города Запорожье еще в 2011 году запатентовал свою технологию переработки листвы в топливные брикеты и, внедряя свое изобретение, обратился к городским властям с просьбой перерабатывать все опавшие листья в городе, сообщает сайт «Украина коммунальная».

Согласно технологии, для подобного производства подходит любой мусор. А собирает в поленья переработанные отходы специальная линия, используя лишь один вяжущий компонент. По словам запорожского изобретателя Александра Жигалова, сжигание листьев дает 5-6 тысяч ккал на килограмм, что можно сравнить с теплообразованием при сжигании высококачественного угля. Какой ответ получил житель Запорожья от городских властей неизвестно.

В Херсоне же такого производства нет, и листву продолжают просто вывозить на городскую свалку. Хотя применение технологий переработки такого бесплатного сырья могло бы существенно улучшить топливную ситуацию, как в Херсоне, так и в области и позволило бы уменьшить вырубку леса и сократить потребление традиционного топлива - газа, угля и мазута, которые используются для отопления частных домов и котельных поставщиков тепла в многоквартирных.



По материалам: www.0552.ua

Дата публикации: 8 ноября 2017 13:38

http://newsmir.info/1099255

Проблема масового ураження соснового лісу шкідником

Відбулося виїзне засідання в Дніпровсько-Тетерівському державному лісово-мисливському господарстві, метою якого стало ознайомлення місцевої та районної влади, а також громадськості з проблемою масового ураження соснового лісу шкідником



За ініціативи директора В. Юхимчука та за участі спеціалістів господарства, депутатів районної ради Г. Панамарчука та С. Миронова, Сухолуцького сільського голови О. Чуж, директора ДСЛЗП «Київлісозахист» С. Солохи, головних лісопатологів: ДСЛЗП «Київлісозахист» Г. Заболотньої і Київського обласного та по м. Києву УЛМГ С. Гайової та представників громадськості учасники заходу відвідали три об’єкти у Дніпровсько-Тетерівському державному лісомисливському господарстві. Це дало змогу на власні очі побачити головну проблему лісничих – масове всихання соснових насаджень.

Під час відвідин першого об’єкта – на місці проведення санітарного догляду за сосновим лісом, головний лісопатолог ДСЛЗП «Київлісозахист» Галина Заболотня пояснила, що саме є причиною такого сильного пошкодження, що призводить до знищення сосняків: «У лісі є первинні шкідники, ті, що пошкоджують хвою дерева, і вторинні, які пошкоджують стовбур. У певні періоди року відбувається зростання шкідника. У нашому випадку верхівкового і шестизубого короїдів, а також великого і малого соснового лубоїда. Верхівковий короїд уражає крону дерева, поїдаючи середину пагонів, а шестизубий ушкоджує стовбур. При надмірному заселенні цими шкідниками дерево ослаблюється, хвоя жовтіє, осипається, а згодом зовсім всихає». Так живий ліс перетворюється на сухостій.

Третя ділянка лісу зустріла оголеними кронами. Характерним доказом якого є всихання дерев зверху донизу, а не навпаки, як ми звикли спостерігати. За словами Галини Заболотньої, під час проведення санітарних заходів необхідним є видалення вражених шкідливими комахами дерев, вивезення деревини та спалювання або подрібнення порубних залишків у найкоротші терміни. Санітарне рубання відпрацьованих шкідником та відмерлих дерев не усувають проблему, тому що відбувається запізно.

Як вважають наукові співробітники Поліського філіалу УкрНДІЛГа В. Бородавка, В. Шевчук, О. Орлов, О. Жуковський та інші, згідно їх досліджень, єдиним вирішенням проблеми в державі є вчасне виявлення та видалення вражених дерев, як це здійснюється в сусідній Білорусії, Польщі, що теж потерпають від цього лиха. Але лісівники України безсилі в цій ситуації через нову редакцію Санітарних правил (п. 5, 6, 18, 27 і т.д) та інших законодавчих актів.

Запізнення з видаленням вражених дерев призводить також до економічних втрат, в результаті яких не отримує додаткових коштів як підприємство, так і місцевий бюджет.

У ході засідання прийнято рішення об’єднати зусилля для збереження соснового лісу. Адже проблема наявна і потребує негайного вирішення. Тож наразі керівництво Дніпровсько-Тетерівського ДЛМГ вирішило звернутися до комісії з надзвичайних ситуацій Київської обласної державної адміністрації. Депутати Вишгородської районної ради пообіцяли зі свого боку також звернутись до облдержадміністрації з проханням допомогти лісівникам зберегти зелені легені Вишгородщини.

Прес-служба Київського обласного та по м. Києву УЛМГ
2017-11-10 11:37:58

10 листопада 2017

Лісники Хмельниччини вчилися в Канаді вирощувати гриби та ягоди



Делегація лісівників Хмельниччини, очолювана начальником обласного управління лісового та мисливського господарства Петро Пешком, побувала на Канадській міжнародній виставці лісової та деревообробної промисловості. Фото: kmlis.gov.ua

Делегація лісівників області побувала на Канадській міжнародній виставці лісової та деревообробної промисловості.

Виставка проходила в Торонто. Участь у ній взяли професіонали з 25 країн світу. Понад 500 канадських і зарубіжних фірм представляли обладнання, технології й сировину для лісопереробної та деревообробної промисловості. Про це повідомляє прес-служба Хмельницького обласного управління лісового та мисливського господарства.

Хмельничани, ознайомившись з експонатами виставки, налагодили контакти з виробниками, які випускають техніку для лісозаготівель, лінії для переробки деревини, виробництва пелет, обладнання для гасіння лісових пожеж та інше.

"Наша делегація також взяла участь у сільськогосподарській виставці, де були представлені новітні технології вирощування дикорослих ягід, грибів, а також великої рогатої худоби, свиней, овець. Зацікавленість ця викликана тим, що лісогосподарські підприємства нашого краю серйозно почали займатися побічним користуванням і підсобним господарством. У ближчій перспективі розпочнеться будівництво ліній для переробки грибів, дикорослих плодів та ягід, а також фасування лікарських рослин, чаїв з трав. Отож канадський досвід стане хорошим прикладом", - повідомили у прес-службі відомства..



На виставці понад 500 канадських і зарубіжних фірм представляли обладнання, технології й сировину для лісопереробної та деревообробної промисловості.


На вихідні канадська сторона організувала для української делегації цікаву культурну програму. Гості побували в Українській греко-католицькій церкві, зустрілися з українською діаспорою, ознайомилися з містом Торонто.

Заключним акордом перебування в Канаді став діловий прийом, організований Торговою палатою «Канада-Україна», яку очолює Зенон Потічний. Президент палати розповів про стан міжнародних відносин і торгівлю між Канадою та Україною, ознайомив присутніх з проектами, що інвестуються канадською стороною. Мова також йшла про перспективи співробітництва в галузі деревообробки та лісового господарства. А вони досить обнадійливі, бо між нашими країнами діє зона вільної торгівлі. Отож обладнання завозитимемо без мита.



Заключним акордом перебування в Канаді став діловий прийом, організований Торговою палатою «Канада-Україна».

«Наша делегація дуже задоволена поїздкою, – каже начальних ХОУЛМГ Петро Пешко. – Адже встановили багато контактів, які послужать залученню зарубіжних інвестицій у подільські підприємства, створенню нових робочих місць і випуску конкурентоздатної продукції До речі, один з пріоритетів – виробництво меблів. Торгова палата «Канада-Україна» в межах своїх можливостей готова взяти на себе частину витрат. Конкретно мова йтиме про це вже на наступній спільній нашій зустрічі в Україні».

10 Листопада

Праліси Карпат як об'єкт Всесвітньої природної спадщини ЮНЕСКО будуть збережені!

Василь НИТКА

Праліси у межах Закарпатської області -- єдиний об'єкт природи в Україні, віднесений до Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Праліси -- це лісові екосистеми, які розвиваються під впливом лише природних стихій та явищ і пройшли повний цикл розвитку без будь-якого втручання людини. Їхні структури визначаються виключно чинниками природного середовища.

Десять років тому, у рамках міжнародної програми та за фінансової підтримки уряду Нідерландів, фахівці на основі дослідження лісових екосистем у Карпатському біосферному заповіднику (місто Рахів) встановили, що тут зростають праліси на площі понад 60 тисяч гектарів. А за активної роботи українських і словацьких науковців у 2007 році "Букові праліси Карпат" включено до переліку об'єктів Всесвітньої природної спадщини ЮНЕСКО. Про це під час брифінгу в прес-центрі Закарпатської ОДА розповів директор департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації Сергій Рішко (на знімку).



Фото надано прес-службою ОДА.

Протягом останнього десятиріччя площа цього об'єкта значно розширилася. Зокрема, до нього додали нові кластери з Німеччини, Поділля, відтак він охоплює дванадцять країн: Україну, Словаччину, Німеччину, Албанію, Австрію, Бельгію, Болгарію, Хорватію, Іспанію, Італію, Румунію, Словенію. До складу цього транскордонного об'єкта нині входять закарпатські лісові масиви Чорногора, Уголька -- Широкий Луг, Свидовець, Мараморош, Кузій -- Трибушани, Стужиця -- Ужок, а також Синевир -- Дарвайка, Синевир -- Квасовець, Синевир -- Стримба, Синевир -- Вільшани, "Зачарований край" -- Іршава та "Зачарований край" -- Великий Діл. Загальна площа об'єкта Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО "Незаймані букові ліси в Карпатах та інших регіонах Європи" становить понад 346 тисяч гектарів.

"У Європі, за винятком Карпат, Балкан і європейської частини Росії, праліси на сьогодні практично зникли. Значна площа збереглася в українських Карпатах, зокрема на Закарпатті. Вік дерев на території пралісів 400--500 років, їхня висота сягає до 45 метрів. Усі ці території вимагають додаткового захисту, оскільки їх неможливо відтворити. Включення їх до списку ЮНЕСКО дає надію на збереження цих унікальних лісових ділянок, оскільки так вони отримують високий охоронний статус", -- цитує посадовця прес-служба облдержадміністрації.

Україна нинішнього року на законодавчому рівні посилила відповідальність за порушення вимог охорони природних лісів і пралісів. Законом, зокрема, заборонені всі види рубок, будівництво, прокладання шляхів, випасання худоби та проїзд транспорту. Також внесено зміни до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконну рубку дерев або чагарників у лісах і заповідниках. Згідно із законом, тепер незаконна рубка дерев у пралісах карається штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів або арештом на строк до шести місяців, чи обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк. Звичайно, це реальний законний заслін, який вибудував законодавець, аби менше зваби було у любителів рубати все підряд.

На завершення С. Рішко також додав: дослідження пралісів і старовікових лісів Українських Карпат триває. За його результатами і наполяганням науковців, можна очікувати збільшення площ, які перейдуть під захист національних парків.

Додамо також, що першу скрипку в цих фундаментальних наукових розвідках грає постійний автор "Голосу України", відомий еколог, заслужений природоохоронець України, академік Федір Гамор, котрий мешкає і працює в Рахові й завдяки досягненням якого Карпатський біосферний заповідник став авторитетною науковою установою Європи. А праліси Карпат його зусиллями віднесені до переліку об'єктів Всесвітньої природної спадщини ЮНЕСКО. Сам же професор Гамор здобув світове визнання, довівши, що наші букові праліси становлять природну цінність континенту.

Василь НИТКА.

http://www.golos.com.ua/article/295826
Закарпатська область.



Голос України

Держлісагентство призначило нового директора ДП "Кутське лісове господарство"

Обов'язки директора ДП "Кутське лісове господарство" Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства виконуватиме Андрій Ониськів.




Андрія Ониськіва призначино тимчасово виконуючим обов'язки директора накозом № 422 Державного агентства лісових ресурсів України від 2 листопада 2017 року, інформує прес-служба Івано-Франківського обласного управління лісового і мисливського госполарства.

Андрій Петрович Ониськів народився 1977 року у селі Пістинь Косівського району. Закінчив Український державний лісотехнічний університет за спеціальністю лісове господарство.

У 2014 році очолив комунальне підприємство "Пістинське лісове господарство". З 2016 року працює головним інженером ДП "Кутське лісове господарство", що у смт. Яблунів.

Начальник Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства Руслан Осташук привітав Андрія Ониськіва з призначенням, побажав розвитку та плідної праці.

В последние сутки более 80% площади действовавших в Приморье лесных пожаров были скрыты от официального учета

Согласно официальной сводке ФБУ "Авиалесоохрана", основанной на данных региональных диспетчерских служб, по состоянию на 00:00 по московскому времени 10 ноября 2017 года в Приморском крае действовало 8 лесных пожаров на землях лесного фонда на площади 2560 гектаров, и 2 лесных пожара на землях ООПТ на площади 1524 га (ссылка).

Похожие данные приводились в сводке ФБУ "Авиалесоохрана" за день до этого: по сотоянию на 00:00 по московскому времени 9 ноября 2017 года в Приморском крае действовало 12 лесных пожаров на землях лесного фонда на площади 2450 га, и 2 пожара на землях ОПТ на площади 995 га (ссылка).

Эти данные, к сожалению, совершенно не соответствуют действительности. Вот как выглядели крупнейшие лесные пожары. действовавшие в Приморском крае по состоянию на вторую половину дня 9 ноября 2017 года (космоснимок VIIRS с наложенными термоточками за день; желтыми линиями показаны контура крупных действовавших лесных пожаров - тех, накоторых были зафиксированы признаки активного горения (термоточки, шлейфы дыма):



Общая площадь крупнейших (более 200 га) лесных пожаров, на которых 9 ноября были зафиксированы и термоточки, и дым, составила 16,7 тысяч гектаров; с учетом одного пожара, по которому зафиксирован только шлейф дыма без термоточек, эта общая площадь составила 20,2 тыс. га. Все эти пожары действовали на землях лесного фонда.

Таким образом, в последние сутки в Приморском крае было сокрыто от учета не менее 80 процентов площади действовавших на землях лесного фонда лесных пожаров - несмотря на то, что средствами дистанционного мониторинга на них были зафиксированы однозначные признаки активного горения. Признаков сокрытия площадей пожаров, действующих на землях особо охраняемых природных территориях, не обнаружено.

Хорошая новость состоит в том, что в 10 ноября в горящих районах Приморья погода принципиально изменилась - выпал снег, причем в достаточном количестве, чтобы потушить оставшиеся пожары. Тем не менее, факт сокрытия основной части площади действовавших до последнего времени лесных пожаров требует расследования - поскольку лесопожарная ложь является одной из главных причин принятия несвоевременных и неадекватных управленческих решений в сфере охраны лесов от пожаров как на региональном, так и на федеральном уровнях.

http://www.forestforum.ru/viewtopic.php?f=9&t=21599&sid=ea24d2003294a3573d82c27bc376dd26