ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

04 грудня 2017

Кабмін планує передати ліси у приватні руки В.БОРЕЙКО

Стратегія реформування лісового господарства на період до 2022 року, яку днями затвердив Кабмін, – доволі суперечлива. Уряд ліквідовуватиме всі державні лісогосподарські підприємства й створюватиме суб’єкти господарювання з корпоративними правами, фактично – акціонерні компанії. Простіше кажучи, ліс планують передати в приватні руки.

Про це пише в статті у газеті “Експрес” Володимир БОРЕЙКО, директор Київського еколого-культурного центру.



Уряд не приховує: вирубування деревини планують наростити. У стратегії зазначено, що потенційні запаси й можливості українських лісів великі та повністю не використовуються.

Враховуючи збільшення площі зрілих і перезрілих насаджень у лісах України, найближчими роками об’єктивним вважається збільшення норми заготівлі деревини, – пишуть чиновники.

Але це – неправда. Загальна площа лісів у державах Європейського Союзу становить 43% усієї території, тоді як в Україні – лише 15,9%! Це при тому, що лісистість, нижча за 20% вважається критично низькою. За цим показником, до речі, наша держава посідає останнє місце в Європі. Передача лісів у руки суб’єктам господарювання ситуацію лише погіршить.

Лісгоспи ж займалися не лише вирубуванням дерев, але й новими насадженнями, виконували контрольну функцію. Лісники, хоч і, будемо відверті, не без труднощів, складали протоколи на бракон’єрів, які вирубували деревину та стріляли дичину. А хто цим займатиметься після реформування? Якщо це будуть акціонерні компанії, то вони тільки рубатимуть, а саджати новий ліс не захочуть. На насадженнях грошей не заробиш. А що буде через сто років, їх вже не хвилює. На мій погляд, це дуже антиекологічно. І ця урядова концепція реформування лісового господарства задовольняє тільки бізнес. Натомість ніхто не дбатиме про ліс.

Варто зазначити, що деякі країни декілька років тому віддали свої ліси в руки господарським суб’єктам. Це, до прикладу, зробили Грузія, Румунія та Росія. У результаті ці країни стали різко “лисіти”. Супутникові зйомки румунської частини Карпат неприємно вражають: дерев там майже не залишилося. Тепер Румунія думає, як виправити помилку. Вона вже на шляху запровадження мораторію на вирубування лісів. Тому не розумію, навіщо нам орієнтуватися на поганий приклад.

Якщо ж подивитися на успішні, розвинені країни, то там лісами переважно управляє держава. До прикладу, у США – Державна служба лісів. Аналогічні структури діють і в Німеччині, Швеції, Фінляндії та інших провідних європейських державах. Як варіант, у деяких країнах приватникам дають заробити, але дуже обережно. До прикладу, держава вирішила, що певний шмат лісу можна вирубати і для виконання робіт залучила господарську компанію. Повністю ліс віддавати в руки “приватникам” не можна, бо його знищать. Ліс – це не склад дров. Це – ціла екосистема, яка має величезну цінність для клімату, екологічного різноманіття, рекреації.

Це ж навіть більше, аніж природні копалини на кшталт вугілля чи нафти. І зважаючи на теперішній стан лісів, на те, що останніми роками вони кардинально поріділи, нам потрібно на декілька десятиліть взагалі мінімізувати вирубку, а не думати, як вигідно заробити на залишках зелених насаджень. Треба дивитися на перспективу, зважати на далекоглядні наслідки. До прикладу, очевидно, що саме вирубування – причина зростання частоти повеней у Карпатах. І на ліквідацію їх наслідків також потрібно чимало державних коштів. Та й про чистоту повітря слід дбати, про те, щоб і наші діти мали де відпочити й грибів та ягід позбирати.

АВТОР: КАНЮС ЮЛІЯ 4 ГРУДНЯ 2017 Р., 22:00


Що лишилося від лісів після бурштинової лихоманки: шокуюче відео



В інтернеті опублікували відео, на якому із висоти пташиного польоту демонструється, що лишилося від лісів на місці незаконного видобутку бурштину на Рівнещині.

Про це пише Четверта влада.

Попри оголошений владою розгром бурштинової мафії, ось так нелегальний видобуток сонячного каменю виглядає сьогодні.

Відео зроблене у жовтні 2017-го року в урочищі «Азалія», неподалік Клесова у Сарненському районі.


Опубликовано: 4 дек. 2017 г.

Слідство.Інфо вже три роки стежить за нелегальним бурштиновим бізнесом в Україні. З року в рік влада звітує про припинення видобутку. Втім, попри усі обіцянки, гучні затримання та заяви, ситуація майже не змінюється. Що з нелегальним видобутком бурштину сьогодні? Про це у матеріалі Дмитра Бондара з Агенції журналістських розслідувань «Четверта влада».


Кабмін пропонує Раді в доопрацьованому проекті держбюджету-2018 збільшити фінансування сил цивільного захисту на 400 млн грн

Кабінет міністрів України пропонує Верховній Раді в доопрацьованому до другого читання проекті державного бюджету на 2018 рік збільшити фінансування діяльності сил цивільного захисту на 400 млн грн - до 9 млрд 440 млн грн.

Так, відповідно до доопрацьованого проекту держбюджету-2018, оприлюдненому на сайті Верховної Ради, пропонується збільшити видатки за бюджетною програмою (код 1006280) "Забезпечення діяльності сил цивільного захисту" до 9 млрд 440 млн 721,8 тис. грн (з 9 млрд 040 млн 721 , 8 тис. грн, які були передбачені в проекті держбюджету-2018, поданому до першого читання).

Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту 400 млн грн підуть на придбання авіаційної техніки для Державної служби з надзвичайних ситуацій (ДСНС).



Разом з тим, уряд в законопроекті до другого читання не врахував побажання народних депутатів і залишив фінансування за програмою "Придбання пожежної та іншої спеціальної техніки вітчизняного виробництва" (код 1006090) на рівні 600 млн 835,7 тис. грн, як було передбачено при внесенні проекту держбюджету до парламенту.




21:33 04.12.2017



Сміття у головах - Організував звалище у лісі — конфіскація майна

Країна потопає у відходах. Звалища переповнені, переробні заводи відсутні, люди хворіють.

Тимчасом країна імпортує вторинну сировину для виробництва. Чи є рецепт, вигідний для усіх?

ПОНЕДІЛОК, 4 ГРУДНЯ 2017, 19:02



ІГОР ТИННИЙ
підприємець, співзасновник Української асоціації відновлюваної енергетики, член Ради з інновацій при прем'єр-міністрі


Стародавні римляни однією з ознак цивілізації вважали наявність каналізації та водопостачання.

Разом з мовою і законами це проводило межу між варварами і цивілізацією.

Через 2,5 тисячі років нічого не змінилося.

Охайні та чисті — здебільшого найбільш розвинені країни, найбрудніші — країни "третього світу", до яких, на жаль, можна впевнено віднести й Україну.

Ми прагнемо потрапити у найбільш престижний клуб світу — Європейський Союз. Від нас очікують сповідувати ті ж цінності, поводити себе "по-європейськи".

Я не вірю у здатність людини ефективно міняти все навколо себе одночасно — треба концентруватися. Отож, протягом останніх дев'ятьох років намагаюся сформувати, розвинути і захистити в Україні два ринки, два сектори економіки: відновлювану енергетику та переробку побутових відходів.

Цей текст дасть часткові відповіді на деякі питання: чому Україна — найбільш засмічена країна Європи і хто в цьому винен, як можна це змінити, хто за це повинен заплатити, а також що ми виграємо і чим ризикуємо.

Побутові відходи складаються з рідких та твердих — ТПВ. Рідкі, якщо збираються, то очищаються, хоча часто недостатньо, а от тверді просто накопичуються на десятках тисяч звалищ і полігонів. У Полтавській області їх 674, Київській — понад 1 тис. Щодня в українську землю лягає близько 28,5 тис тонн побутового сміття.

Міф 1. Сміття — це золото

Як хтось стверджує, що готовий з прибутком переробити всі ТПВ, будьте певні: перед вами дурень або аферист. Ринкова вартість кінцевої продукції переробки загального обсягу ТПВ завжди менша за витрати на його переробку. Переробка сміття — це послуга, яку в цілому світі оплачує суспільство.

В Україні нема жодного сміттєпереробного підприємства, крім застарілого сміттєспалювального заводу "Енергія" у Києві, не тому, що міські голови чи міністри погані, а тому, що міста не можуть оплатити вартість переробки сміття.

Ми не раз читали про інвесторів, які планують будувати такі заводи. Однак де хоч одне таке підприємство? Як тільки інвестори дізнаються, що оплати 50-100 євро за тонну відходів не буде, розвертаються і йдуть геть.

Міф 2. Проблему вирішить роздільне збирання сміття

Це повна нісенітниця.

Так, роздільний збір відходів дозволяє робити важливі речі: максимально повернути цінні ресурси в економічний обіг та ефективніше переробляти різні види сміття — упаковку чи електроніку — на спеціалізованих підприємствах. Однак роздільне збирання не є заміною переробки відходів. Це лише одна із стадій.

У країнах ЄС лише 20-25% від загальної кількості ТПВ після додаткового сортування на спеціалізованих підприємствах їде до споживачів вторинної сировини: склозаводів, виробників ПЕТ, паперу. Решта все одно рівно підлягає переробці на спеціалізованих промислових підприємствах.

За останніми дослідженнями, у Німеччині лише 15% пластику використовують як вторинну сировину, а 30% навіть роздільно зібраної упаковки спалюють. Більше того: чим більшою буде частка роздільного збирання, тим дорожче коштуватиме для мешканців міст переробка кожної тонни решти ТПВ.

Міф 3. Спалювання відходів слід заборонити

Класичне спалювання стає менш привабливим через низку недоліків. Палити все разом дорого. Зазвичай очистка викидів від небезпечних сполук — це половина вартості підприємства, а пізніше — половина витрат на його експлуатацію.

При цьому ціна переробки ТПВ таким методом для міста-мільйонника становитиме близько 200 млн євро інвестицій, а тариф — до 100 євро за тонну. Температури спалювання при цьому відносно невисокі – близько 800 градусів.

Попри це, у кожній країні ЄС працюють сміттєпереробні підприємства WTE, що виробляють енергію з побутових відходів. Іншим чином технологічно неможливо забезпечити захоронення мінімальної кількості побутових відходів на полігонах.

Законодавчо закріплена в Європі ієрархія поводження з відходами передбачає: якщо ми не змогли запобігти утворенню відходів, то переробити їх можливо в матеріальні чи в енергетичні ресурси з пріоритетом на перше.

В Україні, відповідно до морфології відходів, більшу частину сміття можна переробити лише в енергію. Альтернативи просто не існує.

Схема правильної переробки

Відходи збирають у два контейнери, сухі та змішані, і сортують на промислових лініях. Зібрану та відсортовану сировину продають споживачам. Рештки йдуть на сміттєві заводи. Вони використовують змішані та непридатні для повторного використання відходи для виробництва тепла, електроенергії і пального.

Вибір технології спалювання залежить від регіональних особливостей. ТПВ — завжди місцевий продукт, тож відповідальність за спосіб переробки й конкурсний відбір найкращих рішень — за місцевою владою. Якщо якась місцева рада хоче застосувати більш коштовну технологію, то комунальні платежі будуть вищими.

У світі нема прикладів побудови галузі переробки ТПВ, якщо можна дешево й безпечно викинути сміття. Жадібність, на жаль, перемагає. Проте така дешевизна оманлива, пізніше це буде коштувати дорожче. Так, лише на переробку озер фільтрату на полігоні №5 у Підгірцях Києву треба витратити 300-400 млн грн.

Вихід — як у всіх країнах Європи: зробити захоронення відходів дорожчим за переробку шляхом підвищення екологічного податку на захоронення.

Наприклад, у Великобританії, де податок перевищує 100 євро за тонну, відходи більше не хоронить ніхто. Їх повністю переробляють. В Україні податок на захоронення ТПВ, 13 євроцентів за тонну, у 30 разів менший, ніж у найбідніших країнах Європи, та у 800 разів менший, ніж у найбільш заможних.

Як у всіх цивілізованих країнах, необхідна дієва карна та адміністративна відповідальність за незаконне забруднення. Викинув недопалок з вікна автомобіля — штраф 2 тис грн. Викинув вантажівку сміття у яр — штраф 10 тис грн за тонну і тиждень суспільних робіт у помаранчевій робі. Викинув небезпечні відходи — три- п'ять років позбавлення волі. Організував звалище у лісі — конфіскація майна.

Основна проблема галузі поводження з відходами в Україні — гроші. Офіційний річний оборот галузі не сягає 70 млн євро. У Німеччині він понад 8 млрд євро. Отож, і маємо настільки чисту країну, наскільки сплачуємо за її прибирання.

Зрозуміло, що низький рівень доходів громадян України зумовлює вибір на користь більш дешевих методів поводження з ТПВ. Однак більшість людей підтримує ідею переробки сміття, а не його подальшого накопичення і захоронення.

Отже, необхідно, аби населення сплачувало мінімально можливі кошти з дотриманням принципів соціальної відповідальності. Цих коштів повинно вистачити на забезпечення галузі переробки відходів. Які ж варіанти?

Передусім, хочу заперечити поширену зараз маніпуляцію. Представники пакувальної галузі активно поширюють думку, начебто за їх кошт планується збудувати галузь переробки сміття. Це неправда. Потрібно бути максимально чесними: за все платить кінцевий споживач.

Є три способи, як громадяни можуть сплачувати за поводження з відходами.

1. Пропорційно до кількості відходів — якщо переважає одноповерхова житлова забудова і є можливість надати кожному господарству власний сміттєвий бак. У Швейцарії сплата за поводження з відходами здійснюється через акциз на сміттєві пакети. На жаль, ця опція для України є утопічною.

2. Подушний податок чи оплата пропорційно до площі житла. Цей варіант використовується в Україні. В середньому кожен мешканець Євросоюзу сплачує на рік 115 євро за своє побутове сміття. У чистіших північних країнах — більше.

Середня сума 10 євро з людини на місяць для українців також виглядає фантастично великою. У 2016 році середня плата становила 5,27 грн на місяць з громадянина. Це лише у містах. Як відомо, переважна більшість дрібних населених пунктів взагалі не має послуги поводження з ТПВ.

3. Пропорційно до споживання через непрямий податок. Купуючи товар, споживач додатково сплачує 0,5-1% вартості товару. Ці кошти виробники підакцизних товарів переказують пізніше тим, хто ці відходи переробить: місцевим радам або комплексам з переробки сміття напряму.

Тож заплатить кінцевий споживач, але важливо, хто саме, скільки і як поєднати ці способи. Наведу кілька прикладів на користь сплати через споживання.

Є чотири однакові квартири в одному будинку на Хрещатику. В одній живе пенсіонерка, в іншій — родина з двома дітьми, у третій розташована маленька фірма, а четверту здають в оренду подобово іноземцям. Плата за сміття в них однакова, проте кількість цього сміття може відрізнятися в десятки разів.

Інший варіант: навіть якщо ви на півроку їдете працювати за кордон, ви продовжуєте сплачувати за сміття, яке не продукуєте. Це актуальна проблема для країни, де понад 10% населення завжди одночасно перебуває за кордоном.

Мешканці великих престижних приватних будинків за містом часто не хочуть заводити власні сміттєві контейнери. Їх незручно розміщувати за огорожею і не хочеться пускати робітників перевізника сміття всередину. Влітку набридає сморід, а частота наповнення контейнера набагато повільніша за міський варіант.

Що робить такий мешканець? Везе сміття до міста і абсолютно безкоштовно кидає його у комунальний контейнер. Очевидно, що оплата за ТПВ через споживання справедливіша за оплату, що стягується з кількості квадратних метрів житла.

Оновлена модель поводження з відходами

Запроваджуємо розширену відповідальність виробника — РВВ — для виробників упаковки та пакувальних матеріалів, частка відходів яких у загальному складі ТПВ становить близько 45%, та які найбільше шкодять екології.

Виробник відповідає за відходи, утворені з його продукції, шляхом вибору одного з варіантів або їх поєднання: самостійне повторне використання чи переробка відходів упаковки, доручення повторного використання чи переробки відходів упаковки організації РВВ, сплата екологічного податку лише на випущену, проте повторно не використану або не перероблену упаковку.

Оподатковуються упаковка вітчизняного виробництва, імпортна упаковка та імпортні товари в упаковці. Вітчизняні товари в упаковці не оподатковуються, аби уникнути подвійної сплати. Оподатковується вага упаковки. Плата стягується за кілограм пластику, скла, паперу чи картону. Що це дає?

Виробник буде використовувати "розумну" упаковку — мінімально необхідну, аби зберегти й доправити товар. Не секрет, що упаковка в більшості випадків використовується як засіб маркетингу, аби щось продати споживачеві. Якби вся упаковка була розумною, кількість відходів зменшилась би кардинально. Панацея одна: стимулювати ефективне використання ресурсів через їх подорожчання.

Виробники упаковки зможуть повністю або частково перекласти тягар цих витрат на споживача, піднявши вартість кінцевого товару. Тому податок пропонується мінімальним, аби товари подорожчали зовсім несуттєво.

Наскільки — залежить від преміальності товару. Чим дорожчий товар, тим більша і дорожча упаковка. Недорогі цукерки на вагу подорожчають на 0,1%, а преміальні — на 2-3%, але споживач преміального товару цього не відчує.

Виробник буде сам визначати, наскільки його товар подорожчає і буде користуватися попитом на ринку. Виробники молочних продуктів у поворотній скляній тарі повинні мати переваги перед виробниками в одноразовому пластику.

Податок впливатиме на структуру ринку упаковки та їжі і поступово зробить його більш екологічним. Людям потрібен товар, а не гарна оманлива обгортка.

Іншою перевагою такого підходу є легкість у сприйнятті населенням. Людям морально легше платити поступово і за те, що реально споживаєш, ніж фіксовану суму щомісяця. Можливу одноразову інфляцію, 0,1-0,2%, ніхто не помітить, а от чисту країну через кілька років помітять усі.

Альтернативний варіант — підвищити комунальні тарифи на поводження з ТПВ до рівня східноєвропейських. Однак ще 250-300 грн на місяць з кожного мешканця — це надзвичайно боляче і майже неможливо.

Виробник упаковки може не платити податок з тих обсягів, які виробляються з вторинної сировини. Виплавив частину пляшок з відходів скла — значить, не забруднив середовище і нікому нічого платити не винен.

Абсурдна ситуація: протягом десятиріч Україна є імпортером битого скла та макулатури, тоді як десятки тисяч тонн цих матеріалів щомісяця закопуються в землю. З цією огидною практикою необхідно закінчувати.

Виробники й імпортери упаковки можуть об'єднуватися в організації розширеної відповідальності виробника з метою спільного збору та переробки упаковок.

Так ми зменшимо кількість вторинної сировини, що буде потрапляти на переробку чи захоронення, оскільки виробники упаковки стимулюватимуться до зменшення ваги упаковки та повторного використання ресурсів. За незначну кількість непереробленої упаковки її виробники сплатять екологічний податок.

Екологічний податок мусить надходити у місцеві бюджети пропорційно до чисельності населення з єдино можливим призначенням: компенсація частини вартості переробки ТПВ. Чому це важливо?

Усі знають, як важко добитися від влади ефективності.

Якщо дозволити місцевій владі використовувати ці кошти на інші нагальні потреби у галузі ТПВ, наприклад, рекультивацію звалищ або запровадження роздільного збирання, то заводи з переробки сміття ніколи не з'являться.

Спокуса отримати "відкат" на рекламі у пресі або на закупівлі контейнерів зараз часто переважатиме сподівання на побудову підприємства через три-п'ять років. Більшість чиновників в Україні такими категоріями не мислять.

Натомість, якщо захоронення ТПВ на полігонах подорожчає до східноєвропейського рівня, і чиновнику потрібно буде вимушено піднімати оплату населенню за поводження з ТПВ, це вкрай неприємно і непопулярно.

З іншого боку, є можливість провести конкурс на визначення переробника ТПВ і не піднімати квартплату населенню. Тут і почнеться справжня зацікавленість і робота. Цей варіант видається найбільш реалістичним.

Вибір технології та економіка підприємства

У запропонованому підході компенсація з податку на упаковку повинна бути однаковою для кожного громадянина. Якщо ж регіон хоче збудувати підприємство з дорожчою технологією, то муситиме додатково збирати кошти із своїх жителів.

Отже, вибирати переробника доведеться за кількома ознаками: найнижча ціна переробки за тонну, досвід у реалізації подібних проектів, екологічні вимоги.

Досвід важливий, бо серцевина технології, принаймні наступні п'ять-десять років, мусить бути іноземною. Наразі у цій галузі безліч аматорів та аферистів. Важливо не зіпсувати суспільно чутливий і дорогий проект. Публічні іноземні компанії мають чіткий кодекс поведінки і не будуть брати участь у непрозорих діях.

Спеціальний тариф на перетворення неорганічних відходів у струм мусить бути на рівні, недостатньому для фінансування стандартних сміттєспалювальних заводів. Їх ціна надто висока, бо половину їх вартості становить система очистки газів.

Отже, пропонується не встановлювати для них спеціальний тариф, тобто не стимулювати їх побудову. Натомість слід підтримувати лише сучасні технології високотемпературного спалювання частини відходів без органіки та вторинної сировини. Наприклад, спалювання синтезгазу.

Тематика сміттєспалювання сильно демонізована у значної частини суспільства. Тимчасом у центрі Відня — три такі заводи, а всього у Європі їх тисячі. У японських містах на вершину труби сміттєспалювального заводу водять екскурсії школярів подихати безпечним повітрям. Там ще й ресторан є "на трубі".

Звісно ж, мова йде не про підприємства із застарілою технологією, як київська "Енергія". Чому ж ці демонічні тези так активно поширюють деякі псевдоекологи? Дехто з них просто не розібрався і не розуміє, що переробка частини сміття в енергію — єдино можливий шлях його переробки. Альтернатива — звалища.

Інша частина свідомо залякує громадськість, бо має шкурний інтерес і фінансується пакувальним лобі. Ці діячі вбачають у такій переробці потенційну загрозу своїм інтересам. Мовляв, палити будуть в тому числі потрібну цим галузям вторинну сировину, перш за все, пластик і папір.

Це недолуга позиція. Усе вирішує ринок. Ніхто в світі не кидає в котел те, що можна продати як вторинну сировину й отримати прибуток відразу. Якщо ж ви хочете мати цю вторинну сировину майже безкоштовно, то вибачте.

Додаткові вигоди для суспільства

Потрібно заборонити захоронення цінних матеріалів: пластику, скла, металу, паперу. Тоді ринок вторинної сировини суттєво виросте, припиниться принизлива практика імпорту макулатури та битого скла, коли власні їдуть на звалища.

Водночас буде легко контролювати діяльність комплексів з переробки сміття. Якщо у їх сховищах знайдеться пластик, метал чи недегазована органіка, муніципалітет може не платити й зажадати компенсацій за оману. Тому такі підприємства не повинні використовували старі звалища для захоронення.

Створення нової індустрії в державі спричинить появу 30-40 тис робочих місць. Ще одна вигода для суспільства — розвиток органічного сільського господарства. Нині головна стаття експорту України — аграрна продукція, яка не може мати імідж екологічно чистої при 36 тис звалищ у сільській місцевості.

Крім того, розвиватиметься туризм, поліпшиться здоров'я громадян. Зросте рівень свідомості та відповідальності громад — згадайте "теорію розбитих вікон". Україна набуде іміджу цивілізованої держави, що прагне жити за стандартами Євросоюзу.

Минуло три роки, як Кабмін скасував постанову про обов'язковий збір коштів з пакувальників й імпортерів на користь державної компанії "Укрекоресурси". За попередньої влади на цих потоках "сидів" син генпрокурора Артем Пшонка. Це пояснює, чому парламент раніше не міг проголосувати такі законопроекти.

Збір з пакувальників проіснував 13 років. Згадана держкомпанія дискредитувала ідею розширеної відповідальності, тому зараз єдиний правильний вибір — віддати ці кошти в регіони, місцевій владі, або напряму побудованим підприємствам з переробки сміття. Однак для початку їх треба побудувати.

Ми єдина країни Європи, де пакувальники не переробляють відходи і не платять податки чи штрафи. Для них ця ситуація ідеальна, тому їх стратегія — якомога довше вести обговорення і критикувати будь-які законопроекти про відходи.

Лобісти пакувальної галузі розробили свій проект закону про упаковку. Акт у разі його схвалення обмежить відповідальність пакувальників мізерним зобов'язанням щодо переробки певного відсотка випущеної продукції. Наприклад, 15% для пластику. А що робити з рештою упаковки? Відповідь проста: відвезти на звалище.

Громадянський контроль і прозоріші процедури поступово роблять роботу наших муніципалітетів більш ефективною. Ми бачимо це на прикладі Києва та інших міст. Однак там, де можна обійтися без участі держави, бажано обходитися.

Чи реально це зараз? Ні. Проте є надія, що коли переробні підприємства будуть побудовані, то відповідальний бізнес напряму співпрацюватиме з приватними переробниками, і значення податку стане мінімальним. Вочевидь, таку практику слід поширити на інші сектори, наприклад, на випуск електроніки чи мастил.

Від провокацій та образ представникам відповідального бізнесу, місцевим чиновникам, урядовцям, народним депутатам та свідомим громадянам необхідно переходити до фахової дискусії. Це і було метою мого допису. Треба далі бити цю стіну жадібності, байдужості й нерозуміння. Бити, поки вона не впаде.

https://www.epravda.com.ua/columns/2017/12/4/631838/

Андрій Курінський взяв участь у нараді щодо облаштування українсько-білоруського державного кордону



Начальник Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства Андрій Курінський, та його перший заступник Роман Ільїн взяли участь у робочій нараді, яку провів у Рівному заступник Голови Державного агентства лісових ресурсів України Володимир Бондар.

Серед учасників заходу були керівники Чернігівського, Волинського, Житомирського та Рівненського обласних управлінь лісового та мисливського господарства, територією держлісфонду яких проходить кордон із сусідньою державою.

Як було зазначено на нараді, протяжність державного кордону з Республікою Білорусь в лісах лісогосподарських підприємств Держлісагентства становить 395,5 км. Завдання лісівників, у межах чинного законодавства, виконати роботи з очищення від дерев і чагарників смуги кріплення кордону.
«Сьогодні ми зібралися аби обговорити проблемні питання, які виникають під час виконання цих робіт і встановити конкретні терміни їх виконання», - наголосив Володимир Бондар.
Керівники облуправлінь поінформували про те, які на сьогодні зроблені роботи з облаштування кордону, а також про проблеми, які виникли в процесі. Серед головних питань, які ускладнюють роботу лісівники, – це відсутність позначеної на місцевості лінії кордону з Республікою Білорусь. Відтак складно визначити межі кордону між двома країнами. Законодавчого врегулювання потребуватимуть проведення таких робіт на території Рівненського природного заповідника та Поліського природного заповідника (Житомирська область), які межують з Республікою Білорусь, та інші.

Підсумовуючи результати наради, заступник Голови Держлісагентства Володимир Бондар повідомив, що лісогосподарські підприємства на місцях і далі проводитимуть роботу з облаштування кордону з Республікою Білорусь у межах своїх повноважень. «Для врегулювання проблемних питань щодо очищення смуги кріплення державного кордону, Держлісагентство звертатиметься до відповідних органів державної влади для внесення змін до чинного законодавства», - зазначив він.

За інформацією прес-служби Рівненського ОУЛМГ
04.12.2017 09:06
Прес-служба Житомирського ОУЛМГ

Белгородских лесников учат тушению больших пожаров


Пресс-служба Управления лесами Белгородской области сообщила, что на базе учебно-методического центра по ГО ЧС Белгородской области состоялось обучение работников регионального лесного хозяйства по программе: «Повышение квалификации руководителей ОМС и работников лесного хозяйства, отвечающих за профилактику и организацию тушения крупных лесных пожаров».

В сообщении говорится, что " В обучающих мероприятиях приняли участие более 20 специалистов лесного хозяйства, среди которых сотрудники управления лесами области и руководители подведомственных управлению учреждений – ОГСАУ «Лесопожарный центр» и ОКУ – лесничеств.

Программа данного курса включала изучение лесной пирологии, законодательную базу, профилактику и тактику тушения лесных пожаров, требования охраны труда, способы оказания первой медицинской помощи, формы отчетной документации и многое другое.

В ходе занятий специалисты лесного хозяйства повысили профессиональную компетентность в области практического использования инновационных технологий, средств и методов борьбы с лесными пожарами.

«Полученные знания помогут специалистам правильно оценить состояние горимости лесов, пожарную опасность по лесорастительным и погодным условиям, произвести расчет потребности сил и средств для тушения, а также организовать непосредственно борьбу с лесным пожаром», - отметил заместитель директора ОБОУ ДПО «УМЦ по ГОЧС Белгородской области Юрий Мурзин, добавив, что данные курсы являются важным этапом подготовки к пожароопасному сезону".

Белгород. 04 Декабрь 2017 г. 20:12 мск. МЕДИАТРОН
http://mediatron.ru/news-2017-dek-048212.html
.

За черными лесорубами следят из космоса

В Рослесхозе нашли инструменты борьбы с незаконной заготовкой древесины



В Минприроды вновь обратили внимание на проблему с черными лесорубами. Только за первое полугодие в России нелегально вырубили 646,9 тыс. куб. м древесины стоимостью 4,6 млрд руб. Больше всего выявленных фактов приходится на Иркутскую область. При этом в Рослесхозе говорят, что нашли эффективный инструмент борьбы с незаконной заготовкой леса — мониторинг лесов с помощью космических снимков.

За первое полугодие 2017 года выявлено 7,6 тыс. фактов незаконной рубки леса объемом 646,9 тыс. куб. м древесины и стоимостью 4,6 млрд руб., сообщил глава Минприроды Сергей Донской. Наибольшее число случаев приходится на Сибирский федеральный округ (71%, или 459,7 тыс. куб. м): из них 407,1 тыс. куб. м леса нелегально вырублено в Иркутской области. Большие объемы незаконной заготовки древесины также в Свердловской (38,6 тыс. куб. м) и Вологодской (18,5 тыс. куб. м) областях, Забайкальском (18,1 тыс. куб. м) и Пермском (16,6 тыс. куб. м) краях, Ханты-Мансийском автономном округе (11,9 тыс. куб. м), говорит министр. При этом взыскано только 352,3 млн руб.

Замглавы Рослесхоза Елена Комар отметила, что дистанционный мониторинг использования лесов на основе космических снимков стал «действенным инструментом борьбы с незаконным оборотом древесины». Так, в ходе непрерывного мониторинга с марта по август 2017 года зафиксирован 141 факт незаконной рубки с объемом незаконно заготовленной древесины около 30 тыс. куб. м.

Генпрокуратура предлагает возвращать черных лесорубов в лес на исправительные работы

Ранее в Генпрокуратуре обратили внимание, что из-за черных лесорубов можно «потерять наиболее ценные, здоровые леса». При этом прокуроры также отмечают: наиболее сложная ситуация наблюдается на территории Сибири. Напомним, по словам главы Иркутской таможни Юрия Русакова, общая стоимость «предметов преступлений» по незаконному вывозу лесоматериалов с 2013 по 2016 год составила 622 млн руб., реально взыскано за этот срок только 98 млн руб. При этом таможенники не могут предотвратить вывоз такой древесины, сказал он, они попросили рассмотреть возможность правки законодательства и разрешить отказывать в экспорте при наличии подозрений в нелегальном происхождении лесоматериалов.

В надзорном ведомстве, в частности, предложили «ввести в федеральное законодательство принцип, предусматривающий приоритет сохранения лесов при проведении строительных и иных работ на сопредельных с землями лесного фонда участках». В качестве обязательной санкции за незаконную рубку надзорное ведомство предлагает «включить исправительные работы, целью которых является приведение нарушенного лесного участка в надлежащее состояние, уборку порубочных остатков».

Ольга Никитина
04.12.2017, 20:47

Галасюк: Безлісу - ні !!! ВІДЕО

Єврокомісія заявила, що не виділить Україні транш у 600 млн Євро через збереження мораторію на ліс-кругляк. Не велика втрата! Адже Україні потрібні не нові кабальні закордонні кредити, які ми і наші діти будуть віддавати з відсотками. Про це під час Погоджувальної ради заявив заступник лідера РПЛ з економічної політики Віктор Галасюк.

Нардеп нагадав - державний борг сьогодні і так зашкалює за 85% ВВП. «Тільки на відсотки за державним боргом у Державному бюджеті на наступний рік передбачено 130 млрд грн - вдумайтеся, це друга найбільша стаття бюджету. Це просто катастрофічні показники! Нам потрібні не закордонноі поради, не нові борги і бідність. Нам потрібні здоровий ліс і повітря, інвестиції, нові робочі місця з європейським рівнем зарплатні! Все це як раз несе мораторій на експорт лісу-кругляка, який команда Радикальної партії, за підтримки однодумців у Парламенті, виборола на 10 років. І ми виступаємо категорично за збереження мораторію! Але досі має місце контрабанда лісу. А за ним у Європу їдуть наші співвітчизники - вимушеними заробітчанами, щоб прогодувати свою родину - кілька сотен Євро спрямувати додому. Тому ми пропонуємо завтра невідкладно розглянути готовий підтриманий Комітетом законопроект №5495 про криміналізацію контрабанди лісу-кругляка для того, щоб захистити наші економічні кордони та екологію», - наголосив він.

В.Галасюк додав - цього тижня ВРУ буде розглядати Держбюджет на 2018 рік. «Ми наполягаємо на підвищенні мінімальної заробітньої платні до 5 тис грн. Також наполягаємо на піднятті зарплатні лікарям та педагогам принаймні до 10-15 тис грн. Збільшення зарплат призведе до суттєвого збільшення надходжень до Пенсійного фонду, а, отже, і до підвищення пенсій. Це правильно і справедливо. Втім, щоб доходи громадян зростали швидше за ціни, щоб ріст зарплат і пенсій випереджали інфляцію треба розвивати власну промисловість. Інакше збільшення доходів йде в чорну диру імпорту, а імпорт йде зі знаком мінус у формулі ВВП й, по суті, послаблює нашу економіку. Щоб цього не відбулося потрібно закласти міцний економічний фундамент. Ми пропонуємо зробити це вже завтра невікладно і розглянути ініціативу Радикальної партії, підтриману всіма фракціями Парламенту - "Купуй українське, плати українцям!" (№7206)».

На переконання радикала, Олег Ляшко справедливо назвав цей закон реактивним двигуном для української економіки, адже він поставить наші держзакупівлі, а, значить, наші з Вами податки на службу українській промисловості і економіці. «А це значить підвищення заробітних плат і пенсій. Купуючи закордоном товари, які Україна виробляє або здатна виробляти сама, ми “даруємо” іншим країнам робочі місця, експортну виручку, інвестиції, податки та добробут, залишаючи собі чергові іноземні борги та зобов'язання, масову бідність населення та статус експортера сировини, робочих рук і талантів. Ініціативу "Купуй українське, плати українцям!" підтримують всі українські промисловці та виробники без винятку! Критикують її із закордону. Але це немає зупинити український Парламент, бо ми з вами є представниками українського народу, а не інших якихось країн», - наголосив В.Галасюк.

Принципове питання - ми маємо для себе визначитись, чи ми будуємо успішну, потужну країну, включаємось у боротьбу за інвестиції, таланти, сировину, ринки і виграємо у цій боротьбі, приймаючи закони про індустріальні парки, безкоштовне приєднання до мереж, "Купуй українське, плати українцям!", запускаємо діяльність експортно-кредитного агентства, щоб здешевити кредити, нарешті приймаємо цього тижня ініціативу про розстрочку імпортного ПДВ. Альтернатива тільки одна - бути "комфортними" для інших країн та партнерів, але тоді продовження такої політики означатиме тільки одне - постачати туди сировину, талановитих людей і, значить, дарувати їм своє економічне майбутнє і перспективи. Але тоді треба бути готовим, що нам з закордону диктуватимуть, якою мовою говорити, що робити з нашею землею, лісом і т.д. А ми маємо відстоювати українські інтереси!»

Опубликовано: 4 дек. 2017 г.

Про затвердження складу Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України


ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО ЛІСОВИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 17 листопада 2016 року N 406

Про затвердження складу Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України


З метою забезпечення функціонування Громадської ради при Держлісагентстві наказую:

1. Затвердити склад Громадської ради при Держлісагентстві, що додається.

2. Сектору міжнародних відносин, науки та зв'язків з громадськістю (Полякова Л. В.) у триденний термін оприлюднити на офіційному веб-сайті Держлісагентства інформацію про склад Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України.

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Т. в. о. Голови                                               Х. В. Юшкевич

Додаток


ПЕРСОНАЛЬНИЙ СКЛАД
Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України

N
з/п
Прізвище, ім'я, по батькові кандидатів для участі в установчих зборах
Повне найменування інституту громадянського суспільства
1.
Акименко
В'ячеслав Іванович
Громадська організація "Екологічна безпека та контроль"
2.
Бабич
Роман Борисович
Благодійна організація "Інтерекоцентр"
3.
Беренштейн
Борис Леонідович
Асоціація "Союз бірж України"
4.
Бірклє
Олександр Олександрович
Громадська спілка "Народний порядок"
5.
Величко
Микола Васильович
Буковинське товариство природодослідників
6.
Верхоляк
Роман Богданович
ГО "Вектор права"
7.
Волосянчук
Роман Тарасович
ГО "Дунайсько-Карпатська Програма" (представник WWF в Україні)
8.
Гаврилюк
Олександр Іванович
Громадська організація "Асоціація деревообробників та лісозаготівельників Надвірнянського району"
9.
Глоба
Анатолій Павлович
Громадська організація "Антикорупційне бюро в Україні"
10.
Данилевич
Ігор Миронович
Громадська організація "Деревообробники та лісозаготівельники Тернопільської області"
11.
Данилова
Ніколь Вікторівна
Асоціація "Український Пелетний Союз"
12.
Дербаль
Юрій Юрійович
ГО "Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону "ФОРЗА"
13.
Деречинський
Руслан Йосипович
Асоціація "Всеукраїнська організація деревообробної промисловості"
14.
15.
Дорош
Володимир Ілліч
Всеукраїнська громадська організація "Інститут підтримки регуляторної реформи в Україні"
16.
Д'яченко
Олександр Петрович
Кіровоградське обласне Товариство лісівників
17.
Карпук
Анатолій Іванович
Адвокатське об'єднання "Адвокатське та ріелтерське об'єднання України"
18.
Качак
Юрій Степанович
ГО "Права справа Прикарпаття"
19.
Ковалець
Юрій Миколайович
Всеукраїнська громадська організація "Ніхто крім нас" в Чернівецькій області
20.
Ковальський
Анатолій Йосипович
Громадська організація "Кримський центр ділового та культурного співробітництва "Український дім"
21.
Когут
Микола Васильович
Громадська організація "Асоціація деревообробників та лісозаготівельників Львівщини"
22.
Кравець
Павло Васильович
Непідприємницьке товариство "Товариство лісової сертифікації"
23.
Кривов'язий
Степан Йосипович
Професійна спілка працівників лісового господарства
24.
Кузьменко
Євген Олександрович
Європейська Бізнес Асоціація
25.
Кунинець
Євген Павлович
Громадської спілки
"Асоціація відповідальних лісопромислових підприємств України"
26.
Ландін
Володимир Петрович
Радіобіологічне товариство України
27.
Лісничий
Костянтин Миколайович
ГО "Депутатський контроль"
28.
Литвинюк
Іван Ксенофонтович
Громадська спілка "Асоціація деревообробників Волині"
29.
Лицур
Ігор Миколайович
Громадська організація "Срібна чайка"
30.
Лозицький
Валерій Григорович
Асоціація "Лісозаготівельних та деревообробних підприємств Чернігівської області "Чернігівлісдеревпром"
31.
Мазур
Ганна Михайлівна
Громадська організація "Зелене партнерство"
32.
Максименко
Валентина Василівна
Видавничий дім "ЕКО-інформ"
33.
Марчук
Юрій Миколайович
Громадська організація "Незалежне експертне товариство"
34.
Масюк
Василь Володимирович
ТОВ "Редакція газети "Деревообробник"
35.
Маценко
Оксана Василівна
Всеукраїнська громадська організація "Жива планета"
36.
Маціборук
Павло Вікторович
Екологічна асоціація "Західне Полісся - заболочений край"
Мельник
Ігор Анатолійович
Українська асоціація деревообробного обладнання (УАДО)
Мельник
Богдан Богданович
Громадська спілка "Івано-Франківське обласне об'єднання лісозаготівельних та лісопереробних підприємств"
Мороз
Віра Іванівна
Львівська міська громадська екологічна організація "Екотерра"
Мороз
Володимир Васильович
Громадська організація "Українське громадське об'єднання міжвідомчих комунікацій у сфері охорони навколишнього природного середовища е-Екологія"
Никитюк
Юрій Андрійович
Українська екологічна асоціація "Зелений світ"
Новицький
Василь Петрович
Всеукраїнська газета "Полювання та риболовля"
Омельчук
Павло Петрович
Громадська організація "Волонтерська рада"
Павлова
Катерина Миколаївна
Громадська організація "Центр юридичної допомоги постраждалим на Майдані"
Писарчук
Наталія Анатоліївна
Львівське обласне об'єднання організацій роботодавців (Федерація роботодавців України)
Попович
Андрій Іванович
Громадська спілка "Асоціація деревообробників Тячівщини"
Приходько
Олег Миколайович
Всеукраїнська громадська організація "Громада рибалок України"
Рущак
Олександр Васильович
Громадська організація "Правозахист-Україна"
Савицький
Валентин Вікторович
Всеукраїнська громадська організація "Чиста хвиля"
51.
Саїн
Дмитро Олексійович
Чернівецька обласна громадська організація "Асоціація деревообробників Буковини"
52.
Скорий
Микола Андрійович
Всеукраїнська рада Українського товариства мисливців і рибалок (УТМР)
53.
Соболевський
Ігор Миколайович
Асоціація деревообробних підприємств Прикарпаття
54.
Стадник
Анатолій Петрович
Українське товариство охорони природи Президія Всеукраїнської ради
55.
Сторчоус
Олег Віталійович
Екологічна асоціація "ЕКОСВІТ"
56.
Таращук
Марина Володимирівна
ГО "Українське ентомологічне товариство"
57.
Тимочко
Тетяна Валентинівна
Всеукраїнська екологічна ліга
58.
Федорійчук
Іван Іванович
ГФ "Козацька обласна варта"
59.
Фурдичко
Орест Іванович
Всеукраїнська громадська організація "Асоціація агроекологів України"
60.
Яворовський
Геннадій Леонідович
Всеукраїнська асоціація охорони та відтворення тваринного світу
61.
Яресько
Олександр Павлович
Товариство лісівників України
____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN037396.html