ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

02 березня 2018

Селяни з Рівненщини вирубують дерева та нападають на охорону?

Житомирські лісівники стверджують, що селяни з Рівненщини не тільки дерева рубають, але й напади вчиняють на охорону.



Під час проведення рейдів виявлено 15 випадків незаконних рубок, масою 143 куб.м. Розмір шкоди, заподіяною лісу, становить 1286,9 тис.грн. З порушників стягнуто 13,5 тис.грн. До правоохоронних органів передано 13 справ на суму 1273,4 тис.грн. Відкрито 5 кримінальних проваджень.

Наталія Горай з прес-служби Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства повідомляє, що найтривожнішою є ситуація в лісах, що межують з Рівненщиною. Мешканці сіл Борове, Кісоричі, Нетреба Рокитнівського району Рівненської області організовуються у цілі злочинні угрупування та здійснюють не тільки незаконні рубки у лісах Житомирщини, але й напади на державну лісову охорону.

Рівне Вечірнє

Госсекретаря Минэкологии отстранили от должности


Новости Украины:Временно обязанности госсекретаря возложены на начальника управления экспертной работы министерства Елену Гаврилюк.

Кабинет министров Украины отстранил государственного секретаря Министерства экологии и природных ресурсов Геннадия Дмитренко от выполнения полномочий по должности на время осуществления дисциплинарного производства.

"Отстранить Дмитренко Геннадия Васильевича от выполнения полномочий по должности государственного секретаря Министерства экологии и природных ресурсов Украины на время осуществления дисциплинарного производства", - говорится в распоряжении правительства №123 от 28 февраля. В документе не указано, с чем именно связано дисциплинарное производство. В связи с отстранением Г. Дмитренко временно обязанности госсекретаря возложены на начальника управления экспертной работы и организационно-аналитического обеспечения министерства Елену Гаврилюк.

20:09СегодняТелеграф
Интерфакс-Украина
Фото: Facebook



КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 28 лютого 2018 р. N 123-р

Київ
Про відсторонення Дмитренка Г. В. від виконання повноважень за посадою державного секретаря Міністерства екології та природних ресурсів України

Відсторонити Дмитренка Геннадія Васильовича від виконання повноважень за посадою державного секретаря Міністерства екології та природних ресурсів України на час здійснення дисциплінарного провадження.

Прем'єр-міністр України                                   В. ГРОЙСМАН


Інд. 19






КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 28 лютого 2018 р. N 124-р

Київ
Про тимчасове покладення виконання обов'язків державного секретаря Міністерства екології та природних ресурсів України на Гаврилюк О. С.

У зв'язку з відстороненням державного секретаря Міністерства екології та природних ресурсів України Дмитренка Геннадія Васильовича від виконання повноважень за посадою покласти на час його відсторонення виконання обов'язків державного секретаря Міністерства екології та природних ресурсів України на начальника управління експертної роботи та організаційно-аналітичного забезпечення (Секретаріат) зазначеного Міністерства Гаврилюк Олену Сергіївну.

Прем'єр-міністр України                                       В. ГРОЙСМАН


Інд. 19

Доходы от использования лесов в Кировской области за год выросли на 40,8%

Достижение такого показателя стало возможно благодаря комплексной работе властей

УФА, 2 марта. /ТАСС/. Поступление доходов от использования лесов в Кировской области, которыми покрыто более 60% территории региона, по итогам 2017 года увеличилось на 40,8%, сообщил в пятницу министр лесного хозяйства области Сергей Салин.

"Правительство Кировской области проводит работу по увеличению доходности лесного хозяйства. Так, по итогам 2017 года поступление доходов от использования лесов составило 1,195 млрд рублей, что выше уровня предыдущего года на 40,8%", - сказал он на прошедшем в Уфе совещании по вопросам повышения эффективности лесопользования в регионах Приволжского федерального округа.

Достижение такого показателя, по словам министра, стало возможно благодаря комплексной работе властей, в частности проведению претензионно-исковой работы, совершенствованию законодательства и внедрению системы аукционов.

"Чтобы продолжить данную работу в 2018 году, на основании изменений в Лесном кодексе РФ предоставление лесных участков в аренду для заготовки древесины будет возможно как по результатам аукциона, так и по результатам конкурса на право заключения договора аренды лесного участка. Министерство лесного хозяйства Кировской области планирует проведение таких конкурсов во второй половине текущего года", - сказал Салин.

Совещание по вопросам повышения эффективности лесопользования в регионах Приволжского федерального округа прошло в Уфе под председательством полпреда президента РФ в округе Михаила Бабича.

В стране
2 марта, 20:00

Подробнее на ТАСС:
http://tass.ru/v-strane/5004489

Над Чернівецьким лісовим господарством. Відео: Богдан Вихор




Інформаційне Агентство АСС
Опубликовано: 2 мар. 2018 г.


Клімат призводить до всихання лісу

Ліси щороку пошкоджуються шкідниками і хворобами на площі більше 600 тис. га. 

Катастрофічного розмаху всихання ялинників в усій Європі набуло з 2003 року. На сьогодні обсяги всихання як похідних, так і корінних ялинників Українських Карпат набули стихійних масштабів і продовжують збільшуватись й надалі. Всі ці негативні чинники спричиняють погіршення санітарного стану лісів.

– З кожним роком стан лісів внаслідок кліматичних змін та антропогенного фактору погіршується, – про це говорить заступник Голови Державного агентства лісових ресурсів України Володимир Бондар.



Лісовий сектор, за словами спеціалістів, займає важливе місце у питаннях попередження та подолання наслідків глобальної зміни клімату, через це дослідження проблем вразливості лісів є актуальними для підготовки системних заходів щодо зменшення антропогенного впливу на клімат. Такі заходи, а також стратегії, що враховують зміни клімату, розробляються для лісового сектору відповідно до Паризької Угоди, яка заклала основу спільного курсу людства до глобальної низьковуглеводної економіки.

Серед причин, що призводять до загибелі лісових насаджень, науковці визначають хвороби лісу, його пошкодження внаслідок дії різних процесів, несприятливі погодні умови та антропогенні фактори.

– Вирішення проблем профілактики хвороб лісу в першу чергу знаходиться в нормативній площині, адже актуальна нормативно-правова база не дозволяє лісівникам оперативно реагувати на природні виклики, – стверджує український експерт з лісового господарства Тарас Лустюк, дорікаючи існуючим санітарним нормам та правилам, відповідно до яких нині працюють лісівники.



Довідково:

Сьогодні ліси на планеті займають близько – 38 мільйонів квадратних кілометрів. 7% від загальної кількості лісу посаджено людиною. Половина всіх лісів є тропічними. Переважна частина світових запасів лісу зосереджена в Росії, Канаді та Бразилії. За 10 тисяч років антропогенного впливу кількість лісів на землі зменшилася вдвічі. В Західній Європі майже зникли природні ліси, залишившись лише в важкодоступних регіонах і заповідниках. Активне використання лісових ресурсів призвело до того, що сьогодні в світі тільки 22% лісів не змінено під впливом діяльності людини. За інформацією Організації з продовольства і сільського господарства ООН щорічно вирубується 13-14 мільйонів гектарів лісу. Заміщення лісу в світі тримається на рівні 3-5 мільйонів гектарів на рік.


Дмитро Олешка
02.03.2018 

Якою має бути природа державних послуг

Вже протягом 26 років незалежності України кожна влада, яка приходить до управління державою, намагається (чи принаймні робить вигляд, що намагається) реформувати сферу надання державою різного роду послуг та сервісів....



02.03.2018

Вже протягом 26 років незалежності України кожна влада, яка приходить до управління державою, намагається (чи принаймні робить вигляд, що намагається) реформувати сферу надання державою різного роду послуг та сервісів. Але, як кажуть в народі, чим далі в ліс, тим ширші партизани. Якими б ці старання не були, а ситуація з кожним роком лише погіршується. Чому так виходить?

В Україні створено дуже багато різного роду інституцій, навіть таких, які не притаманні багатьом країнам світу. На кожну таку інституцію виділяється колосальна сума коштів. І кожен “реформатор”, створюючи новий сервіс, створює додатковий орган і цим самим роздуває ще більше державний апарат в той час, коли його треба катастрофічно зменшувати.

Дуже широко у нас застосовується така практика, коли держава під виглядом покращення доступу громадян до того чи іншого виду інформації, створює додаткові перешкоди. Чому це так? А тому, що кожен “реформатор” лобіює, в першу чергу, свої власні інтереси. Створюючи і систематизуючи той чи інший масив інформації, робить доступ до нього платним. Навіть колеги держслужбовці не мають доступу до цих ресурсів окрім того, який існує на загальних засадах для всіх.

При створенні таких ресурсів підприємливі ділки обов’язково любіюють законодавче закріплення необхідності, обов’язковості використання їхнього нового ресурсу для тих чи інших цілей. І замість покращення, ми з Вами отримуємо ще одного “паразита”, який витягує з наших кишень і так мізерні доходи.

До факторів погіршення сервісності держави можна віднести і низький рівень компетентності тих “реформаторів”, які займаються реформуванням всіх без виключення галузь. Цьому сприяє низький рівень освіти та корумпованість процесу її отримання, а також низьких рівень заробітних плат державних службовців, які різного роду “схемами” намагаються собі заробити на життя.

Ще однією причиною такої ситуації є незлагодженість дій на державному рівні. Органів та інституцій дуже багато і всім разом домовитись до спільного рішення практично неможливо. Тому і виходить ситуація, що реформування у нас відбувається точково не згідно однієї стратегії загальної, а згідно десяткам різних планів, дорожних карт і т.д.

Такі недолугі намагання реформування призводять до ще більших проблем і перепон.

Яскравим прикладом цього слугує ситуація з реформуванням реєстраційної служби – створення електронної черги.

Якщо раніше люди просто приходили під кабінет реєстратора і займали чергу з четвертої години ранку і заходили в порядку живої черги, то зараз, так само формується з четвертої години ранку жива черга до відкриття служби, а потім в порядку живої черги люди змушені брати талони для запису в електронну чергу, щоб потрапити до реєстратора.

Програмне забезпечення є дуже недосконалим для реєстрації до електронної черги. Це призводить до того, що людина стоїть півдня в черзі і потрапляє не в той кабінет до реєстратора, який не здійснює потрібної їй дії. А відтак вона вимушена йти і повторно реєтруватись, втрачаючи при цьому час та нерви. Ось таке вийшло покращення.

Дуже багато “реформаторів” не розуміють самої суті поняття “сервіс”, “послуга”. У нас все будується таким чином, що всі проблеми перекладаються на плечі людей – вчасно не отримав довідку – штраф, вчасно не вклеїв фотографію в паспорт – штраф. І нікого не хвилює, що вклеювати можна лише за місце реєстрації, а довідка видається в 21 сторіччі тиждень, два, місяць і т.д. І це в той час, коли міграція та переміщення людей набуває просто фантастичного розмаху, наш сервіс держави примушує людей до бюрократії.

Через те, що політики досить тривалий час знаходяться при владі, держава не здатна змінюватись, оскільки дуже довгий ча склад колективного розуму не змінюється.

Колосальною проблемою є також той факт, що дуже багато спритних “реформаторів” не йдуть до органів влади або інших для того щоб чесно та самовіддано служити людям, громаді, країні. Це їхній, в першу чергу, спосіб заробити.

Якою ж насправді повинна бути природа держаних послуг?

Ми з вами платники податків, а відтак утримуємо цей весь апарат на своїй шиї. За це ми потрібні отримувати і послуги відповідного рівня. Наприклад, у нас закладений законодавчо усюди принцип “маєш право”. Що це означає? Ц означає те, що ти, наприклад, досяг пенсійного віку і маєш право отримувати пенсію. І знову тут починається проблемна для людини ситуація, коли вона повинна бігати збирати різноманітні довідки, платити за них кошти і це при тому, що ми платимо за це податки.

Повинно бути зовсім по іншому. Є пенсійний фонд або інша структура, які відповідає за цей напрямок, завчасно до настання дати виходу на пенсію особи інформація повинна бути зібрана державою самостійно без жодного вручання особи в цей процес, окрім як отримати документ і пенсію на рахунок.

Всі реєстри повинні бути відкриті. Доступи до них для отримання інформації повинні надаватись якомога більшому колу осіб та організацій, щоб була конкуренція в цьому сегменті. І відповідальність за те, що людина вчасно не змогла отримати посвідчення, паспорт чи інший документ повинна лежати не на людині, а на державі і її уповноважених представниках. І саме головне, що всі реєстри повинні належати державі, а не приватним якимось структурам, які починають диктувати свої умови і наживатись на інформації і послугах, які належать до функцій держави.

Якщо в людини виникло право скористатись якимось із закріплених законодавчо прав, то держава повинна незалежно від волі людини забезпечити невідкладно і завчасно його реалізацію. Оскільки, це закладено в Конституції та законах. Має людина право на землю, представники повинні зв’язатись з людиною, запропонувати їй отримати землю безкоштовно. І лише, якщо людина напише письмову відмову, а бажано щоб ще й нотаріально засвідчену безкоштовно, тоді людині не будуть пропонувати, оскільки відмовитись це природне право людини.

Потрібно відмінити територіальну приналежність у всіх без виключення питаннях і створити можливість дистанційного отримання багатьох довідок, документів, в тому числі і паспортів.



Олександр Шатній

На Волині власник пилорами погрожував зброєю лісовій охороні



Під час чергового патрулювання у с. Домашів Ківерцівського р-ну лісовою охороною ДП «Ківерцівське ЛГ» на території приватної пилорами виявили продукцію без належного маркування. Подія трапилася вчора, 1 березня. Про це інформує прес-служба Волинського ОУЛМГ.

На прохання лісової охорони надати документи, що підтверджують походження деревини, господар обійстя спочатку запевняв, що за деякий час вони будуть доставлені. Проте документів не змогли побачити навіть представники поліції, які прибули на пилораму.

Більше того, господар обійстя погрожував лісовій охороні, що при подальшій перевірці його пилорами буде застосовано зброю. За фактом порушення триває перевірка.

Того ж дня ввечері місцевою лісовою охороною було виявлено самовільну порубку лісу у Сокиричівському лісництві ДП «Ківерцівське ЛГ». Згодом поблизу с. Муравище Ківерцівського району затримали підводу із деревиною незрозумілого походження.

За фактом склали протокол. Суму наданих державі збитків, а це майже 5 тисяч гривень, лісопорушники сплатять у бюджет сільської ради.

02.03.2018

Валентик: лесхозам нужно дать право заготавливать лес на неарендованных участках

Глава Рослесхоза отметил, что такая мера обеспечит организации необходимым финансированием

УФА, 2 марта. /ТАСС/. Глава Рослесхоза Иван Валентик предложил создать возможности для лесных хозяйств заниматься заготовкой лесных насаждений на неарендованной территории, восстановив практику, существовавшую во времена СССР. Такую идею он озвучил в пятницу, выступая на совещании по вопросам повышения эффективности лесопользования в регионах Приволжского федерального округа, которое проходит в Уфе.

"Нужно продолжать продвигать идею создания экономической самодостаточности государственных учреждений в сфере лесного хозяйства. Сегодня в аренду предоставлено около 20% территорий, 80% находятся фактически на содержании государства, и всю работу в этих лесах выполняют лесничества субъекта РФ. Я считаю, что, безусловно, нужно реализовывать механизмы создания возможностей для лесхозов обеспечивать заготовку насаждений на неарендованной территории", - сказал Валентик.

Глава Рослесхоза отметил, что такой механизм соответствует "традиционно складывавшимся подходам ведения лесного хозяйства в СССР", напомнив, что в тот период бюджетное финансирование лесхозов составляло не более 15%, а большую часть формировали их собственные доходы.

"Я считаю, что эту практику нужно восстанавливать. Это позволит обеспечивать лесхозы необходимым финансированием, для того чтобы они могли обновлять парк лесохозяйственной техники, платить достойную заработную плату, реализовывать меры социальной поддержки", - отметил Валентик.


Совещание по вопросам повышения эффективности лесопользования в регионах Приволжского федерального округа проходит в Уфе с участием главы Рослесхоза, полпреда президента РФ в округе Михаила Бабича, главы Башкирии Рустэма Хамитова, специалистов отраслевых ведомств из регионов округа и руководителей крупных предприятий.


Подробнее на ТАСС:
http://tass.ru/ekonomika/5002793

У Великобичківському лісгоспі провели конкурсний відбір підрядних організацій з надання послуг, пов’язаних з лісівництвом (ФОТО)


Цього року це вже третє засідання конкурсної комісії, мета якого створення на підприємстві конкурсного середовища з відбору виконавців робіт і послуг пов’язаних з лісівництвом, запобігання проявам корупції у даній сфері, розвитку добросовісної конкуренції між суб’єктами господарювання, раціонального використання та економії коштів підприємства, а також зміцнення довіри до підприємства.

Вищезгадана комісія є прозорим колегіальним органом, робота якого спрямована виключно в інтересах відкритості та дотримання законодавства України.


На сайті підприємства за 5 днів до проведення засідання комісії було виставлено оголошення на потребу залучення підприємців для участі в конкурсі на право розробки 11 лісосік головного та проміжного користування у п’яти лісництвах підприємства.


В конкурсі взяли участь представники та керівники восьми підрядних організацій: ТзОВ «ВГСМ», ТзОВ «ЕВК», ТзОВ «БИЧКІВ-ПРОМ-МЕДІА», ТзОВ «Томаш ВІ», ФОП «Дячук Я.М.», ФОП «Стороженко Ю.М.», ФОП «Мігалі Ю.Ю.» та ПП «Тімбер Вуд».

За результатами проведеного відкритого конкурсного відбору підрядних організацій – рекомендується укласти договори підряду з учасниками-переможцями конкурсу, цінову пропозицію яких було визнано найбільш економічно вигідною для підприємства, інформує прес-служба Закарпатського ОУЛМГ.

Природоохранные зоны хотят финансировать за счет штрафов

В правительстве нашли источник средств для новых ООПТ


Как выяснил “Ъ”, для создания новых природоохранных территорий федерального значения в правительстве решили с 2019 года реформировать механизм их финансирования. Предполагается, что функционирование особо охраняемых природных территорий (ООПТ) будет осуществляться за счет неналоговых доходов бюджета — штрафов за нарушения законодательства об ООПТ и платы за возмещение вреда. Речь идет о сумме 200–600 млн руб. в год. Такой механизм финансирования увеличит эффективность работы природоохранных инспекторов, надеются в Минприроды. Экологи говорят, что переводить ООПТ полностью на «самоокупаемость» нельзя — средств будет недостаточно.

Минприроды и Минфин достигли компромисса по вопросу финансового обеспечения создания и функционирования новых ООПТ. Ранее Минфин препятствовал формированию новых ООПТ, поскольку это «дополнительные затраты федерального бюджета, за счет средств которого полностью обеспечивается финансирование федеральных ООПТ», говорит знакомый с ситуацией источник “Ъ”.

Как следует из протокола (есть у “Ъ”) совещания, которое в феврале провел с участием заинтересованных сторон вице-премьер Александр Хлопонин, в правительстве «приняли к сведению» разногласия министерств, а также согласились с предложениями Минприроды в 2018 году создать за счет средств бюджета нацпарки «Кодар», «Ленские столбы» и «Хибины», а также федеральный заказник «Новосибирские острова». «Начиная с 2019 года финансовое обеспечение функционирования указанных ООПТ федерального значения осуществлять за счет дополнительных доходов федерального бюджета»: уплаты штрафов за нарушение законодательства об особо охраняемых природных территориях и «средств, полученных в порядке возмещения вреда, причиненного окружающей среде».

Изменение системы финансирования федеральных ООПТ потребует внесения поправок в бюджетное законодательство. Сегодня по Бюджетному кодексу РФ штрафы за нарушение законодательства об ООПТ в полном объеме зачисляются в «бюджеты муниципальных районов, городских округов, городов федерального значения по месту нахождения органа или должностного лица, принявшего решение о наложении штрафа».

Минфин уже подготовил поправки к Бюджетному кодексу, которыми предполагается, что «платежи по искам о возмещении вреда окружающей среде, а также платежи, уплачиваемые при добровольном возмещении вреда окружающей среде, причиненного на территории ООПТ федерального значения, подлежат зачислению в федеральный бюджет по нормативу 100%». Аналогичный механизм предусмотрен для платежей по искам о возмещении вреда. Документ «находится в финальной стадии согласования», сообщили “Ъ” в пресс-службе ведомства. Поправки разработаны по поручению президента РФ обеспечить увеличение фонда оплаты труда природоохранных инспекторов в размере не менее суммы доходов, полученных по таким искам.

В Минприроды отмечают, что для перераспределения средств на функционирование четырех новых ООПТ необходимо также предусмотреть это в бюджете. Кроме того, в ведомстве надеются в дальнейшем распространить новый механизм финансирования и на другие федеральные природоохранные территории.

«Объем средств, поступающих в госбюджет от штрафов и взысканий вреда, составляет от 200 млн до 600 млн руб. ежегодно, при этом финансирование одной федеральной охраняемой природной территории в год составляет около 50 млн руб.,— сказал “Ъ” глава Минприроды Сергей Донской.— Окрашивание этих средств — механизм, который стимулирует эффективность работы инспекторского состава и качество деятельности по взысканию ущербов и штрафов». В ведомстве надеются значительно увеличить эффективность взыскания штрафов с нарушителей: по словам министра, на 216 федеральных ООПТ в год потребуется 6,7 млрд руб.

Глава WWF России Игорь Честин скептически оценивает идею Минприроды «фактически перевести природоохранные территории на самоокупаемость». «Этих средств элементарно не хватит,— считает эколог.— Почему-то ни у кого не возникает идеи перевести на такое финансирование полицию». «А если уж говорить о повышении эффективности работы по взысканию штрафов и ущерба, нужно начать с возмещения ущерба от поражения самшита бабочкой-огневкой»,— добавляет господин Честин.

Напомним, вредитель, занесенный в растениях, которые были закуплены в 2012 году в Италии для высадки на природоохранных территориях во время сочинской Олимпиады, практически уничтожил краснокнижные самшитовые леса на Северном Кавказе (см. “Ъ” от 21 августа 2017 года). В Генпрокуратуре оценивают ущерб от поражения опасным вредителем только Кавказского заповедника в 53 млрд руб., говорится в письме ведомства Александру Хлопонину (есть у “Ъ”).

Ольга Никитина
02.03.2018