ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

31 липня 2018

На электронной карте российских лесов появятся данные о незаконных рубках



Сведения о незаконных вырубках появятся в сентябре на федеральном геопортале использования лесов - об этом сообщил в понедельник заместитель директора ФГБУ "Рослесинфорг" Алексей Исаев в Петрозаводске на Национальном лесном форуме, передает ТАСС.

По его словам сейчас на тестовой версии геопортала можно посмотреть арендованные и свободные от аренды лесные участки. К сентябрю будет добавлена возможность отображения мест, где будет происходить лесовосстановление, а также будут опубликованы места, где происходят незаконные рубки по нашему мониторингу.

01:47 31.07.2018
http://47news.ru/articles/142985/


НА ЭЛЕКТРОННОЙ КАРТЕ ЛЕСОВ РОССИИ К СЕНТЯБРЮ ПОЯВЯТСЯ ДАННЫЕ О НЕЗАКОННЫХ РУБКАХ

31.07.2018 08:19




Сведения о незаконных вырубках появятся в сентябре на федеральном геопортале использования лесов, сообщил в понедельник заместитель директора ФГБУ "Рослесинфорг" Алексей Исаев в Петрозаводске на Национальном лесном форуме.

"Мы сделали тестовую версию геопортала, на которой сейчас можно посмотреть арендованные и свободные от аренды лесные участки. К сентябрю мы добавим возможность отображения мест, где будет происходить лесовосстановление, также мы опубликуем места, где происходят незаконные рубки по нашему мониторингу", - сказал Исаев.

По его словам, новые возможности геопортала продемонстрируют на заключительном этапе форума в Москве. До конца года также планируется добавить на сайт часть государственного лесного реестра, который позволит получить оперативную, достоверную и актуальную информацию о состоянии лесного фонда.

"Ранее отсутствие такого сервиса зачастую не позволяло инвестору определиться с местом для реализации инвестиционного проекта", - отметил он.

20 июля на совещании в Петрозаводске премьер-министр России Дмитрий Медведев сказал, что ежегодно ущерб от незаконных рубок измеряется миллиардами рублей.

Национальный лесной форум организован под эгидой Госдумы. Карелия выбрана регионом из числа субъектов Северо-Западного федерального округа для проведения его пятого этапа. В нем принимают участие около 300 человек: занимающиеся лесозаготовкой и деревообработкой предприниматели, представители власти, депутаты Госдумы, сборщики и переработчики дикоросов, охотпользователи, недропользователи, добровольные пожарные дружины, экологи, волонтеры и др. Ранее этапы форума прошли в Ижевске, Ханты-Мансийске, Хабаровске, Барнауле, а его заключительный этап состоится в Москве в сентябре.

Источник: tass.ru

У Канаді вирують десятки лісових пожеж

Рятувальники просять місцеве населення дотримуватися підвищених заходів безпеки

фото

У канадській провінції Онтаріо налічується 39 лісових пожеж, з яких 14 досі не вдається взяти під контроль. Про це в понеділок, 30 липня, повідомляє Укрінформ.

Щодо сухої погоди, яка панує в регіоні, ймовірно, це призведе до зростання площі загоряння протягом наступних днів.

На даний момент найбільша пожежа вирує навколо озера Леді Евелін на сході провінції. Хоча протягом вихідних її площа дещо зменшилася, досі палає понад 270 км кв. лісу, що можна порівняти з площею Одеси.

До боротьби з цією пожежею була залучена група мексиканських пожежних.

Через масштабні пожежі було оголошено про евакуацію двох населених пунктів в 300 км від Торонто. Густий дим, накрив ділянку трансканадського шосе, ускладнив рух по цій важливій транспортній артерії поблизу містечка Перрі Саунд, але проїзд по ній покищо залишається відкритим.

Пожежники також намагаються захистити від загоряння залізничний міст.

Рятувальники просять місцеве населення дотримуватися підвищених заходів безпеки через високу задимленість, яка може викликати проблеми з диханням.

На щастя, в результаті лісових пожеж в Канаді не загинув жоден цивільний, однак за невідомих обставин помер один пожежник.

Раніше повідомлялося, що причиною пожежі в Греції, яка вже забрали життя понад 90 людей, за результатами розслідування, проведеного Грецькою пожежною службою, виявилася недбалість, а не навмисний підпал, як заявляють чиновники.

Розслідування в Дау Педелі, де розпочалася лісова пожежа, свідчить про те, що його причиною, швидше за все, стала недбалість місцевого жителя, який запалив багаття з дрів і гілок.

Нагадаємо, заступник міністра внутрішніх справ Греції Нікос Тоскас заявив, що лісові пожежі могли бути викликані умисними підпалами.

Сьогодні, 01:03 

Конкурс вальників лісу: зрізати стиглі дерева - так само відповідально, як і садити молоді культури


Лісівники Волині провели ХХІ змагання вальників лісу. Цьогоріч вони відбулися в Турійському районі. Одразу слід відмітити високий рівень підготовки колективу держпідприємства «Турійське лісове господарство» до проведення конкурсу. Про це під час урочистого відкриття зазначили представники місцевої влади, котрі прибули у повному складі – голова райдержадміністрації Орест Василишин, голова райради Ольга Черен, голова Ружинської сільради Галина Дишлюк. Вони подякували колективу та його директору Дмитрові Войтюку за вкладені безкорисливі старання. Адже нова рекреаційна місцина із комфортно облаштованими дерев’яними спорудами для відпочинку залишиться у користуванні громади.

Гостинно, теплими словами лісівників вітав керівник фермерського господарства «Перлина Турії», депутат Волинської обласної ради Володимир Яренчук. А гарними пісенними номерами учасників, гостей та вболівальників порадували аматори сцени Турійського районного відділу культури.

Заступник начальника Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства Олександр Рибчинський принагідно зауважив про важливість професії вальника лісу в лісовому господарстві. «Від професіоналізму таких працівників залежить економіка підприємства, а якщо продовжити взаємозв’язок, –то й району та всієї України, – сказав він. – Разом із тим, ця професія входить у список найбільш небезпечних у світі. Враховуючи цей факт, адміністрації обласного лісоуправління та державних підприємств приділяють питанням охорони праці велику фінансову увагу».

Вітали учасників змагань голова обласної організації Товариства лісівників України Борис Бабеляс та голова обласної організації Профспілки працівників лісового господарства Павло Матіюк. (Співорганізаторами змагань традиційно виступають Волинське ОУЛМГ, обласна організація Товариства лісівників України та обком Профспілки працівників лісової галузі). Успіхів представникам підприємств побажав головний суддя змагань, начальник відділу використання лісових ресурсів ВОУЛМГ Григорій Новосад.


Далі, аби здобути звання кращих із кращих, 22 учасникам змагань потрібно було показати свої професійні навички в нелегких завданнях, які, власне, й стали основними номінаціями конкурсу: звалювання дерева, обрізання гілок, підготовка бензопили до роботи, точне розкряжування дерева та розкряжування комбінованим різом. Судді оцінювали точність виконання усіх етапів конкурсних завдань та швидкість їх проходження. Одночасно головна увага під час змагань зверталася на неухильне дотримання правил охорони праці.

Перше місце заслужено виборов професіонал своєї справи, представник державного підприємства «Городоцьке лісове господарство» Віталій Крисик, котрий неодноразово перемагав в обласних етапах та представляє Волинь на Всеукраїнському рівні.

Другу сходинку посів Андрій Богданюк з Турійського лісгоспу. Третю – Василь Дудка (ДП «Ковельське ЛГ»). Переможцям були вручені грамоти управління, грошові премії – за перше місце – 15 тис. грн, друге – 12 тис. грн та 9 – за третє місце), а також цінні призи від постійних спонсорів – фірм «Stihl» та «Husqvarna».

Представники Товарної біржі «Універсальна-Полісся», ТОВ «Одек» та ТзОВ «Еггура» також нагородили окремих учасників змагань.

Вітаємо переможців змагань! Їм та усім іншим учасникам бажаємо і надалі успішно набувати професійного досвіду. Це є цінним вкладом в майбутнє галузі, оскільки зрізати стиглі дерева – це так само відповідально, як і садити молоді культури.

Прес-служба Волинського ОУЛМГ
2018-07-30 17:38:55

Проект "Мер по сохранению лесных насаждений, лесных почв, среды обитания объектов животного мира, других природных объектов в лесах"

Согласно статье 60.12 Лесного кодекса РФ ("Общие положения об охране лесов от загрязнения и иного негативного воздействия"), Правительство РФ должно утвердить "Меры по сохранению лесных насаждений, лесных почв, среды обитания объектов животного мира, других природных объектов в лесах", обязательные для соблюдения при использовании лесов, охране лесов от пожаров, защите, воспроизводстве лесов, в том числе при выполнении лесосечных работ. Статья введена федеральным законом от 23 июня 2016 года № 218-ФЗ, но только сейчас уполномоченный орган (Минприроды России) подготовил проект этих мер и обнародовал его для публичного обсуждения. 

Ссылка:

Проект постановления Правительства Российской Федерации «Об утверждении мер по сохранению лесных насаждений, лесных почв, среды обитания объектов животного мира, других природных объектов в лесах»


В основном проект включает в себя меры, которые или уже предусматриваются действующим лесным законодательством, но есть и некоторые новые или измененные положения. Документ может оказаться важным, поэтому на него следует обратить внимание. Ниже приводится текст проекта.



Меры по сохранению лесных насаждений, лесных почв, среды обитания объектов животного мира, других природных объектов в лесах


I. Общие положения

1. Настоящие меры разработаны в соответствии с частью 4 статьи 60.12 Лесного кодекса Российской Федерации (далее – Лесной кодекс) и устанавливают меры по сохранению лесных насаждений, лесных почв, среды обитания объектов животного мира, других природных объектов в лесах.


II. Меры по сохранению лесных насаждений

2. При выполнении лесосечных работ:

должно обеспечиваться сохранение деревьев, кустарников и лиан, занесенных в Красную книгу Российской Федерации, в Красные книги субъектов Российской Федерации;

при заготовке древесины не допускается проведение рубок спелых, перестойных лесных насаждений с долей кедра 3 и более единиц в породном составе древостоя лесных насаждений;

должны обеспечиваться меры пожарной безопасности;

при необходимости сохранения подроста и молодняка должны применяться преимущественно безогневые способы очистки мест рубок (лесосек) от порубочных остатков;

запрещается сжигание порубочных остатков сплошным палом;

не допускается проведение чересполосных рубок в еловых и пихтовых древостоях, вызывающих частое усыхание насаждений;

при разработке лесосек, строительстве и реконструкции линейных объектов запрещается сдвигание порубочных остатков к краю леса (стене леса);

в целях предотвращения заселения насаждений стволовыми вредителями в очагах вредных организмов, повреждающих древесину, порубочные остатки подлежат сжиганию, мульчированию или вывозу в места, предназначенные для переработки древесины;

не допускается повреждение лесных насаждений, растительного покрова, захламление лесов промышленными и иными отходами за пределами лесосеки на смежных с ними 50-метровых полосах;

не допускается повреждение дорог, мостов, просек, осушительной сети, дорожных, гидромелиоративных и других сооружений, русел рек и ручьев, создающее угрозу повреждения либо подтопления лесных насаждений;

запрещается оставление завалов (включая срубленные и оставленные на лесосеке деревья) и срубленных зависших деревьев, повреждение или уничтожение подроста, подлежащего сохранению;

запрещается рубка и повреждение деревьев, не предназначенных для рубки и подлежащих сохранению в соответствии законодательством Российской Федерации, в том числе источников обсеменения и плюсовых деревьев.

3. При проведении сплошных рубок спелых, перестойных лесных насаждений с предварительным лесовосстановлением:

должно обеспечиваться сохранение подроста лесных насаждений целевых пород на площадях, не занятых погрузочными пунктами, трассами магистральных и пасечных волоков, дорогами, производственными и бытовыми площадками;

на лесосеках, на которых осуществляются сплошные рубки спелых и перестойных лесных насаждений при содействии естественному восстановлению лесов, должны сохранятся выделенные при отводе лесосек источники обсеменения, к которым относятся единичные семенники, семенные группы, куртины, полосы, а также стены леса, если в них есть семенные деревья.

4. При проведении выборочных рубок спелых и перестойных лесных насаждений:

в рубку назначаются деревья и кустарники в следующей очередности: погибшие и поврежденные, ослабленные, наиболее старые, перестойные в смешанных насаждениях менее долговечных пород и генераций, перестойные и спелые деревья других пород, утрачивающие жизнеспособность, устойчивость, способность выполнять полезные целевые функции;

должно обеспечиваться сохранение подроста лесных насаждений целевых пород на площадях, не занятых погрузочными пунктами, трассами магистральных и пасечных волоков, дорогами, производственными и бытовыми площадками, в количестве не менее 70 %.

5. При осуществлении рубок, проводимых в целях ухода за лесными насаждениями, не допускается повреждение деревьев, оставленных для выращивания, 2 % от количества оставленных деревьев – при проведении рубок осветления, рубок прочистки и рубке единичных деревьев; 5 % от количества оставляемых деревьев – при проведении рубок прореживания, проходных рубок, рубок обновления и переформирования.

6. В защитных лесах при всех видах рубок, проводимых в целях ухода за лесными насаждениями:

сохранность подроста в пасеках должна составлять не менее 75 %. В эксплуатационных лесах необходимость сохранения подроста определяется при отводе лесосек;

при разметке и прокладке волоков в целях сохранения лучших деревьев, подлежащих выращиванию, объектов биоразнообразия, допускается прокладка коридоров непрямолинейной формы.

7. В лесах, расположенных в водоохранных зонах, не допускается проведение сплошной вырубки.

8. При проведении мероприятий по охране лесов от пожаров и защите лесов:

не допускается образование открытых источников огня в лесу в период со дня схода снежного покрова до установления устойчивой дождливой осенней погоды или образования снежного покрова в лесах;

со дня схода снежного покрова до установления устойчивой дождливой осенней погоды или образования снежного покрова должна обеспечиваться очистка от сухой травянистой растительности, пожнивных остатков, валежника, порубочных остатков, мусора и других горючих материалов на полосе шириной не менее 10 метров от леса либо лес должен отделяться противопожарной минерализованной полосой шириной не менее 0,5 метра или иным противопожарным барьером;

сжигание горючих материалов вблизи леса должно производится только на специально отведенных местах при условии соблюдения специально установленных расстояний к стене леса и под контролем ответственных лиц;

вводятся особые требования к хранению и использованию горюче-смазочных материалов, взрывчатых веществ;

при обустройстве противопожарных дорог, разрывов, минерализованных полос, противопожарных водоемов не допускается заболачивание прилегающих лесных насаждений в результате перекрытия естественных водотоков;

в городских лесах и лесах, расположенных на территориях государственных природных заповедников, запрещается профилактическое контролируемое противопожарное выжигание хвороста, лесной подстилки, сухой травы и других лесных горючих материалов;

просеки, на которых находятся линии электропередачи и линии связи, а также полосы отвода и охранные зоны вдоль трубопроводов, проходящих через лесные массивы, в период пожароопасного сезона должны быть свободны от горючих материалов;

при обустройстве противопожарных дорог, разрывов, минерализованных полос, противопожарных водоемов не допускается заболачивание прилегающих лесных насаждений в результате перекрытия естественных водотоков.

9. При осуществлении рекреационной деятельности в лесах в период пожароопасного сезона устройство мест отдыха, туристских стоянок и проведение других массовых мероприятий разрешается только по согласованию с органами государственной власти или органами местного самоуправления при условии оборудования на используемых лесных участках мест для разведения костров и сбора мусора.

10. При выполнении работ по лесовосстановлению:

в лесах запрещаются разведение и использование растений, животных и других организмов, не свойственных естественным экологическим системам, а также созданных искусственным путем, без разработки эффективных мер по предотвращению их неконтролируемого размножения;

в лесах запрещается посадка растений, зараженных вредными организмами;

в очагах хрущей, а также на свежих песчаных и супесчаных почвах лесные культуры создаются с предварительным протравливанием пестицидами корней саженцев перед их посадкой, осуществляемым в соответствии с гигиеническими требованиями.

11. При рубках ухода:

в сосновых культурах в очагах хрущей и соснового подкорного клопа не допускается снижение полноты ниже 0,7, сохраняется примесь лиственных пород (до 2 – 3 единиц в составе) и подлесок;

в сосновых культурах с наличием очагов корневой губки запрещается проведение рубок ухода линейным способом;

в целях повышения жизнеспособности и продуктивности лесных насаждений осуществляется удобрение лесов путем внесения минеральных, органических и бактериальных удобрений, выращиванием сидератов или иными методами дополнительного обеспечения лесных растений питательными веществами.

12. Заготовка живицы, заготовка и сбор недревесных лесных ресурсов (коры деревьев и кустарников, хвороста, веточного корма, еловой, пихтовой и сосновой лапы, елей для новогодних праздников, лесной подстилки), а также заготовка пищевых лесных ресурсов осуществляются способами, исключающими возникновение очагов вредных организмов и усыхание деревьев;

при проведении в лесах переработки древесины и других лесных ресурсов (углежжение, смолокурение, дегтекурение и другое) выполняются обязательные требования по размещению их объектов относительно стены леса с обеспечением их охраны в период пожароопасного сезона в нерабочее время.


III. Меры по сохранению лесных почв

13. При выполнении работ по воспроизводству лесов:

в зеленых зонах, лесопарковых зонах и городских лесах обработка почвы при лесовосстановлении, агротехнический уход за лесными культурами осуществляются без применения токсичных химических препаратов;

в прибрежных защитных полосах водоохранных зон лесовосстановление осуществляется методами, исключающими сплошную распашку земель;

в противоэрозионных лесах на склонах крутизной более 6 градусов не допускается сплошная отвальная вспашка земель, допустима безотвальная вспашка почвы или отвальная вспашка полосами, террасами, бороздами шириной не более 4 метров, направленными по горизонталям местности и чередующимися с полосами необработанной земли такой же или большей ширины, а также подготовка почвы площадками.

14. В целях сохранения лесных почв и живого напочвенного покрова предусматривается:

недопущение уничтожения верхнего плодородного слоя почвы вне волоков и погрузочных площадок, невыполнение или несвоевременное выполнение работ по очистке лесосеки при проведении лесосечных работ;

детоксикация загрязненных почв тяжелыми металлами и нефтепродуктами с использованием специальных методов и приемов, в том числе, путем регулирования кислотности загрязненных почв, фрезерования и использования рекультивантов (биопрепараты окисляющего действия, сорбентов, органических и минеральных удобрений, гуминовых препаратов и т.п.) на нефтезагрязненных почвах;

обустройство гидротехнических и противоэрозионных систем, защищающих возвращаемые и прилегающие земли от размыва, затопления, заболачивания;

сохранение гумусового слоя почвы на участках, не предусматривающих снятие грунта, при отсутствии признаков эрозии почв (промоины глубже 15 см и по длине свыше 3 м);

сохранение естественного или создание живого напочвенного покрова из растительности, адаптированной к уровню и характеру загрязнения почв;

сбор мха, заготовка лишайников, растущих на почве только на участках, подлежащих расчистке до минерального слоя почвы. Заготовка мха должна производиться в конце летнего периода до наступления листопада, на одной и той же площади разрешается не чаще одного раза в пять лет, в количестве не более 50 процентов с 1 м2;

сбор лесной подстилки и опавшего листа на одной и той же площади не чаще одного раза в пять лет. Сбор подстилки должен производиться в конце летнего периода, но до наступления листопада частично, без углубления на всю ее толщину.


IV. Меры по сохранению среды обитания объектов животного мира

15. При осуществлении хозяйственной деятельности в лесах:

при размещении, проектировании и строительстве аэродромов, железнодорожных, шоссейных, трубопроводных и других транспортных магистралей, линий электропередачи и связи, а также каналов, плотин и иных гидротехнических сооружений в лесах должны разрабатываться и осуществляться мероприятия, обеспечивающие сохранение путей миграции объектов животного мира и мест их постоянной концентрации, в том числе в период размножения и зимовки;

в целях охраны мест обитания редких, находящихся под угрозой исчезновения и ценных в хозяйственном и научном отношении объектов животного мира выделяются защитные участки территорий и акваторий в составе лесных земель, имеющие местное значение, но необходимые для осуществления жизненных циклов животных (размножения, выращивания молодняка, нагула, отдыха, миграции и других);

не допускаются действия, которые могут привести к гибели, сокращению численности или нарушению среды обитания объектов животного мира, занесенных в Красную книгу Российской Федерации, в Красные книги субъектов Российской Федерации;

необходимо, чтобы разрешенные к использованию объекты животного мира не ухудшали собственную среду обитания и не причиняли вреда сельскому, водному и лесному хозяйству;

при проведении лесосечных работ необходимо сохранять отдельные деревья в любом ярусе и их группы (старовозрастные деревья, деревья с дуплами, гнездами птиц, а также потенциально пригодные для гнездования и мест укрытия мелких животных);

содержание и разведение объектов животного мира в полувольных условиях и искусственно созданной среде обитания в пределах лесных земель осуществляется в соответствии с лесным законодательством и законодательством о животном мире.

16. При использовании лесов для осуществления видов деятельности в сфере охотничьего хозяйства:

должны осуществляться предусмотренные частью 2 статьи 53.1 Лесного кодекса меры противопожарного обустройства лесов на лесном участке, предоставленном для осуществления видов деятельности в сфере охотничьего хозяйства;

должны осуществляться предусмотренные частью 1 статьи 60.7 Лесного кодекса мероприятия по предупреждению распространения вредных организмов;

необходимо привести лесной участок, предоставленный для осуществления видов деятельности в сфере охотничьего хозяйства, в прежнее состояние, пригодное для использования по целевому назначению.


V. Меры по сохранению других природных объектов в лесах

17. При сохранении водных объектов в лесах в границах водоохранных зон запрещаются:

использование сточных вод в целях регулирования плодородия лесных почв;

размещение объектов размещения отходов производства и потребления, химических, взрывчатых, токсичных, отравляющих и ядовитых веществ, используемых в целях охраны, защиты и воспроизводства лесов;

осуществление авиационных мер по борьбе с вредными организмами;

размещение автозаправочных станций, складов горюче-смазочных материалов, станций технического обслуживания, используемых для технического осмотра и ремонта транспортных средств, осуществление мойки транспортных средств, применяемых для использования, охраны, защиты и воспроизводства лесов;

разведка и добыча общераспространенных полезных ископаемых (за исключением случаев, если разведка и добыча общераспространенных полезных ископаемых осуществляются пользователями недр, осуществляющими разведку и добычу иных видов полезных ископаемых, в границах предоставленных им в соответствии с законодательством Российской Федерации о недрах горных отводов и (или) геологических отводов на основании утвержденного технического проекта;

проведение строительных, дноуглубительных, взрывных, буровых и других работ, связанных с изменением дна и берегов водных объектов.

18. При проведении мероприятий по использованию, охране, защите и воспроизводству лесов:

не допускается использование русел рек и ручьев в качестве трасс волоков и лесных дорог;

не допускается повреждение дорог, мостов, просек, осушительной сети, дорожных, гидромелиоративных и других сооружений, русел рек и ручьев;

запрещается сплав древесины без судовой тяги и молевой сплав древесины на водных объектах, используемых для судоходства;

водопользователи, осуществляющие сплав древесины, обязаны регулярно проводить очистку водных объектов от затонувшей древесины;

сброс с прилегающих лесных территорий в водные объекты и захоронение в них лесосечных отходов, отходов переработки древесины и иных лесных ресурсов запрещается;

проведение на водном объекте работ, связанных с использованием, охраной, защитой и воспроизводством лесов, в результате которых образуются твердые взвешенные частицы, допускается только в соответствии с требованиями законодательства Российской Федерации;

содержание пестицидов, агрохимикатов и других опасных для здоровья человека веществ и соединений в водных объектах, поступающих с прилегающих лесных территорий, не должно превышать соответственно предельно допустимые уровни, характерные для отдельных водных объектов, и иные установленные в соответствии с законодательством Российской Федерации нормативы;

сброс в водные объекты сточных вод, поступающих в результате выполнения мероприятий по использованию, охране, защите и воспроизводству лесов, содержание в которых пестицидов, агрохимикатов и других опасных для здоровья человека веществ и соединений превышает нормативы допустимого воздействия на водные объекты, запрещается;

запрещается загрязнение и засорение болот отходами производства и потребления, загрязнение их нефтепродуктами, пестицидами и другими вредными веществами;

осушение либо иное использование болот или их частей не должно приводить к ухудшению состояния неиспользуемых частей этих болот, других водных объектов и к истощению вод;

на водосборных площадях подземных водных объектов, формируемых на землях, занятых лесной растительностью, которые используются или могут быть использованы для целей питьевого и хозяйственно-бытового водоснабжения, не допускается размещать объекты лесной и нелесной инфраструктуры, оказывающие негативное воздействие на состояние подземных вод.

Минприроды определило, какая информация о лесах должна быть общедоступной и размещаться на сайтах органов управления лесами

30 июля 2018 года официально опубликован приказ Минприроды России от 29 июня 2018 года № 301 "Об утверждении Состава и содержания информации о лесах" (приказ вступит в силу 10 августа 2018 года). Приказом устанавливаются требования к составу и содержанию информации о лесах, которая должна размещаться на сайте Федерального агентства лесного хозяйства, сайтах органов управления лесами субъектов Российской Федерации, и на сайтах органов местного самоуправления. Согласно статье 5.1 Лесного кодекса РФ, эта информация о лесах является общедоступной информацией, к которой не может быть ограничен доступ граждан и юридических лиц, если иное не предусмотрено федеральными законами.

Ссылка на официально опубликованный приказ:

Приказ Министерства природных ресурсов и экологии Российской Федерации от 29.06.2018 № 301 "Об утверждении Состава и содержания информации о лесах"


Ниже приводятся приложения к приказу, которые и определяют требования к составу и содержанию информации о лесах, подлежащей размещению на сайтах органов управления лесами. Приказ, к сожалению, не содержит никаких указаний на формат, точность, детальность и другие характеристики этой информации, а также на сроки ее размещения - поэтому выполняться он будет, скорее всего, в каждом регионе по-своему.













Классическая схема речной сети Европейско-Уральской части СССР. Приказ Минприроды России от 29 июня 2018 года № 301 теоретически вполне позволяет размещать на официальных сайтах органов управления лесами информацию о лесах в виде схем примерно такого качества

30 липня 2018

Хто знищив ліси Західної України?



Дослідники з Великобританії назвали винних у екологічній катастрофі

Виступи людей в селах, що блокують дорогу лісовозам вже стали звичним явищем в житті нашого краю. Прадавні ліси, що дивували своєю красою багато поколінь — безжально валять та продають. Звернення та скарги людей — масово ігноруються. На єкологічну катастрофу звернули увагу вже й за кордоном — дослідники з Великобританії оцінили масштаб нового лиха в Україні.

В кінці березня 2013 року люди з села Руда, що знаходиться у Кам’янка-Бузському районі перекрили шлях лісовозам, щоб вберегти свій ліс — куди змалекчу всі ходили по гриби та ягоди.

До акції протесту підійшли лісові керівники, правоохоронці, представники місцевої влади. Почали дивитися документи. В паперах було чітко написано про санітарну рубку — але ліс валили весь, залишаючи по собі тільки поле пеньків.

З того часу минуло вже 5 років — і весь цей час були вже сонті подібних конфліктів. Сотні зніщених лісів — та мало слів правди та покарань тим, хто спустошує українську природу.

Масштаб трагедії навіть призвів до того, що нею зацікавилися захисники природи з Великої Британії. Да роки вони проводили своє розслідування, яке виявило — що знищенням украиїнского лісу вже давно займаються самі лісники, за підтримки правоохоронних органів та міжнародної підтримки краї-покупців деревини.

Ще два роки тому британські дослідники з неурядої організації Earthsight, звернули увагу на те, що коється в Україні. Далі — почалось вивчення ситуації, дослідження вирубок в Україні, договорів на поставку деревину у країни ЕС, підрахунок масштабів заподіяної шкоди. Нещодвано британські захисники української природи опублікували свій звіт.
Покупці краденого у народу України

Що ж вдалося з’ясувати? Для початку стали очевидними масові порушення компаніями ЕС законодавства. Адже за законами Союзу покупець сировини повинен пересвидчуватися, що вона не заготовлена з використанням шкідливих методів та шкоди для екології, дитячьої праці, ухилення від податків або крадіжки та інших злочинних речей.

Однак, потужні переродники деревини з Европи, купуючи українську сировину добре знали, що добувається вона шляхом нанесення значної шкоди природі, в умовах корупції та з нехтуванням інтересів місцевих жителів. Компанії з ЕС — за подібні порушення багато разів отримували великі санкції. Але відносно порушень в Україні цей механізм чомусь не спрацьовує.

Хоча, дослідники виявили взагалі кричущій факт — компанії-переробники в ЕС бачили у документах української митниці, що деревина виходить з країни як “дрова”, але вже в Польщі чи Румунії в документах перетворюється на діловий ліс, яким і є насправді. Тобто виробники довго купували ліс з по-шахрайському оформленими документами — й не несли й не несуть за це ніякої відповідальності.
Чому ж так відбувається?

1 січня 2017 року Україна ввела заборону на експорт необробленої деревини. Але поки це рішеня тільки обговорювалося в парламенті — з ЕС вже лунали протести. Лякаючи погіршенням торгових відносин, не виділенням раніше обіцяних кредитів — найвищі посадовці Союзу вимагали поновити експорт лісу кругляку з україни.

Наприклад, одна з таких заяв звучала не так давно — наприкінці квітня 2018 року.

"Представники Європарламенту та Єврокомісії відзначають наш прогрес насамперед у реформі державних фінансів, банківського та енергетичного секторів, а також результати роботи у сфері боротьби з корупцією: створення НАБУ та НАЗК, Prozorro та реєстру автоматичного відшкодування ПДВ", - зазначив у своєму ФБ тодішній Міністр фінансів України Олександр Данилюк. І додав, що для того, щоб отримати новий транш від ЄС ще необхідно провести деякі реформи, що поліпшать репутацію України як надійного партнера. Серед них: автоматична верифікація е-декларацій, впровадження кредитного реєстру НБУ, запровадження системи верифікації кінцевих бенефіціарних власників та скасування мораторію на експорт лісу-кругляку.

Але ще більший галас у ЕС піднявся, коли літом цього року Україна оголосила про свій намір заборонити ще й експорт дрів — так як під їх виглядом з країни вивозять якісну деревину. А далі наша країна ухвалила ще й закон, що з 1 січня 2019 року експорт дрів таки заборонив.

Тож британські дослідники з Earthsight з’ясували, що покупцями незаконної української деревини є багато знаих компній у ЕС. Серед них -- Homebase з Великобританії, OBI з Німеччини, а також Staples та IKEA.

Вся ця трагедів виглядає ще більш цинічною, тому що весь цей вал сумнівної деревини з України засвідчує своїми печатками спеціальна міжнародна аудиторська організація, що якраз має боротися зі знищенням лісів -- Лісова наглядова рада або Forest Stewardship council (FSC).

Нагадаємо, що вона проводить спеціальну перевірку українських лісгоспів на предмет дбалого відношення до природи, та підтверджує своїми печатками природоохоронну законність кожної партії деревини.

Тобто, організатори злочинної схеми не тільки в Україні але й в ЕС організували все так — щоб частина документів виглядала вкрай пристойно.

«У Лісовій наглядовій раді стверджують, що вони можуть гарантувати легальність деревини завдяки роботі незалежних аудиторів. Чисельні великі ритейлери покладаються на FSC, проте в доповіді Earthsight розглянуто, наскільки сумнівна за походження українська деревина неодноразово отримувала візу FSC», – пишуть в своєму звіті природоохоронці з Earthsight.

Також, на думку британців у 2017 році з України до ЄС було вивезено дерева на 1 млрд євро, 40% якого були вкрай сумнівного походження. Також дослідження 18-ти лісових ділянок показало, що від 67 до 78 відсотків усіх рубок є незаконними. Адже лісоруби здебільшого валять ліс посилаючись на боротьбу зі шкідниками — що найчастіше є просто вигадкою.
Що робить Уряд?

Звичайно, на проблему звертає увагу і уряд України. Так, крім того що були проведені через ВР закони про заборону експорту, готується ще більш широка боротьба за українськи ліс.

Так на засіданні 23 липня 2018 року Голова Уряду Володимир Гройсман пообіцяв, що буде досліджений весь ланцюжок зловживань у лісовій галузі та зроблені рішучі висновки. За данниму урядовця контрабанда лісу з України вже сягнула річного показника в 6 — 8 млрд грн. Що робить проблему дуже кричущою.

«Треба зупинити це варварське знищення українських лісів, коли під виглядом паливної деревини вивозять діловий, прекрасний ліс. Важливо провести аудит всіх лісогосподарств, об’єднаними зусиллями ДФС, Нацполіції, Держаудитслужби, щоб ми знали, скільки вирубано лісу, скільки експортовано, скільки втратила держава, але найголовніше, скільки ми втратили лісу, щоб ми могли відновлювати українські ліси. Це зараз найважливіше. Робота має бути скоординованою та публічною», - сказав Голова Уряду.

«Треба робити країну багатшою, а не знищувати український ліс. Мені потрібен результат, прізвища, аналітика по фірмах, хто їх засновував, - сказав Володимир Гройсман. - На середину вересня готуємо публічний звіт щодо проведеної роботи в персоналіях. Налаштовуйтесь на серйозну роботу. Товарна контрабанда зупинена на даний момент. Цю роботу будемо тільки посилювати. Давайте разом наводити порядок».

Але дещо випереджаючи Уряд наше видання віднайшло аналітиків які багатороків працюють в галузі. Переживають за неї, та знають — до чиєї кишені йдуть доходи від винещення лісів.

“Головна річ яку треба зрозуміти — це кримінальні та абсолютно невигідні лісовому господарству, і лісу, і народу норми — можуть бути законними. Вони можуть бути прописані у законодавстві, дозволяючи призначати ті чи інші рубки, експортувати діловий ліс, як дрова” -- розказав в одному з телеефірів Старший науковий співробітник института агроекологїї НААН Михайло Попков.

“Хто конкретно курує ліс? Я знаю, тому що дуже багато говорять прізвищь депутатів з БПП, говорять про Банкову та ГПУ, називаючи Луценка, як людину, що дуже товаришує з теперішнім керівником галузі” -- додає вчений.

Таким чином ситуація з українськими лісами залишається критичною — жахливі вирубки тривають. Але будемо сподіватись, що хоча би початок росслідувать змусить корупціонерів бути стриманішими у своїх діях.

Антон ІВАНЧЕНКО, для СЛЕД.net.ua

Пн, 30/07/2018 - 19:38

Микола Томенко про контрабанду, піар влади та те, звідки нами керують олігархи

Микола Томенко про контрабанду, піар влади та те, звідки нами керують олігархи

Як функціонує схема контрабанди в Європу українського лісу-кругляку та яким чином її знищити, чому влада безвідповідально ставиться до цього питання і до питання екології, та за якими принципами зараз живе Київ, розповів гість Politeka Online Микола Томенко, голова політичної партії “Громадський рух “Рідна країна”.



Щодо схем контрабанди лісу-кругляку

Наша найбільша біда не у відносності законів, а в тотальному цинічному невиконанні, що ганебно. Коли ми починали боротьбу з лісовою мафією, це було дуже непросто. Нагадаю: законопроект губився, ми вимагали висунути його на голосування, потім торпедували його, президент не хотів підписувати, я подав до Вищого адміністративного суду, на 39 закон підписано, потім уряд Яценюка сказав, що ніколи це не виконуватиме тощо.
Тривала історія передувала появі закону, а потім діяла нахабна формула – просто не виконувати закон, вивозити ліс у контрабандний спосіб.
Була й більш хитра схема: великий дуб пиляли навпіл, щоб за документами назвати це дровами, а дрова вивозити не було заборонено. Перший висновок: лісова мафія в Україні можлива лишень за підтримки високопосадовців або їхніх сімей. Якщо подивитися на всі ланцюжки цієї схеми, вона неможлива лише на рівні лісгоспів.

Лісгоспу треба якось перевезти, а це “Укрзалізниця”, потрібна податкова декларація, а це податкова, митні переходи – це митниця, прикордонники, дорогою вас іще й СБУ може перевірити, поліція тощо. Тобто не може якийсь дрібний чиновник лісгоспу, заплативши хабар місцевому міліціонеру, вивезти таку кількість лісу. Це державно-корумпована лісова мафія, яка працює. На жаль, влада, не лише в цьому випадку, не виконує закон, знайшла, як це робити.

Я підтримую новий законопроект про кримінальну відповідальність за невикористання нашого закону та долучення позиції “Дрова”, але мені здається, що базове все ж таки не це. Базове – як зруйнувати лісову мафію, щоб вона не функціонувала. Трошки смішними видавалися засідання уряду, Гройсман сказав, що дізнався, що у нас корупція, мафія, буде створено спеціальну комісію, у вересні все стане на свої місця. А я ще раз вас інформую, що ланцюжок під назвою “лісова мафія” складається з лісгоспів, а це Держлісагентство, яке досі не має керівника, “Укрзалізниці”, податкової, які теж не мають керівників. Тобто все це мусив зробити уряд, а не ВР, президент.
Уряд за три роки не зробив нормальну кадрову державну політику в цій сфері. Ба більше, вони навіть наш закон не виконали.


Наша ідея полягала в тому, щоб лісова та меблева галузь розвивалися. Наприклад, якщо ми робимо тільки пиломатеріали з нашої деревини, то 60-70% залишаємо в Україні. З цього можна багато чого зробити. Власне цілісна частина – це третина або трошки більше деревини. Ми її продаємо, це більше не заборонено. Наша ідея була підняти галузь, створити робочі місця. У прикінцевих положеннях нашого закону було написано: “Кабінету міністрів розробити комплексну державну програму розвитку лісової галузі України”. Де ця комплексна програма? У нас три роки не лише начальника немає, а й розуму.

Західна Україна та частково Центральна мають багаті лісгоспи, які заробляють, а Південну Україну завжди дотували, бо там нічого рубати, там висаджувати треба, інакше будуть пустелі в Херсонській та Миколаївській області. Три роки на лісгоспи цих областей ні копійки не виділяють – нічого висаджувати, скоро Олешківські піски будуть на всю територію. Уряд не виконав припис нашого закону. Зрозуміло, що треба робити електронні реєстри, ми мусимо прослідковувати шлях кожної деревини. Цей реєстр також не зроблено.

Я знайшов базову статтю 294 нашої угоди з ЄС: “Сторони зобов’язуються працювати разом для покращення правозастосування та управління в лісовій галузі та сприяти торгівлі легальною та сталою лісовою продукцією”. Де написано, що треба вивозити лише ліс-кругляк та дуб? Хіба пиломатеріали та пелети – не стала лісова продукція? Це первинний рівень обробки. Але ми у цих бідних Рівненській, Волинській, Житомирській областях хоч елементарно працевлаштуємо людей.

Ще одна позиція, про яку ніхто не говорить – енергозбереження. Подивіться на досвід Фінляндії: коли вони почали втрачати залежність від Росії, повністю перейшли на альтернативні джерела. У них кожна гілочка використовується, переробляється, палити нічого не можна. А у нас “Автодор” уздовж доріг спочатку вирубує дерева на продаж, а гілки палить прямо на дорозі. Така безгосподарність, ніби ми якась багата країна з погляду енергетики.
Екологія, національна економіка та енергозбереження – як мінімум три дуже важливих питання в цьому зашито.
Звичайно, це корупція, яка не лікується законом. Вона лікується системною роботою. Нам далі треба, щоб парламент та медіа контролювали. Президентське вето на цей закон парламент точно не подолає, для мене це очевидно. Закон проголосували, здається, 233, а треба 300. Це означає, що буде нова редакція закону, у вересні буде розгляд, сподіваюся, президент підпише. А з європейцями треба дебатувати та їм пояснювати. Насправді це міжнародні торгові компанії, які на нашому лісі заробляють і працюють. Нам треба навести аргументи, що ми теж зацікавлені, щоб у нас економіка розвивалася.

Мені здається, що історія довкола українського лісу тестова. Вона показує, яка ситуація в країні, як нам вести міжнародну торгівлю, як розвивати економіку. Це одна з галузей, які ми найшвидше можемо перезавантажити. Колись київські меблеві фабрики були одними з найкращих як мінімум у Радянському Союзі. Чому ми від первинного рівня обробки не перейдемо до меблевої галузі? Для цього треба стимулювати. Ми такі закони розробляли, щоб нове обладнання купували тощо. Історія тестова, будемо контролювати і сподіватися, що у вересні вона вирішиться.

контрабанда, древесина, железная дорога, вагоны

Щодо офіційного статусу вирубування

Переважно офіційно, бо обмежувальних речей немає. Є обман щодо того, що рубають. Є стиглий ліс, який треба рубати, але рубають той, який ближчий до доріг, щоб логістику скоротити. Є санітарні вирубки, коли, наприклад, у ліс потрапив короїд чи ще щось. Перша хитрість – кажуть, що це санітарна вирубка, а насправді – промислова. Тут відбуваються маніпуляції з документами. Друга маніпуляція – це дрова.
У Румунії фіксують, що заїжджає ліс-кругляк, а в нас фіксують, що виїжджають дрова.
У нашому законі ми заклали один електронний реєстр – реєстр дозволів. Дозвіл отримали, але ми не знаємо, скільки ви вирубали: 1000 чи 10000. Краще нам братів-європейців, а вони зобов’язалися разом із нами працювати для відкритості й публічності в цій галузі, накрити ліси комп’ютерним контролем, щоб ми чітко бачили рух деревини. Але для цього треба хоча б керівника призначити, розробити нормальну стратегію розвитку лісництва, технічно все це забезпечити. Це можна зробити, хоча й не так швидко. Сьогодні ми європейців маємо зробити нашими союзниками, щоб була легальна торгівля в інтересах європейських країн та України, а не контрабанда.

Щодо ситуації з бурштином

Не подолавши контрабанду в одній галузі, не можна бути ефективними в іншій. Інструменти ті самі – чітка публічна діяльність у цій сфері. Все одно ми приречені легалізувати бурштинову діяльність: реєструвати людей, дивитися, скільки вони зробили, щоб вони екологічно після себе відповідними угодами закривали ці ями. Єдина, на мою думку, правильна формула – обов’язковий аукціонний продаж через біржу. Інакше ми не порахуємо. Це затихло.
Я думаю, що там просто смотрящі змінилися, по-новому домовилися, тому щодо бурштину трохи затихли. Але бюджет не отримує належну суму від бурштинової діяльності, екологія страждає. Це так само інший піар. З’явився закон, преса звернула на нього увагу – тепер боремося з лісом. Це історія ліквідації пожеж. Якщо тут погасили, це ще не означає, що там не виникне. Без системи нічого в цій галузі не буде. Коли ми говоримо взагалі про екологію, ментально влада не вважає це проблемою. Це сумно. Вже згадали бурштин. Давайте згадаємо ще сміття.
За різними показниками, у нас близько 5% території України покрито сміттям. Жодного закону не ухвалено, жодної державної програми немає про переробку сміття.
Україна не переробляє побутове сміття. Кияни не хочуть сортувати сміття, бо розуміють, що потім усе одно все поїде на один полігон. Це теж, до речі, зобов’язання за нашою угодою про асоціацію, що з 1 січня норма закону про роздільне сортування набула чинності. Для цього треба пояснювати людям, робити рекламу, окремі відерця в квартирах. Відповідно, треба, щоб вивозили на різні підприємства. Поки що всі прекрасно розуміють, що ми лише робимо вигляд, що окремо сортуємо, а насправді вивозимо на один полігон.

В екологічному мисленні ця влада, на жаль, не відрізняється від попередніх. Це тільки короткі гроші. Ми ліс продали – і нам ще компенсатор ЄС дасть 500 млн. Ну, ми їх проїмо, а що далі? Ми пропонуємо піднімати національну економіку, яка працюватиме, а уряд пропонує проїдати гроші за короткий термін. Без розуміння розвитку національної економіки та збереження екології всі шляхи неправильні.



Щодо нещодавнього потопу в Києві через зливу

Сьогодні перемогла концепція “побудова Києва для іноземців, забудовників, великого бізнесу”. Це не Київ для киян, для комфортного проживання, нормальної якості життя людини. Лише щось підмазують перед великими заходами. За п’ять років, коли Кличко при владі, не було відремонтовано жодної каналізації. КМДА говорить, що все добре, а “Автодор” та інші кажуть, що насправді це проблема. Каналізація лише на Броварському проспекті – це 190 млн грн, і кілька років. А потрібно робити не лише там.

Влада робить короткі піар-речі: то найбільший прапор, то найдорожчі сходи, то різні історичні потвори на в’їзді. Більше ніж 100 млн ми платимо з бюджету, щоб утримувати пропагандистські медіа київської влади, а на каналізації, паркінги, злив води при будівництві доріг грошей немає. Тому ми цей колапс й отримали. Спроба влади перекласти відповідальність на Берлін жалюгідні. По-перше, вони нас обманули. Вони сказали, що за день випала тримісячна норма, насправді ж – двомісячна. Це справді багато.
Але що це за фантастична несподіванка, що влітку йде дощ? Така сама, як і сніг узимку. Мусили бути готовими. Потрібна стратегія.
Київ розвивається не системно, а в інтересах забудовників та іноземців. Разово підфарбували до приїзду гостей – а потім усе розпалося. Це хибна концепція. Потрібно робити системні тривалі проекти на кілька років. Завод із переробки сміття, система каналізацій, водопроводи. Програма “Питна вода” в Києві не фінансувалася років 10. Що ми п’ємо – ніхто й не запитує, бо всі й так добре розуміють. Звичайно, треба змінювати систему управління. Керують то з Маямі, то з Америки. Якби вони та їхні сім’ї тут жили, таких непопулярних рішень, як про підвищення вартості проїзду, не було б.

https://politeka.net/ua/politeka-onlajn/690460-nikolaj-tomenko-o-kontrabande-piare-vlasti-i-tom-otkuda-nami-upravljajut-oligarhi/

Перша шпальта. Контрабанда деревини. ВІДЕО

Найабсурдніші ділові новини тижня.


UA:Перший
Опубликовано: 30 июл. 2018 г.

У цьому випуску "Першої шпальти": Контрабанда деревини. Український ліс незаконно рубають і вивозять. Чому і кому це вигідно? Ринок нерухомості. Тенденції, ризики та очікування. Всесвітня мережа для бізнесу. Що шукають рекламодавці в Інтернеті? Бар "У сухому залишку" 



91 ЗАГИБЛИЙ. ЛІСОВА ПОЖЕЖА В ГРЕЦІЇ ВИЗНАЛИ САМИМ СМЕРТОНОСНИМ В ЄВРОПІ ЗА ОСТАННІ 100 РОКІВ



У Греції, число загиблих від масштабної пожежі, що вирувала в прибережних районах на схід від Афін, зросла до 91 людини.

Національна пожежна служба Греції також повідомила, що через шість днів після пожежі зниклими без вісті все ще вважаються 25 осіб. Грецькі чиновники вперше назвали точну кількість зниклих без вести.

Нагадаємо, пожежа спалахнула ще 23 липня. База даних, яку веде Центр досліджень епідеміології катастроф в Брюсселі, показує, що це найбільш смертоносний лісова пожежа в Європі з 1900 року.

Переважна більшість жертв загинули від вогню, хоча деякі люди потонули в морі, намагаючись врятуватися від полум’я. Десятки добровольців-дайверів у неділю продовжували шукати в море тіла загиблих.

Нагадаємо, незважаючи на заяви чиновників про те, що причиною руйнівних пожеж у Греції був підпал, розслідування, проведене Грецької пожежною службою, показало, що причина в халатності.

Швидше за все, причиною пожежі став багаття, який розвів хтось з місцевих жителів.

У лісах Черкащини ведеться відеоспостереження


Сучасні технології допомагають лісівникам Черкащини під час неспокійного і дуже відповідального періоду – пожежонебезпечного сезону. Про це йдеться на сайті Черкаської ОДА.

Так, у шести лісгоспах протягом останніх кількох років вже встановлено 15 телевізійних систем відеоспостереження за лісами. Про це інформують в обласному Управлінні лісового та мисливського господарства.

Камери відеоспостереження встановлюються на висоті понад 30 метрів і обертаються навколо своєї осі. За технічними характеристиками їхній радіус огляду в середньому становить 20 кілометрів (залежно від погодних умов).

«Таке обладнання дороговартісне, однак повністю себе виправдовує, адже дозволяє виявляти найменші задимлення, загоряння на ранніх стадіях та з високою точністю допомагає визначити координати лісової пожежі, а це, в свою чергу, дає змогу вчасно локалізувати загоряння», – наголошує головний спеціаліст Черкаського обласного Управління лісового та мисливського господарства Микола Бихало.

Пункти спостереження обладнані в лісництвах або ж в лісгоспах, де черговий щоденно під час світлового дня в режимі реального часу наглядає за прилеглими масивами за допомогою спеціального монітору.

Таким чином, практично усі хвойні насадження держлісгоспів Черкащини, які найбільш вразливі під час пожежонебезпечного періоду, вже знаходяться під перехресним відеонаглядом.

Читати більше на remarka.net.ua