Закон на підтримку фермерства боляче вдарить лісівників
10-го липня, в останній перед відпусткою сесійний тиждень, голосуючи за, здавалося б, далекий до лісової галузі закон про стимулювання діяльності сімейних фермерських господарств (законопроект № 6490-д) і, мабуть, не читаючи поправок, депутати підписалися за знищення лісового господарства України, деревообробки, мисливського господарства і всіх причетних до цих галузей. Бо проголосували за введення додаткового земельного податку на всі лісові землі України. Це означає, що, якщо Закон підпише Президент, то за площі, вкриті лісом, користувачі платитимуть двічі. Згідно з діючою системою оподаткування, сьогодні вже сплачується податок за лісові землі, як рентна плата.
У такому випадку це призведе до подорожчання, щонайменше, у 1,5–2 рази деревини, що реалізується на ринку. Через високу вартість деревини більшість підприємств деревообробної промисловості будуть зупинені, а тому припинять роботу й постачальники сировини – лісогосподарські підприємства. Страждатимуть, у першу чергу. лісові господарства Півдня і Сходу країни, бо на утримання штату охорони і захисту лісу вже третій рік (через повне припинення державного фінансування) лісоресурсні області перераховують їм свій одноденний заробіток.
Вже зараз за землі, вкриті лісами, до бюджету регулярно надходять податки. За 1 півріччя 2018 року тільки львівськими держлісгоспами до бюджетів усіх рівнів сплачено 133 млн гривень податків та зборів.
Під час наради представники громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування підготували колективне звернення до керівництва держави, Верховної Ради з проханням виключити дану поправку, яка, за словами Голови Товариства лісівників України Юрія Марчука, направлена на розвал лісопромислового комплексу, в тому числі, всієї деревопереробної галузі країни.
Марія БАБИЧ
Газета "Природа і суспільство"
Колективне звернення
Президенту України
ПОРОШЕНКУ Петру Олексійовичу
Голові Верховної Ради України
ПАРУБІЮ Андрію Володимировичу
Прем'єр-міністру України
ГРОЙСМАНУ Володимиру Борисовичу
Першому заступнику Міністра аграрної політики та продовольства України
МАРТИНЮКУ Максиму Петровичу
Виконуючому обов’язки Голови Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин
БАКУМЕНКУ Олександру Борисовичу
Виконуючому обов’язки Голови Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
ДИРІВУ Анатолію Борисовичу
Голові Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики
ЮЖАНІНІЙ Ніні Петрівні
Голові Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва
ГАЛАСЮКУ Віктору Валерійовичу
Колективне звернення громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування
Законопроектом 6490-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» була внесена поправка, що передбачає земельний податок на всі лісові землі України.
Фактично це передбачає подвійне оподаткування. За діючою системою оподаткування на сьогодні вже справляється податок за лісові землі як складова рентної плати.
Об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів була заготовлена деревина в деревостанах понад 40 років та другорядні лісові матеріали, побічні лісові користування та використання корисних властивостей лісів (рекреація, спорт, оздоровлення тощо). При цьому сума податку у лісах Державного агентства лісових ресурсів України становила 900 млн грн, з яких 50% вносилися до державного бюджету, а 50% до місцевого. Складовою цього податку був і земельний податок.
Чистий земельний податок надходив до місцевого бюджету, обраховувався на нелісові землі, що є в складі земель лісогосподарського призначення, на яких розміщені сільськогосподарські угіддя, споруди і адмінбудівлі підприємств лісового господарства, лінії електропередач тощо.
При застосуванні зазначених норм, крім рентної плати, передбачається на всі лісові землі ще один податок (фактично це подвійне оподаткування).
Тому введення нового земельного податку на всі лісові землі України призведе:
1. До необхідності оподаткування земель, які знаходяться в стадії створення деревостанів (незімкнуті лісові культури, зруби, прогалини) або на яких зростають насадження до 40-річного віку і в яких неможливо отримати деревину, придатну для реалізації (вигідніше вирощувати сільськогосподарські культури, аніж ліс).
2. Оподатковуватимуться всі захисні ліси південних і східних областей Степової та Лісостепової зон, які вже й так останні три роки знаходяться без бюджетної підтримки, де звільнилося 50% працюючих, а площа лісових пожеж з кожним роком збільшується.
3. Оподатковуватимуться ліси з обмеженим лісокористуванням – у заказниках регіонального і місцевого значення, інших об’єктах природно-заповідного фонду.
При загальному обсязі реалізації майже 14 млрд грн за 2017 рік, загальна сума податків підприємств лісового господарства – близько 4 млрд грн. Додатковий земельний податок прибавить до цієї суми від 3 до 10 млрд грн, залежно від рішення місцевих громад.
У такому випадку це призведе:
1. До подорожчання, щонайменше, у 1,5–2 рази деревини, що реалізується на ринку.
2. Через високу вартість деревини більшість підприємств деревообробної промисловості будуть зупинені, а тому припинять роботу й лісогосподарські підприємства.
3. До ризиків збільшення інтенсивності рубок, що може негативно вплинути на підвищення продуктивності, поліпшення якісного складу лісів і збереження біорізноманіття в лісах.
4. До значного збільшення вартості утримання мисливських господарств.
Такої системи оподаткування, як передбачено даною поправкою, з урахуванням решти податків, що вже сплачуються, немає в ЄС та розвинених країнах світу.
Від імені асоціації і громадських організацій, в яких об’єднані сотні тисяч працюючих у лісовому господарстві, деревообробній промисловості та мисливському господарстві, звертаємось до Вас з вимогою виключити з зазначеного законопроекту цю поправку через механізм її переголосування або через вето Президента України.
Вважаємо, що створення фонду фінансування лісового господарства згідно з Указом Президента України № 381/2017 від 21 листопада 2017 р. та проектів законів «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8239; «Про внесення змін до пункту 256.3 статті 256 Податкового кодексу України (щодо фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8240; «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (щодо фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8246; «Про внесення змін до Лісового кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8238 могли б вирішити питання фінансування здійснення комплексу заходів з охорони, захисту, розширеного відтворення лісів Півдня та Сходу, а до місцевих бюджетів можна направити 100% плати за спеціальне використання лісових ресурсів.
Ми вважаємо, що внесення цієї поправки в достатньо продуманий закон, спрямований на підтримку фермерських господарств, не відповідає нормам цього закону. Дана поправка викличе значний суспільний резонанс і збільшить соціальну напругу, перш за все, у сільській місцевості. Вона є деструктивною, спрямованою на розвал лісогосподарської галузі, конфлікти з місцевими громадами та сільським господарством.
Згадана поправка заблокує інвестиції в деревообробну промисловість та унеможливить створення нових робочих місць у лісових регіонах України, звідки люди й так масово виїжджають на роботу до країн ЄС.
Голова Громадської ради при Держлісагентстві
А.І. Карпук
Віце-президент Лісівничої академії наук України, директор ННІ лісового і садово-паркового господарства НУБІП
П.І. Лакида
Голова Всеукраїнської громадської організації Товариство лісівників України
Ю.М. Марчук
Президент Асоціації «Меблідеревпром»
Ю.С. Медведєв
Президент Української асоціації деревообробного обладнання
О.О. Твердохліб
Голова президії Всеукраїнської ради Українського товариства мисливців та рибалок
М.С. Шуляр
https://www.ekoinform.com.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=292%3A2018-08-02-10-40-09&catid=7%3A2009-07-06-09-51-16&Itemid=41&lang=ru
У такому випадку це призведе до подорожчання, щонайменше, у 1,5–2 рази деревини, що реалізується на ринку. Через високу вартість деревини більшість підприємств деревообробної промисловості будуть зупинені, а тому припинять роботу й постачальники сировини – лісогосподарські підприємства. Страждатимуть, у першу чергу. лісові господарства Півдня і Сходу країни, бо на утримання штату охорони і захисту лісу вже третій рік (через повне припинення державного фінансування) лісоресурсні області перераховують їм свій одноденний заробіток.
Вже зараз за землі, вкриті лісами, до бюджету регулярно надходять податки. За 1 півріччя 2018 року тільки львівськими держлісгоспами до бюджетів усіх рівнів сплачено 133 млн гривень податків та зборів.
Під час наради представники громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування підготували колективне звернення до керівництва держави, Верховної Ради з проханням виключити дану поправку, яка, за словами Голови Товариства лісівників України Юрія Марчука, направлена на розвал лісопромислового комплексу, в тому числі, всієї деревопереробної галузі країни.
Марія БАБИЧ
Газета "Природа і суспільство"
Колективне звернення
Президенту України
ПОРОШЕНКУ Петру Олексійовичу
Голові Верховної Ради України
ПАРУБІЮ Андрію Володимировичу
Прем'єр-міністру України
ГРОЙСМАНУ Володимиру Борисовичу
Першому заступнику Міністра аграрної політики та продовольства України
МАРТИНЮКУ Максиму Петровичу
Виконуючому обов’язки Голови Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин
БАКУМЕНКУ Олександру Борисовичу
Виконуючому обов’язки Голови Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
ДИРІВУ Анатолію Борисовичу
Голові Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики
ЮЖАНІНІЙ Ніні Петрівні
Голові Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва
ГАЛАСЮКУ Віктору Валерійовичу
Колективне звернення громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування
Законопроектом 6490-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» була внесена поправка, що передбачає земельний податок на всі лісові землі України.
Фактично це передбачає подвійне оподаткування. За діючою системою оподаткування на сьогодні вже справляється податок за лісові землі як складова рентної плати.
Об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів була заготовлена деревина в деревостанах понад 40 років та другорядні лісові матеріали, побічні лісові користування та використання корисних властивостей лісів (рекреація, спорт, оздоровлення тощо). При цьому сума податку у лісах Державного агентства лісових ресурсів України становила 900 млн грн, з яких 50% вносилися до державного бюджету, а 50% до місцевого. Складовою цього податку був і земельний податок.
Чистий земельний податок надходив до місцевого бюджету, обраховувався на нелісові землі, що є в складі земель лісогосподарського призначення, на яких розміщені сільськогосподарські угіддя, споруди і адмінбудівлі підприємств лісового господарства, лінії електропередач тощо.
При застосуванні зазначених норм, крім рентної плати, передбачається на всі лісові землі ще один податок (фактично це подвійне оподаткування).
Тому введення нового земельного податку на всі лісові землі України призведе:
1. До необхідності оподаткування земель, які знаходяться в стадії створення деревостанів (незімкнуті лісові культури, зруби, прогалини) або на яких зростають насадження до 40-річного віку і в яких неможливо отримати деревину, придатну для реалізації (вигідніше вирощувати сільськогосподарські культури, аніж ліс).
2. Оподатковуватимуться всі захисні ліси південних і східних областей Степової та Лісостепової зон, які вже й так останні три роки знаходяться без бюджетної підтримки, де звільнилося 50% працюючих, а площа лісових пожеж з кожним роком збільшується.
3. Оподатковуватимуться ліси з обмеженим лісокористуванням – у заказниках регіонального і місцевого значення, інших об’єктах природно-заповідного фонду.
При загальному обсязі реалізації майже 14 млрд грн за 2017 рік, загальна сума податків підприємств лісового господарства – близько 4 млрд грн. Додатковий земельний податок прибавить до цієї суми від 3 до 10 млрд грн, залежно від рішення місцевих громад.
У такому випадку це призведе:
1. До подорожчання, щонайменше, у 1,5–2 рази деревини, що реалізується на ринку.
2. Через високу вартість деревини більшість підприємств деревообробної промисловості будуть зупинені, а тому припинять роботу й лісогосподарські підприємства.
3. До ризиків збільшення інтенсивності рубок, що може негативно вплинути на підвищення продуктивності, поліпшення якісного складу лісів і збереження біорізноманіття в лісах.
4. До значного збільшення вартості утримання мисливських господарств.
Такої системи оподаткування, як передбачено даною поправкою, з урахуванням решти податків, що вже сплачуються, немає в ЄС та розвинених країнах світу.
Від імені асоціації і громадських організацій, в яких об’єднані сотні тисяч працюючих у лісовому господарстві, деревообробній промисловості та мисливському господарстві, звертаємось до Вас з вимогою виключити з зазначеного законопроекту цю поправку через механізм її переголосування або через вето Президента України.
Вважаємо, що створення фонду фінансування лісового господарства згідно з Указом Президента України № 381/2017 від 21 листопада 2017 р. та проектів законів «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8239; «Про внесення змін до пункту 256.3 статті 256 Податкового кодексу України (щодо фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8240; «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (щодо фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8246; «Про внесення змін до Лісового кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі)» № 8238 могли б вирішити питання фінансування здійснення комплексу заходів з охорони, захисту, розширеного відтворення лісів Півдня та Сходу, а до місцевих бюджетів можна направити 100% плати за спеціальне використання лісових ресурсів.
Ми вважаємо, що внесення цієї поправки в достатньо продуманий закон, спрямований на підтримку фермерських господарств, не відповідає нормам цього закону. Дана поправка викличе значний суспільний резонанс і збільшить соціальну напругу, перш за все, у сільській місцевості. Вона є деструктивною, спрямованою на розвал лісогосподарської галузі, конфлікти з місцевими громадами та сільським господарством.
Згадана поправка заблокує інвестиції в деревообробну промисловість та унеможливить створення нових робочих місць у лісових регіонах України, звідки люди й так масово виїжджають на роботу до країн ЄС.
Голова Громадської ради при Держлісагентстві
А.І. Карпук
Віце-президент Лісівничої академії наук України, директор ННІ лісового і садово-паркового господарства НУБІП
П.І. Лакида
Голова Всеукраїнської громадської організації Товариство лісівників України
Ю.М. Марчук
Президент Асоціації «Меблідеревпром»
Ю.С. Медведєв
Президент Української асоціації деревообробного обладнання
О.О. Твердохліб
Голова президії Всеукраїнської ради Українського товариства мисливців та рибалок
М.С. Шуляр
https://www.ekoinform.com.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=292%3A2018-08-02-10-40-09&catid=7%3A2009-07-06-09-51-16&Itemid=41&lang=ru