ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

04 листопада 2018

Авиаторы МЧС вернулись с тушения пожаров в Турции


2 ноября, Минск /Корр. БЕЛТА/. Сегодня на аэродроме Липки под Минском спасатели встречали своих сослуживцев, которые вернулись из полугодичной командировки. Об этом БЕЛТА сообщили в МЧС Беларуси.

Вертолет МЧС Беларуси Ми-8 отправился в Турцию в апреле. Сегодня на его борту вернулись 7 человек летного и инженерно-технического состава во главе с руководителем подразделения Тадеушем Курсевичем. Приветствовал прибывших домой специалистов первый заместитель министра по чрезвычайным ситуациям Александр Худолеев, также их встречали близкие.



На протяжении шести месяцев личный состав авиации МЧС в Турции выполнял задачи по тушению лесных пожаров. За это время в сложных условиях высокогорья и жаркого климата вертолет Ми-8 выполнил 121 боевой вылет, 490 сливов воды, перевез 281 служебного пассажира.



В течение полугодичного сотрудничества в Турции работал 21 специалист авиации белорусских спасателей. Опыт взаимодействия МЧС Беларуси и Министерства лесного хозяйства Турции насчитывает 5 лет.

Фото МЧС

http://www.belta.by/society/view/aviatory-mchs-vernulis-s-tushenija-pozharov-v-turtsii-324206-2018/

Міжнародна конференція «Екологічні та соціальні виклики лісам і лісовому менеджменту та їх подолання»

В НУБіП України відбулася міжнародна конференція «Екологічні та соціальні виклики лісу". 

Учасники конференції представляючи увесь спектр інтересів і відповідальності в лісовому господарстві від науковців і освітян до управлінців, господарників та аудиторів виявилися єдиними у необхідності запровадження адаптивного лісового менеджменту зважаючи на екологічні та соціальні загрози. Приємно, що серед інструментів трансформації нової моделі господарювання, чільне місце було надано лісовій сертифікації за схемою FSC через запровадження національного стандарту відповідального ведення лісового господарства,"- прокоментував Павло Кравець, директор Національного представництва FSC в Україні.



У роботі взяли участь провідні вчені науково-дослідних інститутів і вищих навчальних закладів лісівничого профілю з Австрії, Білорусі, Італії, Китаю, Німеччини, Румунії, України, керівники і провідні спеціалісти лісової галузі, представники неурядових організацій та лісогосподарських підприємств.



Організаторами конференції виступили Національний університет біоресурсів і природокористування України, Національне представництво FSC в Україні, Державне агентство лісових ресурсів України, Національний лісотехнічний університет України, Товариство лісівників України за підтримки Німецько-українського агрополітичного діалогу.



Тематика конференції охоплювала широкий спектр питань присвячених оцінці стану лісів і лісового господарства, інституційним та економічним механізмам трансформації лісового господарства до адаптаційного лісового менеджменту.



Учасники конференції відзначали, що зміни клімату спричиняють глобальні виклики лісам і лісовому господарству. Вони проявляються у виникненні катастрофічних природних явищ, зокрема, зростанні кількості великих неконтрольованих лісових пожеж, зменшенні біологічної стійкості лісів і як наслідок масової загибелі лісових насаджень. В країнах перехідної економіки, зокрема Україні, ситуація ускладнюється тривалим процесом трансформації на фоні загострення соціально-економічних проблем.

За підсумками роботи конференції було одноголосно ухвалено Резолюцію, яку буде надіслано органам державної влади.

Резолюція - sites/default/files/u184/rezolyuciya_23.10.2018.pdf

Інформація із сайту FSC Ukraine
24 жовтня 2018 року
м. Київ

Рослесхоз выдал разъяснение по порядку расчета ущерба от лесных пожаров

В цепкие лапы попало письмо Рослесхоза с разъяснением расчета ущерба лесному фонду после лесного пожара. Довольно увлекательно и познавательно.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



О направлении разъяснений по порядку определения ущерба, нанесенного лесными пожарами



В адрес Федерального агентства лесного хозяйства неоднократно поступают обращения от органов исполнительной власти субъектов Российской Федерации, уполномоченных в области лесных отношений, по вопросу разъяснения порядка определения ущерба, нанесенного лесными пожарами, в том числе в зоне контроля лесных пожаров.

Постановлением Правительства Российской Федерации от 08.05.2007 № 273 «Об исчислении размера вреда, причиненного лесам вследствие нарушения лесного законодательства» (далее - Постановление № 273) и в соответствии со статьей 100 Лесного кодекса Российской Федерации, статьями 191.1, 260 и 261 Уголовного кодекса Российской Федерации, Правительством Российской Федерации утверждены таксы и методика исчисления размера вреда, причиненного лесам вследствие нарушения лесного законодательства. Это означает, что обязательным условием для проведения указанного расчета является подтверждение Факта нарушения лесного законодательства уполномоченными органами дознания и следствия.

При подтверждении уполномоченными органами дознания и следствия факта нарушения лесного законодательства в соответствии со статьей 100 Лесного кодекса Российской Федерации осуществляется возмещение вреда, причиненного лесам и находящимся в них природным объектам.

Возмещение ущерба - это компенсация причиненных убытков лицу, право которого нарушено. Вопросы компенсации убытков регулируются Гражданским кодексом Российской Федерации (далее ГК РФ).

В силу статьи 15 ГК РФ под убытками понимаются расходы, которые лицо, чье право нарушено, произвело или должно будет произвести для восстановления нарушенного права, утрата или повреждение его имущества (реальный ущерб), а также неполученные доходы, которые это лицо получило бы при обычных условиях гражданского оборота, если бы его право не было нарушено (упущенная выгода.

недополученные налоги, вынужденные затраты на восстановление поврежденного или погибшего насаждения и пр.).

В соответствии с пунктом 3 приложения 3 Постановления № 273 при причинении вреда лесам, в том числе лесным насаждениям, вследствие воздействия лесных пожаров, возникших в результате поджога или небрежного обращения с огнем, в состав ущерба, включаются расходы, связанные с приведением соответствующей территории в состояние, пригодное для дальнейшего использования, а также расходы, связанные с тушением лесных пожаров.

Пунктом 4 приложения 3 Постановления № 273 определено, что в случае если в соответствии с таксами размер ущерба исчисляется исходя из размера затрат, связанных с выращиванием сеянцев и саженцев, созданием лесных культур, лесосеменных и маточных плантаций, молодняка естественного происхождения и подроста, очисткой территории и приведением ее в состояние, пригодное для дальнейшего использования, изготовлением и установкой лесоустроительных и лесохозяйственных знаков, устранением повреждений лесной дороги или дорога противопожарного назначения, применяются действующие на момент совершения правонарушения установленные уполномоченными органами исполнительной власти цены и нормативы затрат, которые непосредственно связаны с выполнением указанных работ.

Пунктами 5 и 6 приложения 3 Постановления № 273 установлено, что в случае если в соответствии с таксами размер ущерба исчисляется исходя из ставок платы за единицу объема лесных ресурсов, применяются ставки платы, установленные постановлением Правительства Российской Федерации от 22.05.2007 № 310 «О ставках платы за единицу объема лесных ресурсов и ставках платы за единицу площади лесного участка, находящегося в федеральной собственности» (далее - Постановление № 310), органами государственной власти субъектов Российской Федерации, органами местного самоуправления в пределах их полномочий, определенных в соответствии со статьями 81-84 Лесного кодекса Российской Федерации в отношении вывозки древесины на расстояние до 10 км. При исчислении стоимости древесины разделение ее на деловую и дровяную не производится. В этом случае применяется ставка платы, установленная в отношении деловой древесины средней крупности.

Возмещение ущерба за вред, нанесенный окружающей среде и природным ресурсам, является одним из важнейших экономических механизмов,

обеспечивающих экологическую безопасность. С одной стороны, такой механизм должен гарантировать сохранность природных объектов, а с другой стороны, быть понятным и обоснованным с экономической точки зрения. В связи с этим отличительной особенностью исчисления размера вреда, причиненного лесам вследствие нарушения лесного законодательства. предусмотренного Постановлением № 273. является применение кратности (такс) в соответствии с приложениями I и 2, пунктами 3, 5,6 и 9 приложения 3 названного постановления, так как указанные меры являются формой наказания за правонарушение.




В случае возникновения лесных пожаров от природных факторов (по причине, не связанной с нарушением лесного законодательства), а также если не подтвержден Факт нарушения лесного законодательства уполномоченными органами дознания и следствия (не установлено, что пожар возник в результате поджога или небрежного обращения с огнем), таксы (кратность), при исчислении размера вреда, не применяются.

Реальный ущерб лесам, как объекту государственной федеральной собственности (утрата или его повреждение), соответствует стоимости древесины на корню и определяется согласно Постановлению № 310, которым в соответствии со статьями 73 и 76 Лесного кодекса Российской Федерации утверждены вышеуказанные ставки и особенности их применения.

Также, пунктом 70 Правил тушения лесных пожаров, утвержденных приказом Минприроды России от 08.07.2014 № 313, установлено, что в течение пяти дней после ликвидации лесного пожара руководителем лесничества или лесопарка, составляется акт о лесном пожаре. Данные о ходе тушения лесного пожара предоставляются специализированной лесопожарной организацией. В акте о лесном пожаре указываются в том числе:

что обнаружено на месте возникновения лесного пожара (остатки костра, признаки сельскохозяйственного пала), что может способствовать установлению причин лесного пожара;

если имело место нарушение правил пожарной безопасности в лесах, указывается вид нарушения и предполагаемое время его совершения; лица, причастные к возникновению лесного пожара (с указанием фамилии, имени, отчества, места работы, должности и их местожительства). В тех случаях, когда указанные лица не установлены, указываются данные, необходимые для расследования;

предварительная оценка потерь в результате лесного пожара в естественных и стоимостных характеристиках (древесины на корню, заготовленной лесопродукции, зданий, сооружений, машин, оборудования и другого имущества, стоимость работ по очистке территории, стоимость лесовосстановительных работ, стоимость работ по тушению лесного пожара, общая предварительная сумма ущерба).

Акт о лесном пожаре составляется по каждому лесному пожару, в том числе возникшему в зоне контроля, где на основании решения Комиссии по предупреждению и ликвидации чрезвычайных ситуаций и обеспечению пожарной безопасности органа исполнительной власти субъекта Российской Федерации, прекращена или приостановлена работа по тушению лесного пожара. В акт о лесном пожаре, возникшем в зоне контроля, указанной комиссией вносятся данные о принятом решении. Для определения площади, пройденной огнем при лесном пожаре, в том числе в зоне контроля, необходимо руководствоваться Методическими указаниями по измерению площади, пройденной огнем при лесном пожаре, утвержденными приказом Минприроды России от 05.05.2016 № 277.

С учетом изложенного расчет реального ущерба, причиненного лесам вследствие воздействия лесных пожаров, следует осуществлять в соответствии с Постановлением № 310 и статьей 15 ГК РФ, а после подтверждения уполномоченными органами дознания и следствия факта нарушения лесного законодательства производить пересчет ущерба как вреда, причиненного лесам вследствие нарушения лесного законодательства в соответствии с Постановлением № 273.

Н.С. Кротов
Заместитель руководителя

Національні парки відмовляються від біотехнічних заходів в заповідних зонах

Національні парки Верховинський і Святі Гори, на прохання Київського еколого-культурного центру, взяли рішення про переміщення біотехнічних споруд за межі заповідної зони парків. Це пояснюється тим, що різні годівниці і солонці в даний час активно використовуються браконьєрами як місця для відстрілу диких тварин, а також тим фактом. що біотехнічні споруди не сприяють підтримці природних процесів і явищ, які є головним завданням заповідників і заповідних зон. Крім того, біотехнічні споруди в заповідних зонах та заповідниках заборонені ст. 16 Закону "Про природно-заповідний фонд України".

Дякуємо дирекції цих національних парків за зусилля, спрямовані на підтримку заповідного режиму.

Листи національних парків Верховинський і Святі Гори про перенесення біотехнічних споруд із заповідних зон:

img20181101

03 листопада 2018

Як волинські школярі з лісівниками прибирали ліс. ФОТО



Вихованці Ратнівського шкільного лісництва – учні Ратнівської школи №2 ім. Миколи Заліпи – долучилися до традиційної акції «Чистий ліс».

У результаті кількагодинної роботи дітей та лісівників 2 листопада було прибрано місця біля рекреаційних пунктів, де люди найчастіше полюбляють відпочивати, а також придорожні лісові масиви, – пише прес-служба Волинського ОЛУМГ.

Подібні акції з прибирання лісівники разом зі школярами організовують та проводять традиційно.

«Мета таких заходів – не просто прибрати ліс, а вкотре привернути увагу людей до проблеми стихійного засмічення, якої нам досі не вдалося позбутися», – йдеться у повідомленні.



Valentina Ivanchenko
Волинь Сьогодні, 16:54

Ніжинське лісове господарство б’є на сполох: дрова здорожчають у вісім разів!!!

«ЗНИЩИМО ЛІС РАЗОМ!», – такий лозунг звучить, як на мене, чи не в кожному прийнятому за минулі роки Законі України. Взяти, хоча б, до уваги останній Закон України від 16 серпня 2018 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств».



Здавалося б, реформують фермерське господарство, а мова йде з-поміж іншого про все ті ж ліси. Відповідно до цього документу, лісові господарства мають сплачувати і земельний податок, і рентну плату. Усе б нічого, але сума цього податку збільшується майже у 8 разів. Тобто, щоб спромогтися виділити кошти на вирощування лісу, охорону від незаконних рубок і пожеж, врешті-решт, на заробітну плату і податки, лісові господарства повинні (ЗМУШЕНІ!!) будуть підняти ціну на свою продукцію.

Поясню: якщо сьогодні в середньому куб дров твердої породи коштує 450 грн, то після вступу Закону в силу цей же куб купуватимуть за 3600 грн, пиловник сосновий: до – в середньому 1560 грн, після – 12480 грн. Вражає? Хто зможе собі дозволити купити лісопродукцію? Це спричинить двоякий ефект: по-перше, лісові господарства стануть неплатоспроможними, і вже у 2019 році їх ліквідують. Ліси перейдуть у приватну власність. І одразу постає питання: хто з нових власників виділятиме кошти на відновлення і охорону лісів?

По-друге, дрова стануть непідйомно дорогими, а опалення домівок, шкіл, дитячих садочків ніхто не відміняв. Що робити? У ліс, по дрова! І валитимуть тоді не просто сухостій, стиглі за віком або хворі дерева, а все підряд. Садити, звичайно, знову ж таки ніхто не буде. Результат: нема лісових господарств – нема відновлення і збереження лісу – нема ЛІСУ.
Висновків робити не потрібно. Усе зрозуміло й так. Жаль, тільки, що влада своїми законами провокує, а ми, прості споживачі, навіть не стаємо на захист свого, споконвічного, що належало і мало б належати нам…..

Лісові господарства ще роблять спроби врятували ліс. Так, у минулу п’ятницю працівники ДП «Ніжинський лісгосп» зустрілися із представниками місцевого самоврядування. Саме від розміру податку, який приймуть депутати на сесіях, і залежатиме подальша доля лісу.
Зустріч пройшла доволі жваво, адже виходить так, що влада, надавши можливість вибору відсоткової ставки податку для лісгоспів місцевим радам, зіштовхує лобами людей на місцях.



З одного боку, представники самоврядування розуміють, що у лісовому господарстві працюють їхні односельчани, які у випадку втрати роботи залишаться без копійки, а так, як знайти роботу на місцях просто не реально, виїдуть шукати кращої долі у міста чи за кордон. Окрім того, навіть ті надходження, що йдуть від лісгоспу зараз, припиняться, адже підприємство ліквідують.

З іншого боку, висока цифра нового податку звучить так приємно, адже нею можна буде позакривати дірки у місцевому бюджеті. Жаль, тільки, що стоятиме ця цифра тільки на папері, адже для лісового господарства сплатити її хоча б одноразово фізично неможливо…

Прес-служба ДП “Ніжинське лісове господарство”

by vika on 09.09.2018
Ніжин

Вирубка лісу це благо


Побачив оголошення прес-конференції, де стверджують що вирубка лісів це зло. Насправді вирубка лісу це благо, а чому я так вважаю, читайте нижче, і якщо мої аргументи Вас переконали, поширте за можливості серед своїх друзів, щоб фейків було менше. Отже моя правда про ліс така:

1) Ліс відновний ресурс, який садиться, доглядається і заготовляється лісівниками. Господарський цикл в лісі 60-120 років. 

2) Однією з головних цілей вирощування лісу є заготівля деревини для потреб людей. Деревина супроводжує життя людини від дерев'яної колиски до дерев'яної труни. Меблі, книжки, зошити, туалетний папір, серветки, вікна, двері, підлога і багато іншого вироблені з деревини. Чи готові організатори заходу, які вважають вирубку злом без цього всього обходиться?

3) Ліс виконує соціальну функцію. Деревина як сировина дає місця праці меблевикам, столярам, друкарям, лісівникам, та багатьом іншим.

4) Заготовлюючи деревину та облаштовуючи помешкання деревиною, ми отримуємо комфортне та екологічне житло. 

5) Здоровий ліс, як екосистема нашого довкілля можливий тільки тоді, якщо його доглядають лісівники, постійно здійснюючи рубки формування, освітлення, прорідження, санітарні та протипожежні. Без таких рубок ліс вмирає. 

6) Тільки здоровий ліс акумулює прісну воду, є джерелом струмків та річок, що дозволяє здійснювати продуктивну сільськогосподарську діяльність навколо лісу, і це дає ще один рівень економічних, соціальних та екологічних ефектів.

7) Ліс дає великий асортимент недеревних продуктів потрібних людині: лікарські рослини, ягоди, гриби, птахи, тварини, туризм і навіть простий психологічний релакс від прогулянки лісом.

8 ) Ліс сам не росте. Більше 95% українських лісів посаджені і вирощені українськими лісівниками.

9) Двома найбільшими загрозами українського лісу є популізм далеких від лісової науки людей, яким на жаль часто вірять більше ніж професіоналам та кліматичні зміни до яких і лісу і лісівникам ще треба адаптуватися.


Правда переможе, як і цей молодий дубочок виросте у кремезного дуба.


Відбулося перше засідання суду - нардеп Ігор Луценко і екологи проти Кабміну України на захист лісів


29 жовтня 2018 р в Окружному адміністративному суді м.Києва відбулося перше засідання за позовом народного депутата України Ігоря Луценка і Київського еколого-культурного центру до Кабінету Міністрів України. Народний депутат і екологи звинувачують Кабмін в невиконання Закону з охорони пралісів, який був прийнятий в минулому році http://zakon.rada.gov.ua/laws/ show / 2063-19

 Цим Законом Кабмін України був зобов'язаний протягом трьох місяців (до 3 грудня 2017 р.) внести зміни в підзаконні акти-Санітарні правила в лісах України та Правила поліпшення якісного складу лісів в частині повної заборони різних видів рубок у всіх категоріях заказників та інших об'єктах природно-заповідного фонду.

Як відомо, до останнього часу Держлісагентство України проводило і яке де ще проводить в заповідних об'єктах широкомасштабниі рубки. Так щорічно в Україні в заповідних об'єктах під час рубок та розчищення лісу від захаращеності заготовлювалося 1.001630 куб. м. деревини, тобто - більше 1 млн. кубів, що становить 1/15 - 1/17 від щорічної заготівлі деревини в Україні. 

Всього ж рубками і розчищенням лісу від захаращеності в об'єктах ПЗФ в Україні щорічно проходило близько 44000 га http://ecoethics.ru/skolko- lesa-ezhegodno-rubitsya-v- obekt ... /
Тому Держлісагентство України і «керуюче» їм Міністерство аграрної політики категорично проти того, щоб Закон про охорону пралісах став працювати - адже тоді лісники не зможуть рубати цінний ліс в заповідних об'єктах. Тому, швидше за все, вони домовилися з чиновниками Кабміну, а може і з самим Гройсманом (або з його заступниками), щоб не виконувати Закон з охорони пралісів. Однак, зовсім не очікували, що народний депутат Ігор Луценко і екологи подадуть в суд на Кабмін.

На першому засіданні, яке знімали два телеканали, представник Мін'юсту України (а за процедурою саме Мін'юст захищає в судах Кабмін) попросив залучити до судового процесу Міністерство аграрної політики на боці Кабміну. Від позивачів не заперечували - за законом саме це міністерство відповідає за лісову політику в країні, а значить, теж має разом з Гройсманом, понести покарання за невиконання Закону з охорони пралісів. 

Наступне судове засідання відбудеться 23 січня 2019 р

Прес-служба російського сайту КЄКЦ

Щорічно в Новоград-Волинському лісгоспі вирощується близько 2 мільйонів сіянців


Всі вони наступного року висаджуються на лісових ділянках! Щоб вони стали «дорослим» лісом ще 5-7 років лісівники доглядають за ними, як за малими дітьми. А зрілим цей ліс сьогоднішні лісівники навряд чи побачать… Чи задумуються сьогодні ті, хто без докорів сумління називає лісівників не інакше, як не злочинцями та злодіями, ЯКА ЦЕ ПРАЦІЯ???!

Цього року новоград-волинські лісівники висіяли в розсадниках 17 видів деревних і чагарникових порід Загальна площа цих посівів – 2,3 гектара. Найбільше площі відвели під сосну, ялину, модрину та дуб.

Кілька років в підприємстві практикують вирощування сіянців із закритою кореневою системою. Для цього в 2016 році в Курчицькому та Малоцвілянському лісництвах побудовано дві стаціонарні теплиці з автоматичним поливом. В наступному році таку ж теплицю введено в експлуатацію і в Новоград-Волинському лісництві, де планується вирощувати понад 150 тис. саджанців із закритою кореневою системою.
Щороку в підприємстві збирають понад 7000 кг лісового насіння - це більше 18 видів деревних та чагарникових порід. Головні з них - дуб звичайний, сосна звичайна та ялина заготовляються виключно з об’єктів постійної лісонасінневої бази. В поточному році тут планують завершити будівництво шишкосушарки для отримання власного насіння сосни та ялини.

Головному лісівнику області вручили нагороду Міноборони (ФОТО)


Сезон нагород рівненських посадовців, які представляють "БПП "Солідарність", схоже, - у розпалі. Нещодавно голова Рівненської ОДА Олексій Муляренко та депутат Рівненської міської ради Богдан Гапяк отримали церковні ордени. А тепер Віталій Сухович, який очолює Головне управління лісового та мисливського господарства в Рівненській області, був відзначений Міністерством оборони. Йому вручили медаль у формі зірки.


Про нагороду п. Сухович повідомив сам:
«На виізній колегії агентства лісових ресурсів України, що проходила на території Чернігівської області отримав високу нагороду Міністерства оборони України. Це заслуга всього колективу лісівників Рівненщини.СЛАВА УКРАІНІ- ГЕРОЯМ СЛАВА!!!»


Згідно нагородному листу, посадовця відзначили «За значний особистий внесок в організації та надання всебічної допомоги особовому складу частин та підрозділів ЗСУ та активну громадянську позицію».
Нагадаємо, Державне підприємство «Рокитнівський держспецлісгосп» подало позов до Рівненського окружного адміністративного суду на Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства.
У позові лісгосп просить визнати протиправною «бездіяльність управління щодо видачі спеціальних дозволів на заготівлю деревини та зобов’язати здійснити видачу відповідних дозвільних документів».

03.11.2018 14:15