ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

10 листопада 2018

Лісівники Рівненщини садять ліс



Сприятливі погодні умови осені дозволяють лісівникам Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства продовжити цьогоріч роботи з лісовідновлення – посадки лісових культур. Нині зруби заліснюють працівники Костопільського, Клеванського, Соснівського лісгоспів.

Загалом, з початку року в області посаджено понад 4 тис га лісових культур, що становить 110% за запланованих завдань на 2018 рік. Лісівники постійно контролюють своєчасне заліснення всіх зрубів. Зараз у лісгоспах садять ліс на ділянках, де цьогоріч відбувалася заготівля деревини.

На сьогодні лісівники області активно проводиться комплекс робіт з підготовки до весняної лісокультурної кампанії 2019 року. Зокрема, проводиться підготовка ґрунту для посадки лісових культур навесні наступного року та завершуються роботи із заготівлі лісового насіння деревно-чагарникових порід. На сьогодні в області заготовлено майже 50 тонн насіння, яке буде використано для посіву лісових розсадників у 2019 році.

- Можна з впевненістю сказати, що наші лісогосподарські підприємства будуть повністю забезпечені якісним власних посадковим матеріалом для проведення лісокультурної кампанії 2019 року. Про це свідчать попередні підрахунки та обстеження розсадників лісгоспів, ми задоволені результатом інвентаризації, відтак готуємося до весни наступного року, - зазначив начальник Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства Віталій Сухович, - На сьогодні наші лісогосподарські підприємств вирощують достатньо високоякісного посадкового матеріалу у теплицях, коробах та на лісових розсадниках. Ми також маємо можливість реалізовувати сіянці основних лісоутворюючих порід іншим лісокористувачам.

Прес-служба Рівненського ОУЛМГ
10.11.2018, 08:32 

Стало відомо, яка зарплата в лісівників Закарпаття (ІНФОГРАФІКА)




Середня зарплата лісівників Закарпаття – понад 10362 гривень. Саме стільки становить середньомісячна зарплата лісівників області.

В підпорядкуванні Закарпатського обласного управлінням лісового та мисливського господарства 12 лісогосподарських, 5 лісомисливських, 2 лісодослідні господарства, ДП «Закарпатліссервіс» та НПП «Зачарований край», на яких працює 3000 працівників. Серед основних завдань і напрямків соціальної політики управління є забезпечення зростання реальних доходів працівників. Про це під час засідання колегії наголосила заступник начальника відділу бухобліку, економіки, фінансово-бухгалтерського обліку та звітності ЗОУЛМГ Мар’яна Чоповдя. Т

ак за результатами діяльності 9 місяців поточного року середня заробітна плата одного штатного працівника на підприємствах управління складає 10362 грн., тобто зросла порівняно з аналогічним періодом минулого року на 2287 грн., або 28%.

Серед лідерів по розміру середньомісячної заробітної плати залишаються ДП «Берегівське ЛГ» (16933грн.), ДП «СЛАП «Іршаваагроліс» (13343грн.), ДП «Виноградівське ЛГ» (12369 грн.), ДП «Довжанське ЛМГ» (11834грн.), ДП «Великобичківське ЛГ» (11579грн.), ДП «Свалянське ЛГ» (11017грн.) та ДП «Міжгірське ЛГ» (11002грн.), ДП «Перечинське ЛГ» (10807грн), ДП «Рахівське ЛДГ»(10777грн), ДП«УжгородськеЛГ» (10736грн), ДП«Брустурянське ЛМГ» (10643грн).

Закарпатське обласне управління має вищий рівень заробітної плати штатного працівника серед обласних управлінь карпатського регіону та на 9 позиції по галузі. Івано- Франківське – 8 887грн. Львівське ОУЛМГ – 10 186 грн. Чергівецьке ОУЛМГ - 8 368 грн. Держлісагентство - 10 777грн.

Найбільшого відсотку росту заробітної плати в порівнянні з аналогічним періодом минулого року в наступних лісгоспах: ДП «Верхньогірське ЛГ» – ріст 162%; ДП «Довжанське ЛМГ» – ріст 158%; ДП «СЛАП» Іршаваагроліс» – 156%; ДП «Воловецьке ЛГ» - ріст 1 49%; ДП «Ясінянське ЛМГ» - 141%; ДП «В.Березнянське ЛГ» - 141%; ДП «Брустурянське ЛМГ» – ріст 139%; ДП «Мукачівське ЛГ» – ріст 139%; ДП «Тячівське ЛГ» – ріст 133%; ДП «Мокрянське ЛМГ» – 131%.

Варто зазначити, що зберігається тенденція до зростання середньомісячної заробітної плати. Її середньомісячний рівень перевищує майже в 3 (2,8) рази розмір мінімальної заробітної плати та майже в 6 (5,6) разів рівень прожиткового мінімуму для працездатних осіб, повідомила Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ.

08.11.2018 17:13 

Ученые рассказали об экологической катастрофе амазонских лесов



Амазонские леса не могут так быстро адаптироваться к климатическим изменениям, жаре и засухам. Об этом говорят ученые. Как сообщает mir24.tv, потепление в любом случае станет причиной изменения структуры лесов. Но им на смену будут приходить другие растения, которые будут более устойчивы к нехватке воды и заполнению пустующих ниш.

многолетние исследования показывают, что эти процессы не происходят в бассейне Амазонки. Засуха, которая за последние 10 лет проявляется в регионе все чаще, нанесла джунглям существенный ущерб. Гибель ряда деревьев ускорилась, а новых растений не так много и они не компенсирую все потери.

Также леса существенно пострадали от человеческой деятельности. Активная вырубка сократила их территорию в несколько раз. Но даже в тех участках, которые находятся в безлюдных местах, дела идут не самым лучшим образом.


10 ноября 2018, 05:23 | 

Зачем Украина закупает никому не нужные турецкие беспилотники

Украине нужна грамотная военно-техническая политика, а не спонтанные, "политически обоснованные" закупки техники за рубежом.


Беспилотник Bayraktar TB2

Ещё раз про турецкие беспилотники, которые собирается купить, или уже купило наше верхнее военно-политическое руководство. В информационном пространстве гремят победные реляции порохоботов, звучит осторожная и не очень критика специалистов, не утихают споры среди обывателей, оперирующих размерами, высотами, расстояниями... Всеобщая компьютеризация, доступность гаджетов и повальное увлечение социальными сетями уже привели к тому, что всякий дилетант, смотрящий время от времени "Дискавери", смело высказывает своё "авторитетное" мнение во всех областях науки и техники. И вал псевдонаучного мракобесия уже давно потопил в море посредственности все проблески здравого смысла...

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕЕсли бы враги захватили Украину...Речь идёт о вероятной покупке турецкого беспилотного летательного аппарата Bayraktar TB2, который представляет из себя одномоторный моноплан популярной для таких БПЛА двухбалочной схемы с толкающим винтом. По такой схеме у нас в стране производится беспилотник PD-01 компании "Укрспецсистемз" - меньших массы и размеров, и с более скромными характеристиками. По этой же схеме разрабатывается беспилотник "Антонова" БК-01 "Горлица", летающий макет которого демонстрировали в прошлом году. Есть в Украине и другие подобные аппараты, созданные в инициативном порядке.

В отличие от украинских, турецкий аппарат имеет значительно большие геометрические размеры: его длина - 6,5 метров, размах крыла - 12 метров, он оснащён мощным поршневым двигателем, и может находиться в воздухе до 24 часов на высоте до почти 7 км. При этом он может нести и бомбовую нагрузку до 50 кг.

На этом его условные "достоинства" заканчиваются. Для нашей страны, для нашей войны Bayraktar TB2 совершенно не годится. Этот турецкий гигант, в отличие от отечественных аппаратов, предназначенных для ведения разведки в тактической глубине, разрабатывался для решения совсем других задач. Как и американские беспилотники MQ-1 Predator и MQ-9 Reaper, турецкий "Байрактор" предназначен для поиска, обнаружения и уничтожения точечных целей в условиях отсутствия у противника современных средств ПВО.

Попросту говоря, он предназначен для борьбы с курдскими повстанцами, которые десятки лет борются за независимость Курдистана. Именно для этого "Байрактор" может долго барражировать над заданным районом, охотясь за караванами, автомобилями и отдельными боевиками. При этом скорость аппарата не превышает 220 км/ч, а крейсерская всего 130 км/ч - меньше чем у истребителей Первой мировой войны. Это очевидная плата за экономичность и долгое время полёта.

Bayraktar TB2, по своей сути, - это большой патрульный, полицейский, жандармский аппарат, но никак не военный. Его способность нести бомбовую нагрузку 50 кг не должна вводить в заблуждение - это всего-навсего одна или две управляемые планирующие бомбы или управляемые ракеты для уничтожения слабозащищённых объектов. Но вот добраться до объекта атаки в условиях противодействия современных средств ПВО и РЭБ такой аппарат не может.

Посмотрим на опыт применения американских MQ-9 Reaper (Википедия):

В 2007-2008 годах БПЛА Reaper совершили 16 вылетов по целям в Афганистане. В частности, Reaper сбросил бомбу на грузовик, перевозивший минометный расчёт талибов. В сентябре 2009 года БПЛА Reaper начали применять против сомалийских пиратов. В апреле 2010 в Афганистане ударом Reaper был убит один из руководителей "Аль-Каиды" Шейх аль-Масри. В мае 2012 года - уничтожен один из руководителей йеменского крыла "Аль-Каиды". В сентябре 2016 года ударом Reaper был убит один из лидеров "Аль-Каиды" в Йемене Абдаллах аль-Санаани.

Данных по потерям Reaper-ов я не нашёл, а вот его предшественника Predator сбивали советскими средствами ПВО довольно часто. Первый был сбит в 1995 году в Боснии, второй в 1999-м в Югославии. В 2001-м сбили в небе Ирака после "подавления" ПВО крылатыми ракетами. В том же 2001 "Предатор" сбили талибы в Афганистане. В 2002 иракский истребитель сбил очередной аппарат. В 2003 иракцы сбили беспилотник ракетой. В 2015 "Предатор" был сбит в Сирии.

Всякий раз, когда американцы использовали такие беспилотники, они действовали либо в условиях, когда у противника нет ПВО, или когда ПВО формально подавлено. Потому что такие аппараты предназначены исключительно для борьбы с легковооружённым противником, который скрывается где-то в горах, в лесу, где его надо долго выискивать, барражируя на большой высоте. Если этот беспилотник попытаться использовать против российских войск или формирований коллаборационистов на Донбассе, то он будет гарантированно сбит в считанные минуты, потому что заметен и визуально, и с помощью радиолокаторов, и легко захватывается инфракрасной головкой наведения. А скорость и маневренность аппарата не оставляют ему вообще никаких шансов.

Юрий Бутусов пишет, что покупка таких аппаратов "это стратегически важное событие для обороны Украины".

Бутусов признаёт, что на Донбассе применять этот аппарат из-за высокой плотности ПВО не получится, но считает, что:

1. Покупка Bayraktar TB2 - это "освоение новых технологий", которых у Украины нет.

2. Покупка имеет большое политическое значение, когда Украине фактически никто ничего из оружия не продаёт.

3. Якобы, эти "Байракторы" можно применять для "проникновения на малых высотах" в тыл противника, и для нахождения и уничтожения целей "не входя в зону ПВО".

Я не согласен с такими утверждениями. Конечно, закупка турецких противопартизанских беспилотников имеет "важное" для нашей обороны значение, но только потому что ставит крест на создании отечественных ударных беспилотников поля боя и на разработке своих высокоточных боеприпасов для них. Денег, как известно, на всех не хватит. Ни о каком "освоении" современных технологий тут не может быть и речи - никакому из конструкторских коллективов Украины не позволят разобрать и изучить оборудование самолёта и его боеприпасов. Разве что сделают исключение для КБ "Антонова", но и то лишь потому, что они создавать беспилотники неспособны.

И что в этом "Байракторе" такого, чего мы не умеем делать? - Планер и двигатель - на уровне легкомоторной авиации, а легкомоторные самолёты у нас успешно строят. Авионика и радиоэлектроника? - Так они во всём мире приблизительно одинаковая, отличается качеством, и у нас частично разрабатываются и производятся. А что не производится - можно купить... Управляемые бомбы и у нас делают. А наведение боеприпаса с БПЛА - стандартная техническая задача, которая не решена только потому, что до сих пор никому это было не нужно.

Тезис про "проникновения на малой высоте в тыл противника" не выдерживает критики. Такой огромный самолёт заметен везде и всегда, а российская ПВО плотно контролирует весь диапазон высот в зоне оккупации. И может сбивать наши самолёты даже за линией фронта, над неоккупированной территорией.
Следует понимать, что беспилотники - это не какое-то очередное "чудо-оружие", которое чем больше, тем лучше. Беспилотные аппараты - это всего-навсего инструмент ведения войны, и не такой уж новый, как многим кажется. Первые БПЛА появились ещё в начале прошлого века, и уже во Второй мировой войне активно использовались для нанесения ударов. Просто в наше время, с развитием компьютерных технологий и электроники в целом, беспилотные аппараты стали использоваться повсеместно.

Беспилотники нельзя оценивать только по размеру, дальности, грузоподъёмности и времени полёта. БПЛА бывают очень разные, большие и маленькие, и разного предназначения. Поэтому оценка турецких Bayraktar TB2 по размаху крыла, времени полёта и высоте - заведомо ложная. Нам такие аппараты не нужны. Нам нужны малогабаритные, малозаметные, неприхотливые в эксплуатации, недорогие и потому массовые беспилотные разведчики. Нам нужны дроны-камикадзе - от малых поля боя, до дальних и мощных по своей разрушительной силе, как израильский Наrор, который предназначен для уничтожения, в первую очередь, средств ПВО противника. Нам нужны беспилотные ударные вертолёты для борьбы с вражеской бронетехникой. Нам нужны транспортные беспилотные системы для эвакуации раненных и для доставки боеприпасов и других грузов в зону ведения боевых действий.

Украина в состоянии создавать современные беспилотные аппараты. За годы войны этот тезис уже получил своё подтверждение - отечественные беспилотники хорошо знают на фронте. Наша страна может создавать и современную электронику, средства связи, авионику. И управляемые боеприпасы для БПЛА - тоже; на войне они уже используются.

Всё, что нам нужно, - это грамотная военно-техническая политика. Не спонтанные, "политически обоснованные" закупки техники за рубежом, а государственный заказ на конструкторские изыскания, проектирование, постройку аппаратов и систем на конкурсной основе под решение чётко прописанных практических задач в интересах Вооружённых сил.

К сожалению, сегодня никакой системной работы в этом направлении нет. СНБО лоббирует только создание ракет разного назначения под эгидой КБ "Луч", направляя в эту сферу львиную долю скудных ресурсов. А покупка турецких БПЛА никаким образом не послужит развитию отрасли, это всего лишь предвыборный пиар действующего пока ещё президента за наши с вами деньги. А война идёт...

Юрий Касьянов

волонтер, активист
10 ноября 2018, 08:29

Депутатська комісія не прийняла фінансовий план "Віноблагролісу" на 2019 рік



Проблеми та перспективи розвитку підприємства "Віноблагроліс" та його 22 філій обговорювали вінницькі депутати. Нестача трудових ресурсів, слабка робота з продажу сировини, майже повна відсутність технічної бази з виготовлення продукції, мінімальна рентабельність підприємства. Ось проблеми, які були підняті під час засідання комісії з питань бюджету фінансів та обласних програм Вінницької обласної ради. Чому виникла така ситуації в одного з монополістів лісового ринку Вінницької області, що включає в себе 130 тисяч гектарів території, намагався з'ясувати кореспондент Vlasno.info.

— З 2015-го року ми на 300% підвищили дохідну частину, - говорить заступник генерального директора "Віноблагроліс" Юрій Іорданов. - Зараз в нас активно розбудовуються виробничі бази. Тільки на вторинному ринку деревини ми можемо підняти свої доходи. Зараз немає планових доходів, бо влітку перероблену щепу та іншу продукцію так сильно не купують, як будуть робити це взимку.

tuv 12 1
За дев'ять місяців 2018-го року "Віноблагроліс" заробив більше 97,5 мільйони гривень. Це на 4,4 мільйони, або на 15% вище, ніж в 2017-му. Проте його рентабельність складає 5,3%, а це трошки більше 1,1 мільйон гривень чистого прибутку. Податку сплатили 36 мільйонів гривень, що на 35% більше, ніж минулого року. Посадили 590 гектарів лісу. Заготовлено 49 тисяч кубів деревини. У користуванні організації 2 тисяч гектарів під рубку, використали 0,6 від загальної площі.

Ситуацію в галузі пояснив голова комісії з бюджету фінансів та обласних програм Вінницької обласної ради Геннадій Мазур:

— Мені не дуже подобається така ситуація. Ми закладали одні цифри в планах, зараз ви нам говорите про інші. Йде вже четвертий квартал, а цифри не гарні. Зараз 30% всього лісу області знаходиться у використанні "Віноблагролісу". Ніхто не бере участь в тендерах "ProZorro". Вони навіть не заявляються. А виграє приватний підприємець, в якого немає лісу в користуванні.

tuv 10 1
Керівник ДП "Барський райагроліс" Максим Ломака каже, що бере участь в тендерах вже протягом трьох років, але постійно їх програє. Вважає причиною те, що у приватних підприємців деревина дешевше. Проте, не знає, де вони беруть цю дешеву деревину.

tuv 11 1
Юрій Іорданов вважає, що проблема в ціні на деревину, бо в Хмельницькій області, яка знаходиться поряд, куб деревини вартує на сто гривень меньше.

— Щоб виправити дану ситуацію, треба брати участь в тендерах системи освіти, охорони здоров'я. Бо на даний час виграють приватні підприємці. В мене біля Тростянця "ЗІЛ" щодня возить по кілька разів ліс-кругляк, семиметровку, який міг би нормально перероблятись на дошки, - говорить Геннадій Мазур. - Протягом останніх кілька років були виділені близько 5-ти мільйонів гривень на зрізання придорожньої смуги та 21 мільйон на щепопереробні машини. Але досі результату в прибутках немає.

tuv 14 1
За словами директора Департаменту фінансів Вінницької ОДА Миколи Копачевського, зараз тендери у Вінницькій області виграють представники Одеської, Житомирської та Хмельницької області.

— Під час тендерів не потрібно показувати походження деревини, - зауважив заступник голови Вінницької обласної ради Михайло Кременюк. - Антимонопольний комітет заборонив давати таку інформацію. В підприємців дешеві дрова можуть бути через злочинний зговір. Тобто, ця деревина може мати нелегальне походження.

tuv 15 1
tuv 13 1
Іншими проблемами є недостатня кваліфікація та якість працівників. З 22 дочірніх підприємств високі показники у "Вінницького райагролісу", "Тростянець райагролісу", "Тульчинського райагролісу" та "Немирівського райагролісу". В середньому рентабільність всіх 22 дочірніх підприємств "Вінницяоблагролісу" 3-5%, це від 180 до 350 тисяч гривень чистого прибутку.

tuv 3 1

Читайте також, Чотири підприємства «Віноблагроліс» мають штраф від податкової 

http://vlasno.info/ekonomika/3/finansi/item/27205-vinnytskyi-lisovyi-monopolist-proh

09 листопада 2018

Ліси розбрату

Віталій НАЗАРЕНКО.



Питання власності агролісів і управління ними нещодавно постало настільки гостро, що ледь не заблокувало подальшу роботу Чернігівської облради і посварило різні політичні табори, які донедавна цілком мирно уживалися в сесійній залі. Що буде з агролісами і чи справді передача їх громадам стане панацеєю для останніх?

Були колгоспні

ДО 1994 РОКУ агроліси були закріплені за місцевими колективними господарствами. Вони відносно молоді — вік стиглості не перевищує 70-75 років. Коротко кажучи, мова про повоєнні насадження. 1994-го облрадою для поліпшення управління лісами було створено КП «Чернігівоблагроліс». У тих районах, де були масиви колгоспних насаджень, сформували 17 райагролісгоспів — його дочірніх підприємств. Загалом кількість площ, що була у підпорядкуванні «Чернігівоблагролісу», перевищила 181 тисячу гектарів. Не секрет, що в призначенні керівника підприємства завжди існував політичний складник — його обирали більшістю облради. Отже, хто контролював більшість, той контролював ліс.

КП «Чернігівоблагроліс» — це одне з найприбутковіших комунальних підприємств обласного представницького органу. Тож коли постало питання долі лісів, прощатися з куркою, яка несе золоті яйця, посадовці не захотіли. Втім, не все так просто, як може видатися на перший погляд.

Громадам чи трудовим колективам?

ГОЛОВА Городнянської ОТГ Андрій Богдан безапеляційний: вимагає передати насадження негайно.
— Агроліси не є власністю облради — це спільна власність, яку ми віддавали свого часу для ефективного управління нею, — наполягає керівник громади. — Якщо область не може дати їм раду, то ми візьмемо на себе всю повноту відповідальності. Більше того, відповідно до Закону «Про місцеве самоврядування», облрада зобов’язана передати нам ліси.

Солідарні з думкою голови громади і працівники ДП «Городнярайагролісгосп». Нещодавно колектив відкрито виступив проти призначення керівником їхнього ресурсного підприємства одіозного ставленика з Чернігова й ледь не заблокував роботу депутатів.

«Бунтівних» городнянських лісівників підтримують не всі колеги. «Як бути там, де немає громад? Наприклад, у нас ОТГ не сформована, — порушує питання директор комунального підприємства «Новгород-Сіверський райагролісгосп» Василь Лакоза. — Підприємства не можна шарпати, як заманеться. Агролісгоспи слід передати у власність трудовим колективам, дозволити їм самостійно обирати своїх керівників і брати участь в управлінні. А от більшість податків треба переводити на місця».

Не знають, як далі бути, і в «Ріпкирайагролісгоспі». Підприємство працює на 16 тисячах гектарів у межах територій, на яких передбачено утворення чотирьох громад. Одна із «новонароджених» — Любецька — вимагає у господарства свою частку лісів уже негайно.
— Нас просто розірвуть, — переконаний головний лісничий підприємства Ігор Сірий. — Господарювати в лісі не так легко. Раз на 10 років ми замовляємо лісовпорядкування — це наукове дослідження коштує близько 1,6 мільйона гривень. Любецька громада вже вимагала віддати ліси, але в такому разі їм доведеться замовляти й лісовпорядкування. Крім цього, треба буде створювати аналогічне управління зі спеціалістами. Це означає, що нас, знову ж таки, доведеться розділити. Звісно, Городні простіше — там одна громада в межах району. А як бути нам? Думаю, все йде до приватизації — концесія, податок, тепер і це. Ми йдемо шляхом Росії, шляхом руйнації галузі.
Йому опонує голова Іванівської ОТГ Сергій Гарус: «Нам, громадам, радо віддали освіту, культуру, медицину, а фінансування не надали. Одноосібну участь в управлінні облагролісом необхідно демонополізувати, як і призначення керівників усіх районних райагролісів і керівника обласного — їх необхідно добирати за конкурсом та погодженням із відповідними громадами».

Щодо позиції облради, то скільки там політичних сил, стільки й думок. Голова облради Ігор Вдовенко вважає, що найдоцільніший тут принцип «і вам, і нам»: зареєстрував проект, у якому пропонує 51% корпоративних прав залишити за областю, а 49% віддати громадам. «Із 54 програм, які ми тут прийняли, 17 не фінансуються взагалі! Як можливо їх фінансувати, зважаючи на те, що ми роздаємо комунальне майно?» — обурюється посадовець і наголошує: поспіх тільки нашкодить, адже механізм подібної реорганізації агролісогосподарських підприємств відсутній, жодного прикладу подібних рішень у країні немає.

Його заступник Арсен Дідур натомість вважає, що агроліси конче треба віддати громадам: «Слід створити робочу групу, до якої увійдуть по одному представнику з кожної фракції, представник управління комунального майна і юридичний відділ апарату облради, та сформувати порядок їх передачі». Із ним погоджується чимало колег.

«Опоблоківець» Тетяна Ковальчук проти всіх: «Ми просто можемо втратити курку, яка несе хоч і не золоті, та хоча б якісь яйця».
— Гадаю, тут не потрібно винаходити велосипед, — коментує ситуацію корюківський міський голова Ратан Ахмедов, який не є зацікавленою стороною. — Існує стандартний вихід із засновників і вхід у засновники. Громади базового рівня мають право на всю власність, яка в них є. Відповідно комунальне підприємство «Чернігівоблагроліс» і його дочірні підприємства — це власність громад, яку 1994 року незаконно в них забрали.
А от голова бюджетної комісії облради Анатолій Хавило вважає, що передати ліси громадам сьогодні технічно неможливо, а от працівникам — можна. «З того, що колгоспи віддали колишнім міжколгоспним лісгоспам, нічого не залишилось. Усе, що нині є, — потужна техніка, деревообробне обладнання, промислові бази, розсадники — надбане колективами агролісгоспів, — говорить він. — То хто передовсім має право на це майно? І чому не беруться до уваги думки та інтереси працівників агролісгоспів? Передача в оренду колективам при тому, що власником залишається громада, — одне з рішень, яке гарантуватиме надалі стабільну роботу галузі. Побоювання щодо подальшої «приватизації» безпідставні: в проекті рішення можна прописати порядок обрання керівника, співпрацю з ОТГ і не допустити втручання сторонніх осіб у діяльність агролісгоспів».

Не за те б’єтесь!

БЕЗПЕРЕЧНО, питання передачі лісів надскладне, і тут не може бути однозначної відповіді, надто тепер, коли реформа місцевого самоврядування ще не завершилась. Однак значно нагальнішим є спрямування рентної плати. Нині ці гроші йдуть на рахунки обласного та державного бюджетів. І тут раціональну думку висловлює Ратан Ахмедов.
— Ця рента має йти громадам, бо ми нині маємо нерівність аграрних і лісових регіонів, — наголошує мер Корюківки. — Виходить так, що рента з лісів йде в бюджет області та держави, а земельна — на місця. Відповідно Семенівська громада, в якої 70% зайняті лісом, не має таких надходжень, як, наприклад, аналогічна громада в аграрному регіоні. Це треба негайно виправляти.
Слушне зауваження, особливо зважаючи на те, що держава поклала на громади здійснення соціальних функцій, а податки з лісових територій ідуть у всі бюджети, крім громад та районів, де ці ліси ростуть. Тож шановним обранцям не варто ламати списи в питаннях зміни власника, а погодити передачу ренти з рубок головного користування в бюджети районів і ОТГ. Це набагато легше, до того ж жоден агроліс від цього не постраждає. Натомість зміна власника місцеві податки не збільшить, а лісовим ОТГ додатково на рік потрібно саме 10-20 мільйонів гривень.

На Волині осучаснюють переробку деревини новими потужними лініями



ВОЛИНЬ


У ДП «Старовижівське ЛГ» запрацювала потужна сучасна лінія з переробки деревини. Про це інформує прес-служба ВОУЛМГ.

Державними лісовими підприємствами Волині переробляється 32% від заготівлі круглого лісу. Річна норма переробки деревини цією лінією – 16 тисяч м3. На підприємстві створено 18 нових робочих місць із комфортними умовами, щомісячні обсяги реалізації продукції зростуть на 2,2 млн грн. За індикативними розрахунками, зросте заробітна плата працівників і становитиме вона в межах 12 тисяч гривень. Про це поінформував начальник ВОУЛМГ Олександр Кватирко під час запуску нової лінії, що знаходиться на території Дубечнівської ОТГ. Її голова Анатолій Костючик задоволений співпрацею з держлісгоспом.

«Тільки за 10 місяців цього року завдяки нашим лісівникам до сільського бюджету надійшло майже 600 тисяч гривень. До кінця року надійде ще не менше 200 тисяч. Це суттєві кошти для нашої громади. Крім того, отримуємо допомогу і у вигляді деревини, допомагають лісівники і дровами, – розповів керівник громади.

На закупівлю та встановлення лінії було витрачено 3 млн грн, зароблених підприємством. Окупність об’єкта – 3,5 роки. Директор ДП «Старовижівське ЛГ» Анатолій Ярмолюк зазначив, що за зміну тут перероблятиметься до 30 кубів круглого лісу. Працюватиме лінія у 2 зміни. Роботу виконуватимуть 54 людини, переважно – жителі місцевої громади. Підприємство подбало і про доїзд для працівників. На Волині було придбано та встановлено три таких дереообробних лінії. Ще дві буде запущено в роботу у ДП «Камінь-Каширське ЛГ» та ДП «Любомльське ЛГ».

Сьогодні, 16:18

Мінприроди росте вширину


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 31 жовтня 2018 р. N 930

Київ

Про внесення зміни у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. N 85

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Внести зміну у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2014 р. N 85 "Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів" (Офіційний вісник України, 2014 р., N 29, ст. 814; 2015 р., N 86, ст. 2882), замінивши позицію

"Мінприроди       241        239"

такою позицією:

"Мінприроди       267        261".

2. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2019 року.

Прем'єр-міністр України                В. ГРОЙСМАН


Інд. 75


НАГАДАЄМО

Держаудитслужба виявила мільярдні порушення в Мінекології


Порушення виявлені за низкою бюджетних програм Державна аудиторська служба оприлюднила дані фінансового аудиту виконання бюджетних програм у Міністерстві екології та природних ресурсів України за період з 01.01.2015 до 31.12.2017. Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням...

Концепція створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля"


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 7 листопада 2018 р. N 825-р

Київ

Про схвалення Концепції створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля"

1. Схвалити Концепцію створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля", що додається.

2. Міністерству екології та природних ресурсів разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити та в установленому порядку подати у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України план заходів з реалізації Концепції, схваленої цим розпорядженням.

Прем'єр-міністр України                                        В. ГРОЙСМАН


Інд. 75



СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 7 листопада 2018 р. N 825-р

КОНЦЕПЦІЯ
створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля"


Проблеми, які потребують розв'язання

Розвиток телекомунікаційних технологій, глобальних інформаційних мереж та автоматизація технологій отримання, обробки, представлення візуалізації даних спричинили високий рівень очікувань громадян на доступ до екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища, існуючі екологічні ризики/загрози для безпечної життєдіяльності, екологічну перспективу в електронному вигляді, вимогу модернізації державного управління, прозорості та відкритості діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, впровадження сучасних електронних форм взаємодії та залучення громадян до прийняття управлінських рішень.

Сучасні проблеми із забезпеченням надання вільного доступу до екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища в електронному вигляді спричинені:

нездатністю/низькою спроможністю державного управління для запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного та природного характеру, недостатньою оперативністю системи державного кризового реагування;

невизначеністю інформаційних потреб державного управління у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, які могли б стати стратегічною основою формування програм моніторингу навколишнього природного середовища як основи генерування екологічних даних та інформації;

відсутністю загальнодержавної природоохоронної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури органів державної влади та органів місцевого самоврядування для виконання їх повноважень та акумуляції інформації у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;

недостатньо чітким розподілом повноважень, низьким рівнем координації дій та інституційної спроможності органів державної влади та органів місцевого самоврядування у збиранні, накопиченні та обміні екологічною інформацією, внаслідок чого існують автономні та неуніфіковані за структурою реєстри/бази даних, наявне дублювання функцій, нераціональне використання коштів державного бюджету на збирання та накопичення однотипної інформації про стан навколишнього природного середовища;

наявністю значної кількості несистематизованої та непереведеної у цифровий формат екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища на паперових носіях;

необхідністю приведення нормативно-правових актів з питань надання, збирання, звітності, експертного аналізу, накопичення, обміну та розпоряджання інформацією про стан навколишнього природного середовища у відповідність з європейськими вимогами;

відсутністю комплексного підходу та механізму автоматизованої інтегральної оцінки даних про суб'єкт господарювання, який використовує природні ресурси та спричиняє вплив на навколишнє природне середовище;

необхідністю впровадження ефективного превентивного механізму запобігання та протидії корупції, зменшення впливу корупціогенних ризиків і посилення громадського контролю за діяльністю органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Мета і строки реалізації Концепції
Мета створення загальнодержавної автоматизованої системи "Відкрите довкілля" (далі - система "Відкрите довкілля") - управління екологічною інформацією у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів відповідно до європейських стандартів і вимог для забезпечення дотримання екологічних прав громадян і забезпечення надання вільного доступу до екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища, екологічні ризики/загрози для безпечної життєдіяльності, екологічну перспективу із застосуванням телекомунікаційних технологій та глобальних інформаційних мереж досягається за такими напрямами:

впровадження механізму електронного урядування, інформатизації органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;

модернізація державного управління та цифровізація управлінської діяльності, зокрема процесу надання адміністративних послуг;

публікація та візуалізація відкритих даних та іншої геопросторової екологічної інформації у форматах, доступних і зручних для користувачів.

Реалізацію Концепції передбачено здійснити протягом 2018 - 2020 років.

Шляхи і способи розв'язання проблеми
Основними шляхами розв'язання проблеми є:

удосконалення нормативно-правового, інституційного, організаційного та ресурсного забезпечення для створення системи "Відкрите довкілля" та її компонентів;

формування загальнодержавної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, яка забезпечить безперебійну роботу системи "Відкрите довкілля";

створення компонентів системи "Відкрите довкілля" у процесі модернізації державного управління та впровадження механізму електронного урядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;

дослідна експлуатація та тестування компонентів системи "Відкрите довкілля" з метою її впровадження в експлуатацію в цілому.

Удосконалення нормативно-правового, інституційного, організаційного та ресурсного забезпечення створення системи "Відкрите довкілля" та її структурних компонентів передбачено здійснити такими способами:

ефективний розподіл повноважень і встановлення дієвого механізму координації органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції з питань створення, наповнення, впровадження, забезпечення функціонування та адміністрування системи "Відкрите довкілля";

нормативно-правове регулювання, а саме:

- процедура звітності суб'єктів господарювання, які використовують природні ресурси та спричиняють вплив на навколишнє природне середовище;

- конфіденційність даних відповідно до положень Протоколу про реєстри викидів та перенесення забруднювачів, ратифікованого Законом України від 3 лютого 2016 р. N 980-VIII;

- управління інформацією/даними системи "Відкрите довкілля", їх поширення та розпоряджання ними з урахуванням права інтелектуальної власності;

- відповідальність за надання неправдивої звітності/інформації/даних або ненадання інформації про стан навколишнього природного середовища до системи "Відкрите довкілля";

- запобігання інформаційному шантажу та іншим протиправним діям, що можуть бути вчинені на основі використання інформації/даних про стан навколишнього природного середовища системи "Відкрите довкілля", та запровадження відповідальності за такі дії;

формування прогнозу щодо суттєвих стратегічних наслідків використання потенціалу інформаційних ресурсів системи "Відкрите довкілля" (соціальних, екологічних, фінансово-економічних, політичних, міжнародних, транскордонних, правових тощо);

затвердження та виконання плану інформаційної політики та стратегічних комунікацій з питань системи "Відкрите довкілля";

забезпечення участі громадськості та експертів на всіх етапах створення системи "Відкрите довкілля", підготовки проектів рішень щодо наповнення та забезпечення її функціонування, здійснення контролю за реалізацією Концепції;

залучення заінтересованих сторін до консультацій;

зворотний зв'язок та надання можливості громадянам і громадським організаціям оприлюднити достовірні дані про стан навколишнього природного середовища;

дотримання основних вимог антикорупційного законодавства, принципів і заходів політики запобігання корупції шляхом створення модуля автоматизованої публікації деперсоніфікованих даних системи "Відкрите довкілля" на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних, забезпечення прозорості та доступності всіх процедур та процесів, пов'язаних із розробленням, забезпечення функціонування системи "Відкрите довкілля", оприлюднення екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища, існуючі екологічні ризики/загрози для безпечної життєдіяльності, екологічну перспективу.

Формування загальнодержавної інформаційно-телекомунікаційної інфраструктури органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, передбачається здійснювати шляхом затвердження порядків функціонування та адміністрування системи "Відкрите довкілля" та інформаційної взаємодії суб'єктів системи "Відкрите довкілля".

Передбачено створення таких компонентів системи "Відкрите довкілля":

система управлінської діяльності та документообігу з модулем інтеграції до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади і модулем для передачі документів на архівне зберігання, яка включатиме підсистему обробки документів з питань надання адміністративних послуг, забезпечить використання кваліфікованого електронного підпису та погодження проектів нормативно-правових актів в електронному вигляді;

гео-портал екологічних даних (з геоінформаційною/координатною прив'язкою даних на картографічному сервісі) з підсистемою моніторингу стану навколишнього природного середовища, реєстром викидів та перенесення забруднювачів, геоінформаційним реєстром територій та об'єктів природно-заповідного фонду, який включатиме метадані про стан навколишнього природного середовища інших держателів інформаційних ресурсів, аналітичні матеріали, статистичну інформацію, інформаційні матеріали громадських організацій екологічного спрямування (за згодою);

портал адміністративних послуг і державних екологічних реєстрів з модулем інтеграції до Єдиного державного порталу адміністративних послуг, який включатиме електронні сервіси приймання документів для отримання адміністративної послуги, надання суб'єктам звернення пакетів вихідних документів, консультування з питань адміністративних послуг у сфері охорони навколишнього природного середовища та екологічної безпеки, доступу до публічної частини екологічних реєстрів;

аналітична підсистема економічного і фінансового моделювання природоохоронної діяльності, прогнозування та підтримки прийняття управлінських рішень, звітності, планування, фінансування, здійснення стратегічної екологічної оцінки, розрахунків природоохоронного ефекту, можливої еколого-соціально-економічної вигоди, оцінки завданих чи потенційних екологічних та соціально-економічних збитків;

модуль інтеграції до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів для забезпечення інтероперабельності (взаємосумісності) з державними, європейськими, транскордонними реєстрами, кадастрами, інформаційними ресурсами, системами, зокрема з питань моніторингу стану навколишнього природного середовища та реєстру викидів та перенесення забруднювачів, а також до Спільної екологічної інформаційної системи Європейського екологічного агентства для виробництва, дослідження та оцінки екологічних показників, рекомендованих Європейською економічною комісією ООН для країн Східної Європи, Кавказу, Центральної Азії та Південно-Східної Європи, та обміну екологічною інформацією на міжнародному рівні.

Очікувані результати
Реалізація Концепції дасть змогу:

модернізувати роботу органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів шляхом уніфікації та стандартизації державних управлінських і ділових процесів;

досягти якісно нового рівня державного управління у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів на принципах результативності, ефективності, прозорості, відкритості, доступності, довіри та підзвітності;

сформувати загальнодержавну інформаційно-телекомунікаційну інфраструктуру органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;

забезпечити дотримання екологічних прав громадян у частині вільного доступу до екологічної інформації про стан навколишнього природного середовища, екологічні ризики/загрози для безпечної життєдіяльності, екологічну перспективу в електронному вигляді;

оприлюднити державні реєстри відкритих даних у сфері охорони навколишнього природного середовища, в тому числі раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, забезпечити їх інтеграцію у систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів;

модернізувати процедуру та підвищити якість надання адміністративних послуг у сфері охорони навколишнього природного середовища шляхом трансформації у цифровий формат (цифровізації);

забезпечити дотримання міжнародних зобов'язань України у сфері охорони навколишнього природного середовища, зокрема раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у тому числі передбачених Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, Конвенцією про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Орхуська конвенція) та Протоколом про реєстри викидів та перенесення забруднювачів;

забезпечити регулярне виробництво екологічних показників та оцінок для формування екологічної політики, прийняття управлінських рішень, обміну екологічною інформацією на міжнародному рівні відповідно до принципів Спільної екологічної інформаційної системи Європейського екологічного агентства.

Обсяг фінансових ресурсів
Фінансування заходів з реалізації Концепції здійснюється за рахунок і в межах коштів державного бюджету, затверджених на відповідний рік, а також з інших не заборонених законодавством джерел.

Обсяги видатків на виконання заходів Концепції уточнюються щороку з урахуванням можливостей державного бюджету, конкретизації заходів за результатами їх виконання у попередні роки.

____________

Роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження N 2-тп (мисливство) (річна) "Звіт про облік, добування та розведення мисливських тварин"


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ

РОЗ'ЯСНЕННЯ

від 30.08.2017 р. N 17.4-12/20

ЗАТВЕРДЖУЮ
Перший заступник Голови Державної служби статистики України
______________ А. В. Іщенко
30 серпня 2017 року

Роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження N 2-тп (мисливство) (річна) "Звіт про облік, добування та розведення мисливських тварин"

I. Загальні положення

1. Ці Роз'яснення містять інформацію щодо показників форми державного статистичного спостереження N 2-тп (мисливство) (річна) "Звіт про облік, добування та розведення мисливських тварин" (далі - форма).

2. Форма відображає інформацію про фактичну кількість основних видів наявних та добутих (вилучених) копитних тварин, хутрових звірів, пернатої дичини на мисливських угіддях, які надані у користування юридичним особам згідно з чинним законодавством, а також дані про штучне розведення мисливських тварин у розплідниках.

3. Значення всіх показників форми (одиниці вимірювання - голів) мають формат представлення у цілих числах.

4. За відсутності даних відповідні рядки (графи) форми містять прочерки.

5. Показники форми ґрунтуються на даних документів первинного обліку:

журналів обліку кількості диких тварин, дозволів на добування (ліцензій, відстрільних карток, дозволів на селекційний, діагностичний та науковий відстріл), щорічних контрольних карток обліку добутої дичини, актів випуску мисливських тварин для розселення на території мисливських угідь.

6. Фактична кількість диких тварин на території мисливських угідь відображається на основі матеріалів обліку диких тварин, проведеного після сезону полювання у звітному році, та весняного обліку кількості перелітних птахів.

Якщо у звітному році облік проводився декілька разів, то форма містить дані останнього обліку.

У тих випадках, коли облік кількості того чи іншого виду мисливських тварин не проводився у звітному році, форма містить дані останнього обліку цього виду.


II. Показники щодо кількості мисливських тварин та їх добування
(розділ I форми N 2-тп (мисливство) (річна))

1. Графа 1 вміщує дані про фактичну кількість мисливських тварин, наявних у мисливських угіддях на підставі матеріалів обліку звітного року.

2. Графа 2 вміщує дані про кількість добутих (вилучених) мисливських тварин на підставі дозволів на їх добування.

3. Рядок 200 містить загальні дані про кількість мисливських копитних тварин. Дані рядка 200 дорівнюють сумі даних рядків з 223 по 240.

4. Рядок 300 містить загальні дані про кількість мисливських хутрових звірів. Дані рядка 300 дорівнюють сумі даних рядків з 331 по 351.

5. Рядок 400 містить загальні дані про кількість мисливської пернатої дичини. Дані рядка 400 дорівнюють сумі даних рядків з 410 по 474.


III. Показники щодо розведення мисливських тварин у розплідниках
(розділ II форми N 2-тп (мисливство) (річна))

1. Графа 1 вміщує дані про кількість мисливських тварин, що розводяться у розплідниках.

2. Графа 2 вміщує дані про фактичну кількість мисливських тварин, випущених у природне середовище у власному господарстві, або реалізованих на сторону з метою розселення у мисливських угіддях.

3. Рядок 500 містить загальні дані про кількість копитних тварин у розплідниках. Дані рядка 500 дорівнюють сумі даних рядків з 501 по 507.

4. Рядок 600 містить загальні дані про кількість пернатої дичини у розплідниках. Дані рядка 600 дорівнюють сумі даних рядків з 601 по 605.

5. Рядок 700 містить дані про кількість хутрових звірів у розплідниках.

6. Роз'яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження N 2-тп (мисливство) "Ведення мисливського господарства" від 15.01.2014 року за N 18.1-12/4 є недійсними з 01.04.2018 року.


Директор департаменту статистики
сільського господарства та навколишнього
середовища Держстату

О. М. Прокопенко