ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

25 листопада 2018

Бюджет-2019 і зміни до Бюджетного та Податкового кодексів: що чекає аграріїв?

Бюджет-2019 і зміни до Бюджетного та Податкового кодексів: що чекає аграріїв? Рис.1

Агросектор на 2019 рік отримав 5,9 млрд грн на пряму підтримку з бюджету, тоді як у 2018 році на потреби АПК надали 6,3 млрд грн. За проект бюджету на наступний рік проголосували 240 нардепів о 6 годині ранку 23 листопада.

Ми проаналізували Бюджет-2019, зміни до Бюджетного Кодексу та до Податкового Кодексу України (ПКУ), а також коментарі депутатів, публікації видань.

Негативи

Всупереч тому, що вимоги Бюджетного кодексу встановлюють розмір державної підтримки АПК на рівні 1 % від загального розміру бюджету, з аграрної підтримки все ж таки був «знятий» 1 млрд грн. Тож в фінальному варіанті бюджету ця цифра становила 5,9 млрд грн, а не 6,9 млрд грн, як очікувалося - відзначив народний депутат Олег Кулініч на своїй сторінці у Facebook.
За рахунок цих коштів були збільшені видатки на Державний фонд регіонального розвитку. В той час ця сума була «знята» порівну з двох програм:
  • «Державна підтримка тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (мінус 500 млн грн), тож на цю програму направлять 3,5 млрд грн замість обіцяних 4 млрд грн2018 році ця сума становить 4 млрд грн, із яких на 26 жовтня на руки аграріям перераховано лише 593 млн грн);
  • «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» (теж мінус 500 млн грн). Тож на компенсацію вартості с/г техніки сума зменшилась на 500 млн грн — лишилося близько 800 млн грн (мало би бути 1,3 млрд грн, тоді як у 2018 році — 945 млн грн, з яких використано станом на 26 жовтня лише 293 млн грн).
800 млн грн закладено на фінансову підтримку розвитку фермерських господарств, 400 млн грн – держпідтримку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників. Тут обійшлося без змін.

Позитиви

По-перше, в тому числі і завдяки моїм наполяганням, було усунуто суперечливу норму, яка блокувала ефективне управління коштами державної підтримки. В Бюджетному кодексі раніше вимагалося, щоб рівно 20 % держпідтримки виділялося із загального річного бюджету АПК на компенсацію вартості закупівлі у вітчизняних виробників сільськогосподарської техніки та обладнання. Все упиралося в якраз в цю цифру – 20 %, адже точної відповідності їй було неможливо досягнути - пише Олег Кулініч.
Така жорстка цифра взагалі не давала змоги робити жодних «перекидок» і ефективно використовувати кошти, які просто «згорали» і не йшли на жодні інші програми. Все це вдалося вирішити дуже просто – змінивши формулювання наступним чином «до 20 відсотків». Це дає більш гнучкий механізм для ефективного використання коштів. Крім того до цього напряму було включено підтримку на закупівлю спеціальних вагонів для перевезення зерна, обладнання для виробництва біоетанолу та електроенергії з біомаси.

Ще одна «новела» Бюджету 2019 року – перейменування програми «Державна підтримка галузі тваринництва» на «Державна підтримка тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва)». Це означає, що наступного року не лише тваринники, але й інші аграрії зможуть скористатися державною підтримкою. Зокрема, вони зможуть отримати часткову компенсацію вартості будівництва та реконструкції приміщень для зберігання та переробки сільськогосподарської продукції.


Депутати «збили» закладену у ПКУ норму про обов’язкову індексацію орендованих с/г земель і закріпили «пільговий період» для агровиробників-орендарів на 2019-2023 роки.
Наразі в оренді по Україні перебуває приблизно 27 млн га с/г земель. В середньому орендар платить близько 10% від мінімальної оцінки землі орендодавцю на рік за 1 га землі, що у перерахунку становить 4 тис. грн за 1 га, — повідомив в.о. голови аграрного комітету, нардеп Олександр Бакуменко. — Якби запровадили норму про індексацію на показник інфляції (+ близько 10%), то ця сума зросла б у середньому на 400 грн на 1 га. Тобто сумарно по країні це означало б додаткові витрати для виробників щороку у сумі 8-10 млрд грн.
Окрім того, суттєві позитивні зрушення є у підтримці лісової галузі. У Бюджеті 2019 року на охорону і відтворення лісів виділено 365 млн грн. Крім того, було внесено відповідні зміни до Бюджетного кодексу, якими передбачено існування для цих потреб спеціального фонду у складі державного бюджету.

Так, 26% ренти за спеціальне використання лісових ресурсів (у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) будуть зараховувати до спеціального фонду державного бюджету. Ці кошти (близько 300 млн гривень у 2019 році) будуть використовуватись для ведення лісового і мисливського господарства, охорони і захисту лісів в лісовому фонді. 37% ренти за спеціальне використання лісових ресурсів пропонується спрямувати до загального фонду бюджетів міст республіканського значення, районних бюджетів та бюджетів ОТГ. Решта 37% будуть спрямовуватися до загального фонду Державного бюджету.

Крім того, були внесені зміни до Податкового кодексу, які вдвічі збільшують рентну плату і, відповідно, прогнозовані доходи бюджету. Також було врегульоване питання оподаткування лісових земель. Зокрема, встановлено максимальну ставку податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, - не більше 0,1 % та надано право місцевим радам встановлювати окремі ставки земельного податку за лісові землі.
Що я вам можу сказати про нічне прийняття бюджету? Ми вже бачимо, як з бюджету забрали мільярд гривень на підтримку аграріїв. Не маю сумніву – це лише перша ластівка, й надалі ми почуємо ще не одну неприємну новину. Аграрії забезпечують значну частку експорту і ВВП. І саме на цю галузь варто було б робити ставку, збільшувати інвестиції й підтримку фермерів, щоб отримати реальне зростання економіки. Та Уряд вкотре, замість того, щоб нагодувати курку, яка несе золоті яйця, пускає її під ніж», – заявив нардеп Геннадій Новіков на своїй сторінці у Facebook.
Нових деталей додала на прес-конфенеції і міністр фінансів Оксана Маркарова, презентуючи прийнятий бюджет.
Одна зі змін — перенаправлення фінансування з сектору АПК на Фонд мінрегіонрозвитку (1 млрд грн). Спочатку сума була 7,1, а у другому читанні було прийнято близько 6 млрд грн. Ми хочемо максимально залучати банківські структури для програми фінансування АПК. Хочемо, щоб банки фінансували аграріїв, а не посадовці перерозподіляли кошти», — заявила вона.
Значна потреба аграріїв не була врахована в Бюджеті-2019, але основне, щоб хоч ті кошти, які були виділені, дійсно були використанні за призначенням.
Загалом же хочу сказати, що, на жаль, задовольнити всі потреби аграрного сектору, які стоять дуже і дуже гостро, на даний момент важко, і в повній мірі і цього року це зроблено не було. Але головне – щоб ці кошти дійсно доходили до аграріїв, щоб механізми державної підтримки ефективно функціонували, а не були просто цифрами на папері. Тож якраз за це потрібно боротися - написав Олег Кулініч.

Для довідки:

Бюджет має 1,112 трильйона грн видатків і 1,026 трильйона грн доходів.
Дефіцит — 89,99 млрд грн. З 1 січня 2019 року прожитковий мінімум — 1853 грн, мінімальна зарплата — 4173 грн. Зростання ВВП — 3%. Інфляція — 7,4%, а індекс цін виробників — 10,1%.

Мінфін запланував зібрати на 2,9 млрд грн додатково податку на прибуток, на 9 млрд грн більше ренти на газ завдяки підвищенню цін на нього на 23%. Ще 1,4 млрд грн планується отримати від власних надходжень бюджетних установ.

Важлива зміна — Мінфін врахував пропозицію депутатів збільшити кошти, що переказуються Нацбанком, на 2 млрд грн до 47,6 млрд грн. Додатковий ресурс очікується від точкового підвищення різних видів рент: за використання лісових ресурсів, видобуток нафти, газового конденсату та залізної руди (сумарний ефект — додаткові 1,03 млрд грн).
Надходження від екологічного податку зростуть на 1,42 млрд грн, від акцизів — на 2,5 млрд грн.

Також читайте:

Беларусь и Украина будут взаимодействовать в подготовке кадров для лесной отрасли



Республиканский центр повышения квалификации руководящих работников и специалистов лесного хозяйства и Украинский центр подготовки, переподготовки и повышения квалификации кадров лесного хозяйства заключили соглашение о сотрудничестве в области образования в лесном хозяйстве. Об этом БЕЛТА сообщили в пресс-службе Министерства лесного хозяйства Беларуси. Стороны намерены содействовать развитию прямых связей и обмену опытом между научными и образовательными учреждениями, направлять своих представителей для участия в конгрессах, семинарах, конференциях, симпозиумах, учебных занятиях. В планах также сотрудничество в разработке и выпуске учебной и учебно-методической литературы, изучение возможности дистанционного обучения в научных и образовательных учреждениях.

В октябре Беларусь посетила делегация украинских лесоводов во главе с заместителем председателя Государственного агентства лесных ресурсов Владимиром Бондарем. Эксперты отметили высокий уровень организации учебного процесса в Республиканском центре повышения квалификации руководящих работников и специалистов лесного хозяйства. Стороны выразили намерение последовательно развивать сотрудничество в области образовательных и лесных технологий, в вопросах обучения преподавательского состава.

Источник: БелТА
24 Ноября 2018 17:35

Черные санитары Ленинградской области. ФИЛЬМ

Черные санитары - это работники лесохозяйственных и лесозаготовительных организаций, использующие санитарные рубки для заготовки древесины там, где рубки запрещены или ограничены, или теми способами, которые не соответствуют целевому назначению лесов. Черные санитары не только наносят большой ущерб лесам нашей страны, но и дискредитируют работу всего лесного хозяйства и всех честных специалистов лесной отрасли. Предлагаем вашему вниманию восьмиминутный фильм об этой беде наших лесов на примере конкретной запланированной санрубки на территории планируемого регионального заказника "Долина реки Смородинки" в Ленинградской области.



Ссылки на предыдущие сообщения и подборку по этой теме:

Как выглядит "сильное поражение короедом-типографом" в условиях дефицита ценной древесины: пример из Ленобласти

Почему люди часто не верят в честную работу лесопатологов: наглядный пример из Ореховского участкового лесничества Ленобласти

Подборка сообщений о сомнительных санрубках и опасной интенсификации лесопользования в защитных лесах Ленобласти


В МЧС России подвели итоги пожароопасного периода

Сегодня на тематическом селекторном совещании МЧС России обсуждались итоги работы по охране лесов от пожаров. В работе совещания в режиме видеоконференцсвязи принял участие начальник Главного управления МЧС России по Чеченской Республике Руслан Яхьяев.

По данным Федерального агентства лесного хозяйства, в этом году зарегистрировано почти 12 тыс. пожаров. В зону потенциального воздействия природных пожаров попали свыше 7,5 тыс. населенных пунктов, около 2 тыс. объектов социальной сферы, почти 3 тыс. садоводческих товариществ и около 1 тыс. объектов экономики.

Определены две основные причины пожаров: антропогенный фактор (81%) и сухие грозы (19 %). Анализ ситуации показывает, что одна из причин ухудшения лесопожарной обстановки – недостаточное внимание со стороны руководства регионов к ликвидации ЧС в лесах.
В ликвидации ЧС, возникших вследствие лесных пожаров, а также в защите населённых пунктов всего по стране участвовали более миллиона человек. Были задействованы свыше 200 тыс. единиц различной техники и 190 воздушных судов. Из них от МЧС России – свыше 190 тыс. человек личного состава, 26 тыс. единиц техники и около 60 воздушных судов.

Всего с начала пожароопасного периода было зарегистрировано 489 природных пожаров, перешедших на территорию поселений и садоводческих товариществ, которыми уничтожено 456 строений. Благодаря слаженным действиям личного состава пожарно-спасательных гарнизонов удалось избежать еще большего материального ущерба. Авиацией МЧС России с начала пожароопасного сезона было совершено почти 450 вылетов, произведено свыше 3 тыс. сливов воды, что позволило не допустить распространение пожаров на 127 населенных пунктов.

Надзорные органы МЧС России в этот период проверили соблюдение мер пожарной безопасности в населенных пунктах, садоводческих товариществах, детских лагерях, в исправительных учрежденьях уголовно-исполнительной системы, на объектах энергетики и транспорта, а также критически важных объектах, граничащих с лесами. Было установлено свыше 3 тыс. объектов и территорий с нарушениями установленных требований. К административной ответственности привлечены свыше 650 органов местного самоуправления, более 370 юридических и свыше 2 тыс. должностных лиц. Дознавателями МЧС России возбуждено 450 уголовных дел по фактам уничтожения или повреждения лесных насаждений пожарами. В суды направлено 21 уголовное дело, по которым вынесено 12 обвинительных приговоров. Были оштрафованы 52 должностных и 5 юридических лиц, а также 848 граждан.

24.11.2018

24 листопада 2018

На Вінниччині оштрафували підприємство через порушення порядку догляду за лісом



Спеціалісти відділу державного екологічного нагляду (контролю) природно-заповідного фонду, лісів та рослинного світу Державної екологічної інспекції у Вінницькій області провели планову перевірку одного із комунальних лісогосподарських підприємств Вінницької області, повідомляє Vlasno.info.

Під час проведення даної перевірки виявили, що підприємство не вживає заходів щодо вчасного проведення догляду та доповнення лісових культур дуба червоного 2017 року створення, що є порушенням статті 19 та 80 Лісового кодексу України.

Також інспекторами було виявлено, що підприємством допускаються випадки спалювання порубкових решток ближче 25 метрів від стіни ростучого лісу, залишення дерев у завислому стані та допущення пошкодження дерев.

За результатами перевірки винних осіб притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, підприємству видано припис на усунення виявлених порушень та пред'явлено претензію для відшкодування збитків, завданих державі.


Претензія сплачена підприємством у добровільному порядку та у повному обсязі.


24 листопада 2018, 18:20


Лісам Амазонки загрожує знищення



Темпи знищення тропічних лісів Амазонки досягли піку за останнє десятиліття.

За офіційними даними, з серпня 2017 по липень 2018 року було знищено близько 7,9 тисячі квадратних кілометрів найбільшого у світі тропічного лісу. Це територія, яка у п'ять разів перевищує площу Лондона.

Міністр охорони навколишнього середовища Бразилії Едсон Дуарте заявив, що причиною такої ситуації є нелегальна вирубка.

Такі цифри з'явилися на фоні занепокоєння щодо політики новообраного президента Бразилії Жаїра Болсонару.
Цей вогонь з нами надовго: П’ять міфів про лісові пожежіП’ять неочікуваних продуктів, які шкодять середовищу
Під час виборчої кампанії у 2018 році він обіцяв знизити штрафи за шкоду лісовому господарству та послабити можливості екологічного агентства.

Адміністрація новообраного президента також оголосила про плани об'єднати міністерства аграрної політики та охорони навколишнього середовища. На думку критиків, такі кроки загрожують тропічним лісам.

Останні дані уряду свідчать, що найбільше знищують ліси у бразильських штатах Мату-Гросу та Пара, там показники у порівнянні з минулим роком виросли на 13,7%.

Міністр Едсон Дуарте звинуватив у вирубці організовану злочинність та закликав до ефективних дій.



Амазонський тропічний ліс є найбільшим тропічним лісом у світі, там освоїлися багато рослин та тварин, які досліджуються вченими.

Більшість його площі перебуває у Бразилії, де за законами, землевласники повинні зберігати певний відсоток лісів.

Телеканал "2+2". Браконьєри рубають ліс посеред білого дня. ВІДЕО


Браконьєри рубають ліс посеред білого дня



Володимир Зузяк
Опубликовано: 24 нояб. 2018 г.

Лісові землі оподатковують

Шалене підвищення цін на деревину, безробіття, ліквідація виробничих підрозділів і, навіть, знищення лісгоспів може статися через новий податок на лісові землі та необдумані рішення очільників місцевих громад й сіл. У цьому переконують лісівники, маючи чимало аргументів.

Проте найбільша гірська громада має свою відповідь та не менш доказові факти на свою користь і хоче, щоб ліс та земля стали справжньою цінністю для населення та почали приносити прибуток селу. Адже потрібні якісні дороги, модернізовані освітні та медичні заклади та інші блага цивілізації.
А все почалося влітку, коли 10 липня був підписаний Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств». Згідно документа, всі лісові землі підлягають оподаткуванню (до цього податок сплачували лише з територій, зайнятих виробничими підрозділами, господарськими спорудами, конторами тощо, а заліснені землі не враховували).
 У такий спосіб держава дозволила місцевим громадам та селам збагатити свої скарбниці, прийнявши податкові ставки на землю, не більшими за 5 %. В свою чергу лісівники намагаються врегулювати відсоткову ставку на свою користь.
Дрова та будівельний ліс можуть подорожчати втричі
– Ми просили очільників сіл та громад не перевищувати земельну ставку за 0,1 %, як це зробили окремі громади Буковини. А, приміром, Селятинська ОТГ встановила 0,75 %, – розповідає директор ДП «Путильський лісгосп» Петро Фрей. – Якщо вдатися до підрахунків, то при ставці 1 % нам доведеться сплатити додаткових 12 млн. грн. за рік. Для громад та сіл це був би гарний прибуток. Для підприємства – це означало б повний крах. Адже за 2017 рік наш чистий дохід становив 1,5 млн. грн, а як заробити решта додаткових коштів?
Заробити за рахунок іноземних покупців лісоматеріалів не вдасться. Бо, за словами лісівника, попит на деревину значно знизився. На аукціонних торгах пиловник вже перевищив 2000 грн за кубометр. Підприємці також неохоче скуповують ліс, бо немає потенційних споживачів та ринків збуту. А після переробки, вартість деревини стає ще більшою.
– Нашим головним експортером на Азіатському ринку довгий час була Туреччина. Наразі ми не співпрацюємо. На Європейському ринку наш ліс купує Румунія, яка в свою чергу закидає нас листами з вимогою знизити ціни на товар. Це в той час, коли в країні зросли тарифи на газ, паливно-мастильні матеріали, що потягнуло за собою збільшення виробничих витрат, – розповідає Петро Фрей.
Якщо громади не переглянуть податкові ставки на землю, то керівник лісгоспу вбачає, що єдиним джерелом додаткових надходжень стане соціальна сфера.
– Якщо зараз кубометр дров підприємство продає по 250-270 грн, то через додаткове податкове навантаження, ціна може сягнути 750 грн. Втричі подорожчає і будівельний ліс (нинішня його вартість – 1100-1140 грн). Ось уявіть: школи заготовляють від 200 до 500 кубометрів дров на осінньо-зимовий період і, зазвичай, просять в нас розстрочку до грудня, бо бракує коштів. А в нас ще є садки, заклади медицини, пошти, пенсіонери, молоді сім’ї, яким також тяжко платити за дрова.
Та як знайти золоту середину? Законодавець частково врегулював це питання, встановивши мінімальну та максимальну ставки на землю. І саме очільники й депутати громад та сіл несуть відповідальність за якість життя своїх жителів. Варто знайти адекватне рішення і встановити об’єктивні та посильні ставки оподаткування, щоб боляче не вдаряти ні по людях, ні по лісовому господарству, яке є головним платником податків рацону, роботодавцем для багатьох селян, меценатом.
Якщо ж лісова галузь не витримає податкового навантаження, то наступним кроком, після підняття цін для населення, може стати звільнення робітників, ліквідація лісництв, виробничих підрозділів, які є у кожному селі, а далі знищення державного лісового господарства України та поступової приватизації зеленого багатства краю.
– Вже три роки лісівники та профспілки ведуть боротьбу проти створення Концепції приватизації лісів, яку стрімко нав’язують чиновники зі столиці. Нині хтось подумав, навіщо бити в лоба – підійдемо з іншого боку. Зробимо все їхніми ж руками. Податкова кабала і призведе до поступової денаціоналізації лісової промисловості. Якщо приватні ліси в Європі жорстко охороняються законами, то в Прибалтиці замість сосни і ялини зараз ростуть такі малоцінні породи, як береза, вільха, верба, – доводить власну думку директор підприємства.
Ліс та земля – це наше єдине багатство, чим і потрібно ділитися з громадою
У Селятинській ОТГ вважають, що податкова земельна ставка у розмірі 0,75 % не може призвести до економічних колапсів лісгоспів та не спровокує шалене підвищення ціни на дрова, а тим паче на ліс для будівництва.
– На сьогодні я бачу, що потрібно підняти ставку на повну одиницю, або ж, як це зробили на Заставнянщині – на цілих 5 %. Але громада та депутати прийняли лояльне рішення і з вересня по грудень цього року встановили ставку в розмірі 0,3 %, а з 2019 року – 0,75 %. Лісгосп готовий ділитися лише коштами із перевиконання своєї діяльності, а ділитися потрібно й іншими грошовими використаннями, котрі лісгосп протягом року спрямовує на будівництво лісових доріг, на закупівлю матеріально-технічних засобів, виплату премій тощо, – стверджує голова Селятинської ОТГ Валерій Полянчук.
Керівник каже, що єдиним природнім багатством громади є земля та ліс і кожен мешканець має право ними користуватися й так само будувати якісні дороги, розвивати інфраструктуру.
«А ви порівняйте матеріальні бази садочків та лісництв»
Аргументовані факти й цифри наводить заступник голови Селятинської ОТГ Андрій Бойчак та запевнячє, що рішення депутатів, яким встановлена ставка податку на лісові землі 0,75 %, не пригальмує ні роботу лісгоспу і не спровокує стрибка цін на дрова.
– Встановлюючи таку податкову ставку, ми користувалися статтею 277.1 Податкового кодексу України, яка говорить, що ставка податку на земельні ділянки повинна становити не менше 0,3 % та не більше 5 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі. Середньостатистичний показник по Чернівецькій області за 1 гектара ріллі складає 33 999,84 грн. Отже 1 гектар лісової землі за ставкою 0,75 % коштуватиме лісгоспу 255 грн. Таким чином підприємству за рік доведеться сплатити громаді 4 674 405 грн за площу лісів 18 331,1 гектара, – веде розмову Андрій Бойчак.
Керівники громади переконують, що попередньо вивчили всі законодавчі акти та зазирнули до фінансових звітів підприємства за 2017 рік, щоб і самим не залишитися без надходжень, і не знищити таку важливу для регіону лісову галузь.
– Ми бачимо гарні ресурси по ДП «Путильський лісгосп». Лише чистий дохід складає 1,5 млн грн і тільки цими коштами з нами готові ділитися. Та понад 6 млн грн було спрямовано на основні засоби підприємства – модернізовано обладнання, закуплено основні засоби, проведено капремонти тощо. Ми пропонуємо поділитися цими коштами з громадою, щоб, приміром, придбати для садочків нові комп’ютери та матрацики для дитячих ліжечок. А тепер пригадайте, якими є бази відпочинку лісгоспу з саунами та іншими зручностями.
Тепер візьмемо наступну цифру: 3,7 млн грн було спрямовано на будівництво та експлуатацію лісових доріг. Пропонуємо і цією сумою ділитися з громадою, адже у наших дорожніх фондах на сьогодні лише нуль грн. Тим паче, що саме лісова техніка і розбиває комунальну дорогу. Якщо раніше лісівники не мали права взятися за ремонт сільської дороги, то тепер є механізм, який дозволяє цими коштами поділитися, – зазначає Андрій Бойчак.
Також у громаді спростовують можливість підняття цін на дрова аж у три рази.
– Ми врахували всі моменти, і, навіть, можливий відсоток підняття ціни на дрова. Важливим документом в цьому питанні став лист директора підприємства Петра Фрея, де чітко написано: «… в разі прийняття ставки податку в розмірі 0,1 %, збільшення цін складатиме 2 %». Та навіть якщо, громада затвердить ставку 1 %, то ціни можуть зрости лише на 20 %, а не втричі. Це – проста арифметика, – пояснює посадовець.

Цифри:
  • 51 % – всіх лісів ДП «Путильський лісгосп» розташовані на території Селятинської ОТГ, а це – 18331,1 га.
  • 6131 га – або 0,29 % лісових земель Карпатського держспецлісгоспу розташовані на території Селятинської ОТГ.
  • 7117,5 га – лісової землі передані НПП «Черемоський». Проте, правоустановчих документів парк не має,  тому ці території все ще на балансі лісгоспу.
  • 70 % площі Селятинської громади вкрита лісами.
Горяни схвально віднеслися до нових законодавчих норм, бо вважають, що до сьогодні були обділені в можливості отримувати прибуток від власних земель. Адже залісненість гірських території складає 70 % від усієї площі, а податок за землю міг справлятися лише із 30 % територій. В той же час рівнинні громади отримують дохід від землі чи не з 90 % своїх площ.
– Тепер ми можемо сповна користуватися нашими головними ресурсами лісом та землею і розвивати свою громаду, – підсумував Валерій Полянчук.
Через хвилю заперечень та масові звернення лісівників до керівництва держави дію даного законодавчого нововведення призупинено до 2020 року. Триватимуть обговорення і доопрацювання, щоб прийняти правильні правки та уточнення до закону.

На Волині лісова дорога обійшлася у 4,5 мільона гривень



Нова лісова дорога сполучає Шацьк із трьома селами об’єднаної громади та населеними пунктами Ратнівщини.

Урочисто відкрили дорогу учора, 22 листопада, в рамках робочого візиту заступника голови Держлісагентства України Володимира Бондаря, голови Волинської облдержадміністрації Олександра Савченка, начальника Волинського ОУЛМГ Олександра Кватирка, – повідомляє Волинське ОУЛМГ.

Дорога сполучає Шацьк із селами Кропивники, Прип’ять та Вілиця, а також – з населеними пунктами Ратнівського району. На її будівництво витрачено 4,5 млн грн коштів підприємства.

Завдяки цій дорозі вдалося здешевити вартість вивезення деревини на 30 грн за 1 куб. м – за рахунок скорочення шляху вивезення деревини із 12 до 9 км. При вивезенні річного запасу – 12 тис. куб. м ­– економія становить 0,5 млн грн на рік (у Поліському лісництві зосереджені основні запаси стиглого лісу – 40% від річного плану ДП «Шацьке УДЛГ»).

Крім того, лісівники повністю розвантажити шляхи місцевого значення сіл Шацької ОТГ – тепер вивезення деревини відбувається винятково лісовою дорогою. Крім того, покращився доступ місцевого населення до лісових масивів.

12:03 24.11.2018

Судові рішення щодо поновлення на роботі Романа Олійника


ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

12 листопада 2018 року           Львів        № КДМ/11/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Онишкевича Т.В.,

суддів Обрізка І.М., Носа С.П.,

з участю секретаря судових засідань Сердюк О.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові заяву Державного агентства лісових ресурсів України про роз'яснення постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Державного агентства лісових ресурсів України, Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на роботі,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року частково задоволено апеляційні скарги Державного агентства лісових ресурсів України (далі - ДАЛР) та Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства (далі - Управління). Скасовано рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 7 травня 2018 року по справі № 809/23/18 та прийнято постанову, якою адміністративний позов ОСОБА_2 задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано наказ ДАЛР № 458-к від 21 листопада 2017 року «Про звільнення з посади першого заступника начальника Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_2». Визнано протиправним та скасовано наказ Управління № 90-к від 26 грудня 2017 року «Про звільнення з посади ОСОБА_2». Поновлено ОСОБА_2 на посаді першого заступника начальника Управління з 27 грудня 2017 року. Стягнено за рахунок бюджетних асигнувань Управління на користь ОСОБА_2 середній заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 95562,24 грн. з вирахуванням податків та обов'язкових платежів. Постанову суду в частині поновлення ОСОБА_2 на посаді першого заступника начальника Управління та присудження з Управління середнього заробітку за час вимушеного прогулу в межах суми стягнення за один місяць у розмірі 22 266,48 грн. допущено до негайного виконання.

Відповідач ДАЛР звернувся до апеляційного суду із заявою про роз'яснення постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року у справі. При цьому просив роз'яснити порядок виконання постанови апеляційного суду стосовно того хто саме із відповідачів (ДАЛР чи Управління) повинен виконати вказану постанову у частині поновлення ОСОБА_2 та на якій саме посаді, оскільки на даний час в Управлінні відсутня посада першого заступника начальника Управління.

Окрім того, просив роз'яснити порядок виконання вказаної постанови апеляційного суду щодо того, чи Управлінню необхідно сплатити на користь ОСОБА_2 середній заробіток за час вимушеного прогулу за один місяць у розмірі 22266,48 грн. з урахуванням податку на доходи фізичних осіб та військовий збір чи без такого врахування.

Представники ДАЛР та Управління у ході судового розгляду повністю підтримали заявлені вимоги, просили додатково роз'яснити порядок виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року у справі.

Позивач ОСОБА_2 та його представник у судовому засіданні апеляційного суду заперечили обґрунтованість вимог ДАЛР. Вважають їх такими, що спрямовані на зволікання із виконанням судового рішення.

Проаналізувавши вимоги заяви про роз'яснення судового рішення ДАЛР та матеріали адміністративної справи, апеляційний суд дійшов висновку про наявність підстав для її часткового задоволення, виходячи із такого.

Відповідно до приписів частини 1 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз'яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.

Подання заяви про роз'яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання (частина 2 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України).

Виходячи із того, що інститут роз'яснення судового рішення покликаний полегшити його виконання шляхом усунення неясності судового акту і викладення його у більш ясній і зрозумілій формі, апеляційний суд вважає за доцільне викласти більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі у заявника, не змінюючи при цьому суті самого рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.

Щодо поновлення ОСОБА_2 на посаді першого заступника начальника Управління з 27 грудня 2017 року суд апеляційної інстанції зазначає таке.

Як встановлено апеляційним судом під час вирішення даного публічно-правового спору, позивач ОСОБА_2 21 листопада 2017 року був звільнений наказом ДАЛР № 458-к «Про звільнення з посади першого заступника начальника Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_2» з 22 листопада 2017 року на підставі пункту 6 частини 1 статті 83 Закону України «Про державну службу».

Наказ Управління № 90-к від 26 грудня 2017 року «Про звільнення з посади ОСОБА_2» був виданий у відповідності до наказу ДАЛР № 458-к «Про звільнення з посади першого заступника начальника Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства ОСОБА_2» з метою його виконання.

Таким чином, у зв'язку із скасуванням наказу ДАЛР № 458-к від 21 листопада 2017 року у судовому порядку позивач поновлений на посаді, з якої був незаконно звільнений, а саме на посаді першого заступника начальника Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства, і подальші заходи організаційного характеру щодо зміни структури та штатної чисельності Управління щодо нього мають відбуватися у загальному порядку, передбаченому у такому випадку законодавством про державну службу та трудовим законодавством субсидіарно.

Відповідно до приписів частини 2 статті 65 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого або переведеного працівника виконується невідкладно в порядку, визначеному статтею 63 цього Закону.

Рішення вважається виконаним боржником з дня видання відповідно до законодавства про працю наказу або розпорядження про поновлення стягувача на роботі та внесення відповідного запису до трудової книжки стягувача, після чого виконавець виносить постанову про закінчення виконавчого провадження (частина 2 статті 65 Закону України «Про виконавче провадження»).

Відповідно до підпункту 2 пункту 5 Положення про Державне агентство лісових ресурсів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2014 року № 521, ДАЛР здійснює добір кадрів в апарат ДАЛР та на керівні посади в його територіальних органах, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, формує кадровий резерв на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і працівників апарату ДАЛР та його територіальних органів.

Таким чином, видати наказ про поновлення на роботі ОСОБА_2 на посаді першого заступника начальника Управління з 27 грудня 2017 року на виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року у справі має відповідач ДАЛР.

Щодо порядку виконання постанови апеляційного суду від 26 липня 2018 року у частині присудження з Управління на користь ОСОБА_2 середнього заробітку за час вимушеного прогулу за один місяць в розмірі 22266,48 грн., суд апеляційної інстанції звертає увагу на таке.

У резолютивній частині вказаної постанови апеляційного суду чітко зазначено про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Управління на користь ОСОБА_2 середнього заробітку за час вимушеного прогулу в сумі 95562,24 грн. з вирахуванням податків та обов'язкових платежів. Сума середньомісячного заробітку позивача у розмірі 22266,48 грн. входить у загальну суму середнього заробітку за час вимушеного прогулу, яка підлягає стягненню на його користь.

Окрім того, особи, які відповідно до Податкового кодексу України мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок на доходи фізичних осіб з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за його рахунок (пп. «а» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України).

Підпунктом 16-1 підрозділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України передбачено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу (фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент).

Таким чином, при виплаті будь-якого доходу на користь позивача Управління в силу приписів Податкового кодексу Українизобов'язане своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції вважає, що підстав для додаткового роз'яснення постанови апеляційного суду від 26 липня 2018 року у цій частині немає, а отже у задоволенні таких вимог заяви ДАЛР слід відмовити.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 254, 321, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,

УХВАЛИВ :

заяву Державного агентства лісових ресурсів України про роз'яснення постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року у справі № 809/23/18 задовольнити частково.

Роз'яснити, що наказ про поновлення на роботі ОСОБА_2 на посаді першого заступника начальника Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства з 27 грудня 2017 року на виконання постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2018 року у справі має видати відповідач Державне агентство лісових ресурсів України.

У задоволенні решти вимог заяви Державного агентства лісових ресурсів України відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Суддя-доповідач Т. В. Онишкевич судді І. М. Обрізко С. П. Нос

Ухвала у повному обсязі складена 14 листопада 2018 року.