ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

15 грудня 2018

На сохранение воронежских лесов истратят не менее 900 млн руб.


Губернатор Воронежской области Александр Гусев утвердил паспорт регионального проекта «Сохранение лесов», реализуемого в области с 2019 по 2024 год, проинформировал пресс-служба облправительства в конце рабочей недели, 14 декабря. Об этом сказала pr-служба облправительства. Из них 584,2 млн рублей направят из федбюджета, 11,9 млн рублей — из областного, а еще 323 млн рублей обеспечат юзеры регионального лесфонда. Большая часть этих средств — 584,2 млн — поступит из федерального бюджета. Еще 323 млн обеспечат лесопользователи участков лесного фонда. Как пояснили в облправительстве, идет речь о мероприятиях в рамках нацпроекта «Экология», которые будут реализованы в 2019—2024 годах. Также планируется увеличить до 3,9 тонн запасы семян лесных растений, а число саженцев с закрытой корневой системой — до 1 млн в год. Планируется купить мульчеры, автомобили для транспортировки посадочного материала, автомобили-цистерны для поливки и орошения прикопанного посадочного материала и другой техники и агрегатов. 

— Планируемый результат — 100% соотношение площади лесовосстановления к площади вырубленных и погибших лесных насаждений, — проинформировали в пресс-центре регионального руководства. И все это — уже к 2024 г. 

СЗАО пресса 
15 Дек 2018

В Запоріжжі на Хортиці висадили сосни (ФОТОРЕПОРТАЖ)



Екологічную акцію «Подаруй ялинці Новий рік» провели лісівники та рятувальники ДСНС Запорізької області.

В четвер, 13 грудня на базі Запорізького навчально-виховного комплексу «Запорізька Січ» пройшла акція «Подаруй ялинці Новий рік». Організаторами виступили Запорізьке обласне управління лісового господарства та ГУ ДСНС України у Запорізькій області. З метою популяризації бережного ставлення до природи, відновлення лісового фонду, привернення уваги громадськості до проблематики пожеж в екосистемах, які щорічно винищують сотні гектар лісу, учасники висадили сосни на території школи.

Першу сосну, яка прикрасила подвір’я школи, висадили представники лісового господарства, адже саме вони, у першу чергу, дбають про «зелені легені» нашого краю; другу – рятувальники, адже саме вони ліквідовують пожежі в екосистемах; третю – журналісти, які допомагають попередити громадян та запобігти лиху, розширюючи їхню свідомість; четверте дерево посадили герої-ліквідатори аварії на Чорнобильській АЕС, у пам’ять про Рудий ліс, який взяв на себе найбільшу частку викиду радіоактивного пилу під час вибуху реактора в 1986 році, і 5-ту сосну висадили школярі, оскільки – діти – це майбутнє, це продовження усіх прагнень та найкращих сподівань.



Місце для новостворених насаджень обране не випадково. Адже, кузня майбутніх рятівників – школа «Запорізька Січ» знаходиться на славетному острові Хортиця, і сосни, які «врятувалися» під час однієї з пожеж у лісництві, тут будуть під надійним захистом заповідної зони та сумлінних школярів, які дбатимуть про зелених красунь.

«З початку року сталося 2672 пожеж у екосистемах області, вогнем знищено 1034,34 га. З них 57 пожеж сталося на території лісгоспів, де вогонь знищив 48,735 га лісових насаджень. Минулий 2017 рік побив усі антирекорди, адже через високу температуру повітря та відсутність опадів на території області виникло 2702 загоряння у природних екосистемах, з яких 320 – на території лісгоспів. Тоді вогонь знищив 820 гектар лісу. Тому, проведення таких акцій дуже актуальне, адже спільними зусиллями, завдяки нашим колегам журналістам, маємо змогу охопити якомога більшу аудиторію, яка під час прогулянок у лісі наступного разу обов’язково замислиться про те чи безпечними для природи є ті дії, які вона чинить» — зазначила начальник сектору зв’язків із ЗМІ та роботи з громадськістю Юлія Баришева.



Начальник Запорізького управління лісового господарства Володимир Селюк зазначив, що протягом поточного року співробітниками його відомства висаджено понад 600 га лісу, і це не остаточна цифра у розвитку природничого фонду регіону.

«Ми пишаємося, що посадили сьогодні новорічну красуню, і, коли наші діти прийдуть навчатися у цю школу, обов’язково покажемо їм наші старання» — поділилися враженнями вихованці комплексу.

Окрім того, мета цієї акції – привернути увагу населення до безпечного святкування новорічних та різдвяних свят! У другому блоці акції, учасники прослухали лекцію про пожежну безпеку під час Новорічних та Різдвяних свят, і самостійно встановили та прикрасили штучну ялинку відповідно до норм протипожежної безпеки.

Аби подарувати тим, хто цього найбільше потребує, справжнє свято, привернути увагу різних верств населення до необхідності дбайливого ставлення до природи та усіх її ресурсів пропонуємо колегам-рятувальникам з усієї України долучитися до проведення цієї акції. Передаємо естафету Управлінню ДСНС України у Закарпатській області. Сподіваємося, що разом нам вдасться на найвищому рівні подбати про екосистеми нашої держави!
















Захистити ліс


Вікна-новини – 14.12.2018

Валентина Калошина


Заступниця начальника Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства Валентина Калошина у студії програми «Код доступу 102.7» на «Першому міському радіо».



Первый Городской. Одесса
Опубликовано: 14 дек. 2018 г.

Держава в економіці: як має виглядати повернення?

Усі останні роки в ході реформ, багато в чому з подачі західних експертів, проводиться думка: частку держвидатків у ВВП України має бути максимально знижено.


Вважається, що економікою повинен оперувати приватний сектор, — і тільки це буде запорукою економічного зростання. Однак для багатьох наших співгромадян ідеал — "країни євросоціалізму", а там саме частка держвидатків у ВВП дуже велика. Як розв'язати це протиріччя?

Не всі поради однаково корисні

Більшість західних експертів наполегливо рекомендують уряду України скорочувати присутність держави в економіці. Зворотне проголошується лівим популізмом, а от саме неучасть держави в економічних процесах має запустити двигун економічного зростання.
Ще у 2015 р. недержавний дослідний "Центр економічної стратегії" представив аналітичну записку "Державні видатки в Україні надто високі". У ній зазначається, що частка держвидатків у ВВП країни надмірно висока з погляду ефективності використання її обмежених економічних ресурсів.

Як пишуть автори документа, за світовими стандартами нинішній рівень державних видатків в Україні є високим. Україна входить до топ-10 країн із найвищою у світі часткою видатків державного сектору у ВВП. Водночас спроможність українського державного апарату ефективно витрачати таку значну частину економічних ресурсів країни викликає сумніви: у міжнародних рейтингах ефективності державного управління, якості регулювання та боротьби з корупцією Україна посідає дуже низькі місця порівняно з іншими країнами світу.

Таке неефективне використання обмежених ресурсів країни призводить до низького рівня економічного розвитку та до бідності. Зменшення частки ВВП, яка перерозподіляється через державний сектор, і підвищення ефективності видатків держсектору можуть стати для України потужним джерелом розвитку та економічного зростання, вважають експерти Центру.
Однак тут виникає протиріччя. Більшість українців хотіли б жити в країні, у якій саме держава піклується про своїх громадян через сильну та розгалужену систему соціальної підтримки. Як приклади часто наводяться Данія з її рівнем держвидатків понад 52% ВВП, Фінляндія (майже 53%), Швеція (48%).

Поки що це протиріччя ніяк не вирішується. Якби соціологи запитали в людей, у чому саме полягає сьогоднішній "український шлях", і навіть навели варіанти можливих відповідей, то, швидше за все, абсолютним чемпіоном стала б графа "важко відповісти". Якщо залишити за дужками зовнішню політику (хто наші вороги, більш-менш зрозуміло, хто друзі — теж, чого ми хочемо домогтися — не дуже), головне очевидне протиріччя в сьогоднішньому економічному курсі — так і не зроблений однозначний вибір між соціальною та ліберальною державою.

Так, головною метою державної економічної політики має бути боротьба з бідністю. Це завдання соціальної держави. Однак на практиці, на жаль, ми бачимо, що багатіють здебільшого олігархи та чиновники. Це протиріччя стає ще гострішим, якщо розбиратися в цілях соціальної та ліберальної держави та в тому, як вони в нас реалізовуються. Соціальна держава намагається максимально піклуватися про громадян за рахунок відносно справедливого перерозподілу податків від багатих до бідних. Ліберальна — створює умови, щоб люди могли подбати про себе самі, а допомагає лише найменш забезпеченим. У нас же за великим рахунком не роблять ні того, ні іншого.

Наша держава, за всієї мілітаризації бюджету (за даними Стокгольмського інституту дослідження світу, Україна виділяє на оборону 6% ВВП, для порівняння, США — 3,1%), витрачає гігантські суми на соціальні потреби з незрозумілим ефектом.

Не менш важко розібратися в сенсі та напрямі тієї "повзучої" податкової реформи, всередині якої ми з вами нині живемо. Формально розмір податків майже не змінюється, але реально змінюються то методика обчислення бази, то якісь сторонні платежі, які назвати податком не можна, але гроші із сімейного бюджету вони забирають. Додамо сюди численні приховані податки: у вартості бензину, послуг зв'язку, у ціні на газ тощо.

За даними експерта Галини Третьякової з Інституту громадянських свобод, понад 50% працездатного населення взагалі не платить податків. При цьому в тих, хто платить, до своєї держави теж немає особливої довіри, — люди абсолютно переконані, що їхні податки розкрадаються. Навіть якщо це й не так, подібна впевненість народжується не на порожньому місці: ми не знаємо, куди ці податки реально йдуть.

Значною мірою пересічних українців рятує високий рівень самозайнятості. Але уряд, бажаючи зменшити масштаби тіньового ринку праці, намагається змусити самозайнятих робити ще й внески до соціальних фондів, контролювати їхні грошові платежі тощо. Ефект таких дій зрозумілий і легко передбачуваний: ще більше українців захоче жити та працювати потай від улюбленої держави.

Довгострокові плани розвитку України, які народжуються в надрах уряду, теж не дуже прояснюють напрям і цілі нашого шляху. Зрозуміло, що напрям розвитку країни залежить не лише від держави, а й від самих громадян. Але тільки влада може пояснити людям, яку державу — ліберальну чи соціальну — вона хоче будувати. Поки що виходить не дуже добре.
Можливо, джерело протиріччя в тім, що Україна — це країна з перехідною економікою. І їй спочатку потрібно провести економічні реформи, розвинути приватний сектор і забезпечити стабільність податкових надходжень до бюджету, а вже потім збільшувати частку держвидатків у ВВП. Однак навряд чи проста, "механічна" лібералізація умов ведення бізнесу разом зі скороченням держвидатків тут допоможе. За нинішніх умов такий підхід дасть лише підґрунтя для політиків-популістів як лівого, так і правого спрямування.

Звучить пафосно, але щоб кардинально підняти рівень життя, Україні потрібно переродитися. Пройти шлях з неблагополучної, сумної точки "А" — бідність, некомпетентні, злодійкуваті чиновники, висока концентрація токсичних активів, соціальне утриманство, розбалансований ринок праці, відсталість науки, освіти, пенсійна та демографічна ями — до точки "Б", де виробники товарів і послуг шановані й бажані, людина з рушницею ніколи не тисне на людину з доларом тільки за те, що та багата. Де в рамках потужних інститутів захисту життя і власності працюють механізми творчого руйнування, відкритої конкуренції та вільної торгівлі.
Це я зараз, між іншим, процитував доповідь Всесвітнього економічного форуму (ВЕФ) про стан глобальної конкурентоспроможності. Як на мене, якщо його ретельно проаналізувати, це допоможе сформулювати та визначити шлях розвитку України в найближче десятиліття.

Без чарівної палички, самотужки

Країна з перехідною економікою, без верховенства закону та без беззаперечного захисту приватної власності, без повністю прозорих суспільних інститутів просто не може дозволити собі високий рівень держвидатків у ВВП. Якщо жителі країни дозволяють своїм політикам і бюрократам розподіляти близько 50% ВВП, то вони мають бути переконані, що кожну копійку буде витрачено на справу, за законом і при дотриманні жорстких правил звітності.

Державний інтервенціонізм без розвиненого громадянського суспільства та сучасної політичної культури, без потужних інститутів захисту приватної власності в країні, що розвивається, — це засилля протекціонізму, номенклатурних кланів, підштовхування країни в боргову яму.

Спробуємо зрозуміти: як має та може виглядати поетапне повернення держави в економіку України таким чином, щоб не зруйнувалася економіка й розвивалося громадянське суспільство? Доповідь Всесвітнього економічного форуму ми проаналізували разом із відомим білоруським економістом Ярославом Романчуком, який переконаний, що, попри докорінну відмінність економічних укладів, у Білорусі та України спільні проблеми: корупція, олігархат і монополізм.

Нагадаємо, що ВЕФ щороку проводить опитування керівників і власників бізнесу з широкого кола питань. У 2018 р. для складання індексу глобальної конкурентоспроможності було опитано 12274 бізнесмени з 140 країн 42 мовами. Вибірка в кожній із країн відображає структуру саме її економіки, а також гарантує, що в зібраних даних буде відображено інтереси малого бізнесу. Відповіді за шкалою від 1 (найгірший результат) до 7 допомагають визначити якість різних параметрів конкурентоспроможності, а також оцінити готовність країни до адаптації складної в управлінні, вимогливої у виконанні моделі демократичної "держави загального добробуту".

Щоб краще передати суть шкали готовності країни до застосування моделі welfare state, тобто до розширення функцій і присутності держави в національній економіці, має сенс скористатися правилами багаторівневої комп'ютерної гри.

У ній, щоб стати переможцем, необхідно повністю пройти кожний рівень. Програма не пустить гравця на рівень 2, якщо він попередньо не виконав успішно всіх завдань і вимог рівня 1, тощо. Приблизно така сама логіка присутня при набутті навичок професійного водіння автомобіля. Тут теж можна казати про різні рівні підготовки до виконання складних завдань на дорозі. Наприклад, людина, яка щойно отримала права водія, навряд чи буде відповідальним, безпечним учасником дорожнього руху, якщо ганятиме на 130–150 км/год., ігноруючи подвійну суцільну лінію та обмеження за швидкістю в містах.

Для визначення рівнів готовності країни до розширення присутності держави та збільшення її функціоналу можна використати цілий ряд питань анкети ВЕФ, а також інших важливих індексів. З їхньою допомогою можна визначити надійність основних інститутів розвитку, якість системи держуправління, характер відносин "бізнес—держава" й "держава—суспільство", баланс інтересів між платниками податків та одержувачами державної підтримки, а також інші показники конкурентоспроможності національної моделі. З опитування ВЕФ для визначення рівня країни та характеру її соціально-економічної політики важливі такі питання: рівень організованої злочинності, надійність послуг поліції, соціальний капітал, механізм стримувань і противаг, бюджетна прозорість, орієнтація уряду на майбутнє, спроможність уряду забезпечувати стабільність здійснюваної політики, ефективність правової системи для оскарження регулювання та при вирішенні спорів, захист прав фізичної та інтелектуальної власності, незалежність судової влади, свобода преси, тягар держрегулювання, регулювання конфлікту інтересів, стан конкуренції на ринку, оцінка свободи торгівлі, стан ринку праці, стандарти аудиту та обліку, готовність до впровадження сучасних технологій тощо.

Для комплексної оцінки важливо також використати показники якості державного управління (Інститут Світового банку), індекси якості інститутів демократії від Freedom House та Economist Intelligence Unit, а також індекс захисту прав власності. Значення цих індексів допомагають визначити готовність країни переходити на вищий рівень за розміром і повноваженнями держави без руйнування джерел економічного зростання, а також без обмежень або порушень прав і свобод людини.

Три етапи підвищення держвидатків

Коли настане час підвищувати частку державних видатків у ВВП, Україні доведеться це робити в три етапи, перескочити через один із яких не вийде.

Етап 1. "Життя та власність". Влада країни на цьому рівні схожа на водія-стажиста при водінні автомобіля. Тому вона має зосередити ресурси та зусилля на створенні якісних інститутів захисту життя й власності громадян. Виконання інших функцій потребує якісної, професійної бюрократії, компетентної номенклатури, яка працює в демократичному режимі прозорості, підзвітності та відсутності конфліктів інтересів. Тому до досягнення показника 4,5 за шкалою від 1 до 7 (ми кажемо все про ту саму доповідь ВЕФ про глобальну конкурентоспроможність) держава для підвищення рівня конкурентоспроможності повинна залишатися в межах 25% ВВП сукупних держвидатків, володіти не більш як 20% майна та активів.

Сьогодні жодна країна з перехідною економікою на пострадянському просторі не виконує всього набору цих базових вимог. І найбільш проблемним тут виявляється забезпечення незалежності судової влади та прав власності. Тобто держава в Білорусі, Україні, Росії або Казахстані от уже чверть століття не займається своєю основною роботою, а підмінює собою ті функції, які в розвинених країнах виконують бізнес і суспільство. Звідси дуже слабкі механізми ідентифікації й ліквідації управлінських та інвестиційних помилок, серйозні дефекти в системі державного управління (конфлікт інтересів, корупція, низька ефективність), гальмування розвитку й зростання.

Можна сказати, що на першому етапі створюється суспільна інфраструктура для того, щоб далі плавно нарощувати частку держвидатків у ВВП.

Етап 2. "Солідарність і партнерство". На цьому рівні розвитку країна повинна мати показники з питань ВЕФ від 4,5 до 5,5 бала, вважатися за класифікацією Freedom House повноцінною демократією, мати якість держуправління (шкала від -2,5 до +2,5) як мінімум +1 і входити до топ-30 країн за якістю механізмів захисту прав власності. Тільки при досягненні цих параметрів для перехідної країни можливе підвищення держвидатків до 30–33% від ВВП без шкоди для довгострокової конкурентоспроможності.

Країни Центральної та Східної Європи поспішили вскочити в модель welfare state, не встигнувши напрацювати інститути держуправління адекватної сили та якості. Звідси зниження темпів зростання, проблеми корупції та регуляторні витрати, які обтяжують виробників товарів і послуг. Україні до цього рівня готовності держави в розширенні свого функціоналу — приблизно десять років реформ за умови політичної стабільності та стратегічного вибору цього напряму розвитку.

Етап 3. "Інклюзивність і свобода творчого руйнування". На цьому рівні розвитку країна може опинитися лише в тому разі, якщо її показники з усіх питань ВЕФ будуть 6 балів і вище, при індексі економічної свободи 80 балів і вище (зі 100 можливих), коли якість державного управління буде як мінімум +2. Тільки в цьому випадку розмір держвидатків може збільшитися до 37–40% від ВВП при збереженні високого рівня конкурентоспроможності. Білорусі, Україні та Росії до цього рівня поки що неймовірно далеко. Влада в цих країнах поки що займається не тим, щоб забезпечити максимально швидкі темпи зростання та розвитку, а своїми особистими, короткостроковими прожектами. За рахунок інших, зрозуміло.

На заміну старим ГОСТам – нові ДСТУ: презентація, навчання і контакти для питань

Відповідно до Наказу № 433 від 20 грудня 2016 р. Національного Органу Стандартизації державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ) з 01.01.2019 р. втрачають дію міждержавні ГОСТи на лісоматеріали круглі. Для виконання цього Наказу, Державне агентство лісових ресурсів України видало Наказ № 910 від 30.10.2018 р. «Про заходи з впровадження національних, гармонізованих з європейськими, стандартів».

Усі державні лісогосподарські підприємства проводять навчання своїх працівників новим ДСТУ. У Львівському обласному управлінні вже провели два такі навчання із головними спеціалістами держлісгоспів.

У лісових господарствах проводять навчання зі спеціалістами, котрі приймають необроблену деревину після заготівлі та реалізовують її.

З 17 грудня розпочинаються дводенні навчання спеціалістів держпідприємств галузі у ДП «Укрцентркадриліс» (м. Боярка). Для проведення навчання залучені викладачі Національного університету біоресурсів та природокористування України (НУБіП України).

Для ознайомлення з новими ДСТУ, гармонізованих з європейськими нормами, надаємо презентаційні матеріали.



Нові ДСТУ - презентація

Для отримання додаткової інформації можна звертатись в обласне управління за тел. 032-297-61-21 Громяк Юрій Орестович та Кривецький Богдан Богданович.

Також подаємо координати працівників державних лісогосподарських підприємств, відповідальних за впровадження нових ДСТУ (у таблиці).

Придбати ДСТУ можна у ДП «Львівський науково – виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», інформаційно – довідковий фонд, вул. Князя Романа, 38., кім. 307, тел. (032) 261-61-77, e-mail: fond@semesta.lviv.ua; fond.semesta@gmail.com

14.12.2018
http://www.lvivlis.gov.ua
Відділ лісових ресурсів, машин та технологій Львівського ОУЛМГ

Насіров підтвердив, що контрабанда лісу навряд чи може відбуватись без відома керівництва митниці


Без відома керівництва фіскальної служби не може бути й мови про контрабанду лісу-кругляка, хіба поодинокі випадки. Але якщо це постійний процес, то керівництво про це знає.

Про це в ефірі програми FACE2FACE з Тетяною Даниленко на телеканалі ZIK заявив голова Державної фіскальної служби (2015-2017) Роман Насіров.

Відповідаючи на запитання ведучої, чи можна перевозити контрабанду лісу через кордон без відома керівництва митної служби, пан Насіров пояснив, що вона відбувається з відома керівників.
«Контрабанда лісу-кругляка – навряд чи. Це може відбутися хіба раз», – пояснив нещодавно поновлений на посаді голова Державної фіскальної служби.
Гість студії запевняє, що коли він очолював ДФС, то незаконного експорту не було, і якщо він повернеться на посаду очільника Державної фіскальної служби, то не буде проблем, пов’язаних із незаконним експортом лісу.
«Нам треба взяти конкретні дані про якісь конкретні партії товару, які були знайдені, і подивитися, в який період були проблеми. Я можу відповідати за той період, коли був на посаді. І можу вас запевнити, що в нас не буде в країні проблем із незаконним експортом лісу, як тільки повернуся до Державної фіскальної служби», – переконаний пан Насіров.

Нагадаємо, екс-голову Державної фіскальної служби України Романа Насірова поновили на посаді. Таке рішення ухвалив Окружний адміністративний суд Києва 11 грудня.

Нагадаємо, у січні уряд звільнив главу ДФС Романа Насірова, якого суд відсторонив від посади ще у 2017 році. Сам екс-чиновник обурився, що не зміг виступити на засіданні уряду і пообіцяв довести неправомірність рішення.

Романа Насірова відсторонили від посади керівника ДФС на початку березня 2017 року, одразу після того, як детективи НАБУ затримали його й обрали запобіжний захід у вигляді тримання під вартою із заставою у 100 млн гривень.

10 листопада 2017 року відстороненому главі ДФС Насірову вручили обвинувальний акт. На думку слідства, Насіров дав дозвіл на розстрочення податкових боргів підприємствам народного депутата Олександра Онищенка. Тим самим завдав збитків бюджету на 2 мільярди гривень, уважають у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі.

ZIK

14 грудня 2018

На Волині визначать три нові об’єкти природно-заповідного фонду


Парк, ландшафтний заказник та сосна віком понад 160 років: на Волині планують створити нові об’єкти природно-заповідного фонду.

Про це йшлося під час засідання постійної комісії облради з питань екології, раціонального використання природних ресурсів 14 грудня.

Члени комісії рекомендували підтримати проект рішення про збереження і розвиток природно-заповідного фонду області. Відповідно до документа, пропонують утворити на території області три нові території природно-заповідного фонду місцевого значення.

Ботанічна пам’ятка природи «Сосна звичайна» розташована на території Чорторийського лісництва та передана під охорону ДП «Поліське ЛГ». Дерево має окружність стовбура 4 м, який на висоті 5-6 м розгалужується на 3 окремих стовбури. Проекція крони складає в діаметрі 20 м. Встановлена висота – 26 м, а вік сосни орієнтовно 160 років. Вік дерева перевищує середній вік для цієї породи у Волинській області майже у 2 рази. В загальному нарахували 5 місць проживання (гніздування) диких тварин та птахів.

Парк-пам’ятка садово-паркового мистецтва «Сидоруків парк» площею 1,2 гектара розташований у місті Горохів та переданий під охорону ДП «Горохівське ЛМГ». Дендрарій заснував у 1960-их роках лісничий Сидорук Й.М. У парку зростає 107 видів дерев та кущів, серед яких 54 види екзотів: кипарисовик горіхоплідний, сосни чорна і Веймутова, тис ягідний, тюльпанове дерево, софора японська тощо. Особливістю об’єкту є те, що він розташований в межах населеного пункту, що підвищує його культурно-естетичну, науково-пізнавальну та рекреаційну цінність.

Ландшафтний заказник «Урочище Херма» площею 108,4 гектара розташований на території Ратнівського лісництва, перебуває під охороною ДП СЛАП «Ратнеагроліс». У заказнику знайшли два види рослин (коручка чемерникоподібна, комонничок зігнутий) і сім видів тварин (махаон, лелека чорний, орябок, журавель сірий, дятел зелений, тхір лісовий, лось), занесених до Червоної книги України (2009), два рідкісних угруповання рослин (угруповання звичайнососнових лісів звичайноялівцевих та звичайнодубово-звичайнососнових лісів звичайно-ялівцевих; угруповання ялиново-клейковільхово-звичайнососнових лісів та ялиново-повислоберезово- звичайнососнових лісів), занесених до Зеленої книги України (2009), а також два види рослин, занесених до Списку регіонально рідкісних, зникаючих видів рослин, грибів і тварин, які потребують охорони у Волинській області (печіночниця звичайна і тирлич звичайний).

Голова комісії Василь Столяр нагадав, що під час минулого засідання комісії депутати зверталися до екологів, аби три водойми включити до складу природно-заповідного фонду. На жаль, голова Ковельської РДА Віктор Козак дав відповідь, що він проти цього заповідника. Водойми розташовані у селі, де проживає голова райдержадміністрації. Отже, Василь Столяр повідомив, що не голосуватиме за проект рішення, тому що «кожен собі вирішує в своїй вотчині і адміністрація робить, що хоче».

Сьогодні 17:48

На Полтавщині розпочався продаж новорічних ялинок




СИМВОЛИ

Полтавське обласне управління лісового та мисливського господарства опублікувало перелік місць реалізації новорічних ялинок та сосен. У списку адреси лісгоспів, точок та спеціалізованих магазинів із зазначенням середніх цін і режимів роботи. На підприємстві радять громадянам за змогою купувати ялинки у лісництвах. Це буде дешевше, ніж на ялинкових базарах.

Згідно з оприлюдненими прайсами, ціни на новорічні деревця починаються із 33 гривень за найменшу сосну. ДП «Полтавське лісове господарство» цього року планує реалізувати близько 68 тисяч новорічних ялинок. Для продажу їх заготовляють під час проведення освітлення — важливого виду рубки для майбутніх деревостанів у хвойних молодняках лісових культур до 10-річного віку. У кожному лісгоспі є плантації новорічних ялинок. Лісгосп стверджує: жодної шкоди лісовим насадженням у період ялинкової кампанії завдано не буде.

Аби бути впевненим, що купуєш саме таку ялинку чи сосну, лісівники радять звертати увагу на наявність самоклейної етикетки — пластикової або паперової. На ній вказано, з якого лісгоспу було дерево.

Розпочали в області й продаж штучних ялинок. Ціни на них залежать від матеріалів, зовнішнього вигляду і висоти. Найдешевша середня за розміром коштує близько 100 гривень.

Олександр ДАНИЛЕЦЬ, «Урядовий кур’єр»
https://ukurier.gov.ua