ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

02 січня 2020

Порядок проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 4 грудня 2019 р. N 1142
Київ

Про затвердження Порядку проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених

1. Затвердити Порядок проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, що додається.
2. Міністерству енергетики та захисту довкілля забезпечити:
інформування щороку не пізніше 1 квітня Кабінету Міністрів України про результати моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених;
прийняття нормативно-правових актів, необхідних для виконання цієї постанови.
3. Центральним органам виконавчої влади привести у тримісячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.

Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2019 р. N 1142


ПОРЯДОК
проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених

1. Цей Порядок визначає механізм проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених на основі систематизації та узагальнення інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини власниками лісів і постійними лісокористувачами (далі - лісокористувачі).
2. У цьому порядку терміни вживаються в такому значенні:
адміністратор системи обліку деревини (далі - адміністратор) - юридична особа державної форми власності, визначена Держлісагентством, яка забезпечує функціонування системи обліку деревини та не є лісокористувачем;
бирка - уніфікований засіб маркування з номером та відповідним штрих-кодом для обліку деревини у системі обліку деревини;
вітчизняні лісоматеріали необроблені - лісоматеріали необроблені, що заготовлені на території України та перебувають у вільному обігу на митній території України;
внутрішнє споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених - заготівля та реалізація лісокористувачами лісоматеріалів необроблених у межах митної території України (крім території вільних митних зон);
єдина державна система електронного обліку деревини (далі - система обліку деревини) - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує збирання, зберігання, обробку і захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
користувачі системи обліку деревини (далі - користувачі) - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, лісокористувачі, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, яким у встановленому порядку надано доступ до системи обліку деревини;
кишеньковий персональний комп'ютер - мобільний електронний термінал, оснащений модулями зв'язку і призначений для внесення і передачі інформації до системи обліку деревини або отримання інформації користувачами;
мобільний принтер - спеціалізований пристрій для друку первинних і товаросупровідних документів;
моніторинг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених (далі - моніторинг) - систематичний збір, збереження, узагальнення та оприлюднення інформації про річний обсяг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених.
3. Моніторинг проводиться з метою встановлення достовірного обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених та контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених.
4. Моніторинг ґрунтується на принципах оперативності та достовірності внесення лісокористувачами інформації до системи обліку деревини, а також своєчасності отримання інформації та відкритості результатів.
5. Моніторинг проводиться Держлісагентством на підставі систематизованої та узагальненої інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини із системи обліку деревини.
6. Електронний облік деревини ведеться лісокористувачами відповідно до Інструкції з ведення електронного обліку деревини, розробленої Держлісагентством та затвердженої наказом Мінекоенерго.
7. Внесення інформації до системи обліку деревини є обов'язковим для лісокористувачів під час здійснення ними заготівлі та реалізації деревини.
8. Лісокористувачі вносять до системи обліку деревини інформацію про: спеціальні дозволи на використання лісових ресурсів; породу дерева, кількісні та якісні характеристики деревини; договори щодо здійснення господарських операцій з реалізації деревини; місця завантаження та пункти розвантаження деревини; транспортні засоби, якими здійснюється транспортування деревини.
9. Держлісагентство щомісяця, але не пізніше 20 числа наступного періоду, формує та оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті інформацію про результати моніторингу.
10. Держлісагентство щороку, але не пізніше 1 березня наступного за звітним року, інформує Мінекоенерго про результати моніторингу та оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті.
11. Заходи контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених здійснюються Держлісагентством у формі аналізу даних моніторингу.
12. У разі настання передумов щодо перевищення встановленого обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, Держлісагентство приймає рішення про припинення видачі його територіальними органами спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів.
13. Держлісагентство забезпечує:
розроблення Інструкції з ведення електронного обліку деревини;
безперервність здійснення адміністратором повноважень і можливість неперервного внесення лісокористувачами до системи обліку деревини інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
перевірку відповідності внесеної лісокористувачами інформації до системи обліку деревини.
14. Лісокористувач:
укладає з адміністратором договір щодо надання доступу до системи обліку деревини та його технічного супроводу;
здійснює придбання необхідних технічних засобів для внесення до системи обліку деревини інформації про облік заготовленої деревини, формування та друку первинних і товаросупровідних документів;
за допомогою кишенькового персонального комп'ютера вносить до системи обліку деревини інформацію про облік заготовленої деревини у спосіб, передбачений пунктом 15 цього Порядку;
формує первинні та товаросупровідні документи з їх подальшим друком на мобільному принтері у місцях обліку деревини.
15. Способами електронного обліку деревини є:
облік за партіями - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою кожної колоди, що належить до цієї партії, до однієї бирки;
облік штабелями - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою всіх колод у штабелі до однієї бирки;
поколодний облік - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою однієї колоди до однієї бирки;
поштучний облік - внесення інформації про ялинки новорічні за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою однієї ялинки новорічної до однієї бирки.
16. До обов'язків адміністратора належить:
1) забезпечення функціонування системи обліку деревини на всій території України;
2) забезпечення зберігання та захисту інформації у системі обліку деревини;
3) надання доступу до системи обліку деревини:
органам державної влади та органам місцевого самоврядування - у межах їх юрисдикції та повноважень;
лісокористувачам - у межах внесеної ними інформації;
юридичним особам і фізичним особам - підприємцям - у межах інформації про таких осіб;
4) укладення з користувачем договору щодо надання доступу до системи обліку деревини та його технічного супроводу;
5) встановлення щомісячної плати за надання доступу до системи обліку деревини та технічний супровід;
6) забезпечення інформаційно-консультативного супроводу;
7) здійснення інших заходів, пов'язаних з технічним функціонуванням системи обліку деревини.
17. Фінансове забезпечення функціонування системи обліку деревини здійснюється за рахунок плати за користування нею, що справляється відповідно до укладених договорів, та інших не заборонених законодавством джерел.
18. Органам державної влади та органам місцевого самоврядування доступ до системи обліку деревини надається на безоплатній основі.
____________
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP191142.html

В австралійських лісових пожежах загинуло близько 0,5 млрд тварин (фото)

Екологи побоюються, що в австралійських лісових пожежах загинуло більше 480 мільйонів тварин, повідомляє британське видання Evening Standard.

Експерти кажуть, що в пожежах загинули майже 8000 коал, які жили в Новому Південному Уельсі.

Регіон, який знаходиться приблизно в 240 милях на північ від Сіднея, є домом для найбільшої популяції австралійських коал – близько 28 000 особин.

Федеральний міністр охорони навколишнього середовища Суссан Лей зазначила, що до 30 відсотків популяції рідкісних тварин могли загинути у вогні, тому що близько 30 відсотків їх місця існування були знищені.







По всій країні продовжують вирувати більше 100 пожеж, які на сьогоднішній день охопили понад п’ять мільйонів гектарів землі. Дев'ять людей загинули, і сотні будинків повністю згоріли.

Тільки у Новому Південному Уельсі згоріло близько чотирьох мільйонів гектарів.







02-01-20 17:16

Новий голова Держлісагентства назвав 5 цілей на рік

 

Серед цілей нового голови Державного агентства лісових ресурсів Андрія Заблоцького: збільшення лісистості країни, запровадження е-обліку деревини та відкриття даних про ліс.
Про це він повідомив на своїй сторінці у Facebook.

"По-перше, потрібно забезпечити в Україні європейський рівень ведення лісового господарства, створення нових лісів. Маємо збільшити лісистість України, і розумію, що для цього потрібне сприяння інших органів влади та фінансування.

Друге важливе завдання – боротьба з незаконними рубками та обігом деревини. Серед методів – запровадження електронного обліку деревини всіма лісокористувачами, суттєве підвищення відповідальності за незаконну рубку та використання деревини нелегального походження, створення прозорих правил гри на ринку деревини.


Третє. Відкриття даних про ліс та видача всіх дозвільних документів в електронному форматі., створення єдиного лісового порталу та "#ліс у смартфоні". Електронні сервіси мають бути зрозумілими та легкодоступними для громадян та бізнесу.

Четверте. Очищення галузі від корупціонерів та хитрих ділків. До таких осіб у мене нульова толерантність. Вони лише кидають тінь на всю галузь та фахових працівників.

П’яте. Повернення довіри суспільства до лісової галузі. В більшості, люди не завжди розуміють, чим повсякденно займаються лісівники, як відновлюється та доглядається ліс, як суспільство забезпечується благами лісу. Лісівники першими виїжджають на лісові пожежі, створюють цивілізовані місця відпочинку та роблять багато іншої важливої роботи.

Насправді, завдань значно більше. Детальніше про плани реформ в галузі розповім згодом", - написал Заблоцький.

Нагадуємо, станом на листопад 8 областей України підключені до пілотного проєкту е-реєстру заготівлі деревини та онлайн-карти рубок - "лісу у смартфоні" .

https://www.epravda.com.ua/news/2020/01/2/655484/







В Кабмине вслед за землей хотят продать и украинский лес


Кабинет министров поставил стратегическую цель по отмене моратория на экспорт леса-кругляка, сообщил вице-премьер-министр Дмитрий Кулеба, пишет в четверг, 2 января, Интерфакс-Украина.

"У нас в правительстве сейчас является приоритетной тема создания эффективных рынков с одинаковыми правилами игры там, где не было рынков вообще, или где рынки существовали, но с не равными правилами. И сфера вырубки и деревообработки - это одна из таких сфер. Мы этим занимаемся. Обсуждаем с ЕС, как двигаться дальше", - заявил представитель правительства.

Кулеба отметил, что мораторий стал "источником теневой экономики", поэтому цель Кабмина - отказаться от него.

"Но сделать это можно будет тогда, когда в Украине будет действовать эффективная экономическая политика в этой сфере", - добавил чиновник.

Кроме того, он заявил, что против моратория экспорт леса-кругляка.

"Я лично против моратория на лес-кругляк и вообще моратория на какие-либо экспортные операции с ЕС. Но так случилось, что в течение лет у нас в ряде сфер экономики и политики доминировала или коррупция, или тупость. Поэтому я выступаю за мораторий на "тупняк", а не кругляк", - подытожил вице-премьер.

Экономика
Сегодня, 15:55

Андрій Заблоцький назвав п'ять головних завдань на посаді Голови Держлісагентства


Голова Державного агентства лісових ресурсів України Андрій Заблоцький розповів на своїй сторінці у Facebook про п’ять головних завдань, які він планує виконати на посаді Голови відомства.

«Останній робочий день 2019 року став для мене першим робочим днем на державній службі. За цей день встигли поставити нові KPI всім керівникам обласних управлінь лісового та мисливського господарства! Тепер замість завдань типу організація ведення веб-сайту, участь у нарадах, удосконалення форм та методів ведення консультацій з громадськістю та інших "вагомих" завдань - поставив чіткі та направлені на розвиток галузі завдання: підвищення ефективності роботи лісогосподарських підприємств, боротьба з незаконними рубками, збільшення лісовідтворення», - написав Андрій Заблоцький.

За його словами, очолювати Держлісагентство – надзвичайно складне та відповідальне завдання. Галузь не проста, із багатьма викликами, починаючи від низького рівня довіри суспільства до лісівників і закінчуючи питанням збереження біорізноманіття та впливом зміни клімату на довкілля. «Але я готовий до цього, адже свідомо йшов на відкритий конкурс, щоб перемогти та втілити своє бачення функціонування, реформування та розвитку лісової галузі», - зазначив він.

Голова Держлісагентства наголосив, що по-перше, потрібно забезпечити в Україні європейський рівень ведення лісового господарства, створення нових лісів та збільшення лісистості України. «Розумію, що для цього потрібне сприяння інших органів влади та фінансування», - написав він.

«Друге важливе завдання – боротьба з нелегальними рубками та обігом деревини. Серед методів – запровадження електронного обліку деревини всіма лісокористувачами, суттєве підвищення відповідальності за незаконну рубку та використання деревини нелегального походження, створення прозорих правил гри на ринку деревини», - повідомив Андрій Заблоцький.

Як зазначив Голова відомства, третім завдання є відкриття даних про ліс, створення єдиного лісового порталу та "лісу смартфоні", видача всіх дозвільних документів в електронному форматі. Електронні сервіси мають бути зрозумілими та легкодоступними для громадян.

«Четверте. Очищення від корупціонерів та хитрих ділків. До таких осіб у мене нульова толерантність. Вони лише кидають тінь на всю галузь та фахових працівників», - наголосив Голова Держлісагентства.

П’ятим завданням він визначив повернення довіри суспільства до лісової галузі.

«В більшості, люди не завжди розуміють, чим повсякденно займаються лісівники, як відновлюється та доглядається ліс, як суспільство забезпечується благами лісу. Лісівники першими виїжджають на лісові пожежі, створюють цивілізовані місця відпочинку та роблять багато іншої важливої роботи», - зазначив Андрій Заблоцький.

Також новопризначений Голова Держлісагентства наголосив: «Не шукайте на мене «виходів» через якихось «високих людей». Це нікому не допоможе. І якщо на місцях почнуть ходити «люди від Заблоцького» – женіть їх геть і одразу повідомляйте правоохоронні органи».

2020-01-02 14:16:10

Россиянам разрешат идти на охоту с луком и стрелами



С 30 января 2020 года россиянам разрешат идти на охоту с луком и стрелами или с арбалетом. С этого момента вступает в силу соответствующий закон, ранее подписанный президентом страны, сообщает РИА Новости.

Для использования лук и арбалет надо будет поставить на учет в Росгвардии. Также необходимо иметь охотничий билет и разрешение на хранение и ношение оружия.

Если такого разрешения у покупателя лука и арбалета нет, то его придется получить. Для этого следует пройти обычные процедуры, в том числе и медицинское освидетельствование.

МАТЕРИАЛЫ ПО ТЕМЕ
00:08 — 14 апреля 2016
  
Валежник как антикризисный план

Что думают в сети об идее Госдумы предложить россиянам собирать хворост

В документе уточняется перечень видов охотничьего оружия, которое относится к гражданскому. В список добавлены метательное стрелковое оружие, которое не имеет механизмов фиксации упругих элементов в напряженном состоянии (лук) с силой дуги не более 27 килограмм-сил, и то, что имеет механизм фиксации (арбалет) с силой дуги не более 43 килограмм-сил.

До вступления этого закона в силу инспекторы не могли наказать человека, задержанного в лесу с арбалетом. С 30 января он будет считаться нарушителем правил охоты. Причиной нововведений эксперты называли растущую популярность такого вида охоты в России.

15:20, 2 января 2020


Максим Богодвид / РИА Новости
https://lenta.ru/news/2020/01/02/pomogi_sebe_sam/

Віцепрем’єр-міністр України Кулеба проти мораторію на експорт лісу-кругляку


Віцепрем’єр-міністр України з питань європейської і євроатлантичної інтеграції Дмитро Кулеба висловився за скасування мораторію на експорт необробленої деревини.

Як повідомляє ЄП, про це він заявив у інтерв’ю “Інтерфакс-Україна“.

“Я особисто проти мораторію на ліс-кругляк і взагалі мораторію на будь-які експортні операції з ЄС. Але так сталося, що протягом років у нас в ряді сфер економіки і політики домінувала або корупція, або тупість. Тому я виступаю за мораторій на “тупняк”, а не кругляк”, – сказав Кулеба.

Він зазначив, що мораторій був введений як тимчасовий захід до моменту вироблення ефективної політики в цій сфері, але цей процес затягнувся.

“У нас в уряді зараз є пріоритетною тема створення ефективних ринків з однаковими правилами гри там, де не було ринків взагалі, або де ринки існували, але з нерівними правилами. І сфера вирубки і деревообробки – це одна з таких сфер. Ми цим займаємося. Обговорюємо з ЄС, як рухатися далі”, – підкреслив віцепрем’єр.

“У нас взагалі мораторій – це джерело тіньової економіки. Тому стратегічна мета – відмовитися від мораторію. Але зробити це можна буде тоді, коли в Україні буде діяти ефективна економічна політика в цій сфері”, – додав він,

Верховна Рада 9 квітня 2015 року прийняла закон, яким на десять років заборонила експорт лісоматеріалів та пиломатеріалів в необробленому вигляді.

Європейський союз внеодноразово закликав Україну скасувати мораторій на експорт необробленої деревини.

Як доповіла британська неурядова організація Earthsight, що вивчає проблеми незаконного вирубування лісів по всьому світу, з України до країн ЄС імпортується більше незаконної деревини, ніж з будь-якої іншої країни світу і більше, аніж із країн Латинської Америки, Африки та Південно-Східної Азії, разом узятих.

16 січня 2019 року Євросоюз попросив про проведення консультацій з Україною в рамках Угоди про асоціацію з питання мораторію на експорт необробленої деревини. Консультації за Угодою про асоціацію між Україною та ЄС є першим кроком у вирішенні спорів.

Читайте також: Корупція довкола українського лісу. Дослідження британської неурядової організації Earthsight

На Ровенщине в лесу неизвестные застрелили егеря



В первый день 2020 года в Ровенской области погиб егерь — его застрелили в лесу около станции Чемерное (Сарнинский район). Ранее в охотничьих угодьях Житомирской области после конфликта между егерями и охотниками погиб мужчина.

Как сообщают в отделе коммуникации ГУНП в Ровенской области, медики, вызванное на место ЧП, лишь констатировали смерть 55-летнего мужчины.

«Следователями решается вопрос о внесении сведений по данному факту в Единый реестр досудебных расследований по предварительной квалификацией части 1 статьи 119 Уголовного кодекса Украины (убийство по неосторожности)», — говорится в сообщении.

Как ранее сообщали «ФАКТЫ», во время охоты в Воловецком районе Закарпатской области мужчина нечаянно застрелил своего товарища. 46-летний охотник выстрелил в косулю, однако на линии огня внезапно оказался его друг. Раненый умер в карете скорой помощи по дороге в больницу.

Инф. «ФАКТОВ»
9:16 — 2 января 2020

Як 138 земельних ділянок Академії аграрних наук перейшли у власність співробітників СБУ та Мінагрополітики

Детективи НАБУ з’ясували, що Національна академія аграрних наук України (НААН) незаконно передала 15 га державних земель приватним особам. Ці землі мали статус особливо цінних та повинні були використовуватися виключно з дослідницькою метою. БізнесЦензор публікує найголовніше з розслідування НАБУ.



Коротко про НААН

Національна академія аграрних наук (НААН) – це державна самоврядна наукова організація, яка фінансується з державного бюджету.

Її самоврядність полягає в тому, що вона самостійно визначає тематику досліджень, свою структуру, вирішує науково-організаційні, господарські, кадрові питання, здійснює міжнародні зв’язки.

Президентом НААН з 8 серпня 2014 року є Ярослав Гадзало. 8 серпня 2019 року, після годинної дискусії, аграрні науковці знову обрали Гадзало президентом Академії. У 2013-2014 роках він обіймав посаду віце-президента.

У системі Академії понад 200 дослідних господарств та інших підприємств. Площа земель в установах НААН становить 584,2 тис. га, з яких 529,5 тис. га – сільськогосподарські угіддя.

Але неможливо сказати, наскільки точні ці дані. Адже значна частина земель НААН не облікована відповідно до вимог чинного земельного законодавства.

Якщо подивитися на Публічну кадастрову карту України, на ній чітко видно ділянки, на яких не вказаний ані кадастровий номер, ані тип власності, ані площа.

Саме це могло слугувати причиною появи у 2013 році великої корупційної схеми, яка діяла впродовж року – із вересня 2013 по вересень 2014 року.

Як землі НААН перейшли у приватну власність?

23 грудня 2019 року НАБУ повідомило про відкриття кримінального провадження. Детективи з’ясували, що впродовж 2013-2014 років посадовці НААН ухвалили низку рішень, внаслідок яких понад 15 га державних земель незаконно перейшли у приватну власність.

Приватними стали 138 земельних ділянок, що знаходяться у передмісті Києва (с. Гатне Києво-Святошинського району). Хоча й мали статус особливо цінної землі й повинні були використовуватися виключно з дослідницькою метою.

Рішення про вилучення такої землі та зміну її цільового призначення може ухвалювати виключно Верховна рада за поданням Кабміну.

Але посадовці НААН у змові зі службовцями Держгеокадастру в Київській області проігнорували закон. Так, землі державного підприємства "Дослідне господарство "Чабани" Національного наукового центру Інститут землеробства НААН перейшли у власність "потрібних" людей.

Серед тих, хто отримав ділянки – підозрювані посадовці з НААН та їх родичі, співробітники СБУ, Міністерства аграрної політики та інших органів влади.

Збитки, завдані розкраданням 15 га особливо цінної землі становлять 43,9 млн млн грн.



Як відбувалась передача

Відправною точкою корупційної схеми став випадок, коли у вересні 2013 року працівники ДП "ДГ "Чабани" звернулися до керівництва НААН з проханням виділити їм земельні ділянки під городництво у селищі Чабани поблизу Києва.

Тоді група впливових осіб із верхівки НААН, (тоді ще) ГУ Держземагентства в Київській області та ГУ КЗЕ СБУ вирішила "наділити" землями самих себе та своїх родичів нібито на прохання звичайних працівників.

Окрім звернення працівників підприємства, запустити процес незаконного відчуження земельних ділянок в інтересах приватних осіб мав лист від імені голови СБУ. На той момент ним був Олександр Якименко, який до того очолював Управління СБУ в Донецькій області.

Через деякий час НААН, дійсно, отримала такий лист. Але підписаний він був не головою відомства, а його заступником.

Цей лист не міг бути підставою для початку процесу відчуження особливо цінних земель НААН. Адже ініціювати це згідно з внутрішніми порядками НААН міг лише Кабмін.

Попри це, лист проходить необхідні щаблі: директор ДП "ДГ "Чабани" відповідає, що підприємство не заперечує проти виділення земель "прохачам".

Однак, місцезнаходження земельної ділянки вказує не у Чабанах, як просили працівники, а у Гатному. Потім не заперечують і директор та вчена рада Інституту землеробства.

Далі лист з іншими матеріалами направляється на розгляд президії НААН. Звичайно, серед матеріалів немає довідки про те, що всі ці землі є дослідними та віднесені до особливо цінних.

За результатами голосування президії НААН була підготована постанова про вилучення земель для надання працівникам "ДГ "Чабани", Інституту землеробства та НААН.

Причетне до корупційної схеми Держземагентство не мало права вилучати землю, а тільки припиняти право постійного користування земельною ділянкою шляхом добровільної відмови власника.

Тому першу постанову замінили іншою, підробленою. У новій постанові виникло дві суттєві зміни:
На місці слова "вилучення" з'явилося "припинення права постійного користування" (яке міститить поняття як добровільної відмови, так і вилучення земель).
Там, де йдеться про виділення 15,12 га земель працівникам "ДГ "Чабани", Інституту землеробства та НААН, дописано "та іншим громадянам України".

Перша зміна дозволила приховати факт порушення закону: підмінити вилучення землі "добровільною відмовою" від неї. Друга – розширити коло осіб, кому можна виділяти землі.

26 грудня 2013 року наказом ГУ Держземагентства в Київській області відбулось фактичне вилучення 15,12 га земель НААН.



Після цього всіх 138 набувачів умовно можна поєднати у чотири великі групи:
Посадовці НААН, Інституту землеробства та пов’язані з ними особи (наприклад, директор ДП "ДГ "Чабани", його дружина, бабуся дружини його сина; сват директора Інституту землеробства; матір дітей рідного брата одного з віце-президентів НААН, дочка та зять ще одного віце-президента НААН).

ГУ КЗЕ СБУ. Наприклад, керівництво ГУ КЗЕ СБУ, їхні родичі, особи, які не мали відношення ні до Академії ні до СБУ, однак після отримання земельних ділянок видали довіреності на їх розпорядження близьким родичам тодішнього керівництва ГУ КЗЕ СБУ.
Особи, пов’язані з заступником міністра аграрної політики та продовольства, з секретаріатом Кабміну.
Місцеві посадовці (чиновники Чабанівської селищної ради, особи, пов’язані з прокурором Києво-Святошинського району, особи, пов’язані з головою Києво-Святошинської районної державної адміністрації, їхні родичі тощо).

Жодного жеребкування під час розподілу ділянок не було, керувалися єдиним принципом: "у кого вища посада – тому кращу землю".

Оскільки розкраданню землі поклали початок листи звичайних працівників ДП "Чабани", то вони отримали 10 земельних ділянок у найгіршому місці.

Частина з них – фактично на стихійному смітнику. Однак власники змогли упорядкувати ці ділянки та вирощують на них городину. Чого не скажеш про власників 138 ділянок.

Розкрадені 15 га земель НААН вже не може використовувати для отримання прибутку. Більшість ділянок не обробляються. Нині там – пустка.

Слідство встановило причетність до корупційної схеми 9 осіб, розслідування стосовно дій яких наразі завершене. Зокрема, у вчиненні злочину обвинувачуються експрезидент НААН, співробітник СБУ та віце-президент НААН.

На той момент президентом НААН був Василь Петриченко. Ярослав Гадзало в 2013-2014 роках займав посаду віце-президента НААН.

Обвинувальний акт стосовно 9 осіб відправлено до Вищого антикорупційного суду для розгляду по суті.

Стань веганом — спаси Землю. Чем провинились коровы перед экологами?




Экологи утверждают: каждый раз, откусывая гамбургер или отправляя в рот кусочек сочного бифштекса, вы потворствуете тому, что от Гренландии откалывается очередной айсберг, в океане гибнут коралловые рифы, а в Москве в середине декабря всё никак не выпадет снег. Ведь ваш бифштекс сделан из говядины, а животноводство назначено одним из виновников глобального потепления.

Разбираемся, какой вред бурёнки наносят климату планеты и что им за это будет.

«Зелёные» против коров


В прошлом году в некоторых странах Евросоюза было решено ввести дополнительный налог с фермеров, занятых разведением крупного рогатого скота. Денежный сбор проходит по линии экологии. Дело в том, что коровы имеют обыкновение пукать, и объёмы этих выбросов в планетарном масштабе вызывают тревогу у активистов «зелёного» движения. Конечно, другие представители земной фауны тоже этим грешат, в том числе и человек, но до него руки у экологов пока не дошли.

СТАТЬЯ ПО ТЕМЕ
«Настанет ад». Чем грозит повышение концентрации CO₂ в атмосфере?
«Коровы выделяют метан как продукт своего пищеварения, а он является сильным парниковым газом, — поясняет ведущий научный сотрудник Института физики атмосферы РАН Алексей Елисеев. — Вообще-то половина выбросов метана в природе происходит из таких естественных источников, как болота, заливные луга, тундры... На поголовье крупного рогатого скота приходится 1/6 от всей эмиссии метана на планете. В составе парниковых газов, связанных с деятельностью человека, доля метана, выделяемого коровами, составляет 6—7%. Страны Европы, взявшие на себя обязательства по ограничению выбросов после подписания Парижского соглашения по климату, борются за каждый процент. Потому и облагают фермеров такими налогами».

Экологи называют другие цифры. Животноводство и производство мяса, утверждают они, дают 18% антропогенных выбросов парниковых газов. Это больше, чем совокупные выбросы от автомобилей, самолётов и судов. Кроме того, для выращивания скота необходимы пастбища и кормовая база — ради этих сельхозугодий приходится вырубать леса. Что приводит к деградации почв и пресных вод.

Впрочем, до конца неясно, каким именно местом бурёнки увеличивают долю парниковых газов в атмосфере. По последним данным, опасность представляет не столько метан, выделяемый из заднего прохода, сколько коровьи отрыжки. Но это уже детали. Суть одна: коровы едят много травы, а живущие в их кишечнике бактерии перерабатывают её в метан, который является вторым по силе парникового эффекта газом в атмосфере Земли.

Как избежать катастрофы?


На прошлой неделе 50 специалистов, связанных с экологией, охраной лесов и животных, опубликовали открытое письмо, в котором призвали правительства развитых стран ограничить рост численности поголовья скота.


СТАТЬЯ ПО ТЕМЕ
Ледник растет, а полюс тает. Парадоксы мирового глобального потепления
«Чтобы снизить риск повышения глобальной температуры более чем на 1,5°C или 2°C, мы призываем страны с высоким и средним уровнем доходов включить в свои обязательства по выполнению Парижского соглашения следующие меры, — сказано в письме. — Во-первых, надо установить временные рамки, после которых численность сельскохозяйственных животных не должна расти, а должна снижаться. Во-вторых, определив в отрасли животноводства крупнейшие источники выбросов метана и крупнейших землевладельцев, обозначить им показатели для сокращения производства».

Авторы подчёркивают, что пик поголовья крупного рогатого скота нужно пройти не позднее 2030 года — так удастся избежать климатической катастрофы. Также они уверяют, что их целью не является разорение агрохозяйств. Они призывают фермеров перейти на производство растительных продуктов, а потребителям советуют поменять свой рацион, постепенно отказываясь от говядины и молока в пользу вегетарианской еды. Ведь растения требуют меньше земель и удобрений, чем те же коровы, а главное — не выбрасывают парниковых газов.

Учёные подсчитали: чтобы остановить влияние мясного и молочного животноводства на процесс глобального потепления, нужно, чтобы как минимум один из пяти жителей развитых и развивающихся стран стал вегетарианцем. А если население одной крупной страны (например, США) разом откажется от мяса, планета сразу облегчённо вздохнёт, поскольку выбросы парниковых газов сократятся значительно. Статья международной группы исследователей на эту тему была опубликована два месяца назад в журнале Nature Climate Change.

По мнению учёных, без радикальных преобразований в питании человечества остановить глобальное потепление невозможно, а изменения в рационе и ведении сельского хозяйства способны на треть обеспечить выполнение требований Парижского соглашения (т. е. удержать глобальное потепление в рамках 1,5°C по сравнению с доиндустриальным периодом). Согласно их плану, за счёт новых методов земледелия можно будет повысить плодородие почв и организовать массовое высаживание деревьев. Тогда аграрный сектор перестанет выбрасывать в атмосферу парниковые газы и даже, наоборот, начнёт их поглощать.

Надежда на гены


Свято место пусто не бывает: пока «зелёные» обличают фермеров, в лабораториях полным ходом идут работы по созданию искусственного мяса. СМИ эти эксперименты, как правило, одобряют и поддерживают — общественное мнение готовят к появлению новой индустрии. Да, пока «мясо из пробирки» стоит дорого, но любая технология, становясь на конвейер, дешевеет. Еще несколько лет назад килограмм такого продукта оценивали в 100-300 тыс. долларов. Сейчас его стоимость составляет в среднем 90 долларов. И, конечно, будет снижаться и дальше.

Однако есть учёные, которые предлагают не отказываться от животноводства, а... модернизировать коров. Т. е. сделать их более «эффективными», выведя породы, наименее вредные для окружающей среды. Такие бурёнки будут жевать меньше травы (над сменой их рациона учёные тоже работают), да и любой другой пищи. А ещё они будут быстрее вырастать. Таким образом, «метановый след» одного животного сократится.


СТАТЬЯ ПО ТЕМЕ
Грядет искусственная зима. Зачем ученые хотят охладить Землю?
«Крупный рогатый скот производит разные выбросы метана. Сравните объёмы выбросов от разных пород, и вы увидите, что разница может достигать 30%, — утверждает профессор Майк Коффи из Шотландского колледжа сельского хозяйства. — Если бы все британские фермеры использовали „эффективных“ животных, эмиссия парниковых газов уменьшилась бы почти на треть».

Состав и количество микроорганизмов в пищеварительной системе жвачных животных (не только коров, но и, скажем, овец) зависят от их генов. Стало быть, изменив геном, можно повлиять на объёмы кишечных газов крупного рогатого скота. Этому исследованию посвящена ещё одна научная статья, она была опубликована в журнале Science Advances.

«Мы показываем, что с помощью генетической модификации (или направленной селекции, что ещё проще) можно вывести такой тип коров, у которых выделения метана будут значительно меньше», — говорит один из руководителей проекта, профессор Джон Уильямс из Университета Аделаиды (Австралия).