ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

03 січня 2020

Директору Гутянского лесхоза в Харьковской области Виктору Сысе суд изменил меру пресечения


Директору Гутянского лесхоза в Харьковской области Виктору Сысе, которого подозревают в даче взятки в 100 тысяч долларов, суд изменил меру пресечения.

Об этом сообщается в постановлении Высшего антикоррупционного суда от 27 декабря, опубликованного в Едином реестре судебных решений.

Напомним, правоохранители задержали скандального директора лесхоза в конце октября 2019 при попытке дать взятку в размере 100 тысяч долларов детективу НАБУ за закрытие уголовного производства по факту незаконной вырубки леса.

Сысе избрали меру пресечения в виде ареста с правом внесения залога в 5 миллионов гривен, и 4 ноября он вышел из СИЗО, но с обязательством ношения электронного браслета. Также суд обязал подозреваемого сдать загранпаспорт на время проведения расследования и сообщать детективу (следователю), прокурору об изменении своего места жительства и не общаться со свидетелями по делу.

Как стало известно из документа, 27 декабря Высший антикоррупционный суд продолжил все обязательства подозреваемому до 31 января 2020 года.

О необходимости носить подозреваемому электронный браслет в перечне обязательств в постановлении суда не указывается.

Напомним, директор “Гутянского лесхоза" Виктор Сыса был задержан правоохранителями при попытке дачи взятки в сумме 100 тысяч долларов детективу НАБУ.

Позже директор Национального антикоррупционного бюро Украины Артем Сытник во время круглого стола в пресс-центре "Украинского кризисного медиа-центра" рассказал, что задержанный в Дергачевском районе за попытку подкупить детектива НАБУ глава "Гутянского лесхоза" Виктор Сыса во время встречи перепутал пакеты с деньгами и принес больше, чем собирался.

По его словам, лесник вместо 100 тысяч долларов предполагаемого размера взятки принес 110.

Как рассказал директор НАБУ, когда "детектив под запись позвонил Сысе и спросил об этом, Сыса ответил: "Да я перепутал пакеты".

atn.ua
03 января 2020 г. 17:27

Україні потрібна нова "зелена" енергетична стратегія

В Україні у 2017 році була затверджена енергетична стратегія до 2035 року. Документ непоганий, та його слід міняти. Спробуємо пояснити, чому.


ОЛЕКСАНДР ДОМБРОВСЬКИЙ
народний депутат VII і VIII скликань Верховної Ради, голова правління громадської спілки "Global 100 RE Ukraine"


style="text-align: left;">Переважна більшість блоків АЕС після максимально можливих продовжень термінів їх експлуатації буде зупинена у 2035-2040 роках.

Тимчасом енергетична стратегія не відповідає на ключове питання: чим вони будуть заміщені після 2035 року.

Теплова генерація зношена більш ніж на 85% і не відповідає сучасним екологічним вимогам.

Наприклад, жодна вугільна електростанція в країні не обладнана сучасними системами сіркоочищення.

Що робити? Будувати блоки, оснащувати наявні сучасними системами очищення димових газів чи закриваємо вугільну генерацію?

Енергетична система України — одна з найменш гнучких у світі. У ній критично не вистачає маневрових потужностей та накопичувачів енергії. Їх потрібно терміново будувати. Отже, нам все одно необхідно формувати нову генерацію. Яку?

Енергетика — консервативна галузь. На зведення електростанції може знадобитися до десяти років. Щоб мати збалансовану енергетичну систему у 2050 році, її потрібно планувати вже зараз, а плани мусять починатися з чіткої стратегії.

Міжнародні тенденції і зобов'язання


Схвалена у 2015 році Паризька кліматична угода потенційно накладає на Україну нові зобов'язання із скорочення викидів парникових газів (ПГ). Це впливає на розвиток енергетичного сектору як найбільшого джерела викидів парникових газів.

Паризька угода встановлює ціль щодо утримання глобальної температури на Землі в межах 2°С до 2100 року. Однак, відповідно до очікуваних національно-визначених внесків (NDC) країн-підписантів, викиди ПГ цих країн спричинять зростання глобальної температури на рівні 3,5°C до 2100 року.

Це ставить перед сторонами Паризької угоди, у тому числі перед Україною, завдання щодо взяття більш амбітних зобов'язань із скорочення викидів парникових газів. Зокрема, Україна офіційно озвучила ціль щодо скорочення викидів ПГ на 40% до 2030 року відносно рівня викидів ПГ 1990 року.

Однак, відповідно до глобальної цілі Паризької угоди (2°С), у разі припущення пропорційності викидів ПГ до зміни глобальної температури озвучена ціль повинна бути скорегована із 40% до 70% у 2050 році відносно 1990 року.

На чергових кліматичних переговорах Україні, можливо, доведеться взяти на себе такі жорсткі зобов'язання. Вони не залишать місця вугіллю в енергосистемі країни.

Викиди СО2 в Україні, 1990-2016 роки, млн тонн СО2 екв/рік та бачення 100 RE UA
2030 рік — 40% скорочення викидів від рівня 1990 року — ціль NDC України
2050 рік — 70% скорочення викидів від рівня 1990 року — за сценарієм утримання температури в межах 2°С і пропорційного розподілу додаткових зобов'язань між країнами (потенційні зобов'язання України згідно з Паризькою угодою)
2070 рік — 100% скорочення викидів — бачення 100 RE UA


У разі відмови від прийняття таких цілей ЄС може посилити тиск на Україну. Ринковим інструментом тиску може стати вуглецеве імпортне мито.

Новий президент Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн одним з пріоритетів назвав необхідність до 2050 року зробити Європу першим кліматично нейтральним континентом. ЄК хоче за сто днів представити відповідний законопроєкт.

Мета першого етапу — зменшення обсягів викидів парникових газів на 50-55% до 2030 року. Європарламент днями ухвалив дві резолюції, які оголошують надзвичайний стан у сфері збереження клімату й охорони довкілля та підтверджують намір ЄС досягти "кліматичної нейтральності" до 2050 року.

"Зелений" тариф. Кінець ери дорогої енергетики для України

Європейська комісія вже напрацювала і представила для обговорення European Green Deal — пакет заходів, які повинні дати можливість європейським громадянам та бізнесу отримати користь від сталого "зеленого" переходу.

Розвиваються й інші процеси. Наприклад, у Німеччині пропонують з 2021 року зобов'язати транспортувати мережами природного газу 1% відновлюваних і декарбонізованих газів, включаючи біометан і зелений водень, а до 2030 року — підвищити їх частку до 10%. Ймовірно, значну частину цих відновлюваних газів Німеччина буде імпортувати. Це відкриває нові можливості для України.

Власні енергоресурси


Власне вугілля в Україні дороге і дотаційне. Ніхто в світі не видобуває вугілля у настільки глибоких шахтах — до 1 км. Паливо містить багато сірки, що потребує встановлення систем сіркоочищення. Таке вугілля стає надто дорогим.

У 2018 році Україна забезпечувала себе газом на 65% від потреби, нафтою — на 20%, вугіллям — на 61%. Загальний показник залежності від імпорту енергоресурсів, з урахуванням ядерного палива, у 2015 році становив 51%.

Це значний ризик для енергетичної безпеки країни. Ми витрачаємо на це понад 12 млрд дол на рік. Ці кошти можна витрачати значно краще.

Загальнолюдські причини


В Україні найкоротша тривалість життя в Європі — 71 рік. Для порівняння: у Швеції цей показник становить 80 років. Україна на 99 місці у світі за смертністю, спричиненою забрудненням повітря (антирейтинг). У Європі ми в шістці найгірших.

Україна в екологічному рейтингу держав перебуває на 109 місці із 180. Це не найкращий показник, зважаючи на те, що від найближчих розвинених країн нас відділяють щонайменше дванадцять позицій.

Майбутнє без вугілля. Що чекає на шахтарські міста

Через глобальне потепління в Україні масово гинуть ліси. За даними Держлісагентства, у 2019 році загальна площа всихання становила 413 тис га або 5% від загальної площі лісів, тоді як у 2009 році — лише 2%. 6% вважаються критичною межею, після якої процеси всихання можуть стати незворотними.

Крім того, до 2100 року до третина території України може стати непридатною для ведення сільського господарства через критичну нестачу води. Це може призвести до значної кількості внутрішніх "екологічних біженців".


Підвалини нової енергетичної стратегії


Черговий звіт аналітичного агентства Lazard підтвердив очікування аналітиків: відновлювана енергетика продовжує дешевшати.

Lazard розраховує вартість виробництва електроенергії. Вона включає видатки на будівництво і загальні витрати на експлуатацію за весь час роботи, розділені на обсяг енергії, що виробляється за весь час роботи електростанції.

Найнижчу ціну вироблення мегават-години показує вітрова енергетика — 28-54 дол. На другому місці сонячна енергетика — 32-42 дол, тоді як вугільна мегават-година коштує 66-152 дол, атомна — 118-192 дол.

Наше бачення енергетичної стратегії України до 2050 року базується на переході до 100% ВДЕ. Це найбільш доцільний сценарій з економічної та екологічної точок зору. До 2050 року можна досягти 100% ВДЕ у виробництві електрики і тепла, до 2070 року — на транспорті і мати 100% ВДЕ в усій енергетиці.


Концепція переходу України на 100% ВДЕ (бачення 100 RE UA)
* — ЗППЕ — загальне постачання первинної енергії


Чи це не утопія? Кілька країн — Ісландія, Парагвай, Коста Ріка, Норвегія, Нікарагуа, Шотландія — уже близькі до досягнення показника 100% ВДЕ. Низка інших країн — уже на цьому шляху. 53 країни мають цілі переходу на 100% ВДЕ в окремих секторах, переважно у виробництві електроенергії.

Стратегії переходу на 100% ВДЕ в усіх секторах до 2050 року затвердили Швеція і Данія. Аналогічну ціль також встановили 247 міст і 33 регіони.

Що ми пропонуємо


У разі прийняття Україною нових зобов'язань згідно з вимогами Паризької угоди ціль за часткою ВДЕ 20% у 2035 році стане недостатньо амбітною. Крім того, горизонт планування стратегії до 2035 року буде недостатнім.

За даними Міжнародного енергетичного агентства, для запобігання підвищенню глобальної температури більш ніж на 2°С і відповідного скорочення викидів СО2 до 2050 року найважливішу роль відіграватимуть енергоефективність (40%) та відновлювальні джерела енергії (30%).

Тому нова "зелена" енергетична стратегія України до 2050 року повинна базуватися на розвитку двох основних напрямків. Перший — скорочення споживання енергетичних ресурсів завдяки підвищенню енергоефективності, другий — енергозбереження та використання ВДЕ.

Пропонуємо уряду невідкладно залучити експертів для підготовки нової "зеленої" енергетичної стратегії країни і готові брати активну участь у цьому процесі.

Співавтор — Георгій Гелетуха, голова правління Біоенергетичної асоціації України

П'ЯТНИЦЯ, 3 СІЧНЯ 2020, 09:15

Вбивчий березовий сік. Як закарпатці гублять у горах дерева. ФОТО



Йдучи на гору Плішка, інформатор газети «Закарпатські оголошення» побачив дивну картину.
Серденько, читай газету «ЯСНО»!

Посеред лісу хтось намагався зібрати березовий сік… і при цьому досі пляшки не прибрав. Зараз дерева впали у сплячку і сік просто не тектиме. Утім невдовзі прийде весна… і дивує зовсім не це. У деревах зроблено не один отвір, а одразу 4-5. Крім того, розміщено їх на висоті 20-40 сантиметрів, хоч потрібно на висоті 1,5 метрів. Таким чином лісові вандали просто вбивають дерева! Від такого кощунського добування соку берези загинуть. Більше – читай у газеті «ЯСНО» незабаром. Купи газету у кіоску або передплати на своїй пошті. Індекс 76076 zakarpatpost.net



02 січня 2020

У Кабміні хочуть дозволити продавати ліс за кордон: екснардеп вказав на жахливі наслідки

Зняття мораторію на експорт лісу-кругляку до країн Європи призведе до збільшення трудової міграції з України та підірве економіку, вважає народний депутат 8-го скликання Олег Купрієнко.

В коментарі OBOZREVATELвін прокоментував бажання віцепрем'єр-міністра Дмитра Кулеби зняти заборону на експорт необробленої деревини, пояснивши, що це неправильна економічна політика.


Експорт лісу

"Ліга.net"

"Ми знаємо, що кінцева вартість створюється не на дереві, яке спиляли до пня, а на продукції, яку зробили з цього дерева. Якщо порахувати вартість одного куба деревини в меблях, навіть у ДСП, так вона в десятки разів більша, ніж вартість деревини. А саме виробництво не таке складне, і робиться воно не з найкращої сировини", – сказав колишній нардеп.
НОВИНИ
Скандальна заява віце-прем'єра з вирубки лісу: екс-нардеп вказав на помилку Кабміну

Політик зауважив, що високосортна деревина йде на виробництво у країни ЕС, де водночас збільшується кількість робочих місць і спрощуються умови для оформлення на роботу українців.

"Дурнуваті заяви про зняття мораторію на експорт лісу-кругляку, та іншу сировину, призведе до того, що в Україні залишаться лише ті, хто рубає ті ліси, копають руду і вирощують зерно. Тому я категорично проти зняття мораторію, я за те, щоб тут робити виробництво, створювати робочі місця, давати нормальні зарплати, з яких будуть платити податки. А далі вже по всім відомій схемі, що податки – це бюджет, а бюджет – це покращення соціальних умов, а отже покращення життя людей, підвищення зарплат бюджетникам і так далі", – пояснює Купрієнко.

За словами екснардепа, усім відомо, хто "сидить" на цих корупційних потоках, і подолати їх не так важко, головне – політична воля.
НОВИНИ
Гончарук назвав терміни запуску онлайн-аукціонів з продажу лісу

"Якщо є державницький настрій на те, щоб в Україні був порядок, так навести цей порядок дуже просто – злодіїв потрібно саджати по тюрмах. І навіть якщо швидко саджати не вдається, принаймні відкрив справу, взяв під варту, визначив 50-100 млн грн застави, і нехай справу розглядають потім, але в цей час людина, яка сиділа на потоках, не зможе більше займати посади і красти. І в такому випадку інші вже подумають, чи треба їм це все", – заявив Купрієнко.
Як повідомляв OBOZREVATEL:
  • У квітні 2015 року Верховна Рада ухвалила закон, який на 10 років заборонив експорт лісоматеріалів у необробленому вигляді. Мораторій на вивезення деревних порід, крім сосни, набув чинності з 1 листопада 2015 року.
  • У середині червня 2018 року прем'єр-міністр Володимир Гройсман публічно оголосив масштабний бій контрабанді. Тоді глава уряду озвучив основні схеми злочинців, які найближчим часом будуть зламані.
  • За два тижні до боротьби підключилася й Верховна Рада, підтримавши законопроєкт №5495, що передбачає жорсткіші покарання за експорт лісу-кругляка з України. За документ у другому читанні й у цілому проголосували 234 народні депутати.
  • Зокрема №5495 обмежуватиме внутрішнє споживання таких матеріалів у розмірі 25 млн кубометрів на рік.
  • Документ передбачає, що переміщення через кордон України поза митним контролем необроблених лісоматеріалів каратиметься позбавленням волі терміном від трьох до п'яти років.
  • За аналогічне діяння, вчинене повторно або за попередньою змовою групою осіб чи службовою особою, пропонується позбавляти волі терміном від п'яти до десяти років із конфіскацією майна.

Порядок проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 4 грудня 2019 р. N 1142
Київ

Про затвердження Порядку проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених

1. Затвердити Порядок проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, що додається.
2. Міністерству енергетики та захисту довкілля забезпечити:
інформування щороку не пізніше 1 квітня Кабінету Міністрів України про результати моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених;
прийняття нормативно-правових актів, необхідних для виконання цієї постанови.
3. Центральним органам виконавчої влади привести у тримісячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.

Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2019 р. N 1142


ПОРЯДОК
проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених

1. Цей Порядок визначає механізм проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених на основі систематизації та узагальнення інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини власниками лісів і постійними лісокористувачами (далі - лісокористувачі).
2. У цьому порядку терміни вживаються в такому значенні:
адміністратор системи обліку деревини (далі - адміністратор) - юридична особа державної форми власності, визначена Держлісагентством, яка забезпечує функціонування системи обліку деревини та не є лісокористувачем;
бирка - уніфікований засіб маркування з номером та відповідним штрих-кодом для обліку деревини у системі обліку деревини;
вітчизняні лісоматеріали необроблені - лісоматеріали необроблені, що заготовлені на території України та перебувають у вільному обігу на митній території України;
внутрішнє споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених - заготівля та реалізація лісокористувачами лісоматеріалів необроблених у межах митної території України (крім території вільних митних зон);
єдина державна система електронного обліку деревини (далі - система обліку деревини) - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує збирання, зберігання, обробку і захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
користувачі системи обліку деревини (далі - користувачі) - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, лісокористувачі, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, яким у встановленому порядку надано доступ до системи обліку деревини;
кишеньковий персональний комп'ютер - мобільний електронний термінал, оснащений модулями зв'язку і призначений для внесення і передачі інформації до системи обліку деревини або отримання інформації користувачами;
мобільний принтер - спеціалізований пристрій для друку первинних і товаросупровідних документів;
моніторинг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених (далі - моніторинг) - систематичний збір, збереження, узагальнення та оприлюднення інформації про річний обсяг внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених.
3. Моніторинг проводиться з метою встановлення достовірного обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених та контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених.
4. Моніторинг ґрунтується на принципах оперативності та достовірності внесення лісокористувачами інформації до системи обліку деревини, а також своєчасності отримання інформації та відкритості результатів.
5. Моніторинг проводиться Держлісагентством на підставі систематизованої та узагальненої інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини із системи обліку деревини.
6. Електронний облік деревини ведеться лісокористувачами відповідно до Інструкції з ведення електронного обліку деревини, розробленої Держлісагентством та затвердженої наказом Мінекоенерго.
7. Внесення інформації до системи обліку деревини є обов'язковим для лісокористувачів під час здійснення ними заготівлі та реалізації деревини.
8. Лісокористувачі вносять до системи обліку деревини інформацію про: спеціальні дозволи на використання лісових ресурсів; породу дерева, кількісні та якісні характеристики деревини; договори щодо здійснення господарських операцій з реалізації деревини; місця завантаження та пункти розвантаження деревини; транспортні засоби, якими здійснюється транспортування деревини.
9. Держлісагентство щомісяця, але не пізніше 20 числа наступного періоду, формує та оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті інформацію про результати моніторингу.
10. Держлісагентство щороку, але не пізніше 1 березня наступного за звітним року, інформує Мінекоенерго про результати моніторингу та оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті.
11. Заходи контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених здійснюються Держлісагентством у формі аналізу даних моніторингу.
12. У разі настання передумов щодо перевищення встановленого обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених, Держлісагентство приймає рішення про припинення видачі його територіальними органами спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів.
13. Держлісагентство забезпечує:
розроблення Інструкції з ведення електронного обліку деревини;
безперервність здійснення адміністратором повноважень і можливість неперервного внесення лісокористувачами до системи обліку деревини інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
перевірку відповідності внесеної лісокористувачами інформації до системи обліку деревини.
14. Лісокористувач:
укладає з адміністратором договір щодо надання доступу до системи обліку деревини та його технічного супроводу;
здійснює придбання необхідних технічних засобів для внесення до системи обліку деревини інформації про облік заготовленої деревини, формування та друку первинних і товаросупровідних документів;
за допомогою кишенькового персонального комп'ютера вносить до системи обліку деревини інформацію про облік заготовленої деревини у спосіб, передбачений пунктом 15 цього Порядку;
формує первинні та товаросупровідні документи з їх подальшим друком на мобільному принтері у місцях обліку деревини.
15. Способами електронного обліку деревини є:
облік за партіями - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою кожної колоди, що належить до цієї партії, до однієї бирки;
облік штабелями - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою всіх колод у штабелі до однієї бирки;
поколодний облік - внесення інформації про круглі лісоматеріали за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою однієї колоди до однієї бирки;
поштучний облік - внесення інформації про ялинки новорічні за породами, їх розмірами та якісними характеристиками з прив'язкою однієї ялинки новорічної до однієї бирки.
16. До обов'язків адміністратора належить:
1) забезпечення функціонування системи обліку деревини на всій території України;
2) забезпечення зберігання та захисту інформації у системі обліку деревини;
3) надання доступу до системи обліку деревини:
органам державної влади та органам місцевого самоврядування - у межах їх юрисдикції та повноважень;
лісокористувачам - у межах внесеної ними інформації;
юридичним особам і фізичним особам - підприємцям - у межах інформації про таких осіб;
4) укладення з користувачем договору щодо надання доступу до системи обліку деревини та його технічного супроводу;
5) встановлення щомісячної плати за надання доступу до системи обліку деревини та технічний супровід;
6) забезпечення інформаційно-консультативного супроводу;
7) здійснення інших заходів, пов'язаних з технічним функціонуванням системи обліку деревини.
17. Фінансове забезпечення функціонування системи обліку деревини здійснюється за рахунок плати за користування нею, що справляється відповідно до укладених договорів, та інших не заборонених законодавством джерел.
18. Органам державної влади та органам місцевого самоврядування доступ до системи обліку деревини надається на безоплатній основі.
____________
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP191142.html

В австралійських лісових пожежах загинуло близько 0,5 млрд тварин (фото)

Екологи побоюються, що в австралійських лісових пожежах загинуло більше 480 мільйонів тварин, повідомляє британське видання Evening Standard.

Експерти кажуть, що в пожежах загинули майже 8000 коал, які жили в Новому Південному Уельсі.

Регіон, який знаходиться приблизно в 240 милях на північ від Сіднея, є домом для найбільшої популяції австралійських коал – близько 28 000 особин.

Федеральний міністр охорони навколишнього середовища Суссан Лей зазначила, що до 30 відсотків популяції рідкісних тварин могли загинути у вогні, тому що близько 30 відсотків їх місця існування були знищені.







По всій країні продовжують вирувати більше 100 пожеж, які на сьогоднішній день охопили понад п’ять мільйонів гектарів землі. Дев'ять людей загинули, і сотні будинків повністю згоріли.

Тільки у Новому Південному Уельсі згоріло близько чотирьох мільйонів гектарів.







02-01-20 17:16

Новий голова Держлісагентства назвав 5 цілей на рік

 

Серед цілей нового голови Державного агентства лісових ресурсів Андрія Заблоцького: збільшення лісистості країни, запровадження е-обліку деревини та відкриття даних про ліс.
Про це він повідомив на своїй сторінці у Facebook.

"По-перше, потрібно забезпечити в Україні європейський рівень ведення лісового господарства, створення нових лісів. Маємо збільшити лісистість України, і розумію, що для цього потрібне сприяння інших органів влади та фінансування.

Друге важливе завдання – боротьба з незаконними рубками та обігом деревини. Серед методів – запровадження електронного обліку деревини всіма лісокористувачами, суттєве підвищення відповідальності за незаконну рубку та використання деревини нелегального походження, створення прозорих правил гри на ринку деревини.


Третє. Відкриття даних про ліс та видача всіх дозвільних документів в електронному форматі., створення єдиного лісового порталу та "#ліс у смартфоні". Електронні сервіси мають бути зрозумілими та легкодоступними для громадян та бізнесу.

Четверте. Очищення галузі від корупціонерів та хитрих ділків. До таких осіб у мене нульова толерантність. Вони лише кидають тінь на всю галузь та фахових працівників.

П’яте. Повернення довіри суспільства до лісової галузі. В більшості, люди не завжди розуміють, чим повсякденно займаються лісівники, як відновлюється та доглядається ліс, як суспільство забезпечується благами лісу. Лісівники першими виїжджають на лісові пожежі, створюють цивілізовані місця відпочинку та роблять багато іншої важливої роботи.

Насправді, завдань значно більше. Детальніше про плани реформ в галузі розповім згодом", - написал Заблоцький.

Нагадуємо, станом на листопад 8 областей України підключені до пілотного проєкту е-реєстру заготівлі деревини та онлайн-карти рубок - "лісу у смартфоні" .

https://www.epravda.com.ua/news/2020/01/2/655484/







В Кабмине вслед за землей хотят продать и украинский лес


Кабинет министров поставил стратегическую цель по отмене моратория на экспорт леса-кругляка, сообщил вице-премьер-министр Дмитрий Кулеба, пишет в четверг, 2 января, Интерфакс-Украина.

"У нас в правительстве сейчас является приоритетной тема создания эффективных рынков с одинаковыми правилами игры там, где не было рынков вообще, или где рынки существовали, но с не равными правилами. И сфера вырубки и деревообработки - это одна из таких сфер. Мы этим занимаемся. Обсуждаем с ЕС, как двигаться дальше", - заявил представитель правительства.

Кулеба отметил, что мораторий стал "источником теневой экономики", поэтому цель Кабмина - отказаться от него.

"Но сделать это можно будет тогда, когда в Украине будет действовать эффективная экономическая политика в этой сфере", - добавил чиновник.

Кроме того, он заявил, что против моратория экспорт леса-кругляка.

"Я лично против моратория на лес-кругляк и вообще моратория на какие-либо экспортные операции с ЕС. Но так случилось, что в течение лет у нас в ряде сфер экономики и политики доминировала или коррупция, или тупость. Поэтому я выступаю за мораторий на "тупняк", а не кругляк", - подытожил вице-премьер.

Экономика
Сегодня, 15:55

Андрій Заблоцький назвав п'ять головних завдань на посаді Голови Держлісагентства


Голова Державного агентства лісових ресурсів України Андрій Заблоцький розповів на своїй сторінці у Facebook про п’ять головних завдань, які він планує виконати на посаді Голови відомства.

«Останній робочий день 2019 року став для мене першим робочим днем на державній службі. За цей день встигли поставити нові KPI всім керівникам обласних управлінь лісового та мисливського господарства! Тепер замість завдань типу організація ведення веб-сайту, участь у нарадах, удосконалення форм та методів ведення консультацій з громадськістю та інших "вагомих" завдань - поставив чіткі та направлені на розвиток галузі завдання: підвищення ефективності роботи лісогосподарських підприємств, боротьба з незаконними рубками, збільшення лісовідтворення», - написав Андрій Заблоцький.

За його словами, очолювати Держлісагентство – надзвичайно складне та відповідальне завдання. Галузь не проста, із багатьма викликами, починаючи від низького рівня довіри суспільства до лісівників і закінчуючи питанням збереження біорізноманіття та впливом зміни клімату на довкілля. «Але я готовий до цього, адже свідомо йшов на відкритий конкурс, щоб перемогти та втілити своє бачення функціонування, реформування та розвитку лісової галузі», - зазначив він.

Голова Держлісагентства наголосив, що по-перше, потрібно забезпечити в Україні європейський рівень ведення лісового господарства, створення нових лісів та збільшення лісистості України. «Розумію, що для цього потрібне сприяння інших органів влади та фінансування», - написав він.

«Друге важливе завдання – боротьба з нелегальними рубками та обігом деревини. Серед методів – запровадження електронного обліку деревини всіма лісокористувачами, суттєве підвищення відповідальності за незаконну рубку та використання деревини нелегального походження, створення прозорих правил гри на ринку деревини», - повідомив Андрій Заблоцький.

Як зазначив Голова відомства, третім завдання є відкриття даних про ліс, створення єдиного лісового порталу та "лісу смартфоні", видача всіх дозвільних документів в електронному форматі. Електронні сервіси мають бути зрозумілими та легкодоступними для громадян.

«Четверте. Очищення від корупціонерів та хитрих ділків. До таких осіб у мене нульова толерантність. Вони лише кидають тінь на всю галузь та фахових працівників», - наголосив Голова Держлісагентства.

П’ятим завданням він визначив повернення довіри суспільства до лісової галузі.

«В більшості, люди не завжди розуміють, чим повсякденно займаються лісівники, як відновлюється та доглядається ліс, як суспільство забезпечується благами лісу. Лісівники першими виїжджають на лісові пожежі, створюють цивілізовані місця відпочинку та роблять багато іншої важливої роботи», - зазначив Андрій Заблоцький.

Також новопризначений Голова Держлісагентства наголосив: «Не шукайте на мене «виходів» через якихось «високих людей». Це нікому не допоможе. І якщо на місцях почнуть ходити «люди від Заблоцького» – женіть їх геть і одразу повідомляйте правоохоронні органи».

2020-01-02 14:16:10

Россиянам разрешат идти на охоту с луком и стрелами



С 30 января 2020 года россиянам разрешат идти на охоту с луком и стрелами или с арбалетом. С этого момента вступает в силу соответствующий закон, ранее подписанный президентом страны, сообщает РИА Новости.

Для использования лук и арбалет надо будет поставить на учет в Росгвардии. Также необходимо иметь охотничий билет и разрешение на хранение и ношение оружия.

Если такого разрешения у покупателя лука и арбалета нет, то его придется получить. Для этого следует пройти обычные процедуры, в том числе и медицинское освидетельствование.

МАТЕРИАЛЫ ПО ТЕМЕ
00:08 — 14 апреля 2016
  
Валежник как антикризисный план

Что думают в сети об идее Госдумы предложить россиянам собирать хворост

В документе уточняется перечень видов охотничьего оружия, которое относится к гражданскому. В список добавлены метательное стрелковое оружие, которое не имеет механизмов фиксации упругих элементов в напряженном состоянии (лук) с силой дуги не более 27 килограмм-сил, и то, что имеет механизм фиксации (арбалет) с силой дуги не более 43 килограмм-сил.

До вступления этого закона в силу инспекторы не могли наказать человека, задержанного в лесу с арбалетом. С 30 января он будет считаться нарушителем правил охоты. Причиной нововведений эксперты называли растущую популярность такого вида охоты в России.

15:20, 2 января 2020


Максим Богодвид / РИА Новости
https://lenta.ru/news/2020/01/02/pomogi_sebe_sam/