ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

06 лютого 2020

Положення про сектор цивільного захисту

МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 31 січня 2020 року N 112

Про затвердження Положення про сектор цивільного захисту відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту

Наказую:
1. Затвердити Положення про сектор цивільного захисту відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту, що додається.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Виконувач обов'язків
державного секретаря
О. Черних


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
31 січня 2020 року N 112

ПОЛОЖЕННЯ
про сектор цивільного захисту відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту

1. Загальні положення

1.1. Сектор цивільного захисту (далі - сектор) у складі відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту (далі - відділ) є структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Сектор у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, Положенням про відділ мобілізаційної підготовки та цивільного захисту, а також цим Положенням.
1.3. Чисельність сектору визначається відповідно до штатного розпису Мінекономіки.
1.4. Співробітники сектору здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, Положенням про відділ та посадовими інструкціями.

2. Завдання та функції сектору

2.1. Основними завданнями сектору є:
організація здійснення заходів з цивільного захисту та контролю за їх здійсненням в Мінекономіки, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління (далі - підприємства).
2.2. Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
розробляє та подає керівництву Мінекономіки проекти нормативно-правових актів з питань цивільного захисту;
здійснює підготовку, доведення і контроль за виконанням структурними підрозділами Мінекономіки наказів (вимог), законів, інших нормативно-правових актів з питань цивільного захисту;
визначає потребу (обсяг) у фінансуванні заходів цивільного захисту та подає відповідні пропозиції до бюджетного запиту Мінекономіки на відповідний рік;
здійснює планування та організацію разом з іншими структурними підрозділами Мінекономіки відповідно до функціонального розподілу матеріально-технічного забезпечення заходів з цивільного захисту Мінекономіки;
розробляє план цивільного захисту на особливий період Мінекономіки та план реагування на надзвичайні ситуації Мінекономіки;
розробляє та забезпечує виконання програм і планів заходів у сфері цивільного захисту;
забезпечує виконання завдань цивільного захисту створеними в Мінекономіки функціональними підсистемами єдиної державної системи цивільного захисту;
здійснює методичне керівництво виконання вимог техногенної та пожежної безпеки в Мінекономіки, на підприємствах та контроль за їх виконанням;
забезпечує здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням спеціалізованих служб цивільного захисту, що утворюються Мінекономіки;
організовує облік фонду захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі підприємств, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб'єктів господарювання приватної форми власності;
готує звіти про виконання планів заходів з питань цивільного захисту Мінекономіки;
забезпечує організацію підвищення кваліфікації, проведення навчань (тренувань) з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки в Мінекономіки;
забезпечує в межах повноважень, передбачених законодавством, додержання режиму секретності під час здійснення заходів цивільного захисту;
розробляє та здійснює заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування в особливий період Мінекономіки, а також підприємств;
забезпечує віднесення підприємств до категорій цивільного захисту відповідно до основних показників та затвердження їх переліку.

3. Права сектору

Сектор для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономіки з питань, що належать до компетенції сектору;
ініціювати скликання нарад, утворення робочих груп з питань, що належать до його компетенції;
за дорученням начальника відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту (далі - начальник відділу) брати участь у нарадах та семінарах з питань, що належать до компетенції сектору;
перевіряти і визначати ефективність здійснення іншими структурними підрозділами Мінекономіки заходів цивільного захисту;
здійснювати методичне керівництво підприємствами стосовно виконання ними вимог техногенної та пожежної безпеки, а також контроль за виконанням зазначених вимог;
готувати пропозиції начальнику відділу для подання керівництву Міністерства щодо заохочення працівників сектору, які брали участь у розробленні та підготовці заходів цивільного захисту, а також про накладення стягнень на осіб, які допустили порушення законодавства у сфері цивільного захисту.

4. Керівництво сектору

4.1. Сектор очолює завідувач, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. Завідувач сектору повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та вільно володіти державною мовою.
4.3. Завідувач сектору безпосередньо підпорядкований начальнику відділу.
4.4. Завідувач сектору:
здійснює керівництво роботою сектору і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки та начальника відділу, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в секторі;
забезпечує в межах компетенції виконання вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю", уживає заходів щодо збереження службової інформації в секторі;
відповідно до завдань та функцій, покладених на сектор, організовує розробку документів та проектів рішень, які містять державну таємницю, використовуючи в роботі відомості за сукупністю всіх показників у цілому щодо Мінекономіки про нормативи, заходи, завдання та планування заходів цивільного захисту Міністерства з приведення у готовність до виконання завдань та функціонування складових єдиної державної системи цивільного захисту в особливий період;
забезпечує додержання співробітниками сектору правил внутрішнього службового розпорядку;
за дорученням керівництва Мінекономіки та начальника відділу здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах з питань, що належать до компетенції сектору;
визначає ступінь відповідальності та функціональні обов'язки державних службовців сектору, підписує їх посадові інструкції;
забезпечує разом з начальником відділу та департаментом кадрового забезпечення роботу в секторі з добору, розстановки кадрів та їх професійного розвитку;
погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців сектору, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує подання, підготовлене департаментом кадрового забезпечення, про присвоєння чергового рангу державним службовцям сектору, які знаходяться у його безпосередньому підпорядкуванні;
здійснює в установленому порядку оцінювання результатів службової діяльності державних службовців сектору.
4.5. Завідувач сектору має право підпису документів з питань, що належать до компетенції сектору, які надсилаються від імені сектору на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономіки, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.

Завідувач сектору
цивільного захисту
А. Затяган
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ME200059.html

Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

05.12.2019
м. Київ
N 1021
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
03 лютого 2020 р. за N 108/34391

Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням

Відповідно до статті 40 Кодексу цивільного захисту України та пункту 16 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444, з метою встановлення вимог щодо організації навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб та працівників, підвищення їх рівня знань і обізнаності щодо забезпечення пожежної безпеки та зменшення кількості пожеж на об'єктах державної власності та суб'єктів господарювання
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, що додається.
2. Управлінню взаємодії з Державною службою України з надзвичайних ситуацій Міністерства внутрішніх справ України (Скакун В. О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр
А. Аваков
ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Голови
Спільного представницького
органу всеукраїнських профспілок
та профспілкових об'єднань
О. О. Шубін
Керівник Секретаріату
Спільного представницького
органу сторони роботодавців
на національному рівні
Р. Іллічов
Голова Державної служби
України з надзвичайних ситуацій
М. Чечоткін
Міністр освіти і науки України
Г. Новосад
Т. в. о. Голови Державної
регуляторної служби України
О. Мірошніченко



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх справ України
05 грудня 2019 року N 1021

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
03 лютого 2020 р. за N 108/34391


ПОРЯДОК
затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням

I. Загальні положення

1. Цей Порядок установлює механізм затвердження керівниками підприємств, установ та організацій програм спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) та програм навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки (далі - програми навчання з питань пожежної безпеки), порядок організації і контролю за виконанням й дотриманням вимог, установлених програмами навчання з питань пожежної безпеки та організації проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки й дій у надзвичайних ситуаціях (далі - інструктажі).
2. Цей Порядок спрямований на реалізацію в Україні системи навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб і працівників, підвищення їх рівня знань й обізнаності щодо забезпечення пожежної безпеки та зменшення кількості пожеж на об'єктах державної власності та суб'єктів господарювання.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
викладач - особа з відповідним рівнем освіти в галузі знань "Цивільна безпека" (за спеціальностями "Цивільна безпека", "Пожежна безпека"), що має стаж роботи в органах та підрозділах цивільного захисту не менше ніж три роки, пройшла спеціальну підготовку на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (далі - спеціальна підготовка) відповідно до пункту 14 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444;
посадова особа - особа, яка постійно чи тимчасово обіймає в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, та на яку покладено завдання й обов'язки щодо забезпечення пожежної безпеки, виконання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки;
працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, - працівники, що здійснюють роботи в приміщеннях, будинках та зовнішніх установках з категорією щодо вибухопожежної, пожежної небезпеки А, Б, В, Аз, Бз та Вз, у вибухонебезпечних та пожежонебезпечних зонах або здійснюють електро-, газозварювальні роботи та роботи з відкритим вогнем, а також інші працівники, діяльність яких потребує додаткових знань з питань пожежної безпеки та навичок на випадок виникнення пожежі;
суб'єкт, який навчає, - юридична або фізична особа - підприємець, діяльність якої спрямована на організацію навчання та перевірки знань посадових осіб і працівників з питань пожежної безпеки.
4. Організація своєчасного проведення навчання, перевірки знань з питань пожежної безпеки та інструктажів на підприємстві, в установі та організації покладається на їх керівників, а в їхніх структурних підрозділах (цех, дільниця, лабораторія, майстерня тощо) - на керівника відповідного підрозділу.
5. Порядок проведення навчання, перевірки знань з питань пожежної безпеки та інструктажів установлюється наказом керівника підприємства, установи та організації з урахуванням вимог цього Порядку.
6. Керівники підприємств, установ та організацій складають і затверджують переліки посад, під час призначення на які особи повинні проходити навчання, перевірку знань з питань пожежної безпеки та інструктажі (із зазначенням періодичності їх проходження).
7. Допуск до роботи осіб, які не пройшли навчання, перевірку знань з питань пожежної безпеки та інструктажі, заборонено.

II. Порядок затвердження програм навчання з питань пожежної безпеки

1. Програми навчання з питань пожежної безпеки, що їх затверджують керівники підприємств, установ та організацій, мають враховувати посадові обов'язки, вид діяльності посадових осіб та працівників, галузеві особливості підприємств, установ та організацій, включати вивчення нормативних актів, що містять вимоги щодо пожежної безпеки та практичних дій із запобігання виникненню пожежі та дій під час її виникнення, зокрема щодо:
заходів пожежної безпеки на підприємстві, в установі, організації;
утримання приміщень будинків і споруд, а також територій підприємств, установ, організацій;
заходів пожежної безпеки на робочому місці;
утримання шляхів евакуації;
утримання та експлуатації інженерного обладнання (електромереж, електрообладнання, систем опалення і кондиціювання, газового обладнання тощо);
утримання та експлуатації технічних засобів протипожежного захисту (систем протипожежного захисту, засобів зв'язку й оповіщення, внутрішнього та зовнішнього протипожежного водопостачання);
проведення вогневих, фарбувальних та будівельно-монтажних робіт;
порядку оповіщення про пожежу та виклику пожежної охорони;
порядку дій під час пожежі;
засобів пожежогасіння, протипожежного устаткування та інвентарю, порядку їх використання під час пожежі;
організації роботи добровільних формувань, у тому числі добровільної пожежної охорони, місцевої пожежної охорони тощо;
заходів пожежної безпеки в побуті;
інші вимоги пожежної безпеки (з урахуванням галузевої особливості підприємств, установ та організацій).
2. Програми навчання з питань пожежної безпеки суб'єктів, які навчають, що подаються на погодження до ДСНС, розробляються відповідно до цього Порядку.
Структура програм навчання з питань пожежної безпеки включає:
пояснювальну записку, у якій визначаються загальна характеристика навчального процесу, технології навчання, його мета, обсяг часу на реалізацію програми та контроль за результатами навчання;
навчально-тематичний план з розподілом навчального часу за темами та видами занять (аудиторні, практичні, самостійні);
зміст програми, що розкриває суть кожної навчальної теми за обсягом часу, установленим навчально-тематичним планом програми;
форми підсумкового контролю (тести, співбесіди, практичні завдання);
перелік чинних нормативно-правових актів, навчальної літератури, за якими здійснюються навчання та перевірка знань з питань пожежної безпеки.
До програм навчання з питань пожежної безпеки також додаються відомості про відповідний рівень освіти і стаж роботи викладачів суб'єктів, які навчають, проходження ними спеціальної підготовки, а також наявні навчальні приміщення, іншу навчально-матеріальну базу.
3. Протягом 30 днів з дня надходження проєктів програм навчання з питань пожежної безпеки ДСНС письмово інформує суб'єкта, який навчає, про результати опрацювання та погодження цих програм.
У разі відмови надсилається інформація щодо зауважень до проєктів програм.
4. Суб'єкти, які навчають, відповідають за якість відпрацювання програм, навчально-методичне забезпечення та коригують програми відповідно до змін у законодавстві, але не рідше ніж один раз на три роки.
5. ДСНС формує і оновлює на офіційному вебсайті ДСНС інформацію щодо переліку суб'єктів, які навчають, а також щодо погоджених програм навчання з питань пожежної безпеки (назви програм, реквізити листа ДСНС про їх погодження).
6. Контроль за виконанням програм навчання з питань пожежної безпеки здійснюється шляхом перевірки знань посадових осіб та працівників підприємств, установ й організацій під час заходів державного нагляду (контролю) посадовими особами ДСНС та її територіальних органів відповідно до вимог чинного законодавства.

III. Організація виконання програм навчання з питань пожежної безпеки

1. Посадові особи до початку виконання своїх обов'язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з пожежної безпеки.
Навчання здійснюють суб'єкти, які навчають, за програмами навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки. Загальна тривалість навчання не менше ніж 8 годин.
2. Особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум).
Навчання здійснюють суб'єкти, які навчають, за програмами спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум). Загальна тривалість навчання не менше ніж 16 годин.
Таке навчання передбачає поглиблене вивчення питань, визначених пунктом 1 розділу II цього Порядку, специфіки проведення пожежонебезпечних робіт під час застосування обладнання і матеріалів, що використовуються на робочому місті, з практичним відпрацюванням навичок їх використання.
Працівники підприємств, де немає можливості проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум), можуть проходити його на інших подібних за видом діяльності підприємствах за відповідними програмами.
Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань відповідних нормативних актів з пожежної безпеки.
3. Навчання за програмами з питань пожежної безпеки проводяться у формі групових або індивідуальних занять з урахуванням фаху працівників, специфіки і пожежонебезпечних особливостей виробництва, пожежної небезпеки речовин і матеріалів, що застосовуються, та інших чинників, які впливають на стан пожежної безпеки підприємств, установ та організацій, на яких працюють особи, що навчаються.
Навчальні групи комплектуються працівниками однієї категорії. Кількість осіб у групі не має перевищувати 30.
4. Під час навчання за програмами з питань пожежної безпеки працівників інформують про найбільш резонансні випадки пожеж, що мали місце на підприємствах, з використанням фото-, відеоматеріалів та про причини їх виникнення.
Для кращого засвоєння матеріалу з навчальною метою використовуються навчальні експонати, плакати, макети, технічні засоби навчання тощо.
5. Навчання за програмами з питань пожежної безпеки завершується підсумковим контролем знань (тести, співбесіди, виконання практичних завдань тощо). У разі успішного проходження перевірки знань суб'єкт, який навчає, видає посадовій особі або працівнику посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки (далі - Посвідчення) за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
Особи, які показали незадовільний рівень знань, повинні протягом одного місяця пройти повторну перевірку знань з питань пожежної безпеки.
6. Звільнення від проходження навчання за програмами з питань пожежної безпеки може надаватися особам, які за попереднім місцем роботи вже проходили його (відповідно до посадових обов'язків, спеціальності або виду роботи, на яку їх приймають).
7. Позачергова перевірка знань з питань пожежної безпеки проводиться в разі:
технічного переоснащення підприємства, пов'язаного з підвищенням пожежної небезпеки;
переміщення посадової особи або працівника на іншу посаду, яка потребує додаткових знань з пожежної безпеки.

IV. Організація проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях

1. Особи під час прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктажі.
Інструктажі проводять посадові особи, що пройшли у суб'єктів, які навчають, відповідне навчання і спеціальну підготовку та мають Посвідчення.
2. За призначенням та часом проведення інструктажі поділяються на:
1) вступний - проводиться з усіма працівниками, які прийняті на роботу, а також з особами, які прибули на підприємство у відрядження, на виробничу практику (навчання) тощо і мають брати безпосередню участь у виробничому процесі.
Вступний інструктаж проводиться на підставі чинних на підприємстві правил, інструкцій та інших нормативно-правових актів у спеціально обладнаному для цього приміщенні;
2) первинний - проводиться безпосередньо на робочому місці до початку виробничої діяльності працівника.
Первинний інструктаж проходять:
особи, що прийняті на роботу;
працівники, переведені з інших структурних підрозділів, виробничих дільниць підприємства;
особи, які прибули на підприємство і мають брати безпосередню участь у виробничому процесі, ремонтних, будівельно-монтажних, фарбувальних, зварювальних роботах тощо;
учні (студенти) під час виробничої практики (навчання), а також перед проведенням з ними практичних занять у навчальних майстернях, лабораторіях тощо;
3) повторний - проводиться на робочому місці з усіма працівниками не менше ніж один раз на рік;
4) позаплановий - проводиться з працівниками на робочому місці або у спеціально відведеному для цього приміщенні:
у разі зміни технологічного процесу, застосування нового або заміни чи модернізації існуючого пожежонебезпечного устаткування;
на вимогу посадових осіб ДСНС або її територіальних органів, якщо виявлено незадовільне знання працівниками правил пожежної безпеки на робочому місці, невміння діяти в разі пожежі та користуватися первинними засобами пожежогасіння.
Позаплановий інструктаж проводиться індивідуально або з групою працівників подібних спеціальностей (видів робіт). Обсяг та зміст позапланового інструктажу визначаються в кожному випадку окремо залежно від обставин, що спричинили потребу у його проведенні;
5) цільовий - проводиться з працівниками перед виконанням ними тимчасових вогневих робіт (зварювання, розігрівання тощо), під час ліквідації наслідків аварії, стихійного лиха.
3. Працівники, які пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум), можуть бути звільнені від вступного та первинного інструктажів.
4. Керівники підприємств розробляють та затверджують перелік питань, з якими необхідно ознайомити працівників під час проведення вступного, первинного, позапланового та повторного інструктажів.
5. Первинний, повторний та позаплановий інструктажі завершуються перевіркою знань, яку здійснює особа, що проводила інструктаж.
6. Інструктажі можуть проводитися разом з відповідними інструктажами з охорони праці.
7. Результати проведення інструктажів (крім цільового) зазначаються у Журналі реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях (додаток 2).
Запис про проведення цільового інструктажу робиться в наряді-допуску на виконання тимчасових вогневих робіт.

Начальник Управління взаємодії
з Державною службою України
з надзвичайних ситуацій
Міністерства внутрішніх справ України
В. Скакун

Додаток 1
до Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням
(пункт 5 розділу III)


ПОСВІДЧЕННЯ

про проходження навчання з питань пожежної безпеки

ПОСВІДЧЕННЯ
про проходження навчання з питань пожежної безпеки
Видано _____________________________________
                             (посада, місце роботи, прізвище та ініціали)____________________________________________
пройшов навчання ___________________________
                                            (заклад, в якому проведено навчання)за програмою _______________________________
                                     (програма, за якою проведено навчання)
Керівник закладу, в якому проведено навчання ___
____________________________________________
                                         (прізвище та ініціали)
Реєстраційний N _____ від ___ __________ 20__ р.
ВІДОМІСТЬ ПРО ПЕРЕВІРКУ ЗНАНЬ
_______________________________________
                                 (прізвище та ініціали)
з ___ ________ 20__ р. по ___ ________ 20__ р.
пройшов перевірку знань __________________
                          (заклад, в якому проведено перевірку знань)________________________________________
Керівник закладу, в якому проведено перевірку
знань ___________________________________
                                    (прізвище та ініціали)

Додаток 2
до Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням
(пункт 7 розділу IV)



ЖУРНАЛ
реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях

N з/п
Дата
Вид інструктажу (вступний, первинний, повторний, позаплановий) та назва або номер інструкції, за якою отримано інструктаж
Прізвище, ім'я, по батькові особи, яку інструктують
Посада (професія) особи, яку інструктують (для вступного інструктажу зазначається найменування підрозділу, куди направляється особа)
Прізвище, ініціали, посада особи, яка інструктує
Підписи
Примітки
особи, яку інструктують
особи, яка інструктує









____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE34391.html

Глобальная экологическая мировая проблема: массовая вырубка лесов



Лес — составная часть природы, понятие «лес» можно рассматривать на разных уровнях. В глобальном масштабе — это часть биосферы, в локальном — это может быть насаждение.


Сегодня, 09:47 

Націоналісти на варті лісового господарства



Проблема екології дуже складна і комплексна у своїй сутності, з нею треба боротись на всіх рівнях. У той час, коли вище керівництво країни має проводити масштабні реформи, на місцях дуже важливою є громадська ініціатива.

Сьогодні активісти київського осередку зустрілись з головою лісового господарства Дніпровського району. Разом з господарниками ми обговорили наявні проблеми лісу, способи їх вирішення та можливість співпраці.

Ми завжди наполягали на необхідності відповідального ставлення громадян до природи, яка нас оточує. На відміну від політиків-популістів, націоналісти не говорять про проблему, а вирішують її.

Долучайся до охорони природи і ти!

Директор лісогосподарства Черкащини отримав 5 років в'язниці за незаконний збут лісу



Лисянський районний суд Черкаської області засудив до п'яти років позбавлення волі ексчиновника, який незаконно продавав дерева цінних порід.

Про це повідомляє пресслужба Служби безпеки України.

"Лисянський районний суд Черкаської області визнав фігуранта винним у скоєнні злочину, передбаченого ч. 4 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу України, та призначив йому покарання у вигляді 5 років позбавлення волі", - йдеться у повідомленні.Читайте також: Уряд обговорює з ЄС створення ефективного ринку в сфері вирубки лісів

Зазначається, що посадовець організував схему нелегального продажу дерев цінних порід представникам комерційних структур. Чиновник реалізовував лісосировину підприємцям без проведення обов’язкового аукціону та укладення відповідного договору купівлі-продажу.Читайте також: СБУ викрила незаконну вирубку дерев у заповідній зоні Закарпаття

У СБУ додали, що правоохоронці задокументували факт незаконного збуту зловмисником 30 кубометрів дубу на суму понад 220 тисяч гривень. Співробітники СБУ затримали посадовця навесні 2017 року під час нелегального відвантаження комерсантам державної деревини.

06.02.2020 01:11

Йосип Борто: Збереження найціннішого багатства краю – лісового ресурсу – є запорукою розвитку Закарпаття

5 лютого у конференцзалі Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства відбувся семінар інфраструктурного проєкту Європейського Союзу в лісовому господарстві України «Шляхи до здорових лісів: посилення стійкості, життєздатності й адаптаційної спроможності лісів в прикордонних регіонах України та Словаччини».



Участь у форумі взяли: перший заступник голови Закарпатської облради Йосип Борто, консул Генконсульства Словацької Республіки в Ужгороді Даніель Чабан, в.о. начальника Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства Ігор Коцур, начальник управління зовнішньоекономічних зв’язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської ОДА Роман Хайнас, начальник Івано-Франківського ОУЛМГ Віктор Сахнюк, а також представники лісогосподарських установ Закарпаття, Івано-Франківщини та Пряшівського краю Словаччини.

Звертаючись до присутніх, Йосип Борто від імені голови облради Михайла Рівіса, усього депутатського корпусу облради та від себе особисто привітав учасників із початком такого важливого семінару та стартом проєкту. «Транскордонне співробітництво – є одним із пріоритетних напрямків роботи обласної ради. Зміцнення цієї роботи є важливим у контексті євроінтеграційних процесів України та проведення реформи децентралізації влади. Наша область має 20 підписаних договорів із різними регіонами країн Європейського Союзу. Більше половини із них дають вагомі результати. Тож ми дуже раді, що окрім обласної влади й інші структури та організації краю теж шукають шляхи до джерел фінансування із європейських коштів. Надзвичайно радіємо, що у рамках Програми транскордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2014-2020, вам вдалося виграти грант на реалізацію проєкту, із чим вас щиро вітаємо. Переконаний, що ви його успішно реалізуєте та через три роки продемонструєте нам свої високі результати», – наголосив Йосип Йосипович та додав, що лісові екосистеми відіграють вагому роль у протипаводковому захисті та надзвичайно важливі для реалізації пріоритетного напрямку розвитку Закарпаття – туризму та рекреації. А розвиток туризму і рекреації є локомотивом розвитку усіх інших галузей економіки краю. Збереження найціннішого багатства краю – лісового ресурсу – є запорукою розвитку Закарпаття.



«Обласна рада відповідним рішенням підтримала мораторій на вивезення кругляку, адже вважаємо, що, насамперед, потрібно зміцнити деревообробну промисловість Закарпаття, створити нові робочі місця й збільшити доходи у місцеві бюджети. У галузі лісового господарства області працюють тисячі людей, які заробляють кошти для утримання своїх сімей у сьогоднішній непростий час. Тож збереження лісового ресурсу є дуже важливим для нашого краю. Обласна влада стурбована проблемами, які нині є лісовому господарстві – незаконні та непрофесійні вирубки, засміченість у лісах, а також хвороби від яких пошкоджуються деревостани та вплив змін клімату на стан лісових ресурсів», – підкреслив Йосип Борто та побажав учасникам семінару плідної роботи у пошуках вирішення зазначених проблем та конструктивних і цікавих дискусій.

За словами модератора зустрічі – голови ГО «ФОРЗА» Лесі Лойко, метою проекту є посилення стійкості та адаптаційної спроможності Карпатських лісових екосистем з огляду на прояви впливів зміни клімату на особливо вразливі гірські екосистеми Українських Карпат та Високих Татрів, які за останній час страждають від вітровалів, буреломів, хвороб, шкідників та всихання деревини.

Наголошувалося, що реалізація проекту забезпечить виконання окремих положень Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат.

Головний партнер проекту – ДП «Ужгородське лісове господарство», партнери: Державні ліси Татранський національний парк (Словаччина), ДП «Вигодське лісове господарство» (Україна), Ліси міста Спішська Бела (Словаччина), Ліси міста Кежмарок (Словаччина), Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону «ФОРЗА» (Україна).

Загальний бюджет проєкту – 3,5 млн євро, для української сторони – понад 2 млн євро.

У рамках проєкту заплановано на території Ужгородського лісництва створити сучасний лісовий розсадник з інноваційною теплицею для вирощування посадкового матеріалу основних лісотвірних порід дерев та кущів із відкритою та закритою кореневою системами, стійких та адаптованих до проявів зміни клімату. У с. Невицьке планується будівництво Демонстраційно-інформаційного центру «Ліс і Клімат», що слугуватиме осередком інформування фахівців та громадськості з питань проявів зміни клімату та демонструватиме можливості як пом’якшення їх наслідків, так і адаптації до них в лісовому господарстві.

Інші партнери планують відновлювати постраждалі від зміни клімату ліси, проводитимуть заходи з захисту молодих насаджень від пошкоджень і хвороб, розбудовувати інфраструктуру у лісі тощо, повідомляє Виконавчий апарат Закарпатської облради.Йосип Борто: Збереження найціннішого багатства краю – лісового ресурсу – є запорукою розвитку Закарпаття

Опубліковано: 06.02.2020 - 08:45 | Переглядів: 29

Поділіться із друзями:

5 лютого у конференцзалі Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства відбувся семінар інфраструктурного проєкту Європейського Союзу в лісовому господарстві України «Шляхи до здорових лісів: посилення стійкості, життєздатності й адаптаційної спроможності лісів в прикордонних регіонах України та Словаччини».

Участь у форумі взяли: перший заступник голови Закарпатської облради Йосип Борто, консул Генконсульства Словацької Республіки в Ужгороді Даніель Чабан, в.о. начальника Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства Ігор Коцур, начальник управління зовнішньоекономічних зв’язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської ОДА Роман Хайнас, начальник Івано-Франківського ОУЛМГ Віктор Сахнюк, а також представники лісогосподарських установ Закарпаття, Івано-Франківщини та Пряшівського краю Словаччини.

Звертаючись до присутніх, Йосип Борто від імені голови облради Михайла Рівіса, усього депутатського корпусу облради та від себе особисто привітав учасників із початком такого важливого семінару та стартом проєкту. «Транскордонне співробітництво – є одним із пріоритетних напрямків роботи обласної ради. Зміцнення цієї роботи є важливим у контексті євроінтеграційних процесів України та проведення реформи децентралізації влади. Наша область має 20 підписаних договорів із різними регіонами країн Європейського Союзу. Більше половини із них дають вагомі результати. Тож ми дуже раді, що окрім обласної влади й інші структури та організації краю теж шукають шляхи до джерел фінансування із європейських коштів. Надзвичайно радіємо, що у рамках Програми транскордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2014-2020, вам вдалося виграти грант на реалізацію проєкту, із чим вас щиро вітаємо. Переконаний, що ви його успішно реалізуєте та через три роки продемонструєте нам свої високі результати», – наголосив Йосип Йосипович та додав, що лісові екосистеми відіграють вагому роль у протипаводковому захисті та надзвичайно важливі для реалізації пріоритетного напрямку розвитку Закарпаття – туризму та рекреації. А розвиток туризму і рекреації є локомотивом розвитку усіх інших галузей економіки краю. Збереження найціннішого багатства краю – лісового ресурсу – є запорукою розвитку Закарпаття.

«Обласна рада відповідним рішенням підтримала мораторій на вивезення кругляку, адже вважаємо, що, насамперед, потрібно зміцнити деревообробну промисловість Закарпаття, створити нові робочі місця й збільшити доходи у місцеві бюджети. У галузі лісового господарства області працюють тисячі людей, які заробляють кошти для утримання своїх сімей у сьогоднішній непростий час. Тож збереження лісового ресурсу є дуже важливим для нашого краю. Обласна влада стурбована проблемами, які нині є лісовому господарстві – незаконні та непрофесійні вирубки, засміченість у лісах, а також хвороби від яких пошкоджуються деревостани та вплив змін клімату на стан лісових ресурсів», – підкреслив Йосип Борто та побажав учасникам семінару плідної роботи у пошуках вирішення зазначених проблем та конструктивних і цікавих дискусій.

За словами модератора зустрічі – голови ГО «ФОРЗА» Лесі Лойко, метою проекту є посилення стійкості та адаптаційної спроможності Карпатських лісових екосистем з огляду на прояви впливів зміни клімату на особливо вразливі гірські екосистеми Українських Карпат та Високих Татрів, які за останній час страждають від вітровалів, буреломів, хвороб, шкідників та всихання деревини.

Наголошувалося, що реалізація проекту забезпечить виконання окремих положень Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат.

Головний партнер проекту – ДП «Ужгородське лісове господарство», партнери: Державні ліси Татранський національний парк (Словаччина), ДП «Вигодське лісове господарство» (Україна), Ліси міста Спішська Бела (Словаччина), Ліси міста Кежмарок (Словаччина), Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону «ФОРЗА» (Україна).

Загальний бюджет проєкту – 3,5 млн євро, для української сторони – понад 2 млн євро.

У рамках проєкту заплановано на території Ужгородського лісництва створити сучасний лісовий розсадник з інноваційною теплицею для вирощування посадкового матеріалу основних лісотвірних порід дерев та кущів із відкритою та закритою кореневою системами, стійких та адаптованих до проявів зміни клімату. У с. Невицьке планується будівництво Демонстраційно-інформаційного центру «Ліс і Клімат», що слугуватиме осередком інформування фахівців та громадськості з питань проявів зміни клімату та демонструватиме можливості як пом’якшення їх наслідків, так і адаптації до них в лісовому господарстві.

Інші партнери планують відновлювати постраждалі від зміни клімату ліси, проводитимуть заходи з захисту молодих насаджень від пошкоджень і хвороб, розбудовувати інфраструктуру у лісі тощо, повідомляє Виконавчий апарат Закарпатської облради.

«Карпатський об’єктив»







Опубліковано: 06.02.2020 - 08:45
«Карпатський об’єктив»

Щоб помститися лісовій охороні, лісопорушники по-варварськи різали ліс, біля якого живуть



Вандалізм у лісі, варварське знищення 11 дерев сосни з метою перекрити місцеву дорогу – таким чином на Любомльщині місцеві чоловіки намагалися завадити роботі лісової охорони та помститися за вилучення краденої деревини.

За одну добу група осіб здійснила два факти самовільної порубки із кримінальними наслідками. Обидва встановлені працівниками державної лісової охорони та групи оперативного реагування ДП «Любомльське ЛГ».

Події мали місце у Головнянському лісництві, що в зоні діяльності підприємства.

Під час чергового рейду працівниками групи оперативного реагування було виявлено самовільну порубку 5 дерев породи сосна та неподалік – групу осіб, яка намагалася вивезти крадену деревину. Розуміючи, що втекти з награбованим не вдасться, лісопорушники залишили навантажену підводу, переобладнану під фаркоп автомобіля, та покинули місце події до прибуття державної лісової охорони та поліції.

За цим фактом сума завданих збитків становить 22 тис. грн, за що вже передбачена кримінальна відповідальність.



Лісовій охороні вдалося сфотографувати номерні знаки автомобіля та упізнати одного з учасників злочинної групи. Це – мешканець с. Стара Гута, котрий же неодноразово потрапляв через подібні порушення у поле зору лісової охорони та поліції.

Поки лісова охорона спільно з правоохоронцями проводили слідчі дії, у сусідньому кварталі лісопорушники примудрилися вночі зрізати ще 11 сосен! Причому здійснювали це варварським способом – з метою помститися та зашкодити оперативній роботі, перекривши місцеву дорогу, що сполучає села Стара Гута та Кукуріки Старовижівського р-ну. Нашкодити насправді вдалося. Проте не лише лісовій охороні, а всім місцевим мешканцям, які вранці допомагали прибрати деревину з дороги, якою щодня їздять.




У цьому випадку збитки становлять понад 75 тис. грн. Це вже друга кримінальна справа за одну добу.

Судячи зі стилю виконання роботи та в результаті опитування місцевих жителів, не залишається сумнівів, що в обох випадках «працювали» одні й ті ж особи.

За обома фактами тривають слідчі дії.

Прилеглу території цілодобово патрулюють працівники державної лісової охорони та групи оперативного реагування ДП «Любомльське ЛГ».

Пресслужба Волинського ОУЛМГ

05 лютого 2020

Лісові аукціони, або Як зекономити 200 млн грн



Запуск електронних аукціонів на ринку деревини може повернути до бюджету 200 млн грн щороку. 

З 1 лютого постановою уряду було запущено пілотний проект, за яким практично уся необроблена деревина, що реалізовується в Україні, може продаватись лише через електронні аукціони.

Ця зміна – друга невід’ємна складова на шляху виведення українського ринку деревини з тіні поряд із поширенням на всю країну системи електронного обліку деревини.

Обидві зміни є рекомендаціями Офісу ефективного регулювання BRDO, експерти якого підготували проекти відповідних постанов разом із Держлісагентством та Позорро.Продажі.

Як було раніше: частину деревини лісозаготівельні підприємства реалізовували за так званими "прямими договорами".

Це коли директори лісгоспів, оминаючи прозорі електронні аукціони, напряму домовлялись із закупівельником про продаж деревини, яку вони заготовляють, за ціною та обсягом, про які вони самі домовляться. При цьому існувало безліч корупційних схем.

Наприклад, директори лісгоспів пропонували закупівельникам придбати у них деревину за ціною, нижчою за ринкову, в обмін на "відкат".

Або ж, припустимо, директори виставляли деревину на аукціон за завищеною ціною, а потім неформально пропонували закупівельникам обійтись без аукціону, запропонувавши нижчу ціну, але з "відкатом".

У цих та решті схемах такі операції купівлі-продажу не обліковувались за справжньою вартістю, а при продажі комунальними лісгоспами не тільки вартість, але й обсяг реалізованої деревини не потрапляли до системи електронного обліку деревини.

У результаті лісозаготівельне підприємство не отримувало того прибутку, який мало б отримувати у разі реалізації деревини за ринковою ціною та відсутності корупційної складової, і зменшувало свою прибутковість.

Як і для чого інвентаризувати ліси

Як наслідок, від таких схем усі громадяни України втрачають гроші у вигляді недоотриманих дивідендів та податків до державного бюджету.

Якщо до цього додати обсяг тіньового ринку деревини, який, за даними експертів, складає близько 12 тисяч незаконних лісопилок, або 20% усього ринку, то щорічно від непрозорої діяльності та корупції на ринку деревини українці втрачали близько 200 мільйонів гривень доходів державного бюджету.

І це — не враховуючи те, що донині держава не володіла інформацією про реалізацію близько 25% лісового фонду, оскільки не у всіх лісокористувачів було запроваджено електронний обіг деревини — підрахунок та чіпування кожного зрубаного дерева, що має збільшити ризиковість незаконної вирубки лісів. Тому підрахунки збитків — приблизні.

Як буде тепер: усі лісокористувачі зобов’язані реалізовувати деревину через електронні аукціони, а також використовувати електронну систему обліку деревини, що дозволить відслідковувати рух наявного ресурсу, тобто, купівлю-продаж.

Обійти аукціон буде неможливо, оскільки усі операції з деревиною будуть відображені в згаданій електронній системі обліку.

Якщо на балансі певного лісгоспу "зникає" ресурс, підставою для цього може бути лише результат відкритого електронного аукціону. Інакше — зустріч із правоохоронцями.

Торги відбуватимуться на кількох маркетплейсах — Прозорро.Продажі для великих лотів великих лісгоспів обсягом від 150 куб. м деревини або вартістю понад 200 тисяч гривень (близько 25% усіх операцій на ринку деревини), та інших електронних системах аукціонів (наприклад, звичний лісгоспам ЛІАЦ), якщо обсяг менший.

Участь у торгах у системі Прозорро.Продажі обійдеться учаснику в суму реєстраційного внеску (від 340 до 1700 гривень).

Окрім нього, учасник торгів має сплатити гарантійний внесок на суму 5% від стартової ціни лоту, який підтверджує серйозні наміри учасника.

Гарантійний платіж повертається у випадку програшу учасника на тендері, або враховується у суму сплати лоту.

У разі виграшу лоту учасник повинен сплатити 1,5% ціни лоту у вигляді комісії, що розподіляється у співвідношенні 30% суми — на функціонування Прозорро.Продажі, а 70% — маркетплейсам, які надають учаснику технологічний, юридичний та інший супровід в аукціоні.

Відповідно до розрахунків Прозорро.Продажі, відсоток комісії може бути зменшений вдвічі у випадку повного переходу усіх торгів деревиною на систему Прозорро.Продажі.

Однак систему необхідно модернізувати для подальшої спеціалізованої роботи з великими обсягами аукціонів з продажу деревини.

Такі зміни запроваджують зрозумілі механізми торгівлі з конкурентним, а не "договірним", ціноутворенням на деревину, вестимуть до детінізації ринку, системного наповнення державного бюджету замість приватних кишень розпорядників лісу — нашим із вами спільним вичерпним ресурсом.

Як насправді виглядають санітарні рубки в Карпатах

При цьому прозорі правила гри дозволять лісозаготівельникам реалізувати деревину за конкурентними, вищими цінами.

Оскільки проект пілотний, це дозволить уряду в робочому режимі усувати перешкоди на шляху діяльності як доброчесних лісокористувачів, так і для прозорого бізнесу.

Які зміни ще необхідно впровадити. Об’єктивно, слід не лише підвищувати прибутковість лісозаготівельників, але і системно вкладати у відновлення та охорону лісів — нашого спільного, вразливого, обмеженого ресурсу.

Наша позиція — уряд і парламент повинні забезпечити фінансування охорони та відновлення лісів, у тому числі висаджування на нових угіддях, превенції пожеж, боротьби з незаконними вирубками та шкідниками.

Таке фінансування можна передбачити за допомогою повернення державних цільових програм або зменшення норми на виплату дивідендів держлісгоспів.

Підсумок. Вочевидь, проти наповнення державного бюджету близько чвертю мільйона гривень щорічно виступатимуть ті, хто наживався на неконкурентній реалізації деревини і не готові конкурувати за прозорими правилами з іншими учасниками ринку.

У тому числі з іноземними підприємцями, які готові платити конкурентну ціну та наповнювати український бюджет.

Проте навіть за цих умов місцеві лісопереробники точно не залишаться без лісоматеріалів, адже значно краще орієнтуються на місцевому ринку.

І якщо спротив дійсно буде — це точний сигнал, що зміни на користь усіх громадян працюють.

СЕРЕДА, 5 ЛЮТОГО 2020, 15:14

ОЛЕКСІЙ ДОРОГАНЬ
виконавчий директор Офісу ефективного регулювання (BRDO)

Парламент збільшив штрафи за порушення вимог пожежної безпеки в лісах

"За" проголосувало 322 нардепів


Укринформ

Верховна Рада підтримала за основу і в цілому законопроект № 1149 щодо посилення відповідальності за порушення вимог пожежної безпеки в лісах. "За" проголосувало 322 нардепів.

Онлайн-трансляцію пленарного засідання вів телеканал "112 Україна".

Законом вносяться внести зміни до ст. 77 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Зокрема, законом передбачено покарання за порушення вимог пожежної безпеки в лісах штрафом у розмірі від 425 до 850 грн для громадян та від 850 до 1700 грн для посадових осіб (раніше - від 85 до 255 та 255-850 грн відповідно).


За знищення або пошкодження лісу внаслідок необережного поводження з вогнем, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах, що призвело до виникнення лісової пожежі або розповсюдження її на значній площі, передбачаються штрафи в розмірі 850-1700 грн для громадян та 1020-2040 грн для посадовців (раніше 255-850 грн та 595-1020 грн відповідно).

Нагадаємо, раніше Рада підтримала законопроект про національну інвентаризацію лісів.

13:56 05.02.2020