ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

01 грудня 2016

Завтра на Прикарпатті зрубають головну ялинку України - онлайн в YouTube буде?



Цьогорічну головну ялинку країни заввишки 26 метрів зрубають неподалік Середнього Майдану на Івано-Франківщині.

У Фейсбуці про це повідомив Myhaylo Andriyovych. Цьогоріч київська влада знову вибрала одну з хвойних красунь лісів Надвірнянщини, пише автор.

Як минулого року постачальником є Надвірнянський агролісгосп. Вже майже завершено приготування в лісі неподалік Середнього Майдану. Завтра, 2 грудня, ялинку планують відправити у столицю.

Директор Тячівського лісгоспу Наталія Катреняк звернулася до депутатів




З проханням передати притисянські ліси в користування лісгоспу звернулася до депутатів Тячівської районної ради директор ДП "Тячівське ЛГ" Наталія Катреняк.

На першому пленарному засіданні п'ятої сесії депутати Тячівської райради прийняли рішення просити Закарпатську ОДА вирішити питання про передачу у постійне користування ДП "Тячівське лісове господарство" ділянки лісогосподарського призначення орієнтовною площею 465,3608 га вздовж річки Тиса для ведення лісового господарства, охорони лісів, використання та відтворення лісових ресурсів.

Таким чином, на баланс "Тячівського ЛГ" передадуть близько 30 га притисянських лісів у Буштині, 40 га – у Тячеві, майже 90 га – у Бедевлі, 81 га – у Тересві, 61 га – у Грушові, 69 га – у Нижній Апші та 92 га – у Солотвині.

Як пояснила директор ДП "Тячівське ЛГ", до цього часу охорону цих лісів здійснювало ДП "Буштинське ЛГ", де-факто три роки тому лісові угіддя передали для охорони лісу ДП "Брустурянське ЛМГ", але вони навіть не знаходилися на обліку. Наразі 465,3608 га передають у лісфонд "Тячівського ЛГ" з метою проведення таксації та лісовпорядкування. Разом із територією в користування лісгоспу передано ДП "Тячівське ЛГ адміністративну будівлю, деревообробний цех та інші господарські споруди у с.Нересниця.

Молдова показывает Украине пример одновременного сотрудничества с ЕС и РФ — эксперт "2000"



Сейчас на евразийском пространстве формируется новая модель экономических отношений для буферных стран, расположенных между Евросоюзом и РФ. Об этом в комментарии изданию ГОРДОН заявил политолог, директор Украинского института анализа и менеджмента политики Руслан Бортник.

"Молдова договорилась одновременно участвовать и в зоне свободной торговли с ЕС, и в зоне свободной торговли СНГ. Это маркерное, но еще недооцененное в Украине событие. Прежде Россия категорически не шла на подобный шаг в переговорах с Украиной. Из последовавших событий россияне, очевидно, для себя сделали некие рациональные выводы. И сейчас на всем евразийском пространстве формируется новая модель экономических отношений для буферных стран, расположенных между Евросоюзом и Таможенным союзом", — рассказал эксперт.

Он считает, что подобный пример внешней политики может быть интересен и Украине.

"В чем уникальность? Молдова тоже воевала с РФ. Но молдаване получили "безвиз", а теперь добились возможности одновременно торговать в обеих экономических системах. Если в Молдове начнутся внутренние реформы с заявленными целями — федерализация и реинтеграция Приднестровья — это будет интересный пример для Украины", — отметил Бортник.

Он отметил, что в условиях, когда Европа не торопится принимать Украину, необходимо формировать новые подходы в отношениях с соседними странами.

"Внешняя политика Европы лишена моральных ориентиров, она крайне рациональна. Мы видим это на примере украинского леса. Поэтому нам также надо искать новые модели взаимодействия, которые будут балансировать между Западом и Россией. Тогда мы сможем отстаивать свои военные, политические и экономические интересы в этом междувременье и междубуферье", — подчеркнул политолог.

Про лісоматеріали, переміщені через пункти пропуску Чернівецької митниці ДФС упродовж листопада

У листопаді 2016 року через пункти пропуску Чернівецької митниці ДФС переміщено 126,7 тис. тонн лісоматеріалів, що на 9,2% менше, ніж у листопаді 2015 року.

Обсяг експортованої через пункти пропуску буковинської митниці лісосировини у звітному періоді поточного року становив 88,6 тис. тонн, що на 48,5 тис. тонн менше минулорічного показника.

92,5% деревини (82 тис. тонн), переміщеної через кордон у зоні діяльності Чернівецької митниці ДФС, у митному відношенні оформлено іншими митницями ДФС: Житомирською – 27,8 тис. тонн (31,3%), Рівненською – 21,6 тис. тонн (24,3%), Київською – 11,1 тис. тонн (12,5%), , Волинською – 5,6 тис. тонн (6,3%), Тернопільською – 5,5 тис. тонн (6,2%), Хмельницькою – 3,5 тис. тонн (3,9%), Львівською – 2,3 тис. тонн (2,5%), Вінницькою – 2,2 тис. тонн (2,5%), Івано-Франківською – 0,8 тис. тонн (0,8%), Чернігівською – 0,5 тис. тонн (0,6%), Полтавською – 0,4 тис. тонн (0,5%), Черкаською – 0,4 тис. тонн (0,4%), Сумською – 0,3 тис. тонн (0,3%), Одеська – 0,1 тис. тонн (0,1%).

Всього у листопаді 2016 року через пункти пропуску Чернівецької митниці ДФС лісосировину експортували 17 суб’єктів ЗЕД із місцезнаходженням у Чернівецькій області та 143 суб’єкти ЗЕД з місцезнаходженням в інших областях. Об’єм експортованої лісосировини зазначеними суб’єктами становить 6,5 тис. тонн (7,4%) та 82,1 тис. тонн (92,6%) відповідно.

Відбулися зміни у співвідношеннях режимів переміщення через митний кордон України лісоматеріалів.

На 35,3% зменшився експорт деревини. Водночас спостерігається збільшення транзиту на 35,7 тис. тонн. До прикладу, якщо у листопаді 2015 року з Білорусі через пункти пропуску буковинської митниці лісоматеріали вивозилось 0,8 тис. тонн (0,6% від загального переміщення), то у звітному періоді цього року цей показник становить 35,9 тис. тонн (або 28,3% від загального переміщення лісоматеріалів).

Частка експортованого упродовж листопада 2016 року українського лісу зменшилась на майже 35,3% і становить 88,6 тис. тонн проти минулорічного показника 137,1 тис. тонн.

Детальну інформацію щодо країн та обсягів вивезених з них лісоматеріалів через пункти пропуску Чернівецької митниці ДФС наведено в таблиці:



листопад 2015
листопад 2016
Зміни

вага       
(тис. тонн)
%
вага       
(тис. тонн)
%
 тис. тонн
%
Україна
137,1
98,3
88,6
69,9
-48,5
-35,3
Білорусь
0,8
0,6
35,9
28,3
35,1
4 283,1
Росія
1,4
1,0
2,2
1,7
0,7
49,0
Польща
0,2
0,1
0,01
0,01
-0,1
-92,4
Німеччина
0,02
0,01


0,0
-100,0

139,5
100,0
126,7
100,0
-12,8
-9,2

Митне оформлення в режимі «експорт» безпосередньо Чернівецькою митницею ДФС становить 7,2 тис. тонн лісосировини за кодом 4401 «деревина паливна». Митне оформлення «лісоматеріалів необроблених» за кодом 4403 у звітному періоді цього року не здійснювалося.

Головний митник Буковини Микола Салагор зазначає: «У цьому місяці експорт деревини паливної у зоні діяльності митниці здійснювали 17 суб`єктів ЗЕД із місцезнаходженням у Чернівецькій області, зокрема, державні підприємства «Берегометське лісомисливське господарство», «Сокирянське лісове господарство» та «Сторожинецьке лісове господарство»; товариство з обмеженою відповідальністю «Здоровий сон», «Стробіле енерджі», «Нова енергія» та «Бук ін вест»; фізичні особи – підприємці: Балинов Б.К., Букатов Ю.В., Клюк О.В., Вовк А.В. та Томояга Т.І., мале приватне підприємство «Красток». Жодної операції з експорту лісоматеріалів не здійснили 3 суб`єкти ЗЕД, які проводили такі операції у минулому місяці».

З початку листопада 2016 року співробітниками Чернівецької митниці порушено 7 справ про порушення митних правил, предметами правопорушення в яких виступили лісоматеріали.

02.11.2016 співробітниками УПМП Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні керівника одного з підприємств, в якому предметами ПМП виступили пиломатеріали хвойні, загальною кількістю 33,78 м3 та вартістю – 76556 грн. Електронна митна декларація оформлена Чернівецькою митницею ДФС. Як підставу для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій було подано фіктивний документ, а саме товарно-транспортну накладну, щодо якої лісокористувачем спростовано факт реєстрації та видачі.

02.11.2016 співробітниками митного поста «Вадул-Сірет» Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні громадянина Румунії, в якому предметами ПМП виступили пиломатеріали хвойні, загальною кількістю 1,76 м3 та вартістю – 4400 грн.

08.11.2016 співробітниками митного поста «Кельменці» Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні громадянина України, в якому предметами ПМП виступили пиломатеріали хвойні обрізні, загальною кількістю 1,58 м3 та вартістю – 3002 грн. Електронна митна декларація оформлена Івано-Франківською митницею ДФС. За результатами митного огляду з повним вивантаженням товару встановлено невідповідність породи деревини поданим до митного оформлення товаросупровідним документам.

09.11.2016 співробітниками УПМП Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні керівника одного з підприємств, в якому предметами ПМП виступили пиломатеріали хвойні загальною кількістю 33,62 м3 та вартістю – 79409,67 грн. Електронна митна декларація оформлена Чернівецькою митницею ДФС. Як підставу для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій було подано фіктивний документ, а саме: товарно-транспортну накладну, щодо якої лісокористувачем спростовано факт реєстрації та видачі.

08.11.2016 співробітниками митного поста «Кельменці» Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні громадянина України, в якому предметами ПМП виступили пиломатеріали хвойні обрізні, загальною кількістю 2,311 м3 та вартістю – 4390 грн. Електронна митна декларація оформлена Івано-Франківською митницею ДФС. За результатами митного огляду з повним вивантаженням товару встановлено невідповідність породи деревини, поданим до митного оформлення товаросупровідним документам.

16.11.2016 співробітниками УПМП Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні керівника одного з підприємств, в якому предметами ПМП виступили пиломатеріали хвойні, загальною кількістю 33,887 м3 та вартістю – 92279,82 грн. Електронна митна декларація оформлена Чернівецькою митницею ДФС. Як підставу для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій було подано фіктивний документ, а саме: товарно-транспортну накладну щодо якої лісокористувачем спростовано факт реєстрації та видачі.

25.11.2016 співробітниками митного поста «Вадул-Сірет» Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні громадянина України, в якому предметами ПМП виступили дрова паливні загальною кількістю 11,35 м3 та вартістю – 4570 грн. Електронна митна декларація оформлена Житомирською митницею ДФС. За результатами митного огляду з повним вивантаженням товару встановлено невідповідність наявного об’єму деревини поданим до митного оформлення товаросупровідним документам.

28.11.2016 співробітниками УПМП Чернівецької митниці ДФС складено протокол у відношенні керівника одного з підприємств, в якому предметами ПМП виступили пиломатеріали хвойні, загальною кількістю 33,64 м3 та вартістю – 88 871,56 грн. Електронна митна декларація оформлена Чернівецькою митницею ДФС. Як підставу для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, було подано фіктивний документ, а саме: товарно-транспортну накладну щодо якої лісокористувачем спростовано факт реєстрації та видачі.

01.12.2016

Депутатский бизнес: в Житомирской области обнаружили незаконную вырубку леса на миллионы гривен



Правоохранители разоблачили депутатов, организовавших незаконный лесной бизнес в Житомирской области. В состав группы входило 6 человек, которые наладили процесс от незаконной рубки леса до экспорта древесины.

Об этом «Журналу Житомира» сообщает Управление по защите экономики в Житомирской области ДЗЭ Национальной полиции Украины.


Оперативники Управления защиты экономики совместно со следователями областной прокуратуры пресекли деятельность преступной схемы и установили личности, причастных к незаконным сделкам с лесом. В состав группы входили 6 человек, в частности, представители лесхозов и коммерческих структур. Деятельность заключалась не только в незаконной рубке древесины, но и в подготовке полного пакета документов для ее легализации, переработке на пилорамах с последующим экспортом.

Установлено, что незаконную деятельность организовал депутат одного из местных советов Олевского района, который также руководит коммерческой структурой. К «схеме» привлек работников подконтрольного ему общества, а также другого местного депутата и работников лесхозов.

Незаконные рубки леса осуществлялись на участках, где проводятся лесозаготовительные работы другими предприятиями, на территориях заповедников, заказников. Чтобы скрыть преступную деятельность, лесники вносили в документы недостоверную информацию о реальном количестве древесины. Для переработки лес завозился на пилорамы, подконтрольные организатору группы.

Легализовали древесину и лесоматериалы путем подделки первичной документации и получением ее у других субъектов хозяйствования, а затем, используя их, получали сертификаты происхождения лесопродукции и оформления других таможенных документов.

Деньги, полученные от незаконной деятельности, участники группы легализовали путем приобретения различного имущества и товаров. Сумма ущерба, нанесенного государству, составляет 3,2 млн гривен.

Прокуратура Житомирской области сообщила участникам преступной группы о подозрениях по ч. 3 ст. 28, ст. 246, ч. 2 ст. 364-1 Уголовного кодекса Украины. В настоящее время сотрудники Управления защиты экономики и прокуратуры Житомирской области проводят мероприятия по возмещению нанесенного ущерба. Также устанавливаются другие лица, причастные к совершению уголовных преступлений.

Сегодня 09:58:26

Ера інформаційних технологій: Відстежити законність новорічної ялинки із Закарпаття можна онлайн

Щорічно лісгоспи Закарпаття здійснюють реалізацію новорічних ялинок для населення та соціальних закладів.

Як розповідає директор Ужгородського лісгоспу Василь Кий «Заготівля новорічних ялинок здійснюється під час розчищення просік, смуг відведення ліній електропередачі. 

 

Крім цього, новорічні ялинки заготовлюються від вершинної частини зрубаних дерев при розробці діючих лісосік. Така вирубка дозволяє не завдавати шкоди природі. Але в Ужгородському лісгоспі, святкові красуні зрізаються тільки з спеціальних плантацій. Збиток природі наноситься тільки в тому випадку, якщо новорічні ялини заготовлюються браконьєрським способом. В околицях міст і населених пунктів такі рубки можуть завдати лісу істотної шкоди і порушити процес його природного відновлення. З таким явищем в передноворічний період працівники лісової охорони стикаються щороку. Щодо охорони, то наразі штаби з працівників лісової охорони вже посилено охороняють свою територію - завжди знаходяться ті, хто не хоче купувати. Особливо на ділянках шпількових лісових культур, що прилягають до населенних пунктів. 

У цій благородній справі допомагають собаки, які чують слід браконьєрів за кілька кілометрів і відеореєстратори, які фіксують недобросовісних лісових гостей».Лісничий Анталовецького лісництва Василь Синичка: «Ужгородський лісгосп вирощує спеціальні плантації новорічних ялинок аби в подальшому забезпечити бажаючих отримати на свято зелену ялинку. Кожного року дані ділянки ми доповнюємо аби задовільнити потреби населення. Також виділяємо ялинки для садочків, соціальних закладів і представників духовенства». 

Загалом у лісгоспах Закарпаття вже відібрали і позначили дерева, які будуть виставлені на продаж. Всього до Нового року та Різдва Христового заготовлено 35 465 тисяч ялинок, з них - 32 545 смерек і 2920 ялиць. У 2015 році було заготовлено 43 665 тисяч ялинок.Середній вік новорічних дерев: маленькі - 6-7 років, великі - 10-15 років. Вартість однієї ялинки коштуватиме від 1 метра - 80-100 гривень. Відпуск новорічних ялинок буде здійснюватися з обов’язковим маркуванням самоклейними етикетками зі штрих-кодом. Інформацію про походження новорічної ялинки, де вона вирощена і чи легально заготовлена, кожен бажаючий може отримати за штрих-кодом на офіційному сайті Державного підприємства «Лісогосподарський Інноваційно-Аналітичний Центр» у розділі «Перевірка ялинки» або «yalynka.info»
Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ
1 грудня 2016 р., 09:00http://chas-z.com.ua/news/43504

Громадський активіст: Лісники сприймають ліс як картоплю: посадив – зібрав?


На думку активістки, лісники не сприймають ліси, як цілісну екосистему, про це у Фейсбуці написала громадський активіст Ольга Галабала.

«Це літо і осінь я провела в лісах Франківщини. У лісників є своя правда. Вони сприймають ліс як картоплю: посадив - зібрав. Ну, а як не виросла, то не біда. Ми сприймаємо ліс як цілісну екологічну систему, живий організм. Я не уявляю, коли це нарешті припиниться, коли перестануть нищити нашу природу, але ми продовжуємо їздити, боротися, вимагати, пропонувати рішення. Хоча інколи опускаються руки», - написала Галабала.


Леся, 01.12.2016 08:28
http://www.malakava.if.ua/articles/28510

А якщо вчасно не різати, то побачимо таке




Запрошуємо до "Страны дураков"


Каховское лесничество подало в суд на Херсонский облсовет



Каховское лесничество подало в суд на Херсонский облсовет с требованием приостановить решение о моратории на вырубку леса.

Заседание суда состоялось 30 ноября. Суд принял решение в пользу облсовета и оставил мораторий в силе.

Об этом в «Фейсбуке» сообщил депутат горсовета и юрист Дмитрий Ильченко.

«В обед прошло заседание Херсонского окружного административного суда, где рассматривали иск Каховского лесничества к Херсонскому областному совету. Лесничество требовало «приостановить действие решения областного совета о моратории на вырубку леса». Несмотря на попытки давления на суд со стороны некоторых лиц, нам удалось отбить атаку — решение остаётся в силе и будет действовать. Суд не стал разрешать уничтожение лесов Херсонщины», — написал Ильченко.

Напомним, сегодня, 1 декабря, из-за моратория облсовета лесники Херсонщины собирают пресс-конференцию, на которую приглашают и чиновников, и правоохранителей. Ее тема «Бути чи не бути лісогосподарським підприємствам області?». Как говорится в пресс-релизе, «сьогодні ліси області опинилися під загрозою повного знищення, а державні лісогосподарські підприємства – на межі зупинки діяльності. Підставою для цього стало прийняте обласною радою рішення № 264 від 18.11.2016 року «Про встановлення мораторію на вирубку лісів та лісосмуг у Херсонській області».



Семерак: Минприроды за введение серьезных штрафов – вплоть до уголовной ответственности за незаконную рубку леса

министерство экологии и природных ресурсов Украины работает над созданием новой службы природоохранного контроля вроде нынешней полиции, заявил глава министерства Остап Семерак.

Министерство экологии и природных ресурсов Украины выступает против рубки деревьев, кроме санитарной, для оздоровления лесных массивов, заявил глава ведомства Остап Семерак в Facebook.
Так он отреагировал на дискуссию по поводу экспорта леса-кругляка из Украины.

Семерак: Мы вообще против рубок деревьев, кроме санитарных 

Фото: menr.gov.ua
Семерак отметил, что мировая экономика не может отказаться от использования древесины в промышленных целях, однако Украина имеет достаточно законодательных наработок, чтобы придерживаться здорового баланса и цивилизованных подходов в вопросах использования лесных ресурсов.
"Закон защищает, когда его придерживаются все без исключения участники. Поэтому... Минприроды за верховенство права, введение серьезных штрафов – вплоть до уголовной ответственности. По реакции и действиям – нынешняя Госэкоинспекция, к сожалению, не помощник Минприроды... Мы работаем над новой службой природоохранного контроля вроде нынешней полиции – без коррупции и с четкими определенными природоохранными функциями", – подчеркнул он.
По словам министра, новая служба должна не только зафиксировать факт браконьерства, но и доказать его в суде, чтобы злоумышленника наказали самым строгим образом.
"В подчинении Минприроды сегодня только десятая часть украинских лесов. Остальные – за Гослесагентством. Несмотря на "заточенность" на промышленные объемы вырубки, время видимо, менять философию, выводя на первую позицию экологию, а потом уже финансовую целесообразность. Как говорят в народе – срубил одно дерево, высади на его месте несколько новых", – подытожил он.

24 ноября глава Еврокомиссии Жан-Клод Юнкер на пресс-конференции после саммита Украина – ЕС в Брюсселе заявил, что Европейский союз может "в ближайшие дни или недели" предоставить Украине второй транш макрофинансовой помощи в размере €600 млн, если будет принят закон, разрешающий экспорт леса. По его словам, президент Украины Петр Порошенко в ближайшие дни или недели на законодательном уровне отменит запрет на экспорт древесины.
10 октября посол ЕС в Украине Хьюг Мингарелли подчеркнул, что для получения €600 млн Украина должна отменить запрет на экспорт леса и решить вопрос соцпомощи переселенцам.
Верховная Рада приняла закон о моратории на экспорт лесо- и пиломатериалов в необработанном виде на срок в 10 лет 6 апреля 2015 года, Порошенко подписал его 7 июля того же года. Мораторий начал действовать с 1 января 2016 года.

Сегодня 02:03

http://gordonua.com/news/society/semerak-minprirody-za-vvedenie-sereznyh-shtrafov-vplot-do-ugolovnoy-otvetstvennosti-za-nezakonnuyu-rubku-lesa-161715.html

Предложения Гринпис по конкретным формулировкам, направленным на сохранение МЛТ, для нового российского стандарта FSC

В связи с тем, что в России сейчас продолжается разработка нового национального стандарта FSC на управление лесами, и этот новый стандарт, согласно решению Генеральной ассамблеи FSC Motion 65, должен обеспечить реально эффективные меры по сохранению малонарушенных лесных территорий, Гринпис России предлагает свои варианты формулировок для критерия 9.2 нового стандарта.

Эти формулировки практически полностью соответствуют тому, что Гринпис предлагал разработчикам стандарта ранее (весной 2016 года), но они уточнены по итогам прошедших обсуждений, и приведены в форму, соответствующую индикаторам стандарта.

Вот эти предложения (нумерация соответствует тому критерию, к которому они могут, по мнению Гринпис, относиться). Формулировки соответствуют требованию принципа 9 насчет "в контекста подхода принятия мер предосторожности", и подразумевают, что в каждой конкретной ситуации меры предосторожности, направленные на сохранения МЛТ, должны приниматься до начала той или иной хозяйственной деятельности. Кроме того, они исходят из того, что ранее достигнутые (в рамках прошлого стандарта и сложившейся практики) договоренности должны соблюдаться, в том числе в отношеии зон возможного лесопользования, но по истечении пяти лет с ключевой даты, определеной Motion 65 (т.е. после окончания 2021 года) система FSC должна отказаться от сертификации любого нового освоения малонарушенных лесных территорий.

Вот предлагаемые Гринпис формулировки для нового стандарта:


9.2.N. В случае, если организация планирует заготавливать древесину в МЛТ, должна быть разработана и применена программа, исключающая любое новое освоение МЛТ после 2021 года, и обеспечивающая возможность обеспечения необходимыми лесными ресурсами за счет устойчивого использования ранее освоенных лесов. Ранее достигнутые с участием затронутых сторон, заинтересованных сторон и экспертов решения, допускающие частичное освоение МЛТ, продолжают действовать, новые такие решения после 2021 года не допускаются. Действие этого индикатора распространяется в том числе на случаи, затрагиваемые индикаторами 9.2.N+1 - 9.2.N+5.

9.2.N+1. При разработке мер по поддержанию МЛТ должна учитываться позиция собственника леса или органа, осуществляющего его функции (в случае лесов на землях лесного фонда - органа управления лесами субъекта РФ). В случае, если позиция собственника не допускает отступления от стандартной практики ведения хозяйства для минимизации влияния рубок и фрагментации на МЛТ, освоение МЛТ не допускается.

9.2.N+2. Организация может приступить к частичному освоению МЛТ (в том числе к строительству любой инфраструктуры) не ранее, чем будут приняты первичные меры по сохранению МЛТ, включая выделение ядра, составляющего не менее 80% от площади МЛТ в границах арендного участка на год выдачи первого для этой территории сертификата, и обеспечение неистощительности пользования лесами (в том числе отдельно - хвойными) вне этого ядра.

9.2.N+3. Организация может приступить к частичному освоению ядра МЛТ (в том числе к строительству любой инфраструктуры) не ранее, чем практика хозяйства в МЛТ будет приведена в соответствие с Позицией НПО России по МЛТ, или с требованиями, специально разработанными с участием затронутых сторон, заинтересованных сторон и экспертов. В этом случае площадь МЛТ, подлежащая полному сохранению, должна составлять не менее 50% от площади МЛТ в границах арендного участка на год выдачи первого для этой территории сертификата.

9.2.N+4. Организация может включить в зону освоения более 50% площади МЛТ в случае, если это приводит к достижению постоянных социальных, экономических и экологических выгод, признаваемых затронутыми сторонами, заинтересованными сторонами и экспертами, и только после достижения этих выгод. Под такими выгодами понимается создание ООПТ с режимом, обеспечивающим сохранение МЛТ, или придание лесам аналогичного постоянного статуса. В этом случае площадь МЛТ, подлежащая полному сохранению, должна составлять не менее 30% от площади МЛТ в границах арендного участка на год выдачи первого для этой территории сертификата.

9.2.N+5. Решения о выделении ядер МЛТ и зон, подлежащих полному сохранению в соответствии с индикаторами 9.2.N+3 и 9.2.N+4, должны быть незамедлительно опубликованы и доступны всем заинтересованным сторонам. При выявлении случаев освоения этих зон по вине Организации дальнейшее освоение ядра МЛТ признается недопустимым. При выявлении случаев систематического невыполнения иных мер по сохранению МЛТ, предусмотренных индикаторами 9.2.N+2 и 9.2.N+3, дальнейшее освоение МЛТ признается недопустимым.

Обговорення

Продолжающаяся на протяжении уже многих лет игра в сохранение МЛТ напоминает сказку про белого бычка. Для всех участников сертификации FSC уже давно очевидно, что кураторам Российского стандарта важен не результат - сохранение МЛТ, а процесс. 

Без прямого участия органов государственной власти МЛТ скоро канут в небытие. И работа Российского офиса FSC должна быть сосредоточена на придании МЛТ статуса ООПТ на уровне гос.власти, и плотно работать с ней, а попытки заставить арендаторов поступиться интересами бизнеса ради заветной FSC бумажки - это игра, придуманная людьми далекими от реальной жизни кабинетными людьми.

На место сертифицированных компаний придут несертифицированные и всё! Прощайте МЛТ!