Законопроект доповів його автор - народний депутат України Руслан Стефанчук. Він обгрунтував прийняття законопроекту необхідністю відреагувати на випадки, коли депутатські звернення та запити ігноруються особами, яким вони спрямовані, які стали траплятися все частіше. Внаслідок цього такі механізми здійснення депутатських повноважень як депутатські звернення і депутатські запити втрачають свою ефективність.
Законодавством України, зокрема статтею 18819 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачена адміністративна відповідальність за неналежне реагування на депутатські запити та звернення. Водночас збільшення випадків неналежного реагування на депутатські запити та звернення свідчить, що санкції, передбачені на даний час зазначеною вище статтею Кодексу України про адміністративні правопорушення, є недостатніми і не спонукають адресатів до сумлінної роботи з депутатськими запитами та зверненнями.
У цьому зв’язку автор запропонував внести зміни до Кримінального кодексу та Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими збільшити розміри штрафів та розширити перелік видів стягнень (покарань) за перешкоджання діяльності народного депутата України та депутата місцевої ради (зміни до ст. 351 КК) та невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати (зміни до ст. 18819 КУпАП).
Крім того, оскільки законодавець вважає невиконання законних вимог Рахункової палати або члена Рахункової палати настільки ж серйозними правопорушеннями, як і невиконання законних вимог народного депутата України (адже відповідальність за усі ці правопорушення передбачено однією статтею Кодексу України про адміністративні правопорушення), то санкції, передбачені у частинах п’ятій, шостій відповідної статті повинні відповідати санкціям інших частин цієї статті. Законопроектом пропонується їх посилення.
Голова підкомітету В’ячеслав Медяник поінформував про рішення підкомітету, який рекомендує прийняти законопроект за основу та в цілому.
Члени Комітету підтримали рішення підкомітету і за результатами обговорення прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.
Голова Комітету Денис Монастирський повідомив, що порядком денним засідання передбачено розгляд альтернативного законопроекту «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог та перешкоджання діяльності народного депутата України, Рахункової палати, депутата місцевої ради) №3354-1.Однак, напередодні автор проекту народний депутат Олександр Качура відкликав його.
Народні депутати розглянули ще кілька законопроектів та ухвалили відповідні рішення.
Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення» №2669.
Законопроектом пропонується внести зміни до ч. 5 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими: встановити відповідальність за ненадання інформації у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена; збільшити максимальний розмір штрафу за відповідні діяння з п’ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За результатами обговорення на доопрацювання авторам направлено законопроекти: про внесення зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення державних стандартів. норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів» №2580; про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо кримінальної відповідальності керівників лісових господарств за необгрунтовану вирубку лісів)» №2581; про внесення змін до Кримінального кодексу України, щодо кримінальної відповідальності керівників лісових господарств» № 2581-1.
Народні депутати розглянули проект Закону «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо питання про виплату винагороди викривачу)» №3127 і прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді не включати законопроект до порядку денного сесії та направити його автору на доопрацювання.
Комітет розглянув ініціативу Комітету з питань екологічної політики та природокористування про створення спільної робочої групи для розслідування причин та наслідків виникнення лісових пожеж, які відбувалися нещодавно по всій країні. Спільна робоча група двох комітетів, зокрема, має з’ясувати підстави для виникнення таких широкомасштабних пожеж, заслухати інформацію керівників центральних виконавчих органів щодо виявлення конкретних винуватців цих пожеж, напрацювати відповідні рекомендації, а також продовжити напрацювання законопроекту щодо запобігання виникнення лісових пожеж в майбутньому, який вже опрацьовується у Комітеті з питань екологічної політики та природокористування.
Члени Комітету підтримали ініціативу та висловили бажання взяти участь в роботі спільної робочої групи.
0 коммент.:
Дописати коментар