ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

14 січня 2016

На Львівщині вперше в Україні інформацію про лісове господарство області відкрили для громадськості


Львівське обласне управління лісового та мисливського господарства напрацювало механізми громадського контролю за веденням лісового господарства в області. Про це під час прес-конференції у четвер, 14 січня, розповів начальник управління Анатолій Дейнека.

“Ми розкриваємо для громадськості усю інформацію про стан ведення лісового господарства Львівщини для контролю та відповідного реагування, – зазначив Анатолій Дейнека. – Ці механізми включають у себе низку заходів чи процесів, які постійно відбуваються в лісовому господарстві. Доступ до цієї інформації та до участі в усіх процесах зможуть мати представники органів влади, громадських організацій та місцеві громади”.

За його словами, на веб-сайтах обласного управління та державних лісогосподарських підприємств постійно оприлюднюватимуть інформацію про проведення рубок в лісових масивах. “Це дасть можливість організувати громадські обговорення на сесіях рад чи на сходах села щодо проведення лісогосподарських заходів, – пояснив Анатолій Дейнека. – Працівники лісових господарств спілкуватимуться з місцевими мешканцями і розказуватимуть про доцільність лісорубок, про їх законні підстави та які результати отримає місцева громада від їх проведення”.

Окрім того, на сайтах оприлюднюватимуться орієнтовні календарні плани рубки лісу та усі дозволи на їх проведення в розрізі кожної ділянки.

Керівник лісового управління додав, що значна увага приділяється проведенню лісовідновлювальних робіт. “До березня підготують проекти заліснення територій Львівської області. Над цим проектом активно працюють відповідні фахівці”.

Значна увага приділяється боротьбі з незаконними лісорубками та мисливством. “Щоквартально ми надаватимемо громадськості перелік протоколів про лісопорушення чи браконьєрство та які рішення по них прийняті, – зазначив Анатолій Дейнека. – Для того, щоб мінімізувати незаконний обіг деревини на державних підприємствах введений електронний облік деревини. Практично з 1 січня уся деревина, яка заготовляється на державних лісогосподарських підприємствах облікується. Зараз Державне лісове агентство України внесло пропозицію, щоб система електронного обліку була обов’язковою також для комунальних та військових лісгоспів”.

Окрім того, він додав, що державні лісгоспи з 1 січня повністю перейшли на електронні державні закупівлі на платформі системи Prozorro, що дає значну економію державних коштів.

http://turka-rda.gov.ua/news/na-lvivschyni-vpershe-v-ukrajini-informatsiyu-pro-lisove-hospodarstvo-oblasti-vidkryly-dlya-hromadskosti.html

Про внесення змін до Інструкції з оформлення органами Державного комітету лісового господарства України матеріалів про адміністративні правопорушення

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.10.2015
м. Київ
N 402
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
28 грудня 2015 р. за
N 1646/28091

Про внесення змін до Інструкції з оформлення органами Державного комітету лісового господарства Україниматеріалів про адміністративні правопорушення

Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України "Про прокуратуру",підпункту 7.208 підпункту 7 пункту 4, пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року N 500, та з метою приведення нормативно-правового акта у відповідність з вимогами законодавства

12 січня 2016

Ялинковий сезон завершено


Більш 143 тисяч ялинок реалізували організації Міністерства лісового господарства за новорічні та різдвяні свята. Лідером продажів стала Мінська область. Там своїх покупців знайшли майже 40 000 деревець.

Як і раніше користувалися попитом букети з соснових і ялинових лапок. За новорічний «сезон» їх було продано майже 4000 штук.

Так само на ялинкових базарах було реалізовано близько тисячі новорічних дерев в діжках.

Прес-служба Мінлесхоза Республики Беларусь

У Держлісагентстві відбудулися засідання конкурсної комісії (оновлено)


14 та 15 січня 2016 року о 9:30 у приміщенні Держлісагентства відбудуться відкриті засідання конкурсної комісії.

14 січня буде заслухано конкурсні пропозиції та шляхом голосування визначено переможців конкурсу на посади керівників 6 державних підприємств: «Чечельницьке лісове господарство» Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства; «Мисливське господарство «Звірівське» Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства; «Великоберезнянське лісове господарство» та «Ужгородське лісове господарство» Закарпатського обласного управління лісового та мисливського господарства; «Брошнівське лісове господарство» та «Кутське лісове господарство» Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства.

15 січня буде заслухано конкурсні пропозиції та шляхом голосування визначено переможців конкурсу на посади керівників 5 державних підприємств: «Ржищівський військовий лісгосп» Київського обласного та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства; «Березнівське лісове господарство»  та «Дубровицьке лісове господарство» Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства; «Летичівське лісове господарство» Хмельницького обласного управління лісового та мисливського господарства; ДСЛП «Рівнелісозахист».

Засідання є відкритими.

Запрошуються представники ЗМІ та громадськості.
12.01.2016
http://dklg.kmu.gov.ua/forest/control/uk/publish/article?art_id=160118&cat_id=134717



Відбувся конкурс на заміщення вакантних посад керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери управління Держлісагентства України

14 січня 2016 року відбувся конкурс на заміщення вакантних посад керівників шести суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери управління Держлісагентства України.
Серед них : ДП «Чечельницьке лісове господарство» Вінницького ОУЛМГ; ДП «Мисливське господарство «Звірівське» Волинського ОУЛМГ; ДП «Великоберезнянське лісове господарство» та ДП «Ужгородське лісове господарство» Закарпатського ОУЛМГ; ДП «Брошнівське лісове господарство»  та ДП «Кутське лісове господарство» Івано-Франківського ОУЛМГ.

Конкурс був оголошений 10 грудня 2015 року.

За результатами  голосування було обрано керівників чотирьох підприємств:
ДП «Чечельницьке лісове господарство»  - Сокиринський Олександр Миколайович;
ДП «Мисливське господарство «Звірівське»- Байцим Сергій Володимирович;
ДП «Великоберезнянське лісове господарство» – Нитка Михайло Васильович;
ДП «Ужгородське лісове господарство»- Кий Василь Васильович.

Повторно буде проведено конкурс щодо заміщення вакантних посад керівників ДП «Брошнівське лісове господарство»  та ДП «Кутське лісове господарство» Івано-Франківського ОУЛМГ.

14.01.2016

Прес-служба Держлісагентства
http://dklg.kmu.gov.ua/forest/control/uk/publish/article?art_id=162439&cat_id=32888


Відбувся конкурс на заміщення вакантних посад керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери управління Держлісагентства України

15 січня 2016 року відбувся конкурс на заміщення вакантних посад керівників п’яти суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери управління Держлісагентства України.
Серед них : ДП «Ржищівський військовий лісгосп» Київського обласного та по м. Києву УЛМГ; ДП «Березнівське лісове господарство» та ДП «Дубровицьке лісове господарство» Рівненського ОУЛМГ; ДП «Летичівське лісове господарство»  Хмельницького ОУЛМГ; ДСЛП «Рівнелісозахист».

Конкурс був оголошений 10 грудня 2015 року.

За результатами  голосування було обрано керівників трьох підприємств:
ДП «Ржищівський військовий лісгосп»  - Левківський Олександр Степанович;
ДП «Дубровицьке лісове господарство» – Петренко Віталій Анатолійович;
ДП «Летичівське лісове господарство»- Сивун Василь Михайлович.

Повторно буде проведено конкурс щодо заміщення вакантних посад керівників ДП «Березнівське лісове господарство»  та ДСЛП «Рівнелісозахист».

15.01.2016

Прес-служба Держлісагентства
http://dklg.kmu.gov.ua/forest/control/uk/publish/article?art_id=162481&cat_id=32888

Наказ Мінагрополітики від 27.02.2012 № 86

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ

27.02.2012
м. Київ
N 86

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
16 березня 2012 р. за N 415/20728


Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства аграрної політики та продовольства України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України


Із змінами і доповненнями, внесеними
 наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України
 від 9 липня 2015 року N 277

Відповідно до статті 18 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", пункту 1 параграфа 37 глави 3 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року N 950, пункту 10 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року N 500, та з метою забезпечення спрямування і координації центральних органів виконавчої влади
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства аграрної політики та продовольства України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Порядок), що додається.
2. Визначити:
2.1. Департамент тваринництва відповідальним за взаємодію з:
Державним агентством рибного господарства України в галузях рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних живих ресурсів, регулювання рибальства та безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства;
Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України в галузях ветеринарної медицини, безпечності харчових продуктів та у сфері державного нагляду (контролю) за племінною справою у тваринництві;
Державним агентством лісових ресурсів України у сфері мисливського господарства.
2.2. Департамент землеробства відповідальним за взаємодію з:
Державним агентством земельних ресурсів України у сферах земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
Державним агентством лісових ресурсів України у сфері лісового господарства;
Державною інспекцією сільського господарства України у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі;
Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України у сферах карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин.
3. Головам Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, Державного агентства земельних ресурсів України, Державного агентства лісових ресурсів України, Державного агентства рибного господарства України та Державної інспекції сільського господарства України забезпечити неухильне виконання Порядку.
4. Відповідальними за дотримання термінів виконання актів Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, підготовку відповідей на запити і звернення народних депутатів України та листи Кабінету Міністрів України є керівники центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України.
5. Департаменту контролю апарату (Кадигроб С. В.) завчасно надавати інформацію першому заступнику Міністра, заступнику Міністра, заступнику Міністра - керівнику апарату про невиконання або порушення термінів виконання документів, зазначених в пункті 4 цього наказу.
6. Департаменту правової та законопроектної роботи (Вашешніков М. О.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр
М. В. Присяжнюк


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України
27.02.2012 N 86
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
16 березня 2012 р. за N 415/20728

ПОРЯДОК

взаємодії Міністерства аграрної політики та продовольства України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України

I. Загальні положення

1.1. Цей Порядок визначає:
організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство) з Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, Державним агентством земельних ресурсів України, Державним агентством лісових ресурсів України, Державним агентством рибного господарства України та Державною інспекцією сільського господарства України у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах;
механізм взаємодії та обміну інформацією, періодичність її подання між Міністерством і центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - ЦОВВ).
1.2. Цей Порядок спрямований на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, а також ефективності її реалізації.
1.3. Відповідальними за взаємодію з ЦОВВ в Міністерстві є:
Департамент тваринництва з:
Державним агентством рибного господарства України в галузях рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних живих ресурсів, регулювання рибальства та безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства;
Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України в галузях ветеринарної медицини, безпечності харчових продуктів та у сфері державного нагляду (контролю) за племінною справою у тваринництві;
Державним агентством лісових ресурсів України у сфері мисливського господарства.
Департамент землеробства з:
Державним агентством земельних ресурсів України у сферах земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
Державним агентством лісових ресурсів України у сфері лісового господарства;
Державною інспекцією сільського господарства України у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі;
Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України у сферах карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин.
Правову експертизу нормативно-правових актів, які розроблені ЦОВВ, здійснює відділ експертизи нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади Департаменту правової та законопроектної роботи.
1.4. Керівник ЦОВВ забезпечує неухильне виконання покладених на ЦОВВ завдань у встановлені терміни.
1.5. ЦОВВ готує проекти відповідей на листи, інші документи, адресовані Міністерству, з питань, що належать до компетенції ЦОВВ.
1.6. Відповідальним (головним) виконавцем документів, адресованих Міністерству, щодо підготовки проектів нормативно-правових актів (у тому числі супровід проектів під час погодження із заінтересованими органами виконавчої влади) визначається керівник ЦОВВ, до компетенції якого входить виконання проекту нормативно-правового акта.

II. Підготовка проектів нормативно-правових актів

2.1. ЦОВВ розробляють проекти нормативно-правових актів у порядку, встановленому законодавством України.
2.2. ЦОВВ надсилає Міністерству супровідним листом проект нормативно-правового акта разом з пакетом документів, передбачених законодавством, для його опрацювання структурними підрозділами Міністерства та погодження Міністром.
2.3. Відповідальний за взаємодію з ЦОВВ в Міністерстві є департамент (далі - відповідальний Департамент) або самостійний структурний підрозділ центрального апарату Міністерства, якому було доручено опрацювання проекту нормативно-правового акта, доводить до відома ЦОВВ позицію Міністра щодо проекту нормативно-правового акта, розробленого ЦОВВ, шляхом надсилання листа та в разі відсутності зауважень - завізованого Міністром проекту нормативно-правового акта.
2.4. У разі наявності зауважень чи пропозицій до поданого ЦОВВ проекту нормативно-правового акта він повертається ЦОВВ для доопрацювання.
ЦОВВ враховує зауваження та пропозиції Міністерства та повторно подає доопрацьований проект нормативно-правового акта на погодження до Міністерства.
2.5. ЦОВВ надсилає на погодження проект нормативно-правового акта до заінтересованих органів виконавчої влади після його погодження та візування Міністром аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр).
2.6. Керівник ЦОВВ є відповідальним за вчасне погодження проекту нормативно-правового акта із заінтересованими органами.
2.7. Погоджений із заінтересованими органами проект нормативно-правового акта разом з пакетом документів, передбачених законодавством, та проектом супровідного листа ЦОВВ подає до Міністерства для внесення його на розгляд відповідного органу, проект акта якого розроблено ЦОВВ.
2.8. У випадку, коли немає окремого доручення відповідного органу, проект акта якого розроблено ЦОВВ, щодо терміновості внесення цього проекту, ЦОВВ має забезпечити подання до Міністерства пакета документів, передбачених законодавством, для подальшого внесення акта на розгляд відповідного органу за п'ять днів до закінчення строку.
2.9. Якщо проект нормативно-правового акта внесено до Міністерства з порушенням вимог законодавства, у тому числі цього Порядку, Міністерство повертає його ЦОВВ разом із супровідним листом для приведення у відповідність до зазначених вимог.
2.10. ЦОВВ має забезпечити доопрацювання проекту нормативно-правового акта у строки, які дозволять вчасно внести такий проект на розгляд відповідного органу, та повторно подати його на погодження та візування Міністром.
2.11. У разі неврахування ЦОВВ наданих зауважень чи пропозицій відповідальний Департамент або самостійний структурний підрозділ центрального апарату Міністерства, якому було доручено опрацювання проекту нормативно-правового акта, завчасно повідомляє про це Міністра або його заступника, який відповідає за цей напрямок.
2.12. ЦОВВ забезпечують підготовку та подання Міністерству всіх необхідних матеріалів до проектів нормативно-правових актів (у тому числі проектів виступів) для їх представлення Міністром на засіданні відповідного органу.
2.13. У разі втрати актуальності проекту нормативно-правового акта або з інших причин ЦОВВ забезпечує своєчасне інформування та подання до Міністерства обґрунтованої пропозиції про його відкликання.
2.14. ЦОВВ щотижня надає Міністерству інформаційну довідку з детальною та об'єктивною інформацією щодо стану підготовки (погодження) проектів нормативно-правових актів, відповідальним виконавцем яких визначено ЦОВВ.

III. Погодження проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими центральними органами виконавчої влади

3.1. ЦОВВ опрацьовує проект нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу, та подає його до Міністерства для опрацювання та погодження Міністром.
3.2. Позицію Міністра щодо проекту нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу, Міністерство доводить до відома ЦОВВ шляхом надсилання листа для її обов'язкового доведення до відома розробника проекту акта.
3.3. Погодження ЦОВВ проекту нормативно-правового акта без урахування позиції Міністра не допускається.

IV. Підготовка проектів наказів Міністерства

4.1. ЦОВВ розробляють проекти наказів Міністерства відповідно до вимог законодавства та подають до Міністерства для його опрацювання структурними підрозділами Міністерства.
4.2. Відповідальний Департамент або інший самостійний структурний підрозділ центрального апарату Міністерства, якому доручено опрацювання проекту наказу Міністерства, доводить до відома ЦОВВ позицію Міністерства щодо проекту наказу, розробленого ЦОВВ, шляхом надсилання листа із зазначенням зауважень та пропозицій до поданого проекту.
4.3. ЦОВВ повинні врахувати всі викладені зауваження та усунути виявлені порушення, внести в установленому порядку проект наказу на розгляд до відповідального Департаменту або іншого структурного підрозділу центрального апарату Міністерства, якому доручено опрацювання проекту наказу Міністерства.
4.4. У разі відсутності зауважень проект наказу подається на підпис Міністру.
4.5. Після підписання Міністром накази нормативно-правового характеру подаються відповідальним Департаментом у встановленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

V. Визначення пріоритетів діяльності центральних органів виконавчої влади

5.1. ЦОВВ, їх територіальні органи, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, здійснюють планування своєї роботи за визначеними Міністерством пріоритетами діяльності.
5.2. З метою забезпечення послідовної та узгодженої діяльності з формування та реалізації державної політики у відповідній сфері ЦОВВ подають до Міністерства пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік.
5.3. Пропозиції ЦОВВ опрацьовуються в Міністерстві та подаються на погодження Міністру.
5.4. ЦОВВ організовують свою роботу за перспективними (річними) планами.
5.5. ЦОВВ формують річні плани роботи та подають Міністерству для погодження Міністром.
5.6. План роботи ЦОВВ повинен передбачати:
виконання заходів, спрямованих на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів, інших актів законодавства, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Міністра та підготовку відповідей на запити і звернення народних депутатів України та листи Кабінету Міністрів України;
включення питань щодо організації діяльності структурних підрозділів ЦОВВ та їх територіальних органів з виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України та Міністра;
виконання заходів, спрямованих на реалізацію пріоритетів діяльності ЦОВВ, їх територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, і шляхи виконання покладених на них завдань;
вирішення актуальних питань, пов'язаних з реалізацією державної політики у відповідній сфері;
участь представників ЦОВВ у конгресах, форумах, семінарах, нарадах, інших заходах (у тому числі міжнародних), проведення яких забезпечують ЦОВВ, або де передбачена їх участь;
підведення підсумків діяльності ЦОВВ за рік з визначенням основних напрямів подальшої роботи;
підготовку пропозицій щодо визначення основних напрямів діяльності територіальних органів ЦОВВ, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ.
5.7. У планах роботи ЦОВВ визначають відповідальних за виконання запланованих заходів (структурні підрозділи апарату ЦОВВ, територіальні органи ЦОВВ, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ), а також строки їх виконання.
5.8. У разі потреби Міністерство може включати до планів роботи ЦОВВ виконання інших заходів, необхідних для забезпечення ефективної реалізації державної політики у визначеній сфері.
5.9. Унесення змін до погодженого плану роботи ЦОВВ можливе лише за рішенням Міністра.
5.10. ЦОВВ подають до Міністерства звіти про виконання планів роботи ЦОВВ та покладених на них завдань, які повинні містити чітку та достовірну інформацію щодо виконання покладених на ЦОВВ та їх територіальні органи завдань.
Для оперативного інформування Міністра керівники ЦОВВ подають щотижневі звіти про виконання поточної роботи та отримані результати.
(пункт 5.10 доповнено абзацом другим згідно з наказом Міністерства
 аграрної політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)

VI. Контроль за реалізацією центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери їх управління, державної політики у відповідних сферах

6.1. Міністерство здійснює контроль за виконанням покладених на ЦОВВ та їх територіальні органи, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, завдань та планів їх роботи, виконанням доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, листів Кабінету Міністрів України, доручень Міністра та дотриманням вимог цього Порядку.
Відповідальний Департамент здійснює контроль за виконанням покладених на ЦОВВ та його територіальні органи, підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, завдань та планів їх роботи, а також цього Порядку.
(пункт 6.1 доповнено абзацом другим згідно з наказом Міністерства
 аграрної політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
Контроль за станом виконання ЦОВВ та його територіальними органами доручень Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Міністра та його заступників здійснює структурний підрозділ апарату Міністерства з питань контролю.
(пункт 6.1 доповнено абзацом третім згідно з наказом Міністерства
 аграрної політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
6.2. Міністерство здійснює контроль за діяльністю ЦОВВ шляхом проведення планових та позапланових перевірок, за результатами яких може порушувати питання щодо проведення службових розслідувань та притягнення посадових осіб до дисциплінарної відповідальності (у разі необхідності).
6.3. До проведення перевірок залучають працівників структурних підрозділів апарату Міністерства та апарату ЦОВВ відповідно до їх компетенції.
6.4. Відповідальний Департамент розробляє план проведення перевірок ЦОВВ, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, та подає його на затвердження Міністру.
6.5. Міністерство письмово повідомляє ЦОВВ, його територіальні органи, підприємства, установи та організації, що належать до сфери його управління, про проведення планової перевірки за десять днів до дати початку проведення. До листа додається копія наказу Міністерства із зазначенням мети перевірки, посадових осіб, уповноважених на проведення перевірки, дати початку її проведення та плану перевірки.
6.6. Міністерство проводить позапланові перевірки без попереднього повідомлення ЦОВВ, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, за наявності однієї з таких обставин:
виявлення недостовірної інформації в поданих ЦОВВ документах, у тому числі звітах, про стан виконання планів роботи ЦОВВ;
обґрунтоване звернення фізичних та юридичних осіб про порушення ЦОВВ, його територіальними органами, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери його управління, вимог законодавства;
неподання в установлений строк ЦОВВ звітності про виконання планів роботи ЦОВВ та покладених на нього завдань;
систематичне порушення вимог виконавської дисципліни;
відсутність інформації про усунення порушень, установлених за результатами планової перевірки.
6.7. Строк проведення планових та позапланових перевірок не повинен перевищувати п'ятнадцять робочих днів.
6.8. Перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо запобігання розголошенню конфіденційної, таємної та службової інформації.
6.9. Для виконання покладених завдань уповноважені посадові особи Міністерства мають право:
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
ознайомлюватися з необхідними документами, у разі потреби копіювати їх та додавати копії до матеріалів перевірки;
отримувати від посадових осіб та працівників ЦОВВ, їх територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, усні та письмові пояснення;
отримувати відповідно до законодавства доступ до баз даних та реєстрів, у тому числі електронних, що містять інформацію, необхідну для здійснення контролю за виконанням покладених на ЦОВВ завдань та планів їх роботи;
відвідувати територіальні органи ЦОВВ для здійснення контролю;
перевіряти повноту усунення порушень, виявлених під час проведення попередніх перевірок.
6.10. За результатами перевірок комісія, яка здійснювала перевірку, протягом п'яти робочих днів складає звіти, в яких фіксує факт проведення перевірки, її результати з викладенням висновків та пропозицій щодо усунення виявлених порушень та зазначенням термінів їх усунення.
6.11. Звіт підписують члени комісії, які проводили перевірку, та надають його для ознайомлення і підпису керівнику відповідного ЦОВВ, його структурного підрозділу, підприємства, що перевірялося.
6.12. Керівник ЦОВВ, його структурного підрозділу, підприємства, що перевірялося, зобов'язані ознайомитися з інформацією, викладеною у звіті, та зробити відповідний письмовий запис із зауваженнями чи без зауважень.
У разі підписання звіту із зауваженнями протягом трьох робочих днів керівник ЦОВВ повинен надати Міністерству свої зауваження до звіту.
6.13. Відповідальний Департамент інформує Міністра про результати проведення перевірки та подає йому на розгляд звіт.
6.14. Керівник ЦОВВ протягом трьох робочих днів після ознайомлення зі звітом затверджує план заходів щодо усунення порушень, виявлених під час проведення перевірки.
6.15. Керівник ЦОВВ у встановлені в плані заходів строки інформує Міністерство про вжиті заходи щодо усунення виявлених недоліків та порушень.
6.16. За результатами перевірки оцінюються факти, що можуть бути підставою для проведення відповідно до законодавства службового розслідування, та подаються Міністру пропозиції щодо доцільності ініціювання службових розслідувань стосовно керівників ЦОВВ, їх заступників, працівників апарату ЦОВВ, керівників та працівників їх територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ.
У разі проведення внутрішнього службового розслідування ЦОВВ до складу комісії залучаються представники Міністерства.
(пункт 6.16 доповнено абзацом другим згідно з наказом Міністерства
 аграрної політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
6.17. Відповідальний Департамент за наявності підстав для притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників ЦОВВ, їх заступників, працівників апарату ЦОВВ, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, подає на розгляд Міністра пропозиції щодо:
порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника ЦОВВ та/або його заступників;
(абзац другий пункту 6.17 у редакції наказу Міністерства аграрної
 політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників та/або заступників керівників структурних підрозділів апаратів ЦОВВ, його територіальних органів, а також керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ.

VII. Скасування актів

7.1. ЦОВВ щотижня надсилає у паперовому та електронному вигляді Департаменту правової та законопроектної роботи та відповідальному Департаменту копії наказів, прийнятих протягом тижня, а у разі потреби та на вимогу відповідального Департаменту - завірені в установленому законодавством порядку копії зазначених актів та актів територіальних органів.
7.2. Відповідальний Департамент в межах компетенції розглядає отримані акти ЦОВВ разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства з метою визначення їх відповідності Конституції України і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України та іншим актам законодавства.
7.3. Якщо акти ЦОВВ або його територіальних органів не відповідають Конституції і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України чи іншим актам законодавства, відповідальний Департамент протягом трьох днів з дня виявлення зазначених обставин інформує Міністра або особу, яка його заміщує, та за його рішенням порушує перед керівником ЦОВВ питання щодо скасування таких актів чи їх окремої частини.
7.4. Керівник ЦОВВ протягом визначеного Міністром або особою, яка його заміщує, строку зобов'язаний скасувати такі акти повністю або в окремій їх частині, про що не пізніше ніж у дводенний строк письмово повідомити Міністерство.
7.5. Відповідальний Департамент інформує Міністра про заходи, вжиті керівником ЦОВВ, його територіальними органами з метою приведення актів у відповідність з Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України чи іншими актами законодавства.
7.6. Якщо акт ЦОВВ, що не відповідає Конституції і законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України чи іншим актам законодавства, не скасований в установлений цим Порядком строк, відповідальний Департамент в установленому порядку готує проект розпорядження Кабінету Міністрів України щодо скасування такого акта або окремої його частини.
7.7. Якщо акт територіального органу ЦОВВ, що не відповідає Конституції і законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України чи іншим актам законодавства, не скасовано в установлений цим Порядком строк, відповідальний Департамент готує проект наказу Міністерства про скасування такого акта повністю або в окремій частині.
(розділ VII у редакції наказу Міністерства аграрної
 політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)

VIII. Порядок обміну інформацією між Міністерством та ЦОВВ

8.1. З метою забезпечення належної, ефективної та дієвої взаємодії ЦОВВ подають до Міністерства:
а) проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства, розроблені ЦОВВ та оформлені в установленому законодавством порядку;
б) проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, що надійшли на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу - протягом двох робочих днів з дня їх надходження;
в) пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік - до 1 грудня року, що передує звітному;
г) проект річного плану роботи ЦОВВ - до 20 грудня року, що передує звітному;
ґ) звіти про виконання планів роботи ЦОВВ та покладених на них завдань за попередній рік - до 10 січня поточного року;
д) доповіді, проекти доповідей та листів, інформаційні та інші матеріали на виконання доручень Міністра та його заступників - у визначені терміни;
(підпункт "д" пункту 8.1 у редакції наказу Міністерства аграрної
 політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
е) інформацію про стан виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, листів Кабінету Міністрів України та доручень Міністра - щокварталу до 10-го числа місяця, що передує звітному;
є) інформацію про стан підготовки (погодження) проектів нормативно-правових актів, відповідальним (головним) виконавцем яких визначено ЦОВВ - щотижня;
ж) інформацію за запитом Міністра чи його заступників, керівника відповідального Департаменту, керівника самостійного структурного підрозділу апарату Міністерства, якому було доручено опрацювання проекту нормативно-правового акта, - у визначений термін;
(підпункт "ж" пункту 8.1 у редакції наказу Міністерства аграрної
 політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
з) інформацію про надзвичайні та резонансні події, що відбулися в ЦОВВ, його територіальних органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління ЦОВВ, - не пізніше наступного дня після настання події;
и) проекти структури апарату ЦОВВ, проекти рішень про утворення, реорганізацію, ліквідацію територіальних органів ЦОВВ;
і) подання щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників та заступників керівників територіальних органів ЦОВВ;
ї) пропозиції щодо преміювання керівників ЦОВВ та їх заступників, установлення їм надбавок та надання матеріальної допомоги для погодження їх Міністром;
й) оперативні звіти про роботу ЦОВВ за тиждень - першого робочого дня наступного за звітним тижня;
(пункт 8.1 доповнено підпунктом "й" згідно з наказом Міністерства
 аграрної політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
к) звіти про стан претензійно-позовної роботи - щомісяця (до 10 числа місяця, наступного за звітним).
(пункт 8.1 доповнено підпунктом "к" згідно з наказом Міністерства
 аграрної політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)
Інформацію та документи, що подаються до Міністра, підписує керівник ЦОВВ або в разі відсутності керівника - його перший заступник.
8.2. Міністерство надає ЦОВВ:
а) завізовані Міністром проекти нормативно-правових актів, розроблені ЦОВВ;
б) позицію Міністра щодо проекту нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу;
в) затверджені Міністром пріоритети діяльності ЦОВВ;
г) погоджені Міністром плани роботи ЦОВВ;
ґ) погоджені Міністром проекти структури апарату ЦОВВ;
д) методичну та інформаційну допомогу, спрямовану на правильне застосування законодавства ЦОВВ, його територіальними органами, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери управління ЦОВВ;
е) практичну допомогу у вирішенні проблем, пов'язаних з виконанням завдань, що стоять перед ЦОВВ;
є) пропозиції щодо вдосконалення діяльності ЦОВВ, включаючи рекомендації стосовно поліпшення стану виконавської дисципліни у ЦОВВ.
8.3. ЦОВВ направляють до Міністерства відповідальних за взаємодію з Міністерством представників. Відповідальним за взаємодію представникам в Міністерстві виділяється приміщення.
Представники ЦОВВ здійснюють повне супроводження документів ЦОВВ у структурних підрозділах Міністерства.
8.4. Загальні вимоги до документів, що створюються в процесі обміну інформацією, встановлюються інструкцією з діловодства.

IX. Окремі питання взаємодії керівників ЦОВВ з Міністром щодо кадрових питань

9.1. Керівники ЦОВВ погоджують з Міністром або особою, яка його заміщує, свої відпустки не пізніше ніж за 7 робочих днів до запланованого терміну відпустки. Таке погодження здійснюється шляхом проставляння візи Міністра на заяві керівника ЦОВВ про надання відпустки. У заяві про надання відпустки зазначаються вид та термін відпустки, а також особа, яка на час відсутності керівника ЦОВВ буде виконувати його обов'язки.
9.2. Керівники ЦОВВ погоджують з Міністром або особою, яка його заміщує, своє службове відрядження. Клопотання про надання погодження на службове відрядження надсилається заздалегідь. До клопотання про надання погодження на службове відрядження за кордон обов'язково додається відповідне технічне завдання, погоджене Міністерством закордонних справ України.
9.3. У разі виїзду керівника ЦОВВ за межі міста Києва під час виконання своїх службових повноважень без оформлення службового відрядження керівник ЦОВВ повинен заздалегідь письмово повідомити про це Міністра або особу, яка його заміщує.
9.4. Міністр погоджує призначення та звільнення з посад керівників та заступників керівників самостійних структурних підрозділів апарату ЦОВВ, керівників і заступників керівників територіальних органів ЦОВВ.
9.5. До складу комісії з конкурсного відбору керівника підприємства, що належить до сфери управління ЦОВВ, включається представник Міністерства.
9.6. Покладання обов'язків керівника підприємства, що належить до сфери управління ЦОВВ, до проведення конкурсу і призначення керівника в установленому законом порядку здійснюється за погодженням з Міністерством.
(Порядок доповнено розділом IX згідно з наказом Міністерства
 аграрної політики та продовольства України від 09.07.2015 р. N 277)



Директор Департаменту правової
та законопроектної роботи
М. О. Вашешніков

11 січня 2016

Рахівський лісівник має славу найрогатішого закарпатця (ФОТО)


Справжній музей влаштував у власній оселі колишній закарпатський лісівник Василь Тушер.

В одній з кімнат свого будинку Василь Золтанович зібрав чималу колекцію порцелянових тарілок і горнят ручної роботи, а в іншій — нестандартні роги та чучела диких птахів. Той, хто знайомий з лісоводом-колекціонером, а працював він з 1975 року у лісовій охороні Рахівського держлісгоспу, добре знає: обидві колекції Василь Тушер почав збирати ще в молоді роки.

Спершу, каже, зацікавили його різні рисунки на посуді. Місцеві умільці зображували на них рослинні орнаменти, виписували імена своїх коханих. Більшість виробів мають різних авторів, але власник згрупував їх за тематикою. Найдавніша датується 1900 роком. Лісівник вже й достеменно не пригадає історію кожного такого порцелянового шедевра. Частину придбав сам, декотрі виміняв, ще якісь отримав у подарунок.

Як зізнається пан Василь, справжні колекціонери – це люди, які ніби захворіли своїм захопленням.

Рахівський лісівник має славу найрогатішого закарпатця
Сьогодні, 19:49



http://7dniv.info/life/69351-rahvskiy-lsvnik-maie-slavu-nayrogatshogo-zakarpatcia.html

Головніше за реформу


Тільки негайне створення служби охорони мисливських угідь може навести лад у мисливській галузі України
 


Що необхідно зробити у мисливській галузі негайно – це реформувати систему охорони мисливських угідь. Єдиний правильний шлях вирішення цього питання – створення окремої, спеціальної служби охорони мисливських угідь, а не передача контрольних функцій іншій структурі», – наголосив начальник відділу мисливського господарства Держлісагентства України Іван Шеремет.

– Іване Миколайовичу, нині в Україні йдуть процеси реформувань. Як це торкнулося мисливської галузі і що необхідно зробити першочергово?
– За останні роки саме зараз у мисливські галузі склалася катастрофічна ситуація і загроза ця, в першу чергу, йде від браконьєрів. Громадськість, уряд і, звичайно, мисливці, повинні зрозуміти, якщо ми не зупинимо браконьєрську навалу, що нині перетворилася на озброєні до зубів бандформування, які відчули безкарність та втратили людську гідність, то найближчим часом втратимо мисливську галузь.

Військові дії в Україні ще більше погіршили ситуацію з браконьєрством. Зброя, військове обладнання, а головне – тепловізори – заполонили нашу країну, потрапивши до рук злочинців, зокрема, браконьєрів, які промишляють у лісах.

– Наскільки загрозливим є цей прилад у руках браконьєрів для мисливського господарства?
– Фари та прилади нічного бачення пішли у минуле, тепловізор – бич мисливських угідь. Браконьєри з цим приладом майже невловимі, а у дичини, яка зустрічається на їх шляху – просто немає шансів залишитись живою. За допомогою тепловізора браконьєри хоч удень, хоч уночі вже за кількасот метрів бачать охорону чи інспекторів (їх теплове випромінювання – авт.), які, у свою чергу, ніколи на такій відстані не помітять правопорушника навіть у бінокль.

Оснащені технікою браконьєри працюють за такою схемою: вдень, за допомогою GPS, прокладають маршрут, а потім вночі, використовуючи прилади нічного бачення, з вимкненими фарами, без ліхтарів, непомітно йдуть тим самим маршрутом по треку, використовуючи тепловізор і безшумну зброю, знищуючи все живе на своєму шляху.

Повз тепловізор не може пройти жодна жива істота – це «браконьєрське сито», свого роду, електровудка, тільки працює вона в мисливських угіддях. І покарання за такий злочин має бути найжорстокіше – кримінальна відповідальність та позбавлення волі. На жаль, на сьогодні, законодавство у цьому плані недопрацьоване, недосконале, це дає можливість браконьєрам уникати відповідного покарання, що, у свою чергу, робить їх ще нахабнішими і зухвалішими.

– Останнім часом усе частіше з’являються повідомлення про напади на працівників мисливських господарств, єге­рів та мисливствознавців.
– На жаль, це так. Правопорушники зовсім втратили людяність. У Полтаві було вбито директора господарства при затриманні браконьєрів, у Конотопі теж на директора господарства було вчинено напад.

Зовсім недавно стався такий випадок свавілля: вісім мисливців у Баришівському районі (с. Веселинівка) вчинили напад і пограбували (заволоділи мобільним телефоном, документами та грошима) районного мисливствознавця Бориспільського лісгоспу Ігоря Олійника. Слідчо-оперативною групою поліції на місці злочину було встановлено, що під час своїх службових обов’язків І. Олійнику, який перевіряв мисливців, що порушували правила полювання, було нанесено фізичні ушкодження та пограбовано. У результаті проведення розшукових заходів поліцією було встановлено осіб, що причетні до цього кримінального злочину, нині ведеться слідство. І це не поодинокий випадок.

– Зрозуміло, що з цим щось треба негайно робити. Необхідно терміново створювати «мисливську поліцію». Як, на Вашу думку, повин­на виглядати служба охорони мисливських угідь. Яка має бути її кількість, структура та джерела фінансування для ефективної роботи?

– Я бачу створення такої служби на базі державних районних мисливствознавців. Вона може бути міжрегіональна або ж міжрайонна. Звичайно, для створення та утримання такої служби необхідний чималий бюджет, який знайти сьогодні дуже важко. Але, на мою думку, для ефективної роботи її чисельність повинна бути мінімум п’ять екіпажів на область. У кожному екіпажі повинно бути чотири правоохоронці, 20 – в області, а загалом на всю Україну – близько 480 співробітників.

– Розкажіть, будь ласка, про Ваше бачення структури цієї служби.
– Зараз ми маємо наступну структуру служби охорони: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, нижче – регіональні органи, куди входять територіальні підрозділи, які на місцях представлені районними мисливствознавцями, які, у свою чергу, наділені контрольними функціями. Окремо необхідно створити мобільні екіпажі мисливської служби охорони, які будуть напряму підпорядковуватись голові центрального органу або його заступнику. Це дасть можливість позбутись впливу на цю службу на місцях. Ефективність такої структури можна побачити у Білорусі, яка майже позбулась браконьєрства.

– Цієї кількості правоохоронців буде достатньо, щоб зупинити браконьєрське свавілля і навести лад у наших мисливських угіддях?

– Справа не тільки у кількості співробітників. Без технічного забезпечення, яким володіють браконьєри, голими руками нічого не зробити. Необхідно забезпечити співробітників охорони потужним транспортом (позашляховиками та моторними човнами), обладнати транспорт відповідною технікою для спостереження та виявлення правопорушників (прибори нічного бачення, тепловізори), радіозв’язком, спец­одягом, особистими засобами самозахисту, у тому числі, табельною зброєю, а головне, надати відповідний статус і права, закріпивши це у законодавстві. Наприклад у Польщі, співробітники мисливської охорони мають всі права поліцейського. У цьому випадку поняття «перевищення службових повноважень» не буде давати переваг браконьєрам і не буде зупиняти правоохоронців під час затримання правопорушників. Ну і, звичайно, достойна зарплата та система преміювань за затримання особливо небезпечних злочинців.

– Ще одне важливе питання – це людський чинник. Адже вимоги до співробітників служби охорони повинні бути достатньо високими, бо їм іноді доведеться стикатись із озброєними бандитами. Працівники цієї служби повинні бути не тільки фізично підготовленими та юридично «підкованими», а й дисциплінованими, чесними та морально стійкими, бо пропозиції від правопорушників іноді дуже спокусливі.

– Так, звичайно у цій службі не повинні працювати не підготовленні і не перевірені люди «з вулиці». Це має бути напіввоєнізована служба. Їх освіта не має значення, це можуть бути і колишні працівники силових відомств, і військовослужбовці, але, звичайно, з гарною характеристикою та бездоганною репутацією. Всі кандидати до цієї служби мають пройти відповідні перевірки службою безпеки, скласти тести та виграти конкурс, на кшталт конкурсу до вступу у національну поліцію.

– Зрозуміло, що створити цю службу необхідно було вже давно і це питання піднімалось неодноразово, але завжди все зупинялось, як тільки мова заходила про фінансування. Які можливі шляхи фінансування цієї служби?

– Фінансування служби охорони однозначно буде складатись із двох частин. Перша – фінансування її створення (одноразове) і друга – утримання і модернізації (постійне фінансування). Що стосується першої частини, то тут, звичайно, необхідна державна програма, яка передбачала б створення такої служби і надання їй повноважень на рівні Кабінету Міністрів та залучення на це коштів з держбюджету.

Створення ж такої служби наказом Держлісагентства дозволить контролювати мисливські угіддя тільки у підвідомчих підприємствах, а більша частина мисливських угідь України так і залишиться безконтрольною. Що ж стосується фінансування другої частини мисливської служби охорони, то тут можливі різні шляхи.

По-перше, залучення коштів існуючого на сьогодні спецфонду Держлісагентства, який формується з надходжень від реалізації дозволів на вилучення дичини (ліцензій).

По-друге, це надходження коштів від адмінпокарань браконьєрів у вигляді штрафів, які, наприклад, у 2010 році становили один млн грн. Хочу зауважити, що майже 57% (4,2 тис. протоколів) надійшли до держбюджету завдяки роботі державної лісової охорони і державних районних мисливствознавців. Натомість ефективність державної екологічної служби становила всього 15% від загальної кількості складених протоколів. І зараз, коли говорять про те, що необхідно передати контрольні функції Держлісагентства іншому відомству, яке не має досвіду охорони у цій сфері, але має брак співробітників, їх забезпечення, мають зобов’язання охороняти інші ресурси, більш важливі, на їх думку, ніж тварини та ліс, то це призведе до повної втрати контролю над всіма лісовими та мисливських угіддями України і відповідно тотального знищення їх ресурсів.

Наступний шлях надходження коштів для утримання мисливської служби охорони – плата за користування мисливськими угіддями. Користувачі неодноразово виходили з ініціативою щодо такої форми фінансування служби охорони. Вони давно готові фінансувати мобільну службу охорони, щоб спокійно працювати і не перейматись тим, що за ніч їх угіддя можуть бути спустошені. Якщо, наприклад, домовитись про плату за користування мисливськими угіддями з розрахунку 50 коп. за один га угідь, то ця сума може становити близько 18 млн грн, а це разом з коштами резервного мисливського фонду значна сума для утримання служби охорони.

Інша справа, що зараз законом передбачена сплата за користування угіддями землевласниками. І для того, щоб спрямувати ці гроші на охорону мисливських угідь, необхідно внести зміни до ст. 24 Закону «Про мисливське господарство та полювання», щоб ці відрахування йшли до місцевих бюджетів і використовувались виключно на охорону та відтворення тваринного світу.

– Іване Миколайовичу, щоб Ви хотіли сказати, підбиваючи підсумок теми нашої розмови?

– Нині ситуація в мисливському господарстві України повертається до стану кінця 90-х – початку 2000-х років, коли економічний стан у країні погіршився, процвітало беззаконня і свавілля. Зараз, як і в ті роки, чисельність диких мисливських тварин різко знизилась, браконьєрство набирає обертів і якщо вчасно не мобілізувати зусилля та не відреагувати, ми можемо взагалі втратити мисливську галузь. У 2000-х роках, коли було створено службу районних мисливствознавців, ухвалено Закон України «Про мисливське господарство та полювання», запроваджено державне посвідчення мисливця, то це дало поштовх до поступового відновлення мисливського господарства вже з 2005 року. Але, на жаль, нам так і не вдалося наблизитись до рівня ведення мисливського господарства розвинених країн Європи. Головні причини – це економічно-неефективне ведення мисливського господарства всіма користувачами мисливських угідь, це орієнтація користувачів не на трофейне господарство (оленячих), а переважно на вразливого кабана, по якому зараз вдарила африканська чума свиней, що призвело до повної депопуляції поголів’я у 12 районах, і нарешті відсутність потужної та ефективної служби охорони.

Будемо сподіватися на краще і розраховувати на підтримку мисливської галузі.

Напередодні Нового року, хочу звернутись до мисливців і побажати їм міцного здоров’я та миру у їхніх родинах, а також пам’ятати, що мисливець – це, в першу чергу, охоронець тваринного світу і носій культури, а головне на полюванні – дотримуватись правил безпеки і тоді ви будете отримувати тільки задоволення від спілкування з природою. Ні пуху вам, ні пера!

– Дякую за розмову.

Роман НОВІКОВ
© "Лісовий і мисливський журнал"

10.01.2016
http://www.ekoinform.com.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=175%3A2016-01-04-13-51-39&catid=7%3A2009-07-06-09-51-16&Itemid=41&lang=ru
http://lis.ck.ua/news/show/id/6587





Наказ Мінагрополітики від 22.12.2015 N 486


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ


22.12.2015                                        м. Київ                                            N 486


Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
25 грудня 2015 р. за N 1635/28080

Про внесення змін до Лімітів використання мисливських тварин державного мисливського фонду у сезон полювання 2015/2016 років


Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про мисливське господарство та полювання", підпункту 7.159 підпункту 7 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року N 500, з метою раціонального використання державного мисливського фонду

НАКАЗУЮ:

1. Внести зміни до Лімітів використання мисливських тварин державного мисливського фонду у сезон полювання 2015/2016 років, затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05 травня 2015 року N 172, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21 травня 2015 року за N 588/27033, виклавши їх у новій редакції, що додаються.

2. Департаменту тваринництва у встановленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Перший заступник Міністра
Я. В. Краснопольський

ПОГОДЖЕНО:


В. о. Міністра екології
та природних ресурсів України
С. І. Курикін

Голова Державного агентства
лісових ресурсів України
О. П. Ковальчук



http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE28080.html

Заходи проти незаконної вирубки лісу


Протест проти незаконної вирубки лісу
Президент Румунії Клаус Йоханніс промульгував закон, який передбачає, що незаконна вирубка площі лісів більшої, ніж один гектар вважається загрозою для національної безпеки.

Президент Румунії Клаус Йоханніс промульгував закон, який передбачає, що незаконна вирубка площі лісів більшої, ніж один гектар вважається загрозою для національної безпеки. Відповідно до нормативно-правового акту, вважаються загрозами будь-які дії, які завдають шкоди стратегічним економічним інтересам Румунії та які призводять до знищення природних ресурсів країни.

Таким чином, незаконні вирубки лісів, неефективне управління лісовими ресурсами, вважаються загрозою для національної безпеки. Проект, ініційований лібералами був ухвалений  Парламентом у грудні минулого року. Зміни до закону про вирубування лісів були впровадженні в умовах коли в Румунії за одну годину зникають три гектари лісу та виявляються десятки випадків незаконних вирубок щодня - зазначається у останньому звіті  міжнародної громадської екологічної організації Greenpeace, яка провела моніторинг на підставі даних органів влади щодо незаконної вирубки лісу за період 2013-2014 роки.

За даними дослідження, в цьому проаналізованому періоді було виявлено принаймні 45 тисяч випадків незаконної вирубки лісів, удвічі більше ніж за період 2009-2011 рр. Румунська влада констатувала, що на національному рівні були незаконно вирубані понад мільйон кубічних метрів, удвічі більше ніж у період  2009-2011 рр. Незаконні вирубки в Румунії у період 2013-2014 рр. завдали матеріального збитку в майже 52 мільйонів євро. У повіті Арджеш було виявлено найбільше випадків незаконної вирубки лісів, на 12% більше ніж на національному рівні.  До речі,  цей  повіт посів перше місце щодо незаконного вирубування лісів і в періоді 2009-2011 рр.

Однак, регіони, які розташовані на західній та північній частинах Румунії були основними джерелами поставки деревини, майже 80% від загального збитку, заподіяного в Румунії в період 2013-2014 роки. Йде мова про повіти Клуж, Альба та Марамуреш. Таким чином, у трьох вищезгаданих повітах було зареєстровано 78% незаконної вирубки лісів на національному рівні в 2013-2014 роки. Оприлюднені дані міжнародною громадською екологічною організацією Greenpeace не виявляють масштабність явища незаконних вирубок на рівні всієї території країни, тому що доповіді представлені компетентними органами містять лише частину збиткування i пограбування лiсiв у  Румунії.

2016-01-11 13:34:00 Міхай Пелін , Христина Штірбець
http://www.rri.ro/pages/Заходи_проти_незаконної_вирубки_лісу-2541699