ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

20 квітня 2016

Про умови оплати праці працівників бюджетних установ природно-заповідного фонду Держлісагентства України

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ

28.03.2016
м. Київ
N 105
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
08 квітня 2016 р. за N 528/28658

Про внесення зміни до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 17 жовтня 2011 року N 546

НАКАЗУЮ:
1. Внести зміну в абзац другий підпункту 2.6 пункту 2 наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 17 жовтня 2011 року N 546 "Про умови оплати праці працівників бюджетних установ природно-заповідного фонду Держлісагентства України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 листопада 2011 року за N 1262/20000 (із змінами), виключивши слова "їх заступників,".
2. Департаменту роботи з персоналом у встановленому порядку подати наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Гребенюк І. І.

Міністр
О. М. Павленко
ПОГОДЖЕНО:

Заступник Міністра
фінансів України
Р. Качур
Міністр соціальної
політики України
П. Розенко
Перший заступник Голови
Спільного представницького
органу сторони роботодавців 
на національному рівні
О. Мірошниченко
Перший заступник Голови
СПО об'єднань профспілок
С. М. Кондрюк
Голова Державного агентства
лісових ресурсів України
О. П. Ковальчук
Голова ЦК Профспілки
працівників лісового
господарства України
С. Й. Кривов'язий


http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE28658.html

Про визначення питань, що належать до компетенції Першого віце-прем'єр-міністра України та віце-прем'єр-міністрів України

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 18 квітня 2016 р. N 296
Київ

Про визначення питань, що належать до компетенції Першого віце-прем'єр-міністра України та віце-прем'єр-міністрів України

Відповідно до статей 42 і 43 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Визначити питання, що належать до компетенції Першого віце-прем'єр-міністра України та віце-прем'єр-міністрів України, згідно з додатком 1.
2. Установити, що в разі відсутності:
Прем'єр-міністра України його повноваження здійснює Перший віце-прем'єр-міністр України;
Першого віце-прем'єр-міністра України чи одного з віце-прем'єр-міністрів України їх повноваження здійснюють посадові особи згідно з додатком 2.

Прем'єр-міністр України
В. ГРОЙСМАН
Інд. 71

ПИТАННЯ,
що належать до компетенції Першого віце-прем'єр-міністра України та віце-прем'єр-міністрів України

1. Перший віце-прем'єр-міністр України та віце-прем'єр-міністри України відповідно достатті 43 Закону України "Про Кабінет Міністрів України":
забезпечують виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, виконання інших покладених на Кабінет Міністрів України завдань і повноважень у відповідних напрямах діяльності;
забезпечують підготовку питань для розгляду на засіданнях Кабінету Міністрів України, попередньо розглядають і погоджують проекти законів, актів Президента України, що готуються Кабінетом Міністрів України, та проекти відповідних актів Кабінету Міністрів України, сприяють узгодженню позицій між членами Кабінету Міністрів України, вносять пропозиції щодо порядку денного засідань Кабінету Міністрів України;
беруть участь у розгляді питань на засіданнях Кабінету Міністрів України, мають право бути присутніми на засіданнях Верховної Ради України та її органів, брати участь у роботі колегій міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, засіданнях Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
забезпечують взаємодію Кабінету Міністрів України з Президентом України та Верховною Радою України з питань діяльності Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади;
здійснюють за рішенням Кабінету Міністрів України керівництво консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, що утворюються Кабінетом Міністрів України;
представляють в установленому порядку Кабінет Міністрів України у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами та організаціями в Україні та за її межами;
ведуть переговори і підписують міжнародні договори України відповідно до наданих їм повноважень;
здійснюють інші передбачені законами повноваження.
2. До компетенції Першого віце-прем'єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі Кубіва С. І. належать питання:
економічного і соціального розвитку;
торгівлі;
державної промислової політики;
державної інвестиційної політики;
державної зовнішньоекономічної політики;
технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності;
розвитку системи надання адміністративних послуг;
розвитку підприємництва;
державно-приватного партнерства;
публічних закупівель;
державної статистики;
державного матеріального резерву;
експортного контролю;
захисту прав споживачів;
державної політики з контролю за цінами;
координації діяльності з реалізації державного оборонного замовлення;
рекламної діяльності в Україні;
виставково-ярмаркової діяльності;
туризму;
державної регуляторної політики;
нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи в зазначеній сфері;
дерегуляції господарської діяльності;
фінансової і бюджетної політики;
організації і контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності;
державного пробірного контролю;
державного фінансового контролю;
казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку, випуску і проведення лотерей;
державної податкової та митної політики;
адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
видобутку, виробництва, використання та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
державної аграрної політики та сільського господарства;
продовольчої безпеки держави;
охорони прав на сорти рослин;
тваринництва;
рибного господарства та рибної промисловості;
охорони, використання та відтворення водних біоресурсів;
регулювання рибальства та безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства;
лісового та мисливського господарства;
ветеринарної медицини, безпечності харчових продуктів, карантину та захисту рослин, насінництва та розсадництва;
використання і охорони земель сільськогосподарського призначення;
космічної діяльності;
приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об'єктами державної власності, державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності;
координації дій державних органів з питань захисту прав інвесторів, посилення протидії незаконному поглинанню та захопленню підприємств, порушенням земельного законодавства;
координації співпраці органів виконавчої влади з Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) та підготовки вступу до неї;
координації діяльності української частини міжурядових рад, комітетів та змішаних комісій;
представлення Кабінету Міністрів України в Раді бізнес-омбудсмена;
інші питання за відповідними напрямами діяльності.
3. До компетенції Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Зубка Г. Г. належать питання:
розвитку регіонів;
удосконалення територіальної організації влади, адміністративно-територіального устрою, розвитку та реформування місцевого самоврядування;
будівництва, архітектури, містобудування та архітектурно-будівельного контролю;
житлової політики та реформування і розвитку житлово-комунального господарства;
забезпечення координації роботи органів виконавчої влади та взаємодії Кабінету Міністрів України з комітетами Верховної Ради України, місцевими держадміністраціями, органами місцевого самоврядування та асоціаціями органів місцевого самоврядування, іншими громадськими об'єднаннями з питань регіонального і місцевого розвитку;
відновлення об'єктів промисловості, соціальної і транспортної інфраструктури, житлового фонду та систем життєзабезпечення в населених пунктах Донецької та Луганської областей, що зазнали пошкоджень у зв'язку з проведенням антитерористичної операції;
забезпечення розвитку промисловості Донецької та Луганської областей;
ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива;
регулювання земельних відносин та проведення земельної реформи;
топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
Автономної Республіки Крим та м. Севастополя;
захисту прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України;
захисту державних активів;
інші питання за відповідними напрямами діяльності.
4. До компетенції Віце-прем'єр-міністра України Кириленка В. А. належать питання:
освіти і науки;
науково-технічної та інноваційної діяльності;
трансферу технологій;
державного нагляду (контролю) за діяльністю навчальних закладів;
молоді, фізичної культури і спорту;
національно-патріотичного виховання;
забезпечення інформаційного суверенітету України та функціонування державних інформаційних ресурсів;
телебачення і радіомовлення;
інформаційної та видавничої сфери;
захисту суспільної моралі;
охорони прав інтелектуальної власності;
архівної справи;
взаємодії з Національною радою з питань телебачення і радіомовлення;
інші питання за відповідними напрямами діяльності.
5. До компетенції Віце-прем'єр-міністра України Кістіона В. Є. належать питання:
функціонування та розвитку автомобільного, залізничного, авіаційного, морського і річкового, міського електричного транспорту;
поштового зв'язку;
будівництва об'єктів транспортної інфраструктури;
розвитку національної мережі транспортних коридорів;
безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства);
дорожнього господарства;
управління паливно-енергетичним комплексом;
енергетичної безпеки держави;
охорони навколишнього природного середовища;
організації, охорони та використання природно-заповідного фонду;
охорони атмосферного повітря, збереження озонового шару, регулювання негативного антропогенного впливу на зміну клімату та адаптації до його змін, виконання вимогРамкової конвенції ООН про зміну клімату та Кіотського протоколу;
раціонального використання, відтворення та охорони об'єктів тваринного і рослинного світу, біологічного та ландшафтного різноманіття, формування, збереження та використання екологічної мережі, біологічної та генетичної безпеки;
екологічної безпеки, поводження з відходами, небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами;
управління зоною відчуження і зоною безумовного (обов'язкового) відселення, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему, а також державного управління у сфері поводження з радіоактивними відходами на стадії їх довгострокового зберігання і захоронення;
державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;
розвитку водного господарства і меліорації земель, управління, використання та відтворення поверхневих водних ресурсів;
геологічного вивчення та раціонального використання надр;
збереження ґрунтів та охорони їх родючості, державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства про відтворення та охорону земель;
безпеки використання ядерної енергії;
інші питання за відповідними напрямами діяльності.
6. До компетенції Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Климпуш-Цинцадзе І. О. належать питання:
зовнішніх зносин;
провадження зовнішньополітичної діяльності держави;
проведення зовнішньополітичного курсу України, спрямованого на розвиток політичних, економічних, гуманітарних, правових, наукових та інших зв'язків з іноземними державами, міжнародними організаціями, та проведення аналізу відповідних тенденцій;
забезпечення дипломатичними засобами захисту та зміцнення незалежності, державного суверенітету, безпеки, територіальної цілісності та непорушності державного кордону, національних інтересів;
сприяння входженню України до світового інформаційного простору, піднесенню її міжнародного авторитету, формуванню позитивного іміджу держави як надійного і передбачуваного партнера;
розвитку зв'язків із закордонними українцями;
розвитку дипломатичної служби України;
організації роботи з формування позиції України в сфері європейської інтеграції, а також координації виконання Україною зобов'язань за Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії та їхніми державами - членами, з іншої сторони (далі - Угода), та іншими міжнародними угодами і домовленостями між Україною та ЄС;
організації роботи, пов'язаної з формуванням та представленням позиції Української Сторони у відносинах між Україною та Організацією Північноатлантичного договору (далі - НАТО);
координації взаємодії центральних органів виконавчої влади з Представництвом НАТО в Україні та Місією України при НАТО;
забезпечення координації виконання заходів Річної національної програми співробітництва Україна - НАТО;
забезпечення взаємодії із штаб-квартирою НАТО, Представництвом НАТО в Україні, іншими агенціями зазначеної Організації, а також з посольствами держав - членів/партнерів НАТО;
спрямування роботи органів виконавчої влади з підготовки матеріалів з відповідних питань до засідань комітетів Верховної Ради України, Кабінету Міністрів, Ради національної безпеки і оборони України;
організації роботи центральних органів виконавчої влади з формування позиції України в органах Ради Європи;
організації роботи центральних органів виконавчої влади з ефективного використання міжнародної технічної допомоги, отриманої від міжнародних організацій та іноземних держав;
забезпечення узгодження пріоритетів діяльності Кабінету Міністрів України з пріоритетами Угоди, представлення на засіданнях Кабінету Міністрів України позиції щодо відповідності рішень Кабінету Міністрів України зобов'язанням у рамках Угоди;
забезпечення співпраці Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади із секретаріатом Національної ради реформ;
представлення за рішенням Кабінету Міністрів України у Верховній Раді України позиції Кабінету Міністрів України щодо законопроектів, предмет правового регулювання яких спрямований на виконання зобов'язань України в рамках Угоди, НАТО та Ради Європи або може істотно вплинути на виконання таких зобов'язань;
організації роботи центральних органів виконавчої влади, пов'язаної із здійсненням заходів з посилення торговельно-економічних, інфраструктурних, соціальних та культурних зв'язків між Україною та державами - членами ЄС;
координації проведення аналізу ефективності євроінтеграційної політики України, результатів діяльності органів виконавчої влади, спрямованої на набуття Україною членства в ЄС;
адаптації законодавства України до законодавства ЄС, організації проведення моніторингу результатів роботи з такої адаптації;
координації діяльності, пов'язаної із створенням ефективної системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської інтеграції;
співпраці з Представництвом України при ЄС;
участі у забезпеченні розвитку правової бази з питань співробітництва України з членами міжнародного співтовариства;
інші питання за відповідними напрямами діяльності.
7. До компетенції Віце-прем'єр-міністра України Розенка П. В. належать питання:
охорони здоров'я;
захисту населення від інфекційних хвороб;
протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням;
епідеміологічного нагляду (спостереження);
обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу;
санітарного та епідемічного благополуччя населення;
санаторно-курортного лікування;
будівництва, ремонту (реконструкції) закладів охорони здоров'я;
контролю якості та безпеки лікарських засобів, зокрема медичних імунобіологічних препаратів, медичної техніки і виробів медичного призначення;
культури та мистецтва, охорони культурної спадщини;
вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей;
державної мовної політики;
міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України;
кінематографії;
зайнятості населення;
соціального діалогу;
соціальних стандартів і нормативів;
доходів населення;
оплати праці (грошового забезпечення);
загальнообов'язкового державного соціального страхування;
волонтерської діяльності;
гуманітарної допомоги;
захисту прав та інтересів дітей, сімей, жінок;
соціального захисту інвалідів, ветеранів війни та учасників антитерористичної операції;
забезпечення соціального захисту, соціальної та професійної адаптації осіб, які у зв'язку з проведенням антитерористичної операції переміщуються з районів проведення антитерористичної операції або проживають на території Донецької та Луганської областей;
пенсійного забезпечення громадян, моніторингу фінансових ресурсів для своєчасного забезпечення виплати пенсій та допомоги;
встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною;
охорони праці та промислової безпеки;
гігієни праці;
здійснення державного гірничого нагляду;
здійснення державного нагляду та контролю за додержанням вимог законодавства про працю, зайнятість населення;
надання соціальних послуг;
збереження національної пам'яті;
інші питання за відповідними напрямами діяльності.

ЗДІЙСНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ
у разі відсутності Першого віце-прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України

У разі відсутності Першого віце-прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України їх повноваження здійснюють:
Першого віце-прем'єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі
Кубіва С. І.
- Віце-прем'єр-міністр України
Кістіон В. Є.
Віце-прем'єр-міністра України
Кістіона В. Є.
- Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі
Кубів С. І.
Віце-прем'єр-міністра України
Кириленка В. А.
- Віце-прем'єр-міністр України
Розенко П. В.
Віце-прем'єр-міністра України
Розенка П. В.
- Віце-прем'єр-міністр України
Кириленко В. А.
Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України
Климпуш-Цинцадзе І. О.
- Віце-прем'єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства
Зубко Г. Г.
Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства
Зубка Г. Г.
- Віце-прем'єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України
Климпуш-Цинцадзе І. О.
____________

На Дальнем Востоке за сутки сгорело около 2,5 тысяч гектаров леса


В регионе продолжают действовать 11 пожаров

На Дальнем Востоке за сутки сгорело около 2,5 тысяч гектара леса. В регионе продолжают действовать 11 пожаров, сообщает департамент лесного хозяйства ДФО.

К борьбе с огнем привлечены 650 человек. Основная масса сил и средств задействована в Амурской области, где по-прежнему сохраняется наиболее сложная обстановка.

По данным департамента лесного хозяйства ДФО, в этом году с начала пожароопасного периода на Дальнем Востоке возникло 199 лесных пожаров на площади свыше 13 тысяч гектаров.

http://rusnovosti.ru/posts/416835

Сельхозпал: большая опасность

Губернатор Тюменской области Владимир Якушев подписал постановление об установлении пожароопасного сезона в лесах в связи со сходом снежного покрова.



Постановление вступило в силу с 18 апреля. Главная цель — обеспечить пожарную безопасность и усилить охрану лесов от огня.

По информации пресс-службы губернатора Тюменской области, документ предусматривает организацию межведомственного взаимодействия областных структур и органов местного самоуправления, проведение комплекса организационно-технических мероприятий по предупреждению лесных пожаров.

Для защиты лесов от пожаров в области сформировано 19 территориальных филиалов ГБУ ТО «Тюменская авиабаза». Ее специалисты ведут наземное и авиационное патрулирование для обнаружения лесных пожаров, обеспечивают бесперебойную работу региональной диспетчерской службы лесного хозяйства по приему, обработке и дальнейшей передаче сообщений о пожарах и координируют принимаемые экстренные меры по их ликвидации.

Также в регионе организованы три специализированных межрайонных лесопожарных подразделения по тушению крупных лесных пожаров (Заводоуковск, Ишим, Ярково) и три отделения авиационной охраны лесов (Тобольское, Уватское и Ярковское).

К руководству тушением лесных пожаров на территории Тюменской области привлечено 269 должностных лиц. При необходимости для работы на труднодоступных территориях подготовлено 100 десантников-пожарных. Всего к тушению лесных пожаров готовы приступить почти четыре тысячи человек. Подготовлено более 1200 единиц пожарной техники.

Постановление также предписывает принять меры по усилению профилактики пожаров в населенных пунктах и на объектах, расположенных в лесных массивах или примыкающих к ним. Специалисты напоминают о законодательном запрете проведения сельхозпалов. Также запрещено сжигать мусор и сухую траву в дачных, садоводческих, частных подворьях.

Ася Топоркова.

19 квітня 2016

Новая угроза для Литвы - радиационный пепел из белорусской древесины


Радиоактивный пепел появляется после сжигания белорусской и украинской древесины в качестве биотоплива. Импортная древесина содержит большое количество радиоактивного цезия, заверяют литовские эксперты.

Как отмечает директор центра радиоактивной безопасности Литвы Альбинас Мастаускас, пока Литва для топлива использовала свою древесину, все было хорошо.

"Хотя и она загрязнена радиоактивным цезием, но его уровень не такой, чтобы в пепле сгоревшей древесины он превратился в радиоактивные отходы. Но когда начали более широко использовать биотопливо, начался импорт древесины из Беларуси и Украины", — цитирует Мастаускаса DELFI.

Эксперт уверен: из Белерауси и Украины в Литву попадает древесина с более высоким уровнем содержания цезия. Если использовать ее в строительстве, для производства мебели или других потребностей, количество радиоактивного цезия не будет опасным. Но если такую ​​древесину сжечь, уровень загрязнения повышается примерно в 300 раз, и пепел превращается в радиоактивные отходы.

Пепел с небольшим уровнем загрязнения разрешается использовать для удобрения полей, но если это делать долгое время — поля, леса и грунтовые воды могут устойчиво загрязниться. Поэтому при решении этой проблемы создались максимально допустимые значения радиационного фона в золе.

По словам Мастаускаса, некоторое время назад от предприятия Vilniaus energijа центр радиационной безопасности получил несколько документов, которые свидетельствуют, что в древесине для топлива фон превышал допустимое значение. Правда, не указывалось происхождение древесины.

После взрыва на Чернобыльской АЭС, 26 апреля 1986 года над Европой двигалось большое радиоактивное облако. 70% радиации досталось Беларуси, последствия несчастья ощущаются до сих пор.

Радионуклиды оседали на растениях - радиация повлияла на травоядных животных. С дождем и опавшей листвой радионуклиды попали в почву, а через нее – в сельскохозяйственные продукты. После аварии зараженность мяса цезием превышало норму в 12 раз. В отдельных областях Беларуси, России и Украины количество цезия в молоке все еще может превышать допустимую норму. Уровень зараженности грибов, ягод, дичи остается опасным.

В радиусе 30 км установлена запретная зона, уничтожены сотни поселений, других объектов.

Зміна лісівникам підростає швидше, ніж молоді дубочки

Добренське учнівське лісництво, що в Камінь-Каширському районі, представлятиме Волинь на Всеукраїнському зльоті учнівських лісництв, який відбудеться 11 травня в Черкасах.

На знімках:





виставка учнівських робіт "Майбутнє лісу в твоїх руках";



директор обласного еколого-натуралістичного центру Валентина ОСТАПЧУК разом з онучкоюМартою, яка разом зі своїм Ратнівським учнівським лісництвом посіли друге місце.

Представники 17 найкращих учнівських лісництв Волині 15--16 квітня зібралися в Луцьку на свійобласний зліт. Волинський коледж Національного університету харчових технологій, де відбувався захід, на два дні став домівкою для юних природолюбів лісового краю. Разом з учнями до Луцька приїхали і їхні наставники -- головні лісничі держлісгоспів. Про увагу, яку в регіоні приділяють вихованню кадрів майбутніх лісівників, свідчить і той факт, що учасників зльоту привітали перший заступник голови облдержадміністрації Сергій КОШАРУК, заступник голови обласної ради Роман КАРПУК, заступник Луцького міського голови Андрій КИЦЯ, начальник відділу лісового господарства обласного управління лісового та мисливського господарства Борис БАБЕЛЯС, директор Волинського обласного еколого-натуралістичного центру Валентина ОСТАПЧУК.

Присутні із задоволенням прослухали виступи художніх колективів та екобригади Луцького екологічного ліцею № 7 "Еко-вей". Юні лісівники підготували надзвичайно змістовну виставку власних робіт "Майбутнє лісу в твоїх руках". У програмі зльоту -- презентація команд-учасниць, семінар-практикум для керівників учнівських лісництв, виконання тестових завдань, захист науково-дослідних робіт, природоохоронні акції, знайомство з роботою ДП "Волинський лісовий селекційно-насіннєвий центр", екскурсії Луцьким замком та вечірнім містом.

Цікавим було й перебування в самому коледжі, розташованому в будівлі, де ще в ХVII столітті діяв єзуїтський колегіум, а в ХІХ столітті певний час жила родина Косачів і майбутня поетеса Леся Українка.

За результатами усіх конкурсів дев'ятикласниця Маргарита БЕГАЛЬ, восьмикласники Мирослава ПАСЬта Катерина ПТАШНИК Добренської ЗОШ І--ІІІ ступенів Камінь-Каширського району показали найкращий результат. Тож саме Добренське учнівське лісництво, як переможець обласних змагань, 11 травня представлятиме Волинь на Всеукраїнському зльоті учнівських лісництв у Черкасах.

Від імені виконуючого обов'язки начальника обласного управління лісового та мисливського господарстваОлександра КВАТИРКА за активну профорієнтаційну роботу в справі виховання кадрового резерву для лісогосподарських підприємств Волині начальник відділу управління Борис Бабеляс та головний спеціаліст цього відділу Володимир НЕВОДНІЧИК вручили грамоти колективу Волинського обласного еколого-натуралістичного центру та його директору, заслуженому працівнику освіти України Валентині Остапчук.

До речі, сотні колишніх гуртківців шкільних лісництв успішно трудяться на різних посадах, в тому числі й на керівних, в держлісгоспах не лише Волині, а й інших областей України.

Максим СОЛОНЕНКО.
Фото автора.

http://www.golos.com.ua/news/31161

У Карпатському біосферному заповіднику відбулася нарада з питань охорони лісів від пожеж

У Карпатському біосферному заповіднику відбулася нарада з питань охорони лісів від пожеж

18 квітня на центральній садибі КБЗ (м. Рахів) проведено нараду за участі начальника та фахівців Рахівського районного відділу Державної служби надзвичайних ситуацій. 

Як зазначив начальник відділу Тушер О.В., з початку року на території району відбулося 5 лісових пожеж. Важливим аспектом профілактики і боротьби з лісовими пожежами є здійснення правильних дій відповідно до оперативних планів, швидке реагування при виникненні пожежі. Тут зростає роль працівників заповідника, зокрема, служби державної охорони, які можуть вчасно загасити пожежу власними силами на тій стадії, коли вона ще не набула небезпечних масштабів. У теплу пору року, особливо під час вихідних та святкових днів, зростає пожежна небезпека. Люди масово виходять на пікніки і не завжди надають достатньої уваги правилам протипожежної безпеки.

Директор заповідника Рибак М.П. проаналізував ситуацію щодо підготовки установи до пожеженебезпечного періоду. Він наголосив, що лісова пожежа повинна розглядатися як спільна біда для всієї установи і її гасіння повинно стати приводом для об’єднання зусиль усього колективу – насамперед начальників відділень, інспекторів з охорони природи, служби державної охорони, водіїв, а також науковців, працівників інших підрозділів – всіх без виключення. Директор дав завдання ретельно проаналізувати готовність всіх відділень, центральної садиби до початку небезпечного періоду: проаналізувати наявність і справність інвентарю, укомплектування пожежних щитів, наявність мінералізованих смуг і готовість протипожежних доріг, перебачити резерв пального для виїзду пожежного автомобіля та добровільної пожежної команди.


На Львівщині засадили лісовими культурами майже 200 га

 ◦ НОВИНИ
19.04.2016 20:39



На Львівщині завершилася акція "Майбутнє лісу у твоїх руках-2016". Загалом участь у заходах взяли понад 3,5 тисячі осіб, зокрема учнівська молодь та представники громадських організацій.

За весь період акції висадили лісових культур на площу майже у 200 га, інформує прес-служба Львівської ОДА.

Про це повідомили у Львівському обласному управлінні лісового та мисливського господарства.
Зокрема протягом останнього тижня акції працівники Немирівського лісництва ДП "Рава-Руське лісове господарство" та учнівська молодь висадили 2000 дерев ялини звичайної. А у "Боринському лісовому господарстві" посадили 150 декоративних дерев та кущів: ялівець козацький, самшит, липу, кипарисовик горіхоплідний, тую західну та ін.

Відтак за час проведення акції, окрім посадки лісу, провели 166 ознайомчо-пізнавальних заходів та 157 заходів з благоустрою територій, майстер-класи із садіння лісу, щеплення деревних порід та посіву лісового насіння. Також організували обласний "Конкурс на краще шкільне лісництво" та виготовили і розвішали 600 шпаківень.
Загалом найбільш активними учасниками заходів з посадки лісу, озеленення та благоустрою парків, скверів, алей були представники Бродівського, Дрогобицького, Жовківського, Золочівського, Перемишлянського, Самбірського, Сколівського, Старосамбірського та Турківського районів області.


А Украинсуий лесовод молчит

Полезахисні лісосмуги треба захистити законом і віддати в добрі руки



Лісосмуга — не ліс, у неї свої стандарти. Найефективнішими вважають смуги вузькі, завширшки 7,5—15 м, продувної (без підліска, кущів) конструкції.

Саме за таких умов вітрорегулювання оптимальне. А взимку така лісосмуга працює наче гребінець.

Пилова буря прийде завтра

КАТАСТРОФА.


Олег ЛИСТОПАД // «Урядовий кур'єр»

Здається, що пилюка скрізь: вона лізе крізь віконні щілини, миттєво бруднить комірець свіжої сорочки, бридко скрипить на зубах і плівкою осідає на поверхні щойно налитої у склянку
води. Сонце тьмяно світить наче крізь роками не прані сірі тюлеві фіранки. Усі розмови — про дощ, і навіть найзатятіші атеїсти тихенько згадують святого Іллю.

Це спогади мого далекого дитинства, що минуло в запорізьких степах, а точніше, посеред того, на що вони перетворилися після тотального розорювання. Пилові бурі були і є розплатою за те нищення степу, за жадібність, за нехтування законами природи.

Вітрова ерозія в Україні щорічно поширюється на шість мільйонів гектарів, а в роки з пиловими бурями — на значно більші площі. І це не лише наша внутрішня проблема. «Пил з українських полів загрожує Європі, — каже професор-лісівник Василь Юхновський. — У березні 2007-го хмара пилу, яка сформувалася над полями південної України, через сильний вітер пройшла Словаччиною, Польщею, Чехією, досягла Німеччини і навіть Британії. У цих країнах зафіксували пікові концентрації пилових частинок — від 200 до 1400 мікрограмів на кубічний метр, попри те, що зазвичай середня концентрація пилу в європейських країнах становить 50 мікрограмів на кубометр».

В Україні дме — у Європі плачуть


Коли європейські науковці почали вивчати супутникові знімки, то помітили червону пляму над півднем України, яка швидко розширювалася. Загальна маса пилової хмари, що виникла над висохлими полями недалеко від греблі Каховського водосховища в нижній течії Дніпра, становила щонайменше 60 тисяч тонн, що еквівалентно понад 600 вагонів піску.

Звичайна пилова буря піднімає в повітря майже 70 тонн чорнозему з гектара за годину. Ситуація і в 2007 році була б набагато гіршою, якби не незліченні ряди насаджених між полями дерев.

Ніжними жіночими руками

Після Другої світової війни в Україні створено 1,4 мільйона гектарів захисних лісових насаджень, з них майже півмільйона — саме полезахисних смуг. Вони взяли під захист половину української ріллі.

Садили, а ще пололи, проріджували та іншим чином доглядали, немов дітей маленьких, саджанці переважно жінки. І тому що в післявоєнні роки саме на їхні плечі ліг тягар відновлення поруйнованого господарства. І тому що агролісомеліоративні станції вважали підприємствами, а їхні працівники мали статус «робітників». З наданням відливості вирватися з колгоспного кріпацтва. Тож вражаючись масштабам перетворень, не славте Сталіних та їхні «плани приборкання природи», славте простих українських трудівниць.

За даними Українського інституту лісового господарства та агролісомеліорації, лісосмуги не лише знижують інтенсивність пилових бур, а й підвищують урожайність сільськогоспкультур на 10— 20%. А з огляду на те, що на утворення одного сантиметра гумусу в природних умовах потрібне ціле сторіччя, то роль лісосмуг як оберега грунтів від ерозії не лише економічна, а й екологічна та соціальна.

Сокира замість подяки

Попередні розрахунки показують, що для досягнення нормативів полезахисної лісистості потрібно додатково створити полезахисних і стокорегулювальних смуг на площі приблизно 785 тисяч гектарів. Але йдеться не про створення нових. Аби ті, що є, вберегти. Вирубують їх, і вирубують безбожно. Щойно зростає ціна на газ чи вугілля, люди починають активніше ставити твердопаливні котли і діставати сокири та пилки. А з ними — до найближчої лісосмуги. Відігнати рубайл нікому. Бо смуги ці фактично нічиї, безгоспні.

У результаті останньої земельної реформи сільськогосподарські угіддя передано у приватну власність (розпайовано). Полезахисні ж лісосмуги лишилися у складі земель запасу або загального користування на балансі сільських рад. їх понад 318 тисяч гектарів. Третина мільйона гектарів — без охорони і догляду. Дірки на місці випиляних дубів та акацій — як щербини у щелепах безхатченка. Колись живі й привітні, нині рештки лісосмуг — обгорілі й закіптюжені внаслідок пожеж, що спалахують через спалення стерні, погризені шкідниками та покручені лісовими хворобами. Усе вказує на те, що буквально за рік-два титанічна праця наших землячок-лісовичок піде прахом.

Де порятунок?


Він — у закріпленні полезахисних смуг за землекористувачами. Але питання такої передачі законодавчо досі не врегульовано. Що робить у цьому напрямі профільне міністерство? А нічого. Місяців три тому якась дивна громадська організація презентувала на представницькому «круглому столі» підсумки роботи Міністерства аграрної політики та продовольства за 2015 рік. Хвалили. Так, було за що: зріс експорт сільгосппродукції, збільшилися надходження в бюджет тощо. Але про те, як міністерство рятує або хоч планує рятувати лісосмуги, не почув нічого. І на пряме запитання, чи триває така робота, начальник профільного департаменту Мінагрополітики теж нічого не зміг сказати.

Тож добре, що до справи долучилися науковці та громадськість (цього разу справжня, не бутафорська). Вони підготували законопроект, який пропонує нарешті конкретний механізм передачі лісосмуг у власність або в оренду. Запропоновано також відчутно збільшити штрафи за пошкодження цих рукотворних див, а за масштабне нищення — притягати до кримінальної відповідальності.

Є у проекті закону й вимога до власників та користувачів земельних ділянок, на яких розташовані полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, утримувати їх відповідно до вимог лісового законодавства. Але це трохи суперечливо, адже лісосмуга — не ліс, у неї свої стандарти. Найефективнішими вважають смуги вузькі, завширшки 7,5—15 м, продувної (без підліска, кущів) конструкції. Саме за таких умов вітрорегулювання оптимальне. А взимку така лісосмуга працює наче гребінець, рівномірно розподіляючи сніг на прилеглому полі, а не збираючи його весь біля себе в кучугури.

Також варто передбачити у новому законі й такий механізм збереження полезахисних смуг, як заборона зміни цільового призначення земель під ними.

Якщо парламент ефективно працюватиме, зокрема ухвалить цей законопроект, а чиновники із профільних міністерств хоч би щось робитимуть для охорони ґрунтів, то і себе харчами забезпечимо, і півсвіту нагодуємо.

КОМПЕТЕНТНО


«Оптимістичні приклади є, хоч і небагато»

Юрій МАРЧУК, професор-лісівник:

— На землях, що ними користується ТОВ «Кищенці» Маньківського району Черкаської області, управитель якого — підприємець із Голландії, в усіх лісових смугах розчищено узлісся, гілки узлісних дерев підрізано до 4-метрової висоти. І хоч у середині лісової смуги рубки догляду не проводили, лісосмуги набули ефективних конструкцій.

Як позитивний приклад ставлення до полезахисного лісорозведення можна навести досвід Дніпропетровської області, де агроформуванням передано у власність лісові смуги на площі 5460 га. А ще 36,5 тисяч га перебувають під охороною товариств, які взяли в оренду земельні ділянки у власників земельних паїв. Фактів знищення лісових смуг в області немає.

Урядовий кур'єр 20 квітня 2016 року,  № 75 (5695), 1, 11 сторінка


14 лесных пожаров - итог первых теплых дней в Свердловской области

14 лесных пожаров - итог первых теплых дней в Свердловской области

19 Апреля 2016
Огнём пройдена площадь в 146 гектаров, очаги возгораний ликвидированы силами специализированного учреждения «Уральская база авиационной охраны лесов».

Как сообщила пресс-служба Департамента лесного хозяйства Свердловской области, исключение составляет пожар в Нижне-Сергинском лесничестве, который сегодня локализован, его тушение почти завершено.

От первых весенних пожаров пострадали территории Байкаловского, Березовского, Нижне-Сергинского, Режевского, Сухоложского, Талицкого и Тугулымского лесничеств. Из 14 зафиксированных пожаров 9 произошло по вине местного населения - проще говоря, из-за несоблюдения людьми элементарных правил пожарной безопасности в лесу. Причиной 5 лесных пожаров стали неконтролируемые сельхозпалы – сжигание сухой травы на полях, что также говорит о безответственности людей, работающих в сельском хозяйстве.

Департамент лесного хозяйства Свердловской области обратился к жителям региона с напоминанием, что непотушенный уголек в костре или брошенный в придорожную траву тлеющий окурок могут стать причиной большого лесного пожара. Специалисты рекомендуют окапывать место перед тем, как разжечь костер, а после использования - тщательно заливать костровище водой или забрасывать землей.
Короткая ссылка на новость: http://www.forest.ru/~XO494