ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

02 грудня 2016

У США бобер "вибирав" новорічну ялинку



У місті Шарлотт Холл (штат Меріленд) у супермаркеті виявили бобра, який знаходився у відділі із різдвяними ялинками та прикрасами.

Про це пише видання "Медуза"

«Сержант Юнглінг отримав незвичайний виклик після того, як підозрюваний, зображений на фото, завдав шкоди продукції в магазині в Шарлотт Холл».



За словами очевидців, вони застали бобра, коли він вибирав ялинку і цікавився подарунковим упакуванням, яка продавалася зі знижкою.

Прибулі на місце поліцейські і співробітники служби по контролю тварин забрали бобра. Тварина нагодували і випустили назад у ліс.

Україна і світ
19:00 02.12.2016

Шацькі лісівники скаржаться на жуків



На території шацького лісгоспу станом на 1 березня 2016 року зафіксували 30 осередків пошкоджень дерев жуком короїдом, станом на 1 липня – більше 70 осередків, а на 1 вересня – уже більше 120.

Про реальну загрозу волинським лісам розповів директор ДП «Шацьке учбово-досвідне господарство» Андрій Самолюк в інтерв’ю виданню «Район.Шацьк».

За його словами, соснові насадження масово всихають і причиною цього є пошкодження дерев вершинним короїдом.

«Це передусім зумовлено зміною клімату, а саме: аномальним спекотним минулорічним літом, м’якою зимою та малою кількістю опадів, що спричинило зниження рівня ґрунтових вод. У зв’язку з цим дерева ослаблюються і заселяються шкідниками лісу: вершинним короїдом, шестизубим короїдом, синьою сосновою златкою, лубоїдами», – розповів лісівник.

Він зауважив, що жуки-шкідники поширюються небачено високими темпами і дуже швидко спричиняють загибель дерева.

«На даний час науковці для боротьби з цим явищем пропонують поки лише один метод боротьби – вирубування хворих дерев та обов’язкове спалювання порубкових решток», – каже Андрій Самолюк.

Сьогодні, 19:11

Посилюється інституційна спроможність Мінагрополітики

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 24 жовтня 2016 року N 418

Про створення робочої групи Міністерства аграрної політики та продовольства України з питань посилення інституційної спроможності Міністерства

1. Створити робочу групу Міністерства аграрної політики та продовольства України з питань посилення інституційної спроможності Міністерства (далі - робоча група) у складі згідно з додатком.
2. Визначити основним завданням робочої групи оптимізацію структури Міністерства та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Міністром аграрної політики та продовольства України, з урахуванням кращого європейського досвіду.
3. Робочій групі:
3.1. Забезпечити взаємодію з Офісом підтримки реформ при Міністерстві аграрної політики та продовольства України (далі - Офіс підтримки реформ), утворенимнаказом Мінагрополітики від 21 липня 2016 року N 241 "Про утворення Офісу підтримки реформ при Міністерстві аграрної політики та продовольства України".
3.2. Подати на затвердження Міністру аграрної політики та продовольства України у двотижневий строк з моменту утворення робочої групи план її роботи на 2016 рік.
3.3. Створити редакційну підгрупу із залученням експертів Офісу підтримки реформ для узагальнення опрацьованих та схвалених робочою групою пропозицій та ініціатив.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр
Т. Кутовий

СКЛАД
робочої групи Міністерства аграрної політики та продовольства України з питань посилення інституційної спроможності Міністерства

Осійчук
Микола Степанович
- заступник Міністра - керівник апарату, керівник робочої групи
Шевчук
Дмитро Павлович
- експерт Офісу підтримки реформ, координатор робочої групи (за згодою)
Шалига
Лариса Михайлівна
- головний спеціаліст відділу організаційного розвитку Департаменту роботи з персоналом, секретар робочої групи
Члени робочої групи:

Змій
Юрій Мирославович
- керівник Патронатної служби Міністра
Мікадзе
Вахтанг Євгенович
- експерт Офісу підтримки реформ (за згодою)
Гнатюк
Світлана Олександрівна
- директор Департаменту роботи з персоналом
Пивоваров
Андрій Андрійович
- директор Департаменту правової та законопроектної роботи
Кавун
Ірина Денисівна
- директор Департаменту електронного документообігу та контролю апарату
Пасічник
Олена Іванівна
- начальник Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці - головний бухгалтер.
____________

Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чорногорії про співробітництво в галузі захисту від природних та інших катастроф

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чорногорії про співробітництво в галузі захисту від природних та інших катастроф

Верховна Рада України постановляє:
Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чорногорії про співробітництво в галузі захисту від природних та інших катастроф, учинену 13 червня 2013 року в м. Києві, що набирає чинності з дати отримання дипломатичними каналами останнього письмового повідомлення про виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання нею чинності, ратифікувати (додається).

Президент України
П. ПОРОШЕНКО
м. Київ
16 листопада 2016 року

N 1748-VIII

УГОДА
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чорногорії про співробітництво в галузі захисту від природних та інших катастроф

Кабінет Міністрів України та Уряд Чорногорії (далі - Сторони),
будучи переконаними у необхідності співробітництва у запобіганні та пом'якшенні наслідків природних та інших катастроф (далі - катастрофи),
визнаючи роль Європейського Союзу, Організації Об'єднаних Націй та інших міжнародних організацій у сфері захисту від природних та інших катастроф,
домовилися про таке:

Стаття 1
Мета Угоди

Ця Угода регулює загальні рамки добровільної взаємодопомоги у випадку виникнення катастрофи на території держави іншої Сторони, умови співробітництва в галузі запобігання катастрофам та інші форми взаємного співробітництва.
Співробітництво між Сторонами повинно відбуватися згідно із принципами взаємності та здійснюватися в межах можливостей Сторін.

Стаття 2
Сфери співробітництва

Співробітництво між Сторонами включає, головним чином, наступні сфери:
обмін науковими, технічними знаннями та професійним досвідом у галузі захисту від катастроф;
навчання та підготовка персоналу, який бере участь в заходах захисту та аварійно-рятувальних операціях;
розробка і виробництво захисного та рятувального спорядження;
взаємне сповіщення про небезпеку виникнення катастроф та їх наслідки;
допомога в разі виникнення природних чи інших катастроф у сфері захисту та рятування, а також ліквідації їх наслідків.
Сторони сприяють співробітництву між національними органами влади, урядовими та неурядовими установами, організаціями, залученими до захисту від природних та інших катастроф.

Стаття 3
Визначення термінів

Поняття, що вживаються в цій Угоді, мають такі значення:
1. природні та інші катастрофи - катастрофи, викликані природними чинниками, промисловою діяльністю, іншими людським факторами, за виключенням військових операцій, що становлять небезпеку для життя, майна та навколишнього середовища та значно погіршують умови життя;
2. дані та інформація про небезпеки - дані про природні та інші катастрофи, метою яких є раннє сповіщення про неминучу небезпеку та здійснення заходів, вжитих щодо захисту людей, майна та навколишнього середовища;
3. допомога при катастрофах - дії всіх аварійно-рятувальних сил і засобів, метою яких є пряме і непряме пом'якшення та усунення наслідків природних та інших катастроф;
4. команда з надання допомоги - відповідним чином навчені і споряджені команди і особи, призначені Запитуваною Стороною для забезпечення допомоги;
5. експерт - означає спеціаліста в конкретній галузі, якого направлено для надання допомоги запитуючій Стороні;
6. обладнання - засоби особистого та колективного захисту, рятувальне обладнання, транспортні засоби (автомобілі, плавзасоби, повітряні судна), технічні та інші засоби, що використовуються командами з надання допомоги та експертами, що забезпечують надання допомоги;
7. засоби допомоги - продукти, питна вода, медикаменти, медичне обладнання та інші матеріали, призначені для безкоштовного розподілу серед населення, що постраждало або знаходиться під загрозою, як допомога щодо пом'якшення наслідків лиха;
8. Запитуюча Сторона - Сторона, компетентні органи якої запитують про допомогу іншу Сторону;
9. Запитувана Сторона - Сторона, компетентні органи якої забезпечують надання допомоги іншій Стороні у відповідь на запит;
10. держава транзиту - держава, чию територію перетинають аварійно-рятувальні підрозділи та обладнання для потреб Сторін.

Стаття 4
Компетентні органи

Для реалізації цієї Угоди Сторони визначають такі компетентні органи:
від України: Державна служба України з надзвичайних ситуацій;
від Чорногорії: Міністерство внутрішніх справ.
Представники компетентних органів проводять зустрічі за необхідністю з метою ефективного дотримання цієї Угоди.
Для реалізації цієї Угоди компетентні органи, зазначені у частині першій цієї Статті, мають право встановлювати прямі контакти та зв'язки. З цією метою компетентні органи обмінюються адресами і даними щодо телекомунікаційного зв'язку (телефон, факс, електронна пошта) та контактних осіб.
Сторони письмово інформують одна одну про будь-які зміни стосовно компетентних органів та їх адреси, дані телекомунікаційного зв'язку та контактних осіб не пізніше ніж у 30-денний термін після дати змін.

Стаття 5
Співробітництво між гуманітарними організаціями

Сторони заохочують співробітництво між гуманітарними організаціями держав Сторін у галузі захисту від надзвичайних ситуацій.

Стаття 6
Обмін знаннями та досвідом

Сторони інформують одна одну про науково-технічні здобутки та досвід з метою прогнозування та ліквідації катастроф, а також для більш ефективного захисту і порятунку.
Сторони обмінюються інформацією стосовно відповідного національного законодавства в галузі захисту від катастроф.

Стаття 7
Навчання та підготовка

Сторони сприяють обопільному співробітництву в галузі навчання та підготовки особового складу, який бере участь у заходах захисту та рятувальних операціях:
a) шляхом встановлення прямих зв'язків і співпраці між освітніми установами та обміну лекторами, інструкторами та іншими експертами;
в) шляхом навчання та підготовки особового складу;
c) шляхом обміну навчально-методичними матеріалами та досвідом, отриманим при проведенні заходів захисту та аварійно-рятувальних операцій;
d) шляхом організації спільних навчань в галузі захисту та порятунку.

Стаття 8
Удосконалення і виробництво захисного та рятувального спорядження

Сторони сприяють співробітництву між урядовими установами і суб'єктами господарювання в галузі технологічного розвитку і виробництва захисного та рятувального спорядження.

Стаття 9
Оповіщення про небезпеку та катастрофу

Сторони інформують одна одну про небезпеки та катастрофи, що можуть спричинити загрозу чи ураження будь-якої із Сторін.
Повідомлення про небезпеку або катастрофу надсилається в друкованому вигляді англійською мовою та повинне містити: опис небезпеки або катастрофи; інформацію стосовно місцеположення, часу, масштабу і наслідків лиха, а також вжиті заходи захисту.
У випадку виникнення катастрофи Сторони також інформують одна одну про необхідну та доступну допомогу, а також щодо можливостей та порядку її надання.
Компетентними органами Сторін щодо повідомлення про небезпеку або катастрофу та щодо надсилання та отримання запитів про допомогу є:
в Україні: Державна служба України з надзвичайних ситуацій.
в Чорногорії: Міністерство внутрішніх справ;

Стаття 10
Надання допомоги

Допомога при катастрофах може надаватися шляхом розгортання команд з надання допомоги, експертів, а також шляхом надання захисного і рятувального спорядження, засобів допомоги.
Запит про допомогу повинен містити: інформацію стосовно типу і обсягу необхідної допомоги; інформацію щодо установ і контактних осіб; а також пропозиції стосовно порядку надання допомоги.
Допомога надається відповідно до законодавства держав Сторін.

Стаття 11
Перетин державного кордону та перебування на території держави іншої Сторони

З метою надання більш швидкої та ефективної допомоги щодо захисту і порятунку, а також ліквідації наслідків катастроф для команд з надання допомоги та експертів, які надають допомогу, Сторони сприяють застосуванню спрощеної процедури перетину державного кордону.
Керівник команди з надання допомоги надає службовцю прикордонної служби Запитуючої Сторони такі документи англійською мовою, засвідчені компетентним органом запитуваної Сторони:
a) документ стандартної форми, погоджений компетентними органами Сторін, що визначає повноваження команд з надання допомоги та/або експертів і мету прибуття на територію держави Запитуючої Сторони;
в) перелік членів команди з надання допомоги та/або експертів;
c) перелік обладнання та засобів допомоги.
Компетентні органи, зазначені в частині першій Статті 4 цієї Угоди, узгоджують час і місце перетину державного кордону, порядок в'їзду та виїзду, а також тривалість перебування команд з надання допомоги та експертів, що надають допомогу на території держави іншої Сторони.
Члени команди з надання допомоги та/або експерти, які надають допомогу, повинні мати дійсні проїзні документи, що видані компетентними органами держави запитуваної Сторони та підтверджують їх особи.
Члени команди з надання допомоги та/або експерти, які надають допомогу, мають право носити їх обмундирування на території держави іншої Сторони.
Забороняється ввезення зброї, боєкомплектів і вибухонебезпечних боєприпасів на територію держави іншої Сторони.
Сторони також дотримуються вимог цієї статті у разі, якщо одна з них є країною транзиту. Компетентні органи, зазначені в частині першій Статті 4 цієї Угоди, у найкоротший термін інформують одна одну про транзитні вимоги з зазначенням процедур їх дотримання та, при необхідності, забезпечують офіційний супровід групи транзиту.

Стаття 12
Тимчасове ввезення та вивезення обладнання та предметів допомоги

У випадку виникнення катастрофи Сторони застосовують спрощені процедури щодо тимчасового ввезення, вивезення та транспортування обладнання та засобів допомоги через державний кордон.
При перетині державного кордону, керівник команди з надання допомоги представляє перелік обладнання та засобів допомоги компетентним представникам прикордонного та митного контролю держави Запитуючої Сторони.
Команди з надання допомоги та/або експерти, які надають допомогу, можуть брати для перетину державного кордону лише захисне та аварійно-рятувальне обладнання і засоби, необхідні для їх власного забезпечення та функціонування, а також для допомоги з ліквідації наслідків лиха.
Жодні міжнародні обмеження та заборони, що застосовуються під час ввезення та вивезення через кордон товарів, не застосовуються до ввезення і вивезення обладнання та засобів допомоги. Якщо обладнання не використовується, воно повертається Державі, що надає допомогу. У випадку, коли ресурси або обладнання залишаються у якості допомоги в державі перебування, компетентні органи держави Запитуючої Сторони повинні бути поінформовані про тип, кількість та місцезнаходження обладнання. Ці органи передають зазначену інформацію до відповідних митних органів. У такому випадку застосовуються правила держави Запитуючої Сторони.
Положення частини 4 цієї Статті застосовуються також при ввезенні на територію держави Запитуючої Сторони медикаментів, які містять наркотичні препарати та психотропні речовини, а також при поверненні їх невикористаної кількості на територію держави Запитуваної Сторони. Ввезення і вивезення наркотичних препаратів і психотропних речовин у рамках міжнародних угод не розглядаються як імпорт та експорт товарів зовнішньої торгівлі. Медикаменти, які містять наркотичні препарати та психотропні речовини, можуть бути ввезені лише у кількості, необхідній для надання невідкладної медичної допомоги і використані під наглядом медичних працівників, що мають належну медичну підготовку відповідно до правил держави запитуваної Сторони. Керівник команди з надання допомоги надає установам митного контролю держави запитуючої Сторони декларацію, в якій перераховуються медикаменти, що містять наркотичні та психотропні речовини та в якій зазначається їхня номенклатура та кількість.
Запитувана Сторона інформує Запитуючу Сторону про кількість використаних медикаментів, що містять наркотичні препарати та психотропні речовини.

Стаття 13
Використання повітряних суден та плавзасобів

Повітряні судна та плавзасоби можуть були використані для екстреного транспортування команд з надання допомоги або експертів та обладнання, а також інших видів допомоги відповідно до цієї Угоди.
Запитуюча Сторона має бути негайно поінформована про надання засобів допомоги та застосування повітряних суден і плавзасобів для захисту і порятунку, а також їй надається докладна інформація про типи і коди повітряних суден або плавзасобів, їх екіпажі, вантаж та інші необхідні параметри. Запитуюча Сторона визначає час, запланований маршрут польоту або навігації та пункти прибуття.
Положення статті 11 цієї Угоди застосовуються у встановленому порядку до екіпажів повітряних суден та плавзасобів, команд з надання допомоги та експертів стосовно перетину державного кордону. Положення статті 12 цієї Угоди застосовуються до повітряних суден і плавзасобів, обладнання, яке перевозиться та засобів допомоги.
Щодо використання повітряних суден застосовується законодавство у галузі повітряного транспорту держав Сторін цієї Угоди, зокрема, зобов'язання про подання даних про рейси до уповноваженого урядового органу, що є відповідальним за повітряний транспорт. Кожний план польоту повинен містити дані, що пов'язують політ з цією Угодою.
Щодо використання плавзасобів застосовуються нормативні положення Сторін в галузі морських справ і міжнародних правил. Сторони дотримуються стандартів та керівних положень Міжнародної морської організації.

Стаття 14
Використання військової авіації і військових суден

Використання військової авіації і військових суден для цілей цієї Угоди допускається тільки за погодженням держави запитуючої Сторони.

Стаття 15
Уповноважені органи влади

Компетентні органи влади держави Запитуючої Сторони у всіх випадках є відповідальними за управління рятувальними операціями та постачання допомоги.
Компетентні органи, зазначені в частині першій цієї статті, доводять завдання лише до керівників команд з надання допомоги Запитуваної Сторони, які інформують своїх підлеглих щодо порядку їх виконання.

Стаття 16
Захист та підтримка дій команд з надання допомоги

Компетентні органи Запитуючої Сторони забезпечують надання захисту та необхідної підтримки, а також екстреної медичної допомоги командам з надання допомоги та експертам Запитуваної Сторони.

Стаття 17
Витрати на допомогу

Запитувана Сторона не має права претендувати на відшкодування витрат за надану допомогу за рахунок Запитуючої Сторони, яка отримує допомогу. Це поширюється також на витрати, пов'язані з використанням, пошкодженням або втратою захисного, аварійно-рятувального та іншого обладнання, у тому числі транспортних засобів.
Вартість допомоги, що надається юридичними або фізичними особами за посередництва Запитуваної Сторони, яка надає допомогу, покривається за рахунок Запитуючої Сторони. Запитуюча Сторона повинна запитати про таку допомогу безпосередньо і дати згоду щодо відшкодування вартості наданої допомоги.
Транспортні засоби, що використовуються для надання допомоги, звільняються від сплати за використання дорожньої інфраструктури, можливих нарахувань та інших внесків.
У випадку, коли у команд з надання допомоги або експертів, які надають допомогу, закінчаться привезені з собою запаси, запитуюча Сторона покриває видатки на їх поповнення, а також на розміщення і предмети першої необхідності до завершення їх завдань щодо надання допомоги. В разі необхідності, для них повинне бути передбачено належне матеріально-технічне забезпечення та медичне обслуговування.

Стаття 18
Збитки та відшкодування

Сторони відмовляються від усіх претензій щодо відшкодування пошкоджень захисного, аварійно-рятувального та іншого обладнання за умови, що збитки завдані командою з надання допомоги або експертами під час надання допомоги в проведенні аварійно-рятувальних робіт і завдань пом'якшення наслідків катастроф відповідно до цієї Угоди та якщо пошкодження не є навмисними.
Сторони відмовляються від будь якого права на отримання відшкодування у разі тілесних ушкоджень та незворотних наслідків для здоров'я і у разі смерті учасника рятувальної операції, якщо це сталося під час виконання рятувальних завдань в рамках цієї Угоди, за винятком випадків, коли це мало умисний намір.
У випадку шкоди, заподіяної третім особам під час виконання завдань, передбачених цією Угодою, Запитуюча Сторона бере на себе відповідальність за відшкодування збитків, заподіяних її рятувальними командами та експертами які надають допомогу, за винятком випадків, коли шкоди завдано навмисне командами з надання допомоги та експертами Запитуваної Сторони.
Відповідальність за збитки, зазначені у частинах першій та другій цієї Статті, виникає після прибуття на територію або повітряний простір держави Запитуючої Сторони і триває до виїзду з її території або повітряного простору.
Сторони також дотримуються положень цієї Статті у випадку, коли вони є країнами транзиту.

Стаття 19
Використання інформації та засобів зв'язку

Компетентні органи Сторін забезпечують взаємні інформаційний та комунікаційні зв'язки, зокрема, телефон, радіо та інші зв'язки між органами влади, командами з надання допомоги та експертами, які надають допомогу відповідно до цієї Угоди, дотримуючись схвалених на міжнародному рівні правил обміну інформацією. Компетентні органи Сторін також забезпечують доступ до мережі Інтернет.
Сторони обмінюються переліками радіочастот, дозволених до використання на їх територіях з метою забезпечення взаємного зв'язку.

Стаття 20
Набрання чинності

Цю Угоду укладено на невизначений термін.
Ця Угода набирає чинності з дати отримання дипломатичними каналами останнього письмового повідомлення про виконання процедур, необхідних для набрання нею чинності.

Стаття 21
Вплив цієї Угоди на інші договори

Ця Угода не зачіпає прав та обов'язків Сторін, що виникають з інших міжнародних договорів держав Сторін.

Стаття 22
Вирішення спорів

Сторони вирішують спори стосовно тлумачення або виконання цієї Угоди виключно шляхом взаємних консультацій і переговорів.

Стаття 23
Внесення змін та доповнень

Сторони можуть вносити зміни та доповнення до Угоди шляхом підписання окремого протоколу, що набирає чинності відповідно до частини другої статті 20 цієї Угоди.
Письмові повідомлення Сторін про зміну Компетентних органів і їх адресу, дані телекомунікаційного зв'язку та контактних осіб не розцінюються як поправка до Угоди.

Стаття 24
Розірвання Угоди

Кожна зі Сторін має право припинити дію цієї Угоди, надіславши письмове повідомлення дипломатичними каналами. Розірвання Угоди набирає чинності через три місяці з дати отримання повідомлення про її припинення.
Припинення дії цієї Угоди не впливає на виконання зобов'язань, які ще не завершені до дати припинення її чинності.
Вчинено в м. Київ "13" червня 2013 року у двох примірниках українською, чорногорською та англійською мовами, всі тексти є автентичними. У випадку виникнення розбіжностей щодо тлумачення або застосування положень цієї Угоди, переважну силу матиме текст англійською мовою.

За Кабінет Міністрів України
За Уряд Чорногорії
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T161748.html

В.Гройсман презентував інтерактивну карту українських лісів



КИЇВ. 2 листопада. УНН. Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Уряду презентував інтерактивну карту українських лісів, яка має сприяти запобіганню масової вирубки лісів. Про це він повідомив на своїй сторінці у Facebook, передає УНН.

"Сьогодні на засіданні Уряду презентовано інтерактивну карту українських лісів. Вважаю, що ця система - вирок багатьом керівникам державних лісових агентств. Ліс вирубують гектарами і нелегально продають - це завдає великого збитку нашій державі", - повідомив В.Гройсман.

Як повідомляв УНН, у Закарпатській області станом на жовтень 2016 року незаконно вирубано 774 га лісів.

http://www.unn.com.ua/uk/news/1615217-v-groysman-prezentuvav-interaktivnu-kartu-ukrayinskikh-lisiv


НАГАДАЄМО

Названы причины крушения российского космического корабля

Названы причины крушения российского космического корабляОдной из причин может быть "ошибка в системе управления".

Причиной крушения космического грузовика "Прогресс МС-04" стал сбой в работе систем третьей ступени ракеты-носителя "Союз-У", что и спровоцировало потерю ориентации.

Об этом заявил источник на космодроме Байконур, сообщает Хроника.инфо со ссылкой на РБК-Украина.

"Третья ступень, по предварительным данным, потеряла ориентацию, и двигательная установка аварийно выключилась", - заявил он, отметив, что это могло произойти из-за того, что "двигательная установка перестала держать ступень в необходимом положении". Еще одной причиной может быть "ошибка в системе управления". 

По словам источника агентства, система управления могла ошибочно дать двигательной установке не ту команду.

Вибори – 2016. Хто і кого ганяє з лісу в ліс? Чи ба, в партію...

Народний депутат Вадим Кривенко насварив лісівників:
- Лісівники - це дуже поважні, авторитетні люди, які мають вплив. Особливо у лісних районах. Природньо, що дехто з них їде у політику, - зазначив Вадим Валерійович. – 18 грудня відбудуться вибори голів та депутатів новоутворених об’єднаних територіальних громад.

Мені відомі факти, що деякі працівники лісової галузі в нашій області, на жаль, починають використовувати своє службове становище, примушують підлеглих переходити з партії у партію, брати участь у передвиборчій роботі.

Не хочу озвучувати райони та конкретні прізвища, хоча маю таку інформацію. Ніхто не забороняє лісівникам займатися політикою, але робити це треба із дотриманням українського законодавства. Вибори мають пройти чесно.

Наголошую, що за використання адмінресурсу передбачено кримінальну відповідальність. Сподіваюся, що випадки використання службового становища більше не повторяться і у мене не буде підстав оприлюднювати конкретні факти чи звертатися до правоохоронних органів, - переконаний Вадим Кривенко
Про це пише "Журнал Житомира" з посиланням на прес-службу депутата.
А тепер скажіть, ми лісний район? Лісний.
На Малинщині спекотно буде в Чоповичах - там вибори в новостворену ОТГ, і якщо придивитися, то "люди лісу" в списках там є, і не один. Чи з доброї волі, чи під "патронатом", але є, та й наче один з "начальників лісу" весь в політиці, хоч і не в списках.
Але, якщо пан Кривенко ні на кого не показав пальцем, то будемо вважати, що там все чинно та по закону.
А ще деякий подив викликають порошенківці. Вони про існування Чопович знають? Здається домовилися. З кимось. А про що?
І, до слова, риторичне про ОТГ: не знаю, як там підуть справи в об'єднаних громадах, але ця абревіатура постійно нагадує про лихі 90-ті. Хоч би сила слова не втрутилася зі своєю кармою...
Іван ФРАНЦ

Представники лісової служби США прибули на Закарпаття

Унаслідок зміни клімату, соціально-економічних та демографічних змін країни Східної Європи стають все більш уразливими до виникнення великих лісових пожеж. Пожежі на радіоактивно забруднених територіях створюють додаткові нестандартні ризики для пожежних і працівників лісової охорони. Ці загрози виникають в результаті горіння забруднених радіонуклідами Чорнобильського походження рослинних горючих матеріалів у лісах.



Аби обговорити питання попередження та гасіння лісових пожеж сьогодні в Закарпатті відбулась друга координаційна нарада та міжнарожний науково-практичний семінар. В обговорення вищезазначених питань взяли участь представники лісової служби зі Сполучених штатів Америки Шіло Слемп, представники Регіонального Східноєвропейського центру моніторингу пожеж, НУБіП України, ДСНС України, Національного університету біоресурсів і природокористування України та Держагенства з управління зоною відчудження, Держлісагентства.

Учасниками також було проаналізовано пожежну небезпеку, досвід гасіння великих пожеж у зоні відчуження та визначення головних напрямів удосконалення порядку взаємодії міжвідомчих підрозділів під час гасіння; ознайомлено з досвідом міжвідомчої взаємодії та координації дій під час боротьби з лісовими пожежами у США й визначення головних проблем попередження та гасіння пожеж у зоні відчуження.



Заступник відділу охорони і захисту лісів Держлісагентства Ігор Віговський під час своєї доповіді зазначив, що з метою своєчасного виявлення та ліквідації лісових пожеж на території зони відчуження, працівниками лісової охорони спільно з працівниками ДСНС України організований цілодобовий моніторинг і прогнозування виникнення пожеж.

«На кожному виробничому об’єкті і в місцях проживання людей у ​​нас закріплені відповідальні за пожежну безпеку. Всі вони пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму, який дозволяє їм брати участь в гасінні пожеж в лісах. Але пожежі краще попередити, ніж загасити, адже забруднений радіонуклідами дим негативно впливає на здоров’я пожежних та місцевого населення, яке знаходиться в зоні впливу димового шлейфу пожеж. Зростання загрози виникнення надзвичайних ситуацій у результаті розвитку великих лісових пожеж вимагає під час їх ліквідації підвищення рівня готовності та координації дій на національному рівні».

За його словами, задля удосконалення лісових пожеж необхідно закупити нове обладнання й техніку, завдяки якій можна буде завчасновиявити таліквідувати лісові пожежі. Серед профілактичних протипожежних заходів заходів, які варто робити для запобігання пожеж це влаштування протипожежних розривів, барєрів, мінералізованих смуг, а також будівництво протипожежних доріг. Таким чином, якщо пожежа і виникне, її буде легше зупинити і убезпечити виникнення верхових пожеж і не дати перерости їй у надзвичайну ситуацію. Адже верхова пожежа дуже небезпечна. Вона швидко поширюється, особливо якщо є вітер, і вогонь може не тільки знищити багато лісу, а й перекинутися на інші об’єкти. В основному такі пожежі відбуваються влітку – в посушливий період. І це стосується не тільки чорнобильського лісу, але і будь-якого іншого. Певен, що територію треба зберігати закритою. Зараз зона охороняється – і 30-кілометрова, і 10-кілометрова», інформує прес-служба Закарпатського ОУЛМГ.


Опубліковано: 02.12.2016 - 17:03 

«Укзалізниця» кришує незаконний вивіз лісу з України



Прес-секретар «Львівської залізниці» Марта Лешньовська відверто бреше, мовляв, затримані вчора вагони є транзитними з Білорусі. І думаю, це не її самодіяльність, а чітка команда згори. Що вчергове свідчить про корупційну причетність до незаконного вивозу лісу-кругляка з України до Європи у найвищих кабінетах «Укрзалізниці».

На відео-трансляціях вчора на сторінці Ігоря Мосійчука ЧІТКО ВИДНО, що правильно оформлених документів з печатками немає на жоден (!) вагон затриманого лісу. Є «ліві» документи, і то лише на декілька вагонів (з 47!), роздруковані на ходу секретаркою в.о. начальника станції «Здолбунів» Олександра Голіка. Сам Голік ледь не зі слізьми на очах визнав, що наш ліс мав їхати до Австрії, Чехії та Румунії. Все це відбулося у присутності Національної поліції.

Всьому цьому є відеофіксація, є вже зареєстроване в Єдиному державному реєстрі кримінальне провадження за статею 198 КК.

Така реакція «Львівської залізниці», вочевидь, має на меті:

  • — дезорієнтувати суспільство;
  • — перешкодити Національній поліції виконувати свої безпосередні обов’язки;
  • — відштовхнути народних депутатів і громадських активістів від блокування незаконного вивозу лісу-кругляка з країни, показавши, мовляв, це нічого не дасть.

Пані Марта — в даному випадку медіа-стрілочник. Бо керівництво «Львівської залізниці» і «Укрзалізниці» в цілому розуміє, що їхній співпраці з лісовою мафією приходить кінець і, ймовірно, доведеться нести відповідальність. Знає кішка, чиє сало з’їла.

Певен, істерика залізничних корупціонерів вчергове підтверджує, що ми все робимо правильно.

До речі, найбільші об’єми українського лісу, який незаконно вивозиться в Європу — ідуть через Польщу, звідки нам привезли чинного керівника «Укрзалізниці» Войцеха Бальчуна. Співпадіння? Не думаю.


ОТ DATA.UA · 2 ДЕКАБРЬ, 2016

Чи всихають на Закарпатті ялинки?



Закарпаття – одна з найбільш зелених областей України, такий ландшафт дає нам багато шансів, але й вимагає належного ставлення до природи. Але останнім часом відбувається масове всихання лісу. Про те, які причини, наслідки яку користь може принести області ліс і які недуги його турбують – у нашій розмові з головним спеціалістом відділу охорони і захисту та внутрішнього аудиту Закарпатського ОУЛМГ Мироном Рейпаші.

- Пане Мироне, болючею новиною для лісівників Закарпаття є масове всихання ялинників, чому так відбувається?
- Протягом останніх десятиліть ряд природних факторів дуже негативно вплинув на стан наших лісів. Спекотне літо протягом останніх років активізувало розвиток шкідників і хвороб лісу. Ті організми, які раніше були природним фоном, зараз подеколи стають губителями лісу. Так, в кінці 90-х років минулого століття спалах розмноження стовбурних шкідників призвів до масового всихання похідних ялинників у Мукачівському, Свалявському та Воловецькому районах. Згодом цей процес поширився і на інші райони.

- Який вік насаджень, що всихають?
- Лісові насадження, що всихають – це здебільшого чисті ялинники у віці від 70 років і більше, висаджені на місці букових лісів у доступних для транспорту місцях. За часів Чехословачини їх висаджували з метою швидкого одержання товарної деревини, тобто передбачалося їх вирубування у 50 – 60 років. Але за часів СРСР більшість цих лісів потрапила в категорію захисних, тобто вік рубки було значно підвищено, а подеколи і взагалі рубки не передбачалися. У 50 – ті роки минулого століття під тим приводом, що деревина потрібна для відбудови народного господарства, обсяги рубок перевищували науково обґрунтовані у 2 – 3 рази. Звільнені площі знову ж таки засаджувалися швидкоростучою ялиною.

- А який природний ареал ялини?
- Природний ареал ялини – це висоти понад 1000 метрів над рівнем моря. На менших висотах вона росте швидше, досягає кращих таксаційних показників, але і швидше старіє і відмирає – не у 250 – 300 років, а у 80 – 100. А всохле на корені дерево придатне тільки на дрова. Щоб не допустити втрати технічної якості деревини, а значить – і матеріальних втрат, проводять суцільні санітарні рубки і лісовідновлення породами, характерними для певних лісорослинних умов.

- Які райони охоплює катастрофа на Закарпатті?
- В останні роки процес всихання поширився на корінні ялинники в характерних для них лісорослинних умовах. Це пояснюють як глобальними змінами клімату, так і біологічним старінням насаджень. Ялина за своєю природою – порода монодомінантна, тобто створює переважно чисті одновікові насадження. І коли вік насадження досягає граничного, починає масово всихати. Такі процеси спостерігаються на Рахівщині, Тячівщині, Міжгірщині, де вони набули розмірів стихійного лиха. Знову ж таки, щоб зберегти якісну деревину, єдиним виходом є санітарні рубки. Відколи спостерігається масове всихання ялинників, неодноразово порушувалося питання плантаційного лісокористування зі скороченим оборотом рубки. Однак досі для цього не розроблено нормативно-правову базу. Крім всихання ялини, постійно виникають загрози і для інших лісоутворюючих порід. В останній час викликає занепокоєння некрозне всихання ясена. Вперше це явище у Східній Європі було зафіксовано в середині 90-х (у Польщі та Литві), а в 2006 році – і в Україні. Науковцями встановлено, що збудником є мікроскопічний гриб Chalara fraxinea (української назви немає). У 2013 році у Швеції відбулася міжнародна наукова конференція з проблем всихання ясена за участю і українських науковців. На ній було констатовано, що це явище набуває загрозливих масштабів майже у всіх країнах Європи. Його поширення може призвести до повного випадання ясена зі складу насаджень, а дієвих заходів боротьби поки що не розроблено. Не виключено, що найближчим часом подібні загрози можуть з'явитися і для інших порід.

- Чи можна попередити лісову хворобу і що для цього потрібно?
- Вирішення проблеми є. Для вирішення проблеми необхідно залучати міжнародних експертів і молодих фахівців, вчених, які допоможуть замінити лісові насадження, адаптувати їх до українських кліматичних умов, зробити їх довговічнішими і відновити лісовий фонд. Уже лісівники Закарпаття замінюють насадження іншими породами дерев. Так робиться і за кордоном, де є така ж проблема. До прикладу в Німеччині лісівники повністю вирубують хворий ліс і максимально швидко вивозять деревину з лісу. Навіть крони зрубаних дерев у лісі не залишають, а одразу рубають і вивозять. Практикують німці і ловчі дерева.

Лісове господарство в Німеччині підтримує і поширює змішані ліси, так як вони краще долають кліматичні зміни. Так, ялиця на сьогоднішній день більш інших видів дерев страждає від зміни клімату. Ялиця воліє вологі і прохолодні місця, тому спека і посуха дуже шкодять смерековим лісам. Крім того, ялиці дуже уразливі до різного роду хвороб і комах. Лісничі уважно спостерігають за поведінкою різних рослин в умовах кліматичних змін і відзначають найбільш витривалі та невибагливі породи. Якщо після Другої світової війни лісничі в ФРН садили в основному їли, так як ялина витривала і швидко росте, то сучасне лісове господарство працює за іншим принципом - "садити в лісах не те, що зручно людям, а то, що необхідно природі. У такому напрямку варто рухатися й нашим колегам.

Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ
http://prozahid.com/content-38581.html

Миколаївському лісовому господарству скоро буде «гаплик»



Начальнику обласного управління лісового господарства доведеться відзвітувати за критичну ситуацію у галузі. Таке рішення ухвалили депутати під час постійної комісії обласної ради з питань аграрної політики у вівторок, 29 листопада.

Члени комісії розглянули ситуацію, яка склалася на державному підприємстві «Еланецкое лісове господарство». За словами депутата Тетяни Демченко, на прикладі цього лісничого господарства можна зробити висновок, що лісництво в області перебуває у повному занепаді.

Депутати поцікавилися у заступника начальника Миколаївського обласного управління лісового господарства та головного бухгалтера Лариси Левадиної, що робить керівництво структури для покращення ситуації у галузі. На що вона почала перераховувати прізвища народних депутатів, до яких писалися листи з проханням про допомогу.

Депутати констатували: Миколаївському лісовому господарству скоро буде «гаплик»

Також вона зазначила, що на рік було заплановано виділити 26 мільйонів 600 тисяч гривень, але коштів вони так і не отримали. На сьогоднішній день фінансування не вистачає навіть на зарплату, тому в управлінні за рік вже звільнено 127 осіб.

Однак така відповідь не задовольнила членів комісії. Вони почали дорікати управлінню, що вони навіть не спромоглися взяти на себе ініціативу розробки обласної програми розвитку лісового господарства. Члени комісії констатували, що лісовому господарству області негайно потрібна допомога: «У людей цілий рік немає фінансування, а вже кінець року… Скоро гаплик буде нашому лісовому господарству! Чому ви мовчите? Ви хоч раз зверталися до депутатського корпусу?», — запитала Демченко.

Депутати констатували: Миколаївському лісовому господарству скоро буде «гаплик»

В свою чергу екс-начальник управління, депутат облради Петро Паламарюк почав хизуватися своїми минулими досягнення. За його словами, управління може саме заробляти гроші, адже лісове господарство унікальне і має безкоштовний природний ресурс: «Коли я працював начальником, я займався всім: новорічною сосною, декоративним ландшафтом, сіянцями, у кожному лісництві вулики були, лікарські трави збирали…12 мільйонів ми заробляли щорічно», — зазначив він.

Варто зазначити, що правоохоронні органи звинувачують Паламарюка у розкраданні лісу. Наразі ще триває досудове розслідування у справі про привласнення Петром Паламарюком 64 га лісу на Чорноморському узбережжі. Прокуратурі стало відомо, що у 2000 роках він роздавав ліси в Коблево і Рибаківці, поблизу моря. За даними «Укрдержліспроект», за десять років ліси в урочищах «Коблево» і «Рибаківка» зменшилися на 300 га.

Депутати констатували: Миколаївському лісовому господарству скоро буде «гаплик»

Депутати обурилися, що на засідання комісії не з’явився особисто начальник управління Олександр Мароха, до якого є багато питань. Тому було ухвалено рішення запросили його на комісію ще раз та заслухати звіт. Також члени комісії вирішили розробити пропозиції щодо внесенню змін в обласну програму для виділення фінансової допомоги управлінню.