ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

03 квітня 2017

На Полтавщине в результате пожара уничтожено 0,4 га леса

В Службу спасения «101» поступило сообщение о пожаре, возникшем на открытой территории возле с. Маламовка Кременчугского района. Об этом сообщили в ДСНС Полтавской области.

Пожарные, прибывшие по вызову, установили, что горит лесная подстилка на площади 0,4 га. Пожар был локализован в 17:00, а в 17:15 - ликвидирован. Травмированных и погибших нет. Пожарные не допустили распространения пламени на лесной массив общей площадью 30 га.

К тушению привлекались 4 человека личного состава 15-й Государственной пожарно-спасательной части и 1 единица техники, также привлекались 2 единицы техники и 7 человек ГП «Кременчуг лесхоз».

Вероятной причиной пожара стало неосторожное обращение с огнем неустановленного лица.



Про затвердження Стратегії реформування системи державного нагляду (контролю) - проект

Проект  (неофіційний текст)


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від ___ ____________ 2017 р.  N ____

Київ

Про затвердження Стратегії реформування системи державного нагляду (контролю)

1. Затвердити стратегію реформування системи державного нагляду (контролю), що додається.

2. Міністерству економічного розвитку і торгівлі України спільно з Державною регуляторною службою України розробити та подати у двомісячний строк Кабінету Міністрів України проект Програми реформування системи державного нагляду (контролю).

Прем'єр-міністр України                                                В. ГРОЙСМАН




ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від ___ ____________ 2017 р. N ____




СТРАТЕГІЯ
реформування системи державного нагляду (контролю)
Загальні положення

Реформу системи державного нагляду (контролю) розпочато Кабінетом Міністрів України шляхом прийняття постанови від 10.09.2014 N 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади", якою зменшено кількість органів державного нагляду (контролю).

З 2014 року запроваджено норму, що виключно за рішенням суду можуть бути призупинені виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання (Закон України від 22.07.2014 N 1600-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження втручання у діяльність суб'єктів господарювання").

Запроваджено комплексне проведення планових заходів державного нагляду (контролю) органів державного нагляду (контролю) у разі, якщо суб'єкт господарювання на відповідний плановий період включений до планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) одночасно кількох органів державного нагляду (контролю).

З 01.01.2017 набрали чинності зміни до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо лібералізації державного нагляду (контролю), якими зменшено періодичність та тривалість заходів державного нагляду (контролю), розширено права суб'єктів господарювання, започатковано переорієнтацію державного нагляду (контролю) на запобігання порушенням законодавства у сфері господарської діяльності.

Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2016 N 294 та схваленою Постановою Верховної Ради України від 14.04.2016 N 1099-VIII, передбачено подальше реформування контрольно-наглядових органів.
Проблема, яка потребує розв'язання

Основні проблеми у сфері державного нагляду (контролю):

- неупорядкований обсяг контрольно-наглядових функцій органів державного нагляду (контролю) щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) певних видів господарської діяльності, який призводить до дублювання повноважень таких органів та подвійного навантаження на суб'єктів господарювання;

- спрямованість діяльності органів державного нагляду (контролю) на виявлення та застосування санкцій, а не на попередження правопорушень;

- неузгодженість норм законодавчих актів щодо державного контролю у сфері господарської діяльності;

- відсутність системи оцінки ефективності державного контролю.
Мета та строки реалізації Стратегії

Метою реалізації Стратегії є розроблення засад удосконалення системи державного нагляду (контролю), яка збалансовано захищатиме інтереси громадян, бізнесу та держави, сприятиме створенню сприятливого середовища для ведення бізнесу, розвитку малого і середнього підприємництва, залучення інвестицій.

Строк реалізації Стратегії - 2 роки.
Основні напрями досягнення мети Стратегії

Напрямами досягнення мети Стратегії є:

затвердження Кабінетом Міністрів України Програми реформування системи державного нагляду (контролю), передбаченої Законом України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", з визначенням строків виконання заходів та відповідальних за їх виконання центральних органів виконавчої влади;

удосконалення нормативно-правової бази у сфері державного нагляду (контролю);

підвищення професійної компетентності посадових осіб, уповноважених на здійснення державного нагляду (контролю).
Шляхи і способи розв'язання проблеми

1. Запровадження ризик-орієнтованого підходу до здійснення заходів державного нагляду (контролю) в усіх сферах.

На сьогодні у 14 сферах державного нагляду (контролю) не запроваджено ризик-орієнтовний підхід до здійснення державного нагляду (контролю) - відсутні критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та не визначено періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю):

сфера реклами;

сфера біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованих організмів;

введення родовищ у дослідно-промислову або промислову розробку родовищ нафти і газу;

реалізація проектів дослідно-промислової або промислової розробки родовищ нафти і газу;

сфера контролю технічного стану автотранспортних засобів;

сфера діяльності у видавничій сфері;

сфера виробництва, переробки, маркування, перевезення, зберігання, реалізації та обігу органічної продукції (сировини);

сфера використання державного та комунального майна;

сфера діяльності суб'єктів господарювання на ринку цінних паперів;

сфера діяльності суб'єктів господарювання на ринку фінансових послуг;

державний контроль та нагляд за дотриманням законодавства у сфері радіочастотного ресурсу України;

державний нагляд (контроль) у сфері кінематографії;

сфера провадження господарської діяльності з імпорту лікарських засобів;

державний нагляд за дотриманням вимог безпеки космічної діяльності.

Необхідно запровадити ризик-орієнтовний підхід до здійснення державного нагляду (контролю) у зазначених сферах, розробити та затвердити критерії оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та визначити періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю).

У всіх інших сферах проводитиметься перегляд критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності та періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю) на виконання вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

2. Розробка системи оцінки ефективності державного контролю.

На сьогодні відсутня єдина система оцінки ефективності державного нагляду (контролю).

Разом з тим, за даними Державної фіскальної служби за результатами контрольної діяльності протягом 2016 року судових рішень, прийнятих на користь платників податків, майже в 2 рази більше, ніж судових рішень, прийнятих на користь органів ДФС. Якщо брати за основу результат розгляду судами питань щодо контрольної діяльності контролюючого органу, можна зробити висновок про незадовільну оцінку його контрольної діяльності. У той же час за результатами контрольної діяльності ДФС сума надходжень до бюджету за 2016 рік склала понад 3,4 млрд. гривень.

У зв'язку з цим необхідно розробити єдину систему оцінки ефективності державного нагляду (контролю) з використанням встановлених органами державного нагляду (контролю) нормативів оцінювання діяльності посадових осіб, які беруть участь у заходах державного нагляду (контролю), та проведення оцінювання діяльності таких осіб за встановленою методикою, що дозволить своєчасно проводити аналіз діяльності органі державного нагляду (контролю) та вживати заходи щодо їх оптимізації.

3. Запровадження орієнтованості державного нагляду (контролю) на запобігання порушенням законодавства у сфері господарської діяльності, підвищення профілактичної ролі державного нагляду (контролю).

Законом України від 03.11.2016 N 1726-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено норму, відповідно до якої у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб'єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.

Разом з тим, зазначена норма не є обов'язковою для органів державного нагляду (контролю), що здійснюють державний нагляд (контроль) у порядку, встановленомуЗаконом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами.

Необхідне подальше унормування орієнтованості державного нагляду (контролю) на запобігання правопорушенням у сфері господарської діяльності в частині:

приведення галузевих законів у відповідність до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";

розповсюдження на державний нагляд (контроль) всіх видів господарської діяльності положення щодо не застосування фінансових та адміністративних санкцій, заходів реагування до суб'єкта господарювання у разі виконання ним в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю);

організації надання органами державного нагляду (контролю) консультаційної підтримки суб'єктів господарювання з питань здійснення державного нагляду (контролю);

запровадження проведення за письмовим зверненням суб'єкта господарювання аналізу (аудиту) стану дотримання даним суб'єктом господарювання вимог законодавства у відповідній сфері та надання йому рекомендацій щодо профілактики порушень законодавства у відповідній сфері без застосування санкцій.

4. Упорядкування та регламентування контрольних функцій.

На сьогодні у деяких сферах державного нагляду (контролю) існує дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю), що створює подвійний, проте не завжди ефективний контроль з боку органів державного нагляду (контролю).

Так, у сфері добування бурштину державний нагляд (контроль) здійснюють Держекоінспекція, Держлісагентство, та Держгеонадра.

Державний контроль за використанням та відтворенням водних живих ресурсів здійснюють одночасно Держекоінспекція та Держрибагентство.

Державний контроль за використанням, відтворенням лісу, веденням мисливського господарства і полюванням - Держекоінспекція та Держлісагентство.

Необхідно провести перегляд всіх контрольних повноважень органів державного нагляду (контролю) з метою упорядкування, скорочення та усунення дублювання таких повноважень.

5. Скорочення кількості органів державного нагляду (контролю) і чисельності їх працівників.

За результатами реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 N 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" зменшено кількість органів державного нагляду (контролю).

Разом з тим державний нагляд (контроль) у природоохоронній сфері наразі здійснюють 5 органів виконавчої влади - Держекоінспекція, Держгеонадра, Держлісагентство, Держрибагентство, Держпродспоживслужба.

Створення єдиного органу державного нагляду (контролю) в сфері охорони довкілля та передача йому всіх функцій контролю у цій сфері дозволить скоротити кількість органів державного нагляду (контролю) і чисельність їх працівників.
Очікувані результати

Результатом реалізації Стратегії є удосконалення системи державного нагляду (контролю), яка збалансовано захищатиме інтереси громадян, бізнесу та держави та допоможе створенню сприятливого середовища для ведення бізнесу, розвитку малого і середнього підприємництва, залучення інвестицій.



* * *

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження Стратегії реформування системи державного нагляду (контролю)"


1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

03.11.2016 Верховною Радою України прийнято Закон України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Проект розпорядження розроблено на виконання вимог частини четвертої статті 7 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Закону України від 3 листопада 2016 р. N 1728-VIII "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України 11.01.2017 (протокол N 1).

2. Мета і шляхи її досягнення

Затвердження Кабінетом Міністрів України Стратегії реформування системи державного нагляду (контролю.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють:

Закон України від 05.04.2007 N 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";

Закон України від 03.11.2016 N 1728-VIII "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту розпорядження не потребує додаткових витрат з державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих органів

Проект розпорядження потребує погодження з Мінфіном, ДРС та Мін'юстом.

6. Регіональний аспект

Проект розпорядження не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6-1. Запобігання дискримінації

Проект постанови не має ознак дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилася.

7. Запобігання корупції

Проект розпорядження не містить правил і процедур, що можуть становити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

З метою забезпечення проведення громадського обговорення проект акта розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку (www.me.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект розпорядження не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект розпорядження не є регуляторним актом.
10-1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація акта не вплине на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту розпорядження дозволить забезпечити виконання вимог частини четвертої статті 7 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного
розвитку і торгівлі України

С. Кубів
___ ____________ 2017 р. 

На конкурс «Кожен рік – Рік лісів 2017» відібрано перших учасників

На конкурс отримано більше 40 матеріалів. Три автори гарантовано отримають гонорар. Конкурс триває.



Організатори: «Детектор медіа» та Програма Лісів (ПРОФОР) Світового банку «Сприяння реформі лісового сектору в Україні» розпочинають прийом робіт на шостий щорічний конкурс «Правозастосування та управління в лісовому секторі України». До участі запрошуються журналісти та позаштатні автори всіх видів ЗМІ.

На конкурс отримано більше 40 матеріалів. Три матеріали з яких куратори конкурсу відібрали для порталу «Детектор медіа»:



Автори цих матеріалів гарантовано отримають гонорари (одна тисяча гривень за матеріал).

Організатори планують відібрати ще двадцять три роботи, за які буде гарантовано виплачено гонорари також. А за підсумками роботи журі в червні серед усіх надісланих робіт буде визначено шість найкращих, які будуть відзначені шістьма тисячами гривень кожний.

Нагадуємо умови конкурсу:

Термін подання матеріалів – до 19 травня 2017 року на адресу куратора конкурсу від «Детектор медіа» Юлії Зелінської zelin.tk@gmail.com (098 446-61-95, (044) 290-82-76). Теле- та радіо сюжети мають бути розміщені або на сайті відповідної медіакомпанії, або на інших інтернет-ресурсах, які не мають обмеження по часу перебування матеріалів на них (наприклад, Youtube). Текстові – на сайті відповідного друкованого/інтернет-видання або розміщені на інших публічних ресурсах (наприклад, h.ua тощо). У заявці на участь в конкурсі треба надати посилання (лінк) на пропонований на конкурс матеріал та коротку інформацію про автора, ЗМІ та дату виходу (або зазначити, що роботу створено спеціально для конкурсу);

До текстових матеріалів бажано надсилати окремими файлами супроводжуючі матеріал фото та інші ілюстрації у форматі jpg, зменшенні до обсягу не більше 100 кбт.

Критерії відбору робіт на конкурс:


  • - роботи мають бути опубліковані/вийти в ефір з 1 червня 2016 року до 19 травня 2017 року або спеціально створені для конкурсу;
  • - роботи повинні розкривати тему конкурсу (одну або кілька проблем), аналітичні матеріали матимуть перевагу при оцінюванні;
  • - кількість робіт, які один автор (група авторів) може надіслати на конкурс, - до 5 робіт .


Проблеми, на висвітлення яких варто звернути особливу увагу:

Реформа лісового господарства України, потреба в її проведенні, мета, завдання, зміст та шляхи реалізації;

Розвиток інституту права власності на ліси;

Проблеми та шляхи розвитку системи управління лісами;

Лісове законодавство як продовження лісової політики: структура, зміст, проблеми й шляхи вдосконалення;

Забезпечення збереження лісового біорізноманіття;

Потенціал лісового сектору України та фактори, що гальмують його інноваційний розвиток, динаміка ринку української деревини та продукції її переробки;

Відкритість лісового сектору України та способи зробити лісовий сектор більш прозорим;
Інші наявні проблеми лісового господарства України та пропозиції, спрямовані на їх вирішення;

Довідкову інформацію щодо тем конкурсу можна знайти також на сайті програми FLEG II в Україні, сайтах «Український лісовод», «Природа в Україні» та інших інтернет-ресурсах - учасники конкурсу не обмежені у своєму виборі джерел.

Консультанти програми ПРОФОР в Україні готові надати учасникам конкурсу необхідну інформацію та коментарі. Учасники конкурсу не обмежені у своєму виборі осіб та організацій як джерел інформації та авторів коментарів.

Із матеріалами переможців попередніх конкурсів «Правозастосування та управління у лісовому секторі України», можна ознайомитись на сайті «Телекритика» (2011-й, 2012-й , 2014 рік , 2015 рік та 2016 рік) або на сайті програми FLEG II в Україні.

Публікація конкурсних робіт:

Для вільного обговорення посилання на всі надіслані на конкурс матеріали куратори конкурсу опублікують на сайті програми ПРОФОР (наразі – у процесі створення). Найцікавіші – на сайті «Детектор медіа» та «Український лісовод».

Гонорарний фонд:

За кожну роботу, відібрану організаторами для розміщення на «Детекторі медіа», автор отримує гонорар у розмірі 1000 грн. Передбачається відмітити таким чином до 20 робіт.

Автори шести найкращих матеріалів, створених у жанрі репортажу, інтерв’ю або розслідування (або інших жанрів, або позажанрові - головне, щоб було фахово з журналістської та лісівничої точок зору, конструктивно і цікаво), що наберуть найбільшу кількість балів - оцінок журі, отримають по 6000 грн кожен.

Журі конкурсу оцінить роботи в кінці травня за рейтинговою системою. Бали кожен із членів журі виставляє самостійно. Найкращі матеріали визначаються за сумою виставлених балів.

Оголошення переможців і вручення призів відбудеться під час проведення церемонії нагородження на початку червня.

З усіх питань просимо звертатися до куратора конкурсу Юлії Зелінської, (044) 290-82-76, 098-446-61-95, zelin.tk@gmail.com


Проект Програми Лісів (ПРОФОР) Світового банку


«Сприяння реформі лісового сектору в Україні»

Проект Програми Лісів (ПРОФОР) Світового банку є продовженням програми «Правозастосування і управління в лісовому секторі» (ENPI Forest Law Enforcement and Governance Program - FLEG), яка стала першою відкритою інформаційною і дискусійною платформою для обговорення важливих питань лісового сектору різними зацікавленими сторонами. Після Революції Гідності діяльність в рамках FLEGпривернула увагу Уряду стосовно впровадження реформ, необхідних для євроінтеграції.

Метою проекту є підтримка формування поінформованої спільноти і стимулювання широкого публічного обговорення щодо реформування лісового сектору в Україні. Проект надаватиме експертну підтримку процесам прийняття рішень у лісовому секторі, включаючи рішення щодо бачення суті реформування сектору, а також експертну оцінку важливих законодавчих змін у ширшому контексті реформ в Україні і сприятиме формуванню експертної і суспільної позиції стосовно програми реформування лісового сектору. Проект впроваджується Світовим банком в Україні.

Основним клієнтом проекту є Верховна Рада України. Цільові аудиторії включають:

Кабінет Міністрів України
Мінагрополітики
Державне агентство лісових ресурсів
Мінприроди
Обласні та місцеві органи влади
Експертні групи, зацікавлені у питаннях лісового сектору
Представники (асоціації) бізнесу
Профспілки лісового сектору
Неурядові організації (НУО)
Засоби масової інформації

[1]Програма лісів (Program on Forests - PROFOR) є багатостороннім партнерством, яке підтримує створення і поширення інноваційних підходів задля «стійких лісів для всіх». За більш детальною інформацією відвідайте сторінкуhttp://www.profor.info/ .

«Детектор медіа»

«Гаряча» пора закарпатських пожежників – 54 загорянь за вихідні


Населення продовжує активно спалювати сміття на присадибних ділянках та суху рослинність на відкритих територіях, узбіччях автошляхів, у тому числі поблизу лісових масивів. Цьому підтвердження щоденні виїзди бійців ДСНС Закарпаття на пожежі в екосистемах краю. Так, упродовж минулих вихідних (1-2 квітня) в області виникло 54 пожежі з яких 47 – пожежі в екосистемах. Загальна площа знищеної сухої трави, чагарників та сміття перевищила 70 гектарів.

У двох випадках 2 квітня горіла й лісова підстилка. Перше повідомлення в Службу порятунку «101» надійшло о 15:35. Пожежею було знищено 5 гектарів лісової підстилки в с. Кострино Великоберезнянського району. А о 19:25 закарпатським рятувальникам повідомили, що в с. Ділове (урочище Хмелів) Рахівського району горів гектар лісової підстилки. В обидвох випадках причина та збитки встановлюються.

У подальшому тепла погода сприятие активному відпочинку громадян на природі. На жаль, під час відпочинку люди забувають про правила поведінки в лісі, спричиняючи пожежі. Причому останні приборкати дуже важко.

Тож, перебуваючи в лісовій чи парковій зоні на відпочинку, не забувайте дотримуватися вимог пожежної безпеки! Пам’ятайте: джерелом пожежі в лісі є необережно кинутий сірник або недопалок. Виберіть місце для вогнища й обладнайте його. Ніколи не залишайте вогнище без догляду! Незагашене багаття може бути причиною лісової пожежі. А залишена на сонячній галявині пляшка чи уламок скла, фокусуючи сонячне проміння, здатні спрацювати як запалювальні лінзи. Це досить часто призводить до самозагоряння лісових масивів.

Управління ДСНС України у Закарпатській області закликає громадян повсякчас неухильно дотримуватися правил пожежної безпеки під час відпочинку на природі, особливо в лісових зонах. Ліс – народне багатство нашого краю. Тільки спільно ми можемо його зберегти.





http://www.clipnews.info/newstopic.htm?id=112963

У Золочівському районі працівники Львівської ОДА садили ліс

1 квітня 2017 року на День довкілля Золочівським лісгоспом було запрошено працівників департаменту фінансів Львівської ОДА. Гості із Львівської облдержадміністрації приїхали садити ліс у Сасівському лісництві.

Опубликовано: 2 апр. 2017 г.


http://zolochiv.net/


Гучна заява секретаря громадської ради при ОУЛМГ про розкрадання та маніпуляції з лісовим фондом! ВІДЕО

Аерозйомка засвідчує маштаби знищеного лісового фонду.

Саме тому затягування часу є не припустимим. Адже поки громадськість намагається вплинути на процес в правовому полі та зупинити злочинні дії керівництва військового лісгоспу...

Ліс продовжують рубати!

Опубликовано: 3 апр. 2017 г.

Волинські лісівники вивели в офшори мільйони гривень. ВІДЕО

Чим далі в ліс, тим менше дров. Прокуратурою області відкрито більше 20 кримінальних проваджень проти працівників волинських лісгоспів.

Як повідомляють правоохоронці, лісівники зловживаючи службовим становищем підробляли документи та експортували деревину офшорним компаніям за заниженими цінами. Зараз тривають судові засідання проти не чистих на руку працівників ЛГ, трьох уже засуджено.

Опубликовано: 3 апр. 2017 г.


Статистика и профилактика лесных пожаров в Днепропетровской области (ФОТО)

3 апреля в пресс-центре ИА «МОСТ-ДНЕПР» состоялась пресс-конференция «Статистика и профилактика лесных пожаров в Днепропетровской области».

В мероприятии приняла участие:
  • Начальник ГУ ГСЧС Украины в Днепропетровской области Андрей Кульбач;
  • Заведующий сектором охотничьего хозяйства днепропетровского управления лесного и охотничьего хозяйства Александр Олейник;
  • Лейтенант патрульной полиции Николай Терещук.



Андрей Кульбач сообщил, что с начала года на территории области произошло 1016 пожаров в экосистемах. «По итогам 2016 года на территории Днепропетровской области произошло 3806 пожаров в экосистемах, 167 лесных пожаров, площадь которых составила 77 га. 30% пожаров – это возгорание сухой травы, камыша, мусора. С начала 2017 года уже произошло 1016 пожаров в экосистемах, из них 18 – в лесу. Причина возгораний в лесу – возгорание сухой травы. Только за прошедшую неделю произошел 381 пожар в экосистемах, 5 – в лесу. На территории Новомосковского и Павлоградскогго районов. Статистика ужасная. И это притом, что скоро праздники. Население должно вести себя очень осторожно в экосистемах», - сказал он.



Александр Олейник сообщил, что с 1 апреля по 15 июня в лесах Днепропетровщины действует «сезон тишины». «В 2015 году в Закон Украины о животном мире были внесены изменения, согласно которым с 1 апреля по 15 июня в лесах действует «сезон тишины». В этот период запрещается проводить в лесах работы или мероприятия, которые является источником повышенного шума. Это стрельба, проведение взрывных работ, фейерверков, рубка леса, использование моторных суден, проведение ралли и пр. Это связано с массовым размножением животных и птиц. Участки размножения животных должны быть обозначены трафаретами и пр.», - сказал он.



Николай Терещук заявил, что охота на перелетных птиц запрещена законодательством. «За нарушение предусмотрена административная и криминальная ответственность. Охота всегда связана с оружием, и патрульная полиция изымает его у нарушителей. Мы просим руководителей охотничьих хозяйств объяснить членам своих организаций, что охотиться на перелетных птиц нельзя», - сказал он.

Андрей Кульбач сообщил, что 4-7 апреля будут проходить рейды по проверке пожарного состояния лесных массивов Днепропетровской области, в первую очередь хвойных лесов. 

Интересное интервью: представитель прокуратуры - о ситуации с лесными пожарами в Забайкалье

На сайте телеканала ZabTV размещено интервью начальника управления по надзору за исполнением федерального законодательства прокуратуры Забайкальского края А.С.Трухина - девятиминутный квалифицированный рассказ о правовой ситуации с охраной лесов Забайкалья в 2017 году. Очень грамотное и понятное объяснение того, почему леса Забайкалья горят сейчас и будут гореть в течение пожароопасного сезона, если только снег и дожди их не спасут:

Прокуратура о подготовке к пожарам: денег нет, людей не хватает, счета авиабазы заблокированы




Приятно видеть, что телевидение еще не везде сгнило на просторах нашей огромной страны.



Подборки сообщений о важнейших событиях 2017 года, связанных с пожарами на природных территориях


Весенние лесные и лесостепные пожары на Байкале, в Забайкалье и Приамурье
Весенние пожары на природных территориях Приморья
Весенние тростниковые пожары в низовьях Волги и Кубани
Иные сообщения, не объединенные в группы по времени и месту
Архив - подборки лесопожарных сообщений за 2014-2016 годы

* * * * *

Весенние лесные и лесостепные пожары на Байкале, в Забайкалье и Приамурье


Довыжигались: сезон псевдо-контролируемых выжиганий травы в Забайкалье опять почти без перерыва перешел в лесопожарную ЧС
Интересное интервью: представитель прокуратуры - о ситуации с лесными пожарами в Забайкалье

Из-за массового бесконтрольного и псевдо-контролируемого выжигания сухой травы ситуация с пожарами в Бурятии, Забайкалье, Приамурье и ЕАО близка к катастрофической

В Забайкалье введен частичный запрет на выжигание сухой травы - слишком поздно, чтобы предотвратить катастрофические лесные и степные пожары

Откуда взялись первые лесные пожары в Акшинском районе Забайкальского края

Как проводятся "контролируемые профилактические выжигания" в Амурской области: пример из Архаринского района

Судя по прогнозу Росгидромета, наивысшая пожароопасность в апреле ожидается на юге Сибири и Дальнего Востока

О ситуации с выжиганием сухой травы и пожарами на природных территориях в Забайкалье по состоянию на 24 марта 2017 года

Из жизни пироманов: в Забайкальском крае отменен особый противопожарный режим, пожарная катастрофа становится практически неизбежной

Прокуратура устаовила, что Забайкальский край опять совершенно не готов к пожароопасному сезону в лесах - в основном по вине федерального центра

Здравый смысл частично победил: в Забайкалье "до особого распоряжения" приостановлены "контролируемые" выжигания

В Забайкалье начинается рукотворная пожарная катастрофа. Единственный шанс избежать ее - немедленно отказаться от "контролируемых" выжиганий сухой травы

Как на практике проводят выжигания в Забайкалье: пример Александрово-Заводского района

В ближайшее время Забайкалье может перейти черту, отделяющую "контролируемые выжигания" от пожарной катастрофы

Весна 2017 года на Байкале и в Забайкалье может оказаться аномально пожароопасной

В Бурятии заполыхали леса



Первый пожар в лесах республики возник из-за сельхозпала. Сегодня в Бурятии уже насчитывается 8 пожаров

31 марта в Бурятии был зарегистрирован первый пожар. Очаг возник из-за перехода огня с земель сельхозназначений в Заиграевском районе, сообщает пресс-служба Республиканского агентства лесного хозяйства (РАЛХ).

В выходные дни на землях Министерства обороны в Еравнинском районе возник пожар на площади 60 га. Огонь ликвидировали в первые сутки.

На утро 3 апреля в Бурятии зарегистрировано 8 пожаров. Из них 4 локализованы. Общая площадь возгораний составляет 150 га. Пожары зарегистрированы в Бичурском и Заиграевском районах.

На тушение возгораний привлечены более 100 сотрудников лесной охраны, местного населения. Применяется 19 лесопожарных машин, 7 тракторов.

Пожароопасный сезон открыт в Бичурском, Кижингинском, Заиграевском районах.

По сообщению общественника Аркадия Зарубина, леса горят и в Кяхтинском районе в районе села Калинишна.

- Кяхтинский район в огне - пылает лес. Ехали по трассе Кяхта - Улан-Удэ 2-го апреля. В 22:30 в 34 км севернее Кяхты справа от дороги горит лес на большой территории. Та же картина на 44-м км, слева от дороги, в непосредственной близости от села Калинишна, - написал Зарубин в соцсетях.

«Байкал-Daily» подтвердили данную информацию в РАЛХ, оказалось, что там у кого-то из местных жителей в лесу на поляне располагается покос. Кто-то на нём поджёг траву.

Лес загорел поздно вечером, лесоохрана потушила огонь только ночью, поэтому о пожаре в сводке не было информации. Но возгорание ликвидировано, сейчас проводится проверка – разыскивают виновника.

В 2016 году пожароопасный сезон был открыт 8 апреля в Усть-Баргузинском лесничестве.

Полная версия: http://www.baikal-daily.ru/news/20/243527/
Происшествия, 03.04.2017 09:42Фото:из архива ГУ МЧС по РБ