ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

20 серпня 2017

У Олешківському районі на площі щонайменше 70 га сталась лісова пожежа


На Херсонщині знову горить ліс. Пожежа виникла неподалік с. Підстепне в Олешківському районі, передає ПІК.

У Дніпровському лісництві Олешківського району на площі щонайменше 70 га сталась лісова пожежа.

За попередніми даними, пожежа сталась через підпал сухої трави.

Боротьба з полум’ям ускладнюється високою температурою та швидким вітром.

До ліквідації пожежі були задіяні від усіх служб близько 50 одиниць техніки, 150 чоловік ообового складу, два літаки та один гвинтокрил ЗСУ.




Коментар першого заступника начальника обласного лісового та мисливського господарства Володимира Михайленка



Голова Олешківської РДА Олена Кравченко-Скалозуб





Коментар голови департаменту екології ХОДА Юрія Попутька


Заступник начальника головного управління ДСНС в Херсонській області полковник цивільного захисту Юрій Гатілов

Подробнее: https://pik.ua/news/url/na-hersonschini-stalas-najpotuzhnisha-lisova-pozhezha-roku

19 серпня 2017

Херсонский лесхоз навынос

Доработались: Херсонский гослесхоз остался без руководителя. На предприятии, в ведении которого около 30 тысяч гектаров рукотворных лесов и плавней, из-за отсутствия бюджетного финансирования и хронической невыплаты зарплаты еще несколько месяцев уволился его директор Александр Глод.

С того времени здесь не могут назначить даже исполняющего обязанности директора.
— Кандидатуру исполняющего обязанности директора в Государственное лесное агентство Украины подали еще 19 июля. Однако, помимо Гослесагентства, ее должно согласовать еще и МинАПК Украины. А в МинАПК этого согласования по неизвестным причинам до сих пор не провели, — поясняет начальник областного управления лесного и охотничьего хозяйства Виктор Тищенко.— В Херсонском гослесхозе некому даже подписывать важные финансовые и хозяйственные документы, люди увольняются — по сути, там только охрана и осталась.
Впрочем, номинальное присутствие охраны вовсе не мешает расползанию материальных ценностей с территории лесхоза. Сперва пропадали аккумуляторы и прочие автозапчасти. Затем пришла очередь автономной установки для тушения лесных пожаров.

Это довольно габаритная конструкция с баком на 600 литров воды и насосом, которая монтируется на базе автомобиля УАЗ. Для ее переноски вручную нужно 3—4 человека, но в полиции подозревают, что никто ее никуда не переносил и через забор не перебрасывал: просто погрузили на машину и вывезли.

Охранник в совершении преступления либо пособничал, либо какие-то ''друзья'' его споили до беспамятства, чтобы не мешал. С такими порядками удивительно, как еще административное здание лесхоза по кирпичику не разобрали. Но лиха беда начало — до этого тоже может дойти. 

"Новый День"

http://khersonline.net/novosti/proisshestviya/90350-hersonskiy-leshoz-navynos.html

Екологія в лісівництві: аспекти реформування

Замість формування в лісівництві багатоукладної економіки з метою раціонального використання, охорони та захисту земель відбувається зворотний процес




Питання екології небезпідставно хвилюють українське суспільство та наших закордонних партнерів. До українського лісівництва як галузі рослинництва це має пряме відношення. Адже ліси (точніше — лісові екосистеми), за даними Державного земельного кадастру України, в загальному балансі землекористування займають понад 10 млн га. Будучи при цьому постійним подразником у плані виробництва і реалізації лісових матеріалів та частих випадків порушення екологічної безпеки при вилученні деревини з лісових екосистем.

Якось у телерепортажі директор Київського еколого-культурного центру В.Борейко говорив про істотну недосконалість лісового законодавства. Але казати в загальному значенні про недосконалість законодавства простіше, ніж назвати фактори, які його породжують. Складно виявляти їх походження та причини, визначати пряму чи приховану участь у цьому процесі посадовців. До речі, термін "державна лісова охорона" походить із ХVIII ст. Держлісохорона давно перетворилася на лісову службу і має складніше призначення. Безперечно, ліси в Україні гарні, але потребують високопрофесійного управління.

Відразу зазначимо, що часті публічні дискусії про непомірні рубки в лісах України, суворо кажучи, далекі від реального стану лісової справи. У найрозвиненіших країнах Європейського Союзу експлуатаційне призначення мають понад 87%. В Україні ця цифра становить 58,4%. У той же час у джерелі ЄЕК/ФАО (Глобального звіту ЄЕК ФАО Trends in removals of wood products 1990—2005) — 63,4%. Це лише підтверджує негативну тенденцію державного управління, що суперечить європейському досвіду та потребам національної економіки. Адже, з огляду на українські земельні простори, кожен відсоток — це 68,4 тис. га. Якщо перевести ці цифри на кубометри деревини за середньорічним її приростом — проглядається "втрата" понад
250 тис. кубометрів на рік. У країнах ЄС відсоток лісів експлуатаційного призначення (Forest available for wood supply) значно вищий, ніж в Україні. Виходить, що менеджери українського лісівництва щороку мають понад 8 млн "вільних" кубометрів, що служить потужним джерелом для тіньової економіки за рахунок узятої нами в лапки "втрати".

Однак у будь-якому випадку оцінки та пропозиції В.Борейка керівні органи виконавчої влади й органи місцевого самоврядування, мабуть, повинні взяти до уваги й задуматися, як вивести галузь українського лісівництва з малоефективного стану.

Передісторія

Свого часу (2003 р.) Міжвідомча аналітично-консультативна рада з питань розвитку продуктивних сил і виробничих відносин при Кабінеті міністрів України під керівництвом народного депутата України, академіка НАНУ І.Юхновського в одному з висновків справедливо зазначала: "Система господарювання в українських лісах неефективна, в результаті чого держава як власник лісових ресурсів зазнає збитків. Така система вимагає істотних і термінових змін". На жаль, шановний Ігор Рафаїлович під час переговорів із топ-менеджерами Держкомлісгоспу України (на той час — правонаступник колишнього Міністерства лісового господарства України), а також із галузевими науковими установами підтримки не знайшов.

Таким чином, цінні й необхідні пропозиції для реформування лісової справи в Україні та переведення її діяльності на принципи еколого-економічної стабільності все ще залишаються актуальними. Це означає перевести землекористування в галузі лісівництва на самооплатність і прибутковість. Адже головним суб'єктом господарської діяльності, з ідентифікованою відповідальністю землекористувачів, мають виступати відомі багатьом лісгоспи, а не держава. Про ці фундаментальні принципи здійснення землекористування в галузі лісівництва менеджери науки та виробництва, мабуть, не подумали. Хоча основним аспектом лісівництва має бути його еколого-економічна виваженість із ідентифікованою відповідальністю за використання землі та дотримання при цьому природоохоронних норм і правил.

Останнє, хоч як прикро про це казати, відбувається в галузі, забезпеченій фахівцями з вищою і середньою лісогосподарською освітою та з необхідним досвідом. До речі, перехід до підготовки інженерів лісового господарства в Україні провели в 50-ті роки минулого століття, замість колишньої спеціальності "вчений лісівник". Це було пов'язано з істотно зрослими вимогами до відповідних фахівців, у т.ч. з питань організаційно-господарського управління лісогосподарським виробництвом і лісоексплуатацією, що відноситься до лісоінженерної справи. До навчального процесу вводилися додаткові для вивчення дисципліни — лісоексплуатація, технічна механіка, будівельна справа тощо.

Законодавчі еківоки
та норми

У чинному Лісовому кодексі України, до якого більш як 20 останніх років вносили зміни та уточнення, дотепер записано: "Усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основними цільовими призначеннями вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави". (ЛК, ст. 1). І далі: "Об'єктом лісових відносин є лісовий фонд України та окремі лісові ділянки" (там же, ст. 2). У таких визначеннях перекручено норми Земельного кодексу України. Згідно з його ст. 20, "Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади… та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень". При численних ремарках у нормативно-правових актах із лісового законодавства щодо виняткової екологічної значимості лісів, для належного її відображення в облікових і статистичних матеріалах немає чітких визначень.

Конституція України визначає природним ресурсом не "лісовий фонд", а "землю" як "об'єкт права власності українського народу". За Земельним кодексом України: "Об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї)" (ст. 2 п. 3).

Юридичні, організаційно-технічні, фінансові та фіскальні служби не побачили в нормах Лісового кодексу України та в інших підзаконних актах протиріччя завданням проголошеної в Україні земельної реформи, створивши тим самим найширші можливості для розвитку корупції та тіньової економіки в питаннях "лісокористування". У цьому терміні закладено корупційну основу, тому що розмитість його опису прикриває реальний його зміст — "користування деревиною".

Хоч хто та як дивився б на українські ліси, але вони є продуктом діяльності людини. Уважний читач помітить "ущемлення" становища лісівництва як галузі землеробства та рослинництва тим, що в Земельному кодексі України облікову категорію "землі лісогосподарського призначення" поміщено на сьоме місце, хоча фізично вони посідають друге місце (17,6%) після сільськогосподарських земель (70,8%). І, головне, ніхто з лісових менеджерів не ображається. Мабуть, у тіні працювати спокійніше, пафосно повторюючи народу, що "Ліси України є її національним багатством… і є джерелом для задоволення потреб суспільства в лісових ресурсах" (ЛК, ст. 1).

Практичні шляхи реформування
в лісовому господарстві

Насамперед відповідні нормативні вимоги слід було б установлювати щодо категоріїземлекористування "землі лісогосподарського призначення", і в їхньому складі— "землі лісові", їхньоговикористання для формування лісових екосистем, вирощування та реалізації деревини. Адже дикорослі гриби, плоди та ягоди, лікарські рослини, очерет тощо — це лише супутнє до лісівництва. До того ж, у продовольчому балансі країни вони не мають якогось вагомого значення. Лісова служба ніколи та ніде публічно не показує їхні обсяги за суб'єктами адміністративно-територіального розподілу та в цілому по країні , тим паче — порівняно з підприємствами сільськогосподарського виробництва. Адже зрозуміло, що головне призначення лісівництва — вирощування деревини, її вилучення з метою одержання доходу та для виробництва лісових матеріалів ринкового попиту, постійного та неодмінного лісовідновлення. Але й ці дані в публічній інформації ніколи не висвітлюються, наче в лісівничому секторі країни немає інженерно-технічних служб і державних службовців, зобов'язаних не лише читати та переписувати статистичні відомості, а й розуміти їх, бути спроможними розробляти й рекомендувати необхідні рішення для вдосконалення виробництва та підвищення його еколого-економічної ефективності.





Наводимо лише один приклад із лісогосподарського виробництва по Україні (див. рис.) порівняно з сусідніми країнами, використовуючи дані інформаційної таблиці Глобального звіту ЄЕК ФАО Trends in removals of wood products 1990—2005 (за розрахунками автора на основі даних GFRA_2010).

Звернемо увагу також на те, що назву цього документу в перекладі з англійської на українську наведено як "Тенденції зміни обсягів вивезення деревних продуктів, 1990—2005 рр." Тоді як правильнішим, таким, що відповідає змісту, був би переклад: "Тенденції в галузі вилучення лісових матеріалів", тому що англійське слово removals українською мовою може перекладатися і в значенні "вилучення". Саме це слово відповідає екологічному змісту вилучення деревини з лісових екосистем для виробництва лісових матеріалів. Із цього, безумовно, виходить екологічний сенс вилучення деревини (не рубання лісу!) в галузі лісівництва (англ. — Forestry).

Для більш прискіпливих читачів слід повідомити, що переклад українською мовою як "вивезення деревини" в радянські часи по-своєму був виправданий, оскільки, будучи пов'язаним із плановою системою "державне управління лісами", дозволяв розраховувати потребу в кількості машин і механізмів, необхідних для трелювання лісових матеріалів, транспортних засобів для вивезення їх до нижнього складу, паливно-мастильних матеріалів та інших матеріально-технічних засобів. Сьогодні соціально-економічні умови та вимоги істотно змінилися — на передній план виходять екологічні наслідки вилучення деревини для виробництва лісових матеріалів (простіше кажучи — рубання лісу) для довкілля. Єдино правильною назвою цього лісівничо-екологічного та економічного заходу був би термін "вилучення з лісових екосистем деревини для отримання доходу, а також для омолодження, формування екологічно врівноваженого розподілу лісонасаджень за віковими категоріями, підтримки їх у динамічно врівноваженому стані".

Другий висновок з наведеного графіка має виключно економічний зміст, тому що питання полягає в наступному: чому в Україні за всі зазначені роки обліку (15 років!) дрова становлять 30 і більше відсотків від загального обсягу виробництва лісових матеріалів? Адже за відсотками стоять фізичні обсяги РЕАЛІЗАЦІЇ лісових матеріалів у кількості понад 5 млн кубометрів на рік! Лісогосподарське підприємство обчислює на їх основі рентну плату в дохід державного та місцевого бюджетів. Хоча, відповідно до Податкового кодексу України, плата за дров'яну деревину в 9—37 разів менша (на прикладі деревини сосни третього розряду такс), ніж за круглі лісові матеріали залежно від діаметра. У середньому — у 20 разів менша. Фахівцям і контролюючим органам можна не проводити жодних аудитів (і так все видно!) щодо правильності такої таксації лісосічного фонду. Натомість потрібно розуміти зміст податкового законодавства і вчасно застосовувати владні повноваження для притягнення відповідних осіб до відповідальності (щонайменше — дисциплінарної) за таку таксацію лісосічного фонду, неналежне виконання ними посадових обов'язків, прийняття та поширення недостовірної інформації щодо оцінки лісосічного фонду.

Наведений на рис. приклад — не просто картинка, а інформація для лісівничого та фінансового осмислення та, щонайменше, підготовки пропозицій з метою поліпшення фінансово-економічних й екологічних механізмів удосконалення діяльності лісогосподарського виробництва. Це той випадок, коли "у краплі відображено весь світ" українського лісівництва. Так, даний приклад однозначно відображає наступне:

— ідеологія "державне управління лісами" не відповідає завданням, умовам і можливостям організації лісового господарства на принципах ринкової економіки України;

— матеріали таксації лісосічного фонду недостовірні, теоретично не підтверджуються розробленими наукою таблицями ходу росту лісових насаджень та сортиментними таблицями основних лісоутворюючих порід, зокрема, щодо відносної кількості дров'яної деревини порівняно з сусідніми Білоруссю, Польщею та Словаччиною;

— неспроможність центрального та регіональних апаратів управління лісовим господарством до проведення аналізу обліково-аналітичної інформації про стан і використання земель лісогосподарського призначення, в тому числі — земель лісових для формування лісових екосистем, їх відповідності типам лісозростаючих умов;

— завдання політичні та практичні, що випливають із проголошеної ще в в 1990 р., земельної реформи, в лісівництві виявилися непосильними для центрального органу виконавчої влади в галузі лісівництва України.

Проблема полягає в тому, що вже багато років найбільш важливим і складним в галузі лісівництва було й залишається здійснення земельної реформи, проголошеної постановою Верховної Ради Української РСР від 18 грудня 1990 р. Строк її завершення неодноразово продовжували, а згодом взагалі призабули. Але її завдання від цього не втратили своєї актуальності ні з економічних, ні з екологічних міркувань.

Замість формування в лісівництві багатоукладної економіки з метою раціонального використання, охорони та захисту земель, визначених завданнями земельної реформи, цей процес набув зворотного напряму — одержавлення. Тепер його "пов'язують" ще й з мисливським господарством, а також з іншими функціями та послугами, які є супутніми для лісівництва, але не його головною продукцією.

Рано чи пізно органи державної влади та місцевого самоврядування, які за Конституцією наділені повноваженнями здійснювати права власника щодо користування земельними ресурсами, мусять усвідомити свою відповідальність за розпоряджання, раціональне використання та охорону земель лісогосподарського призначення. Академік НААН України О.Фурдичко конкретно та найбільш вдало визначає в лісогосподарському виробництві аспект використання землі належним чином: "Одержання найбільшої користі (доходу) від використання землі має стати пріоритетною умовою для надання земельних угідь суб'єктам лісогосподарської діяльності". Він також зауважує: "Колишні лісгоспи (лісові господарства як юридичні особи), будучи де-факто постійними землекористувачами, де-юре визначені як "постійні лісокористувачі" з несумісними для цього повноваженнями державного контролю в лісах усіх відомств".

Саме ці положення слід враховувати при розвитку лісівництва як галузі лісового землеробства та землекористування на загальних засадах європейського лісового законодавства. При цьому екологічні принципи лісівництва необхідно матеріалізувати шляхом розрахунків і формуванням моделей лісових екосистем за віковими категоріями в межах головних лісоутворюючих порід.

Висновок

Як показав час, центральний орган виконавчої влади в сфері лісового господарства з різних причин не сприяв проведенню земельної реформи та переведенню лісівництва на принципи ринкової економіки. Об'єктом праці він усе ще визначає "ліс", хоча об'єктом економічних відносин у лісовому господарстві є "земля, земельні угіддя". Лісова рослинність та інші компоненти лісових екосистем у наш час — лише результат господарської діяльності людини. Подальше просування реформування в лісовому господарстві доцільно перенести з Києва на регіональний рівень, у межах суб'єктів адміністративно-територіального розподілу країни, що, до речі, відповідало б децентралізації влади, яку проводить держава Україна. І при цьому покласти на їх керівні органи повну відповідальність за раціональне використання та охорону земельних ресурсів, у т.ч. за вилучення деревини з метою виробництва лісових матеріалів, згідно з лісівничими та природоохоронними нормами та правилами переведення лісівництва на основи самоокупності та прибутковості лісогосподарського виробництва. 

18 серпня 2017

Ліси потребують професіоналів, а не балакунів


Михайло ШПАКОВИЧ

Уже не один рік у державі точаться дискусії про реформування лісового та мисливського господарства, в яких, до речі, професійні лісівники-практики беруть участь епізодично. Здебільшого присуди виносять так звані аматори-балакуни, які про галузь і її проблеми знають не з власного досвіду, а розповідей, спостережень, ба навіть публікацій у ЗМІ і телепередач. Проведено десятки дискусій на найрізноманітніших рівнях і майданчиках, зламано і зігнуто сотні списів… Але… Все лишається на місці. Утім, погляньмо на лісову ситуацію з іншої точки зору: чи й справді там усе так погано, як це намагаються подати?Для мене як людини, котра понад 30 років працює в лісовому господарстві і має змогу порівнювати і аналізувати конкретну статистику, відповідь однозначна — ні!

Сьогодні лісове господарство України — чітко структурована, системно організована, з потужним кадровим потенціалом самоокупна галузь, яка приносить величезну користь громадам і державі в цілому. Саме це, вочевидь, і не дає спокою деяким «реформаторам», які, обливаючи брудом сьогоднішніх лісівників, хочуть дорватися до лісу, не думаючи про його збереження і примноження. Чи не основна проблема, з якої починаються дискусії, — так звана недосконалість розподілу функцій управління: мовляв, лісівники самі господарюють і самі себе контролюють. Чистісінька нісенітниця і вигадка.

Оцінка роботи керівника державного лісогосподарського підприємства — це насамперед стійкі продуктивні насадження, висока економічна ефективність господарювання, вчасний і повний розрахунок із державою за податками і платежами, належний соціальний захист працівників.

Разом із тим, незалежний контроль за їхньою роботою покладено на Державну екологічну інспекцію України, основні завдання якої, поряд з іншими, — охорона, захист, використання і відтворення лісів, ведення мисливського господарства та полювання. А для перевірок виробничо-фінансової діяльності є Державна аудиторська служба, податкова адміністрація, інші незалежні від лісівників контролюючі органів.

Низку підводних рифів мають відкриті конкурси на посади керівників державних лісогосподарських підприємств. Як на мене, лише в трудовому колективі може сформуватися лідер — професіонал, який пройшов усі виробничі щаблі. Хоча це не означає, що перемогти не може хтось «збоку». Однак це повинен бути виключно професіонал.

Зараз нарікаємо на незаконні рубки деревини в лісах України. Але їх можна викорінити лише тоді, коли не буде можливості збувати крадене. Тож питання риторичне: чому сьогодні боротьба з цією проблемою нагадує боротьбу з вітряками одного із героїв твору світової літератури?

Питання питань — охорона, захист та примноження лісів на сході й півдні України. Коштів, які тут отримують від галузі, не вистачає для компенсації витрат. А що заважає сформувати юридичну базу, яка давала б можливість спрямовувати їх із лісоресурсних областей до цих збиткових регіонів?

Від ведення лісового господарства державний бюджет щороку отримує мільярди від податків і зборів, а на його підтримку і розвиток, у тому числі в майже безлісних областях, потрібно приблизно 700—850 мільйонів гривень. Більше того, економічна природа основного податку, який сплачують лісівники — так звана плата за пеньок, або лісовий податок, саме й полягає в тому, щоб ці кошти вкладати в охорону, захист і примноження лісів. Склалася парадоксальна ситуація: галузь продукує величезний фінансовий ресурс, але ще на стадії формування бюджету майже не зважають, що від лісу потрібно не лише брати, а й вкладати в нього.

Одним із напрямів підтримки та забезпечення збалансованого ведення лісового господарства вважається розширення діяльності підприємств малого і середнього бізнесу. Погоджуюсь. Малий і середній бізнес на основі приватної власності та ініціативи доволі ефективний і результативний, до того ж у лісовому господарстві України є відповідні приклади. Можна порівняти і проаналізувати, взявши за основу такі показники, як стан лісових насаджень на цих підприємствах, скільки створено додаткових робочих місць, на скільки зросла сплата податків у місцевий та державний бюджети, зрештою, яка користь місцевим громадам та державі в цілому від такого ведення лісового господарства. А вже на основі цього робити конкретні висновки. Але ж ні — знову кидаємось у крайнощі, ставимо в нерівні умови державне виробництво і приватний бізнес, чим тільки заплутуємо ситуацію.

Вершина непрофесіоналізму — пропозиція здавати ліси в концесію. Без екологічного, економічного і будь-якого іншого обґрунтування це шлях до знищення не тільки лісів, а й усього, що в них живе. Складається враження, що галузь не реформується, а лише відкриваються кінгстони державного корабля, щоб він швидше пішов на дно.

Основне сьогодні — безумовне дотримання діючого лісового законодавства, розробка нових нормативно-правових механізмів, які узгоджувалися б із кращими зарубіжними аналогами і сприяли збереженню фауни і флори України.

Просто? Просто. А чомусь буксуємо.

Михайло ШПАКОВИЧ,
голова Сумського обкому профспілки
працівників лісового господарства,
для «Урядового кур’єра»

16 серпня 2017

В Украине вдвое выросло количество лесных пожаров

Только за две последние недели августа в стране замечено было около пяти тысяч возгораний.



Так, с первого и по 14 августа спасательные подразделения ГСЧС сумели устранить четыре тыс. 759 возгораний, на которых спасли 26 человек. Про это сегодня рассказал глава ГСЧС Н. Чечеткин.

Согласно его словам – на лесных массивах страны число пожаров возросло в два раза за последнее время, площадь же пожаров увеличилась впятеро. Максимальное число возгораний в лесном фонде страны замечено в Херсонской области, Запорожской, на Харьковщине. При этом в природных экосистемах в начале августа число возгораний в целом снизилось – на 12%.

http://ura-inform.com/ru/society/2017/08/16/v-ukraine-vdvoe-vyroslo-kolichestvo-lesnykh-pozharov




Количество лесных пожаров в Украине удвоилось, - Чечеткин

За две недели августа спасатели Государственной службы по вопросам чрезвычайных ситуаций Украины ликвидировали 4 759 пожаров.




Сотрудники ГосЧС за этот период спасли 26 человек. Об этом во вторник, 15 августа, сообщил глава спасательного ведомства Николай Чечеткин.

По его словам, на сегодняшний день в лесных массивах страны количество пожаров увеличилось почти вдвое, а площадь возгорания увеличилась в 5,5 раза. Наибольшее количество пожаров в государственном лесном фонде возникло в Запорожской, Херсонской, Луганской и Харьковской областях, - пояснил глава ГосЧС, добавив, что за первые две недели августа в природных экосистемах количество пожаров уменьшилось на 12% по сравнению с аналогичным периодом предыдущего года, а площадь, пройденная огнем - на 9%.

В три раза также уменьшился показатель количества возгораний на торфяниках, - напомнил Чечеткин.

Напомним, как сообщал УРА-Информ, ГосЧС предупреждает о чрезвычайной и высокой пожарной опасности в Украине. 15-18 августа в Харьковской, Луганской, Донецкой, Полтавской, Черкасской, Кировоградской, Запорожской, местами Херсонской, Николаевской, Сумской, 15-16 августа и Волынской областях чрезвычайная установлена опасность пятого класса. На остальной территории, кроме Закарпатья и Одесской, ожидается высокая, четвертого класса, пожарная опасность.

В Перми начали ремонтировать дороги срубами деревьев: «Еще асфальт переживет». ФОТО

Уральцы рады, что ноу-хау не растает весной

Жители Перми высмеяли труд дорожных рабочих в Закамске, где одну из дыр в покрытии закрыли срубом дерева.

«Оригинальное решение ремонта дорог в Закамске», — обратили внимание на инцидент в сообществе «Подслушано Пермь». Нововведение дорожных служб высоко оценили многие уральцы.

«Ноу-хау. Тополь еще этот асфальт переживет с нашим-то качеством», — иронизировал пользователь Правдо Искатель. Несколько пермяков согласились с ним, однако некоторые пошли дальше. «Залакировать надо, а так халтура», — посетовал Вячеслав Галашев. «Зато не растает весной», — поддержала разговор Ксения Давыдова. «Экономия должна быть экономной», — рассудил Алексей Пепеляев. «Наконец-то додумались брусчатку сделать», — резюмировал Виталий Танаев.


В целом пользователи сошлись во мнении, что наличие такого ремонта дорог уже лучше, чем полное его отсутствие.

Юмор дорожных рабочих пришелся по вкусу уральцам
Фото: группа «Подслушано Пермь»

Через африканську чуму на Закарпатті відстрілюють диких свиней

15 липня, розпочався масштабний відстріл диких кабанів в мисливських угіддях Закарпаття, де виявлені вогнища африканської чуми свиней (АЧС). Про повідомила прес-служба Закарпатського ОУЛМГ.




"У зв’язку з введенням карантину на Закарпатті та з метою недопущення подальшого поширення інфекції африканської чуми свиней, згідно з рішенням протиепізоотичної комісії, було погоджено сформувати мисливські бригади та розпочати роботу по депопуляції диких кабанів", - йдеться у повідомленні.

Моніторинг спалахів АЧС на Закарпатті також на пульсі лісівників. Відтак лісівники звертаються до громадян бути крайнє обережними та за потреби не відвідувати лісові угіддя. Ухвалення таких крайніх заходів продиктовано виникненням нових вогнищ захворювання АЧС свиней і загрозою поширення вірусу.

Зазначається, що відстріл проводитиметься в робочі дні з 7.00 години к. ч. у всіх районах Закарпаття. У першу чергу депопуляція розпочнеться в зафіксованих осередках виникнення захворювання на АЧС та в 3 км-ій зоні з урахуванням природних рубежів розподілу угідь у районах: Міжгірському, Воловецькому, Іршавському та Тячівському.

Згідно з розпорядженням голови Закарпатської ОДА Геннадія Москаля на території Закарпаття були сформовані мисливські бригади, до складу яких включені: районні інспектори ветмедицини, представники органів місцевого самоврядування, інспектор райвідділу Нацполіції, управління ДСНС, мисливці та єгері користувача мисливських угідь, майстер лісу в обході якого проводиться відстріл кабанів і представник держлісгоспу.

Відстріл має здійснюватися першочергово в осередках захворювання на АЧС. Першочергово в осередках захворювання на АЧС в місцях наявних підгодівельних майданчиків з мисливських веж, – а за умови їх відсутності загінним способом. За результатами кожного виходу бригад на проведення відстрілу буде складений акт з підписами учасників виходу.

Очолюває мисливську бригаду районний ветеринар. Однак при виявлення фактів загибелі диких свиней лісова охорона негайно інформує ветеринарну службу. Всі здобуті туші кабанів будуть передані спеціально уповноваженим органам (районним ветеринарним лабораторіям) для їх подальшої утилізації.

Валерій Мурга відповість на питання про лісове господарство Закаврпаття



У Закарпатському обласному управлінні лісового та мисливського господарства малому відбудеться брифінг очільника лісової галузі Валерія Мурги.

Під час заходу планується обговорити актуальні питання лісової галузі Закарпаття, а саме: лісовідновлення-2017, охорона лісу від браконьєрів та пожеж, санкції проти порушників та засоби покарання, встановлення камер відеонагляду й ефективність відеоспостереження у лісових масивах, використання лісу як туристично-рекреаційного ресурсу, розвиток екотуризму, охорона праці, розбудова лісових доріг та інші.

У прес-конференції також візьмуть участь: перший заступник начальника-головний лісничий Ігор Коцур та заступник начальника Василь Кий.

Запрошуються представники ЗМІ.

16.08.2017, 07:18

14 серпня 2017

В Одесской области пьяный охотник застрелил товарища


Новости Украины: Инцидент случился в Татарбунарском районе Одесской области

В Одесской области пьяный охотник случайно застрелил на охоте своего товарища.

Об этом сообщил советник начальника Главного управления Национальной полиции Украины в Одесской области Дмитрия Головина Руслан Форостяк на своей странице в Facebook.

По его словам, это произошло сегодня в Татарбунарском районе.

“Во время охоты горе-охотники настолько увлеклись алкогольными напитками, что в результате один охотник по неосторожности застрелил своего коллегу", - написал он

06:59 Сегодня
Телеграф
Укринформ
Фото: из открытых источников
http://telegraf.com.ua/ukraina/mestnyiy/3551598-v-odesskoy-oblasti-pyanyiy-ohotnik-zastrelil-tovarishha.html

Власти Греции заявили о спланированных массовых поджогах лесов в стране



Несколько крупных пожаров произошло в Греции за последние два дня, власти страны считают, что причиной тому — спланированные поджоги в преддверии трёх праздничных дней.

Греция 15 августа отмечает Успение Богородицы — один из наиболее почитаемых греческой православной церковью праздников. День является выходным. С 11 августа в ряде регионов произошли сильные пожары. В частности, на острове Закинтос отмечены 11 очагов возгорания, от огня пострадали и жилые дома. С начала пожароопасного сезона на Закинтосе произошло 66 крупных пожаров. Пожары произошли на острове Эвбея.

"Мы считаем, что это план поджогов по всей стране с учетом трехдневных праздников", — заявили представители министерства защиты граждан и государственной пожарной службы.


По их словам, этот вывод обусловлен тем, что пожары происходят в районах, которые на опубликованной Генеральным секретариатом по гражданской защите карте отмечены как с очень высоким риском возгорания.

По мнению властей, их версия поджога подкрепляется ситуацией на Закинтосе за последние двое суток и в столичном регионе Аттике, где сразу начались четыре крупных пожара. Особенно большой пожар произошёл в Каламосе, где горит сосновый лес и эвакуированы два летних лагеря отдыха, сгорели два десятка домов.

На острове Кефалония 11 и 12 августа произошли восемь пожаров, что также даёт основания говорить о поджоге.

РИА Новости
14.08.2017 02:50