ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

23 листопада 2017

Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини - проект

Проект (неофіційний текст)

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від ______________ N _____

Київ
Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства аграрної політики та продовольства стосовно впровадження з 1 листопада 2017 р. пілотного проекту ведення щодо єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - пілотний проект).

2. Затвердити Порядок впровадження пілотного проекту із ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини, що додається.

3. Міністерству аграрної політики та продовольства відповідно до вимог, установлених Порядком, затвердженим цією постановою, забезпечити:

прийняття до 1 листопада 2017 р. нормативно-правових актів, необхідних для виконання цієї постанови;

подання до 1 травня 2018 р. Кабінетові Міністрів України звіту про результати впровадження пілотного проекту.

4. Центральним органам виконавчої влади привести у тримісячний строк свої нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.


Прем'єр-міністр України                                      В. ГРОЙСМАН




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2017 р. N



ПОРЯДОК
впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини

1. Цей Порядок визначає механізм впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини.

2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

система електронного обліку деревини (далі - система) - єдина державна автоматизована інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку та захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини постійними лісокористувачами;

деревина - лісоматеріали, деревні хлисти та ялинки новорічні;

адміністратор системи (далі - адміністратор) - державне підприємство, яке не належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління іншими лісокористувачами та визначається на конкурсній основі в порядку встановленому Мінагрополітики, відповідальне за забезпечення функціонування, збирання, накопичення, обробку та захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини постійними лісокористувачами у системі, надання доступу до неї та яке не здійснює діяльності у сфері лісового господарства;

користувачі системи - державний орган, органи місцевого самоврядування, постійні лісокористувачі, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, яким надано доступ до системи;

кишеньковий персональний комп'ютер - мобільний електронний термінал, оснащений модулями зв'язку і призначений для вводу та передачі до системи інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини постійними лісокористувачами у місцях її обліку;

мобільний принтер - спеціалізований пристрій для друку первинних і товаросупровідних документів у місцях обліку деревини;

бирка - уніфікований засіб маркування з номером та відповідним штрих-кодом для обліку деревини у системі.

3. Внесення інформації до системи є обов'язковим для всіх постійних лісокористувачів у разі здійснення заготівлі та реалізації деревини.

4. До системи вноситься інформація про:

спеціальні дозволи на використання лісових ресурсів;

породу, кількісні і якісні характеристики та призначення деревини;

договори щодо здійснення господарських операцій із заготівлі та реалізації деревини;

місця завантаження та пункти розвантаження деревини;

транспортний засіб, яким здійснюється транспортування деревини.

5. Способами обліку деревини є:

поколодний облік - занесення інформації щодо породи лісоматеріалів та деревних хлистів, їх кількісні, якісні характеристики та призначення окремого сортименту з прив'язкою до однієї бирки;

облік штабелями - занесення інформації про породи лісоматеріалів, їх кількісні, якісні характеристики та призначення сортиментів у штабелі з прив'язкою до однієї бирки;

облік за партіями - занесення інформації про породи лісоматеріалів та деревних хлистів, їх кількісні, якісні характеристики та призначення окремого сортименту в партії з прив'язкою до однієї бирки;

поштучний облік - занесення інформації про породи та якісні характеристики ялинок новорічних з прив'язкою до однієї бирки.

6. Держлісагентство:

є власником системи і програмних засобів, що входять до складу системи;

забезпечує функціонування системи;

здійснює узагальнення, проводить моніторинг та аналіз інформації про облік деревини;

забезпечує надання внесеної до системи інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;

забезпечує обмін інформацією з правоохоронними органами;

погоджує технічне завдання до системи.

7. Територіальний орган Держлісагентства:

забезпечує проведення моніторингу ведення електронного обліку деревини постійними лісокористувачами;

формує звіти та інформаційно-аналітичні матеріали згідно з внесеною до системи інформацією;

проводить перевірку відповідності внесеної постійними лісокористувачами інформації.

8. Постійний лісокористувач:

укладає з адміністратором договір щодо надання доступу до системи та договір про технічне обслуговування системи;

здійснює придбання необхідних технічних засобів для функціонування системи;

за допомогою кишенькового персонального комп'ютера вносить до системи інформацію про облік заготовленої деревини згідно з пунктом 5 цього Порядку;

формує первинні та товаросупровідні документи з їх подальшим друком мобільним принтером.

9. Адміністратор:

забезпечує впровадження системи;

розробляє та затверджує технічне завдання до системи;

надає користувачам системи захищений доступ до системи;

забезпечує зберігання та захист інформації, яка обробляється у системі;

укладає з користувачами системи договір щодо надання доступу до системи та договір про технічне обслуговування системи;

встановлює щомісячну плату за надання доступу до системи та за її технічне обслуговування з урахуванням кількості підключених кишенькових персональних комп'ютерів;

забезпечує інформаційно-консультативне супроводження користувачів системи;

здійснює інші заходи, пов'язані з технічним функціонуванням системи.

10. Адміністратор надає захищений доступ до системи:

державним органам та органам місцевого самоврядування -
у межах їх юрисдикції та повноважень;

постійним лісокористувачам - у межах внесеної ними інформації;

юридичним особам і фізичним особам - підприємцям - у межах інформації щодо такої особи.

11. Фінансове забезпечення функціонування системи здійснюється за рахунок плати за користування нею, що справляється відповідно до укладених договорів, та інших не заборонених законодавством джерел. Кошти, що надходять як плата за користування системою, спрямовуються на розроблення, забезпечення функціонування та розвитку системи.

12. Обмін інформацією в системі здійснюється з використанням Інтернету.




* * *

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Створення Єдиної державної системи електронного обліку деревини здійснюється відповідно до Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1090-р.

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини" (далі - проект постанови) розроблено з метою впровадження єдиного підходу до функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, забезпечення ефективного моніторингу за використанням деревини, врегулювання обліку заготовлених лісоматеріалів та недопущення ситуації, за якої учасник ринку одночасно є адміністратором системи електронного обліку деревини та власником системи обліку.

2. Мета і шляхи її досягнення

Прийняття проекту постанови забезпечить впровадження єдиного підходу до функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, встановить обов'язковість ведення електронного обліку деревини всіма постійними лісокористувачами, сприятиме відкритості і прозорості ринку лісоматеріалів, а також зменшенню обігу незаконно заготовленої деревини.

3. Правові аспекти

Правовідносини у цій сфері регулюються Лісовим кодексом України, Концепцією створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1090-р, Планом заходів щодо реалізації Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2009 року N 1408-р.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не передбачає залучення коштів Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження із Міністерством оборони України, Міністерством фінансів України, Державною регуляторною службою України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Антимонопольним комітетом України, Міністерством юстиції України та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови є проектом регуляторного акта та потребує оприлюднення для громадського обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери та не зачіпає інтересів всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та потребує проведення аналізу впливу і послідовного відстеження його результативності згідно із статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта та Методикою відстеження результативності регуляторного акта, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року N 308.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови забезпечить впровадження єдиної державної системи електронного обліку деревини, встановить обов'язковість ведення електронного обліку деревини всіма постійними лісокористувачами, сприятиме відкритості і прозорості ринку лісоматеріалів, а також зменшенню обігу незаконно заготовленої деревини.


Перший заступник Міністра
аграрної політики та
продовольства України                                       М. Мартинюк




* * *


АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення електронного обліку деревини"


I. Визначення проблеми

На сьогодні, внаслідок недосконалості обліку лісових ресурсів та механізму підтвердження походження деревини, відсутності єдиної державної системи щодо збирання, накопичення, обробки та надання інформації про походження, заготівлю та реалізацію лісоматеріалів на всіх етапах їх обліку постійними лісокористувачами, у лісовому секторі існує явище нелегальної вирубки лісів та тіньового обігу лісоматеріалів. Продаж нелегально заготовленої деревини здійснюється на підставі підроблених товаросупровідних документів, що призводить до збільшення обсягів вчинення правопорушень, які містять ознаки кримінальних злочинів.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1090-р "Про схвалення Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини" схвалено Концепцію створення єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - Концепція), яка була спрямована на розв'язання проблеми незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини шляхом створення єдиної державної системи електронного обліку деревини.

З метою реалізації Концепції, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2009 року N 1408-р "Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини" затверджено план заходів щодо реалізації Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - план заходів), в якому було передбачено етапи реалізації відповідних заходів.

На виконання зазначеного пропонується впровадити спеціалізоване програмне забезпечення що дозволить здійснювати автоматизований електронний облік лісоматеріалів та території де здійснюється заготівля та реалізацію деревини.

На сьогодні саме єдина державна система електронного обліку стане дієвим інструментом, який дозволяє державі відстежувати походження деревини від моменту заготівлі до реалізації за межі України і тим самим унеможливлюється обіг деревини невідомого (сумнівного) походження.

Окрім цього, від впровадження єдиної державної системи електронного обліку очікується отримання значного внутрішнього ефекту для підприємства, яке безпосередньо здійснює використання земельної лісової ділянки та/або здійснює заготівлю лісоматеріалів: у автоматизації обліку, скороченні витрати робочого часу на 15 %, підвищенні якості управлінських рішень, покращення практики ведення діловодства, бухгалтерського обліку.

Додатково, наявність такої системи відповідатиме вимогам Регламенту ЄС "Про зобов'язання операторів, які розташовують лісоматеріали та продукцію з деревини на ринку" від 20.10.2010 року N 995/2010.

Тому, зазначені проблеми пропонується розв'язати шляхом встановлення обов'язковості ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини, яка буде охоплювати всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини в Україні, шляхом прийняття регуляторного акта.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни
-
+
Держава
+
-
Суб'єкти господарювання
+
-
У тому числі суб'єкти малого підприємництва
+
-
Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття регуляторного акта, є важливою і не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки, лісові ресурси є власністю українського народу відповідно до Конституції України. Таким чином, лише органи державної влади, можуть приймати суверенні рішення, щодо управління лісовими ресурсами в Україні.

II. Цілі державного регулювання
Проект акта спрямований на розв'язання проблеми, визначеної у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Прийняття проекту акта ліквідує проблему тіньового обігу деревини в Україні.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи
Опис альтернативи
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Такий спосіб не забезпечує зменшення або усунення ризиків здійснення незаконних вирубок та існування тіньового ринку деревини. Відсутність єдиної державної системи електронного обліку деревини, загальнообов'язкової для всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини зберігає ризики потрапляння на ринки деревини нелегально заготовлених лісоматеріалів, що призводить до втрат державного лісового фонду та нанесення збитків державі.
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не відповідає вимогам Європейського Союзу щодо функціонування систем моніторингу руху деревини, зокрема Регламенту ЄС "Про зобов'язання операторів, які розташовують лісоматеріали та продукцію з деревини на ринку" від 20.10.2010 року N 995/2010.
Корупційні ризики (підробка дозвільних та первинних документів)
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість створення в Україні ефективної системи підтвердження законності походження лісоматеріалів на всіх етапах обігу на території України. Така система охопить всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини, дозволить суттєво зменшити ризики здійснення незаконних рубок та мінімізує існування тіньового ринку деревини в Україні.


2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(27 % території лісового фонду (близько 3 млн. куб. м лісоматеріалів щорічної заготівлі лісоматеріалів) не охоплено єдиною державною системою електронного обліку деревини, існує ризик потрапляння на ринок незаконно заготовлених лісоматеріалів, відсутній дієвий механізм обміну інформацію між ЦОВВ щодо перевірки законності походження лісоматеріалів).
Витрати на: відшкодування шкоди, завданої незаконними вирубками, що покладається на державні лісогосподарські підприємства;
на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалий цикл виробництва), інтенсивне та нераціональне використання лісових ресурсів.
Недоотримання державою податків, внаслідок реалізації деревини, лісоматеріалів незаконного походження, на тіньовому ринку.
Витрати пов'язані із контролем співробітниками Держлісагенства та його територіальними органами складають 20488 грн.
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні.
Потребує значних трудових затрат та витрат на матеріально-технічне забезпечення, в тому числі з Державного бюджету України.
Альтернатива 3Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Зменшення витрат на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалого циклу виробництва), інтенсивного та нераціонального використання лісових ресурсів,
Зменшення ризиків вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини шляхом автоматизації збирання та відстеження інформації про походження лісоматеріалів, їх заготівлю та реалізацію, посилення відповідальності посадових осіб на лісозаготівлях.
Зменшення обсягів бюджетних (адміністративних) витрат на здійснення контролю посадовими за походженням та внутрішнім обігом деревини в країні на 15 %.
Зменшення затрат часу на обробку інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні на 15 %.
Збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів шляхом поступового зменшення обсягу тіньового ринку деревини в Україні на 25 %.
Наблизить державне регулювання в цій сфері до вимог Європейського Союзу, а саме Регламенту ЄС "Про зобов'язання операторів, які розташовують лісоматеріали та продукцію з деревини на ринку" від 20.10.2010 року N 995/2010. Згідно з яким, заборонено розміщення на ринку ЄС незаконно заготовленої деревини і продукції з неї. При цьому, усі імпортери лісоматеріалів у країнах ЄС (оператори) мають запровадити систему контролю законності походження деревини.
Витрати на функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини забезпечуються за рахунок власних коштів постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини та інших джерел не заборонених чинним законодавством.


Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник
Великі
Середні
Малі
Мікро
Разом
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання (з основним видом діяльності згідно КВЕД "02.20", одиниць
-
-
619
-
619
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
-
-
100 %
-
100 %


Вимоги регулювання стосуватимуться лише постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини. Відповідно до критеріїв визначення розміру підприємств в Україні, як встановлені ст. 55 Господарського кодексу України, всі постійні лісокористувачі, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини відносяться до суб'єктів малого підприємництва.

Разом з тим, кількість підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України та на момент запровадження регулювання підключені до ЕОД, складає 270 од. (якими заготовлюється щороку 16,0 млн куб. м деревини або 83 % від всього обсягу заготівлі).

З моменту запровадження регулювання, постійні лісокористувачі будуть нести витрати лише за технічне обслуговування системи в залежності від підключення ПК - персональних комп'ютерів, (відповідно до договорів про технічне обслуговування системи, вартість обслуговування 1 ПК у рік - 4500 грн включаючи вартість навчання працівників), закупівлю бирок, та витратні матеріали на обслуговування системи (термопапір та Інтернет).

Довідково: в середньому один постійний лісокористувач використовує в роботі до 3 ПК, в залежності від об'ємів заготівлі деревини, та адміністративної території її заготівлі).

Тому в результаті запровадження регулювання, витрати 270 постійних лісокористувачів Держлісагентства будуть лише за технічне обслуговування системи (4500 грн * 270 од * 3 ПК) в сумі 3645000 грн, та закупівлю бирок (1.5 грн * 270 од * 40000 бирок) в сумі 16200000 грн, термопапір (9 грн * 270 од * 200 штук) в сумі 486000 грн. Вищезазначені витрати постійних лісокористувачів не будуть нести додаткове навантаження.

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(неконтрольований ринок лісоматеріалів призводить до втрат лісового фонду України, а також збитків суб'єктів господарювання)
На відшкодування збитків, завданих незаконними рубками, збитки понесені від простою реалізованої лісоматеріалів через перевірку фактів вчинення корупційних правопорушень
Альтернатива 2Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні
(ризик помилок при здійсненні ручної фіксації інформації, неможливість відстеження процесів заготівлі та реалізації лісоматеріалів)
На матеріально-технічне забезпечення, збитки від простою реалізованих лісоматеріалів через допущені помилки.
Прогнозні витрати на рік для одного малого суб'єкта господарювання складатимуть -360000 грн.
Прогнозні показники витрат суб'єктів господарювання загалом складатимуть 125640000 грн.
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Забезпечить підвищення продуктивності постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини за рахунок автоматизації процесів, пов'язаних зі здійсненням лісогосподарської діяльності.
Дозволить суб'єктам господарювання в режимі реального часу спостерігати за інформацією щодо походження заготівлі та реалізації лісоматеріалів на всій території України
На функціонування системи електронного обліку деревини, прогнозні витрати на перший рік для одного малого суб'єкта господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) складатимуть 346337 грн.
Прогнозні витрати за п'ять років для одного малого суб'єкта господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) складатимуть 665537 грн.
Витрати суб'єктів господарювання, постійних лісокористувачів, що здійснюють заготівлю та реалізацію деревини (270 од.), що вже підключені до системи ЕДО складає 20331000 грн за один рік. За п'ять років, сума складає 101655000 грн.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
4
Зазначений спосіб дозволяє врегулювати відносини, пов'язані з обігом деревини на території України, а також дозволить поширювати інформацію про її походження на засадах відкритості та прозорості, що дозволить державі відстежувати походження деревини від моменту заготівлі до реалізації за межі України і тим самим унеможливлюється обіг деревини невідомого (сумнівного) походження в інших 349 постійних лісокористувачів, що не входять до сфери управління Держлісагенства, які здійснюють заготівлю та реалізації деревини (17 %).
Ця альтернатива сприятиме наближенню нашого законодавства до вимог ЄС, в аспекті прозорості обігу деревини. Регламент N 995/2010 встановлює чіткі правила обігу деревини.
Окрім вищенаведеного, єдина державна система електронного обліку має значний внутрішній ефект для підприємства, яке безпосередньо здійснює електронний облік деревини, який полягає у автоматизації обліку, скорочує витрати робочого часу на 15 %, підвищенні якості управлінських рішень, покращення практики ведення діловодства, бухгалтерського обліку.
Крім того, запровадження системи ЕОД
 зменшить затрати часу посадовими особами Держлісагентства та його територіальних органів пов'язаних з обробкою інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні на 15 %.
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
2
Діюча система маркування та обліку деревини охоплює лише частину постійних лісокористувачів і не поширюється на всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини що здійснюють лісогосподарську діяльність на території України, що не дозволяє повною мірою відстежити законність походження деревини та подальшого її руху на території України. При збереженні ситуації без змін, показник незаконного обігу деревини (1,5 млн м3) залишиться на такому ж рівні, і ризики незаконного обігу деревини можуть зростати.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
1
Відсутність електронного обліку деревини призведе до збільшення випадків вчинення незаконних рубок та зростання корупційної складової в лісовій галузі, а також зростання тіньового ринку деревини.

Рейтинг результативності
Вигоди (підсумок)
Витрати (підсумок)
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Для держави.Можливість спостереження в режимі реального часу за інформацією щодо походження заготівлі та реалізації деревини на всій території України.
Зменшення ризику вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини.
Збільшення рівня надходжень до бюджетів всіх рівнів на 25 %.
Охоплення всіх постійних лісокористувачів малих суб'єктів господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) на території України.
Наближення державного регулювання до вимог Європейського Союзу.
Зменшення витрат часу посадовими особами Держлісагентства та його територіальних органів пов'язаних з обробкою інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні на 15 %.
Для суб'єктів господарювання.Підвищення продуктивності постійних лісокористувачів - малих суб'єктів господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД).
Для держави.Витрати на адміністрування регуляторного акта Держлісагенства складатиме 17799 гривень на рік на 349 од. суб'єктів господарювання, постійних лісокористувачів, що здійснюють заготівлю та реалізацію деревини, які ще не підключені до системи ЕОД.
Для суб'єктів господарювання.Витрати за рік для одного малого суб'єкта господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) складатимуть 346337 грн.Прогнозні витрати за п'ять років для одного малого суб'єкта господарювання складатимуть 665537 грн.Прогнозні показники витрат у перший рік регулювання для суб'єктів господарювання загалом складатимуть 120871613 грн.Прогнозні показники витрат за п'ять років регулювання для суб'єктів господарювання загалом складатимуть 232272413 грн.
Даний спосіб повністю відповідає вимогам сучасності та сприятиме переходу стандартів обігу деревини на більш продуктивний та прозорий рівень.
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(не вся деревина охоплюється державним регулюванням, неконтрольований ринок деревини призводить до втрат лісового фонду України, а також збитків суб'єктів господарювання)
Витрати на відшкодування постійними лісокористувачами шкоди, завданої незаконними рубками, а також витрати держави та постійних лісокористувачі, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалий цикл виробництва).
Не забезпечить зменшення або усунення ризиків вчинення незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини, буде продовжувати призводити до втрат лісового фонду України та нанесення збитків державі.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні
Потребує значних витрат на матеріально-технічне забезпечення, в тому числі з Державного бюджету України.
Не відповідає вимогам ЄС щодо функціонування систем моніторингу руху деревини.
Рейтинг
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Повністю відповідає вимогам сучасності та сприятиме переходу стандартів обігу деревини на більш продуктивний та прозорий рівень. Наблизить їх до вимог ЄС. Дозволить охопити всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини на території України. Дозволить зменшити ризики вчинення незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини в Україні, зменшить ризик вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини.
Ця альтернатива сприятиме наближенню нашого законодавства до вимог ЄС, в аспекті прозорості обігу деревини. Регламент N 995/2010 встановлює чіткі правила обігу деревини.
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не забезпечує зменшення або усунення ризиків вчинення незаконних вирубок та існування тіньового ринку деревини, призводить до значних втрат лісового фонду України та нанесення збитків державі.
Зовнішні чинники відсутні.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не відповідає вимогам Європейського Союзу щодо функціонування систем моніторингу руху деревини, вигоди відсутні. Вимагає значних витрат, оскільки витрати суб'єктів господарювання - постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини при веденні обліку на основі паперового документообігу, за п'ять років, складатимуть 628200000 грн.
Зовнішні чинники відсутні.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми
Для розв'язання проблеми пропонується:

впровадити загальнообов'язкову систему електронного обліку деревини;

забезпечити функціонування системи електронного обліку деревини;

забезпечити чітку регламентацію дій щодо електронного обліку деревини, маркування деревини та встановлення правових засад функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини в цілому.

забезпечити внесення постійними лісокористувачами, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини інформації щодо: лісосічного фонду, дозвільних документів на підставі яких здійснюється заготівля лісоматеріалів і ялинок новорічних, походження лісоматеріалів і ялинок новорічних, породи лісоматеріалів, їх кількісних, якісних характеристик та призначення, часових показників здійснення операцій з лісоматеріалами тощо, договорів, укладених з метою реалізації деревини тощо.

Додержання вимог регуляторного акта не потребуватиме запровадження окремого державного нагляду та контролю.

Крім того, для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи як: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом оприлюднення його в засобах масової інформації, мережі Інтернет та проведення територіальними органами Держлісагентства; інформаційно-роз'яснювальної роботи.

Заходи, які необхідно здійснити суб'єктам господарювання:

1. провести навчання відповідального персоналу щодо виконання вимог регулювання;

2. переглянути внутрішні операційні та управлінські процеси для забезпечення виконання вимог регулювання із закріпленням таких рішень в внутрішніх документах постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини;

3. передбачити в планах необхідні матеріальні та фінансові ресурси, в залежності від потреб суб'єкта господарювання на виконання вимог регулювання.

Прийняття проекту постанови дасть можливість захистити державні інтереси в лісовій галузі, інтереси суб'єктів господарювання - учасників ринку обігу лісової продукції, підвищить рівень довіри громадян до працівників лісової галузі та покращить імідж держави на міжнародній арені.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Постійні лісокористувачі, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини несуть матеріальні затрати на функціонування системи електронного обліку деревини за рахунок власних коштів.

Впровадження такого Державного регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Витрати великих суб'єктів господарювання та органів виконавчої влади не передбачаються, а тому зазначені розрахунки витрат згідно додатка 2 та додатка 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не проводились.

Розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для суб'єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта викладений у додатку 1 до Аналізу регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення електронного обліку деревини".

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, оскільки він регулює відносини, які мають пролонгований характер.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів чи законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект регуляторного акта.

Термін набрання чинності регуляторним актом - відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Виходячи з цілей державного регулювання, визначеної у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних із дією акта - прогнозується збільшення на 15 %.

2. Кількість суб'єктів господарювання на яких поширюється дія акта - 619 малих суб'єктів господарювання (КВЕД 02.20).

3. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта - високий, оскільки повідомлення про оприлюднення, проекта акту та аналіз регуляторного впливу акта розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики. у розділі "Регуляторна політика", підрозділ "Проекти регуляторних актів".

4. Розмір коштів і час, що витрачатимуть суб'єкти господарювання, постійні лісокористувачі, що не підключені до системи ЕОД, пов'язані з виконанням вимог акта:

1) час, що необхідно буде витратити одному суб'єкту господарювання для виконання вимог акта - орієнтовно 168 годин на процедуру організації виконання вимог регулювання;

2) кошти, які необхідно буде витратити одному суб'єкту господарювання для виконання вимог акта - орієнтовно 346 337 грн на придбання необхідного обладнання та процедуру організації виконання вимог регулювання;

3) очікуваний розмір коштів, що витрачатимуть суб'єкти господарювання лише за технічне обслуговування системи (4500 грн * 270 од * 3 ПК) в сумі 3645000 грн, та закупівлю бирок (1.5 грн * 270 од * 40000 бирок) в сумі 16200000 грн, термопапір (9 грн * 270 од * 200 штук) в сумі 486000 грн.

5. Орієнтовна кількість підприємств лісогосподарської діяльності, які будуть підключені до системи електронного обліку деревини - орієнтовно 349 одиниць.

6. Зменшення випадків незаконної вирубки лісу - орієнтовно на 20 %.

7. Зменшення заподіяної шкоди державі від незаконної вирубки лісу - орієнтовно на 20 %.

8. Зменшення обсягів бюджетних (адміністративних) витрат на 10 % пов'язаних із здійсненням контролю посадовими особами Держлісагентства та його територіальними органами за походженням та внутрішнім обігом деревини в країні.

9. Зменшення затрат часу пов'язаного з обробкою інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні, на 15 %.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проекту постанови та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через один рік з дня набрання ним чинності шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня конання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено внесення відповідних змін.

Метод проведення відстеження результативності - статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності - статистичні.

Для відстеження результативності, будуть використовуватися дані, отримані за результатами перевірок, проведених структурними підрозділами Держлісагентства та його територіальними органами.

Перший заступник Міністра
аграрної політики та
продовольства України                                                    М. Мартинюк

Всеукраїнські збори Профспілки лісового господарства. ВІДЕО

Сюжет на каналі 112-Україна 23 листопада 2017 року о 18:15










***

Позиція профспілки у зв'язку із схваленням Кабміном Стратегії реформування лісового господарства на період до 2022 року

РЕЗОЛЮЦІЯ “ЩОДО ПОЗИЦІЇ ПРОФСПІЛКИ У ЗВ'ЯЗКУ ІЗ СХВАЛЕННЯМ КМУ СТРАТЕГІЇ РЕФОРМУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА НА ПЕРІОД ДО 2022 РОКУ” Протягом всього періоду своєї діяльності Профспілка працівників лісового господарства України стоїть на позиції забезпечення захисту трудових...


Профспілка лісової галузі закликала не допустити створення єдиного підприємства-монополіста



Відбулися всеукраїнські збори профспілки лісового господарства щодо схвалення Урядом Стратегії реформування лісової галузі.

У процесі реформування лісового господарства має бути забезпечена прозорість створення відповідної Стратегії та закладені основні принципи розвитку галузі.

Про це йдеться у Резолюції та зверненні до керівництва держави Всеукраїнських зборів профспілкового активу лісогосподарської галузі, – повідомляє Апостроф.

За словами Голови Профспілки Степана Кривов’язого, у Стратегії реформування обов’язково необхідно передбачити фінансування лісогосподарських заходів. «За декілька останніх років в галузі поступово назріває соціальна катастрофа, яка стала результатом відсутності фінансування. Йде масове звільнення працівників у лісгоспах на Півдні та Сході країни, адже ці регіони завжди були дотаційними з держбюджету. А для подальшого розвитку необхідне створення окремого фонду для фінансування. Це, зокрема, передбачено і в Указі Президента», – зазначив він.

Також Степан Кривов’язий звернув увагу на те, що Стратегія має бути обговорена і погодження з профспілкою, громадськістю та всіма зацікавленими сторонами.

«Ми виступаємо категорично проти передачі лісів у концесію. Адже це може спричинити масову вирубку. Абсолютно неприйнятним є створення єдиного господарюючого суб’єкту, такого собі монополіста, що призведе до ліквідації лісгоспів. Такі ідеї породжуються від бажання приватизувати українські ліси. І це прямо суперечить процесу децентралізації – всі зароблені кошти будуть йти в центр, а місцеві бюджети залишаться ні з чим. Ці застереження необхідно передбачити в Стратегії реформування. Жодного таємного прийняття невідомої Стратегії ми не допустимо», – наголосив керівник профспілки.

У свою чергу, заступник Голови Державного агентства лісових ресурсів Володимир Бондар зазначив, що його відомство відкрите до обговорення та підтримки пропозицій профспілки.

«Робоча група з фахівців, експертів, науковців розробила проект Стратегії. У ньому передбачені відповідні запобіжники та заходи розвитку лісової галузі. Для Держлісагентства є пріоритетом збільшення лісистості України, ефективна боротьба з незаконними рубками та сталий розвиток. Поруч з цим, в проекті Стратегії закладена інституційна реформа, яка дозволить роз’єднати господарюючу та контролюючу функції, створити ефективну модель державного управління лісами та зберегти висококваліфікованих працівників», – підкреслив Володимир Бондар.

Нагадаємо, що раніше Європейська Бізнес Асоціація наполягала на прозорому реформуванні лісової галузі.

23/11/2017 - 14:22


https://informator.news/profspilka-lisovoji-haluzi-zaklykala-ne-dopustyty-stvorennya-jedynoho-pidpryjemstva-monopolista/


***


Позиція профспілки у зв'язку із схваленням Кабміном Стратегії реформування лісового господарства на період до 2022 року

РЕЗОЛЮЦІЯ “ЩОДО ПОЗИЦІЇ ПРОФСПІЛКИ У ЗВ'ЯЗКУ ІЗ СХВАЛЕННЯМ КМУ СТРАТЕГІЇ РЕФОРМУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА НА ПЕРІОД ДО 2022 РОКУ” Протягом всього періоду своєї діяльності Профспілка працівників лісового господарства України стоїть на позиції забезпечення захисту трудових...


Кількість незаконних рубок зросте. Уряд просуває ідею централізації лісової галузі – експерт



Йдеться про створення на національному рівні нового володаря усіх державних за власністю лісів. При цьому ніхто не вів дискусію, а що ж криється за ліквідацією усіх лісогосподарських підприємств із одночаснимстворенням Стратегії сталого розвитку та інституційного реформування лісового господарства України на період 2017 – 2020 рр.? А відповідь Вам дасть будь-хто, хто причетний до лісової галузі, та про це згодом.

Як «закалялась сталь»
Минулого року суперечки навколо неефективного чи «неефективного» лісового господарства не побачив хіба той, хто принципово не бачить медійних повідомлень. Відеоряди зі зрубаними лісосіками, подекуди лисі карпатські хребти навряд чи залишили кого байдужим.

Попри наявність низки великих проблем у галузі, і в тому числі дійсно втрату керівництва процесами, та формування цілих незаконних кластерів від правоохоронних органів до тих, хто зобов'язаний опікуватися, а не красти ліс, масштаб висвітлення у ЗМІ незаконних рубок, та кількість матеріалів на цю тему дійсно вийшли вражаючими.

І вже тоді можна було розгледіти обриси інформаційної операції, зміст якої у просуванні ідеї «Лісова галузь працює (читай керується) неефективно, незадовільно і її слід реформувати (реорганізувати, ліквідувати)». Так чи інакше, інформаційне тло вийшло сформованим – галузь у кризі і щось слід негайно робити. Відповідь хоч і дещо забарилася, та з'явилася на поверхні власне опісля засідання КМУ 15.11.2017 року.

Читайте також: На заході України готується масштабна вирубка лісу заради курорту: активісти просять про допомогу

Про реальні проблеми лісової галузі
Якщо вийти за межі обивательського розуміння що таке ліс, чи то пак малюнку – «нехай ото рясно ліс зеленіє всюди і нічого його рубати», то маємо почати ось з чого. Для того, щоб ліс «рясно зеленів усюди», необхідно:
  • виростити належну по клімату та інших умовах культуру для посадки;
  • провести посадку з усіма необхідними заходами догляду;
  • доглядати, проріджувати, проводити санітарні чистки;
  • оберігати від зазіхань у вигляді незаконних рубок;
  • зрубати, вивезти на переробку;
  • продати і за виручений ефект забезпечити весь цикл з самого початку.

Враховуючи, що всі 6 пунктів тягнуться зазвичай від 60 до 120 років, лісове господарство є достатньо вразливим для будь-яких управлінських ноу-хау, бо розірвати цей цикл із метою одномоментної вигоди дуже просто.

А тепер до головних проблем вищеозначеного циклу. Попри весь скепсис, незаконні рубки на сьогодні є не найголовнішою проблемою для лісової галузі (читайте для того, щоб «ліс рясно зеленів усюди»).

Не претендуючи на оригінальність, автор, як випускник у минулому ректора Лісотехнічного університету, розмістив би проблеми лісової галузі України у такому порядку:

1) реагування на виклики зміни клімату/неправильного господарювання у 50-70 роках у вигляді всихання лісів;

2) неналежне фінансування лісової галузі;

3) незаконні рубки.

Щодо пункту 1. Свідомий, що кілька тез, що характеризують стан проблеми багатьом не сподобаються, та все ж. Нам слід невідкладно змінювати все: від санітарних норм, правил рубок до виробничих лісопереробних потужностей, інакше замість зеленого лісу матимемо ліс жовтий і то не на рівні 10% у Карпатах та Поліській зоні, а значно більше. Природа не чекатиме наших рішень щодо термінового збільшення обсягів рубань, а вирубувати величезні лісові площі, що ось-ось вразить короїд, треба, і то негайно. А на їх місці слід садити нові, стійкіші до природніх факторів корінні культури з високою приживлюваністю. Інакше – сухі патики замінять назавжди величезні простори від Полісся до Карпатських гір.

Для виходу з ситуації потрібна не тільки політична воля, а й тисячі «круглих столів», роз'яснень громадськості для чого це роботи, нові лісорозсадники, нові екологічно ощадні технології і ще багато чого.

Щодо пункту 2. Весь ланцюжок/цикл описаний вище, розтягнутий на 60/120 років економічно виправдовує себе лише в кількох областях Полісся і Карпат. Більшість установ лісового господарства сходу й особливо півдня України виконують функцію збереження лісу в дуже непростих кліматичних умовах, котрі не порівняти навіть із територіями заповідання лісостепової зони. Сюди потрібні вкладення, про які чомусь старожили галузі забули ще з часів головування «ригів» в особі Віктора Сівця, що зараз переховується в Росії. На жаль, після Революції Гідності українські уряди дивляться на проблему лісової галузі в спосіб, власне якому присвячена стаття, забуваючи про необхідність збільшення вкладень. В умовах п.1 та загальноєвропейського курсу на заповідання, навіть успішні лісові області ось-ось потребуватимуть дотацію з державного бюджету, якої немає. Бо чого тим лісовикам платити, вони ж там собі нарубають і якось буде.

Щодо пункту 3. Усупереч сформованій уяві – це «явище» вражає до 1% лісових площ, а не до 10% як проблема викладена в пункті номер 1. Тобто, проблема є меншою на порядок. А ще – не недоброчесний лісник наодинці найбільший ворог лісу. Там, де створено «кластер»: «ліс – пилорама – модель незаконного збуту» криється проблема. У взаємодії з правоохоронними органами, звісно. Засобів боротьби і впливу тут багато, перший з яких – електронний облік деревини, здатний вирішити одразу 50% цього пункту. А ще слід розуміти, що добрі 10% цього пункту – це звичайні людські заробітки від того, що ніде більше працювати і якось слід годувати сім'ї.

Читайте також: Як зупинити лісоцид: дієвий досвід Еквадору. ФОТО

Що ж пропонується «Стратегією сталого розвитку та інституційного реформування лісового господарства України на період 2017 – 2020 рр.»

Наївно було б думати, що весь багатосторінковий документ, ухвалений КМУ в напівсекретному режимі, народився сам по собі. Очевидною є причетність відповідних груп впливу, зацікавлених у просуванні саме такої редакції документу і саме з такою правкою. Та автор залишить це поки «на потім». На ще один блог. А поки давайте розберемося: а чим допоможе створення нового суб’єкта господарювання, повноваження щодо управління корпоративними правами якого здійснюватиме КМУ для вирішення трьох проблем вище. Себто, пофантазуємо, що буде, якщо чиюсь мрію про ПАТ «Лісовий Нафтогаз» втілять у життя? Отже, стартуємо!

Чи готовий новостворений державний ПАТ «Лісовий Нафтогаз» боротися із всиханням лісів? Маю великий сумнів, що це буде його основним завданням.

Чи з'являться у новоствореного державного суб'єкта додаткові кошти на галузь? Та ні, оскільки саме зараз, як ніколи, потрібна стратегія Уряду на збільшення фінансування через документ, котрий називається бюджетом. А от новий суб'єкт точно не отримає більше грошей, аніж державний орган, уповноважений проводити політику в лісовій галузі. Зрештою, а навіщо ПАТ «Лісовий Нафтогаз» цікавитися, що там в лісах, приміром півдня, і давати туди кошти, на абсолютно неприбуткову справу?

І, нарешті, що буде з незаконними рубками і «кластерами»? Отут у мене точно є відповідь. Коли в усіх працівників лісової галузі поопускаються руки, бо майбутнє стане невідомим, переконаний, кількість незаконних рубок зросте. Смію запевнити, що як тільки лісник покине ліс, кількість браконьєрів з пилами там збільшиться на порядок.

Мої колеги багато пишуть про «перспективу» концесій – приміром блог Геннадія Москаля, голови Закарпатської ОДА. Хочу їх розчарувати – до цього не дійде. Новостворений ПАТ «Лісовий Нафтогаз» займатиметься підрахунком активів, переведенням працівників і т. д., а точно не кинеться одразу в концесію. Кількість управлінських проблем стане такою, що біля будинку Уряду надовго поселяться працівники лісгоспів, котрі донедавна мали серйозні соціальні гарантії (заробітна плата у лісовому господарстві на Львівщині – в десятці найвищих), а робота пробуксовуватиме настільки, що...

Прогноз...

Звичайно, цю аферу зупинять. Й інші суспільні групи, і vox populi, і багато інших чинників. Проте вищеозначені проблеми лісової галузі залишаться. Тому, можливо, не варто «валити» весь документ, а відповідальним особам за його просування слід просто ретельніше підійти до його редакції і внести зміни, котрі є реально потрібні для галузі? Скептикам скажу, що після наради за участі Президента в Івано-Франківську не відкидаю цей варіант.

Питання з ПАТ «Лісовий Нафтогаз” та його результатом (метою) у вигляді концесії слід однозначно відкласти у шухлядку і міцно-міцно її закрити. У будь-якому випадку всі три вищеозначені проблеми ніде не дінуться.

Було б також дуже корисним з управлінської точки зору перепідпорядкування Держлісагентства від МінАПК (до речі, майже немаю сумніву кому належить ідея з ПАТ «Лісовий Нафтогаз») до Міністерства екології. Насправді з вирішенням найбільш наболілих проблем слід поспішати і то якомога швидше – короїд не чекає, панове.

Олександр ГАНУЩИН

23.11.2017, 12:04 

Житомирянка викликала поліцію, коли побачила, що на околиці міста ріжуть ліс

22 листопада, гуляючи в лісі на околиці міста, житомирянка Ірина побачила, що якісь чоловіки вирізають дерева. Жінка запідозрила, що це несанкціонована вирубка лісу і викликала поліцію.

Про це вона повідомила Житомир.info телефоном.

«Я зараз знаходжуся на Богунії, вулиця Корабельна. Пишу заяву в поліцію. Чоловіки сказали, що ріжуть сухі дерева, але я бачила, що там навіть здорові ріжуть», – розказала житомирянка Ірина.

У прес-службі Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства Житомир.infoповідомили, що найближчим часом виїдуть туди, щоб з’ясувати всі обставини.

Пізніше телефоном житомирянка розказала, що представники ДП «Житомирський лісгосп» таки приїхали на Корабельну, але запевнили її – вирубка повністю законна і проводять її лісівники

«Приїхали лісівники та привезли фотокопію документу, що нібито там відбувається погоджена чистка лісу та суцільна чистка лісу. Будуть різати секторами. Сказали, що там частина сухого лісу, частина хворого. Я ж не можу перевірити – хворий він чи ні. Але факт в тому, що мене запросили на зустріч до керівника, де готові показати всі оригінали документів, в тому числі і висновки експертів, що цей ліс дійсно частково потрібно вирубати. Я піду на цю зустріч, підготуюся інформаційно. Поліція мою заяву прийняла, зареєструвала, будуть перевіряти. Вони також сказали, що навесні наступного року буде відбуватися засадження лісу, цих вирізаних ділянок. І тоді вони можуть запросити і мене, і журналістів, щоб я переконалася в цьому», – розказала жінка.

За словами головного лісничого ДП «Житомирський лісгосп» Сергія Дубницького, який виїздив на місце події, вирубку проводили лісівники Богунського лісництва. І вона була повністю законна.

«У нас є всі документи, талони, погодження з сільською радою. Ми все людині пояснили і показали. Це суцільна санітарна рубка, яка передбачає, що там хворих дерев більше, ніж живих. Їх повністю вирізають, а навесні садиться новий ліс. Ми, звісно, подякували цій жінці за те, що вона звернула увагу на ситуацію, але радимо у таких випадках спершу телефонувати до нас, а вже потім у поліцію», – повідомив лісничий.

Нагадаємо, при виявленні порушень, у Держлісагентстві просять повідомляти у поліцію або за телефоном «гарячої лінії» Держлісагентства: 0-800-604-473. Телефон «гарячої лінії» у Житомирській області +38 (0412) 22-47-58 або короткий номер 236.

Як повідомляв Житомир.info, законність рубок та легальність лісопродукції можна перевірити онлайн.



















Фото читачки







Житомир.info
23 Ноября, 2017 10:12

Повідомлення про проведення 23 листопада 2017 року засідання Громадської ради при Держлісагентстві


Засідання Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України відбудеться 23-го листопада 2017 р. (четвер) о 15-00 в приміщенні Держлісагентства (м. Київ, вул. Шота Руставелі, 9-а, 6-й поверх, кім.66).

Склад Громадської ради при Держлісагентстві України



1. Акименко В’ячеслав Іванович
Громадська організація «Екологічна безпека та контроль»
2. Бабич Роман Борисович
Благодійна організація «Інтерекоцентр»
3. Беренштейн Борис Леонідович
Асоціація «Союз бірж України»
4. Бірклє Олександр Олександрович
Громадська спілка «Народний порядок»
5. Величко Микола Васильович
Буковинське товариство природодослідників
6. Верхоляк Роман Богданович
ГО «Вектор права»
7. Волосянчук Роман Тарасович
ГО “Дунайсько-Карпатська Програма» (представник WWF в Україні)
8. Гаврилюк Олександр Іванович
Громадська організація «Асоціація деревообробників та лісозаготівельників Надвірнянського району»
9. Глоба Анатолій Павлович
Громадська організація «Антикорупційне бюро в Україні»
10.
Данилевич
Ігор Миронович
Громадська організація «Деревообробники та лісозаготівельники Тернопільської області»
11.
Данилова
Ніколь Вікторівна
Асоціація «Український Пелетний Союз»
12.
Дербаль
Юрій Юрійович
ГО «Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону «ФОРЗА»
13.
Деречинський
Руслан Йосипович
Асоціація «Всеукраїнська організація деревообробної промисловості»
14.
Дильов
Ігор Юрійович
Громадська організація «Волинська обласна асоціація захисту прав малого та середнього бізнесу «Бізнес – Волинь»
15.
Дорош
Володимир Ілліч
Всеукраїнська громадська організація «Інститут підтримки регуляторної реформи в Україні»
16.
Д’яченко
Олександр Петрович
Кіровоградське обласне Товариство лісівників
17.
Карпук
Анатолій Іванович
Адвокатське об’єднання «Адвокатське та ріелтерське об’єднання України»
18.
Качак
Юрій Степанович
ГО «Права справа Прикарпаття»
19.
Ковалець
Юрій Миколайович
Всеукраїнська громадська організація «Ніхто крім нас» в Чернівецькій області
20.
Ковальський
Анатолій Йосипович
Громадська організація «Кримський центр ділового та культурного співробітництва «Український дім»
21.
Когут
Микола Васильович
Громадська організація «Асоціація деревообробників та лісозаготівельників Львівщини»
22.
Кравець
Павло Васильович
Непідприємницьке товариство «Товариство лісової сертифікації»
23.
Кривов’язий
Степан Йосипович
Професійна спілка працівників лісового господарства

24.
Кузьменко
Євген Олександрович
Європейська Бізнес Асоціація
25.
Кунинець
Євген Павлович
Громадської спілки
«Асоціація відповідальних лісопромислових підприємств України»
26.
Ландін
Володимир Петрович
Радіобіологічне товариство України
27.
Лісничий
Костянтин Миколайович
ГО «Депутатський контроль»
28.
Литвинюк
Іван Ксенофонтович
Громадська спілка «Асоціація деревообробників Волині»
29.
Лицур
Ігор Миколайович
Громадська організація
«Срібна чайка»
30.
Лозицький
Валерій Григорович
Асоціація «Лісозаготівельних та деревообробних підприємств Чернігівської області «Чернігівлісдеревпром»
31.
Мазур
Ганна Михайлівна
Громадська організація
«Зелене партнерство»
32.
Максименко
Валентина Василівна
Видавничий дім “ЕКО-інформ»
33.
Марчук
Юрій Миколайович
Громадська організація «Незалежне експертне товариство»
34.
Масюк
Василь Володимирович
ТОВ «Редакція газети «Деревообробник»
35.
Маценко
Оксана Василівна
Всеукраїнська громадська організація «Жива планета»
36.
Маціборук
Павло Вікторович
Екологічна асоціація «Західне Полісся – заболочений край»
37.
Медведєв
Юрій Серафімович
Асоціація “Меблідеревпром»
38.
Мельник
Ігор Анатолійович
Українська асоціація деревообробного обладнання (УАДО)
39.
Мельник
Богдан Богданович
Громадська спілка «Івано-Франківське обласне об’єднання лісозаготівельних та лісопереробних підприємств»
40.
Мороз
Віра Іванівна
Львівська міська громадська екологічна організація «Екотерра»
41.
Мороз
Володимир Васильович
Громадська організація «Українське громадське об’єднання міжвідомчих комунікацій у сфері охорони навколишнього природного середовища е-Екологія»
42.
Никитюк
Юрій Андрійович
Українська екологічна асоціація «Зелений світ»
43.
Новицький
Василь Петрович
Всеукраїнська газета «Полювання та риболовля»
44.
Омельчук
Павло Петрович
Громадська організація «Волонтерська рада»
45.
Павлова
Катерина Миколаївна
Громадська організація «Центр юридичної допомоги постраждалим на Майдані»
46.
Писарчук
Наталія Анатоліївна
Львівське обласне об’єднання організацій роботодавців (Федерація роботодавців України)
47.
Попович
Андрій Іванович
Громадська спілка «Асоціація деревообробників Тячівщини»
48.
Приходько
Олег Миколайович
Всеукраїнська громадська організація «Громада рибалок України»
49.
Рущак
Олександр Васильович
Громадська організація «Правозахист-Україна»
50.
Савицький
Валентин Вікторович
Всеукраїнська громадська організація «Чиста хвиля»
51.
Саїн
Дмитро Олексійович
Чернівецька обласна громадська організація «Асоціація деревообробників Буковини»
52.
Скорий
Микола Андрійович
Всеукраїнська рада Українського товариства мисливців і рибалок (УТМР)
53.
Соболевський
Ігор Миколайович
Асоціація деревообробних підприємств Прикарпаття
54.
Стадник
Анатолій Петрович
Українське товариство охорони природи
Президія Всеукраїнської ради
55.
Сторчоус
Олег Віталійович
Екологічна асоціація «ЕКОСВІТ»
56.
Таращук
Марина Володимирівна
ГО «Українське ентомологічне товариство»
57.
Тимочко
Тетяна Валентинівна
Всеукраїнська екологічна ліга
58.
Федорійчук
Іван Іванович
ГФ «Козацька обласна варта»
59.
Фурдичко
Орест Іванович
Всеукраїнська громадська організація «Асоціація агроекологів України»
60.
Яворовський
Геннадій Леонідович
Всеукраїнська асоціація охорони та відтворення тваринного світу
61.
Яресько
Олександр Павлович
Товариство лісівників України

18.11.2016

dklg.kmu.gov.ua/forest/control/uk/publish/article?art_id=136963&cat_id=62668


http://dklg.kmu.gov.ua/forest/control/uk/publish/article?art_id=186185&cat_id=62668

22.11.2017

Екс-керівник Держкомзему Ірпеня може потрапити за грати на 6 років

Колишній очільник Держкомзему Ірпеня незаконно надав у власність громадян землі лісового фонду природного парку "Голосіївський" вартістю понад 26 млн грн

Про це повідомляє інформаційний портал "Моя Київщина" з посиланням на "Громада Приірпіння"

Ірпінським відділом Києво-Святошинської місцевої прокуратури затверджено та скеровано до суду обвинувальний акт відносно колишнього посадовця – зловживання владою або службовим становищем (ч. 2 ст. 364 КК України).

У ході досудового розслідування установлено, що екс-службовець, у період 2009 – 2010 років, достовірно розуміючи, що спірні земельні ділянки лісового фонду розташовані в межах земель м. Києва та до складу земель запасу селища Гостомель Київської області не входять, безпідставно підписав висновки про погодження проектів землеустрою щодо відведення у власність громадян земельних ділянок лісового фонду площею майже 7 га.

За вчинений злочин колишньому посадовцю загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 6 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років, зі штрафом від п’ятисот до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Нагадаю, указом Президента України від 01.05.2014 №446/2014 “Про зміну меж природного парку “Голосіївський” незаконно відведенні земельні ділянки лісового фонду увійшли до заказника природного парку “Голосіївський”.

23.11.2017, 9:05