ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

04 грудня 2017

Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини - проект

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від ______________ N _____
Київ

Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства аграрної політики та продовольства стосовно впровадження з 1 листопада 2017 р. пілотного проекту ведення щодо єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - пілотний проект).
2. Затвердити Порядок впровадження пілотного проекту із ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини, що додається.
3. Міністерству аграрної політики та продовольства відповідно до вимог, установлених Порядком, затвердженим цією постановою, забезпечити:
прийняття до 1 листопада 2017 р. нормативно-правових актів, необхідних для виконання цієї постанови;
подання до 1 травня 2018 р. Кабінетові Міністрів України звіту про результати впровадження пілотного проекту.
4. Центральним органам виконавчої влади привести у тримісячний строк свої нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.

Прем'єр-міністр України
В. ГРОЙСМАН

ПОРЯДОК
впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини

1. Цей Порядок визначає механізм впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
система електронного обліку деревини (далі - система) - єдина державна автоматизована інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку та захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини постійними лісокористувачами;
деревина - лісоматеріали, деревні хлисти та ялинки новорічні;
адміністратор системи (далі - адміністратор) - державне підприємство, яке не належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління іншими лісокористувачами та визначається на конкурсній основі в порядку встановленому Мінагрополітики, відповідальне за забезпечення функціонування, збирання, накопичення, обробку та захист інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини постійними лісокористувачами у системі, надання доступу до неї та яке не здійснює діяльності у сфері лісового господарства;
користувачі системи - державний орган, органи місцевого самоврядування, постійні лісокористувачі, юридичні особи та фізичні особи - підприємці, яким надано доступ до системи;
кишеньковий персональний комп'ютер - мобільний електронний термінал, оснащений модулями зв'язку і призначений для вводу та передачі до системи інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини постійними лісокористувачами у місцях її обліку;
мобільний принтер - спеціалізований пристрій для друку первинних і товаросупровідних документів у місцях обліку деревини;
бирка - уніфікований засіб маркування з номером та відповідним штрих-кодом для обліку деревини у системі.
3. Внесення інформації до системи є обов'язковим для всіх постійних лісокористувачів у разі здійснення заготівлі та реалізації деревини.
4. До системи вноситься інформація про:
спеціальні дозволи на використання лісових ресурсів;
породу, кількісні і якісні характеристики та призначення деревини;
договори щодо здійснення господарських операцій із заготівлі та реалізації деревини;
місця завантаження та пункти розвантаження деревини;
транспортний засіб, яким здійснюється транспортування деревини.
5. Способами обліку деревини є:
поколодний облік - занесення інформації щодо породи лісоматеріалів та деревних хлистів, їх кількісні, якісні характеристики та призначення окремого сортименту з прив'язкою до однієї бирки;
облік штабелями - занесення інформації про породи лісоматеріалів, їх кількісні, якісні характеристики та призначення сортиментів у штабелі з прив'язкою до однієї бирки;
облік за партіями - занесення інформації про породи лісоматеріалів та деревних хлистів, їх кількісні, якісні характеристики та призначення окремого сортименту в партії з прив'язкою до однієї бирки;
поштучний облік - занесення інформації про породи та якісні характеристики ялинок новорічних з прив'язкою до однієї бирки.
6. Держлісагентство:
є власником системи і програмних засобів, що входять до складу системи;
забезпечує функціонування системи;
здійснює узагальнення, проводить моніторинг та аналіз інформації про облік деревини;
забезпечує надання внесеної до системи інформації про походження, заготівлю та реалізацію деревини;
забезпечує обмін інформацією з правоохоронними органами;
погоджує технічне завдання до системи.
7. Територіальний орган Держлісагентства:
забезпечує проведення моніторингу ведення електронного обліку деревини постійними лісокористувачами;
формує звіти та інформаційно-аналітичні матеріали згідно з внесеною до системи інформацією;
проводить перевірку відповідності внесеної постійними лісокористувачами інформації.
8. Постійний лісокористувач:
укладає з адміністратором договір щодо надання доступу до системи та договір про технічне обслуговування системи;
здійснює придбання необхідних технічних засобів для функціонування системи;
за допомогою кишенькового персонального комп'ютера вносить до системи інформацію про облік заготовленої деревини згідно з пунктом 5 цього Порядку;
формує первинні та товаросупровідні документи з їх подальшим друком мобільним принтером.
9. Адміністратор:
забезпечує впровадження системи;
розробляє та затверджує технічне завдання до системи;
надає користувачам системи захищений доступ до системи;
забезпечує зберігання та захист інформації, яка обробляється у системі;
укладає з користувачами системи договір щодо надання доступу до системи та договір про технічне обслуговування системи;
встановлює щомісячну плату за надання доступу до системи та за її технічне обслуговування з урахуванням кількості підключених кишенькових персональних комп'ютерів;
забезпечує інформаційно-консультативне супроводження користувачів системи;
здійснює інші заходи, пов'язані з технічним функціонуванням системи.
10. Адміністратор надає захищений доступ до системи:
державним органам та органам місцевого самоврядування - у межах їх юрисдикції та повноважень;
постійним лісокористувачам - у межах внесеної ними інформації;
юридичним особам і фізичним особам - підприємцям - у межах інформації щодо такої особи.
11. Фінансове забезпечення функціонування системи здійснюється за рахунок плати за користування нею, що справляється відповідно до укладених договорів, та інших не заборонених законодавством джерел. Кошти, що надходять як плата за користування системою, спрямовуються на розроблення, забезпечення функціонування та розвитку системи.
12. Обмін інформацією в системі здійснюється з використанням Інтернету.

* * *

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Створення Єдиної державної системи електронного обліку деревини здійснюється відповідно до Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1090-р.
Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини" (далі - проект постанови) розроблено з метою впровадження єдиного підходу до функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, забезпечення ефективного моніторингу за використанням деревини, врегулювання обліку заготовлених лісоматеріалів та недопущення ситуації, за якої учасник ринку одночасно є адміністратором системи електронного обліку деревини та власником системи обліку.

2. Мета і шляхи її досягнення

Прийняття проекту постанови забезпечить впровадження єдиного підходу до функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини, встановить обов'язковість ведення електронного обліку деревини всіма постійними лісокористувачами, сприятиме відкритості і прозорості ринку лісоматеріалів, а також зменшенню обігу незаконно заготовленої деревини.

3. Правові аспекти

Правовідносини у цій сфері регулюються Лісовим кодексом України, Концепцією створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1090-р, Планом заходів щодо реалізації Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини, схваленим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2009 року N 1408-р.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не передбачає залучення коштів Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження із Міністерством оборони України, Міністерством фінансів України, Державною регуляторною службою України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Антимонопольним комітетом України, Міністерством юстиції України та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови є проектом регуляторного акта та потребує оприлюднення для громадського обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери та не зачіпає інтересів всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та потребує проведення аналізу впливу і послідовного відстеження його результативності згідно із статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта та Методикою відстеження результативності регуляторного акта, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року N 308.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови забезпечить впровадження єдиної державної системи електронного обліку деревини, встановить обов'язковість ведення електронного обліку деревини всіма постійними лісокористувачами, сприятиме відкритості і прозорості ринку лісоматеріалів, а також зменшенню обігу незаконно заготовленої деревини.
  
Перший заступник Міністра
аграрної політики та
продовольства України
М. Мартинюк

* * *

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини"

I. Визначення проблеми

На сьогодні, внаслідок недосконалості обліку лісових ресурсів та механізму підтвердження походження деревини, відсутності єдиної державної системи щодо збирання, накопичення, обробки та надання інформації про походження, заготівлю та реалізацію лісоматеріалів на всіх етапах їх обліку постійними лісокористувачами, у лісовому секторі існує явище нелегальної вирубки лісів та тіньового обігу лісоматеріалів. Продаж нелегально заготовленої деревини здійснюється на підставі підроблених товаросупровідних документів, що призводить до збільшення обсягів вчинення правопорушень, які містять ознаки кримінальних злочинів.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1090-р "Про схвалення Концепції створення єдиної державної системи електронного обліку деревини" схвалено Концепцію створення єдиної державної системи електронного обліку деревини (далі - Концепція), яка була спрямована на розв'язання проблеми незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини шляхом створення єдиної державної системи електронного обліку деревини.
На виконання зазначеного пропонується впровадити спеціалізоване програмне забезпечення що дозволить здійснювати автоматизований електронний облік лісоматеріалів та території де здійснюється заготівля та реалізацію деревини.
На сьогодні саме єдина державна система електронного обліку стане дієвим інструментом, який дозволяє державі відстежувати походження деревини від моменту заготівлі до реалізації за межі України і тим самим унеможливлюється обіг деревини невідомого (сумнівного) походження.
Окрім цього, від впровадження єдиної державної системи електронного обліку очікується отримання значного внутрішнього ефекту для підприємства, яке безпосередньо здійснює використання земельної лісової ділянки та/або здійснює заготівлю лісоматеріалів: у автоматизації обліку, скороченні витрати робочого часу на 15 %, підвищенні якості управлінських рішень, покращення практики ведення діловодства, бухгалтерського обліку.
Додатково, наявність такої системи відповідатиме вимогам Регламенту ЄС "Про зобов'язання операторів, які розташовують лісоматеріали та продукцію з деревини на ринку" від 20.10.2010 року N 995/2010.
Тому, зазначені проблеми пропонується розв'язати шляхом встановлення обов'язковості ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини, яка буде охоплювати всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини в Україні, шляхом прийняття регуляторного акта.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни
-
+
Держава
+
-
Суб'єкти господарювання
+
-
У тому числі суб'єкти малого підприємництва
+
-
Проблема, яку пропонується врегулювати в результаті прийняття регуляторного акта, є важливою і не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки, лісові ресурси є власністю українського народу відповідно до Конституції України. Таким чином, лише органи державної влади, можуть приймати суверенні рішення, щодо управління лісовими ресурсами в Україні.

II Цілі державного регулювання

Проект акта спрямований на розв'язання проблеми, визначеної у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Прийняття проекту акта ліквідує проблему тіньового обігу деревини в Україні.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи
Опис альтернативи
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Такий спосіб не забезпечує зменшення або усунення ризиків здійснення незаконних вирубок та існування тіньового ринку деревини. Відсутність єдиної державної системи електронного обліку деревини, загальнообов'язкової для всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини зберігає ризики потрапляння на ринки деревини нелегально заготовлених лісоматеріалів, що призводить до втрат державного лісового фонду та нанесення збитків державі.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не відповідає вимогам Європейського Союзу щодо функціонування систем моніторингу руху деревини, зокрема Регламенту ЄС "Про зобов'язання операторів, які розташовують лісоматеріали та продукцію з деревини на ринку" від 20.10.2010 року N 995/2010.
Корупційні ризики (підробка дозвільних та первинних документів).
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість створення в Україні ефективної системи підтвердження законності походження лісоматеріалів на всіх етапах обігу на території України. Така система охопить всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини, дозволить суттєво зменшити ризики здійснення незаконних рубок та мінімізує існування тіньового ринку деревини в Україні.
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(27 % території лісового фонду (близько 3 млн. куб. м лісоматеріалів щорічної заготівлі лісоматеріалів) не охоплено єдиною державною системою електронного обліку деревини, існує ризик потрапляння на ринок незаконно заготовлених лісоматеріалів, відсутній дієвий механізм обміну інформацію між ЦОВВ щодо перевірки законності походження лісоматеріалів).
Витрати на:
відшкодування шкоди, завданої незаконними вирубками, що покладається на державні лісогосподарські підприємства;
на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалий цикл виробництва), інтенсивне та нераціональне використання лісових ресурсів.
Недоотримання державою податків, внаслідок реалізації деревини, лісоматеріалів незаконного походження, на тіньовому ринку.
Витрати пов'язані із контролем співробітниками Держлісагенства та його територіальними органами складають 20488 грн.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні.
Потребує значних трудових затрат та витрат на матеріально-технічне забезпечення, в тому числі з Державного бюджету України.
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Зменшення витрат на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалого циклу виробництва), інтенсивного та нераціонального використання лісових ресурсів, зменшення ризиків вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини шляхом автоматизації збирання та відстеження інформації про походження лісоматеріалів, їх заготівлю та реалізацію, посилення відповідальності посадових осіб на лісозаготівлях.
Зменшення обсягів бюджетних (адміністративних) витрат на здійснення контролю посадовими за походженням та внутрішнім обігом деревини в країні на 15 %.
Зменшення затрат часу на обробку інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні на 15 %.
Збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів шляхом поступового зменшення обсягу тіньового ринку деревини в Україні на 25 %.
Наблизить державне регулювання в цій сфері до вимог Європейського Союзу, а саме Регламенту ЄС "Про зобов'язання операторів, які розташовують лісоматеріали та продукцію з деревини на ринку" від 20.10.2010 року N 995/2010. Згідно з яким, заборонено розміщення на ринку ЄС незаконно заготовленої деревини і продукції з неї. При цьому, усі імпортери лісоматеріалів у країнах ЄС (оператори) мають запровадити систему контролю законності походження деревини.
Витрати на функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини забезпечуються за рахунок власних коштів постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини та інших джерел не заборонених чинним законодавством.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
Показник
Великі
Середні
Малі
Мікро
Разом
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання (з основним видом діяльності згідно КВЕД "02.20", одиниць
-
-
619
-
619
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
-
-
100 %
-
100 %
Вимоги регулювання стосуватимуться лише постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини. Відповідно до критеріїв визначення розміру підприємств в Україні, як встановлені ст. 55 Господарського кодексу України, всі постійні лісокористувачі, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини відносяться до суб'єктів малого підприємництва.
Разом з тим, кількість підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України та на момент запровадження регулювання підключені до ЕОД, складає 270 од. (якими заготовлюється щороку 16,0 млн. куб. м деревини або 83 % від всього обсягу заготівлі).
З моменту запровадження регулювання, постійні лісокористувачі будуть нести витрати лише за технічне обслуговування системи в залежності від підключення ПК - персональних комп'ютерів, (відповідно до договорів про технічне обслуговування системи, вартість обслуговування 1 ПК у рік - 4500 грн. включаючи вартість навчання працівників), закупівлю бирок, та витратні матеріали на обслуговування системи (термопапір та Інтернет).
Довідково: в середньому один постійний лісокористувач використовує в роботі до 3 ПК, в залежності від об'ємів заготівлі деревини, та адміністративної території її заготівлі).
Тому в результаті запровадження регулювання, витрати 270 постійних лісокористувачів Держлісагентства будуть лише за технічне обслуговування системи (4500 грн. * 270 од * 3 ПК) в сумі 3645000 грн, та закупівлю бирок (1.5 грн * 270 од * 40000 бирок) в сумі 16200000 грн., термопапір (9 грн * 270 од * 200 штук) в сумі 486000 грн. Вищезазначені витрати постійних лісокористувачів не будуть нести додаткове навантаження.
Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(неконтрольований ринок лісоматеріалів призводить до втрат лісового фонду України, а також збитків суб'єктів господарювання)
На відшкодування збитків, завданих незаконними рубками, збитки понесені від простою реалізованої лісоматеріалів через перевірку фактів вчинення корупційних правопорушень
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні
(ризик помилок при здійсненні ручної фіксації інформації, неможливість відстеження процесів заготівлі та реалізації лісоматеріалів)
На матеріально-технічне забезпечення, збитки від простою реалізованих лісоматеріалів через допущені помилки.
Прогнозні витрати на рік для одного малого суб'єкта господарювання складатимуть - 360000 грн.
Прогнозні показники витрат суб'єктів господарювання загалом складатимуть 125640000 грн.
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Забезпечить підвищення продуктивності постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини за рахунок автоматизації процесів, пов'язаних зі здійсненням лісогосподарської діяльності.
Дозволить суб'єктам господарювання в режимі реального часу спостерігати за інформацією щодо походження заготівлі та реалізації лісоматеріалів на всій території України
На функціонування системи електронного обліку деревини, прогнозні витрати на перший рік для одного малого суб'єкта господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) складатимуть 346337 грн.
Прогнозні витрати за п'ять років для одного малого суб'єкта господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) складатимуть 665537 грн.
Витрати суб'єктів господарювання, постійних лісокористувачів, що здійснюють заготівлю
та реалізацію деревини (270 од.), що вже підключені до системи ЕДО складає 20331000 грн. за один рік. За п'ять років, сума складає 101655000 грн.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
2
Діюча система маркування та обліку деревини охоплює лише частину постійних лісокористувачів і не поширюється на всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини що здійснюють лісогосподарську діяльність на території України, що не дозволяє повною мірою відстежити законність походження деревини та подальшого її руху на території України.
При збереженні ситуації без змін, показник незаконного обігу деревини (1,5 млн. м3) залишиться на такому ж рівні, і ризики незаконного обігу деревини можуть зростати.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
1
Відсутність електронного обліку деревини призведе до збільшення випадків вчинення незаконних рубок та зростання корупційної складової в лісовій галузі, а також зростання тіньового ринку деревини.
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
4
Зазначений спосіб дозволяє врегулювати відносини, пов'язані з обігом деревини на території України, а також дозволить поширювати інформацію про її походження на засадах відкритості та прозорості, що дозволить державі відстежувати походження деревини від моменту заготівлі до реалізації за межі України і тим самим унеможливлюється обіг деревини невідомого (сумнівного) походження в інших 349 постійних лісокористувачів, що не входять до сфери управління Держлісагенства, які здійснюють заготівлю та реалізації деревини (17 %).
Ця альтернатива сприятиме наближенню нашого законодавства до вимог ЄС, в аспекті прозорості обігу деревини. Регламент N 995/2010 встановлює чіткі правила обігу деревини.
Окрім вищенаведеного, єдина державна система електронного обліку має значний внутрішній ефект для підприємства, яке безпосередньо здійснює електронний облік деревини, який полягає у автоматизації обліку, скорочує витрати робочого часу на 15 %, підвищенні якості управлінських рішень, покращення практики ведення діловодства, бухгалтерського обліку.
Крім того, запровадження системи ЕОД зменшить затрати часу посадовими особами Держлісагентства та його територіальних органів пов'язаних з обробкою інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні на 15 %.
Рейтинг результативності
Вигоди (підсумок)
Витрати (підсумок)
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Мінімальні
(не вся деревина охоплюється державним регулюванням, неконтрольований ринок деревини призводить до втрат лісового фонду України, а також збитків суб'єктів господарювання)
Витрати на відшкодування постійними лісокористувачами шкоди, завданої незаконними рубками, а також витрати держави та постійних лісокористувачі, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини на відновлення пошкодженого лісового фонду (тривалий цикл виробництва).
Не забезпечить зменшення або усунення ризиків вчинення незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини, буде продовжувати призводити до втрат лісового фонду України та нанесення збитків державі.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Відсутні
Потребує значних витрат на матеріально-технічне забезпечення, в тому числі з Державного бюджету України.
Не відповідає вимогам ЄС щодо функціонування систем моніторингу руху деревини.
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Для держави.
Можливість спостереження в режимі реального часу за інформацією щодо походження заготівлі та реалізації деревини на всій території України.
Зменшення ризику вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини.
Збільшення рівня надходжень до бюджетів всіх рівнів на 25 %.
Охоплення всіх постійних лісокористувачів малих суб'єктів господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) на території України.
Наближення державного регулювання до вимог Європейського Союзу.
Зменшення витрат часу посадовими особами Держлісагентства та його територіальних органів пов'язаних з обробкою інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні на 15 %.
Для суб'єктів господарювання.
Підвищення продуктивності постійних лісокористувачів - малих суб'єктів господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД).
Для держави. Витрати на адміністрування регуляторного акта Держлісагенстваскладатиме 17799 гривень на рік на 349 од. суб'єктів господарювання, постійних лісокористувачів, що здійснюють заготівлю та реалізацію деревини, які ще не підключені до системи ЕОД. Для суб'єктів господарювання. Витрати за рік для одного малого суб'єкта господарювання (постійного лісокористувача, що здійснює заготівлю та реалізацію деревини, які не мають запровадженої системи ЕОД) складатимуть 346337 грн.
Прогнозні витрати за п'ять років для одного малого суб'єкта господарювання складатимуть 665537 грн.
Прогнозні показники витрат у перший рік регулювання для суб'єктів господарювання загалом складатимуть 120871613 грн.
Прогнозні показники витрат за п'ять років регулювання для суб'єктів господарювання загалом складатимуть 232272413 грн.
Даний спосіб повністю відповідає вимогам сучасності та сприятиме переходу стандартів обігу деревини на більш продуктивний та прозорий рівень.
Рейтинг
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1
Збереження status quo
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не забезпечує зменшення або усунення ризиків вчинення незаконних вирубок та існування тіньового ринку деревини, призводить до значних втрат лісового фонду України та нанесення збитків державі.
Зовнішні чинники відсутні.
Альтернатива 2
Облік деревини на основі паперового документообігу
Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення
Не відповідає вимогам Європейського Союзу щодо функціонування систем моніторингу руху деревини, вигоди відсутні. Вимагає значних витрат, оскільки витрати суб'єктів господарювання - постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини при веденні обліку на основі паперового документообігу, за п'ять років, складатимуть 628200000 грн.
Зовнішні чинники відсутні.
Альтернатива 3
Прийняття проекту постанови
Забезпечує досягнення цілей державного регулювання
Повністю відповідає вимогам сучасності та сприятиме переходу стандартів обігу деревини на більш продуктивний та прозорий рівень. Наблизить їх до вимог ЄС. Дозволить охопити всіх постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини на території України. Дозволить зменшити ризики вчинення незаконних рубок та існування тіньового ринку деревини в Україні, зменшить ризик вчинення корупційних правопорушень у сфері заготівлі та реалізації деревини.
Ця альтернатива сприятиме наближенню нашого законодавства до вимог ЄС, в аспекті прозорості обігу деревини. Регламент N 995/2010 встановлює чіткі правила обігу деревини.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Для розв'язання проблеми пропонується:
впровадити загальнообов'язкову систему електронного обліку деревини;
забезпечити функціонування системи електронного обліку деревини;
забезпечити чітку регламентацію дій щодо електронного обліку деревини, маркування деревини та встановлення правових засад функціонування єдиної державної системи електронного обліку деревини в цілому;
забезпечити внесення постійними лісокористувачами, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини інформації щодо: лісосічного фонду, дозвільних документів на підставі яких здійснюється заготівля лісоматеріалів і ялинок новорічних, походження лісоматеріалів і ялинок новорічних, породи лісоматеріалів, їх кількісних, якісних характеристик та призначення, часових показників здійснення операцій з лісоматеріалами тощо, договорів, укладених з метою реалізації деревини тощо.
Додержання вимог регуляторного акта не потребуватиме запровадження окремого державного нагляду та контролю.
Крім того, для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи як: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом оприлюднення його в засобах масової інформації, мережі Інтернет та проведення територіальними органами Держлісагентства; інформаційно-роз'яснювальної роботи.
Заходи, які необхідно здійснити суб'єктам господарювання:
1. провести навчання відповідального персоналу щодо виконання вимог регулювання;
2. переглянути внутрішні операційні та управлінські процеси для забезпечення виконання вимог регулювання із закріпленням таких рішень в внутрішніх документах постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини;
3. передбачити в планах необхідні матеріальні та фінансові ресурси, в залежності від потреб суб'єкта господарювання на виконання вимог регулювання.
Прийняття проекту постанови дасть можливість захистити державні інтереси в лісовій галузі, інтереси суб'єктів господарювання - учасників ринку обігу лісової продукції, підвищить рівень довіри громадян до працівників лісової галузі та покращить імідж держави на міжнародній арені.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Постійні лісокористувачі, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини несуть матеріальні затрати на функціонування системи електронного обліку деревини за рахунок власних коштів.
Впровадження такого Державного регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
Витрати великих суб'єктів господарювання та органів виконавчої влади не передбачаються, а тому зазначені розрахунки витрат згідно додатка 2 та додатка 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не проводились.
Розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для суб'єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта викладений у Додатку 1 до Аналізу регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини".

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін, оскільки він регулює відносини, які мають пролонгований характер.
Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів чи законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект регуляторного акта.
Термін набрання чинності регуляторним актом - відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначеної у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:
1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних із дією акта - прогнозується збільшення на 15 %.
2. Кількість суб'єктів господарювання на яких поширюється дія акта - 619 малих суб'єктів господарювання (КВЕД 02.20).
3. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта - високий, оскільки повідомлення про оприлюднення, проекта акта та аналіз регуляторного впливу акта розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики. у розділі "Регуляторна політика", підрозділ "Проекти регуляторних актів".
4. Розмір коштів і час, що витрачатимуть суб'єкти господарювання, постійні лісокористувачі, що не підключені до системи ЕОД, пов'язані з виконанням вимог акта:
1) час, що необхідно буде витратити одному суб'єкту господарювання для виконання вимог акта - орієнтовно 168 годин на процедуру організації виконання вимог регулювання;
2) кошти, які необхідно буде витратити одному суб'єкту господарювання для виконання вимог акта - орієнтовно 346337 грн. на придбання необхідного обладнання та процедуру організації виконання вимог регулювання;
3) очікуваний розмір коштів, що витрачатимуть суб'єкти господарювання лише за технічне обслуговування системи (4500 грн. * 270 од * 3 ПК) в сумі 3645000 грн., та закупівлю бирок (1.5 грн. * 270 од. *40000 бирок) в сумі 16200000 грн., термопапір (9 грн. * 270 од * 200 штук) в сумі 486000 грн.
5. Орієнтовна кількість підприємств лісогосподарської діяльності, які будуть підключені до системи електронного обліку деревини - орієнтовно 349 одиниць.
6. Зменшення випадків незаконної вирубки лісу - орієнтовно на 20 %.
7. Зменшення заподіяної шкоди державі від незаконної вирубки лісу - орієнтовно на 20 %.
8. Зменшення обсягів бюджетних (адміністративних) витрат на 10 % пов'язаних із здійсненням контролю посадовими особами Держлісагентства та його територіальними органами за походженням та внутрішнім обігом деревини в країні.
9. Зменшення затрат часу пов'язаного з обробкою інформації та прийняття управлінських рішень, з метою належного контролю за обігом деревини в країні, на 15 %.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проекту постанови та їх аналізу.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через один рік з дня набрання ним чинності шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.
У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено внесення відповідних змін.
Метод проведення відстеження результативності - статистичний.
Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності - статистичні.
Для відстеження результативності, будуть використовуватися дані, отримані за результатами перевірок, проведених структурними підрозділами Держлісагентства та його територіальними органами.

Перший заступник Міністра
аграрної політики та
продовольства України
М. Мартинюк



Додаток 1
до Аналізу регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження пілотного проекту ведення єдиної державної системи електронного обліку деревини"

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест) (до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Єдину державну систему електронного обліку деревини" - далі Система ЕОД)

Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником під час підготовки акта.

N
з/п
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)
Кількість учасників консультацій, осіб
Основні результати консультацій (опис)

Проведено нараду з представниками лісогосподарських підприємств (постійними лісокористувачами), які здійснюють електронний облік деревини, а саме:
Директором
ДП "Тетерівське ЛГ" Гоцуляком Д. С.,
тел. 8 (045 77) 33-052;
Директором
ДП "Білоцерківське ЛГ"
Вітряком А. В.
Тел. 8 (04563) 4-77-30;
Директором ДП "Дубенське ЛГ" Юркевич О. О.
тел. 8(03656) 4-92-35
3
В цілому регулювання сприймається.
Для виконання вимог регулювання необхідно: укласти договір з оператором з впровадження та організаційно-технічного супроводу Системи ЕОД;
Придбати: комплект КПК, термопринтер, набір засобів для кріплення бирок, бирки та термопапір. Також, витрати на: технічне обслуговування обладнання, забезпечення функціонування Системи ЕОД, навчання спеціалістів, оплата адміністратору ЕОМ та за зв'язок.

Проведено опитування директорів Державних лісових господарств, шляхом заповнення ними Анкет, щодо витрат на впровадження ЕОД, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 р. N 1090-р.
(Зведена інформація щодо анкетного опитування лісогосподарських підприємств, додається).
24
В цілому регулювання сприймається.
Отримано інформацію: щодо витрат на впровадження та ведення електронного обліку деревини;
щодо річного обсягу заготівлі деревини за 2015 рік;
щодо витрат на один куб. м деревини;
щодо кількості інших процедур, в рамках прямих та адміністративних витрат суб'єктів малого підприємництва, на виконання вимог регулювання, та їх вартості.


Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

Кількість суб'єктів господарювання, з основним видом діяльності КВЕД "02.20" на яких поширюється регулювання, станом на 01.01.2017 року: 619 одиниць, суб'єктів малого підприємництва (постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини);

питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 %;

кількість постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини, та належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України та підключені до Системи ЕОД, складає 270 одиниць.

Постійні лісокористувачі Держлісагентства не будуть нести додаткових витрат по запровадженню зазначеного регулювання, адже система ЕОД у них запроваджена з 2010 року. Відповідно, враховуючи викладене, кількість суб'єктів малого підприємництва для яких буде розраховано витрати зазначеного регулювання складає - 349 одиниць.

Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання.

Для підрахунку витрат малого підприємництва на виконання вимог регулювання - запровадження та ведення Системи електронного обліку деревини, за основу взято витрати одного підприємства. Річний обсяг заготівлі деревини, якого за 2015 рік, складає в середньому 35000 куб. м.

Для належного виконання вимог регулювання (маркування заготовлених лісоматеріалів та ялинок новорічних, внесення до Системи ЕОД відповідної інформації та формування первинних облікових, товаросупровідних документів у Системі ЕОД з можливістю використання електронного цифрового підпису) одному лісогосподарському підприємству, необхідно придбати наступне обладнання*:

10 комплектів обладнання КПК;

10 термопринтерів;

10 засобів маркування деревини;

40000 бирок;

200 шт. термопаперу.

____________
* Дані отримані за результатами проведених консультацій з представниками малого підприємництва.

Розрахунок прямих та адміністративних витрат одного суб'єкта малого підприємництва, крім витрат на інші процедури, проводився лише з урахуванням його витрат, у перший стартовий рік, оскільки припущено, що підприємство не буде придбавати нове обладнання, так як наведена кількість обладнання є достатньою для виконання вимог регулювання.

N
з/п
Найменування оцінки
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)
Періодичні (за наступний рік)
Витрати за п'ять років
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1.
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)



1.1
КПК (електронний зчитувач інформації)
10 шт. * 14850 грн.1 = 148500 грн.
0.00 грн.(припущено, що суб'єкт повинен виконувати вимоги регулювання лише в перший рік; за результатами консультацій)
148500 грн.
1.2
Термопринтер
10 шт. * 7000 грн.1 = 70000 грн.
0.00 грн.
1.2
1.3
Засіб для маркування бирок (набір спеціального обладнання для маркування бирок)
10 шт. Х 2800 грн.1=
1.3
Засіб для маркування бирок (набір спеціального обладнання для маркування бирок)
2.
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування



3.
Витрати на приєднання до системи ЕОД, відповідно до договору. Витрати на технічне обслуговування включаючи вартість навчання та послуги мережі Інтернет, відповідно до договору
Приєднання до системи 375 грн. Х 12 місяців = 4500 грн.
Обслуговування 3 ПК Х 375 грн. Х 12 місяців = 13500 грн.
4500 грн. + 13500 грн. = 18000 грн.
90000,0 грн.
4.
Інші процедури:




Придбання наступних допоміжних засобів:
Формула:
кількість необхідних засобів Х на їх вартість



4.1
Бирки пластикові
40000 шт.* 1,50 грн. 1 = 60000 грн.
40000 шт. * 1,50 грн. 1= 60000 грн.
60000 грн. + 60000грн. * 4 роки = 300000 грн.
4.2
Термопапір
200 шт.* 9 грн. 1= 1800 грн.
200 шт. * 9 грн. 1= 1800 грн.
1800 грн. + 1800 грн. * 4 роки = 9000 грн.
5.
Разом, гривень
326300 грн.
Х
645500 грн.
6.
Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць.
349 одиниць2
0 одиниць
349 одиниць2
7.
Сумарно, гривень
326300 грн. Х 349 одиниць = 113878700,0 грн.
Х
645500 грн. Х 349 одиниць = 225279500,0 грн.
Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
8.
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула:
витрати часу на отримання інформації про регулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм
0,5 год.
(час, який витрачається суб'єктами на пошук постанови в мережі Інтернет; за результатами консультацій)3
Х 23,84 грн. (вартість 1 часу роботи виходячи з середньомісячної заробітної плати)4
Х 1 постанову (кількість нормативно-правових актів, з якими необхідно ознайомитись) = 11,92 грн.
(вартість 1 часу роботи виходячи з середньомісячної заробітної плати = 4195,00 грн. / 22 дні (кількість робочих днів у 1 місяці) / 8 годин (робочий час протягом 1 дня) = 23,84 грн.
0,00
(припущено, що суб'єкт повинен виконувати вимоги регулювання лише в перший рік; за результатами консультацій)
11,92 грн. (витрати на пошук постанови в мережі Інтернет у перший рік)
+ 0,00 грн. (витрати на пошук постанови в мережі Інтернет у наступний рік) Х 4 роки = 11,92 грн.
9.
Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула:
витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання (видачу наказів, інструкцій, укладання договорів, навчання спеціалістів тощо) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур
168 год.
(час, який витрачається суб'єктами на розроблення та впровадження внутрішніх процедур (за результатами консультацій)5
Х 23,84 грн. (вартість 1 часу роботи виходячи з середньомісячної заробітної плати)4
Х 5 (кількість процедур) = 20025 грн.
0,00
(припущено, що суб'єкт повинен виконувати вимоги регулювання лише в перший рік; за результатами консультацій)
168 год. (час, який витрачається суб'єктами на розроблення та впровадження внутрішніх процедур (за результатами консультацій)5
Х 23,84 грн. (вартість 1 часу роботи виходячи з середньомісячної заробітної плати)4
Х 5 (кількість процедур) = 20025 грн.
10.
Процедури офіційного звітування
0,00 грн.
(витрати відсутні)
0,00 грн.
(витрати відсутні)
0,00 грн.
(витрати відсутні)
11.
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
0,00 грн.
(витрати відсутні)
0,00 грн.
(витрати відсутні)
0,00 грн.
(витрати відсутні)
12.
Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)
20037 грн.
Х
20037 грн.
13
Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць.
349 одиниць 2

349 одиниць 2
14
Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)
6992913 грн.
Х
6992913 грн.



Примітки:

1. Джерело отримання інформації щодо вартості обладнання, необхідного для здійснення електронного обліку деревини:.

- Комплект обладнання КПК - 14850 грн. за 1 шт. - http://carens.com.ua/tovari.html;

- Термопринтер - 7000 грн. за 1 шт. - http://topscan.com.ua/p18252173-mobilnyj-printer-chekov.html (Інтернет-магазин Топскан);

- Бирки - 1,50 грн. за 1 шт - http://latschbacher.com.ua/category/birki-signumat (Компанія "Латчбахер Україна");

- Термопапір - 9 грн. (80 мм, 19 м) - http://latschbacher.com.ua/product/termo-papir (Компанія "Латчбахер Україна");

- Набір засобів для кріплення бирок - 2800 грн. за 1 набір - http://kozakplus.com/shop/product/codimex-tag-holder/(Інтернем-магазин Козакплюс).

2. Джерело отримання інформації: Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/extractedr).

Припущено, що кількість постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини (суб'єктів господарювання), що повинні виконати вимоги регулювання у перший рік (стартовий рік впровадження регулювання), та наступний рік дорівнює кількості постійних лісокористувачів, які здійснюють заготівлю та реалізацію деревини (суб'єктів господарювання), які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та є суб'єктами малого підприємництва станом на 01.01.2017.

3. Первинна інформація про вимоги регулювання може бути отримана за результатами пошуку постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини" на офіційному веб-сайті Верховної Ради України (http://rada.gov.ua/).

4. У розрахунку вартості 1 години роботи використано розмір середньомісячної заробітної плати за 2015 рік (4195,00 грн.). Джерело отримання інформації: офіційний сайт Державної служби статистики України http://www.ukrstat.gov.ua/.

5. Інформація про розмір часу, який витрачається суб'єктами на виконання процедури є оціночною, та отримана за результатами проведених консультацій та анкетування (наведено у таблиці розділу 1).

6. Інформація про витрати на інші процедури в рамках прямих витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання є оціночною, та отримана за результатами проведених консультацій та анкетування (наведено у таблиці розділу 1).

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

Відповідно до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про єдину державну систему електронного обліку деревини", адміністратором Системи ЕОД є державне підприємство, що належить до сфери управління Держлісагентства, і яке забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про походження, заготівлю та реалізацію лісоматеріалів і ялинок новорічних, а також здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Системи ЕОД, надання доступу до неї.

Бюджетні витрати на забезпечення функціонування Системи ЕОД будуть здійснюватися в межах коштів, передбачених Державним бюджетом України на функціонування Державного агентства лісових ресурсів України та його територіальних підрозділів.

Процедура регулювання суб'єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання малого підприємництва (за потреби окремо для суб'єктів малого та мікропідприємництво)
Планові витрати часу на процедуру, год
Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта
Оцінка кількості суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання
Витрати на адмініст-рування, регулюв-ання*
(за рік), гривень
1. Облік суб'єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
2. Поточний контроль за суб'єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:
0,5
34 грн./год.
1
349 од
5933
камеральні
0,5
34 грн./год.
1
349 од
5933
виїзні
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання
Відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
5. Оскарження одного окремого рішення суб'єктами господарювання
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
6. Підготовка звітності за результатами регулювання
1
34 грн/год
1
349
11866
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): копії, переоформлення, дублікат
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
відсутні
Разом за рік
Х
Х
Х
Х
17799
Сумарно за п'ять років
Х
Х
Х
Х
88995


____________
* Вартість витрат, пов'язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

N
з/п
Показник
Перший рік регулювання
За п'ять років
1.
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання
113878700 грн.
225279500 грн.
2.
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
6992913 грн.
6992913 грн.
3.
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання
120871613 грн.
232272413 грн.
4.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва
17799 грн.
88995 грн.
5.
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання*
120889412 грн.
232361408 грн.


____________
* Сукупна вартість витрат суб'єктів малого підприємництва, пов'язаних із запровадженням регулювання є незначною та становить 0,4 % їх річного сукупного доходу від реалізації заготовленої деревини.

Розроблення корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

Коригуючі заходи не розроблялись, оскільки регулювання стосується виключно малих суб'єктів господарювання (100 % суб'єктів).

____________

В этом году каждый латвиец может срубить себе елочку в лесу



В этом году, как и в предыдущие годы, жители Латвии к Рождеству могут срубить елочку в управляемых Latvijas valsts meži лесах, пишет Diena.

Предприятие заявило, что для празднования Рождества и Нового года каждый житель Латвии может срубить одну елочку.

При этом необходимо соблюдать несколько условий. Во-первых, следует убедиться, что вы находитесь на территории государственных лесов, используя приложение LVM Meža karte или зайдя на сайт www.mammadabakarte.lv.

Елки, которые можно рубить, находятся на обочинах дорог и канав, на просеках, под электролиниями или под большими деревьями, но не в молодых лесопосадках и в молодых смешанных лесах, где деревья сажались специально.

Диаметр ствола елки не должен превышать 12 см, а высота - три метра. Дерево следует рубить под корень, не оставляя пенька, чтобы о него не травмировались животные.

Елку бесплатно можно срубить только в лесах, управляемых Latvijas valsts meži. Запрещено рубить хвойные в публичных природных парках и на особо охраняемых территориях, обозначенных дубовым листом на зеленом фоне.

4 декабря, 15:50

BRDO: Уряд покращив свою відкритість на 19%



Загальний відсоток відкритості Уряду становить 66%. Саме такі дані другого аналітичного дослідження «Відкритість Уряду 2:0», яке провів Офіс ефективного регулювання BRDO.
Лідерами рейтингу стали Міністерство екології та природних ресурсів України і Державна служба України з надзвичайних ситуацій – вони набрали по 71 балу, Пенсійний фонд – 70 балів, Міністерство економічного розвитку і торгівлі та Міністерство освіти і науки по 63 бали з 77 можливих.

Аутсайдери – Міністерство інформаційної політики України – 41 бал, Міністерство аграрної політики та продовольства – 41 бал та Український інститут національної пам’яті з результатом у 33 бали.

«Увага до сайтів міністерств невипадкова, бо саме вони мають бути інструментом отримання інформації від першоджерела та майданчиком для діалогу з громадськістю та бізнесом», – зазначила заступниця директора Департаменту інформації та комунікації з громадськістю, завідувачка відділу Секретаріату КМУ Наталя Окша.

Слід також зауважити, що дане дослідження проводилося за удосконаленою методологією рейтингу «Відкритість уряду», який був складений у лютому 2017 року.



«За півроку, які минули, Міністерство екології та природних ресурсів відкрило новий офіційний сайт, в якому враховані всі рекомендації Офісу. Відповідно, у першому рейтингу «Відкритість уряду» орган влади займав 12 місце з 18, в той час як у новому дослідженні зайняв 1 місце. Таку ж позитивну динаміку було виявлено у Міністерства з питань внутрішньо переміщених осіб: було 18 місце, стало 13. Міністерство внутрішніх справ з 15 на 7», – зазначив Ігор Лавриненко.

За словами аналітика BRDO, ряд міністерств показує зворотну динаміку. Міністерство фінансів посідало 3 місце, а у новому дослідженні опинилось на 10-тому. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України було на 4 місці, опинилось на 5-тому.



«Такі рішучі зміни у позиції міністерств трапилися через акцентування уваги на наданні та розкритті поточних планів робіт, звітів за попередні періоди, інформації про адміністративні послуги, слабкому висвітленні діяльності громадської ради та результатів щодо публічних громадських обговорень», – зазначив провідний аналітик BRDO Ігор Лавриненко.



Аналітики BRDO оцінювали відкритість міністерств за сімома критеріями: реалізація принципу інформаційної відкритості, забезпечення роботи з відкритими даними, публічність планів діяльності та звітів, антикорупційна експертиза і громадський моніторинг правозастосування.



Рейтинг складено на основі аналізу 18 веб-сайтів міністерств та 43 веб-сайтів центральних органів виконавчої влади. Детально ознайомитись із дослідження можна за посиланням: https://regulation.gov.ua/rating/transparency2

Завантажити (PDF, 3.34MB)

29-11-2017