ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

03 вересня 2019

У Скадовському районі поліція перевірила законність перевезення лісоматеріалів



На Херсонщині поліцейські продовжують протидіяти незаконній вирубці та перевезенню деревини. Сьогодні у Скадовському районі на трасі біля с. Широке працівники районного відділення поліції зупинили для перевірки автомобіль «ВАЗ» з причепом, у якому перевозили деревину.



Під час розмови водій пояснив поліцейським, що випадково побачив дерево тополі, яке лежало на землі, після чого розпиляв його на дрова для власних потреб. Поліція перевірила надану чоловіком інформацію, ознак правопорушень не вбачається.

Поліція Херсонщини продовжує заходи з протидії незаконному видобутку лісосировини та просить громадян повідомляти за номером «102» про факти незаконної вирубки лісу, його транспортування чи продажу. Анонімність гарантується!


Новини 03.09.2019 17:06


Відділ комунікації поліції Херсонської області

© Херсонська область: https://hr.npu.gov.ua/news/novini/u-skadovskomu-rajoni-policziya-perevirila-zakonnist-perevezennya-lisomaterialiv/

В Азербайджане появятся новые леса



В ближайшее время в Азербайджане планируется начать закладку лесов для нужд промышленности.

С этой целью будут высаживаться различные виды быстрорастущих деревьев. Их будут регулярно вырубать и использовать в перерабатывающей промышленности.

Об этом заявил директор департамента лесного развития Министерства экологии и природных ресурсов Агагардаш Гарашов.

По его словам, в ближайшей перспективе запланированы широкомасштабные работы для использования лесных хозяйств в промышленных целях:

"Мы рекомендуем бизнесменам выращивать на своих земельных участках быстрорастущие деревья. В этой работе мы, как Министерство экологии и природных ресурсов, открыты для предложений. Мы можем помочь своими рекомендациями в выборе деревьев. В то же время открытые участки лесного фонда могут быть арендованы предпринимателями для этих целей".

У столиці очікується гроза, пориви вітру 15-20 м/с – Укргідрометцентр




У найближчу годину з утриманням до кінця доби 3 вересня гроза, пориви вітру 15-20 м/с (І рівень небезпечності, жовтий). Про це повідомили в Українському гідрометцентрі.

В Управлінні з питань цивільного захисту нагадують основні правила поводження у разі посилення вітру:
  • усі вікна будинків щільно закрити, прибрати з балконів і лоджій предмети, які можуть випасти назовні;
  • якщо ви опинилися на вулиці, то триматися подалі від рекламних щитів, ліній електропередачі, дерев;
  • у разі сильного вітру сховатися в найближчому приміщенні або природному укритті;
  • уникати перебування поблизу великих дерев, особливо тополь, а також не паркувати поруч із ними автотранспорт.

Під час грози слід вимкнути електроприлади, відключити телевізор від антени, зачинити всі вікна, не підходити до вікон, не братися за металеві вхідні двері.

На природі слід:
  • спуститися у низину;
  • відійти від поодиноких дерев, стовпів, вишок;
  • відійти подалі від водойм;
  • на відкритій місцевості сховатися у ямку (рів), а групі людей слід розташуватися поодинці;
  • зняти із себе металеві речі та покласти окремо від себе;
  • якщо є гумові або поліетиленові речі, то ними можна вкритися (підкласти під себе);
  • у лісі слід сховатися під невисокими деревами або у кущах.

Під час грози не можна:
  • ховатися під дуже високими деревами;
  • сидіти на галявинах;
  • ховатися під скелями;
  • іти відкритою місцевістю у мокрому одязі або щільною групою;
  • купатися.

Управління з питань цивільного захисту рекомендує при падінні дерев чи гілок, при травмуванні людей тощо негайно інформувати екстрені служби за телефонами: 101 або 103.

В лісі під Броварами сталася пожежа



В понеділок, 2 вересня, о 15:14 до оперативно-диспетчерської служби Броварського району надійшло повідомлення про загорання лісової підстилки в районі ж/д станції «Ялинка».

На місце виклику терміново направлено одне відділення чергового караулу 56-ї ДПРЧ (м. Бровари). Пожежу локалізували о 15:54 та ліквідували о 17:57 за допомогою 1-го ствола «Б» та підручними засобами на площі 800 м2. Причина пожежі встановлюється.



08:00, 3 вересня

Керівники області провели нараду з лісівниками щодо раціонального використання лісових ресурсів


«Збереження лісів, раціональне використання лісових ресурсів – одне із пріоритетних завдань влади», - про це зазначив голова обласної ради Володимир Ширма під час наради 3 вересня.

Метою зібрання було опрацювання питання посилення заходів контролю за використанням та охороною лісів з метою протидії незаконним рубкам та запровадження електронного обліку деревини у форматі відкритих даних.

Участь у нараді взяли голова обласної державної адміністрації Віталій Бунечко, керівники державних та комунальних лісових господарств області, керівники правоохоронних структур, відповідних установ та організацій.

Зокрема, начальник обласного управління лісового та мисливського господарства Андрій Курінський в ході наради поінформував присутніх про принципи роботи й інструменти боротьби з крадіями лісу та наголосив на важливості запровадження електронного обліку деревини у всіх лісгоспах області.

Зазначимо, що державні лісові господарства працюють в цьому напрямку, а комунальні лісгоспи ще не обладнанні відповідними пристроями для ведення електронного обліку деревини.

За підсумками наради найближчим часом до обласної державної адміністрації від лісгоспів та відповідних структурних підрозділів мають направити свої пропозиції щодо напрацювання законодавчої бази з цього питання.

Довідково: Президент України підписав 9 липня підписав Указ № 511/2019 «Про деякі заходи щодо збереження лісів та раціонального використання лісових ресурсів». Згідно з Указом до 1 листопада має бути запроваджено електронний облік деревини та забезпечено доступ до інформації про обіг деревини у форматі відкритих даних. Також у документі йде мова про те, що Кабінет Міністрів має підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України законопроект, який удосконалить систему управління лісовою галуззю, а також спрямований на боротьбу з незаконним обігом деревини і, відповідно, раціональне використання лісових ресурсів. Крім того встановлюється порядок проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів. Також у законопроєкті має бути передбачено адміністративну та кримінальну відповідальність за неподання, несвоєчасне подання, подання завідомо недостовірної інформації до єдиної державної системи електронного обліку деревини.


















Поліція відкрила провадження через протидію детективам НАБУ під час обшуку у фігуранта справи про незаконну вирубку в Гутянському лісництві



Поліція відкрила кримінальне провадження за фактом протидії детективам Національного антикорупційного бюро України (НАБУ) під час проведення обшуку в будинку начальника Гутянського лісгоспу (Харківська обл.) Віктора Сиси.

"Інформацію внесено до ЄРДР за ч. 2 ст. 342 (опір працівникові правоохоронного органу під час виконання ним службових обов'язків) та ч. 2 ст. 345 (насильство щодо працівника правоохоронного органу) Кримінального кодексу України", - повідомив відділ комунікацій ГУ Нацполіції в Харківській області.

Як повідомлялося, 28 серпня в рамках розслідування можливих зловживань під час продажу деревини детективи НАБУ під процесуальним керівництвом Спеціалізованої антикорупційної прокуратури здійснили в Харківській області обшуки за місцем проживання деяких посадових осіб ДП "Гутянське лісове господарство" та комерційних компаній.

За інформацією НАБУ, за місцем одного з обшуків детективи були змушені викликати поліцію, оскільки власник житла чинив протидію проведенню обшуку.

Як повідомив Олексій Кучер, обраний народним депутатом за округом №179 від партії "Слуга народу", протидія детективам НАБУ чинилася під час проведення обшуку в будинку начальника Гутянського лісгоспу Віктора Сиси.

17 липня президент України Володимир Зеленський провів у Харкові нараду, на якій вимагав від правоохоронних органів припинити масштабне незаконне вирубування лісів у регіоні.

Директор ДП "Жовтневий лісгосп" Руслан Чагаровський, відповідаючи на запитання Зеленського, хто "кришує чорних лісорубів", назвав директора Гутянського лісгоспу Віктора Сису. Це саме господарство назвав в.о. голови Держекоінспекції Ігор Яковлєв серед тих, хто не пускав інспекторів для здійснення перевірки.

Професор кафедри лісівництва, керівник Регіонального Східноєвропейського центру моніторингу пожеж Сергій Зібцев в інтерв'ю радіо НВ розповів чим загрожують масові пожежі лісів

Чому ліси на планеті горять інакше, ніж раніше? Чим це загрожує Україні зокрема та світові загалом? Як працюватиме надсучасна система "пожежної безпеки" у Чорнобильській зоні? Розповідає гість "Академії наук", директор Регіонального Східноєвропейського Центру моніторингу пожеж Сергій Зібцев.

За матеріалами: радіо НВ

31 серпня 2019 року
м. Київ



https://nubip.edu.ua/node/63359

Необхідні зміни в Закон «Про природно-заповідний фонд України» та інших законів з метою посилення заповідного режиму

Вол.Борейко, В.Брініх, І. Парнікоза

ч. 1. Посилення режиму заповідності в природних заповідниках



У Закон «Про природно-заповідний фонд України», в ст. 16 «Вимоги з охорони природних комплексів та об'єктів природно-заповідного» пропонується внести наступні вимоги: - забороняється: - всі види рубок лісу, в тому числі рубка сухостійних, фаутних, ветровально, буремні дерев (крім очищення коммуникації заповідника, прибирання аварійних дерев, що загрожують життю людей, ліквідації надзвичайної ситуації) (проведення суцільних, санітарних, прохідних, комбінованих рубок, очищення лісу від захаращеності) - будь-якої догляд за лісом, збір хмизу, сухостою, розчищення горілих ділянок ліси, ліквідація захаращеності, лісорозведення - збір грибів, хвої, ягід, плодів, горіхів, листя випугіваніе тварин, розорення гнізд і нір, регуляція чисельності диких тварин-всі форми відпочинку населення, проведення масових заходів, відвідування печер, рекреація - заготівля сіна, живиці, деревних соків, технічної сировини, кормових веніков- порушення місць зростання рослин і грибів - відвідування заповідників для екопросвітницької роботи за винятком їхніх садиб, музеїв і візит-центрів, знаходження в заповіднику сторонніх осіб без дозволу адміністрації заповідника - проліт над заповідником будь-яких літальних аппаратов- сінокосіння в весняно-літній період - вишукувальні роботи, будівництво ліній електропередач, раз-ня операторів мобільного зв'язку-нанесення напис їй, псування іншими способами геологічних об'єктів і дерев-застосування мінеральних добрив, будь-яких методів боротьби з шкідниками лісу, влаштування звалищ сміття, забруднення території побутовими або виробничими відходами - знищення і пошкодження аншлагів, шлагбаумів, граничних стовпів, та інших інформаційних знаків і стендів заповідника, а так-же інших будівель і майна заповідника- пошкодження дерев і чагарників не до ступеня припинення росту-пристрій пасік і вуликів - фразу «забороняється ... інтродукція нових видів тварин і рослин» замінити на «забороняється ... розведення інтродукованих видів тварин, рослин, грибів »

У ст. 16, частина 2, слід внести наступні правки: - додати, що заходи по ліквідації аварій і стихійних лих проводяться за погодженням з Мінприродою України- заборонити установку пасік і вуликів в господарських зонах заповідників.

В інші статті даного Закону, що стосуються функціонування при-рідних заповідників , пропонується внести такі доповнення: - прибрати плату за відвідування заповідників, - ввести визначення, що природні заповідники є якийсь-комерційними організаціями уточнити, що тільки 1% земель заповідника може йти під господарську територію-вказати в ст. 9-1, що документація щодо лімітів на спеціальне використання природних ресурсів природних заповідників підлягає обов'язковій державній та громадській екологічній експертів-зе, а також що спеціальне використання природних ресурсів з метою отримання доходу в природних заповідниках запрещается- вказати, що вилучення земель (вод) природних заповідників не до-пускается- вказати, що природні заповідники повинні бути юридичними особами-вказати, що природні заповідники можуть знаходиться в підпорядкуванні тільки Мінприроди України і Академій наук-вказати, що ресурси заповідника повністю вилучаються з оборо-та, нерухоме майно заповідника не підлягає пріватізаціі- вказати, що забороняється переклад всього природного заповідника або його частини в національний парк.В ст. 40 внести пункт, що забороняє пристрій в охоронних зонах заповідних об'єктів пасік і ульев.В ст. 9-1 внести пункт, що забороняє спеціальне використання природних ресурсів в об'єктах ПЗФ способами, що негативно впливають на фауну, флору, екосістеми.В Закон «Про мисливське господарство та полювання» - в ст. 33 вписати заборона на регулювання чисельності «шкідливих» тварин в природних заповідниках, в ст. 20 вписати повну заборону на полювання в ПЗФ.В Лісовий кодекс України- в ст. 84 вписати заборона на проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів в природних заповедніках- в ст. 86 додати пункт про заборону використання хімічних средствборьби з шкідниками і хворобами лісу на території заповедніков- в ст. 85,

ч. 2. Посилення режиму заповідності в біосферних заповідниках, національних природних парках та регіональних ландшафтних парках



У ст. 18, 21, 24 Закону «Про природно-заповідний фонд України» додати додаток, згідно з яким мінімальна площа заповідної зони біосферного заповідника становить 40% від всієї площі території, мінімальна площа заповідної зони національного природного парку становить 25% від усієї території, мінімальна площа заповідної зони регіонального ландшафтного парку склад-ляет 20%. Зменшення заповідної зони або перенесення її меж (крім випадків розширення заповідної зони) не допускається. У заповідну зону регіонального ландшафтного парку можуть входити землі та інших земле-пользователей.В ст. 18, 21, 24 внести доповнення: На територіях біосферних заповідників, національних природ-них парків, регіональних ландшафтних парків забороняється будь-яка діяльність, яка може завдати шкоди природним комплексам і об'єктам рослинного і тваринного світу, культурно-історичних об'єктів і яка суперечить цілям і завданням національного парку (біосферного заповідника, регіонального ландшафтного парку) в тому числі: а) розвідка і розробка корисних копалин, джипінг, авто-ралі , спортивне катання на велосипедах; б) діяльність, що тягне за собою порушення грунтового покриву і геологічних оголень, меліоративний лов риби; в) діяльність, що тягне за собою зміни гідрологіческогорежіма; г ) Надання на територіях національних парків (біосфер-ного заповідника, регіонального ландшафтного парку) садівничих і дачних ділянок; д) будівництво магістральних доріг, трубопроводів, ліній електро-тропередачі та інших комунікацій, а також будівництво і експлуа-ція господарських і житлових об'єктів, суцільні, комбіновані рубки, заготівля живиці, полювання, примушує ленне рибальство, заготівля придатних для вживання в їжу лісових ресурсів (харчових лісових ресурсів), інших недеревних лісових ресурсів (за винятком заготівлі громадянами таких ресурсів для власних потреб), діяльність, що тягне за собою порушення умов перебування об'єктів рослинного і тваринного світу, збір біологічних колекцій, інтродукція живих організмів з метою їх акліматизації; ж) рух і стоянка механізованих транспортних засобів, не пов'язані з функціонуванням національних парків, прогін домаш-них тварин поза дорогами і водних шляхів загального користування і поза спе-ціально передбачених для цього місць, сплав деревини по водотоках і водойм; з) організація масових спортивних та видовищних заходів, організація туристських стоянок, розведення багать за межами спе-ціально передбачених для цього місць; і) вивезення предметів, що мають історико-культурну ценность.к) видобуток піску, гальки і гравію в водоемахл) здійснення спортивної, аматорської риболовлі з применени третьому свинцевих грузілм) діяльність об'єктів целюлозно паперової та хімічної про-мисловості, металургії, ядерної енергетики та будь-яких інших об'єктів, що становлять екологічну опасностьн) заповідні зони біосферних заповідників, національних при-рідних парків, регіональних ландшафтних парків в нату е виділяються спеціальними охоронними знаками, дороги перекриваються шлагбаумаміо) в зоні регульованої рекреації (НПП) і буферній зоні (БЗ) за-прещается діяльність, яка також впливає на природні комплекси даних зонп) На території зони регульованої рекреації та господарської зони національного природного парку (біосферного заповідника, ре-нальних ландшафтного парку) з метою збереження цінних об'єктів біорізноманіття (види тваринного і рослинного світу, занесених до Червоної Книги України, колонії , нерестовища і інші місця масового перебування та розмноження об'єктів тваринного світу, рідкісні угруповання рослин) і їх місця існування створюються особливо захисні природні ділянки. В їх межах забороняється рекреація, спорудження малих архі-тектурних форм, збір хмизу, випас в лісі, рибалка із застосуванням нерестовища і інші місця масового перебування та розмноження об'єктів тваринного світу, рідкісні угруповання рослин) і їх місця існування створюються особливо захисні природні ділянки. В їх межах забороняється рекреація, спорудження малих архітектурних форм, збір хмизу, випас в лісі, рибалка із застосуванням нерестовища і інші місця масового перебування та розмноження об'єктів тваринного світу, рідкісні угруповання рослин) і їх місця існування створюються особливо захисні природні ділянки. В їх межах забороняється рекреація, спорудження малих архітектурних форм, збір хмизу, випас в лісі, рибалка із застосуванням свинцевих грузил, сінокосіння із застосуванням техніки і в травні-липні, всі види рубок.

р) На території зони регульованої рекреації НПП і буферної зони ПЗ забороняються суцільні, прохідні, комбіновані і вибіркові санітарні рубки, очистка лісу від захаращеності, а також рубки формування і оздоровлення лесов.

с) У господарській зоні НПП забороняються рубки головного користування земельними діл-ня і все суцільні рубки.

ч. 3 Посилення режиму заповідності в заказниках і пам'яток природи ст. 3 «Про природно-заповідний фонд України», щодо па-мятніков природи, додати нову категорію: сакральні пам'ятки природи заказниках і пам'ятках природи, інших об'єктах ПЗФ заборонено-ються вибіркові санітарні рубки, рубки головного користування, все рубки з 1 лютого по 1 листопада , очищення лісу від захаращеності, а також рубки формування і оздоровлення лісів. У заказниках забороняється видобуток гальки, піску, гравію в водоймах, джипінг, авторалі. ч. 4. Добавки, які посилюють режим заповідності в усіх об'єктах ПЗФВ ст. 61 внести пункт про необхідність охорони територій ПЗФ в суботу-неділю.

В ст. 42 додати пункт про проведення еколого-етичної експертизи наукових досліджень в об'єктах ПЗФ.

В ст. 18, 21, 24 додати: з національними природними парками (РЛП, БЗ) узгоджуються питання соціально-економічної діяль-ності юридичних осіб, розташованих на території національних природних парків (РЛП, БЗ) і їх охоронних зон, а також проекти розвитку, які перебувають на їх території населених пунктов.В ст. 91 Кодексу України про адміністративні правопорушення та в ст. 252 Кримінального кодексу України внести зміни, що дозволяють збільшити штраф за порушення в об'єктах,

Більш докладно про проблеми заповідності читайте в книзі =


В.Є. Борейко, В.А. Бриниха, І.Ю. Парникози заповідного (пасивна охорона природи). Теорія і практика, Друге видання http://ecoethics.ru/wp-content/uploads/2018/09/Boreyko73.pdf


Необходимые изменения в Закон «О природно-заповедном фонде Украины» и другие законы с целью усиления заповедного режима


Вл.Борейко, В.Бриних,И. Парникоза


ч. 1. Усиление режима заповедности в природных заповедниках


В Закон «О природно-заповедном фонде Украины», в ст. 16 «Требова-ния по охране природных комплексов и объектов природных заповедни-ков» предлагается внести следующие требования:– запрещается: – все виды рубок леса, в том числе рубка сухостойных, фаутных, ветровальных, буреломных деревьев (кроме очистки коммуника-ции заповедника, уборки аварийных деревьев, угрожающих жизни людей, ликвидации чрезвычайной ситуации) (проведение сплошных, санитарных, проходных, комбинированных рубок, очистка леса от захламленности)– какой-либо уход за лесом, сбор валежника, сухостоя, расчистка горелых участков леса, ликвидация захламленности, лесоразведение– сбор грибов, хвои, ягод, плодов, орехов, листьев выпугивание животных, разорение гнезд и нор, регуляция числен-ности диких животных– все формы отдыха населения, проведение массовых мероприятий, посещение пещер, рекреация– заготовка сена, живицы, древесных соков, технического сырья, кормовых веников– нарушение мест произрастания растений и грибов– посещение заповедников для экопросветительской работы за исключением их усадеб, музеев и визит-центров, нахождение в заповед-нике посторонних лиц без разрешения администрации заповедника– пролет над заповедником любых летательных аппаратов– сенокошение в весенне-летний период – изыскательские работы, строительство линий электропередач, раз-мещение операторов мобильной связи– нанесение надписей, порча иными способами геологических объ-ектов и деревьев– применение минеральных удобрений, любых методов борьбы с вредителями леса, устройство свалок мусора, загрязнение территории бытовыми или производственными отходами– уничтожение и повреждение аншлагов, шлагбаумов, граничных столбов, и других информационных знаков и стендов заповедника, а так-же других строений и имущества заповедника– повреждение деревьев и кустарников не до степени прекращения роста– устройство пасек и ульев– фразу «запрещается …интродукция новых видов животных и расте-ний» заменить на «запрещается…разведение интродуцированных видовживотных, растений, грибов»В ст. 16, часть 2, следует внести следующие правки:– добавить, что мероприятия по ликвидации аварий и стихийных бедствий проводятся по согласованию с Минприродой Украины– запретить установку пасек и ульев в хозяйственных зонах заповед-никовВ другие статьи данного Закона, касающиеся функционирования при-родных заповедников, предлагается внести следующие дополнения:– убрать плату за посещение заповедников,– ввести определение, что природные заповедники являются неком-мерческими организациями уточнить, что только 1% земель заповедника может идти под хозяй-ственную территорию– указать в ст. 9-1, что документация по лимитам на специальное использование природных ресурсов природных заповедников подлежит обязательной государственной и общественной экологической эксперти-зе, а также что специальное использование природных ресурсов с целью получения дохода в природных заповедниках запрещается– указать, что изъятие земель (вод) природных заповедников не до-пускается– указать, что природные заповедники должны быть юридическими лицами– указать, что природные заповедники могут находится в подчинении только Минприроды Украины и Академий наук– указать, что ресурсы заповедника полностью изымаются из оборо-та, недвижимое имущество заповедника не подлежит приватизации– указать, что запрещается перевод всего природного заповедника или его части в национальный парк.В ст. 40 внести пункт, запрещающий устройство в охранных зонах заповедных объектов пасек и ульев.В ст. 9-1 внести пункт, запрещающий специальное использование природных ресурсов в объектах ПЗФ способами, негативно влияющими на фауну, флору, экосистемы.В Закон «Об охотничьем хозяйстве и охоте»– в ст. 33 вписать запрет на регулирование численности «вредных» животных в природных заповедниках, в ст. 20 вписать полный запрет на охоту в ПЗФ.В Лесной кодекс Украины– в ст. 84 вписать запрет на проведение мероприятий по улучшению качественного состава лесов в природных заповедниках– в ст. 86 добавить пункт о запрете использования химических средствборьбы с вредителями и болезнями леса на территории заповедников– в ст. 85, часть 5 добавить-» Вокруг мест обитания и произростания редких, занесенных в Красную книгу Украины, Бернскую конвенцию,видов флоры и фауны, создаются охранные участки, радиусом 500 м, где запрещены все рубки леса.

ч. 2. Усиление режима заповедности в биосферных заповедниках, национальных природных парках и региональных ландшафтных парках



В ст. 18, 21, 24 Закона «О природно-заповедном фонде Украины» добавить дополнение, согласно которому минимальная площадь запо-ведной зоны биосферного заповедника составляет 40% от всей площади территории, минимальная площадь заповедной зоны национального природного парка составляет 25% от всей территории, минимальная площадь заповедной зоны регионального ландшафтного парка состав-ляет 20%. Уменьшение заповедной зоны или перенос ее границ (кроме случаев расширения заповедной зоны) не допускается. В заповедную зону регионального ландшафтного парка могут входить земли и других земле-пользователей.В ст. 18, 21, 24 внести дополнение:На территориях биосферных заповедников, национальных природ-ных парков, региональных ландшафтных парков запрещается любая деятельность, которая может нанести ущерб природным комплексам и объектам растительного и животного мира, культурно-историческим объектам и которая противоречит целям и задачам национального парка (биосферного заповедника, регионального ландшафтного парка) в том числе:а) разведка и разработка полезных ископаемых, джипинг, авто-ралли, спортивное катание на велосипедах;б) деятельность, влекущая за собой нарушение почвенного покрова и геологических обнажений, мелиоративный лов рыбы;в) деятельность, влекущая за собой изменения гидрологическогорежима;г) предоставление на территориях национальных парков (биосфер-ного заповедника, регионального ландшафтного парка) садоводческих и дачных участков;д) строительство магистральных дорог, трубопроводов, линий элек-тропередачи и других коммуникаций, а также строительство и эксплуата-ция хозяйственных и жилых объектов, не связанных с задачами нацио-нального парка (биосферного заповедника, регионального ландшафтного парка)е) заготовка древесины (за исключением заготовки гражданами древесины для собственных нужд), в том числе санитарные, проходные,

сплошные, комбинированные рубки, заготовка живицы, охота, промыш-ленное рыболовство, заготовка пригодных для употребления в пищу лесных ресурсов (пищевых лесных ресурсов), других недревесных лесных ресурсов (за исключением заготовки гражданами таких ресурсов для собственных нужд), деятельность, влекущая за собой нарушение условий обитания объектов растительного и животного мира, сбор биологических коллекций, интродукция живых организмов в целях их акклиматизации;ж) движение и стоянка механизированных транспортных средств, не связанных с функционированием национальных парков, прогон домаш-них животных вне дорог и водных путей общего пользования и вне спе-циально предусмотренных для этого мест, сплав древесины по водотокам и водоемам; з) организация массовых спортивных и зрелищных мероприятий, организация туристских стоянок, разведение костров за пределами спе-циально предусмотренных для этого мест;и) вывоз предметов, имеющих историко-культурную ценность.к) добыча песка, гальки и гравия в водоемахл) осуществление спортивной, любительской рыбалки с применени-ем свинцовых грузилм) деятельность объектов целлюлозно-бумажной и химической про-мышленности, металлургии, ядерной энергетики и любых иных объектов, представляющих экологическую опасностьн) заповедные зоны биосферных заповедников, национальных при-родных парков, региональных ландшафтных парков в натуре выделяются специальными охранными знаками, дороги перекрываются шлагбаумамио) в зоне регулируемой рекреации (НПП) и буферной зоне (БЗ) за-прещается деятельность, которая также влияет на природные комплексы данных зонп) На территории зоны регулированной рекреации и хозяйственной зоны национального природного парка (биосферного заповедника, ре-гионального ландшафтного парка) с целью сохранения ценных объектов биоразнообразия (виды животного и растительного мира, занесенные в Красную Книгу Украины, колонии, нерестилища и прочие места массового обитания и размножения объектов животного мира, редкие сообщества растений) и их среды обитания создаются особо защитные природные участки. В их границах запрещается рекреация, сооружение малых архи-тектурных форм, сбор валежника, выпас в лесу, рыбалка с применением

свинцовых грузил, сенокошение с применением техники и в мае-июле, все виды рубок.р) На территории зоны регулируемой рекреации НПП и буферной зоны ПЗ запрещаются сплошные, проходные, комбинированные и выбо-рочные санитарные рубки, очистка леса от захламленности, а также рубки формирования и оздоровления лесов.с) В хозяйственной зоне НПП запрещаются рубки главного пользова-ния и все сплошные рубки.ч. 3 Усиление режима заповедности в заказниках и памятниках природыВ ст. 3 «О природно-заповедном фонде Украины», касательно па-мятников природы, добавить новую категорию: сакральные памятники природыВ заказниках и памятниках природы, других объектах ПЗФ запреща-ются выборочные санитарные рубки, рубки главного пользования, все рубки с 1 февраля по 1 ноября, очистка леса от захламленности, а также рубки формирования и оздоровления лесов. В заказниках запрещается добыча гальки, песка, гравия в водоемах, джипинг, авторалли. ч. 4. Добавки, усиливающие режим заповедности во всех объектах ПЗФВ ст. 61 внести пункт о необходимости охраны территорий ПЗФ в субботу-воскресенье.В ст. 42 добавить пункт о проведении эколого-этической экспертизы научных исследований в объектах ПЗФ.В ст. 18, 21, 24 добавить: с национальными природными парками (РЛП, БЗ) согласовываются вопросы социально-экономической деятель-ности юридических лиц, расположенных на территории национальных природных парков (РЛП, БЗ) и их охранных зон, а также проекты развития, находящихся на их территории населенных пунктов.В ст. 91 Кодекса Украины об административных правонарушениях и в ст. 252 Уголовного кодекса Украины внести изменения, позволяющие увеличить штраф за нарушение в объектах, имеющих заповедный режим – природных заповедниках, заповедных урочищах, заповедных зонах НПП, РЛП, ботсадов и дендропарков.



Более подробно о проблемах заповедности читайте в книге=





В.Е. Борейко, В.А. Бриниха, И.Ю. Парникозы Заповедность (пассивная охрана природы). Теория и практика, Второе издание http://ecoethics.ru/wp-content/uploads/2018/09/Boreyko73.pdf

Капитальные инвестиции в сельское хозяйство снизились почти на 17%



За январь-июнь 2019 года в сельское хозяйство Украины поступило 23,3 млрд грн капитальных инвестиций, что на 16,9% меньше, чем за аналогичный период 2018 года.

Об этом заявил ведущий научный сотрудник отдела инвестиционного и материально-технического обеспечения Института аграрной экономики (ИАЭ) Николай Кисиль, сообщает пресс-служба ИАЭ.

"В январе-июне 2019 года капитальные инвестиции в сельское хозяйство составили 23333,8 млн грн, то есть лишь на 83,1% против соответствующего периода 2018 года. При этом доля сельского хозяйства в общем объеме капиталовложений по государству... сократилась с 12,8% до 10,0%", - говорится в сообщении.

При этом капитальные инвестиции в производство продукции пищевой промышленности за шесть месяцев 2019 года по сравнению с соответствующим периодом 2018 года выросли на 52,7%.

По мнению Кисиля, существует немало причин значительного замедления инвестиционной деятельности сельскохозяйственных производителей, абсолютная доля капитальных инвестиций которых осуществляется за счет собственных источников финансирования. Среди них, в частности общее ухудшение условий для этой деятельности, усиление рисков, ожидания инвесторов на дальнейшее снижение уровня окупаемости затрат по их проектам, высокие ставки по инвестиционным кредитам, отсутствие действенной государственной политики по поддержке сельскохозяйственных производителей, потеря большинством национальных агрокомпаний доверия на фондовых рынках, недостаточно эффективный инвестиционный менеджмент агрохолдингов и тому подобное.

По материалам: Укринформ

Як врятувати український ліс

лес
Незаконна рубка лісів та збут деревини, розкрадання і контрабанда лісоматеріалів стали для України серйозною проблемою. Нечітко прописані закони та масштабна корупція ще більше підливають масла у вогонь. Сьогодні реальний обсяг незаконних рубок в сотні разів перевищує офіційно зафіксований, який, за оцінкою Держлісагентства, становить 24,1 тис. куб. м. Це ще одне свідчення неефективного регулювання галузі, що призводить до злочинно нераціонального використання цього природного ресурсу.
За різними даними, на ліси припадає близько 16-17% від загальної площі країни (близько 10,6 млн гектарів), що значно менше, ніж середній показник по Європі (35,4%). Тому, на відміну від багатьох європейських країн, ліс в Україні виконує передусім екологічні функції, а державна політика має бути спрямована на збільшення залісненої площі. Ця позиція, до речі, була вчергове задекларована у підписаній у Верховній Раді України Коаліційній угоді (цей документ серед іншого передбачав повернення формування державної політики лісокористування до компетенції Міністерства екології та природних ресурсів). Однак державну політику у сфері використання лісів досі формує Мінагропромполітики, метою якого є передусім розвиток виробництва, а не захист лісу як екосистеми.
За останні декілька років щорічні обсяги відтворення лісів становили в середньому 50 тис. га (у 2015 р., наприклад, було відтворено 60,4 тис. га, в тому числі лісорозведення проведено на площі 2,5 тис. га). Але через незаконні рубки цього виявилося замало для приросту. Протягом минулого року офіційно зафіксовано близько 8 тисяч випадків незаконних рубок. Знищення та пошкодження деревостанів сягає 32,3 тис. куб.м. Це надзвичайні масштаби. Тільки у порівнянні з 2014 року цифру збільшено майже вдвічі. За даними Держстату, збиток від незаконної рубки лісів виріс з 47,6 млн грн у 2014 до 114,2 млн грн у 2015. При цьому треба розуміти, що статистика в основному включає незаконні рубки, які здійснюються місцевим населенням, а тому ці дані не можуть претендувати на повну достовірність. Зазвичай офіційні показники є заниженими.
Проблеми лісового господарства та шляхи їх вирішення
Щоб розібратися у причинах такої, прямо скажемо, “нездорової” ситуації у галузі, треба уважно подивитися на сучасну практику ведення лісового господарства та законодавчі реалії. Недоліків можна виявити чимало. Перший з яких — це неякісне нормативне регулювання.
В Україні розмір санкцій за “лісові” злочини не є адекватним та не змінювався з часу набрання чинності Кримінальним кодексом, незважаючи на збільшення обсягів незаконно добутої деревини протягом останніх років. Особливо це стосується розмірів штрафів за незаконну рубку лісу, які на сьогодні складають від 850 до 1700 грн. Крім того, немає дієвих механізмів притягнення до кримінальної відповідальності посадових осіб, які причетні до незаконної лісогосподарської діяльності. Превентивна функція відповідальності залишається не реалізованою.
Однак удосконалення відповідальності — лише один із аспектів проблеми. Важливим законодавчим інструментом для боротьби з браконьєрськими рубками є посилення контролю за обігом деревини та запровадження системи електронного обліку лісу. Фіксувати усі рубки, в тому числі незаконні, в Україні збираються не один рік, проте необхідна система, впровадження якої почалось у 2013 році, досі належним чином не функціонує. Це при тому, що електронний облік деревини залишається чи не єдиним можливим способом ефективно відслідковувати рубки дерев у лісгоспах та їх подальше перевезення — як по країні, так і за кордон. Основною проблемою впровадження системи є те, що до неї включена лише частина лісокористувачів. Подолання цієї проблеми унеможливить продаж нелегальної деревини, адже у спеціальних чіпах буде закладено всю необхідну інформацію про деревину: породу, назву сортименту, сорт, а також дані про те, коли і хто її зрубав. У результаті будь-яка колода без чіпу автоматично буде сприйматися як наслідок нелегальної рубки.
Таким чином, маркування деревини полегшить роботу лісовій охороні та працівникам правоохоронних органів з виявлення незаконно добутої сировини. В ідеалі після повного впровадження системи продати дерево без чіпа та відповідних документів буде неможливо.
Ускладнить продаж краденого лісу і система сертифікації сировини. Сертифікат буде гарантією не лише екологічності деревини, але й підтверджуватиме, що вирубка лісу не була самовільною. Також сертифікація дасть можливість покупцю та фіскальним органам зрозуміти, звідки прийшов товар та хто його реалізовує. Варто зазначити, що існуюча вже понад 10 років в Україні система сертифікації поки не може вирішити проблему махінацій під час вирубки лісу — знову ж таки, через її фрагментарність. На сьогодні площа сертифікованих лісів складає 3,147 млн га, тобто близько 30% лісів. В ідеалі, коли сертифікація охопить весь лісовий фонд країни, продавати несертифіковану деревину на зовнішньому і внутрішньому ринку України буде неможливо.
Як продавати ліс?
Каменем спотикання на шляху до детінізації галузі є також система купівлі-продажу лісу. Сьогодні значна частина останнього продається за прямими договорами, без ознак конкуренції, що перешкоджає встановленню справедливої ціни на деревину, відкриває можливості для маніпулювання обсягами деревини та стимулює її нелегальний продаж. У підсумку ми отримуємо не лише корупційну ренту та нечесну конкуренцію на ринку, але й спотворене уявлення про вітчизняний ринок лісоматеріалів.
Як бачимо, практика реалізації деревини, яка існує в Україні, заважає не просто розвитку галузі, але й формуванню політики збереження лісу як екологічного активу. Ситуацію можна і потрібно змінювати шляхом запровадження конкурентних інструментів реалізації деревини — аукціонів. У Європі досвід, практика проведення аукціонів для реалізації природних ресурсів є поширеною. Наприклад, основним методом торгівлі деревиною у Великобританії є електронні аукціони, доступ на які можуть отримати всі бажаючі. У Литві оптовий продаж деревини — а це 90% від загальних обсягів — також реалізується лише на аукціонах, що проводяться на електронному майданчику Генеральної дирекції державних лісів Литви. Позитивним моментом такого механізму є те, що продаж деревини здійснюється цілком прозоро, за ринкової ціною, від чого держава лише виграє.
До подібного висновку, схоже, прийшли і в Уряді. Так, в Кабміні вже кілька місяців серйозно обговорюється ініціатива врегулювати ринок необробленої деревини шляхом введення її продажу через аукціони за ринковими цінами. Зокрема, згідно з пропозицією, аукціон має відбуватися у два етапи:
  • для резидентів України без права подальшого експорту (таким чином продукція гарантовано потрапить до українського виробника);
  • незатребуваний обсяг після проведення аукціону для резидентів пропонується для нерезидентів України — на експорт.
За нашими оцінками, ці дуже правильні ініціативи безумовно допоможуть зменшити обсяг незаконних рубок, але для досягнення стійких позитивних результатів у лісовому секторі цього все ж таки буде замало.
Справа в тому, що сучасне нормативне поле дозволяє “легалізувати” незаконні вирубки і уникати за це відповідальності. Найпопулярнішим інструментом “легалізації” були і залишаються “псевдосанітарні рубки”, які в останні роки складають майже 50% всіх рубок. Тому до моменту наведення порядку в їх регулюванні ініціатива Кабінету Міністрів України щодо мораторію на проведення санітарних рубок є абсолютно виправданою. Це допоможе протягом періоду дії мораторію побачити реальні обсяги та закономірності ринку деревини.
Ефективне регулювання лісового господарства можливе за умови системного підходу. Потрібна і адекватна система санкцій, і дієві механізми забезпечення невідворотності покарання, і система обліку та контролю за обігом деревини, і система сертифікації, і комплексний підхід до управління лісовими ресурсами, що не є можливим окремо від інших природних ресурсів. Так, наприклад, якщо виправити недоліки механізмів притягнення до відповідальності без зміни системи обліку та контролю за обігом деревини, або якщо виправити систему її сертифікації без зміни підходу до формування політики у сфері раціонального (комплексного) використання природних ресурсів, то відчутних якісних змін не відбудеться, а правильні ідеї можуть бути дискредитовані.
Важливо розуміти, що система правил поводження з лісом має складатися з фрагментів, що поєднані між собою органічно. Інакше забезпечити раціональне використання лісових ресурсів не вийде.
ліс
08-06-2016
Джерело: Delo.ua
https://brdo.com.ua/analytics/yak-vryatuvaty-ukrayinskyj-lis/