ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

02 жовтня 2019

Про розгляд Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, спрямованих на гідрометеорологічну діяльність


РАХУНКОВА ПАЛАТА

РІШЕННЯ

від 23 жовтня 2018 року N 27-3

Про розгляд Звіту про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, спрямованих на гідрометеорологічну діяльність

Відповідно до статті 98 Конституції України, статей 7, 25, 26, 35 і 36 Закону України "Про Рахункову палату" розглянуто Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, спрямованих на гідрометеорологічну діяльність. За результатами розгляду Рахункова палата встановила:

1. Державною службою України з надзвичайних ситуацій у 2017 році за бюджетною програмою за КПКВК 1006060 "Гідрометеорологічна діяльність" кошти державного бюджету спрямовано Українському гідрометеорологічному центру ДСНС та підпорядкованим йому гідрометеорологічним організаціям на цілі, передбачені бюджетними призначеннями.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" для виконання бюджетної програми за КПКВК 1006060 "Гідрометеорологічна діяльність" (головний розпорядник - Міністерство внутрішніх справ України, відповідальний виконавець бюджетної програми - Державна служба України з надзвичайних ситуацій) були затверджені бюджетні призначення в загальній сумі 321425,5 тис. грн (за загальним фондом - 286945,2 тис. грн, спеціальним фондом - 34480,3 тис. гривень).

Потребу в коштах загального фонду державного бюджету за КПКВК 1006060 "Гідрометеорологічна діяльність", як основного джерела фінансування цієї програми, було забезпечено на рівні 62-х відсотків. Зокрема, потреба в капітальних видатках (видатки розвитку), у тому числі на придбання приладів та обладнання для технічного переоснащення гідрометеорологічної мережі, була забезпечена на рівні 7,5 відс., при цьому у 2006 - 2015 роках (10 років) кошти на цю мету не виділялися. Крім того, взагалі не була врахована потреба у видатках на науково-дослідні розробки, послуги з експериментального проектування, а також підвищення кваліфікації персоналу.

МВС разом із ДСНС забезпечили фінансування розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (УкрГМЦ та підпорядковані йому 25 регіональних і обласних центрів) за загальним фондом державного бюджету у повному обсязі (286945,2 тис. гривень). Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня на забезпечення своєї діяльності у 2017 році використали 286900,0 тис. грн, а 45,2 тис. грн, як невикористані, повернули до державного бюджету, з яких 36,7 тис. грн - унаслідок неефективного управління ними (не вжито дієвих та достатніх заходів стосовно забезпечення наприкінці бюджетного періоду вчасного внесення змін до кошторису і здійснення поточних розрахунків) та 8,5 тис. грн - економії коштів.

Видатки спеціального фонду державного бюджету за КПКВК 1006060 "Гідрометеорологічна діяльність" були забезпечені у 2017 році за рахунок власних надходжень гідрометеорологічних організацій і становили 39346,3 тис. гривень.

Загалом 96 відс. (313378,7 тис. грн) фактично використаних у 2017 році коштів державного бюджету (326246,3 тис. грн) були поточними видатками (заробітна плата з нарахуваннями - 82 відс, оплата комунальних послуг та енергоносіїв - 3,4 відс., інші видатки - 10,6 відс.), і лише 4 відс. (12867,6 тис. грн) - капітальними видатками (видатки розвитку).

Таким чином, стан фінансового забезпечення та використання коштів державного бюджету, спрямованих у 2017 році на гідрометеорологічну діяльність у системі ДСНС (УкрГМЦ та підпорядкованих йому гідрометеорологічних організацій), не сприяв її належному функціонуванню та розвитку.

2. За рахунок бюджетних коштів Українським гідрометеорологічним центром ДСНС і підпорядкованими йому гідрометеорологічними організаціями у 2017 році здійснювалася діяльність, спрямована на проведення систематичних гідрометеорологічних спостережень, підготовку даних для гідрометеорологічного забезпечення органів влади та населення інформацією загального користування та терміновою інформацією про небезпечні й стихійні явища, а також гідрометеорологічного обслуговування (надання платних послуг) заінтересованим юридичним та фізичним особам, проте ця діяльність була недостатньою і потребує підвищення ефективності.

Аудит засвідчив, що гідрометеорологічними організаціями сфери управління ДСНС було підготовлено 522,8 тис. прогнозів (консультацій) і попереджень, зокрема, авіаційних метеорологічних (335,4 тис), метеорологічних (131,7 тис), морських гідрометеорологічних (37,6 тис), гідрологічних (14,7 тис.) та агрометеорологічних (3,4 тис), водночас рівень справджуваності наданих прогнозів коливався від 93 до 99 відс, що свідчить про можливість його підвищення.

Гідрометеорологічна інформація загального користування за завчасністю прогнозів була наближена до мінімально допустимих показників, визначених Всесвітньою метеорологічною організацією (ВМО). Зокрема, середня завчасність короткострокового прогнозу в Україні становить одну добу, що відповідає практиці ВМО (від 12 годин до 3 діб), однак є на дві доби меншою за можливий рівень. Разом з тим середня завчасність середньострокового прогнозу в Україні становить від двох до трьох діб, що відповідає мінімально допустимим вимогам настанови ВМО (від 3 до 10 діб) і є на сім діб меншою за можливий рівень.

Ще один напрям діяльності - гідрометеорологічне обслуговування (надання користувачам за плату на договірних засадах гідрометеорологічної та іншої інформації) має значний потенціал для розвитку, що зумовлює необхідність підвищення поінформованості суспільства про можливості національної гідрометеорологічної служби (перелік можливої гідрометеорологічної інформації та сфер її застосування), а також про важливість врахування гідрометеорологічної інформації в практичній діяльності (при плануванні господарської діяльності, упередженні виникнення збитків тощо).

Для підвищення ефективності гідрометеорологічної діяльності необхідна модернізація й переоснащення матеріально-технічної бази гідрометеорологічних організацій та розв'язання питань кадрового забезпечення галузі.

3. Національну гідрометеорологічну службу як систему державних органів, підприємств, установ та організацій, що забезпечують гідрометеорологічну діяльність, фактично складають Український гідрометеорологічний центр ДСНС та підпорядковані йому гідрометеорологічні організації. При цьому у зв'язку з обмеженим фінансуванням ризики втрати кадрового потенціалу, який є основою зазначених установ, а отже і національної гідрометеорологічної служби, зростають з кожним днем.

За останні сім років фактична чисельність працівників УкрГМЦ та гідрометеорологічних організацій зменшилася на 4,4 відс., при цьому 22,9 відс. наявного на кінець 2017 року персоналу вже досягнуло пенсійного віку.

Недостатньою є робота в напрямі підвищення рівня кваліфікації кадрів гідрометеорологічних організацій. Плани підвищення кваліфікації фахівців у 2015 - 2017 роках не виконувалися, упродовж 2017 року навчалося не більше 1,8 відс. персоналу, що не сприяло підвищенню професійного рівня та обізнаності з новітніми технологіями у сфері гідрометеорологічної діяльності. Зазначене призводить до втрати професійних знань, вмінь та навичок працівниками гідрометеорологічних організацій.

Одним із стримуючих факторів оновлення персоналу УкрГМЦ та гідрометеорологічних організацій є збільшення розриву між середньою заробітною платою фахівців з гідрометеорологічної діяльності в системі ДСНС та середньою заробітною платою в Україні.

У I півріччі 2018 року відповідний розрив досяг 3747 грн (середня заробітна плата в Україні становила 8377 грн, а у фахівців з гідрометеорологічної діяльності - 4630 гривень).

Вирішення питань кадрового забезпечення можливе за умови приведення рівня середньої заробітної плати фахівців галузі щонайменше до рівня середньої заробітної плати в Україні.

4. Фактично є незадіяним, як вагоме джерело фінансування діяльності національної гідрометеорологічної служби, спеціальний фонд державного бюджету за КПКВК 1006060 "Гідрометеорологічна діяльність".

При затвердженому Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік"плані за спеціальним фондом за КПКВК 1006060 "Гідрометеорологічна діяльність" у сумі 34480,3 тис. грн, фактичні надходження становили 48993,8 тис. грн, а касові видатки - 39 346,3 тис. гривень.

Водночас частка видатків спеціального фонду державного бюджету в загальному обсязі здійснених розпорядниками бюджетних коштів у 2017 році видатків становила лише 12 відс., тоді як у 2016 році - 13 відс., 2015 році - 26 відсотків.

Такий стан формування та використання спеціального фонду державного бюджету призводить до щорічного зростання навантаження на загальний фонд державного бюджету.

При цьому більшістю розпорядників бюджетних коштів планувався занижений рівень доходів спеціального фонду. Зокрема, Харківським регіональним центром з гідрометеорології при обґрунтуванні розрахунками обсягів власних надходжень до спеціального фонду проекту кошторису на 2017 рік не дотримано вимогу пункту 17 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 N 228, а саме не було враховано повного переліку платних послуг, які надаються бюджетною установою (враховано 6 із 19 видів), унаслідок чого фактичні надходження (3291,9 тис. грн) перевищили заплановані (2011,8 тис. грн) на 1280,1 тис. грн, або в 1,6 рази.

Водночас аудит засвідчив, що у 2017 році виконання кошторисів за видатками спеціального фонду державного бюджету (КПКВК 1006060) забезпечено розпорядниками бюджетних коштів у цілому на рівні 83,5 відс. (нижчі показники мають Хмельницький (41,4 відс.), Волинський (50,2 відс.), Закарпатський (53,2 відс), Івано-Франківський (73,3 відс.), Миколаївський (73,9 відс.), Чернігівський (74,9 відс.), Луганський (75,6 відс.) та Житомирський (79 відс.) обласні центри з гідрометеорології, а також Донецький (57,6 відс.) і Дніпропетровський (74,3 відс.) регіональні центри з гідрометеорології.

У результаті на кінець 2017 року утворився залишок невикористаних коштів спеціального фонду державного бюджету в сумі 9647,5 тис. грн, з яких 7766,9 тис. грн були розподілені, проте не використані, а реалізація запланованих заходів відкладена на наступний бюджетний період, що свідчить про неефективне управління коштами.

5. Система надання гідрометеорологічними організаціями платних послуг та методика визначення їх вартості потребують подальшого удосконалення, оскільки не сприяють наповненню спеціального фонду державного бюджету.

Аудит засвідчив, що окремими бюджетними установами вартість платних послуг встановлювалася на рівні, меншому за економічно обґрунтований. Також аудитом встановлені факти надання гідрометеорологічними організаціями платних послуг безоплатно та без належного обліку.

Так, аудитом встановлено, що за фактично понесених Гідрометеорологічним центром Чорного та Азовського морів витрат у сумі 3053,6 тис. грн вартість укладеного ним договору з Одеським регіональним структурним підрозділом Державного підприємства обслуговування повітряного руху України на 2017 рік становила 2425,8 тис. грн (з ПДВ), яка на 627,8 тис. грн менше економічно обґрунтованої, що спричинило ненадходження вказаних коштів до спеціального фонду державного бюджету.

Підрозділом Вінницького обласного центру з гідрометеорології (авіаційна метеорологічна станція (цивільна) Вінниця) платні послуги із метеорологічного обслуговування повітряних суден цивільної авіації та служб аеродрому комунального підприємства "Аеропорт Вінниця" надавались без економічного обґрунтування їх вартості, а окремі послуги службам аеродрому - безоплатно та без здійснення обліку їх надання.

6. Неналежне фінансове забезпечення Українського гідрометеорологічного центру ДСНС та підпорядкованих йому гідрометеорологічних організацій є одним із чинників впливу на своєчасність та повноту прийняття управлінських рішень учасниками бюджетного процесу, внаслідок чого зростають ризики неефективного використання бюджетних коштів, спрямованих на гідрометеорологічну діяльність, та втрати державного майна, необхідного для її здійснення.

З метою надання оцінки щодо законності, своєчасності й повноти прийняття управлінських рішень учасниками бюджетного процесу та ефективного використання коштів державного бюджету, які спрямовувалися на забезпечення гідрометеорологічної діяльності в системі ДСНС, проведеним аудитом охоплено на рівні відповідального виконавця бюджетної програми (ДСНС) кошти державного бюджету в обсязі 334058,4 тис. грн (100 відс. запланованих видатків) та на рівні бюджетних установ (сім об'єктів контролю) - 155107,9 тис. грн (47,5 відс. фактично використаних коштів).

За результатами аудиту встановлено факти використання бюджетних коштів з недотриманням законодавства - 2777,2 тис. гривень (Український гідрометеорологічний центр ДСНС, Центральна геофізична обсерваторія імені Бориса Срезневського, Дніпропетровський, Львівський та Харківський регіональні та Вінницький обласний центр з гідрометеорології).

Аудитом також встановлено окремі факти недотримання законодавства щодо управління об'єктами державної власності на загальну суму 173,6 тис. грн, ведення бухгалтерського обліку та подання фінансової й бюджетної звітності - 156,6 тис. гривень.

Так, аудитом встановлено, що лише Дніпропетровським регіональним центром з гідрометеорології не здійснено реєстрації речових прав на 17 об'єктів нерухомого майна, наданих йому в оперативне управління. Разом з тим у 20 бюджетних установах не завершено оформлення права користування на 305 земельних ділянок, що створює ризики їх безповоротної втрати.

Зазначене потребує посилення внутрішнього контролю з боку розпорядників бюджетних коштів.

7. Через неналежний стан матеріально-технічного забезпечення державна система гідрометеорологічних спостережень сфери управління ДСНС не відповідає сучасним вимогам і потребує оновлення.

Проведеним аудитом встановлено, що у 2006 - 2015 роках (10 років) видатки розвитку для забезпечення діяльності національної гідрометеорологічної служби Державним бюджетом України взагалі не передбачалися, а 2017 року становили близько 7 відс. потреби.

Як наслідок, на час проведення аудиту мережа наземних метеорологічних спостережень забезпечена автоматизованими системами спостережень на рівні 2 відс. потреби. Щільність мережі пунктів наземних метеорологічних спостережень у гірських районах України є недостатньою, а в акваторії Чорного та Азовського морів такі пункти взагалі відсутні.

Існуюча мережа метеорологічних радіолокаційних спостережень національної гідрометеорологічної служби, яка дозволяє отримувати інформацію про хмарність, опади і пов'язані з ними небезпечні явища погоди, охоплює лише 15 відс. території України.

Систему спостереження за забрудненням навколишнього природного середовища було сформовано 25 - 40 років тому, у зв'язку з чим її технічні можливості є обмеженими, зокрема для імплементації ряду актів права Європейського Союзу в рамках виконання Угоди про асоціацію, що потребує здійснення негайної модернізації та заміни приладів для вимірювання.

Отже, наявна мережа спостережень за забрудненням навколишнього природного середовища ні за своїм складом, ні за переліком параметрів, що вимірюються, ні за технічним оснащенням не відповідає сучасному рівню, зокрема, вимогам Директиви N 2008/50/ЄС стосовно проведення моніторингу якості атмосферного повітря та Директиви N 2004/107/ЄС щодо концентрації миш'яку, кадмію, ртуті, нікелю і поліциклічних ароматичних вуглеводнів в атмосферному повітрі.

8. Кабінетом Міністрів України, МВС та ДСНС вживалися окремі заходи реагування на рекомендації Рахункової палати, надані за результатами попереднього заходу державного зовнішнього фінансового контролю, у тому числі системного характеру.

Однак вжиті заходи були недостатніми. Зокрема, залишилась нерозробленою Стратегія розвитку гідрометеорологічної діяльності в Україні, не оновлено методичного забезпечення діяльності національної гідрометеорологічної служби, зокрема в частині впровадження галузевих стандартів і прирівняних до них нормативно-правових документів на заміну керівних документів радянського періоду.

Крім того, через недостатність вжитих заходів щодо реалізації рекомендацій, наданих Рахунковою палатою за результатами попереднього заходу державного зовнішнього фінансового контролю, впровадження окремих і нині актуальних рекомендацій не завершено.

За результатами обговорення та на підставі викладеного Рахункова палата вирішила:

1. Звіт про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, спрямованих на гідрометеорологічну діяльність, затвердити.

2. Про результати проведеного аудиту поінформувати Верховну Раду України.

3. Відомості про результати аудиту у формі рішення Рахункової палати надіслати Кабінету Міністрів України та рекомендувати:

3.1. З метою підвищення ефективності виконання гідрометеорологічними організаціями законодавчо визначених завдань вжити додаткових заходів щодо збільшення обсягу бюджетних призначень за КПКВК 1006060 "Гідрометеорологічна діяльність", зокрема для здійснення матеріально-технічного переоснащення та приведення рівня середньої заробітної плати фахівців галузі щонайменше до рівня середньої заробітної плати в Україні.

3.2. Доручити МВС вжити заходів щодо:

- розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України проекту рішення стосовно вдосконалення переліку платних послуг, які надаються гідрометеорологічними організаціями;

- забезпечення удосконалення методики визначення вартості платних послуг, що надаються гідрометеорологічними організаціями;

- посилення взаємодії з населенням та іншими споживачами шляхом впровадження методів ідентифікації поширюваної гідрометеорологічної інформації (ідентифікації джерела інформації);

- удосконалення методичного забезпечення діяльності національної гідрометеорологічної служби, зокрема в частині впровадження галузевих стандартів і прирівняних до них нормативних документів, на заміну керівних документів радянського періоду;

- забезпечити виконання рекомендації Рахункової палати з узгодження норм Бюджетного кодексу України (частина 9 статті 13) і статті 22 Закону України "Про гідрометеорологічну діяльність" щодо створення органами державної влади позабюджетних фондів.

4. Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту надіслати Міністерству внутрішніх справ України та рекомендувати розробити і подати на розгляд Кабінету Міністрів України Стратегію розвитку гідрометеорологічної діяльності в Україні, яка має передбачати удосконалення державної системи гідрометеорологічних спостережень та її мережі, а також проект Державної цільової програми з матеріально-технічного забезпечення діяльності національної гідрометеорологічної служби, яка повинна передбачати подальше удосконалення законодавчого, організаційного та фінансового забезпечення цієї діяльності із визначенням дієвих джерел фінансування та їх обсягів (у тому числі підходи та принципи державно-приватного партнерства), одночасно з пропозицією стосовно внесення змін до Заходів щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 N 710, стосовно зняття заборони на підготовку такої державної цільової програми.

5. Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту надіслати Державній службі України з надзвичайних ситуацій та рекомендувати вжити заходів щодо:

- збільшення обсягів фінансування підвищення кваліфікації працівників гідрометеорологічних організацій, підпорядкованих ДСНС, а також посилення контролю за повнотою виконання планів з підвищення кваліфікації персоналу;

- посилення контролю за якістю обґрунтовуючих розрахунків до проектів кошторисів, підготовлених гідрометеорологічними організаціями (розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня), зокрема щодо формування дохідної частини спеціального фонду державного бюджету та обсягів споживання товарів, робіт і послуг;

- вдосконалення системи внутрішнього контролю, у частині поточного нагляду за повнотою виконання гідрометеорологічними організаціями кошторисів;

- забезпечення дієвого контролю за розширенням спектра спеціалізованих гідрометеорологічних послуг, у тому числі на платній основі;

- прискорення вирішення питань, які створюють ризики для стабільного функціонування гідрометеорологічних організацій, зокрема оформлення речових прав на нерухоме майно, яке перебуває у їх віданні;

- затвердження плану заходів з усунення виявлених аудитом порушень і недоліків, а також інформування Рахункової палати про заплановані та вжиті у зв'язку з цим заходи.

6. Рішення Рахункової палати та Звіт про результати аудиту оприлюднити на офіційному веб-сайті Рахункової палати.

7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Рахункової палати Богуна В. П.




Голова Рахункової палати

В. В. Пацкан


http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN049771.html

Про забезпечення ведення обліку пожеж та їх наслідків


ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З УПРАВЛІННЯ ЗОНОЮ ВІДЧУЖЕННЯ

НАКАЗ

від 6 серпня 2019 року N 163-19

Про забезпечення ведення обліку пожеж та їх наслідків

Відповідно до статті 131 Кодексу цивільного захисту України, Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2003 N 2030, наказу Міністерства внутрішніх справ України від 14.06.2017 N 503 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 липня 2017 р. за N 829/30697 "Про затвердження форми звітності N 1-ППО (місячна) "Звіт про пожежі та їх наслідки" та форми акта про пожежу", з метою аналізу причин та умов виникнення пожеж, оцінки стану пожежної безпеки, прогнозування ситуацій і розроблення запобіжних заходів для захисту життя і здоров'я людей, збереження майна незалежно від форм власності від пожеж та створення умов для гасіння пожеж на території лісового фонду в зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення (далі - зона відчуження), наказую:

1. Затвердити такі, що додаються:

Інструкцію з організації ведення обліку пожеж в лісовому фонді на території зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення та їх наслідків;

Форму Журналу реєстрації інформації про пожежі та обліку пожеж;

Титульний аркуш Справи про пожежу.

2. Керівнику ДСП "Північна Пуща" забезпечити:

2.1. Ведення первинного обліку, звітування та інформування про випадки пожеж відповідно до вимог Інструкції, затвердженої цим наказом.

2.2. Надання достовірної інформації про випадки пожеж, що виникли в лісовому фонді на території зони відчуження.

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.


В. о. Голови                                             В. Фещенко




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДАЗВ
06 серпня 2019 року N 163-19

ІНСТРУКЦІЯ
з організації ведення обліку пожеж в лісовому фонді на території зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення та їх наслідків

1. Ця Інструкція визначає організацію та порядок ведення обліку та передачі інформації про пожежі в лісовому фонді на території зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення (далі - зона відчуження) та їх наслідків.

2. Облік пожеж та їх наслідків (далі - облік пожеж) здійснюється з метою проведення аналізу причин та умов виникнення пожеж, оцінки стану пожежної безпеки, прогнозування ситуації з метою розроблення запобіжних заходів для захисту життя і здоров'я людей, збереження майна та створення умов для гасіння пожеж.

3. Облік пожеж здійснюється ДСП "Північна Пуща".

4. Обліку підлягають усі пожежі, які виникли в лісовому фонді на території зони відчуження, крім визначених пунктом 6 Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.12.2003 N 2030.

5. Документ, який засвідчує факт пожежі, є Акт про пожежу, форма якого затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 14.06.2017 N 503 "Про затвердження форми звітності N 1-ППО (місячна) "Звіт про пожежі та їх наслідки" і форми акта про пожежу", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06 липня 2017 р. за N 829/30697.

Акт про пожежу складається посадовою особою відділу лісового господарства служби охорони і захисту лісу та оперативного реагування ДСП "Північна Пуща", що відповідає за пожежну безпеку (далі - відділ лісового господарства), у трьох примірниках після ліквідації пожежі і підписується комісією. До складу зазначеної комісії входить не менш як три особи, у тому числі посадова особа ДСП "Північна Пуща" відділу лісового господарства, представник територіального органу ДСНС та керівник гасіння пожежі.

Один примірник Акта про пожежу залишається в ДСП "Північна Пуща", а другий передається до ДАЗВ. Копія Акта про пожежу надається до територіального підрозділу ДСНС. ДСП "Північна Пуща" здійснює узагальнення матеріалів про випадки пожежі та їх наслідки та надає їх ДАЗВ.

6. ДСП "Північна Пуща" забезпечує внесення даних про пожежу у Журнал реєстрації інформації про пожежі та обліку пожеж (далі - Журнал).

Журнал призначений для реєстрації інформації про випадки пожеж в лісовому фонді на території зони відчуження, що надійшла від фізичних або юридичних осіб письмово, усно або за допомогою засобів телефонного зв'язку.

7. Звіт про пожежі та їх наслідки, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 1406.2017 N 503 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 липня 2017 р. за N 829/30697 "Про затвердження форми звітності N 1-ППО (місячна) "Звіт про пожежі та їх наслідки" та форми Акта про пожежу" ДСП "Північна Пуща" подається до ДАЗВ щомісяця:

до 05 числа, що настає за звітним періодом;

до 15 січня (за грудень) наступного року.


Начальник відділу радіаційної безпеки,
охорони праці та цивільного захисту

О. В. Гавриленко




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДАЗВ
06 серпня 2019 року N 163-19




ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З УПРАВЛІННЯ ЗОНОЮ ВІДЧУЖЕННЯ

________________________________________________________________________________
(найменування підприємства, установи чи організації, що здійснює лісогосподарську діяльність на території
лісового фонду в зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення)
ЖУРНАЛ
РЕЄСТРАЦІЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ПОЖЕЖІ ТА ОБЛІКУ ПОЖЕЖ

_______________________________________________________________________________
(найменування підрозділу, що здійснює облік)

Почато: "___" ____________ 20__ р.

Закінчено: "___" ____________ 20__ р.

Інвентарний N: ______________

_____________________________________
(найменування населеного пункту)


Примітки: Позиції Журналу 1, 2, 3 заповнюються диспетчером ДСП "Північна Пуща", а позиції 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 - посадовою особою ДСП "Північна Пуща" відділу лісового господарства.






ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДАЗВ
06 серпня 2019 року N 163-19


ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З УПРАВЛІННЯ ЗОНОЮ ВІДЧУЖЕННЯ

_______________________________________________________________________________
(найменування підприємства, установи чи організації, що здійснює лісогосподарську діяльність на території
лісового фонду в зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення)

_____________________________________________________________________________
(найменування підрозділу, що здійснює облік пожеж)
СПРАВА N ___
ПРО ПОЖЕЖУ


що виникла ___________________________________________________________________________
(дата виникнення пожежі, місце пожежі)
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________



Почато: "___" ____________ 20__ р.

Закінчено: "___" ____________ 20__ р.


________________________________________
(найменування населеного пункту)

____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN054543.html

Лесной кодекс России — против леса!

Не специально ли правительство России предусмотрело передачу федеральных полномочий по контролю над лесными ресурсами на региональные уровни, для того, чтобы прикрывать вырубку деревьев или продажу части лесов населением?


ГАЛИНА СМИРНОВА, 24 сентября 2019, 19:00 — REGNUM В начале 2000-х годов государство решило взяться за контроль лесного фонда. В 2006 году после долгих прений Владимир Путин подписал новый Лесной Кодекс. По сути это стандартный документ, разграничивающий обязанности, полномочия органов власти, устанавливающий правила для собственников и потенциальных арендаторов. Безусловно, для граждан бывшего Советского Союза — россиян — принятие лесного кодекса, предусматривающего частную собственность, особенно в ресурсной сфере, а лес — это все-таки ресурс, было ударом.


Лесной пожар
Sledcom.ru

Как и любой другой кодекс, лесной является сводом отдельных правовых норм разрозненных документов. Лесное законодательство состоит не только из одноименного Кодекса, но и других федеральных и региональных законов, постановлений Правительства РФ. То есть не принимать нового Лесного Кодекса на фоне изменившихся других законодательных актов спустя «…дцать» лет после развала СССР и перехода на капиталистические рельсы было бы просто, как минимум, странно. Кодекс наделил правом органы местного самоуправления издавать свои муниципальные правовые акты, регулирующие лесные отношения в пределах своих полномочий. Конкретно в этом документе стоит обратить внимание на отсутствие пресловутой вертикали власти, в которой часто обвиняют Путина. Она присутствует больше в бюджетной политике Минфина, кредитно-денежной политике ЦБ.


Лесной Кодекс создавался минэкономразвития и торговли РФ под руководством Германа Грефа. Как известно, именно Греф являлся основным лоббистом вхождения России в ВТО. Поэтому заложенные в лесной кодекс нормы, по сути, отвечали рыночным требованиям. Предполагалось, что принятие Кодекса позволит привлечь дополнительные денежные средства и в бюджет страны и в лесную отрасль, с помощью которых можно было бы не просто продавать лес, как сырье, а развивать производства.

В конце декабря 2003 года, то есть за несколько лет до принятия Кодекса, «Независимая Газета» (НГ) сообщала о том, что правительство РФ в два раза снизило вывозную пошлину на целлюлозу: с 10% от стоимости до 5%. Это произошло на фоне поручения Президента о повышении вдвое ВВП и его заявлении о необходимости взять курс на приоритетное развитие и поддержку не сырьевых отраслей, а производителей продукции высокого передела. Тогда уже практически решенным считался вопрос об отмене толлинга, а в лесной отрасли, таким образом, логично было бы ввести льготы для производителей бумаги, а не целлюлозы. Между тем правительство Медведева приняло иное решение, которое ударяло не только по бюджету страны — поступлением вдвое меньших объемов доходов, но и по стратегически важному для страны ресурсу — целлюлозе. Тогда издание предположило, что вице-премьер и министр финансов, которым на тот момент был Алексей Кудрин, и он же возглавлявший Комиссию по защитным мерам во внешней торговле, собственно, и устанавливающую размеры пошлин, сделал подарок одному из самых непрозрачных секторов экономики — лесной отрасли.

Ну как министр финансов мог пойти на шаг, предполагающий снижение доходов бюджета? Должна же была быть веская причина! Ведь налицо явный перекос в сторону поддержки сырьевого сектора — распродажи целлюлозы. Этот подарок Правительство решило преподнести всем, работающим в лесном сырьевом сегменте, или избранным? По предположениям издания, наиболее заметным получателем поддержки оказался холдинг «Илим Палп Энтерпрайз» (ИПЭ). Компания была учреждена ЗАО «Финцелл» как закрытое акционерное общество «Илим Палп Энтерпрайз» в 1992 году. В число соучредителей ЗАО «Финцелл» входил Дмитрий Медведев.


Алексей Кудрин
Дарья Антонова © ИА REGNUM

В октябре 2006 года издание «КоммерсантЪ» сообщало, что крупнейшая российская лесопромышленная корпорация «Илим Палп» завершила консолидацию активов и все российские предприятия корпорации, кроме деревообрабатывающих, были переведены на баланс вновь созданной в Швейцарии компании Ilim Holding S. A., а также было объявлено о подписании соглашения о продаже 50% зарегистрированной в Швейцарии Ilim Holding, владеющей более чем 75% плюс 1 акция целлюлозно-бумажных активов «Илим Палпа» американской лесопромышленной компании International Paper. При этом лесоперерабатывающие активы «Илим Палпа» в сделку не вошли.


На предприятиях «Илима» производится 75% всей российской товарной целлюлозы, 20% картона и 10% всей российской бумаги. Филиалы АО «Группа «Илим» расположены в населенных пунктах Архангельской и Иркутской областей, в том числе в Коряжме, Братске, Усть-Илимске, а также компания имеет представительства в Архангельске, Москве, Иркутске и Китае.

Еще в 2003 году Владимир Путин обращал внимание на необходимость тщательной проверки деятельности лесопромышленных компаний. Некоторые депутаты Госдумы направляли запрос генпрокурору России, ФСБ и МВД, в котором отмечали, что деятельность ИПЭ направлена на «получение максимальной прибыли без должного инвестирования в производство, уклонение от налогообложения и вывод капитала за рубеж». Однако, как мы видим, сделка удалась. Так что Дональд Трамп звонил Владимиру Путину с предложением помощи в тушении пожаров не просто так — он, вероятно, переживал за американские активы, находящиеся на российской земле, особенно в Иркутской области.

Если посмотреть на хронологию событий и по разработке лесного кодекса, и по представлению его на подпись Путину, то можно заметить, что подписание Лесного Кодекса состоялось после консолидации российских лесопромышленных активов и вывода их за рубеж. Складывается впечатление, будто правительство или Президент оттягивали срок подписания документа, каждый раз при его рассмотрении внося в документ замечания для исправления. В пользу этой версии говорит и тот факт, что в итоге Кодекс вышел в свет документом, так и не определившим четкого регулирования и использования лесного фонда.

Встреча Владимира Путина с Юрием Трутневым
Kremlin.ru

После подписания Лесного Кодекса Владимир Путин продолжал выражать обеспокоенность реализацией кодекса на практике. Однако министр природных ресурсов, в роли которого пребывал тогда Юрий Трутнев, на вопрос Путина об озабоченности людей, связанной с возможными после принятия кодекса ограничениями, в том числе посещением лесов, развеял все сомнения, заявив, что все эти вопросы решены. По словам министра, лесной кодекс принят в сбалансированном виде и никоим образом не может ущемлять прав граждан. Правда, оговорился Трутнев, есть другая проблема — предстоит большая работа по передаче полномочий на места. Мол, регионы всегда об этом просили. По его мнению, главы регионов, как и сам министр, уверены в том, что на месте можно более эффективно управлять лесным хозяйством и заботиться о его воспроизводстве.


В свою очередь Путин задал вопрос Трутневу, не возникнет ли сбоя в работе как раз в период демонтажа федеральной системы управления лесами в пользу создания региональной, то есть в то время, пока новые структуры будут только создаваться, действующие уже прекратят исполнение своих функций. Трутнев заверил, что работы будет много, но сомнений в том, что они с этим справятся, у него нет.

Между тем Трутнев сфальшивил. Именно на местном уровне возникает больше всего спорных ситуаций. Вынудить регионы «искать заработок в лесу», как мы говорили в самом начале, при осуществляемой Минфином бюджетной политике несложно.

По сути, Лесной Кодекс, который должен был объединить в себе другие, не противоречащие друг другу законы, оказался недееспособным. В него вносилось такое количество изменений, сосчитать которое сложно. Так, например, в Кодексе уже сложно найти пункты статей, в которых не было бы удалено слово «лесопарки», причем эти изменения появились недавно — в декабре 2018 года. Между тем выводить лесопарки из лесного фонда начали гораздо раньше с помощью различных инструментов, заложенных как раз другими законами, являющимися неотъемлемой частью Кодекса. Присоединение примерно 500 га подмосковного леса к поселкам на Рублевке, скандал в Химкинском лесу — лишь часть историй, ставших известными благодаря общественности.


Бегуны в лесу
Александр Комаров © ИА REGNUM

В 2012 году руководитель лесного отдела Гринпис России Алексей Ярошенко назвал несколько способов вывода лесопарков из лесного фонда. Их же можно применять и в отношении других видов лесов, составляющих лесной фонд России. Один из способов — это включение земель в границы поселения, что позволяет местной власти в дальнейшем распоряжаться лесом на свое усмотрение или по умолчанию — на усмотрение правительства. Второй способ предполагает рекреационную аренду. В законодательстве есть пробелы, которые позволяют огораживать и застраивать арендованные участки коттеджами. Третьим способом, по словам Ярошенко, является застройка леса, который, по мнению власти, лесом не считается. Четвертый способ, когда правительство отводит лес под инфраструктурные объекты, не обнаружив для их реализации другого места — то есть возможности под строительство, например, дороги, без вырубки леса существуют, но на деле принимаются иные решения.

Статус земельных участков и их границы призвана определять система кадастрового учета. Статья 92 Лесного Кодекса от 2006 года гласит, что государственный кадастровый учет лесных участков осуществляется в соответствии с Федеральным законом от 2 января 2000 года N 28-ФЗ «О государственном земельном кадастре». Работу по «созданию автоматизированной системы ведения государственного земельного кадастра и государственного учета объектов недвижимости» также проводит правительство.

В середине июля 2013 года, как сообщало издание «Известия», председатель Счетной палаты (СП) Сергей Степашин написал письмо вице-премьеру Игорю Шувалову, в котором рассказал о выявленных нарушениях при реализации Росреестром федеральной целевой программы (ФЦП) «Создание автоматизированной системы ведения государственного земельного кадастра и государственного учета объектов недвижимости». Как следовало из текста письма, ни одна из целей подпрограммы этой ФЦП не была реализована. Более того, несмотря на выявленные аудиторами нарушения в размере 23,8 млрд рублей (в том числе нецелевое расходование средств на 2,5 млрд рублей), связанные с невыполнением действующей на тот момент программы, правительство умудрилось уже одобрить концепцию новой — на 2014 — 2019 годы, в которой прописаны те же цели и задачи, что и в прежней. Правда, теперь на развитие «единой государственной системы регистрации прав и кадастрового учета недвижимости» Росреестр просит уже более 62 млрд рублей.

Предполагалось, что по окончанию работ в рамках ФЦП в России появится государственный кадастр недвижимости, благодаря которому будет создана единая база для налогообложения земли, объектов недвижимости и прав на них. На эти цели было выделено 52,8 млрд рублей, в том числе 43,3 млрд — из бюджета. Между тем Дмитрий Медведев проигнорировал отчет Счетной Палаты и подписал распоряжение правительства об утверждении концепции новой ФЦП. Как отмечалось в письме СП, не создана была также и картографическая система ГКН. А ведь именно эти документы не позволили бы ошибочно либо преднамеренно выводить земли из лесного фонда под иные цели, не предусмотренные Лесным Кодексом.


Василий Суриков. Заимка в Хакасии. 1862

Кому выгодно отсутствие вертикали власти в вопросе регулирования лесной отрасли? Неужели бюджет страны настолько пополнился деньгами, что позволит ликвидировать потери лесного фонда от действий нерадивых собственников? Кто эти собственники — мелкий бизнес или крупная рыба, вроде холдинга «Илим»? Лесной Кодекс, с одной стороны, обязывает собственников восстанавливать леса и отслеживать «здоровье» лесных насаждений, но, с другой стороны, ранее ликвидированные институты лесничих не позволяют отследить действия собственников. Регионы также не в состоянии справиться своими силами с лесными пожарами.

Один из информационных порталов Хакасии, 19rus.info, в марте этого года задавался вопросом: для кого все-таки существует бесплатный лес в республике — для жителей Хакасии или??? Издание публикует обращения читателей в редакцию сайта по поводу исполнения республиканского закона № 68-ЗРХ «Об установлении порядка по некоторым вопросам использования лесов на территории Республики Хакасия». Принят закон был еще в ноябре 2007 года. Согласно ему, жителям республики начали выделять бесплатную древесину для индивидуального жилищного строительства, ремонта индивидуальных жилых домов, для целей отопления и нужд сенокошения. На деле же, собеседники издания указывают, что лес местные жители получают лишь по документам, затем его продают прямо на корню. Происходит это потому, что денег на стройку местным жителям не хватает, а заготовка леса — процесс не дешевый — нужно нанимать транспорт для перевозки, технику для распила деревьев. Вот и вынуждены люди перепродавать доставшуюся им бесплатно древесину лесозаготовителям.

Ничего не напоминает данная ситуация? Не похожа ли она на обычный «распил» лесов в пользу корпораций или на дробление лесного фонда, как когда-то колхозов, акции которых или земельные паи население было вынуждено продавать в руки состоятельных и предприимчивых людей, занимающихся консолидацией этих активов? Не специально ли правительство предусмотрело передачу федеральных полномочий по контролю над лесными ресурсами на региональные уровни для того, чтобы прикрывать вырубку деревьев или продажу части лесов населением?

Вчені створили речовину для запобігання лісовим пожежам

Вчені розробили екологічно нешкідливу гелеподібну рідину, яка допомагає вогнезахисним складам довше зберігатися на рослинності.



Лісові пожежі — важлива частина багатьох екосистем. Але сторіччя, протягом яких люди борються з ними, укупі з жаркою погодою призводять до все більш сильних спалахів, загасити які не вдається місяцями. Тут є два рішення: або дозволити лісам горіти в невеликих масштабах, але регулярно, щоб запобігти подальшим більш великим подіям, або розробити спосіб захисту рослин від вогню, інформує Ukr.Media.

Другий варіант є найкращим, бо від пожеж страждають не тільки лісові тварини, але й люди, що проживають в селах і містах. Горіння лісів також знижує кількість посилання в атмосферу кисню і збільшує рівні вуглекислого газу, що сприяє потеплінню. Для боротьби з активними пожежами екстрені служби використовують вогнегасні агенти, такі як гелі, вбираючі воду, і суперабсорбуючі полімери, які використовуються, наприклад, у підгузках.

Сьогодні в таких гелях найбільш активно застосовують фосфат амонію і його похідні. Однак сполуки на його основі втрачають ефективність, як тільки випаровується захоплена ними вода. Таке часто відбувається менш ніж за годину в звичайних умовах лісових пожеж.

Щоб підвищити ефективність гасіння пожеж і продовжити час випаровування води з гелів, команда вчених зі Стенфордського університету створила гелевидну речовину на основі целюлози. Вона залишається на поверхні протягом довгого часу після нанесення, навіть попри дощ і вітер.

Створений вченими матеріал був випробуваний на траві і чагарнику виду Adenostoma fasciculatum. Виявилося, що гель продовжує захищати рослинність від дії вогню навіть після випадання півтора сантиметра опадів, тоді як використовувані сьогодні речовини змиваються з листя практично повністю. Розроблений гель містить тільки нетоксичні речовини, які не небезпечні ні для рослин, ні для тварин і людей.

02-10-2019 15:03

Громадська рада при Держлісагентстві звернулась до Прем’єр-міністра України



Сьогодні, 2 жовтня 2019 року відбулось засідання Громадської ради при Державному агентстві лісових ресурсів України. У зв'язку з ситуацією, що склалась зараз у лісовій галузі Громадська рада звернулась з листом до Прем’єр-міністра України Гончарука О.В.

Прем’єр-міністру України
Гончаруку О.В.

Шановний Олексію Валерійовичу!

Призначення в останні 10 років керівниками лісової галузі за партійним квотним принципом призвело до ряду критичних ситуацій:

• На протязі 2.5 років не призначено Голову Держлісагентства та Першого заступника Держлісагентства.

• Єдиний заступник Голови, який мав право підпису, звільнений рішенням Уряду.

• Через ліквідацію Мінагрополітики головний розпорядник бюджетних коштів не виконує свої функції.

В зв’язку з цим заблоковано фінансування з державного бюджету зарплат лісівникам Півдня та Сходу країни, де є великі ризики виникнення лісових пожеж та вже повинні бути розпочатими роботи з відновлення лісів. Держлісагентство позбавлене права внесення пропозицій на рівні Міністерств та Кабінету Міністрів України. В той же час в лісовому господарстві накопичилось ряд проблем, які потребують термінового вирішення:

- Три роки не фінансується з державного бюджету лісове господарство Півдня та Сходу України, де звільнилось вже половина працюючих, які зараз шукають кращої долі в лісовому господарства Польщі та Німеччини.

- Законодавчі обмеження та відсутність нормативно-правової бази на ринку деревини призвели до цілого ряду конфліктів в державі та зовнішніх ринках, що призвело до спаду реалізації деревини, економічних збитків державних лісогосподарських, деревообробних, меблевих підприємств та держави в цілому.

З огляду на це громадські організації, які пов’язані зі сферою лісового і мисливського господарства, деревообробного, меблевого виробництва, виробництва лісового та деревообробного обладнання та Громадська рада при Держлісагентстві звертаються до Уряду України з наступним проханням:

1. Внести зміни в кваліфікаційні вимоги до проведення конкурсу на призначення на посаду Голови Держлісагентства та його заступників виключно за професійними лісівничими якостями, достатнім досвідом роботи в лісовому господарстві, у тому числі на керівних посадах, наявність вищої лісогосподарської освіти.

2. Терміново оголосити конкурс на посади Голови Держлісагентства та Першого заступника. Запропонувати кандидатам на зазначені посади презентувати свої бачення та програми на засіданні Громадської ради при Держлісагентстві. 

3. До проведення конкурсу призначити тимчасово виконуючого обов’язки з правом підпису фінансових документів для розблокування фінансування галузі фахівця, який би відповідав вимогам, зазначеним у пункті 1.

З повагою

Голова Громадської ради при Держлісагентстві 

В.В. Масюк

Лось залишається у Червоній книзі: Верховний суд відмовив мисливцям у позові до Мінекології



Лось європейський, фото: «Вікіпедія»

2 жов 2019, 16:05
Лось залишається в Червоній книзі України.

Відповідне рішення сьогодні ухвалив Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, котрий розглядав касаційну скаргу на рішення Шостого апеляційного адмінсуду щодо позову мисливців до міністра екології стосовно скасування наказу про внесення лосів до Червоної книги. Про це повідомляє Фейсбук-спільнота «Відкриті клітки».

У грудні 2017 року наказ про внесення лося європейського до Червоної книги підписав тодішній міністр екології Остап Семерак, мотивуючи його «науковими підставами».

У 2018 році відповідний наказ зареєстрував Мін’юст.

Однак внесення лося до Червоної книги оскаржили в суді. У листопаді 2018 року його скасував Окружний адмінсуд Києва.

У квітні цього року Шостий апеляційний адмінсуд задовольнив скаргу Мінприроди та скасував рішення суду нижчої інстанції.

Нагадаємо, восени минулого року в зоні Чорнобильської атомної станції врятували лося, який знепритомнів та мало не потонув у забрудненій водоймі між четвертим та п’ятим енергоблоком.

Агентства рыбного и лесного хозяйства передали Минэкоэнерго

Аагентства рыбного и лесного хозяйства передали МинэкоэнергоИсточник фото: kmu.gov.ua

Кабинет министров будет координировать деятельность Государственного агентства рыбного хозяйства (Госрыбагенство) и Государственного агентства лесных ресурсов (Гослесагентство) через министра энергетики и защиты окружающей среды (Минэкоэнергии).

Об этом говорится в соответствующем постановлении КМУ №847 от 18 сентября, обнародованном на правительственном портале.

Ранее деятельность Госрыбагентства и Гослесагентства координировалась через министра экономики, торговли и сельского хозяйства, а перед этим — через министра аграрной политики и продовольствия.

Через главу Минэкоэнергии также будет координироваться деятельность Государственного агентства по энергоэффективности и энергосбережения (Госэнергоэффективности), а также Государственной инспекции энергетического наблюдения.

Украина 01 октября 2019. 17:34

Глава МИД РФ Сергей Лавров: “Береги лес или пожалеешь!”



Сергей Лавров по просьбе «Русского пионера» написал стихотворение на тему номера «Дым». Вышла драма в трех частях. В трех четверостишиях. Можно ставить на сцене. И сколько аллюзий. И никаких иллюзий. И при чем тут пожары? Да ни при чем. Копайте глубже.

И не играйте со спичками!






Дымился ствол сосны, дымился ствол берданки,
Трещал в тайге пожар, тайгу окутал смог.
А посреди тайги в охотничьей землянке
Закашлялся во сне невзрачный мужичок.

Проснулся, побежал сквозь дым, как полупьяный,
Наткнулся на ручей, упал, к воде приник.
И вдруг прям на него, как немец из тумана,
С дымящимся стволом выходит дед-лесник.

И выстрел заглушил шум дальних электричек,
Остался у ручья невзрачный мужичок.
В кармане у него нашли коробку спичек
И пачку сигарет с названием «Дымок».

Да, талантливый у РФ глава МИДа!

https://russianpulse.ru/mikle1/2019/10/01/1843483-glava-mid-rf-sergey-lavrov-8220-beregi-les-ili-nbsp-pozhaleesh-8221


Лесные пожары в Сибири привели к массовой гибели хищных птиц


Дым от лесных пожаров в Сибири стал причиной массовой гибели хищных птиц. Из-за плохой видимости они не могли поймать свою добычу.

Эксперты WWF считают, что дым от лесных пожаров в Сибири 2019 года стал одной из причин массового гибели хищных птиц. Птицы умирали от голода, не сумев в условиях плохой видимости поймать свою добычу, сказано на сайте WWF.

«Я считаю, что гибель хищных птиц этим летом также частично вызвана дымом сибирских пожаров. Птицы плохо видели добычу, грызунов, с воздуха, им приходилось охотиться на земле. Эффективность такой охоты оказалась низкой, что привело к гибели большого количества молодняка хищных птиц, трупы которых мы часто встречали во время летних экспедиций», — говорит эксперт-орнитолог WWF Игорь Карякин.

Леса в Сибири горели больше двух месяцев. Основную часть пожаров было решено не тушить из-за экономической нецелесообразности. Тайга.инфо писала, почему это стало возможно. Федеральное законодательство отдало борьбу с огнем в так называемых «зонах контроля» субъектам — региональные комиссии по ЧС решают не тушить лес, если огонь не угрожает населению, а прогнозируемый ущерб меньше планируемых затрат на борьбу с пожарами.

В Новосибирске прошел митинг с требованием пересмотреть федеральное законодательство и наказать виновных. СК РФ завел дело по ч. 1.1 ст. 293 УК РФ (халатность) по факту пожаров в Красноярском крае. Должностные лица минлесхоза, по версии следствия, не приняли мер для тушения пожаров в марте-августе 2019 года. Позже в Генпрокуратуре РФ заявляли, что в Иркутской области выявлены факты поджога леса. При этом власти Иркутской области сообщали в правоохранительные органы о фактах поджогов леса еще в мае 2019 года.

Как писала Тайга.инфо, генпрокурор РФ Юрий Чайка на совещании в Красноярске анонсировал массовые проверки лесной отрасли после летних пожаров в Сибири. Он уверен, что огонь в Иркутской области вовремя не остановили из-за волокиты и «безответственной позиции некоторых должностных лиц», а также намекнул на покровительство региональными чиновниками незаконных вырубок леса.


2 Окт 2019, 04:46

Микола Тимченко: "Лісове господарство - справа почесна і важка"





Недаремно в народі кажуть, що дерево пізнають по тому, що воно родить, а людину – по тому, що вона робить. Саме справи розкривають сутність людини, розповідаючи про неї красномовніше за будь-які слова. І від того, який багаж у людини за плечима, залежить, наскільки легким є її життєвий шлях. Адже якщо працюєш з душею та самовіддачею, то й результат не забариться.

Традиційно у третю неділю вересня в Україні відзначають професійне свято – День працівника лісу. Особливо в цей день хочеться згадати людину, яка 28 років працювала майстром лісу в Козинському лісництві – Миколу Васильовича Тимченка.

В інтерв’ю кореспонденту «Козинської громади» Микола Васильович з гордістю розповідає про своїх батьків, які життя віддали лісу. Мати Миколи Васильовича була лісокультурницею, батько – водієм. Ще з босоногого дитинства майбутній працівник лісу успадковував любов до зеленого дива природи. Бо що може бути цікавішим, ніж побачити лісопосадки, створені власними руками, через 20–30 років. Вже тоді, з першими трудовими мозолями збагнув ціну людської праці, усвідомивши, скільки титанічних зусиль приховує за собою безмежжя лісових просторів.

– Щоб виростити ліс, потрібно не менше 100 років. У мене було 720 гектарів лісу, я знав кожен гектар. Кожні 10 років робиться рубка. Догляд за лісом необхідний протягом багатьох років, від посадки до переходу у стиглий деревостан, – розповідає Микола Васильович.

Ліс – це і звірі, цілюще зілля, ягоди, гриби, джерела, птахи, рослини. Ліс має економічне значення, це передусім деревина. І ще – лісові дороги, джерела, туристичні маршрути та стежки і багато-багато іншого. За всім цим потрібно постійно прискіпливо пильнувати, аби зберегти біорізноманіття для майбутніх поколінь.

– У Козині зростають сосни. Якщо ліс згорів, ми вирізали і досаджували, – згадує Тимченко.

За словами Миколи Васильовича, лісові культури в Козинському лісництві без перебільшення були і є найкращими. І хоч обсяги їх досить значні, молоді насадження тут завжди були своєчасно доглянуті.
Це лише на перший погляд праця майстра лісу може здатися легкою, мовляв, ліс і сам по собі ростиме, – говорить Микола Васильович. Мало хто замислюється, скільки треба крихітному сіянцеві часу, аби перетворитися на кремезне дерево, і скільки загроз може завадити цьому зростанню. В перші роки життя культури потребують постійного догляду. В подальшому ж не менш важливе завдання – захистити насадження від шкідників, незаконних рубок та пожеж.

І роботи на кожному напрямку , за його словами, зовсім не бракувало. Проте, однією з найважчих майстер лісу називає боротьбу з пожежами.

– У мене був такий випадок, я ще в лісі не працював, горить ліс над дорогою, стоять машини, вискакують люди, я знімаю з себе піджак і починаю гасити, – згадує Тимченко.

Лісове господарство – справа почесна і важка. І не кожному до снаги виснажлива праця, яка часом забирає і свята, і будні. Для кого праця – радість, для того й життя – щастя. Щастя займатися улюбленою справою, результати якої – не на роки, а на віки.

01.10.19 - 19:37