ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

04 грудня 2019

Заступник міністра економіки Павло Кухта: з 3700 компаній у держвласності має залишитися 200



ЕП зустрілася з першим заступником міністра економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства Павлом Кухтою і з'ясувала, що Зе!Команда робитиме з тисячами державних компаній і чи готова розблокувати велику приватизацію. Зокрема, мова піде про ОПЗ, "Укрзалізницю", "Центренерго" та "Укрспирт".

На третьому поверсі будинку уряду покращення. В коридорі стоять кольорові крісла-мішки, які різко контрастують з офіційним інтер'єром Кабміну.

Такі ж мішки — у кабінеті першого заступника міністра економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства Павла Кухти. Він жартує, що зовсім скоро покращення набере обертів — у його кабінеті з'явиться фліпчарт.

На цьому жарти закінчуються. Привід для зустрічі ЕП з чиновником серйозний: з'ясувати, що Зе!Команда робитиме з тисячами державних компаній і чи готова, на відміну від попередників, розблокувати процес великої приватизації.

До роботи в міністерстві Кухта працював у групі стратегічних радників з підтримки реформ при Кабміні. Першим її очільником був польський економіст і реформатор Лєшек Бальцерович.
У 2019 році Кухта балотувався до Верховної Ради від партії "Голос", однак потім скасував свою реєстрацію. У Мінекономіки він займається реформою держсектору, а також успадкував від Максима Нефьодова напрямок публічних закупівель.


Як прискорити рух вагонів і... людських органів 

— Що для вас буде орієнтиром успішної роботи в уряді?

— Завершити реформу державного сектору і створити запобіжники для її відкочування. Якщо у нас кількість державних підприємств (ДП) скоротиться з майже 3 700 до 200 нормальних корпорацій, всі інші будуть продані або ліквідовані, то це буде нова реальність, принаймні для державного сектору.

У МЕРТ я займаюся не тільки приватизацією. Фактично успадкував від Максима Нефьодова ще напрямок публічних закупівель. Ми вивчаємо можливість використання системи "ProZorro.Продажі"для регулювання ринків.

Це новий виклик для України. Таким тут ще ніхто ніколи не займався.

— Що ви маєте на увазі?

— У нас погано працює верховенство права, але якщо "запрограмувати" систему на підтримку ринкових відносин, "вшити" в неї певні правила, які сприятимуть розвитку економіки, то це може спрацювати. Поки всі працюють в електронній системі, вони будуть змушені дотримуватися тих правил, які там прописані.

Проблема відсутності верховенства права в країні певним чином знімається.
Ми вже бачимо це за результатами роботи ProZorrо та "ProZorro.Продажі". У цих системах відбуваються прозорі, нормальні аукціони, під час яких не можна домовитися, результати яких не можна викривити. Навіть якщо домовитися з одним учасником, то під час конкурсу з'явиться п'ятдесят. З усіма не домовишся.

— Наведіть конкретний приклад використання таких систем.

— Ми хочемо розширити експеримент з оренди вагонів "Укрзалізниці". Сьогодні він стосується 5% вагонів УЗ, а ми хочемо поширити його на всі вагони.

Що ми маємо зараз? Є вагон десь у Вінниці і його треба перевезти в Хмельницький, а після цього вагон знадобиться в Одесі. "ProZorro.Продажі" допомагатиме визначити, яким шляхом його пустити, щоб витратити найменше пального і щоб вагон найшвидше доїхав до місця призначення.

Електронна система дозволяє це зробити найефективнішим чином. Від цього виграють усі. УЗ отримуватиме більше коштів за оренду, вагони не простоюватимуть, бізнес не відчуватиме такого їх дефіциту.

Цей підхід може використовуватися і на інших ринках. Ми придивляємося до сегменту трансплантації органів. У ньому від ефективності логістики залежать людські життя. Це складні системи, але ми дивимося в цьому напрямку.

 


"Ми втрачаємо 1% ВВП від корупції на державних підприємствах"

— Чому новий профільний закон, ухвалений навесні 2018 року, не запустив продаж великих об'єктів?

— Я б не сказав, що закон не запрацював. Закон сформував правила, за якими вона повинна проходити. Результати малої приватизації через систему "ProZorro.Продажі" за півтора року доволі значні: продано об'єктів більш ніж на 1,73 млрд грн, з них 40%, на 696 млн грн, продав ФДМ.

Муніципалітети мають можливість вигідно продавати своє майно, що вони і роблять: через аукціони його продано більш ніж на мільярд гривень. У середньому ціна на лот зростала на 60,2%, що свідчить про широку конкуренцію.

Щодо великої приватизації. Закон дозволяє найняти інвестиційних радників. Він передбачає один спосіб приватизації: простий конкурс. Звісно, є й інші варіанти. У світі практикують залучення компанії, яка встановлює початкову ціну, а потім всі інші відштовхуються від неї. Закон запрацював, але ми його не протестували.

Те, що велика приватизація не відбулася, пов'язано не із законом, а з відсутністю готовності її проводити. Це складна реформа. У всіх компаніях є свої інтереси, які зводяться до того, щоб заблокувати приватизацію, а не навпаки.

Сам по собі процес приватизації досить складний, тонкий і потребує якісного аналізу. Його легко зупинити, особливо коли чимало бенефіціарів корупційних схем зацікавлені в тому, щоб зберегти можливість "ділити фінансові потоки".

— Оперативна зміна політичної команди не завжди означає швидке подолання корупційних схем. Буває, що влада просто їх очолює. Що вам дає підстави думати, що зараз приватизація буде розблокована?

— У секторі державних підприємств опір змінам шалений. У власності держави 3 733 підприємства. Це величезні масштаби корупції. НАБУ оцінює втрати держави від корупції 18 млрд грн, це 0,5% ВВП. Це лише оцінки за відкритими справами.

Ми розуміємо, що щонайменше така ж сума набіжить за невідкритими справами, за кейсами, яких ще не виявили або за якими ще не зібрали достатньо доказів. Тобто ми втрачаємо 1% ВВП від корупції на державних підприємствах. Зміна політичної команди дає можливість це подолати.

Приватизація раніше нібито була пріоритетом, але фактично блокувалася. Зараз ситуація змінилася. У мене як людини, яка відповідає за цей напрямок, нема підстав казати, що немає підтримки. Підтримка є, мандат є, готовність є.

Парламент узяв і спокійно скасував перелік законів, який забороняв приватизацію понад тисячі підприємств. Ми вже передали до ФДМ 9% (понад 400 об'єктів) усіх державних підприємств. Я бачу, що попри тиск ми можемо рухатися вперед.

— У чому тиск? Як він проявляється?

— Він проявляється в погрозах конкретно мені.

— Чим вам погрожували? Нефьодову погрожували машину спалити.

— Не буду вдаватися в подробиці. Були інформаційні атаки. Приміром, під час передавання "Електроважмашу" у Фонд держмайна мене звинувачували в  затримці цього процесу. Такі атаки були, є і будуть. Коли конкретні люди на підприємствах починають втрачати тіньовий дохід, вони починають опиратися.

— За цими погрозами та атаками стоїть керівництво таких підприємств?

— Керівництво може мати до них стосунок. Я не правоохоронний орган, тому буду обережним у судженнях. Ймовірно, за цим стоять бенефіціари того, що відбувається на цих підприємствах.
Ми взяли курс на тотальну заміну керівників державних підприємств, які не були призначені за конкурсом. Бувають просто абсурдні випадки. Приміром, керівники самі себе призначають. Був випадок, коли "Іванов Іван Іванович" сам підписав своє повторне призначення на посаду. Це був реальний кейс. Я не жартую.

Це не тиск згори, це спротив зсередини. Впорядкувати управління 3 700 підприємствами неможливо. Це ілюзія. Навіть розвинена країна потонула би в цих підприємствах. Зараз ми вирішуємо, що продати, що ліквідувати, що зберегти.


"У нас план на 2020-й рік: продати щонайменше 300 малих підприємств"

— Чи не є це повторенням роботи з підготовки тріажу — класифікації державних підприємств, чим займалася команда Айвараса Абромавичуса?

— Це було перше, що я зробив, коли прийшов на цю посаду. Я оперативно оновив тріаж. Із самого початку ми не розуміли точної цифри державних підприємств. Вона змінювалася щодня. Зараз вона вже другий місяць поспіль стабільна: 3 733.

Попередньо ми виокремили 1 006 державних підприємств на приватизацію, 1 261 — на ліквідацію. Ще 115 — це наукові підприємства. 733 можуть залишитися в державній власності, а 685 розташовані на окупованій території.

— Розкажіть про 733 підприємства.

— Половина з них, 315, — це лісгоспи. Решта, близько 400 підприємств, діляться на дві категорії. Перша — це сервісні підприємства або об'єкти культури та спорту: цирки, театри, реєстри. Юридично вони оформлені як підприємства, а насправді виконують сервісні функції. Таких близько 200.

Ще стільки ж — стратегічні підприємства оборонного та космічного секторів. Сюди належать держбанки, системні оператори ("Трансгаз", "Укренерго"), державні компанії ("Нафтогаз", "Укрзалізниця", "Енергоатом", "Укррух", деякі порти). Окрема категорія ДП — 36 інфраструктурних об'єктів, які планується передати в концесію.

В ідеалі після приватизації в держвласності має залишитися близько 200 підприємств. Це нормальна кількість підприємств, а 3 700 — абсолютна аномалія!

У Європі такого давно ніде нема. Управлятися державні підприємства повинні не в ручному режимі, а за стандартами ОЕСР — через механізм наглядових рад. У них обов'язково повинен бути підрозділ внутрішнього аудиту. Крім того, ми активно вивчаємо модель централізованого управління державними активами.

 


— Що вона передбачає?

— До початку січня ми маємо подати список компаній, де держава за законом не зможе продавати більш ніж 50% + 1 акцію. Ці активи залишатимуться в основному в державній власності, у них можна буде залучати міноритарних інвесторів.
Ці державні підприємства мають скласти базу для створення централізованої структури з управління державними активами. Я говорю про створення Фонду національного багатства. До речі, у бюджетному комітеті сказали, що в законі про бюджет уперше було слово "багатство" (посміхається).

— Ідея централізованого управління не нова. Планувалося, що активи увійдуть до холдингу, будуть згруповані за сферами і кожною групою керуватиме профільний заступник голови фонду. Якою є ваша модель?

— Модель ми поки розробляємо. Представимо її пізніше. Загалом ідея дуже проста. Світовий досвід показує, що централізоване управління державним корпоративним сектором ефективніше, ніж децентралізоване, розкидане по міністерствах. Централізоване управління — це сучасний тренд.

Світова практика показує: якщо активами управляє комерційна структура на кшталт Kemasik в Сінгапурі чи "Самрук-Казини" в Казахстані, то процес управління стає деполітизованим і більш ефективним з фінансової точки зору.
Компанії приносять більше коштів власнику, тобто народу, і менше використовуються для політичних забаганок. Корупція скорочується. Централізоване управління — це спосіб зробити держсектор сучасним.

— Свого часу при обговоренні ідеї з холдингом саме політизація була основним ризиком його створення. Холдинг очолить одна людина, яка управлятиме всім держсектором. Як її відгородити від політичних впливів?

— Це забезпечується збалансуванням повноважень на рівні політичного контролю за цією структурою, тобто форматом нагляду над нею, правилами призначення, звільнення та підзвітності цієї людини. Фонд повинен мати незалежну наглядову раду та корпоративне управління, щоб ним не можна було керувати вручну.
Для реалізації цього рішення потрібні законодавчі зміни. У фіналі це рішення ухвалюватиме парламент. Етап парламентського обговорення ідеї ще попереду.

— Фонд національного багатства запрацює у 2020 році?

— Так. Ми плануємо внести закон у парламент, публічно обговорити його з депутатами, ухвалити і створити фонд.

— Під час підготовки проєкту бюджету до другого читання уряд збільшив надходження від приватизації на 7 млрд грн. Чому?

— Спочатку цю цифру зменшили із 17 млрд грн, потім збільшили.

— З точки зору фіскальних ризиків зменшення було більш зрозумілим.

— Від приватизації ми вічно очікували 17 млрд грн, хоча ні — одного року очікували 22 млрд грн, але жодного разу не отримали заплановане.
Зараз ми заклали 12 млрд грн, це менше, ніж традиційні 17 млрд грн. Цифра 5 млрд грн з самого початку була тимчасовою, нам треба було все перерахувати. Пізніше, опрацьовуючи бюджет, ми більш реально підійшли до оцінки надходжень і вийшли на показник, який маємо виконати.

У нас план: продати щонайменше 300 малих підприємств. Це збільшить обсяги продажу малих об'єктів майже в десять разів. Зазвичай їх продається 30-40 на рік.  З великих плануємо продати щонайменше п'ять. За нашими підрахунками, продаж 300 малих і п'яти великих активів дасть по 6 млрд грн.


Чому в першій п'ятірці на продаж немає "Центренерго"

— У різні часи підготовка до масової приватизації починалася однаково: влада обирала один великий відносно хороший об'єкт, продаж якого мав стати бенчмаркером для інвесторів. Попередники обрали ОПЗ, та це нічим хорошим не закінчилося. З яких активів плануєте почати ви?

— З п'ятірки об'єктів, з якими уже працюють інвестиційні радники. Це ОПЗ, Об'єднана гірничо-хімічна компанія, "Електроважмаш", "Президент-готель", шахта "Краснолиманська". У переліку об'єктів — 21 об'єкт. Там є "Турбоатом", "Укрспирт", знамените "Конярство України", "Украгролізинг", "Укрліктрави".

Насправді об'єктів, які не є природними монополіями, не мають важливого значення для національної безпеки і які не замінить приватний сектор, залишилося небагато. Саме від цих трьох критеріїв ми відштовхувалися, формуючи портфель активів, який має залишитися в держвласності.

У нас таргет: підняти дохідність державних активів з 2% до 5%. Якщо продати малі підприємства, то дохідність держсектору покращиться на 0,7% до 2,7%.

— Продаж ОПЗ блокували його борги перед компаніями Фірташа. Уряди Яценюка і Гройсмана цю проблему не вирішили. Що плануєте ви?

— Цей борг заважає не тільки продажу, він заважає нормальному функціонуванню заводу. Проблемні борги — це випадок не тільки ОПЗ. У багатьох ДП високе боргове навантаження, багато з них є учасниками судових процесів.

— Кабмін готовий взяти зобов'язання ОПЗ на себе?

— З ОПЗ працює інвестиційний радник. Він запропонує нам варіанти.

— У переліку пріоритетних компаній ви не згадали "Центренерго".

— "Центренерго" є в списку 21 об'єкта, які підлягають приватизації. Щодо "Центренерго" був невдалий конкурс, проведений за старим законом. Потрібно повернутися до процедури найму радника і знову брати курс на приватизацію.

— За інформацією ЕП, менеджмент "Центренерго" контролює Ігор Коломойський, а він каже, що приватизація "Центренерго" не на часі.

— Наше завдання — забезпечити прозорі нормальні процедури, максимальне залучення інвесторів, проведення якісного конкурентного конкурсу. Після цього компанія зможе нормально працювати у приватній власності, будуть створені робочі місця. Це те, задля чого робиться приватизація.

— Приватизація "Центренерго" на часі?

— На кожній компанії паразитують якісь олігархічні групи, корупціонери. На ОПЗ тиснуть борги Фірташа. Кажуть, що "Центренерго" раніше контролювали Кропачев, до нього — Кононенко, а тепер — Коломойський. Ми розуміємо, що в цьому секторі є системна корупція. Наше завдання — максимально її вичистити.

— Коли може відбутися приватизація "Центренерго"?

— Зараз важко сказати. На відбір радника, бюрократичні процедури потрібен час. Можливо, у 2020-2021 роках.

 


— Коли може бути оголошений конкурс на відбір радників?

— ФДМ готується спростити процедуру найму радників. Основна мета цих змін — пришвидшити відбір. Тут ще питання в спроможності радників працювати над багатьма об'єктами одночасно, їхніх можливостях виділяти людські ресурси на це.

— Які ваші плани щодо обленерго?

— Вони теж у списку на приватизацію, але є нюанс, пов'язаний з RAB-тарифами. Вони безпосередньо вплинуть на інвестиційну привабливість обленерго.
Саме через відсутність чіткості з RAB-тарифами обленерго у нас не в першій лінії об'єктів на приватизацію. Звісно, їх теж потрібно продавати. Мова про Тернопіль-, Запоріжжя-, Харків-, Миколаїв-, Хмельницькобленерго.

— Якщо уряд відмовиться від введення RAB-тарифів, то приватизація цих обленерго не відбудеться?

— Я б не сказав, що їх буде зовсім неможливо приватизувати, але інтерес інвесторів значно знизиться. Якщо в тариф не буде закладена інвестиційна складова, й обленерго продовжать працювати в регульованому полі, то бізнес-модель цих компаній буде не дуже приваблива для інвесторів.

Поки питання з RAB-тарифами не вирішене, краще зосередитися на продажі об'єктів, які більше цікавлять інвесторів і які працюють в умовах ринку: ОГХК, "Електроважмаш", ОПЗ. Це питання пріоритетів. Якщо ми бачимо, що інвесторів цікавить певна група компаній, ми повинні сфокусуватися на ній.

— У 2018 році компанії Рината Ахметова активно скуповували обленерго, в тому числі у VS. Energy. Якщо інтерес до обленерго виявлятимуть лише компанії Ахметова, держава буде готова продавати?

— Завдання держави — забезпечити чесні ринкові умови і не допустити монополізації. Монополізація — один з факторів, який впливає на приватизацію. Якщо держава до кожного випадку встановлює свої правила і демонструє вибіркове ставлення до інвесторів, то ми отримуємо ту ж корупцію.

Усі мають бути в рівних умовах. Для всіх мають бути однакові правила. Продавати потрібно тому, хто виграє на чесному аукціоні і запропонує ринкову ціну. Вона не обов'язково повинна бути високою, проте вона буде реальною.

Продаж ОПЗ скасували за 600 млн дол, а минулий уряд не міг продати за 200 млн дол. На жаль, багато об'єктів у поганому стані і вони постійно знецінюються.


Що буде з "Укрспиртом" та "Укрзалізницею"

— Парламент зважився на приватизацію "Укрспирту". За яким сценарієм може відбутися продаж?

— Спершу повинна відбутися демонополізація галузі. Виробництво спирту — це не природна монополія, а штучно створена. Ще з часів Російської імперії вважалося, що держава має бути монополістом на ринку спирту і заробляти на цьому. Моя особиста думка: у 21 сторіччі це дуже дивний підхід до роботи.

— Як має відбуватися демонополізація?

— Парламент має зняти державну монополію з виробництва спирту, а потім заводи можна буде продавати.

— Свого часу обговорювалися різні сценарії продажу "Укрспирту". Перший — сортування заводів на групи, по три-чотири в одній. Другий — продаж за типами виробництва. Який варіант вважаєте найбільш доцільним?

— "Укрспирт" — дуже проблемне підприємство. Зсередини воно майже повністю криміналізоване. Приватизація може відбуватися двома етапами.
Перший — запускається конкурентний ринок. Другий — все, що ми не хочемо залишати в портфелі держави, можна спокійно продати. 90% "живих" заводів можна продавати окремими підприємствами.

— А з 10% що робити? Що може залишитися у власності держави?

— Ліквідувати або продавати та міняти профіль діяльності. Значна частина цих підприємств уже не виробляє спирт. Там навіть обладнання потрібного нема.

— Які завдання стоять перед керівництвом "Укрспирту"?

— Ніякі надскладні завдання не стоять. Вони банальні: вирішення кадрових питань і налагодження нормальної роботи. В "Укрспирті" багато криміналу.

— Хто може бути інвестором?

— Це питання конкурсу. Цілком можливо, що побудувати нове підприємство для інвестора може мати більше сенсу, ніж модернізувати старе. Що продавати, а що ні — це питання реформи самого "Укрспирту" та його ревізії.

— Чому уряд залишив "Укрзалізницю" в переліку стратегічних?

— Це не означає скасування планів із залучення приватного інвестора. Насправді список стратегічних об'єктів — це не перелік активів, заборонених до приватизації.

Це об'єкти, за якими держава здійснює особливий контроль: погоджує призначення та звільнення їх керівництва. Якщо у ДП понад 200 млн грн активів, то їх не можна реалізовувати та ліквідовувати без погодження Кабміну.

У законі є норма, яка зобов'язує Кабмін вести цей список, але сказати, що він украй необхідний, я не можу. У фіналі, коли портфель державних підприємств буде зменшено до 200 стратегічних компаній, сенсу в існуванні цього списку вже не буде. Це архаїчний елемент управління державними активами. Періодично він оновлюється, тому що це регламентовано процедурами Кабміну.

— У які активи "Укрзалізниці" можливе залучення приватного капіталу?

— Мінінфраструктури запропонувало свою візію. Давно обговорюється ідея виділити з УЗ залізничне полотно і дати можливість приватному сектору бути присутнім у пасажирських та вантажних перевезеннях. Це цікаве бачення.

Взагалі — "Укрзалізниця" та "Укрпошта" — потенційні кандидати на IPO. "Укрпошта" — це національний оператор. За законом про приватизацію, національний поштовий оператор не підлягає приватизації. Проте для розвитку "Укрпошти" необхідні інвестиції, тому будемо обговорювати варіанти їх залучення.

У світі є приклади залучення приватних інвестицій в поштову справу. Deutsche Post приватизована у ФРН в 1990-х роках: 30,5% акцій належать державі, інші — власність інституціональних інвесторів із США, Великої Британії та Німеччини.

— Мова йде про продаж 100% чи частки акцій "Укрпошти"? Коли може відбутися цей продаж?

— Я б розглядав "Укрпошту" як об'єкт для залучення міноритарних інвесторів з подальшим виходом компанії на зовнішні фінансові ринки. Присутність компанії на міжнародному ринку дисциплінує менеджмент, покращує процеси управління нею.
Для всіх топ-компаній державного сектору IPO — це певна стратегічна ціль, напевне, навіть більш довгострокова, ніж приватизація.

epravda.com.ua

03 грудня 2019

Щодо застосування положень Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців

НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

РОЗ'ЯСНЕННЯ

від 27.11.2019 р. N 81-р/з

Щодо застосування положень Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців

Статтею 44 Закону України "Про державну службу" (далі - Закон) передбачено, що результати службової діяльності державних службовців щороку підлягають оцінюванню для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення щодо преміювання, планування їхньої кар'єри.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року N 640 затверджено Типовий порядок проведенню оцінювання результатів службової діяльності державних службовців (далі - Типовий порядок).
Законом України від 19 вересня 2019 року N 117-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади" внесено зміни, зокрема, до статті 44 Закону. Цими змінами, серед іншого, виключено проведення повторного оцінювання результатів службової діяльності державного службовця у разі отримання ним негативної оцінки та змінено назву Типового порядку на Порядок проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.
Зміна назви документа є технічною і спричинена його правовою природою, оскільки цей документ не є типовим, а є загальним та обов'язковим для всіх органів державної влади і не передбачає створення на його основі окремого порядку та процедури оцінювання результатів службової діяльності державних службовців у кожному державному органі.
З метою приведення у відповідність до чинного законодавства розроблено відповідні зміни до Типового порядку, які опрацьовуються в установленому порядку.
У листі Міністерства юстиції України від 30 січня 2009 року N Н-35267-18 роз'яснено порядок застосування актів у разі суперечності норм підзаконного нормативно-правового акта нормам Закону України, який передбачає, що у такому разі слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
Зважаючи на викладене, Типовий порядок до приведення його у відповідність до Закону застосовується в тій частині, що не суперечить вимогам Закону.
Відповідно до статті 8 Закону державний службовець зобов'язаний, зокрема, дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені ними. Статтею 44 Закону визначено загальні правила проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців та передбачено затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців. Типовим порядком визначено учасників процедури оцінювання, їх завдання і повноваження. Результатом зазначеної процедури має бути затверджений наказом суб'єкта призначення висновок щодо результатів оцінювання службової діяльності державного службовця, який містить обґрунтовану оцінку, виставлену з дотриманням вимог, встановлених Типовим порядком.
Положеннями статті 65 Закону передбачено, що невиконання або неналежне виконання державним службовцем своїх посадових обов'язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, є підставою для притягнення такого державного службовця до дисциплінарної відповідальності.
Таким чином, допущення учасниками процедури оцінювання порушень, які можуть полягати у застосуванні формального підходу до визначення завдань, порушенні встановлених термінів проведення оцінювання, неналежному заповненні форм, виставленні балів та оцінок, що не відповідають встановленим критеріям, та затвердженні висновку, який містить таку оцінку, є підставою для притягнення відповідного учасника процедури до дисциплінарної відповідальності та скасування висновку щодо результатів оцінювання службової діяльності державного службовця у встановленому порядку.

Голова
О. Стародубцев

Про участь України у Всесвітній виставці "Експо - 2020"

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 27 листопада 2019 р. N 1159-р
Київ

Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 р. N 94


Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 27 листопада 2019 р. N 1159-р


ЗМІНИ,
що вносяться до розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 р. N 94

1. У розпорядженні:
1) пункт 6 викласти у такій редакції:
"6. Міністерству культури, молоді та спорту розробити програму проведення на виставці культурно-мистецьких заходів, зокрема Національного дня України, та подати її на розгляд Координаційного комітету.";
2) у тексті розпорядження слова "Міністерство економічного розвитку і торгівлі" в усіх відмінках замінити словами "Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства" у відповідному відмінку.
2. Додаток до розпорядження викласти у такій редакції:


"Додаток
до розпорядження Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2018 р. N 94
(у редакції розпорядження Кабінету Міністрів України
від 27 листопада 2019 р. N 1159-р)


СКЛАД
Координаційного комітету з підготовки та забезпечення участі України у Всесвітній виставці "Експо - 2020"

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, голова Координаційного комітету
Заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства - Торговий представник України, перший заступник голови Координаційного комітету
Заступник Міністра закордонних справ, заступник голови Координаційного комітету
Надзвичайний і Повноважний Посол України в Об'єднаних Арабських Еміратах (Королівстві Бахрейн за сумісництвом), заступник голови Координаційного комітету (за згодою)
Заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, до повноважень якого належать питання аграрної політики та сільського розвитку
Заступник Міністра енергетики та захисту довкілля
Заступник Міністра інфраструктури
Заступник Міністра культури, молоді та спорту
Перший заступник Міністра освіти і науки
Перший заступник Міністра розвитку громад та територій
Заступник Міністра фінансів
Представник Офісу Президента України (за згодою)
Представники Секретаріату Кабінету Міністрів України
Представник Національної інвестиційної ради (за згодою)
Представник Торгово-промислової палати України (за згодою)
Представник Міжнародної торгової палати (за згодою)
Голова Держенергоефективності
Голова ДКА
Перший віце-президент Національної академії наук (за згодою)
Директор департаменту взаємодії з експортерами та просування експорту Мінекономіки, секретар Координаційного комітету
Директор державного підприємства "Експо - 2020" (за згодою)
Директор державної установи "Офіс з просування експорту України" (за згодою)
Представники інших заінтересованих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за згодою)".
____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KR191159.html

Про затвердження Умов оплати праці державних службовців категорії "А", зарахованих за штат державного органу

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 27 листопада 2019 р. N 977
Київ

Про затвердження Умов оплати праці державних службовців категорії "А", зарахованих за штат державного органу

Відповідно до частини третьої статті 871 Закону України "Про державну службу" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Умови оплати праці державних службовців категорії "А", зарахованих за штат державного органу, що додаються.

Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 81



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 листопада 2019 р. N 977


УМОВИ

оплати праці державних службовців категорії "А", зарахованих за штат державного органу

1. Ці Умови регулюють питання оплати праці державних службовців категорії "А", зарахованих за штат державного органу відповідно до частини першої статті 871 Закону України "Про державну службу".
2. За рахунок фонду оплати праці, передбаченого єдиним кошторисом видатків органу державної влади, державним службовцям категорії "А", зарахованим за штат державного органу, здійснюється виплата за фактично відпрацьований час:
посадового окладу за останньою займаною посадою;
надбавки за вислугу років (3 відсотки посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу);
надбавки за ранг державного службовця.
3. Державним службовцям категорії "А", зарахованим за штат державного органу, які звільняються, проводиться нарахування заробітної плати у місяці звільнення за фактично відпрацьований час.
4. Якщо державному службовцю категорії "А", зарахованому за штат державного органу, надається щорічна основна оплачувана відпустка, йому виплачується середня заробітна плата та грошова допомога, розмір якої обчислюється згідно з Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. N 100 (ЗП України, 1995 р., N 4, ст. 111).
5. Допомога по тимчасовій непрацездатності державного службовця категорії "А", зарахованого за штат державного органу, за перші п'ять днів виплачується державним органом, в якому такий державний службовець зарахований за штат, за решту днів компенсується за рахунок Фонду соціального страхування відповідно до законодавства.
____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP190977.html

ТЕМА ДНЯ. БУКОВИНА. Чи допоможе закон про заборону суцільної вирубки, зберегти ліси Буковини?



38 випадків незаконної порубки лісу на Буковині виявили за 2019 рік. Це інформація управління лісового та мисливського господарства Чернівецької області. Чи допоможе новий закон про заборону суцільної вирубки лісу на схилах Карпат збереженню лісів? Та як згідно з новим законодавством контролюватимуть вирубку на Буковині – розкажуть сьогодні начальник Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства Василь Гончар та представник ГО «Карпатська екологічна варта» Василь Іванчук.




Норми табельної належності, витрат і термінів експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального озброєння та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів підрозділів ДСНС

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

НАКАЗ

від 22 листопада 2019 року N 670
(з основної діяльності)
м. Київ

Про внесення змін до Норм табельної належності, витрат і термінів експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального озброєння та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів підрозділів ДСНС

З метою забезпечення сталого управління аварійно-рятувальними підрозділами ДСНС під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій наказую:
1. Затвердити зміни до Норм табельної належності, витрат і термінів експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального озброєння та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів підрозділів ДСНС України, затверджених наказом ДСНС від 29.05.2013 N 358.
2. Керівникам головних управлінь (управлінь) ДСНС України в областях та м. Києві, підрозділів центрального підпорядкування ДСНС, закладів освіти та науково-дослідних установ вжити заходів щодо укомплектування пожежної, спеціальної, аварійно-рятувальної техніки та приміщень оперативно-координаційних центрів телекомунікаційним обладнанням відповідно до вимог цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Мельчуцького О. Г.

Голова
М. Чечоткін

ЗМІНИ
до Норм табельної належності, витрат і термінів експлуатації пожежно-рятувального, технологічного і гаражного обладнання, інструменту, індивідуального озброєння та спорядження, ремонтно-експлуатаційних матеріалів підрозділів ДСНС України

У розділі 6 Норми - 42 "Норми табельної належності засобів телефонного та документального зв'язку, оповіщення, телеогляду, звукопідсилення, радіозв'язку, передачі, обробки та збереження інформації, допоміжних технічних засобів і електронно-обчислювальної техніки для органів та підрозділів ДСНС України":
1) пункт 6.1 доповнити позицією такого змісту:
"
6.1.16
Планшетний комп'ютер
од.
не менше 1
ГУ(У) ДСНС України
На кожний пожежний автомобіль (основний і спеціальний), пожежний корабель, катер
";
2) пункт 6.2 доповнити позиціями такого змісту:
"
6.2.9
Боді-камера
од.
не менше 1
ГУ(У) ДСНС України
На кожну особу рядового та начальницького складу пожежно-рятувального підрозділу
6.2.10
GPS-трекер
од.
не менше 1
ГУ(У) ДСНС України
На кожний пожежний автомобіль (основний і спеціальний), пожежний корабель, катер
6.2.11
Засіб відображення інформації
од.
не менше 1
Оперативно-координаційний центр ГУ (У) ДСНС України, підрозділи центрального підпорядкування апарату ДСНС України, НЗ та НДУ
Для відображення оперативної інформації
".

Виконуючий обов'язки директора
Департаменту організації
заходів цивільного захисту
І. Куслій
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN057071.html

Про створення міжвідомчої робочої групи для обговорення та розроблення методики оцінювання ризиків пожежної і техногенної безпеки у складі

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

НАКАЗ

від 25 листопада 2019 року N 677
(з основної діяльності)
м. Київ

Про створення міжвідомчої робочої групи

На виконання підпункту 3 пункту 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. N 1052, та з метою виконання завдання щодо запровадження ризик-орієнтованого підходу до аналізу ризиків пожежної і техногенної безпеки, передбаченого пунктом 23 розділу I плану заходів з реалізації Стратегії розвитку органів системи Міністерства внутрішніх справ на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. N 693-рнаказую:
1. Створити міжвідомчу робочу групу для обговорення та розроблення методики оцінювання ризиків пожежної і техногенної безпеки у складі:
БУХАНЕЦЬ
Руслан Іванович
заступник директора Департаменту - начальник управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям, голова міжвідомчої робочої групи
Члени міжвідомчої робочої групи:
АФАНАСЬЄВ
Павло Геннадійович
заступник директора Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям, заступник голови міжвідомчої робочої групи
ЛІНЧЕВСЬКИЙ
Євген Анатолійович
заступник начальника управління - начальник відділу по роботі з органами влади та стратегічними об'єктами управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
ЧЕКРИГІН
Олександр Миколайович
заступник начальника управління - начальник відділу профілактичної роботи управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
ЦИРЕНЬ
Роман Миколайович
головний інспектор відділу профілактичної роботи управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
БОНДАРЕНКО
Андрій Валерійович
заступник начальника управління - начальник відділу техногенної безпеки управління техногенної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
НЕХВОРОВСЬКИЙ
Сергій Миколайович
начальник відділу аварійно-рятувальних служб та взаємодії з органами виконавчої влади управління техногенної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
МОРЩ
Євген Володимирович
головний інспектор відділу аварійно-рятувальних служб та взаємодії з органами виконавчої влади управління техногенної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
ШРАМКО
Леонід Анатолійович
начальник відділу моніторингу, обліку надзвичайних ситуацій та пожеж управління планування, інформаційно-аналітичної роботи та моніторингу Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
ПАЛЬЧИКОВ
Роман Володимирович
начальник відділу технічного регулювання та нормативної роботи управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
БАТЕЧКО
Сергій Миколайович
головний інспектор відділу технічного регулювання та нормативної роботи управління пожежної безпеки Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям
ФЕДЮК
Володимир Юрійович
фахівець відділу забезпечення взаємодії із суб'єктами господарювання та громадянами з надання консультативної допомоги Управління забезпечення ОРС ЦЗ
КОВАЛЕНКО
Віталій Володимирович
заступник начальника Українського науково-дослідного інституту цивільного захисту (з цивільного захисту)
КЛИМАСЬ
Руслан Володимирович
начальник відділу досліджень і статистики пожеж науково-дослідного центру технічного регулювання Українського науково-дослідного інституту цивільного захисту
ЄМЕЛЬЯНЕНКО
Сергій Олександрович
начальник відділу організації науково-дослідної діяльності Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
ГРИГОРЕНКО
Олександр Миколайович
доцент кафедри пожежної і техногенної безпеки об'єктів та технологій факультету пожежної безпеки Національного університету цивільного захисту України
ДЕНДАРЕНКО
Владислав Юрійович
доцент кафедри пожежно-профілактичної роботи Черкаського інституту пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля НУЦЗ України
КУЛІЦА
Олег Сергійович
викладач кафедри організації заходів цивільного захисту Черкаського інституту пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля НУЦЗ України
КРАВЧЕНКО
Ростислав Анатолійович
заступник начальника відділу стратегічного прогнозування та взаємодії у сфері нормативно-правового забезпечення Управління взаємодії з ДСНС Міністерства внутрішніх справ України (за згодою)
ЯРОВИЙ
Сергій Васильович
головний спеціаліст сектору цивільного захисту відділу мобілізаційної роботи та цивільного захисту Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (за згодою)
КЛІННІКОВ
Андрій Анатолійович
завідувач Сектору з питань цивільного захисту Міністерства розвитку громад та територій України (за згодою)
ПОЛЬСЬКИЙ
Олександр Сергійович
головний спеціаліст відділу проектування конструктивних та інженерних систем будівель і споруд Департаменту з питань проектування об'єктів будівництва, технічного регулювання та науково-технічного розвитку Міністерства розвитку громад та територій України (за згодою)
ЗАЛЕТОВ
Олександр Миколайович
член Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (за згодою)
НАВАЛЬКІВСЬКА
Романа Юріївна
віце-президент Ліги страхових організацій України (за згодою)
ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ
В'ячеслав Валерійович
генеральний директор Асоціації "Страховий бізнес" (за згодою)
МОСІЙЧУК
Тетяна Костянтинівна
перший заступник голови правління Української пожежної страхової компанії (за згодою)
2. Голові міжвідомчої робочої групи:
затвердити графік засідань міжвідомчої робочої групи;
здійснювати засідання міжвідомчої робочої групи позачергово у разі необхідності.
3. Надати право голові міжвідомчої робочої групи:
отримувати в установленому порядку від заінтересованих центральних органів виконавчої влади, самостійних структурних підрозділів апарату ДСНС, органів та підрозділів ДСНС інформацію, необхідну для виконання покладених на міжвідомчу робочу групу завдань;
залучати до виконання окремих завдань фахівців структурних підрозділів апарату ДСНС, територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління ДСНС;
організовувати проведення нарад та інших заходів.
4. Керівникам структурних підрозділів апарату ДСНС, територіальних органів, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління ДСНС, всебічно сприяти міжвідомчій робочій групі у виконанні завдань з розроблення методики оцінювання ризиків пожежної і техногенної безпеки для запровадження ризик-орієнтованого підходу до аналізу ризиків пожежної і техногенної безпеки.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Голова
М. Чечоткін
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN057072.html

Бурштин, ліси, оздоровлення озер: які завдання отримав новий очільник Волині



Перший заступник керівника Офісу Президента України Сергій Трофімов озвучив пріоритетні напрямки роботи нового голови Волинської обласної державної адміністрації Юрія Погуляйка.

Представлення Погуляйка відбулося у вівторок, 3 грудня, в будівлі обласної ради.

Так, очільнику області доручили розібратися з обмілінням Шацьких озер та провести їхнє оздоровлення, припинити незаконний видобуток бурштину й вирубку лісів, розвивати транскордонний напрям та туризм, залучати інвестиції.

"Волинь – прикордонна область. Бачимо, що наявні міжнародні пункти пропуску не справляються з потоком транспорту. Потрібно відкривати та облаштовувати нові. Необхідно розібратися з обмілінням озер, оздоровити їх, довівши до належного стану меліоративні мережі. Важливо впорядкувати суб'єктів туристичних послуг. Враховуючи легалізацію їхньої діяльності. Думаю, що ви озвучите ще чимало питань. Вирішення кожного із них наближатиме нас до поліпшення життя громадян", – зазначив Трофімов.

Своєю чергою Юрій Погулякайко зазначив, що лише спільними силами можна вирішити проблеми області:

"Ми повинні розвернути державну політику обличчям до простих громадян, забезпечити економічне зростання та запровадження соціальних стандартів, наближених до європейських".

Окрім цього, він зазначив, що хоче бачити у своїй команді "патріотів та професіоналів" і розповів, як буде працювати на посаді:

"Мій план роботи містить як стратегічні проєкти на довгострокову перспективу, так і конкретні кроки, що будуть реалізовані найближчим часом. Запевняю, що всі мої дії будуть спрямовані лише на користь держави".

Нагадаємо, що депутати Волиньради та Луцькради зверталися з проханнями до Президента України Володимира Зеленського не призначати ексміліціонера з Донбасу керівником області.

Вівторок, 03 грудня 2019, 18:10
(фото: Волинська ОДА. На фото: Юрій Погуляйко)

Близько половини держпідприємств малої приватизації – це лісгоспи

Майже половина держпідприємств, які підпадають під першу хвилю малої приватизації – це лісгоспи. Про це повідомив перший заступник міністра економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства Павло Кухта у інтерв’ю виданню Економічна правда.


Сільське життя
Житомирський лісгосп

Павло Кухта розповів, які підприємства належать до основного пулу із 733 об’єктів малої приватизації.

«Половина з них, 315 – це лісгоспи. Решта, близько 400 підприємств, діляться на дві категорії. Перша — це сервісні підприємства або об'єкти культури та спорту: цирки, театри, реєстри. Юридично вони оформлені як підприємства, а насправді виконують сервісні функції. Таких близько 200», – сказав Кухта.

Намір ліквідувати лісгоспи закладали в попередньому уряді. У 2017 році була схвалена Кабінетом Міністрів «Стратегія сталого розвитку та інституційного реформування лісового господарства України на період до 2022 року». Вона передбачала реформування Державного агентства лісових ресурсів і ймовірну ліквідацію державних лісгоспів як самостійних суб’єктів господарювання та забороняла приватизацію лісів. Депутати аграрного комітету діючого тоді парламенту звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з резолюцією скасувати Стратегію.

Сьогодні, 19:02

12 областей вже в е-реєстрі лісорубних квитків та онлайн карті заготівлі деревини

Станом на сьогодні на сайті пілотного проекту Держлісагентства «Ліс у смартфоні» LK.UKRFOREST.COM оприлюднено інформацію про 32,9 тис. виданих дозвільних квитків на заготівлю деревини. Розроблена онлайн карта рубок, яка також працює в пілотному режимі, поширюється на 12 областей – Чернігівську, Полтавську, Рівненську, Київську, Волинську, Тернопільську, Закарпатську, Житомирську, Сумську, Миколаївську, Вінницьку, Херсонську та Новоайдарське лісове господарство Луганського обласного управління лісового та мисливського господарства.

Як ми вже повідомляли, кожна людина може зайти з комп’ютера чи телефону на сайт LK.UKRFOREST.COM та ознайомитися з переліком лісорубних квитків на заготівлю деревини або перевірити на карті законність здійснення рубок.

Реєстр містить низку опцій, зокрема, можна обрати необхідну область, лісгосп, лісництво, квартал та виділ, систему і тип рубок, їхній статус та період проведення.

У загальному переліку можна обрати «Переглянути» та детально ознайомитися з тим чи іншим лісорубним квитком та ділянками, на яких відбувається чи відбуватиметься заготівля деревини, а також переглянути на онлайн карті.

Перебуваючи безпосередньо у лісі, Вам потрібно зайти на сайт LK.UKRFOREST.COM і обрати опцію «Карта».

У Вашому телефоні має бути ввімкнена геолокація. Тоді на онлайн карті автоматично визначиться Ваша геопозиція у лісі. Натиснувши на відповідний номер виділу, Ви побачите інформацію про рубку, а також зможете переглянути відповідний лісорубний квиток.

Зазначимо, наразі державне підприємство «Лісогосподарський інноваційно-аналітичний центр» Держлісагентства продовжує процес технічного завантаження документів та онлайн карти, вдосконалює сервир сайту. Свої зауваження та пропозиції щодо покращення онлайн сервісу можна надіслати ТУТ.

Прес-служба Держлісагентства
03.12.2019