03 грудня 2019

Щодо застосування положень Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців

НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

РОЗ'ЯСНЕННЯ

від 27.11.2019 р. N 81-р/з

Щодо застосування положень Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців

Статтею 44 Закону України "Про державну службу" (далі - Закон) передбачено, що результати службової діяльності державних службовців щороку підлягають оцінюванню для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення щодо преміювання, планування їхньої кар'єри.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року N 640 затверджено Типовий порядок проведенню оцінювання результатів службової діяльності державних службовців (далі - Типовий порядок).
Законом України від 19 вересня 2019 року N 117-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади" внесено зміни, зокрема, до статті 44 Закону. Цими змінами, серед іншого, виключено проведення повторного оцінювання результатів службової діяльності державного службовця у разі отримання ним негативної оцінки та змінено назву Типового порядку на Порядок проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.
Зміна назви документа є технічною і спричинена його правовою природою, оскільки цей документ не є типовим, а є загальним та обов'язковим для всіх органів державної влади і не передбачає створення на його основі окремого порядку та процедури оцінювання результатів службової діяльності державних службовців у кожному державному органі.
З метою приведення у відповідність до чинного законодавства розроблено відповідні зміни до Типового порядку, які опрацьовуються в установленому порядку.
У листі Міністерства юстиції України від 30 січня 2009 року N Н-35267-18 роз'яснено порядок застосування актів у разі суперечності норм підзаконного нормативно-правового акта нормам Закону України, який передбачає, що у такому разі слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
Зважаючи на викладене, Типовий порядок до приведення його у відповідність до Закону застосовується в тій частині, що не суперечить вимогам Закону.
Відповідно до статті 8 Закону державний службовець зобов'язаний, зокрема, дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені ними. Статтею 44 Закону визначено загальні правила проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців та передбачено затвердження Кабінетом Міністрів України Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців. Типовим порядком визначено учасників процедури оцінювання, їх завдання і повноваження. Результатом зазначеної процедури має бути затверджений наказом суб'єкта призначення висновок щодо результатів оцінювання службової діяльності державного службовця, який містить обґрунтовану оцінку, виставлену з дотриманням вимог, встановлених Типовим порядком.
Положеннями статті 65 Закону передбачено, що невиконання або неналежне виконання державним службовцем своїх посадових обов'язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, є підставою для притягнення такого державного службовця до дисциплінарної відповідальності.
Таким чином, допущення учасниками процедури оцінювання порушень, які можуть полягати у застосуванні формального підходу до визначення завдань, порушенні встановлених термінів проведення оцінювання, неналежному заповненні форм, виставленні балів та оцінок, що не відповідають встановленим критеріям, та затвердженні висновку, який містить таку оцінку, є підставою для притягнення відповідного учасника процедури до дисциплінарної відповідальності та скасування висновку щодо результатів оцінювання службової діяльності державного службовця у встановленому порядку.

Голова
О. Стародубцев

0 коммент.:

Дописати коментар