ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

03 лютого 2020

Про реалізацію експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу необробленої деревини


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 4 грудня 2019 р. N 1178

Київ

Про реалізацію експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу необробленої деревини

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Погодитися з пропозицією Міністерства енергетики та захисту довкілля стосовно реалізації з 1 лютого 2020 р. по 1 квітня 2021 р. експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу необробленої деревини (далі - експериментальний проект).

2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу окремих партій необробленої деревини, що додається.

3. Визначити, що:

1) на час реалізації експериментального проекту державне підприємство "Прозорро.Продажі", що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, є відповідальним за забезпечення функціонування електронної торгової системи - адміністратором електронної торгової системи;

2) дія експериментального проекту поширюється на постійних лісокористувачів, чистий дохід яких за результатами 2018 року становив не менше 10 млн. гривень включно;

3) учасники експериментального проекту відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, виставляють на електронні аукціони з продажу окремих партій необробленої деревини не менше ніж 25 відсотків щомісячних запланованих обсягів заготівлі необробленої деревини лотами, сформованими із деревини одного сортименту, в обсязі не менше ніж 150 куб. метрів або за стартовою ціною лота не менше ніж 200 тис. гривень.

4. Установити, що:

1) необроблена деревина, яка реалізується постійними лісокористувачами, які не відповідають умові, визначеній у підпункті 2 пункту 3 цієї постанови, або лотами, сформованими із деревини одного сортименту, в обсязі менше ніж 150 куб. метрів або за стартовою ціною лота менше ніж 200 тис. гривень, виставляється на інші електронні аукціони;

2) дія експериментального проекту не поширюється на реалізацію необробленої деревини:

для задоволення потреб національної безпеки та оборони, подолання наслідків надзвичайних ситуацій, стихійних лих;

відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі";

для задоволення потреб бюджетних установ та населення на опалення;

використання якої передбачено колективними договорами постійних лісокористувачів;

для потреб індивідуального будівництва і ремонту будівель (для фізичних осіб).

5. Міністерству енергетики та захисту довкілля до 15 лютого 2021 р. поінформувати Кабінет Міністрів України про результати реалізації експериментального проекту та подати пропозиції щодо доцільності застосування процедури проведення електронних аукціонів з продажу окремих партій необробленої деревини на постійній основі.



Прем'єр-міністр України                            О. ГОНЧАРУК

Інд. 75



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2019 р. N 1178


ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу окремих партій необробленої деревини

1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо проведення електронних аукціонів з продажу підприємствами - постійними лісокористувачами окремих партій необробленої деревини в електронній торговій системі Prozorro.Продажі.

2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:

адміністратор електронної торгової системи (далі - адміністратор) - юридична особа, визначена Кабінетом Міністрів України відповідальною за забезпечення функціонування електронної торгової системи. Забороняється поєднання функцій адміністратора та оператора електронного майданчика;

гарантійний внесок - форма гарантії у вигляді грошового забезпечення, що вноситься особою, яка має намір взяти участь в аукціоні для набуття статусу учасника аукціону, шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика;

електронний майданчик - апаратно-програмний комплекс, який функціонує в Інтернеті, підключений до електронної торгової системи та дає можливість оператору електронного майданчика, організатору та учасникам аукціону користуватися сервісами такої системи з автоматичним обміном інформацією про процес проведення аукціонів;

електронний аукціон (далі - аукціон) - спосіб продажу окремих партій необробленої деревини, за яким переможцем визначається учасник аукціону, що в ході торгів запропонував найвищу ціну;

електронна торгова система - дворівнева інформаційно-телекомунікаційна система, що складається з центральної бази даних та електронних майданчиків, які взаємодіють через інтерфейс програмування додатків, який надається у вигляді коду з відкритим доступом та визначає функціональність електронної торгової системи. Електронна торгова система дає можливість створення, розміщення, оприлюднення та обміну в електронному вигляді інформацією і документами, необхідними для проведення аукціону;

закрита цінова пропозиція - сума коштів, не менша за стартову ціну лота, сплата якої за лот декларується учасником аукціону до його проведення та подається в особистому кабінеті через оператора електронного майданчика в електронній торговій системі до закінчення кінцевого строку прийняття заяв на участь в аукціоні. Закриті цінові пропозиції учасників аукціону розкриваються після його початку без зазначення інформації про учасників;

крок аукціону - мінімальна сума в розмірі 1 відсотка стартової ціни лота, на яку в ході проведення аукціону може здійснюватися мінімальне підвищення цінової пропозиції;

лот - партія необробленої деревини, що пропонується для продажу на аукціоні в розрізі сортиментів та класів якості відповідно до національних стандартів;

оператор електронного майданчика (далі - оператор) - юридична особа, яка має право використовувати електронний майданчик та авторизована (попередньо авторизована) в електронній торговій системі;

організатор аукціону - юридична особа, постійний лісокористувач, який здійснює заготівлю деревини на території України в порядку, встановленому законодавством;

особистий кабінет - частина електронної торгової системи, доступ до якої за допомогою особистих ідентифікаторів (логіна та пароля) має учасник або організатор аукціону для розміщення оголошень про проведення аукціону, повідомлень про результати його проведення та іншої інформації про аукціони;

переможець аукціону - учасник аукціону, який запропонував найвищу цінову пропозицію за результатами його проведення;

раунд - період часу, протягом якого учасники аукціону можуть подати свої цінові пропозиції;

реєстраційний внесок - плата за подання заяви на участь в аукціоні після реєстрації в електронній торговій системі особи, яка має намір взяти участь в аукціоні, для отримання статусу учасника аукціону;

стартова ціна лота - ціна лота на момент початку аукціону, яка встановлюється його організатором на базі собівартості лота та зазначається в оголошенні про проведення відповідного аукціону. У ході реалізації пілотного проекту стартова ціна партії встановлюється з урахуванням попиту та пропозиції раніше проведених аукціонів;

учасник аукціону - фізична особа - підприємець або юридична особа (в тому числі іноземна юридична особа) в особі уповноваженого представника, яка виявила намір взяти участь в аукціоні, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, пройшла процедуру реєстрації для участі в ньому, отримала відповідне підтвердження про реєстрацію та індивідуальний код учасника аукціону відповідно до цього Порядку;

цінова пропозиція - сума коштів, про готовність сплати якої за лот учасник аукціону повідомляє в ході його проведення.

3. Правові відносини, що виникають чи можуть виникнути в процесі проведення аукціонів, порядок проведення аукціонів, особливості роботи електронної торгової системи, права та зобов'язання адміністратора, оператора, організатора та учасника аукціону під час його проведення визначаються регламентом електронної торгової системи, який приймається адміністратором.

4. Аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між організатором аукціону та оператором.

5. Підставою для проведення аукціону є рішення його організатора, в якому зазначається перелік лотів у розрізі сортиментів та класів якості відповідно до національних стандартів, які пропонуються для продажу на аукціоні, а також для кожного лота:

розмір партії деревини;

стартова ціна за кубічний метр деревини з урахуванням базису поставки;

місцезнаходження лота;

дата проведення аукціону;

інші відомості, необхідні для проведення аукціону.

6. На підставі рішення про проведення аукціону його організатор через електронний майданчик оператора, з яким укладено договір, оприлюднює в електронній торговій системі для кожного лота окреме оголошення про проведення аукціону.

7. Оголошення про проведення аукціону оприлюднюється в електронній торговій системі не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня проведення аукціону та повинне містити інформацію про:

лот у розрізі сортиментів та класів якості відповідно до національних стандартів;

розмір партії деревини;

стартову ціну за кубічний метр деревини;

місцезнаходження лота;

дату та час проведення аукціону;

кінцевий строк прийняття заяв на участь в аукціоні;

розмір кроку аукціону;

розмір реєстраційного та гарантійного внесків, а також роз'яснення щодо процедури їх сплати;

розмір винагороди оператора;

текст договору, який пропонується укласти за результатами проведення аукціону, без визначення ціни та особи покупця;

перелік документів, які додаються до заяви на участь в аукціоні, визначених у пункті 9 цього Порядку;

найменування, контактні дані та реквізити організатора аукціону для проведення покупцем розрахунків за лот.

До оголошення можуть додаватися зображення, документи та матеріали на лот, якщо вони були додані організатором до відповідного рішення про проведення аукціону.

8. Оголошення про проведення аукціону розміщується в електронній торговій системі державною мовою, крім випадків, коли використання букв української абетки призводить до спотворення розміщуваної інформації (зокрема під час написання адреси вебсайту, зазначення реєстраційних номерів).

Розміщення оголошення про проведення аукціону в електронній торговій системі здійснюється безоплатно. Технологічні та програмні засоби, необхідні для оприлюднення оголошення, повинні цілодобово без обмежень давати всім бажаючим можливість безоплатного анонімного перегляду, копіювання та роздрукування інформації із застосуванням поширених вебоглядачів та редакторів без необхідності застосування спеціально створених технологічних чи програмних засобів.

9. Після оприлюднення оголошення про проведення аукціону та в межах визначеного в ньому строку для отримання статусу учасника аукціону особи, які мають намір взяти участь в аукціоні, реєструються в електронній торговій системі та подають з цією метою таку інформацію:

1) фізична особа - підприємець:

копії паспорта та реєстраційного номера облікової картки платника податків фізичної особи - підприємця (фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомила про це відповідному контролюючому органу та має відмітку у паспорті, - копію паспорта із відміткою);

адреси електронної пошти для надіслання повідомлень системи електронних торгів оператора та організатора аукціону;

контактний номер телефону;

реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернутий гарантійний внесок;

заяву в довільній формі про непоширення на заявника - фізичну особу - підприємця спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України "Про санкції" та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;

2) юридична особа:

найменування;

код згідно з ЄДРПОУ;

прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи, серію та номер документа, що посвідчує його особу;

реквізити документа, що підтверджує повноваження представника юридичної особи;

адреси електронної пошти для надіслання повідомлень системи електронних торгів оператора та організатора аукціону;

контактний номер телефону;

реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернуто гарантійний внесок;

заяву в довільній формі про непоширення на заявника - юридичну особу або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України "Про санкції" та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;

3) іноземна юридична особа:

найменування іноземної юридичної особи, зареєстрованого представництва іноземної юридичної особи (за наявності);

місцезнаходження юридичної особи;

код зареєстрованого представництва іноземної юридичної особи згідно з ЄДРПОУ (за наявності);

прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи, серію та номер документа, що посвідчує його особу;

заяву в довільній формі про непоширення на заявника - іноземну юридичну особу або її посадових осіб (керівника, його заступників та осіб, що їх заміщують) чи її засновників (юридичних та фізичних осіб) спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) згідно із Законом України "Про санкції" та актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;

реквізити документа, що підтверджує повноваження представника юридичної особи;

адреси електронної пошти для надіслання повідомлень системи електронних торгів оператора та організатора аукціону;

контактний номер телефону;

реквізити рахунка заявника, на який повинен бути повернутий гарантійний внесок.

Після реєстрації в електронній торговій системі особи, які мають намір взяти участь в аукціоні, сплачують реєстраційний і гарантійний внески на рахунок обраного ними оператора та подають через електронну торгову систему заяву на участь в аукціоні, яка також містить закриту цінову пропозицію.

Заява на участь в аукціоні подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів і повинна містити інформацію про закриту цінову пропозицію. Закрита цінова пропозиція не може бути нижча стартової ціни лота.

До заяви на участь в аукціоні додаються такі документи:

для фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб резидентів - витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань України;

для юридичних осіб нерезидентів - документ про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг з торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений на українську мову.

10. Відомості про учасників аукціону не підлягають розголошенню до його завершення.

11. Реєстраційний внесок визначається у розмірі:

якщо стартова ціна лота становить не більше 300 тис. гривень, - 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

якщо стартова ціна лота становить від 300 тис. до 1 млн. гривень, - 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

якщо стартова ціна лота становить більше 1 млн. гривень, - 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Реєстраційний внесок учасникам аукціону не повертається, крім випадків, передбачених абзацами четвертим і п'ятим пункту 19 цього Порядку.

12. Гарантійний внесок встановлюється у розмірі 5 відсотків стартової ціни лота.

Особам, які анулювали свою закриту цінову пропозицію, гарантійні внески повертаються операторами, яким були сплачені внески, протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем такого анулювання.

Учасникам аукціону, крім переможців, гарантійні внески повертаються операторами, яким були сплачені внески, протягом трьох робочих днів після дня завершення аукціону.

Учаснику аукціону з наступною за величиною ціновою пропозицією після переможця аукціону гарантійний внесок повертається оператором, якому внесок був сплачений, протягом трьох робочих днів після настання однієї з таких подій:

відмови учасника аукціону з наступною за величиною ціновою пропозицією від очікування шляхом надіслання оператору листа (звернення) щодо повернення сплаченого гарантійного внеску та натискання цим учасником відповідної кнопки в особистому кабінеті;

визнання аукціону таким, що відбувся.

Гарантійний внесок не повертається особі, позбавленій статусу учасника аукціону, а перераховується оператором, якому внесок був сплачений, організатору аукціону протягом 10 робочих днів з моменту прийняття рішення про позбавлення такої особи статусу учасника аукціону.

13. Реєстраційний та гарантійний внески вважаються сплаченими з моменту їх зарахування на банківський рахунок оператора, але не пізніше, ніж за одну годину до закінчення строку прийняття заяв на участь в аукціоні.

Внески, зараховані на банківський рахунок оператора менше ніж за одну годину до закінчення строку прийняття заяв на участь в аукціоні, не вважаються вчасно сплаченими та підлягають поверненню особі, яка їх сплатила, не пізніше ніж через три робочих дні після дня завершення аукціону.

14. Оператор зобов'язаний поінформувати особу, яка сплатила гарантійний та реєстраційний внески, про зарахування їх на свій банківський рахунок протягом однієї години з моменту зарахування.

15. До закінчення строку прийняття заяв на участь в аукціоні особи, що їх подали, мають право анулювати їх або внести до них зміни виключно в особистому кабінеті.

16. Якщо на момент закінчення строку прийняття заяв на участь в аукціоні не подано жодної заяви, аукціон вважається таким, що не відбувся.

17. У разі коли для участі в аукціоні подано заяву на участь від однієї особи (єдиного претендента), організатор має право прийняти рішення про продаж безпосередньо єдиному претенденту за запропонованою ним закритою ціновою пропозицією, але не нижче стартової ціни лота.

Єдиний претендент сплачує винагороду оператору в порядку та розмірі, що передбачені пунктами 31 і 32 цього Порядку.

18. Оператор надсилає кожній особі, яка вчасно подала заяву на участь в аукціоні та сплатила реєстраційний і гарантійний внески, посилання на вебсторінку аукціону.

Таке посилання підтверджує отримання статусу учасника аукціону та є його ідентифікатором.

19. Організатор аукціону може прийняти рішення про відміну аукціону на будь-якому етапі його проведення до моменту його початку.

У разі відміни аукціону черговість призначення аукціонів, передбачена пунктом 21 цього Порядку, не застосовується.

Повідомлення про відміну аукціону підлягає оприлюдненню в день прийняття такого рішення у тому самому порядку, що і оприлюднення оголошення про проведення аукціону.

У разі відміни аукціону реєстраційні та гарантійні внески повертаються його учасникам відповідними операторами не пізніше ніж через три робочих дні після відміни аукціону.

Реєстраційні та гарантійні внески осіб, що сплатили такі внески, але не отримали статусу учасника аукціону, повертаються їм не пізніше ніж через три робочих дні після дня настання такої обставини.

20. У ході проведення аукціону його учасник може підвищити свою закриту цінову пропозицію, подану разом із заявою на участь в аукціоні, на будь-яку суму, але не менше ніж на розмір кроку аукціону.

У разі відсутності цінової пропозиції від учасника аукціону протягом відведеного часу його цінова пропозиція в поточному раунді вважається такою, що зроблена в розмірі його закритої цінової пропозиції для першого раунду або його попередньої цінової пропозиції.

Якщо учасник аукціону зробив цінову пропозицію раніше закінчення відведеного часу на внесення такої цінової пропозиції, електронна торгова система надає йому можливість внести зміни до цінової пропозиції щодо її збільшення або зменшення, але не нижче попередньої цінової пропозиції такого учасника, до завершення відведеного часу. Якщо учасник не вносив та/або не змінював цінову пропозицію протягом відведеного часу, електронна торгова система фіксує його попередню цінову пропозицію.

21. Лот, що не був реалізований на аукціоні, виставляється його організатором на другий аукціон.

Стартова ціна на другому аукціоні визначається рішенням організатора із застосовуванням дисконту, але не нижче рівня собівартості лота.

22. Оголошення про проведення електронного аукціону оприлюднюється в електронній торговій системі не пізніше наступного робочого дня після проведення попереднього аукціону, на якому лот не було реалізовано.

Другий аукціон проводиться не раніше ніж на сьомий робочий день після дня опублікування оголошення про його проведення.

23. Переможець аукціону визначається шляхом автоматичної оцінки електронною торговою системою цінових пропозицій учасників аукціону після його завершення.

Переможцем аукціону вважається учасник, який за результатами його проведення подав найвищу цінову пропозицію за лот, за умови, що таким учасником був зроблений щонайменше один крок аукціону, тобто подана ним цінова пропозиція не менша за сукупну суму стартової ціни лота та кроку аукціону, а за однакових цінових пропозицій - учасник, що подав її раніше.

У разі коли механізм проведення аукціону передбачає наявність кількох переможців, ними визнаються учасники, які на етапі подання закритих цінових пропозицій або в ході проведення аукціону подали найвищі цінові пропозиції на заявлений ними об'єм деревини у межах розміру лоту, що розподіляється на аукціоні, за умови, що такими учасниками був зроблений щонайменше один крок аукціону, тобто подана ними цінова пропозиція не менша за сукупну суму стартової ціни лота та кроку аукціону, а за однакових цінових пропозицій - учасник, що подав її раніше.

24. Переможець аукціону зобов'язується:

підписати протокол аукціону;

укласти договір купівлі-продажу лота з організатором згідно з пунктом 29 цього Порядку;

сплатити передоплату за договором купівлі-продажу лота з організатором згідно з абзацом другим пункту 29 цього Порядку.

25. Протокол про результати проведення аукціону в електронній формі формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення аукціону.

До протоколу вноситься така інформація:

дата і час початку та завершення аукціону;

реєстраційний номер лота;

назва лота;

стартова ціна та ціна реалізації лота;

цінові пропозиції учасників;

сума сплачених реєстраційного та гарантійного внесків;

розмір винагороди оператора;

відомості про переможця та учасників аукціону, а також документи, подані ними під час реєстрації участі в аукціоні.

Облік та зберігання всіх електронних протоколів здійснюються в електронній торговій системі.

26. Протокол аукціону підписується в день його опублікування в електронній торговій системі переможцем аукціону та оператором електронного майданчика, з якого переможець подав цінову пропозицію, за допомогою кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи.

27. Організатор аукціону після його завершення, розкриття відомостей про переможця і поданих ним документів, а також підписання протоколу аукціону переможцем та оператором електронного майданчика, з якого переможець подав цінову пропозицію, з дотриманням вимог пункту 26 цього Порядку перевіряє не пізніше наступного робочого дня після дня завершення аукціону відповідність переможця вимогам організатора до покупця в разі, коли такі вимоги організатором ставилися.

Організатор аукціону не має права ставити додаткові вимоги або витребовувати додаткові документи у переможця аукціону, крім тих, що зазначені в оголошенні про проведення аукціону.

28. У разі встановлення відповідності переможця аукціону вимогам організатора до покупця організатор аукціону підписує протокол аукціону за допомогою кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи та опубліковує підписаний протокол аукціону в електронній торговій системі не пізніше наступного робочого дня після дня його завершення.

29. Договір купівлі-продажу лота за результатами проведення аукціону підписується його переможцем та організатором протягом 10 робочих днів після дня опублікування протоколу аукціону в електронній торговій системі за допомогою кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи.

Переможець аукціону зобов'язується сплатити передоплату за договором купівлі-продажу, укладеним з організатором, яка встановлюється в розмірі 10 відсотків ціни продажу лота.

Передоплата вважається сплаченою з моменту зарахування грошових коштів на рахунки організатора, але не пізніше 10 робочих днів після дня укладення договору купівлі-продажу лота.

Порядок та строки подальших розрахунків за договором купівлі-продажу лота встановлюються таким договором.

Організатор аукціону забезпечує опублікування підписаного договору купівлі-продажу лота в електронній торговій системі не пізніше наступного робочого дня після сплати переможцем передоплати за цим договором.

30. Аукціон вважається таким, що відбувся, після опублікування в електронній торговій системі організатором аукціону договору купівлі-продажу лота, підписаного організатором та переможцем аукціону.

31. Оператор, через якого було оприлюднено оголошення про проведення аукціону в електронній торговій системі, а також оператор, через якого було подано найвищу цінову пропозицію на аукціоні, мають право на винагороду, яка є оплатою послуг з організації та проведення аукціону, який визнано таким, що відбувся.

32. Після визнання аукціону таким, що відбувся, винагорода утримується оператором із суми гарантійного внеску, сплаченого переможцем аукціону. Розмір винагороди становить 1,5 відсотка ціни продажу лота.

Умови розподілу винагороди між операторами визначаються регламентом електронної торгової системи.

33. Різниця між сумою сплаченого переможцем гарантійного внеску та сумою винагороди повертається переможцю аукціону оператором не пізніше п'яти робочих днів після визнання аукціону таким, що відбувся.

34. Організатор аукціону через особистий кабінет дискваліфікує переможця аукціону із зазначенням причин такої дискваліфікації у разі, коли:

переможець відмовився від підписання протоколу аукціону або не підписав його в установлений цим Порядком строк;

організатор установив невідповідність переможця вимогам до покупця та за неможливості усунення невідповідності протягом строку, відведеного для підписання договору купівлі-продажу, передбаченого абзацом першим пункту 29 цього Порядку;

переможець відмовився від підписання договору купівлі-продажу лота або не підписав його в установлений цим Порядком строк, або вчасно не здійснив передоплату за цим договором.

Не можуть бути підставою для дискваліфікації переможця помилки в оформленні заяви на участь в аукціоні або в документах та інформації, що подаються разом із такою заявою, які не впливають на зміст заяви або документів та інформації, зокрема технічні помилки та описки.

35. Електронний аукціон визнається таким, що не відбувся, в разі:

відмови учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією після переможця від очікування та дискваліфікації переможця аукціону;

дискваліфікації учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією, якого електронна торгова система визначила переможцем аукціону, з підстав, зазначених у пункті 34 цього Порядку.

36. Спори, пов'язані з реалізацією товарів на аукціонах відповідно до цього Порядку, розв'язуються в судовому порядку.

____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP191178.html


Постановление действует с 01.02.2020

У Львові оголосили підозру ще двом фігурантам у справі «Галсільлісу»

Наразі прокурори готують клопотання до суду про обрання міри запобіжного заходу у вигляді 120 тис. грн застави кожному



ФОТО: ПРОКУРАТУРА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Львові оголосили підозру ще двом фігурантам справи корупції у «Галсільлісі». Про це повідомили у прокуратурі Львівської області.

Лісничому та ліснику Яворівського комунального лісогосподарського підприємства повідомили про підозру у кримінальному правопорушенні за ч. 3 ст. 191 КК України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).

Наразі прокурори готують клопотання до суду про обрання міри запобіжного заходу у вигляді застави 120 тис. грн застави кожному. Затриманим загрожує від 3 до 8 років ув'язнення, з трирічним позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю.

Нагадаємо, що 13 січня керівника «Галсільлісу» Володимира Мельника та його підлеглого директора Яворівського дочірного лісо-господарського «Галсільліс» Романа Суховича затримали під час отримання 17,8 тис. грн та 300 доларів чергової частини хабаря. Для нелегального збуту деревини до звітної документації підприємств вносили недостовірні відомості про кількість заготовленої та реалізованої продукції, її різновиди та санітарний стан. Зловмисники також створювали штучний дефіцит деревини для завищення її вартості, а різницю, не відображену в офіційній документації, привласнювали.

Прокуратура спільно з поліцією та СБУ встановила, що голова «Галсільлісу» керував корупційною схемою та щомісяця вимагав від своїх підлеглих по 30-40 тис. грн.

Лісничого-хабарника на Буковині взяли під варту з можливістю застави



Лісничий одержав шляхом вимагання неправомірну вигоду в сумі 60 тис грн.
Також його відсторонили від займаної посади


За процесуального керівництва прокуратури Чернівецької області головному лісничому одного із лісогосподарських підприємств області повідомлено про підозру за ч. 3 ст. 368 КК України (одержання службовою особою неправомірної вигоди, поєднане з її вимаганням).

За даними слідства, посадовець підозрюється у тому, що, працюючи на посаді головного лісничого, маючи безпосереднє відношення до прийняття остоточного рішення щодо виписки особам необробленої лісодеревини, діючи з метою незаконного збагачення, використовуючи службове становище, одержав шляхом вимагання неправомірну вигоду в сумі 60 тис грн.

03.02.2020 підозрюваному обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою із визначенням застави в розмірі 126 тис грн, а також відсторонено від займаної посади. Про це повідомляє пресслужба прокуратури Чернівецької області.

Кримінал
03.02.2020 | 19:09
chrn.gp.gov.ua

За досвідом до колег: директор ННІ лісового і садово-паркового господарства Петро Лакида відвідав Житомирський НАУ

Кожного року, коли надходить розпорядження від нашого ректора Станіслава Ніколаєнка щодо стажування деканів факультетів і директорів ННІ у споріднених закладах вищої освіти, згадую слова мого духовного Батька, Анатолія Зіновійовича Швиденка, який у далекому 1977 році відправляючи мене студента 2-го курсу на першу наукову конференцію до тодішнього Львівського лісотехнічного інституту (нині НЛТУ України) і знаючи моє певне захоплення німецькою мовою говорив «Ви знаєте, як німецькою звучить слово досвід?». «Так, відповідав йому – Erfahrung!». «Якщо його розкласти на складові то «er» це ти, а «fahrеn» їздити, підсумував учитель».



Отже, пошук досвіду для мене у цьому році відбувався у закладах освіти Житомира, де лісівників готують у Житомирському національному агроекологічному університеті та Житомирському агротехнічному коледжі. Повинен чесно сказати, що всюди є чого запозичити… Лісогосподарський факультет ЖНАЕУ зустрічає студентів і гостей прекрасною будівлею факультету прижиттєвим пам’ятником тодішньому ректору цього університету А. Малиновському. Адже кращої сучасної будівлі в Україні жоден лісогосподарський факультет немає... Наш ректор мав честь тоді ще у ранзі Міністра освіти і науки України його відкривати. Але не тільки будовою славиться цей університет. Дружня розмова з деканом факультету Василем Турком, випускником уже нашого факультету, засвідчила, що маємо спільні проблеми, вмотивовані, перш за все, станом розвитку лісівничої галузі, яка останні роки переживає не кращі часи... Певний кадровий «голод» на фахових докторів наук та професорів переживають наші колеги, чого не відчуваємо ми у нашому інституті, мабуть через стабільну роботу аспірантури та 2-х спеціалізованих учених рад із захисту дисертацій. Приємно було споглядати на чисто «лісівничі» куточки оформлення навчального корпусу, які варто перейняти і нам.





Мої перші відвідини Житомирського агротехнічного коледжу залишили досить приємні враження…. І не тільки від його директора, Миколи Тимошенка, з яким доля звела мене вперше як з головою Державного комітету лісового господарства України у 2008 році, а й з його командою, яка, не дивлячись на моє несприйняття доцільності підготовки бакалаврів-лісівників в одному обласному центрі, «халтуру не гонить». Миколі Михайловичу вдається організувати навчальний процес на серйозному рівні і про це засвідчили мої зустрічі з викладачами та студентами, які розпочали навчальний процес у другому семестрі за словами директора «від Водохрестя». Що ж, ринкові умови дають можливість здійснювати освітні послуги сильнішим…, нехай їм щастить!







Закінчуючи свій звіт словами великого Кобзаря «Чужому навчайтесь і свого не цурайтесь…», хочу подякувати Житомирським колегам за сердечний прийом і з надією на плідну співпрацю!



Петро Лакида,
директор ННІ ЛіСПГ
31 січня 2020 року
https://nubip.edu.ua/node/70136

Ліси Черкащини атакують браконьєри



Єгері та лісівники тільки і встигають знімати капкани, петлі та знищувати мисливські вежі. Лише за минулий рік лісова охорона затримала півтори сотні браконьєрів, але ті, заплативши копійчані штрафи, знову взялися за незаконний промисел.
Про цей деться у сюжеті Подробности ТВ.

За словами екологів, у черкаських лісах безліч браконьєрів. Як доказ, цілий арсенал вилучених у них знарядь. Найжорстокіші - це петлі та капкани. Екологи переконують, полюють браконьєри аж ніяк не від скрути. М'ясо диких тварин цінується у гурманів, тож його зазвичай збувають у ресторани.

Для лісової фауни браконьєри справжня пошесть. Лише за минулий рік лісівникам та екологам вдалось затримати понад півтори сотні браконьєрів. Щоправда після сплати штрафу і відшкодування збитків вони знову повертаються до незаконного промислу. Кримінальної відповідальності за це в Україні не передбачено.

"В основному за такі порушення передбачена адмінвідповідальність. Поки, що збитки за незаконне добування тварини не такі високі щоб притягнути до кримінальної відповідальності адмінштраф від 1020 до 2040 гривень", - говорить Володимир Рибалка, головний мисливствознавець черкаського лісомисливського управління.

Екологи впевнені, виправити ситуацію можуть лише жорсткі зміни в екологічному законодавстві. Наразі усі пропозиції ще обговорюють перед поданням до Верховної Ради.

Земельна реформа як загроза українським лісам



Виступаючи за вільний продаж української землі, не варто забувати про досвід Мадагаскару, який втратив 80% лісів після впровадження земельної реформи.

4 лютого депутати повертаються до роботи у Верховній Раді. І знову представники монобільшості та урядовці заговорили про земельну реформу. Дуже ймовірно, по законопроект про ринок землі почнуть розглядати вже цього пленарного тижня.

Прихильники впровадження ринку землі полюбляють розповідати про кейси, коли земельна реформа пішла на користь державі. Але так було далеко не кожного разу. Адепти вільного продажу землі дуже не люблять згадувати про кейс Мадагаскару.

Земельну реформу у Мадагаскарі почали впроваджувати у 2005 році. Значних оборотів вона набрала у 2008-09 роках. Не буду розповідати про всі негативні наслідки земельної реформи у Мадагаскарі, акцентую увагу лише на одному. За шість років земельної реформи у Мадагаскарі було знищено 80% лісів. Великі корпорації з Китаю, Південної Кореї, західних країн викуповували у Мадагаскарі земельні ділянки виключно заради деревини. Ліси вирубувалися, необроблена деревина експортувалася, а на місці вирубаних лісів ніхто і не планував насаджувати нові дерева. Таким чином Мадагаскар втратив величезні запаси природних ресурсів.

Хтось скаже: Україна – не Мадагаскар! Мовляв, у них – ліси, а в нас – чорноземи. Але лісів у нас також багато. І частину з них вдалося зберегти завдяки дії закону про мораторій на експорт необробленої деревини. Хто знає, чи не стане земельна реформа своєрідною схемою, яка дозволить іноземним компаніям обійти закон про мораторій на експорт лісу-кругляка?!

Не виключено також, що до того часу, як в Україні ухвалять земельну реформу, мораторій буде скасовано. Не дарма ж минулого тижня міністр економіки Тимофій Милованов заявив, що ніяких перешкод для експорту лісу-кругляка не повинно існувати. Якщо мораторій скасують, впровадження ринку землі лише полегшить доступ іноземних компаній до українських лісів.

Не хотілось би, щоб Україна повторила сумний досвід Мадагаскару!

Марьян Ощановский
для ІНФОРМАТОРа

Старт программы “10 млн посаженных деревьев” уже дан: приобретаются саженцы


Старт программы “10 млн посаженных деревьев” в Армении уже дан. Министерство окружающей среды активно работает с международными партнерами для урегулирования вопроса саженцев.

На пресс-конференции в пресс-центре «Арменпресс» заместитель министра окружающей среды Вардан Меликян отметил, что письма в связи с приобретением посадочного материала были направлены в Беларусь, Россию, Казахстан, Грузию и Иран.

“Мы в основном уже получили ответы. Из Беларуси отметили, что готовы предоставить до 10 млн саженцев сосен, до 1 млн саженцев березы. Мы получили большой список видов из Казахстана. Сейчас мы работаем с Польшей, планируем также сотрудничать с Финляндией. Предложения включают как платные, так и бесплатные саженцы”, - сказал замминистра.

Вардан Меликян сообщил, что картографированы территории, на которых должны быть посажены деревья. Речь идет о государственных лесных землях. Уже изучено более 2 тыс. га территории. В ближайшее время начнется реализация работ по оценке воздействия на окружающую среду. Специалисты определят, какой тип деревьев должен быть посажен в каждой зоне, сколько должно быть посажено в зависимости от местного климата и состояния почвы. Выбраны те территории, где нет необходимости в орошении.

“Когда мы говорим о посадке леса, то люди очень часто представляют посадки деревьев, производимые в садах. В случае с лесами это не так, мы привозим саженцы с закрытой корневой системой - деревья, выращенные в контейнерах, корни которых полностью закрыты землей. Это очень трудно повредить и очень легко посадить”, - сказал Вардан Меликян. Посадка деревьев начнется 10 октября, хотя все будет зависеть от погодных условий. Работы по подготовке почвы будут заранее проведены, участникам останется лишь посадить дерево.

Программа “10 млн посаженных деревьев” будет децентрализованной и партнерской, то есть поставлена задача привлечь как можно больше людей. Заместитель министра отметил, что будет важный акцент на образовательную составляющую. Будут реализованы широкомасштабные образовательные программы, чтобы люди приезжали на посадку деревьев, будучи проинформированными.

На этой неделе начнутся работы по брендированию инициативы, будет запущен соответствующий сайт.

15:05, 3 Февраль, 2020

В Житомирской области воры леса забросали охранников свето-шумовыми гранатами

Воры вырубили 10 дубов и пытались вывезти их грузовиком.



Полиция начала расследование по данному факту / фото Житомирского облуправления лесного и охотничьего хозяйства

В Житомирской области неизвестные в балаклавах во время незаконной вырубки дубов применили к работникам Лугинского лесхоза свето-шумовые гранаты.

Об этом корреспонденту УНИАН сообщила пресс-секретарь Житомирского областного управления лесного и охотничьего хозяйства Наталья Хомич.

По ее словам, инцидент произошел в ночь с 1 на 2 февраля.

«Злоумышленники прибыли в лес ночью в балаклавах на автомобиле «УРАЛ» с номерами, которые нигде не зарегистрированы. Около часа ночи в Радогощанском лесничестве рейдовая группа лесхоза услышала звук пилы и шум, который возникает, когда падает срезанное дерево», - рассказала Хомич.

Она отметила, что, прибыв на место происшествия, охранники обнаружили незаконную рубку 10 дубов, причем часть стволов уже была распылена на бревна. Рядом стоял нагруженный ими «УРАЛ».

При попытке охранников задержать злоумышленников последние применили свето-шумовые гранаты и скрылись.

Хомич добавила, что на место происшествия лесная охрана вызвала правоохранителей для проведения следственных действий.

Как сообщили УНИАН в отделе коммуникации Главного управления Национальной полиции в Житомирской области, по данному факту открыто уголовное производство. Расследование дела продолжается.


***


На Житомирщині крадії лісу закидали охоронців світло-шумовими гранатами

Крадії вирубали 10 дубів та намагалися вивезти їх вантажівкою.



Поліція почала розслідування за даним фактом / фото Житомирського облуправління лісового та мисливського господарства

На Житомирщині невідомі особи у балаклавах під час незаконної вирубки дубів застосували до працівників Лугинського держлісгоспу світло-шумові гранати.

Про це кореспонденту УНІАН повідомила прес-секретар Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства Наталія Хомич.

За її словами, інцидент стався в ніч з 1 на 2 лютого.

«Зловмисники прибули до лісу вночі в балаклавах на автомобілі «УРАЛ» з номерами, котрі ніде не зареєстровані. Близько першої години ночі в Радогощанському лісництві рейдова група лісгоспу почула звук пилки та шум, котрий виникає, коли падає зрізане дерево», - розповіла Хомич.

Вона зазначила, що, прибувши на місце події, охоронці виявили незаконну рубку 10 дубів, причому частина стовбурів вже були розпилені на колоди. Поряд стояв навантажений ними «УРАЛ».

Під час спроби охоронців затримати зловмисників, останні застосували світло-шумові гранати та зникли.

Хомич додала, що на місце події лісова охорона викликала правоохоронців для проведення слідчих дій.

Як повідомили УНІАН у відділі комунікації Головного управління Національної поліції у Житомирській області, за даним фактом наразі відкрито кримінальне провадження. Розслідування справи триває.

У справі, в якій державі повернули 26,73 га лісу на Київщині, строк позовної давності не пропущено – постанова КЦС ВС



У травні 2014 року заступник прокурора Київської області звернувся до суду в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України, ДП «Макарівське лісове господарство» із позовом про визнання незаконними і скасування розпоряджень, визнання недійсними державних актів на право власності на землю та витребування земельних ділянок із чужого незаконного володіння.

Позивач зазначив, що на виконання судових рішень у 2008 році розпорядженням голови Київської ОДА вилучено з постійного користування лісгоспу 27 земельних ділянок (по 0,99 га кожна; загальна площа – 26,73 га), змінено їх цільове призначення та віднесено до земель запасу. А в 2009 році розпорядженням Макарівської РДА ці земельні ділянки передані у власність 27 особам. Потім їх продали двом особам, які внесли ділянки до статутних фондів двох ТОВ, а частина землі залишилася в одного з покупців.

У 2011, 2012 роках судові рішення, які стали підставою для передачі земельних ділянок 27 особам, були скасовані, відповідно зникли підстави для прийняття спірних розпоряджень.

Суд першої інстанції відмовив у задоволенні позову у зв’язку з пропуском строку позовної давності, оскільки на час звернення позивача до суду 19 травня 2014 року сплив строк оскарження спірних розпоряджень.

Апеляційний суд скасував попереднє рішення та задовольнив позов частково, зокрема витребував на користь держави в особі Кабінету Міністрів України спірні земельні ділянки.

Верховний Суд у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду касаційну скаргу залишив без задоволення, а рішення апеляційного суду – без змін з огляду на таке.

Суди установили, що оспорювані правові акти індивідуальної дії голови обласної державної адміністрації і голови районної державної адміністрації спрямовані на розпорядження землями лісового фонду у вигляді єдиного масиву площею, яка значно перевищувала 1 га, тобто головою обласної державної адміністрації і головою районної державної адміністрації при прийнятті оскаржуваних розпоряджень перевищені надані їм законом повноваження, а саме: порушено вимоги ч. 2 ст. 19 Конституції України, пунктів 1, 2, 5, 6, 9 ст. 149 Земельного кодексу України, статей 27, 31, 57 Лісового кодексу України.

Підстави для пред’явлення позову в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України та ДП «Макарівське лісове господарство» виникли лише після скасування рішень, на підставі яких були видані спірні розпорядження, тобто у 2011–2012 роках.

Враховуючи, що Кабінет Міністрів України не був учасником вилучення та подальшої передачі у власність спірних земельних ділянок, зміни їх цільового призначення, а про порушення прав держави оспорюваними розпорядженнями дізнався з отриманням позовної заяви у цій справі, колегія суддів погоджується з висновками апеляційного суду про дотримання строків позовної давності при зверненні прокурора до суду.

Із повним текстом постанови КЦС ВС від 4 грудня 2019 року у справі № 370/1173/14-ц (провадження № 61-24461св18) можна ознайомитися за посиланням http://reyestr.court.gov.ua/Review/86505260.

03 лютого 2020, 13:00

На Хустщині невідомі спалили автомобіль працівнику держлісгоспу (ФОТО)

Інформацію та фотодокази поширюють користувачі соцмереж



Відповідну публікацію на своїй сторінці у соцмережі Фейсбук оприлюднив користувач Роман Келемен.

“На Хустщині невідомі спалили автомобіль марки Форд майстру лісу, який є працівником держлісгоспу. Зі слів майстра лісу невідомі особи в ночі облили його автомобіль легкозаймистою речовиною та підпалили. Майстер лісу вважає це помстою чорних лісорубів. Наразі порушено провадження і вже слідство встановить, що то за особи”, – пише Роман.





Нагадуємо, Штормове попередження: на Закарпатті очікується підвищення рівня води у водоймах
Читайте також: Нацгвардія у Мукачеві: прочісують парки, а молодиків зупиняють просто серед вулиці (ФОТО)
Будьте в курсі з “ПЕРШИЙ.com.ua” – підписуйтесь на наш канал в Telegram, а також сторінку в Instagram

Публікації рубрики "OpenData/Відкриті дані" є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора або джерела інформації, як от: інтернет видання, друкованого засобу масової інформації, спільноти в соціальних мережах. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Перший.com.ua» може не збігатися з точкою зору автора або джерела інформації. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

03.02.2020 13:51