ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

07 лютого 2020

У Харкові мітингують проти вирубки лісів



ПРОТЕСТ

Те, що ані нинішню владу Харківщини, ані її мешканців не задовольняють заходи, які проводяться правоохоронними органами області щодо припинення незаконних вирубок лісів, цілком очевидно з останніх подій у регіоні.

Так, голова Харківської облдержадміністрації Олексій Кучер на координаційній нараді керівників правоохоронних органів Харківської області, критично оцінив роботу очолюваних учасниками наради відомств, наголосивши, що статистика щодо кількості повідомлень про підозру, які вручені фігурантам справ, не вирішує проблему.

Справедливість такої думки підтвердили й учасники мітингу в центрі Харкова. Активісти, які зібралися біля будівлі Головного управління Нацполіції в Харківській області вимагали від правоохоронців результативних дій у боротьбі з чорними лісорубами.

Згодом мітинг проти знищення лісів перемістився під управління СБУ в Харківській області. Мітингарі вимагали пояснень від начальника СБУ, поліції і глави лісгоспу та відкритої інформації щодо розслідування кримінальних проваджень за фактами незаконної вирубки лісових насаджень.

Володимир ГАЛАУР, «Урядовий кур’єр»

Вирубка на території нацпарку: Кутське лісове господарство завдало збитків на майже 600 тис грн, – Державна екоінспекція

Державна екологічна інспекція Карпатського округу нарахувала 593 611 гривень збитків за результатами позапланової перевірки, проведеної на території ДП «Кутське лісове господарство».



Такий розмір шкоди, нанесеної довкіллю внаслідок виявлених незаконних рубок дерев загальною кубомасою 212,76 м3. Розрахунок розміру шкоди, заподіяної лісу, проведено відповідно до такс, затверджених Постановою КМУ від 24.07.2013 № 541.

Перевірка проводилась на підставі розгляду звернення громадян на виконання наказу Державної екологічної інспекції України спільно з фахівцями Держекоінспекції із залученням представників інших територіальних органів Держекоінспекції.

Під час заходу державного нагляду (контролю) встановлено, що ДП “Кутське лісове господарство” виписувались лісорубні квитки на проведення вибірково-санітарних рубок у 2019 році на території національного природного парку “Гуцульщина” без вилучення (зона регульованої рекреації), пишуть Версії з посиланням на сайт Державної екологічної інспекції Карпатського регіону.

Відповідно до ст. 67 Лісового кодексу України на даних ділянках здійснювалось спеціальне використання лісових ресурсів. Дані ділянки в рубку призначались з порушенням ст. 9-1 Закону України “Про природно-заповідний фонд України” та Інструкції про застосування порядку установлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення від 24.01.2008 року № 27, а саме без відповідного ліміту на проведення рубок на території ПЗФ загальнодержавного значення, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, а також без відповідного дозволу, який видається органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, обласними державними адміністраціями, що є порушенням ст. 12,40 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” ст. 9-1, 20 Закону України “Про природно-заповідний фонд України”.

Враховуючи, що порушення, виявлені під час перевірки ДП “Кутське лісове господарство”, містять ознаки кримінального правопорушення, матеріали направлено до Косівського ВП ГУ НП в Івано-Франківській області.

Цікаво, що з Ухвали Господарського суду Івано-Франківської області відомо, що новоспечений голова Косівської РДА Петро Іванишин, будучи на посаді головного лісничого ДП «Кутське лісове господарство» виписав лісорубний квиток, який визнали «незаконним».
Тож в липні 2019 року Національний природний парк «Гуцульщина» звернувся до господарського суду Івано-Франкіської області з позовом до Державного підприємства «Кутське лісове господарство» про стягнення матеріальної шкоди (завданих збитків) в сумі 422499,50 грн.

07/02/2020

Карпаты сохнут – источников воды стало меньше. Причин две

В Ивано-Франковске группа ученых издала монографию «Мониторинг природных водных источников Карпатского национального природного парка». Исследование посвятили 40-летию создания Карпатского НПП.

Об этом сообщает Карпатский национальный природный парк в Facebook.

«Вышла из печати монография по исследованию природных водных источников, посвященная 40-летию Карпатского национального природного парка (1980-2020 гг.)… Это первое подобное исследование в Украине», – говорится в сообщении.



Как рассказала корреспонденту Укринформа соавтор монографии, ученый Карпатского НПП Марта Корчемлюк, количество природных источников на территории Карпатского НПП существенно уменьшилась.

«Реального количества источников на территории парка мы не знали, потому что в первичном учете источников учитывали колодцы, а это – искусственные источники. Теперь мы провели обследование территории девяти лесничеств, и нужно сказать, что количество природных водных источников на территории парка существенно уменьшилось. Лесоводы с многолетним опытом тоже отмечают, что особенно уменьшилось водных источников в верховьях парка. Это связывают со многими факторами. Прежде всего, это – глобальное изменение климата… частично – вырубка лесов», – отмечает Корчемлюк.

Она отметила, что на территории Карпатского НПП есть около 800 водных источников. Ученые обследовали прежде всего те, к которым имеют доступ туристы с целью сделать их удобными для пользования.

«Кроме того, на территории Карпатского НПП есть около шести лечебных источников. Они в Ворохте, Ямне, Яремче», – отмечает Корчемлюк.

Процесс инвентаризации водных источников в Карпатах, говорит ученый, еще не завершен. Но в изданной монографии уже можно найти полевые исследования источников и химический состав воды, что может заинтересовать географов, экологов и туристов, которые любят отдыхать в Карпатах.

Напомним также: На крупнейшей в США выставке представили туристические возможности украинских Карпат (ФОТО)

11:1607.02.2020

Штрафи за порушення пожежної безпеки в лісі збільшили вдвічі


Відтепер за недотримання пожежної безпеки в лісі громадяни сплачуватимуть значно більший штраф. Тепер мінімальна санкція складає від 425 до 850 гривень. Якщо ж лісу завдано значних пошкоджень, то для громадян штраф сягає від 850 до 17 тисяч гривень. 

"Цей штраф збільшено, бо 5 та 15 мінімумів – це досить застаріла норма. Вона несуттєва для громадян. Особисто я вважаю, що ми маємо ставитися до лісів більш дбайливо. Ті, хто порушують правила, мають більш суттєво відповідати за свої вчинки", – розповів народний депутат України Дмитро Нальотов. 

Торік на Полтавщині зафіксували понад два десятки лісових пожеж. А от загорянь на відкритих територіях, зокрема, і поруч з лісовими масивами чи посадками, в сотні разів більше. 

"Протягом 2019 року в області на відкритих територіях виникло 968 пожеж, тоді як у 2018 році було лише 400. Майже в кожній причиною був людський фактор", – сказав речник надзвичайників області Віталій Шкаревський. 

За пожежною безпекою в лісі стежить лісова охорона. 

"У нас є вісім підприємств з восьми лісопожежними станціями. Працює 28 телевізійних систем – це вежа з камерою та великим монітором. По камерах вони стежать за ситуацією. Раптом що – виїжджають машини", – розповів головний спеціаліст відділу лісового та мисливського господарства області Олег Парфеня. 

До цього мінімальні штрафи за порушення правил складали від 85 до 105 гривень. А за особливо значні наслідки для лісу, могли стягнути максимум 1020 гривень.




Ми в соціальних мережах та месенджерах: Facebook: https://www.facebook.com/poltavsketv/ 
Наш сайт: http://poltavske.tv/ 

Надзвичайники області оновили свій технічний арсенал



ПРАЦЮВАТИМУТЬ ОПЕРАТИВНІШЕ.

Відразу дев’ять одиниць нової пожежно-рятувальної та спецтехніки надало в користування рятувальників Полтавщини керівництво ДСНС України. Це вже друге велике оновлення технічного парку еменесників останнім часом. Зовсім недавно, 2019-го, їм було надано 17 одиниць нової сучасної спецтехніки на суму понад 55 мільйонів гривень.

Частина техніки цьогоріч надійшла у межах міжурядової співпраці з КНР. Нею підсилили підрозділи рятувальників Полтави, Котельви, Чутового, Глобиного, Пирятина й аварійно-рятувальний загін спецпризначення.

Нові машини ще пахнуть фарбою

Фото з сайту "Полтавщина"

Олександр ДАНИЛЕЦЬ, «Урядовий кур'єр»
https://ukurier.gov.ua

06 лютого 2020

Щодо виплати вихідної допомоги при ліквідації держоргану

НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

ЛИСТ

від 26.12.2019 р. N 9838/13-19

Щодо виплати вихідної допомоги при ліквідації держоргану

НАДС в межах повноважень розглянуло <...> запит <...>.
Згідно із пунктом 1 частини першої статті 87 Закону України "Про державну службу"(далі - Закон) підставами для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізація державного органу.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 87 Закону підставою для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є ліквідація державного органу.
Частиною четвертою статті 87 Закону передбачено, що у разі звільнення з державної служби на підставі пункту 1 частини першої цієї статті державному службовцю виплачується вихідна допомога у розмірі середньої місячної заробітної плати.
Отже, вихідна допомога у розмірі середньої місячної заробітної плати виплачується державному службовцю у разі його звільнення тільки з підстав, передбачених пунктом 1 частини першої статті 87 Закону. У разі звільнення державного службовця у зв'язку з ліквідацією державного органу не передбачено виплати вихідної допомоги у розмірі середньої місячної заробітної плати.
Окремо повідомляємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади мають лише роз'яснювальний (інформаційний) характер і не встановлюють правових норм.

Голова
О. Стародубцев
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN059054.html

Положення про сектор цивільного захисту

МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 31 січня 2020 року N 112

Про затвердження Положення про сектор цивільного захисту відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту

Наказую:
1. Затвердити Положення про сектор цивільного захисту відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту, що додається.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Виконувач обов'язків
державного секретаря
О. Черних


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
31 січня 2020 року N 112

ПОЛОЖЕННЯ
про сектор цивільного захисту відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту

1. Загальні положення

1.1. Сектор цивільного захисту (далі - сектор) у складі відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту (далі - відділ) є структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Сектор у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, Положенням про відділ мобілізаційної підготовки та цивільного захисту, а також цим Положенням.
1.3. Чисельність сектору визначається відповідно до штатного розпису Мінекономіки.
1.4. Співробітники сектору здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, Положенням про відділ та посадовими інструкціями.

2. Завдання та функції сектору

2.1. Основними завданнями сектору є:
організація здійснення заходів з цивільного захисту та контролю за їх здійсненням в Мінекономіки, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління (далі - підприємства).
2.2. Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
розробляє та подає керівництву Мінекономіки проекти нормативно-правових актів з питань цивільного захисту;
здійснює підготовку, доведення і контроль за виконанням структурними підрозділами Мінекономіки наказів (вимог), законів, інших нормативно-правових актів з питань цивільного захисту;
визначає потребу (обсяг) у фінансуванні заходів цивільного захисту та подає відповідні пропозиції до бюджетного запиту Мінекономіки на відповідний рік;
здійснює планування та організацію разом з іншими структурними підрозділами Мінекономіки відповідно до функціонального розподілу матеріально-технічного забезпечення заходів з цивільного захисту Мінекономіки;
розробляє план цивільного захисту на особливий період Мінекономіки та план реагування на надзвичайні ситуації Мінекономіки;
розробляє та забезпечує виконання програм і планів заходів у сфері цивільного захисту;
забезпечує виконання завдань цивільного захисту створеними в Мінекономіки функціональними підсистемами єдиної державної системи цивільного захисту;
здійснює методичне керівництво виконання вимог техногенної та пожежної безпеки в Мінекономіки, на підприємствах та контроль за їх виконанням;
забезпечує здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням спеціалізованих служб цивільного захисту, що утворюються Мінекономіки;
організовує облік фонду захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі підприємств, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб'єктів господарювання приватної форми власності;
готує звіти про виконання планів заходів з питань цивільного захисту Мінекономіки;
забезпечує організацію підвищення кваліфікації, проведення навчань (тренувань) з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки в Мінекономіки;
забезпечує в межах повноважень, передбачених законодавством, додержання режиму секретності під час здійснення заходів цивільного захисту;
розробляє та здійснює заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування в особливий період Мінекономіки, а також підприємств;
забезпечує віднесення підприємств до категорій цивільного захисту відповідно до основних показників та затвердження їх переліку.

3. Права сектору

Сектор для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономіки з питань, що належать до компетенції сектору;
ініціювати скликання нарад, утворення робочих груп з питань, що належать до його компетенції;
за дорученням начальника відділу мобілізаційної підготовки та цивільного захисту (далі - начальник відділу) брати участь у нарадах та семінарах з питань, що належать до компетенції сектору;
перевіряти і визначати ефективність здійснення іншими структурними підрозділами Мінекономіки заходів цивільного захисту;
здійснювати методичне керівництво підприємствами стосовно виконання ними вимог техногенної та пожежної безпеки, а також контроль за виконанням зазначених вимог;
готувати пропозиції начальнику відділу для подання керівництву Міністерства щодо заохочення працівників сектору, які брали участь у розробленні та підготовці заходів цивільного захисту, а також про накладення стягнень на осіб, які допустили порушення законодавства у сфері цивільного захисту.

4. Керівництво сектору

4.1. Сектор очолює завідувач, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. Завідувач сектору повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та вільно володіти державною мовою.
4.3. Завідувач сектору безпосередньо підпорядкований начальнику відділу.
4.4. Завідувач сектору:
здійснює керівництво роботою сектору і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки та начальника відділу, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в секторі;
забезпечує в межах компетенції виконання вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю", уживає заходів щодо збереження службової інформації в секторі;
відповідно до завдань та функцій, покладених на сектор, організовує розробку документів та проектів рішень, які містять державну таємницю, використовуючи в роботі відомості за сукупністю всіх показників у цілому щодо Мінекономіки про нормативи, заходи, завдання та планування заходів цивільного захисту Міністерства з приведення у готовність до виконання завдань та функціонування складових єдиної державної системи цивільного захисту в особливий період;
забезпечує додержання співробітниками сектору правил внутрішнього службового розпорядку;
за дорученням керівництва Мінекономіки та начальника відділу здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах з питань, що належать до компетенції сектору;
визначає ступінь відповідальності та функціональні обов'язки державних службовців сектору, підписує їх посадові інструкції;
забезпечує разом з начальником відділу та департаментом кадрового забезпечення роботу в секторі з добору, розстановки кадрів та їх професійного розвитку;
погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців сектору, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує подання, підготовлене департаментом кадрового забезпечення, про присвоєння чергового рангу державним службовцям сектору, які знаходяться у його безпосередньому підпорядкуванні;
здійснює в установленому порядку оцінювання результатів службової діяльності державних службовців сектору.
4.5. Завідувач сектору має право підпису документів з питань, що належать до компетенції сектору, які надсилаються від імені сектору на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономіки, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.

Завідувач сектору
цивільного захисту
А. Затяган
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ME200059.html

Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

05.12.2019
м. Київ
N 1021
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
03 лютого 2020 р. за N 108/34391

Про затвердження Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням

Відповідно до статті 40 Кодексу цивільного захисту України та пункту 16 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444, з метою встановлення вимог щодо організації навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб та працівників, підвищення їх рівня знань і обізнаності щодо забезпечення пожежної безпеки та зменшення кількості пожеж на об'єктах державної власності та суб'єктів господарювання
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням, що додається.
2. Управлінню взаємодії з Державною службою України з надзвичайних ситуацій Міністерства внутрішніх справ України (Скакун В. О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр
А. Аваков
ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Голови
Спільного представницького
органу всеукраїнських профспілок
та профспілкових об'єднань
О. О. Шубін
Керівник Секретаріату
Спільного представницького
органу сторони роботодавців
на національному рівні
Р. Іллічов
Голова Державної служби
України з надзвичайних ситуацій
М. Чечоткін
Міністр освіти і науки України
Г. Новосад
Т. в. о. Голови Державної
регуляторної служби України
О. Мірошніченко



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх справ України
05 грудня 2019 року N 1021

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
03 лютого 2020 р. за N 108/34391


ПОРЯДОК
затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням

I. Загальні положення

1. Цей Порядок установлює механізм затвердження керівниками підприємств, установ та організацій програм спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) та програм навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки (далі - програми навчання з питань пожежної безпеки), порядок організації і контролю за виконанням й дотриманням вимог, установлених програмами навчання з питань пожежної безпеки та організації проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки й дій у надзвичайних ситуаціях (далі - інструктажі).
2. Цей Порядок спрямований на реалізацію в Україні системи навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб і працівників, підвищення їх рівня знань й обізнаності щодо забезпечення пожежної безпеки та зменшення кількості пожеж на об'єктах державної власності та суб'єктів господарювання.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
викладач - особа з відповідним рівнем освіти в галузі знань "Цивільна безпека" (за спеціальностями "Цивільна безпека", "Пожежна безпека"), що має стаж роботи в органах та підрозділах цивільного захисту не менше ніж три роки, пройшла спеціальну підготовку на територіальних курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності (далі - спеціальна підготовка) відповідно до пункту 14 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року N 444;
посадова особа - особа, яка постійно чи тимчасово обіймає в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, та на яку покладено завдання й обов'язки щодо забезпечення пожежної безпеки, виконання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки;
працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, - працівники, що здійснюють роботи в приміщеннях, будинках та зовнішніх установках з категорією щодо вибухопожежної, пожежної небезпеки А, Б, В, Аз, Бз та Вз, у вибухонебезпечних та пожежонебезпечних зонах або здійснюють електро-, газозварювальні роботи та роботи з відкритим вогнем, а також інші працівники, діяльність яких потребує додаткових знань з питань пожежної безпеки та навичок на випадок виникнення пожежі;
суб'єкт, який навчає, - юридична або фізична особа - підприємець, діяльність якої спрямована на організацію навчання та перевірки знань посадових осіб і працівників з питань пожежної безпеки.
4. Організація своєчасного проведення навчання, перевірки знань з питань пожежної безпеки та інструктажів на підприємстві, в установі та організації покладається на їх керівників, а в їхніх структурних підрозділах (цех, дільниця, лабораторія, майстерня тощо) - на керівника відповідного підрозділу.
5. Порядок проведення навчання, перевірки знань з питань пожежної безпеки та інструктажів установлюється наказом керівника підприємства, установи та організації з урахуванням вимог цього Порядку.
6. Керівники підприємств, установ та організацій складають і затверджують переліки посад, під час призначення на які особи повинні проходити навчання, перевірку знань з питань пожежної безпеки та інструктажі (із зазначенням періодичності їх проходження).
7. Допуск до роботи осіб, які не пройшли навчання, перевірку знань з питань пожежної безпеки та інструктажі, заборонено.

II. Порядок затвердження програм навчання з питань пожежної безпеки

1. Програми навчання з питань пожежної безпеки, що їх затверджують керівники підприємств, установ та організацій, мають враховувати посадові обов'язки, вид діяльності посадових осіб та працівників, галузеві особливості підприємств, установ та організацій, включати вивчення нормативних актів, що містять вимоги щодо пожежної безпеки та практичних дій із запобігання виникненню пожежі та дій під час її виникнення, зокрема щодо:
заходів пожежної безпеки на підприємстві, в установі, організації;
утримання приміщень будинків і споруд, а також територій підприємств, установ, організацій;
заходів пожежної безпеки на робочому місці;
утримання шляхів евакуації;
утримання та експлуатації інженерного обладнання (електромереж, електрообладнання, систем опалення і кондиціювання, газового обладнання тощо);
утримання та експлуатації технічних засобів протипожежного захисту (систем протипожежного захисту, засобів зв'язку й оповіщення, внутрішнього та зовнішнього протипожежного водопостачання);
проведення вогневих, фарбувальних та будівельно-монтажних робіт;
порядку оповіщення про пожежу та виклику пожежної охорони;
порядку дій під час пожежі;
засобів пожежогасіння, протипожежного устаткування та інвентарю, порядку їх використання під час пожежі;
організації роботи добровільних формувань, у тому числі добровільної пожежної охорони, місцевої пожежної охорони тощо;
заходів пожежної безпеки в побуті;
інші вимоги пожежної безпеки (з урахуванням галузевої особливості підприємств, установ та організацій).
2. Програми навчання з питань пожежної безпеки суб'єктів, які навчають, що подаються на погодження до ДСНС, розробляються відповідно до цього Порядку.
Структура програм навчання з питань пожежної безпеки включає:
пояснювальну записку, у якій визначаються загальна характеристика навчального процесу, технології навчання, його мета, обсяг часу на реалізацію програми та контроль за результатами навчання;
навчально-тематичний план з розподілом навчального часу за темами та видами занять (аудиторні, практичні, самостійні);
зміст програми, що розкриває суть кожної навчальної теми за обсягом часу, установленим навчально-тематичним планом програми;
форми підсумкового контролю (тести, співбесіди, практичні завдання);
перелік чинних нормативно-правових актів, навчальної літератури, за якими здійснюються навчання та перевірка знань з питань пожежної безпеки.
До програм навчання з питань пожежної безпеки також додаються відомості про відповідний рівень освіти і стаж роботи викладачів суб'єктів, які навчають, проходження ними спеціальної підготовки, а також наявні навчальні приміщення, іншу навчально-матеріальну базу.
3. Протягом 30 днів з дня надходження проєктів програм навчання з питань пожежної безпеки ДСНС письмово інформує суб'єкта, який навчає, про результати опрацювання та погодження цих програм.
У разі відмови надсилається інформація щодо зауважень до проєктів програм.
4. Суб'єкти, які навчають, відповідають за якість відпрацювання програм, навчально-методичне забезпечення та коригують програми відповідно до змін у законодавстві, але не рідше ніж один раз на три роки.
5. ДСНС формує і оновлює на офіційному вебсайті ДСНС інформацію щодо переліку суб'єктів, які навчають, а також щодо погоджених програм навчання з питань пожежної безпеки (назви програм, реквізити листа ДСНС про їх погодження).
6. Контроль за виконанням програм навчання з питань пожежної безпеки здійснюється шляхом перевірки знань посадових осіб та працівників підприємств, установ й організацій під час заходів державного нагляду (контролю) посадовими особами ДСНС та її територіальних органів відповідно до вимог чинного законодавства.

III. Організація виконання програм навчання з питань пожежної безпеки

1. Посадові особи до початку виконання своїх обов'язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з пожежної безпеки.
Навчання здійснюють суб'єкти, які навчають, за програмами навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки. Загальна тривалість навчання не менше ніж 8 годин.
2. Особи, яких приймають на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, повинні попередньо пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум).
Навчання здійснюють суб'єкти, які навчають, за програмами спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум). Загальна тривалість навчання не менше ніж 16 годин.
Таке навчання передбачає поглиблене вивчення питань, визначених пунктом 1 розділу II цього Порядку, специфіки проведення пожежонебезпечних робіт під час застосування обладнання і матеріалів, що використовуються на робочому місті, з практичним відпрацюванням навичок їх використання.
Працівники підприємств, де немає можливості проведення спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум), можуть проходити його на інших подібних за видом діяльності підприємствах за відповідними програмами.
Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою, один раз на рік проходять перевірку знань відповідних нормативних актів з пожежної безпеки.
3. Навчання за програмами з питань пожежної безпеки проводяться у формі групових або індивідуальних занять з урахуванням фаху працівників, специфіки і пожежонебезпечних особливостей виробництва, пожежної небезпеки речовин і матеріалів, що застосовуються, та інших чинників, які впливають на стан пожежної безпеки підприємств, установ та організацій, на яких працюють особи, що навчаються.
Навчальні групи комплектуються працівниками однієї категорії. Кількість осіб у групі не має перевищувати 30.
4. Під час навчання за програмами з питань пожежної безпеки працівників інформують про найбільш резонансні випадки пожеж, що мали місце на підприємствах, з використанням фото-, відеоматеріалів та про причини їх виникнення.
Для кращого засвоєння матеріалу з навчальною метою використовуються навчальні експонати, плакати, макети, технічні засоби навчання тощо.
5. Навчання за програмами з питань пожежної безпеки завершується підсумковим контролем знань (тести, співбесіди, виконання практичних завдань тощо). У разі успішного проходження перевірки знань суб'єкт, який навчає, видає посадовій особі або працівнику посвідчення про проходження навчання з питань пожежної безпеки (далі - Посвідчення) за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
Особи, які показали незадовільний рівень знань, повинні протягом одного місяця пройти повторну перевірку знань з питань пожежної безпеки.
6. Звільнення від проходження навчання за програмами з питань пожежної безпеки може надаватися особам, які за попереднім місцем роботи вже проходили його (відповідно до посадових обов'язків, спеціальності або виду роботи, на яку їх приймають).
7. Позачергова перевірка знань з питань пожежної безпеки проводиться в разі:
технічного переоснащення підприємства, пов'язаного з підвищенням пожежної небезпеки;
переміщення посадової особи або працівника на іншу посаду, яка потребує додаткових знань з пожежної безпеки.

IV. Організація проведення інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях

1. Особи під час прийняття на роботу та працівники щороку за місцем роботи проходять інструктажі.
Інструктажі проводять посадові особи, що пройшли у суб'єктів, які навчають, відповідне навчання і спеціальну підготовку та мають Посвідчення.
2. За призначенням та часом проведення інструктажі поділяються на:
1) вступний - проводиться з усіма працівниками, які прийняті на роботу, а також з особами, які прибули на підприємство у відрядження, на виробничу практику (навчання) тощо і мають брати безпосередню участь у виробничому процесі.
Вступний інструктаж проводиться на підставі чинних на підприємстві правил, інструкцій та інших нормативно-правових актів у спеціально обладнаному для цього приміщенні;
2) первинний - проводиться безпосередньо на робочому місці до початку виробничої діяльності працівника.
Первинний інструктаж проходять:
особи, що прийняті на роботу;
працівники, переведені з інших структурних підрозділів, виробничих дільниць підприємства;
особи, які прибули на підприємство і мають брати безпосередню участь у виробничому процесі, ремонтних, будівельно-монтажних, фарбувальних, зварювальних роботах тощо;
учні (студенти) під час виробничої практики (навчання), а також перед проведенням з ними практичних занять у навчальних майстернях, лабораторіях тощо;
3) повторний - проводиться на робочому місці з усіма працівниками не менше ніж один раз на рік;
4) позаплановий - проводиться з працівниками на робочому місці або у спеціально відведеному для цього приміщенні:
у разі зміни технологічного процесу, застосування нового або заміни чи модернізації існуючого пожежонебезпечного устаткування;
на вимогу посадових осіб ДСНС або її територіальних органів, якщо виявлено незадовільне знання працівниками правил пожежної безпеки на робочому місці, невміння діяти в разі пожежі та користуватися первинними засобами пожежогасіння.
Позаплановий інструктаж проводиться індивідуально або з групою працівників подібних спеціальностей (видів робіт). Обсяг та зміст позапланового інструктажу визначаються в кожному випадку окремо залежно від обставин, що спричинили потребу у його проведенні;
5) цільовий - проводиться з працівниками перед виконанням ними тимчасових вогневих робіт (зварювання, розігрівання тощо), під час ліквідації наслідків аварії, стихійного лиха.
3. Працівники, які пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум), можуть бути звільнені від вступного та первинного інструктажів.
4. Керівники підприємств розробляють та затверджують перелік питань, з якими необхідно ознайомити працівників під час проведення вступного, первинного, позапланового та повторного інструктажів.
5. Первинний, повторний та позаплановий інструктажі завершуються перевіркою знань, яку здійснює особа, що проводила інструктаж.
6. Інструктажі можуть проводитися разом з відповідними інструктажами з охорони праці.
7. Результати проведення інструктажів (крім цільового) зазначаються у Журналі реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях (додаток 2).
Запис про проведення цільового інструктажу робиться в наряді-допуску на виконання тимчасових вогневих робіт.

Начальник Управління взаємодії
з Державною службою України
з надзвичайних ситуацій
Міністерства внутрішніх справ України
В. Скакун

Додаток 1
до Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням
(пункт 5 розділу III)


ПОСВІДЧЕННЯ

про проходження навчання з питань пожежної безпеки

ПОСВІДЧЕННЯ
про проходження навчання з питань пожежної безпеки
Видано _____________________________________
                             (посада, місце роботи, прізвище та ініціали)____________________________________________
пройшов навчання ___________________________
                                            (заклад, в якому проведено навчання)за програмою _______________________________
                                     (програма, за якою проведено навчання)
Керівник закладу, в якому проведено навчання ___
____________________________________________
                                         (прізвище та ініціали)
Реєстраційний N _____ від ___ __________ 20__ р.
ВІДОМІСТЬ ПРО ПЕРЕВІРКУ ЗНАНЬ
_______________________________________
                                 (прізвище та ініціали)
з ___ ________ 20__ р. по ___ ________ 20__ р.
пройшов перевірку знань __________________
                          (заклад, в якому проведено перевірку знань)________________________________________
Керівник закладу, в якому проведено перевірку
знань ___________________________________
                                    (прізвище та ініціали)

Додаток 2
до Порядку затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки, організації та контролю за їх виконанням
(пункт 7 розділу IV)



ЖУРНАЛ
реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях

N з/п
Дата
Вид інструктажу (вступний, первинний, повторний, позаплановий) та назва або номер інструкції, за якою отримано інструктаж
Прізвище, ім'я, по батькові особи, яку інструктують
Посада (професія) особи, яку інструктують (для вступного інструктажу зазначається найменування підрозділу, куди направляється особа)
Прізвище, ініціали, посада особи, яка інструктує
Підписи
Примітки
особи, яку інструктують
особи, яка інструктує









____________

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE34391.html

Глобальная экологическая мировая проблема: массовая вырубка лесов



Лес — составная часть природы, понятие «лес» можно рассматривать на разных уровнях. В глобальном масштабе — это часть биосферы, в локальном — это может быть насаждение.


Сегодня, 09:47 

Націоналісти на варті лісового господарства



Проблема екології дуже складна і комплексна у своїй сутності, з нею треба боротись на всіх рівнях. У той час, коли вище керівництво країни має проводити масштабні реформи, на місцях дуже важливою є громадська ініціатива.

Сьогодні активісти київського осередку зустрілись з головою лісового господарства Дніпровського району. Разом з господарниками ми обговорили наявні проблеми лісу, способи їх вирішення та можливість співпраці.

Ми завжди наполягали на необхідності відповідального ставлення громадян до природи, яка нас оточує. На відміну від політиків-популістів, націоналісти не говорять про проблему, а вирішують її.

Долучайся до охорони природи і ти!