"У період з дня сходження снігового покриву до встановлення стійкої дощової осінньої погоди або утворення снігового покриву органи державної влади, органи місцевого самоврядування, установи, організації, інші юридичні особи незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, селянські (фермерські) господарства, громадські об'єднання, індивідуальні підприємці, посадові особи, громадяни Російської Федерації, іноземні громадяни, особи без громадянства, які володіють, користуються і (або) розпоряджаються територією, прилеглою до лісу, забезпечують її очищення від сухої трав'янистої рослинності, післяжнивних залишків, хмизу, порубкових залишків, сміття та інших горючих матеріалів на смузі шириною не менше 10 метрів від лісу або відокремлюють ліс протипожежної мінералізованої смугою шириною не менше 0,5 метра або іншим протипожежним бар'єром".
Оскільки проект постанови готувало МНС Росії, ясність формулювань залишає бажати кращого.
Найголовніше питання - що в даному случе позначає слово "ліс": мається на увазі ліс в розумінні чинного законодавства, або в природно-науковому розумінні цього слова, і яким чином повинні визначатися межі лісу, який необхідно відокремити протипожежним розривом або опахувати. Наприклад, чи треба опахувати або відокремлювати протипожежними розривами, де природним чином виросли молоді ліси на землях сільгосппризначення від тих земель, які лісом ще не заросли (і чи треба розриви і мінсмуги щороку пересувати в ту чи іншу сторону в міру заростання нових занедбаних земель або розчищення раніше зарослих)? Чи треба опахувати куртини лісу серед оленячих пасовищ в лісотундрі, і кілки лісу в практично дикого степу? Чи треба на землях лісового фонду опахувати або відокремлювати протипожежними розривами ділянки нелісових земель від ділянок лісових земель (або непокритих лісом від вкритих лісом)?
Друге важливе питання - а на які гроші це все повинно робитися, особливо якщо мова йде про невикористовувані землі? Створення протипожежних розривів і мінсмуг, а тим більше підтримання їх в робочому стані - справа аж ніяк не дешева. Багатий і благополучний землекористувач, швидше за все, зможе з ним впоратися - а ось жебрак, що ледве зводить кінці з кінцями (а таких в нашій країні більшість) - навряд чи. А вже місцевому самоврядуванню, на яке ляже виконання нових вимог на більшій частині території нашої країни, виконувати ці роботи буде точно не намає за що.
Третє важливе питання - а що робити в тих випадках, коли десятиметровий протипожежний розрив або півметрова мінералізована смуга від переважаючих типів пожеж на природних територіях точно не рятують (наприклад, від швидко поширюються за вітром весняних лісостепових пожеж в південних регіонах Сибіру і Далекого Сходу)? Витрачати чи ні всі мізерні гроші землекористувачів та місцевого самоврядування на формальне виконання цього нового вимоги, або все-таки намагатися зберегти якусь їх частину на інші заходи пожежної безпеки?
Є й інші питання, на які урядова постанова відповідей поки не дає. Відсутність ясності може привести до того, що нові вимоги або не працюватимуть зовсім, або будуть використовуватися лише як засіб для "доїння" платоспроможного бізнесу і органів місцевого самоврядування.
http://forestforum.ru/viewtopic.php?f=9&t=19925&sid=f43df1d470c36500f6e4b719f7e1cfbc
0 коммент.:
Дописати коментар