07 вересня 2017

Депутати Волинської обласної ради проголосували за звернення до центральної влади. 15 Сесія

Про звернення депутатів Волинської обласної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та обласних рад щодо необхідності внесення змін до нормативно-правових актів з метою забезпечення лісового фонду України.


ЗВЕРНЕННЯ

депутатів Волинської обласної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та обласних рад щодо необхідності внесення змін до нормативно-правових актів з метою збереження лісового фонду України

Ми, депутати Волинської обласної ради, вкрай стурбовані ситуацією, що склалася протягом останніх років на території Волинської та сусідніх Рівненської і Житомирської областей, а також на території Республіки Білорусь та Польщі, де спостерігається масова загибель різновікових соснових насаджень.

За результатами наукових досліджень, як у подальшому підтверджено лабораторними аналізами, встановлено, що внаслідок комплексу сприятливих природно-кліматичних факторів, а саме: аномально високих температур, різкого коливання рівня ґрунтових вод втрачається біологічна стійкість лісових насаджень, відбувається масове заселення дерев стовбурними шкідниками, зокрема верхівковим короїдом. З моменту його заселення до загибелі дерева минає від трьох до п’яти тижнів.


Ситуація стрімко погіршується та набирає загрозливого характеру як для лісового господарства області, так і екологічної ситуації регіону в цілому.


Завдяки проведеному моніторингу та постійному нагляду за осередками шкідників і хвороб, у тому числі з допомогою феромонних пасток вдалося визначити площі та видовий склад шкідника.


При цьому моніторинг та нагляд за даними осередками триває постійно.


Якщо станом на 01.05.2016 року площа уражених верхівковим короїдом соснових насаджень лісогосподарських підприємств Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства становила – 1305 га, то, незважаючи на проведення комплексу санітарних заходів, станом на 01.08.2017 року вона зросла до 7319 га. Тенденція до збільшення чисельності уражених верхівковим короїдом соснових насаджень спостерігається і в інших лісокористувачів нашого краю.


За попередніми прогнозами науковців, динаміка всихання насаджень на території Волинської області буде прогресувати і є частиною патологічних процесів всеукраїнського масштабу та носить глобальний характер.

Згідно зі статтею 86 Лісового кодексу України – організація охорони і захисту лісів покладається на органи виконавчої влади з питань лісового господарства та органи місцевого самоврядування.

З метою недопущення поширення шкідника до масштабів екологічної катастрофи нині першочергово необхідно ліквідувати наявні осередки гострого всихання соснових деревостанів на площі 7319 га.

У разі недотримання цих рекомендацій може бути спровоковано стрімке збільшення площ ураження на значні території, так як зона перельоту шкідника становить до 2 км.

У той же існує цілий ряд обмежень, що не дозволяє вчасно та в повному обсязі ліквідувати наявні осередки та не допустити розповсюдження шкідника на інші площі.

Зокрема стаття 39 Закону України «Про тваринний світ», що передбачає так званий період тиші, що припадає на одну з фаз вильоту шкідника та нова редакція Санітарних правил у лісах України, однією з вимог яких є заборона проведення санітарних заходів у свіжо заселених насадженнях.

Ряд законодавчих норм та правових актів також не дають можливості постійним лісокористувачам оперативно впливати на локалізацію цього екологічного лиха, що в свою чергу завдає значних економічних збитків лісогосподарським підприємствам, унеможливлює виконання аукціонних зобов’язань перед покупцями лісопродукції та зменшує надходження до місцевих бюджетів.

У зв’язку з цим звертаємо Вашу увагу на необхідність оперативного прийняття змін до наступних нормативно-правових актів, а саме:
1. У Законі України «Про тваринний світ» викласти в новій редакції частину п’яту статті 39:
У період масового розмноження диких тварин, з 1 квітня до 15 червня, забороняється проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт, феєрверків, санітарних рубок лісу, використання моторних маломірних суден, проведення ралі та інших змагань на транспортних засобах у місцях визначених для масового розмноження диких тварин та на відтворювальних ділянках.

2. У Законі України «Про природно-заповідний фонд України» внести зміни в абзац 3 статті 9-1:
«Спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється в межах ліміту та на підставі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду.
Перелік встановлених цим Законом видів використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду і порядок їх використання визначаються режимом територій та об'єктів природно-заповідного фонду. 

Спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення здійснюється в межах ліміту на використання природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду, затвердженого центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, а також на підставі дозволів (крім господарських зон національних природних парків та регіональних ландшафтних парків)».



3. У «Санітарних правилах в лісах України», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1995 року № 555 у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року № 756, викласти у новій редакції:


чинна редакція
пропонована редакція
1) абзаци пункту 5:

У заповідних зонах біосферних заповідників, національних природних і регіональних ландшафтних парків, на території природних заповідників, пам’яток природи, заповідних урочищ забороняється проведення суцільних санітарних рубок, вирубування дуплястих, сухостійних, фаутних дерев та ліквідація захаращеності.

У заповідних зонах біосферних заповідників, національних природних і регіональних ландшафтних парків, на території природних заповідників, пам’яток природи, заповідних урочищ  забороняється проведення суцільних санітарних рубок, вирубування дуплястих, сухостійних, фаутних дерев та ліквідація захаращеності, крім діючих осередків шкідників лісу та стихійних явищ.
У зонах регульованої і стаціонарної рекреації національних природних парків, буферних зонах біосферних заповідників, загальнозоологічних, ботанічних, лісових, орнітологічних та ландшафтних заказниках забороняється проведення суцільних санітарних рубок.
У зонах регульованої  і стаціонарної рекреації національних природних парків, буферних зонах біосферних заповідників, загальнозоологічних, ботанічних, лісових, орнітологічних та ландшафтних заказниках забороняється проведення суцільних санітарних рубок, крім діючих осередків шкідників лісу та стихійних явищ.
2) абзац 1 пункту 17:

Під час відбору свіжозаселених стовбуровими шкідниками дерев для рубки враховується загальний стан таких дерев
Під час відбору свіжозаселених стовбуровими шкідниками дерев для рубки враховується загальний стан таких дерев. Вирубуванню підлягають дерева ІІІ-VІ категорії.

3) абзац 1 пункту 27:

Суцільно санітарні рубки проводяться шляхом вирубування сухостійних, відмираючих і дуже ослаблених дерев, пошкоджених пожежами, шкідниками, хворобами лісу і внаслідок аварій та стихійного лиха, лише у деревостанах, в яких проведення вибіркових санітарних рубок призведе до зменшення повноти насадження нижче 0,1.
Суцільно санітарні рубки проводяться шляхом вирубування сухостійних, відмираючих і дуже ослаблених дерев, пошкоджених пожежами, шкідниками, хворобами лісу і внаслідок аварій та стихійного лиха, лише у деревостанах, в яких проведення вибіркових санітарних рубок призведе до зменшення повноти насадження нижче 0,5 в пристигаючих, стиглих та перестійних деревостанах і нижче 0,4 – в інших насадженнях.
При відводі дерев в осередках шкідників лісу передбачити буферну зону, що підлягає вирубуванню. Розмір буферної зони залежить від стану зараження модельних дерев, що закладаються при відводі ділянки в рубку через  10 метрів від видимого осередку шкідника.
4) абзац 1 пункту 28:

Обсяги ліквідної деревини, яка заготовлюється під час проведення суцільних санітарних рубок у пристиглих, стиглих та перестійних насадженнях у категоріях лісів, де дозволено проведення рубок головного користування, зараховується до обсягів використання розрахункової лісосіки та обсягів фактично заготовленої в порядку рубок головного користування деревини.
Обсяги ліквідної деревини, яка заготовлюється під час проведення суцільних санітарних рубок у пристиглих останнього класу віку (як такого що включається до обчислення розрахункової лісосіки головного користування на період 10 років), стиглих та перестійних насадженнях у категоріях лісів, де дозволено проведення рубок головного користування, зараховується до обсягів використання розрахункової лісосіки та обсягів фактично заготовленої в порядку рубок головного користування деревини.

Вважаємо, що вищезазначені пропозиції сприятимуть недопущенню негативного впливу на лісові насадження області, покращенню екологічного стану, зменшенню втрат місцевих бюджетів.


Прийнято на пленарному засіданні
15-ї чергової сесії обласної ради
сьомого скликання
07 вересня 2017 року




http://volynrada.gov.ua/news/deputati-progolosuvali-za-zvernennya-do-tsentralnoyi-vladi-15-sesiyu-zaversheno

Related Posts:

Сторінки (16)12345678910111213141516 Вперед

0 коммент.:

Дописати коментар