ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

11 травня 2016

За вирубку лісу від роботи відсторонили директора парку

Міністерство екології відсторонило від роботи 58-річного Василя Пророчука, директора парку "Гуцульщина" на Івано-Франківщині. Його звинувачують у незаконній вирубці лісу. Нібито завдяки цьому зміг купити автівку за 600 тис. грн і збудувати приватний особняк із зоопарком.

4 травня міністр екології 43-річний Остап ­Семерак був у райцентрі Косів Івано-Франківської області. Там на нього чекали кілька десятків місцевих. ­Вимагали, аби міністр розібрався у незаконній ­вирубці лісу.

— Має поставити крапку у цих мафіозних вирубках на території Національного парку. Пророчук усе там кришує і возить відкати в Київ, — говорить місцевий 42-річний Василь.

Однак до людей міністр не підійшов. Після цього ­натовп 11 км гнався за його кортежем. Заблокували біля села Химчин. Семерак згодився оглянути місця вирубки.

— На власні очі побачив, як люди з бензопилами їхали рубати дерева. Такої наруги над природою не має бути, — каже міністр. — На засіданні уряду ініціюватиму комплексне вирішення питань щодо збереження природи. Надалі призначення директорів парків відбуватиметься на конкурсній основі.

10 травня 2016

Киевляне активно помогают коммунальщикам выполнять работы по озеленению города




Фото из открытых источников

За два месяца в столице высадили 30 тысяч деревьев и кустов. Об этом сообщает пресс-служба КГГА. Отмечается, что работа проводилась общими усилиями коммунальщиков и киевлян, участвовавших в субботниках.

"Этой весной около 50 тысяч киевлян вместе с работниками паркового хозяйства высадили 30 тысяч деревьев и кустов, очистили более 7 тысяч га территорий, ликвидировали 130 стихийных свалок, отремонтировали 78 детских и 14 спортивных площадок, обновили 1600 лавочек для отдыха, а также установили 2 новые детские площадки и 78 новых парковых скамеек", - говорится в сообщении.

Ранее сообщалось, что в Оболонском районе обустроят два новых сквера. По просьбе местных жителей сквером станет заброшенная территория площадью 0,52 га, которая находится возле жилых домов на ул. Маршала Тимошенко, № 13 и № 15. Изменения ждут также запущенный участок площадью 0,19 га на ул. Зои Гайдай.

Созерцание деревьев помогает в борьбе со стрессом

Созерцание деревьев помогает в борьбе со стрессом
Фото: Антон Мудрак




















Международная группа ученых выяснила, что наблюдение за деревьями даже среди городского пейзажа помогает улучшить самочувствие, снижая уровень стресса.

В исследовании ученых из Гонконгского и Иллинойского университетов принимали участие 160 человек. Сперва участникам пришлось выполнить несколько заданий, связанных с повышенным стрессом. Например, подготовить речь для публичного выступления или решить несколько математических задач в присутствии жюри, оценивавшего их.

После этого участникам предлагалось посмотреть одно из 10 шестиминутных видео с обзором в 360 градусов. Ролики демонстрировали городские пейзажи, в которых деревья занимали до 70% пространства.

Чтобы измерить уровень стресса, ученые трижды проводили опрос участников: перед началом исследования, по завершении стрессовых заданий и после просмотра видео. На основе полученной информации они составили график, показавший, что чем больше была плотность деревьев на просмотренных видео, тем ощутимее снижался уровень стресса.

Как подчеркивает сайт ScienceAlert, данное исследование имело некоторые слабые стороны. Например, то, что его участникам довелось наблюдать за деревьями лишь на видеозаписях, а не вживую. Однако это не первое исследование, демонстрирующее благоприятные эффекты наблюдения за природой. В марте текущего года ученые из медицинского центра Амстердамского свободного университета выяснили, что даже снимки природных красот способствуют снижению уровня стресса.

Как сообщал MIGnews.com.ua, перед зданием Киевской городской государственной администрации 28 апреля состоялась экологическая акция против уничтожения деревьев застройщиками.

10.05.2016 22:52
MIGnews.com.ua

Основна причина виникнення пожеж у лісах Тернопільщини



Основна причина виникнення пожеж у лісах Тернопільщини – неконтрольований вогонь, залишений людиною на ділянках, суміжних із ними

Площа лісів держлісфонду Тернопільської області становить 157,4 тис. гектарів, із них 87 відсотків займають насадження листяних порід, решта – 13 відсотків – хвойні насадження, які розташовані переважно на півночі області.

В протипожежному відношенні ліси Тернопільщини характеризуються відносно високою протипожежною стійкістю, і мають середній (ІІІ клас) пожежної безпеки. Винятком є Кременецький, Шумський та частково Зборівський райони, де зосереджено в основному хвойні насадження, що характеризуються вищим V класом пожежної безпеки.

Основною причиною виникнення загоряння в лісах облуправління є необережне поводження з людей у лісі з вогнем, а також весняні й осінні сільгосппали, випалювання трави, спалювання сміття та пожнивних залишків.

2015 року всі пожежі, які виникали на території державного лісового фонду, припали на серпень, який виявився особливо спекотним і посушливим із поривами вітру, що додавало додаткової небезпеки лісовим масивам Тернопільщини. А враховуючи те, що населення і працівники аграрних підприємств у цей період почали випалювати стерню (на фото), пожнивні залишки на полях та суху траву на ділянках, що межували з держлісфондом, вогонь миттєво перекидався на лісові масиви.

Цьогоріч державні підприємства облуправління додатково закупили протипожежну техніку й засоби пожежогасіння.

На початку квітня проведено перевірку всіх держпідприємств щодо готовності до пожежонебезпечного періоду, яку здійснювали працівники облуправління разом із працівниками ДСНС у Тернопільській області.

19 квітня на території Бережецької сільської ради проведено спільні навчання зі взаємодії державної лісової охорони ДП «Кременецьке лісове господарство» з підрозділом Державної служби надзвичайних ситуацій Кременецького району з попередження, гасіння та ліквідації пожеж в екосистемах. У навчаннях також брали участь представники Національного парку «Кременецькі гори» та Кременецького районного лісогосподарського підприємства «Кремліс». 

Під час здійснення протипожежної профілактики державною лісовою охороною проводяться рейди з виявлення порушників правил пожежної безпеки в лісах. Так, станом на 1 травня, підприємствами облуправління проведено 50 рейдів, під час яких на території держлісфонду ДП «Бережанське ЛМГ» затримано порушника правил пожежної безпеки, якого притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено штраф у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів.

Із заходів направлених на недопущення й попередження лісових пожеж держпідприємствами Тернопільського ОУЛМГ облаштовано 111 кілометрів мінералізованих смуг, проведено 179 км доглядів за ними. З метою профілактики загорянь в лісі встановлено 82 знаки наглядної агітації в місцях масового відпочинку, вздовж автомобільних доріг, які проходять через лісові масиви на тему поведінки людей під час перебування в лісових урочищах, перекрито 304 позапланові дороги, здійснено 9 виступів у засобах масової інформації, проведено 20 лекцій-бесід для населення на протипожежну тематику.

Прес-служба Тернопільського ОУЛМГ

Синютка наганяє страх на «охоронців» лісу

10 Травня 2016, 18:20

У Золочеві працівники-лісники пишуть заяви на звільнення через еко-інспекції. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив губернатор Львівщини Олег Синютка, передає кореспондент Львівського порталу.



За словами О. Синютки, на Львівщині проходять екологічні «рейди».

«Нещодавно відбулася екологічна перевірка в “Буському лісовому господарстві” спільно з СБУ і Національною поліцією. Виявлені зловживання дуже значні. Наступну перевірку розпочато у Золочеві. Деякі “фахівці” написали заяви на звільнення у перший день… і це ще не кінець !
Закликаю громадськість об’єднати зусилля разом з правоохоронними органами, щоб врятувати ліси від незаконної вирубки», – написав він.

Зазначимо, що нещодавно Львівщину інспектував новопризначений міністр екології і земельних ресурсів Остап Семерак. Під час свого візиту він відвідав Завод з переробки ртутних ламп, Яворівський національний парк та розповів про майбутнє Грибовицького сміттєзвалища.

Теги: вирубка лісу, л, Олег Синютка

У Канаді через лісові пожежі згоріли 2,4 тис будинків

Близько 2,4 тис будинків згоріли в канадському місті Форт-Макмюррей, в результаті лісових пожеж, що вирують другий тиждень в цьому регіоні

Про це повідомляє телеканал CBC.

За словами представника протипожежної служби Альберти Дарбі Аллена, пожежникам вдалося врятувати близько 25 тис. житлових та інших будівель, що складає "приблизно 85-90% від всіх будівель в місті".

"Форт-Макмюррей як і раніше живий", - констатував він.

На даний момент пожежа бушує на території, що перевищує 204 тис. га. Ліси горять на північному сході Альберти вже в 25-30 км від сусідньої провінції Саскачеван, але, як відзначають пожежники, швидкість поширення полум'я зменшилася. Не останню роль в цьому зіграв холодний фронт, який прийшов у регіон і приніс невеликі дощі.

http://strichka.com/item/45410878

Держлісагентство: Україна має врегулювати питання експорту деревини відповідно до вимог СОТ та ЄС

Коментуючи питання мораторію на експорт лісоматеріалів необроблених, Перший заступник Голови Державного агентства лісових ресурсів Христина Юшкевич зазначила, що на сьогодні заборона стосується вивозу лісу в круглому вигляді, крім сосни, мораторій на яку вступає в дію з 2017 року.
Вона також повідомила, що питання мораторію потребує врегулювання з боку України як надійного члена Світової організації торгівлі та партнера, який повинен виконувати всі вимоги, передбачені угодою з СОТ та Європейським Союзом.
«У цій угоді є розділ, яким забороняється вводити будь-який мораторій. Загалом, український закон про мораторій ухвалювали, щоб розвивати вітчизняну деревообробку. Однак на сьогодні стало очевидним, що робити це шляхом повної заборони було неправильним»,  підкреслила Перший заступник Голови Держлісагентства.
Крім того, Христина Юшкевич зазначила, що після введення мораторію в Україні виникла проблема, наприклад, з тонкомірною деревиною діаметром до 20 см. «У нас вона реалізується за мінімальною ціною, оскільки відсутній належний попит на внутрішньому ринку. Європа, у свою чергу, зацікавлена у цій деревині, тому що у них є потужності для переробки та кращої реалізації».
У Парламенті був зареєстрований законопроект про відміну мораторію, розроблений Мінекономіки. «У проекті закону вводилися поняття єдиного електронного обліку, чітких і прозорих правил продажу деревини, тобто аукціони для всіх постійних лісокористувачів. Після зміни Уряду цей законопроект був відкликаний, і зараз обговорюється питання щодо уточнення положень законодавчих змін та повторного подання до Верховної Ради України», – додала вона.
За словами Христини Юшкевич, сьогодні тривають переговори з європейськими партнерами щодо узгодження всіх позицій.
05.05.2016 14:08
За інформацією прес-служби Держлісагентства

Цюрупинский суд оштрафовал лесника-коррупционера

Май 10, 2016

Цюрупинский отдел Новокаховской местной прокуратуры выявил правонарушение, связанное с коррупцией, совершенное сотрудником лесной охраны.

Установлено, что мастер леса, будучи сотрудником одного из государственных лесоохотхозов Цюрупинского района, по совместительству занимал еще одну оплачиваемую должность на этом же предприятии, сообщает пресс-служба облпрокуратуры.

Цюрупинский рай суда признал правонарушителя виновным по ч. 1 ст. 172-4 Кодекса Украины об админправонарушениях.

Также на виновника наложен штраф с конфискацией денег, полученных незаконным путем.

Решение суда вступило в законную силу и исполнено в полном объеме.

Втратили чинність деякі накази Головного управління державної служби України та Національного агентства України з питань державної служби

НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

НАКАЗ

12.04.2016
м. Київ
N 75
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
25 квітня 2016 р. за N 625/28755

Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Головного управління державної служби України та Національного агентства України з питань державної служби

Відповідно до пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року N 500, та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства України,
НАКАЗУЮ:
1. Визнати такими, що втратили чинність:
2. Скасувати такі, що не набрали чинності:
3. Департаменту нормативно-правової роботи та юридичного забезпечення Нацдержслужби в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
5. Цей наказ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 10 грудня 2015 року N 889-VIII "Про державну службу", але не раніше дня його офіційного опублікування.

Голова
К. О. Ващенко

Про умови оплати праці працівників патронатних служб в державних органах

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 5 травня 2016 р. N 323
Київ

Про умови оплати праці працівників патронатних служб в державних органах

1. Затвердити розміри посадових окладів працівників патронатних служб в державних органах згідно з додатками 1 - 5.
2. Надати право Керівнику Апарату Верховної Ради України, Главі Адміністрації Президента України, Державному секретареві, керівнику державного органу або заступнику керівника, на якого покладено функції керівника апарату, за погодженням з посадовою особою, при якій утворена патронатна служба, у межах затвердженого фонду оплати праці відповідного державного органу:
1) установлювати:
конкретні розміри посадових окладів - відповідно до розмірів посадових окладів, затверджених згідно з пунктом 1 цієї постанови;
надбавку за інтенсивність праці;
надбавку за виконання особливо важливої роботи - до 100 відсотків посадового окладу.
У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни надбавка скасовується або її розмір зменшується;
2) здійснювати преміювання працівників патронатної служби відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи у межах фонду преміювання відповідного державного органу.
Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників патронатних служб визначаються у положенні про преміювання, що діє у відповідному державному органі;
3) надавати матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника патронатної служби.
3. Виплачувати працівникам патронатної служби:
надбавку у відсотках до посадового окладу за стаж роботи в державних органах у таких розмірах: понад 3 роки - 10, понад 5 років - 15, понад 10 років - 20, понад 15 років - 25, понад 20 років - 30, понад 25 років - 40 відсотків посадового окладу.
При цьому до стажу для встановлення надбавки за стаж роботи включаються раніше набутий стаж державної служби та періоди роботи, передбачені статтею 46 Закону України "Про державну службу";
матеріальну допомогу для оздоровлення під час надання щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника патронатної служби.
4. Конкретний перелік підрозділів та посад працівників патронатної служби визначається особою, при якій утворена служба, в межах граничної чисельності працівників відповідного державного органу.
5. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
6. Умови оплати праці, визначені цією постановою, застосовуються з 1 травня 2016 року.

Прем'єр-міністр України
В. ГРОЙСМАН
Інд. 73

РОЗМІРИ
посадових окладів працівників патронатних служб Голови Верховної Ради України, його першого заступника та заступника, керівника Апарату

Найменування посад
Місячні посадові оклади, гривень
Керівник Секретаріату Голови Верховної Ради України
9046
Керівник секретаріату першого заступника, заступника Голови Верховної Ради України
8615
Прес-секретар Голови Верховної Ради України, перший помічник Голови Верховної Ради України
7754 - 8529
Керівник структурного підрозділу в секретаріаті Голови Верховної Ради України, радник, помічник Голови Верховної Ради України
6720 - 7392
Радник, помічник першого заступника, заступника Голови Верховної Ради України, керівника Апарату
6384 - 7022

Додаток 2
до постанови Кабінету Міністрів України
від 5 травня 2016 р. N 323

РОЗМІРИ
посадових окладів працівників патронатних служб Президента України, в Адміністрації Президента України

Найменування посад
Місячні посадові оклади, гривень
Радник Президента України, Прес-секретар Президента України, уповноважені Президента України
9477
Керівник Офісу Глави Адміністрації Президента України
9046
Заступник керівника Офісу Глави Адміністрації Президента України
8594
Керівник департаменту Офісу Глави Адміністрації Президента України
8615
Завідувач відділу Офісу Глави Адміністрації Президента України
6720
Головний консультант Офісу Глави Адміністрації Президента України
4308

Додаток 3
до постанови Кабінету Міністрів України
від 5 травня 2016 р. N 323

РОЗМІРИ
посадових окладів працівників патронатних служб в Апараті Ради національної безпеки і оборони України

Найменування посад
Місячні посадові оклади, гривень
Керівник Служби Секретаря Ради національної безпеки і оборони України
9046
Радник, прес-секретар Секретаря Ради національної безпеки і оборони України
8865
Помічник Секретаря Ради національної безпеки і оборони України
8615
Помічник Першого заступника Секретаря Ради національної безпеки і оборони України
6720
Помічник заступника Секретаря Ради національної безпеки і оборони України
6384

Додаток 4
до постанови Кабінету Міністрів України
від 5 травня 2016 р. N 323

РОЗМІРИ
посадових окладів працівників патронатних служб Прем'єр-міністра України, Першого віце-прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України

Найменування посад
Місячні посадові оклади, гривень
Керівник патронатної служби
8615 - 9046
Перший заступник, заступник керівника патронатної служби, керівник структурного підрозділу в патронатній службі, керівник протоколу Прем'єр-міністра України, прес-секретар, радник
7754 - 8529
Заступник керівника протоколу Прем'єр-міністра України, керівника структурного підрозділу в патронатній службі
6720 - 7392
Помічник
6384 - 7022
Заступник прес-секретаря Прем'єр-міністра України
6065 - 6671
Референт Прем'єр-міністра України, консультант
4308

РОЗМІРИ
посадових окладів працівників патронатних служб в державних органах

Найменування посад
Місячні посадові оклади (гривень) з урахуванням юрисдикції державних органів
вся територія України
територія однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя
територія одного або кількох районів, міст обласного значення
Керівник патронатної служби (секретаріату, апарату)
7926 - 8615
6203 - 6892
4480 - 5169
Заступник керівника патронатної служби (секретаріату, апарату)
7530 - 8184


Керівник структурного підрозділу в патронатній службі
5341 - 6720
3618 - 4997

Радник
5341 - 6720
3618 - 4997
3446
Заступник керівника структурного підрозділу в патронатній службі
5074 - 6384


Прес-секретар, помічник, референт
4308 - 5341
3274
2585
Радник, помічник Голови Конституційного Суду України; помічник, науковий консультант судді Конституційного Суду України
9646


Помічник: голови суду, заступника голови суду, секретаря судової палати, секретаря пленуму, судді Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів
9646


Помічник: голови суду, заступника голови суду апеляційних судів

6890
6890
Помічник голови суду, заступника голови місцевого суду; помічник судді: апеляційного суду, місцевого суду

5512
5512

ПЕРЕЛІК
постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 30 червня 2005 р. N 510 "Про оплату праці керівних працівників державних органів" (Офіційний вісник України, 2005 р., N 27, ст. 1545) стосовно працівників, розміри посадових окладів яких затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 травня 2016 р. N 323.
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. N 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (Офіційний вісник України, 2006 р., N 10, ст. 632) стосовно працівників, розміри посадових окладів яких затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 травня 2016 р. N 323.
6. Абзац другий постановляючої частини постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 р. N 534 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 30 червня 2005 р. N 510 і від 9 березня 2006 р. N 268" (Офіційний вісник України, 2011 р., N 39, ст. 1603) стосовно працівників, розміри посадових окладів яких затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 травня 2016 р. N 323.
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 17 травня 2012 р. N 379 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" (Офіційний вісник України, 2012 р., N 37, ст. 1375) стосовно працівників, розміри посадових окладів яких затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 травня 2016 р. N 323.
____________