ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

19 січня 2017

2016-го волинські лісівники виявили порушень на три мільйони гривень

За 2016 рік працівники державної лісової охорони Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства склали 1,516 тисячі протоколів на порушників лісового законодавства. Загальна сума завданих державі збитків при цьому становить 2,98 мільйона гривень. Про це інформує прес-служба Волинського ОУЛМГ.

Окрім того, наклали штрафів на суму 106 тисяч гривень, зокрема: незаконні рубки – 935 протоколів. Загальний об’єм незаконних рубок – 558 метрів кубічних, із них у лісопорушників лісовою охороною вилучено 185 метрів кубічних (33 %) незаконно зрубаної деревини. Засмічення лісів побутовими відходами – 88 протоколів; порушення Правил пожежної безпеки в лісах України – 228 протоколів; інші лісопорушення – 265 протоколів. Із загальної кількості випадків незаконних рубок (935), лісопорушники добровільно сплатили збитки у 851 випадках (91 %). 65 справ для примусового стягнення збитків передали у правоохоронні органи.

Протягом 2016 року державна лісова охорона Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства провела 263 рейди щодо попередження та виявлення фактів незаконного видобутку бурштину. При цьому працівники державної лісової охорони виявили 51 порушення лісового законодавства, пов’язане з незаконним видобутком бурштину. Зокрема це в: ДП «Маневицьке ЛГ» – 36 випадків; ДП «Поліське ЛГ» – шість випадків; ДП «Колківське ЛГ» – три випадки; ДП СЛАП «Любешівагроліс» – шість випадків.

У всіх випадках працівники державної лісової охорони обласного управління оперативно інформували райвідділи поліції та підрозділи управління Служби безпеки України. За статтею 63 КУпАП (незаконне використання земель лісового фонду) склали сімгадцять протоколів, сума штрафів становить 2,2 тисячі гривень. Окремо – про роботу груп оперативного реагування, які були створені у квітні 2016 року із числа досвідчених працівників державної лісової охорони.

Тож станом на 1 січня 2017 року працівники груп оперативного реагування оформили п'ятсот протоколів на лісопорушників, сума збитків за якими сягає 1,555 мільйона гривень, притягнули до відповідальності дванадцятьох осіб, які займалися незаконним видобутком бурштину.

Заголовок повідомлення: Уряд схвалив законопроект про масової легалізації вилучення лісових ділянок під забудову та інші нелісові види діяльності (про так звану "лісовий амністії")


6 січня 2017 року комісія Уряду РФ із законопроектної діяльності схвалила підготовлений Мінекономрозвитку Росії законопроект "Про внесення змін у законодавчі акти Російської Федерації з метою усунення протиріч у відомостях державних реєстрів", що передбачає масову легалізацію вилучення лісових ділянок зі складу земель лісового фонду під забудову і тому подібні види діяльності, які не передбачають існування лісу. Подальша процедура прийняття цього законопроекту включає в себе розгляд його на засіданні Уряду РФ, внесення в Державну Думу, розгляд та прийняття його в Думі в трьох читаннях, розгляд і схвалення в Раді Федерації, підписання Президентом РФ і офіційне опублікування.

Оскільки мова йде про легалізацію вилучення з державної власності та загального користування громадян величезних площ, головним чином, у найбільш густонаселених регіонах, де ціна землі досягає астрономічних величин - підтримка законопроекту буде дуже потужною на всіх етапах його прийняття. Законопроект дійсно передбачає вирішення деяких старих проблем - наприклад, легалізацію використання лісових ділянок, зайнятих лісовими селищами, старими будинками відпочинку, піонерськими таборами і тому подібними об'єктами, що з'явилися в лісах законним чином, але не вписуються в нині діюче законодавство, а також дозвіл давніх земельних конфліктів. Однак, під приводом вирішення цих проблем законопроект створює колосальні можливості для нового "розпилу" лісових земель і для узаконення ділянок, різними шахрайськими способами виведених з державної власності та загального користування російських громадян.

З урахуванням того, що в нашій країні на державний кадастровий облік зараз поставлена лише чверть земель лісового фонду, номінально перебувають у власності Російської Федерації (25,2% станом на 2015 рік) - прийняття цього законопроекту може призвести до безпрецедентного за своїми масштабами "розпилу" найбільш дорогих і важливих для населення лісових земель. Результати цього можуть виявитися цілком несподіваними - як в частині порушення прав громадян на сприятливе навколишнє середовище, так і в частині протестів громадян, чиї законні інтереси будуть зачеплені. За масштабами переділу власності наслідки прийняття цього законопроекту при найгіршому розвитку подій цілком можуть зрівнятися з масовою приватизацією початку 90-х років ХХ століття.

Поточна версія законопроекту, схвалена Урядовою комісією, поки недоступна, але є версія, яка розміщувалася на спеціалізованому сайті regulation.gov.ru навесні 2016 року. Законопроект великий, передбачає внесення змін у декілька існуючих федеральних законів: Земельний кодекс РФ, Містобудівний кодекс РФ, Лісовий кодекс РФ, федеральний закон від 21 грудня 2004 року № 172-ФЗ "Про переведення земель або земельних ділянок з однієї категорії в іншу", федеральний закон від 4 грудня 2006 року № 201-ФЗ "Про введення в дію Лісового кодексу Російської Федерації", федеральний закон від 24 липня 2007 року № 221-ФЗ "Про державний кадастр нерухомості", і федеральний закон від 13 липня 2015 року № 218-ФЗ "Про державну реєстрацію нерухомості". 

Суть змін полягає в тому, що як би не був земельну ділянку враховано в державному лісовому реєстрі, лісовому плані суб'єкта Російської Федерації і (або) лесоустроительной документації - якщо він знаходиться в межах населеного пункту або є інші правовстановлюючі документи на його використання, він практично в будь-яких випадках підлягає виключенню зі складу земель лісового фонду. 

Посилання:

О внесении изменений в Земельный кодекс Российской Федерации и отдельные законодательные акты Российской Федерации


Посилання на попередні повідомлення за цією темою:

Уряд прийняв рішення про можливість заборони експорту березових колод діаметром більше 15 см на термін до півроку


Постановою від 18 січня 2016 року № 19 Уряд РФ включив колоди з берези діаметром найменшого поперечного перерізу не менше 15 сантиметрів та довжиною не менше 1 метра (з 1 січня 2017 року - код ТН ЗЕД 4403950001) у перелік товарів, які є істотно важливими для внутрішнього ринку Російської Федерації, щодо яких у виняткових випадках можуть бути встановлені тимчасові (до півроку) обмеження або заборони експорту. Посилання на постанову:

Постановление Правительства Российской Федерации от 18.01.2017 № 19 "О внесении изменения в перечень товаров, являющихся существенно важными для внутреннего рынка Российской Федерации, в отношении которых в исключительных случаях могут быть установлены временные ограничения или запреты экспорта"

Постанова підготовлено Мінпромторгом РФ. У пояснювальній записці до проекту говорилось, що "доповнення Переліку товарів викликане тим, що в даний час на внутрішньому ринку березового фанерного кряжу Російської Федерації спостерігається значне збільшення експорту цієї продукції за відсутності імпорту, а також зростання закупівельних цін. Російські заводи-виробники фанери відчувають суттєву нестачу сировини" (ссылка).

За 2016 рік в Україні зросла кількість злочинів, зокрема - тяжких на 20%. Детальна статистика



За 12 місяців минулого року в Україні було зареєстровано 592 604 кримінальних порушення, це на 27 422 більше, ніж у 2015 році. Такі дані вказані в річному звіті про рівень злочинності в країні за 2016 рік, оприлюдненому Генеральною прокуратурою України.

Кількість особливо тяжких злочинів у 2016 році зменшилась у порівнянні з 2015-м на майже 2,5 тис. і склала 19 021. Натомість, суттєво зросла кількість тяжких злочинів: з облікованих 177 855 у 2015 році до 213 521 - у 2016 році, що на 35 666 (або на 20%) більше.

Переважна кількість злочинів вчинялася в містах та селищах міського типу - 461 798.

Попередити на стадії готування замаху вдалося 2527 правопорушень.

Збройних нападів стало менше


Порівняно з позаминулим роком у 2016-му значно поменшало злочинів, вчинених з використанням вогнепальної зброї – 1526 у 2015 році проти 579 - у 2016-му. Також поменшало злочинів, вчинених з використанням холодної зброї: 849 - у 2015-му проти 328 - у 2016 році.

Натомість значно зросла кількість правопорушень, вчинених стосовно іноземних громадян – з 1451 у 2015 році до 2273 - у 2016-му.

Найпоширенішими у минулому році, так само як у 2015-му, були злочини проти власності – 405 549 правопорушень, зокрема з них - 312 тисяч це крадіжки, 46 019 – шахрайство та 27 119 - грабежі.

Минулого року було скоєно 312 тисяч крадіжок


Злочинів проти життя та здоров’я особи у 2016 році зафіксували 45 979, з них - умисних вбивств 5992, це на 2232 менше, ніж у 2015 році. Зокрема було вбито 68 дітей, у 14 випадках мати сама вбивала свою новонароджену дитину.

19 вбивств було вчинено з особливою жорстокістю, 126 – з корисливих мотивів, 13 – на замовлення. 97 вбивств здійснили рецидивісти, а в 133 випадках було зафіксовано факт доведення до самогубства. Разом з тим у 2016 році в Україні не було зафіксовано жодного вбивства з мотивів расової, національної чи релігійної нетерпимості.

"Недоторканні" медики
За неналежне виконання професійних обов’язків медпрацівниками або фармацевтами у 2016 році було порушено 642 кримінальні справи, з них лише двом особам було вручено повідомлення про підозру та жодної справи не передано до суду.

За ненадання допомоги хворому медичним працівником порушено 46 кримінальних справ, однак жодній особі не вручено підозру та жодної справи не передано до суду.

Українці не люблять платити аліменти

Також у 2016 році 349 кримінальних справ було порушено за фактом зґвалтувань та 272 справи за фактом розбещення неповнолітніх.

Водночас фактів ухиляння від сплати аліментів у минулому році зафіксовано 2314, з них 848 справ передано досуду. Порушень, що стосуються невиплати зарплати, стипендій чи пенсії у 2016 році зареєстрували 685.

В Україні стали частіше підробляти гроші


Серед злочинів у сфері господарської діяльності найбільше зафіксовано фактів виготовлення та використання підробних грошей та акцизних марок – 1316. Це значно більше ніж у минулому році – 816 у 2015 році.

За ухиляння від сплати податків у минулому році порушено 1203 кримінальні справи та 964 справ – за заняття гральним бізнесом.

Також зафіксовано 23 029 злочинів у сфері обігу наркотичних засобів, злочинів у сфері охорони державної таємниці, недоторканності держкордонів і забезпечення призову та мобілізації – 870.

925 справ було порушено у 2016 році за фактом виготовлення порнографії та 342 – за фактом створення та утримання борделів.

Також у минулому році було зафіксовано 460 випадків організації наркопритонів та порушено 309 кримінальних справ за контрабанду наркотичних засобів, 176 з яких передано до суду.

Щодо злочинів проти довкілля, то найбільше було зафіксовано фактів незаконної вирубки лісів – 2313. Це набагато більше ніж у 2015 році – 1488.


З 2016-му було зафіксовано 93 факти посягань на територіальну цілісність України


Також у 2016 році було порушено 1865 кримінальних справ через теракт, однак лише 20 з них було передано до суду. У 2016-му за фактом створення терористичної групи чи організації було порушено 391 кримінальну справу, в той час як у 2015-му році таких справ було 849.

Разом з тим протягом 2016 року в Україні було зафіксовано 302 злочини проти основ національної безпеки. Серед них - 45 правопорушень, які були спрямовані на зміну чи повалення влади. Однак до суду направлено лише 7 справ за цим фактом. Також у 2016 році було зафіксовано 93 посягання на територіальну цілісність - до суду передано лише 33 справи. За фактом державної зради було порушено 126 кримінальних справта зафіксовано два факти шпигунства.

Дезертирів і "самоволок" серед військових стало менше


Щодо злочинів, які порушують порядок несення військової служби найбільше кримінальних проваджень було зареєстровано за фактом самовільного залишення військової частини або місця служби. Хоча таких випадків все ж стало менше порівняно з позаминулим роком – 2345 - у 2016 році проти 3927 - у 2015-му. Значно менше у 2016 році зафіксовано і фактів дезертирства з 997 - у 2015 році, до 386 - у 2016-му. Водночас проти 177 військових у минулому році порушено кримінальні справи за фактом викрадення зброї.

Лісівники стурбовані ситуацією зі всиханням лісів

Масове всихання соснових насаджень на Житомирщині лісівники краю вважають сьогодні чи не найбільшою загрозою для лісу. Ділянки хворих деревостанів з жовтою хвоєю та стовбурами без кори можна побачити фактично на всій території Житомирщини.

Особливість хвороби ще й у тому, що поширюється вона настільки швидко, що від моменту виявлення осередку всихання до початку проведення санітарно-оздоровчих заходів, площа уражених насаджень збільшується в рази.

Перші осередки всихань хвойного лісу на території Житомирської області були помічені у 2011 році – їх лісопатологи нарахували близько 10. В 2012 році цих осередків було близько 100, в 2014 – понад 1000, а на сьогодні - їх маємо більше 10 000. І це дуже умовно, адже провести облік всіх хворих ділянок практично неможливо, тому що кількість їх збільшується мало не щодня.



Науковці стверджують, що ці хвороби є наслідком глобальних кліматичних змін: тривалі посушливі періоди, зниження рівня ґрунтових вод тощо.





Подібно до людського організму, найперше в зону ризику потрапляють дерева з ослабленим «імунітетом». Саме такі слабкі дерева і заселяє вершинний короїд – шкідник, який є перенощиком офіостомових грибів, котрі і є причиною «посиніння» деревини.

Самка короїда дуже плодюча: вона може заселяти дерева як навесні так і кілька разів упродовж літа. Тому основна рекомендація лісівникам щодо способів боротьби з розповсюдженням хвороби полягає в тому, щоби вчасно виявляти уражені дерева та швидко їх прибирати. Якщо ж не провести санітарні рубки в зимовий період – то в квітні-травні шкідники вилітають, заселяють нові території, і площа уражених насаджень таким чином відразу збільшується в 3-4 рази.

Уражене дерево легко розпізнати: спочатку його крона рідіє, потім набуває жовто-бурого забарвлення. В цей час стовбур рослини починає «синіти» від верхівки донизу. Зрозуміло, що деревина втрачає технічну придатність та вартість. До того ж процес цей протікає надзвичайно стрімко. Фактично за один вегетаційний період дерево гине. Помічено, що хворіють переважно середньовікові, пристигаючі та стиглі насадження у віці від 35 років. Проведення рубок на таких ділянках, звісно, турбує громадськість.

«Воно й зрозуміло, - каже начальник Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства Андрій Курінський, - адже мешканці прилеглих населених пунктів бачать, що в рубки відводяться не завжди стиглі насадження. Проте не завше громаді відомі справжні причини такого господарювання. Лісівники ж роз’яснюють: спостереження показують, що якщо зрізати дерево на ранній стадії захворювання – то принаймні частину деревини ще можна використати. Ще можна буде її реалізувати, щоб отримати бодай якісь кошти, які так потрібні лісівникам на лісовідновлення та на інші лісогосподарські роботи. Адже на вирощування 1 гектару лісу лише до віку 5 років витрачається в середньому 10 тисяч гривень. Державного ж фінансування лісгоспи впродовж останніх років не мають зовсім.»

На жаль, ліків проти таких захворювань на сьогодні немає. Лісівники можуть лише вживати певних заходів з підвищення стійкості лісів та зменшувати ризики їх пошкодження комахами та хворобами.

А ще лісівники мають зробити все, аби не втратити деревину, адже це державний ресурс, на створення якого витрачено немалі кошти та багато часу.

Ситуація ж складається таким чином, що від моменту виявлення хвороби до початку рубки проходить занадто багато часу, впродовж якого деревина втрачає свою ділову якість. Майстер лісу, виявивши осередок захворювання, подає повідомлення про появу ознак погіршення санітарного стану лісових насаджень до лісгоспу. Далі інженер з охорони та захисту лісу лісгоспу має провести обстеження та підтвердити наявність проблеми. Після цього на ділянку виїжджає фахівець державного спеціалізованого лісозахисного підприємства «Вінницялісозахист», який знову ж таки обстежує насадження, чітко вказує причини всихання, складає акт і надає пропозиції щодо необхідних заходів. На підставі акту лісопатологічного обстеження підприємство складає перелік заходів з поліпшення санітарного стану лісів, який після погодження з лісозахисним підприємством та місцевою громадою, подається до обласного управління лісового та мисливського господарства для погодження та оприлюднення на веб-ресурсі. Інформація про це надається в управління екології та природних ресурсів обласної адміністрації.

У разі необхідності проведення суцільної санітарної рубки, лісгоспом створюється комісія у складі знову ж таки представників лісгоспу, лісозахисту, управління та громадськості, члени якої обстежують насадження, складають та підписують акт. І тільки після повідомлення облдержадміністрації та отримання позитивного висновку від обласного управління, лісівники отримують лісорубний квиток на рубку. На все це витрачається від 2 до 3 місяців в залежності від площі.

Крім того, за новими Санітарними правилами обсяги санітарних рубок зараховуються до щорічної розрахункової лісосіки, таким чином лісівники отримують дозвіл рубати ділянку, коли на ній уже самі лише дрова.

Наразі в кожному господарстві ведеться постійний лісопатологічний моніторинг за санітарним станом насаджень з тим, щоб своєчасно виявляти

За інформацією прес-служби Житомирського ОУЛМГ
19.01.2017

ВРУ ухвалила законопроект, який допоможе зберегти безцінні українські праліси



17 січня 2017 року під час засідання Верховної Ради України було прийнято у другому читанні Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат».

«За» проголосувало 235 народних депутатів.

Міністр екології та природних ресурсів Остап Семерак переконаний, що відсутність положень з охорони пралісів в українському законодавстві призвела до того, що відбувається знищення та зменшення площі пралісів у лісах господарського призначення.

Саме тому, на його думку, внесення змін до Лісового кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, ЗУ «Про природно-заповідний фонд» є вимогою часу та відповідає завданням Угоди про асоціацію з Євросоюзом.

«Праліси – це безцінне природне багатство України, адже ці природні ліси не зазнали безпосереднього впливу діяльності людини у ході свого розвитку». Вони мають важливу природоохоронну, наукову, етичну цінність. Крім того, праліси є місцями оселення значної кількості червонокнижних видів тварин і рослин. В Україні Конвенцією ЮНЕСКО охороняється лише об’єкт Всесвітньої природної спадщини «Букові праліси Карпат та старовірові ліси Німеччини». Прийняття цього Закону дозволить взяти під охорону й інші праліси в Карпатському регіоні», - переконаний Остап Семерак.

Міністр впевнений, що прийнятий законопроект є свідченням наближення українського законодавства до європейського у частині збереження природних цінностей європейського значення. Зокрема, українське законодавство приводиться у відповідність до вимог Бернської конвенції, Рамкової конвенції про охорону та сталий розвиток Карпат, Протоколу про стале управління лісами до цієї конвенції, Всеєвропейської стратегії збереження біологічного і ландшафтного різноманіття.


19.01.2017 | 18:11
МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ

Кабмин хочет распродать лес: в Раду подан законопроект о снятии моратория


Кабинет Министров Украины внес на рассмотрение Верховной Рады законопроект об отмене 10-летнего моратория на экспорт необработанного леса.
Об этом на своей странице в Facebook написали замминистра экономического развития — торговый представитель Украины Наталья Микольская.
"Основная причина введения моратория — непрозрачные принципы распределения лесных ресурсов лесхозами, из-за чего отечественный производитель обеспечивался сырьем по остаточному принципу, а в приоритете были иностранные покупатели, платили взятки руководителям ведомства. Таким образом в последние годы инвестиции в деревообработку практически отсутствовали — государственные лесхозы были ненадежным партнером для бизнеса", — отмечают авторы законопроекта — Кабмин и Офис эффективного регулирования BRDO.
Правительством предложен следующий механизм регулирования рынка древесины, который предлагается закрепить законодательно:
1) отмена моратория на экспорт необработанного леса;
2) внедрение прозрачного механизма аукционов по продаже необработанной леса, который будет проходить в два этапа:
- для резидентов Украины без права дальнейшего экспорта (таким образом продукция гарантированно попадет к украинскому производителю);
- невостребованный объем после проведения аукциона для резидентов предлагается для нерезидентов Украины — на экспорт;
Законопроект предусматривает обязательную продажу всего промышленного объема древесины только через аукцион, без "прямых" договоров, которые очень часто сопровождаются взятками.
3) экспортерами необработанного леса могут быть только постоянные лесопользователи (лесхозы) —чтобы убрать слой посредников-трейдеров, которые через коррупционные связи занижают цены в лесхозов;
4) урегулировать вопрос сертификации древесины, который сделает невозможным продажу краденого леса.
Как ранее сообщал "Обозреватель", 10 апреля 2015 года Верховная Рада Украины временно, сроком на 10 лет, запретила экспортнеобработанных лесоматериалов: древесных пород (кроме сосны) — с 1 ноября 2015 года, древесных пород сосны — с 1 января 2017 года.




Мораторій на експорт лісу - дивіться ширше - Галасюк

Я завжди з повагою та приязністю ставився до Іванни Климпуш-Цинцадзе, але я категорично не погоджуюся з її теперішньою позицією по українському лісу. Офіс Віце-прем'єр-міністра із питань європейської та євроатлантичної інтеграції України розмістив на сайті Уряду відповідь на мою критичну статтю про неприпустимість позиції пані Іванни щодо мораторію на експорт лісу-кругляка. Але, на жаль, Віце-прем'єр відмовилась не від усіх раніше проголошених позицій, які не відповідають дійсності та українським інтересам.

1) ЩОДО 600 МЛН ЄВРО. Ця "макрофінансова допомога" - не благодійність і не подарунок від Європи, а все таки КРЕДИТ. Віце-прем'єр це визнала, та й не дивно, бо це - факт.

2) ЩОДО ВІДПОВІДНОСТІ МОРАТОРІЮ УГОДІ СОТ. Віце-прем'єр визнає, що в Угоді СОТ є виключення (я стверджую, що наш мораторій під них підпадає), але наголошує "якщо ми хотіли використовувати екологічні аргументи щодо збереження лісу, необхідно було законодавчо обмежити внутрішнє споживання вітчизняних лісоматеріалів та надати переконливі докази наявності екологічних загроз та критичного стану лісового господарства, пов’язаного з вирубками лісу, обґрунтувати термін дії мораторію, сферу його застосування (товарні коди деревини) тощо, а також провести відповідні консультації у рамках міжнародних Угод, відповідно до яких ми маємо зобов’язання обговорювати та узгоджувати обмежувальні заходи у торгівлі".

По-перше, обмеження внутрішнього споживання лісоматеріалів запропоновано нами з Олегом Ляшком, Віктором Вовком та колегами в законопроекті №5495. Якщо вже Кабмін досі не спромігся на цей крок, ми запропонували його на законодавчому рівні. І парламентський Комітет вже підтримав.


Читайте:


Європохе*исти vs патріоти

По-друге, щодо переконливих доказів екологічних загроз. Це до кого питання, хіба не до урядовців? Хай самі подивляться і єврочиновникам покажуть лисі Карпати, порахують збитки від катастрофічних повеней на Закарпатті, спрогнозують скільки нові повені можуть коштувати Україні.

По-третє, термін дії мораторію і сфера застосування (товарні коди), встановлені Законом і вони були предметом жвавого обговорення, у тому числі за участі європейських партнерів, на Комітет Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва перед прийняттям Закону. Ми тоді пішли на низку компромісів, у тому числі в частині відстрочки вступу в дію мораторію.

По-четверте, я неодноразово звертався до Прем'єр-міністра А.П. Яценюка, а згодом звернувся і до Прем'єр-міністра В.Б. Гройсмана щодо здійснення урядом відповідної нотифікації, проведення належних консультацій з основними торгово-економічними партнерами (лист на ім'я Прем'єр-міністра Володимира Гройсмана додається).

3) ЩОДО КОРИСТІ МОРАТОРІЮ. Замість того, щоб спростувати свою попередню заяву і визнати позитивні ефекти дії мораторію (приріст інвестицій, робочих місць, товарного експорту, податкових надходжень) -, Віце-прем'єр перелічує проблеми, які на її думку мораторій не вирішив: "Практика показує, що мораторій не зміг усунути таких проблем - захисту українських лісів від безконтрольної вирубки, зниження лісистості, незаконної лісозаготівлі та контрабанди деревини (у вигляді паливних матеріалів тощо), непрозорого ціноутворення, відсутності прозорих механізмів функціонування ринку деревини, які на сьогодні створюють підґрунтя для розгортання корупційних схем тощо".

Для вирішення переважної більшості з цих проблем в парламенті зараз розробляється законопроект "Про ринок деревини", який як і мораторій та законопроект про криміналізацію контрабанди лісу (№5495) є елементом комплексної "дорожньої карти", запропонованої в парламенті.

***

І, нарешті, останнє. Щодо самого підходу. Віце-прем'єр стверджує: "Питання не обмежується тільки отриманням макрофінансової допомоги. Це питання має значно ширший контекст – воно стосується відповідальності та спроможності дотримання Україною своїх міжнародних зобов’язань, виконання Угоди про асоціацію з ЄС, питання провадження передбачуваної та прозорої торговельної політики, побудови партнерських відносин з основними торговельними партнерами. Зрозуміло, що втрата довіри та політичної підтримки основного торговельного партнера України (а ЄС наразі є основним торговельним партнером України – близько 40% товарообороту України) - несе значні репутаційні, геополітичні та економічні ризики".

Я вважаю, що питання має бути поставлено ще ширше - про додержання українськими урядовцями Законів України, про здатність відстоювання ними українських інтересів, у тому числі на міжнародній арені, про прагнення реалізації державної політики в інтересах власного суспільства. Бо одна справа коли "хочуть, але не можуть", а інша - коли навіть і не "хочуть".

Відсутність проукраїнської позиції вищих посадових осіб уряду України в таких серйозних питаннях (а мораторій на експорт лісу - лише одне з них) викликає суттєве занепокоєння у депутатському корпусі та, на мій погляд, несе значні репутаційні, геополітичні та економічні ризики для країни.

***

PS Подивіться моє звернення, як заступника Лідера РПЛ та голови Комітету, до Прем'єр-міністра з пропозиціями подальших кроків уряду для зняття застережень міжнародних партнерів із повним дотриманням міжнародних зобов'язань України та без відміни мораторію на експорт лісу-кругляка.

***

PS 2 Вважаю, що Віце-прем'єр-міністр із питань європейської та євроатлантичної інтеграції має або переглядати позиції та відстоювати українські інтереси на міжнародній арені, або йти у відставку!





Редакция сайта не несет ответственности за содержание блогов. Мнение редакции может отличаться от авторского.

19 января 2017, 16:41

Названа причина превращения покрытой лесами Сахары в пустыню


Ученые Аризонского университета выяснили, почему Сахара, которая несколько тысяч лет назад была влажной и покрытой лесами и саванной, превратилась в пустыню. Оказалось, что засуха возникла из-за глобальных климатических изменений в Северном полушарии и распространения пустынных территорий. Результаты исследования опубликованы в журнале Science Advances.

«Зеленой Сахарой» или неолитическим субплювиалом называется период (примерно от девяти до трех тысяч лет до нашей эры), когда в Северной Африке царил влажный климат. В этом регионе также обитали племена, которые добывали пропитание, охотясь и занимаясь собирательством.

Около восьми тысяч лет назад люди стали покидать Сахару, хотя она превратилась в пустыню гораздо позже. Ученые предположили, что причиной этого была сильная и продолжительная засуха, однако отсутствовали данные, подтверждающие эту гипотезу. Кроме того, были неясны причины таких климатических изменений.

Чтобы решить эту проблему, исследователи изучили морские отложения, собранные у берегов Западной Африки. Эти осадочные образования содержали воск, который покрывал листья растений, произраставших в период «Зеленой Сахары» и затем был смыт в океан.

Поскольку химический состав воска зависит от влажности климата, ученые смогли проследить за изменениями в атмосферных осадках за последние 25 тысяч лет. Так, дожди в Сахаре были в 10 раз интенсивнее, чем в настоящее время. Однако около восьми тысяч лет назад наступил засушливый период, в результате чего люди начали покидать Сахару. Причинами такого изменения ученые называют глобальное похолодание климата северных широт, названное колебанием Мезокко. Хотя оно продлилось несколько сотен лет, уменьшение растительного покрова и распространение пустынных территорий увеличили продолжительность засухи до тысячи лет.

Колебание Мезокко, как считается, было вызвано уменьшением ледникового покрова в Северной Америке и спуска холодной пресной воды из озера Агассис и других приледниковых озер в океан. Это привело к сокращению поступления теплых вод из низких широт Атлантики в высокие и похолоданию в Северном полушарии.

Источник: Lenta.ru
Фото с сайта journeying.ru

Педагоги Львівщини переймали досвід словацьких колег із лісового навчання, - проект FORSOC



Днями у Львові завершився семінар-тренінг з лісової педагогіки у рамках словацько-українського проекту "FORSOC: Ліси для суспільства – ліси без бар’єрів". Дводенні навчання відвідали представники обласного управління лісомисливського господарства та державних лісгоспів, які працюють у сфері лісового навчання і освіти школярів, а також педагоги шкільних і позашкільних навчальних закладів.

"Програма семінару передбачала теоретичну і практичну складові, у тому числі й роботу в групах, - розповідає начальник обласного управління Анатолій Дейнека. - А основною метою заходу було поширення кращого досвіду із сучасних підходів роботи з дітьми та молоддю серед лісівників Карпатського регіону, які залучені до системи шкільних лісництв".

Своїми напрацюваннями у сфері лісової педагогіки з українськими колегами поділилися "лісові" педагоги зі Словаччини та представники ГО "Форза". Учасникам семінару представили досвід Національного Лісового Центру (м.Зволен, Словаччина), а також навчальні матеріали та обладнання, які допомагають лісовим педагогам у їх роботі. На завершення 35 представників лісового господарства і вчителів Львівщини отримали сертифікати за участь у семінарі-тренінгу.

"Тренінг для всіх учасників став натхненням і обміном досвіду, який у подальшому буде застосовуватись у лісовому та екологічному навчанні українських дітей", - додав Анатолій Дейнека.

Зазначимо, що проект FORSOC реалізовує громадська організація Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону "Форза" спільно із партнерами Словаччини, України та Норвегії в рамках програми: "SK08 Транскордонна співпраця" Норвезького фінансового механізму 2009-2014.

19 січня 2017 р, Новини. Прес-служба ОДА



http://loda.gov.ua/news?id=25500