ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

02 січня 2018

Що «кліщ», дізнався від журналістів: по Рівному розклеїли компрометуючі листівки на головного лісівника області



Прізвище депутата Рівненської облради від БПП «Солідарність», очільника Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства Віталія Суховича вже далеко не вперше опиняється в епіцентрі скандалів – то в корупційних схемах у лісовій галузі його підозрювали, то у сесійній залі на «кнопкодавстві» впіймали. Цього разу «народна нелюбов» до чиновника вихлюпнулася на вулиці міста.

З самого ранку майже увесь центр Рівного заклеєний листівками із портретом Суховича, в яких написано, що «цей кліщ на тілі області, який купив собі посаду та журналістів, хоче легалізувати мобільні групи своїх підлеглих лісівників для контролю і охорони незаконної діяльності в лісах Рівненщини». Кому вони належать – не відомо, оскільки роздруковані на звичайному папері формату А-4 без жодних вихідних даних. Однак хтось дуже постарався, щоб думку автора цих листівок дізналось якомога більше рівнян, в тому числі і чиновників. Старанно попримутовали скочем до стовпів і дерев навіть поблизу облдержадміністрації. Для чого і хто це робив, є надія, що дізнаємось згодом. Однак вже можна з впевненістю сказати, що те, чим займається пан Сухович на своїй посаді, подобається далеко не всім.

На початку минулого року Віталій Сухович (тоді ще як керівник Висоцького лісгоспу) фігурував як свідок, коли правоохоронці затримали «на гарячому» кількох корупціонерів зі сфери лісового господарства області. Як писав тоді у Facebook міністр МВС Арсен Аваков, «керівники лісових підприємств намагалися передати 15 тисяч євро та 5 тисяч доларів своєму керівництву – в.о. начальника управління лісового господарства Рівненщини Сергію Івашинюті та екс-начальнику управління Володимиру Грицайчуку».

А наприкінці 2017 року пан Сухович, вже в якості начальника обласного управління лісового господарства, знову «вляпався» у неприємність – під час голосування за виділення в оренду майже 5 гектарів мисливських угідь для громадської організації «Лісовик-Гранд», яка хоче їх використовувати продовж наступних 25 років. Тоді його піймали на «кнопкодавстві».

Нагадаємо, що питання про передачу громадській організації «Лісовик-Гранд» майже п’яти тисяч гектарів мисливських угідь Млинівського лісгоспу було одним з найбільш спірних у порядку денному тодішньої сесії Рівненської обласної ради. Адже за кілька тижнів до цього з’ясувалось, що серед засновників створеної лише у жовтні минулого року громадської організації більшість – лісники. Тож, окрім місцевих ЗМІ, документами, засновниками та правом цієї організації претендувати на таку велику територію державних лісових угідь зацікавились і правоохоронці. Переконували депутатів не погоджувати оренду організації, яку назвали сумнівною, і мешканці Млинівщини. Проте не допомогло і з 61 зареєстрованого у залі обранця свої голоси «за» тоді віддали – 38 депутатів.

Як це відбувалось, зафіксував на відео і оприлюднив на своїй сторінці у Facebook депутат з фракції «Свобода» в обласній раді Володимир Муляр. Зокрема, депутат від БПП Руслан Потапчук та його колега по фракції Віталій Сухович тиснули кнопки за себе і за своїх відсутніх у залі колег. Цікаво, що перед голосуванням саме пан Сухович чи не найбільше бив себе в груди, переконуючи, що угіддя потрібно віддати саме «чесним та порядним» лісівникам.

Володимир Муляр.


Читайте також: Співак із Рівненщини заворожив зал «Голосу країни»

Володимир Муляр з цього приводу тоді звернувся до суду і рішення сесії про передачу мисливських угідь ГО «Лісовик-Гранд» призупинили.

- 12 лютого має бути засідання апеляційного суду у цій справі, - додав пан Муляр у коментарі кореспонденту PRESS-ЦЕНТР. – Тоді ж розглядатимуть і питання щодо «кнопкодавства» у сесійній залі Рівненської облради, бо це дуже серйозне порушення. А те, що хтось порозвішував листівки з незрозумілим змістом я вважаю не припустимим. У цивілізованому суспільстві, якщо у когось є обґрунтовані претензії до чиновника, їх не описують на стовпах чи парканах, а звертаються до компетентних органів або суду.

Тим часом керівник Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства Віталій Сухович про провокативні листівки на його адресу навіть не знав. Дізнався про них від кореспондента PRESS-ЦЕНТР по телефону:

- Я нічого не бачив, бо був закордоном, ось щойно перетнув кордон. Скажу так, що на стовпі і на заборі можна всяке написати, а якщо у когось є до мене певні претензії - нехай звертаються у поліцію. З приводу листівок – будемо звертатися у відповідні органи, аби розібратися, хто і для чого їх розклеїв.

Мирослава БЗІКАДЗЕ.
29.01.18, 18:47

Корупційно непрозора рекультивація: як на Поліссі реалізовують програму довидобутку бурштину з ушкоджених земель

2016-го року уряд провадив пілотний проект рекультивації земель порушених внаслідок нелегального видобутку бурштину. Тоді до проекту було більше запитань ніж відповідей. Нині, через рік, «Четверта влада» дослідила результати впровадження проекту. Про те, як має працювати ця схема і де у ній корупційні ризики – у матеріалі.
30 листопада 2016 року. На сайті кабміну з’являється повідомлення: Уряд затвердив пілотний проект рекультивації земель лісогосподарського призначення. Мова йде про землі пошкоджені нелегальним бурштиновидобутком. Сам документ – тоді не оприлюднюють.
Що таке «рекультивація»? Це – відновлення ґрунтового покриву та насаджень. На фото чітко видно що саме стається з грунтом після видобутку помпами і чому потрібно відновлювати.
Такий вигляд мають ушкодження земель внаслідок нелегального видобутку бурштину. На фото – ділянка лісу неподалік Білого озера у Володимирецькому районі на Рівненщині
Ще до затвердження проекту про необхідність рекультивації пошкоджених земель говорили чи не усі експерти, які бодай щось коментували про нелегальний видобуток бурштину. Екологічну проблему не помітити важко. В результаті уряд прийняв пілотний проект її вирішення.
Це, абсолютно відмінне від ідеї легалізації старательського видобутку рішення уряду, посадовці презентували як панацею, що мала б водночас вирішити проблему з екологією та зняти соціальну напругу.
– Постанова важлива і вона вирішує декілька питань, – каже голова Рівненської ОДА Олексій Муляренко на присвяченій пілотному проекту прес-конференції. – В першу чергу вона дає частково відповідь на легалізацію самого видобутку бурштину. По-друге вона покликана створити додаткові робочі місця в цих територіях і зробити певні відрахування до місцевих бюджетів. Ну і мабуть основне її завдання це вирішення питання екологічного – це питання рекультивації пошкоджених земель лісового фонду.
– Я надіюсь на те, що в першу чергу участь у рекультивації цих земель будуть брати місцеві компанії, які зареєстровані на місцях. […] Ну і надіюсь на те, що є на сьогодні система Prozorro, я надіюсь на те, що всі торги на право здійснення рекультивації будуть здійснюватися через систему Prozorro. Це також дасть позитивний момент для всього цього процесу, – каже голова Житомирської ОДА Ігор Гундич.
Одразу троє очільників обласних адміністрацій – Волинської, Рівненської та Житомирської – дали спільну прес-конференцію про те, який необхідний і перспективний проект затвердив уряд на виконання вказівок президента.
Ділянка лісу пошкоджена внаслідок нелегального видобутку бурштину поблизу села Федорівка у Сарненському районі на Рівненщині
Наступного після прес-конференції – 16 лютого 2017 року документ набрав чинності – постанова під назвою «Деякі питання реалізації пілотного проекту рекультивації земель лісогосподарського призначення, порушених внаслідок незаконного видобування бурштину».
Виконавцями пілотного проекту стали два державних підприємства: ДП «Бурштин України» та Дочірнє підприємство «Укрбурштин» Публічної акціонерної компанії «Державна акціонерна компанія «Українські поліметали». Досвід рекультивації на той момент є лише у «Бурштину України», а бездоганної репутації не має жодне з підприємств.
Досвідчену компанію «Бурштин України» звинувачували у обмані через задекларовані невеликі обсяги видобутку – буцімто реально видобуваючи одну кількість компанія заявляла про значно менші об’єми. Ще одні звинувачення у бік підприємства лунали через роботу нелегальних копачів, які безперешкодно працювали прямо на території підприємства. Утім у розслідуваннях правоохоронців ні перше, ні друге не відобразилось.
З підприємством «Укрбурштин» ситуація була ще гірша. Адже, маючи спецдозволи, компанія бурштин узагалі не видобувала, тривалий час перебуваючи на стадії банкрутства та під контролем недобросовісних кредиторів. Утім, на момент прийняття постанови, справу про банкрутство вже було рік, як закрито і новий менеджмент запевняв, що це більше не повториться.
Саме ці дві державні компанії, згідно з постановою, – виконавці, які мають реалізовувати проект, наймати підрядників, заключати договори з лісгоспами та контролювати хід робіт. До переліку порушених земель потрапило 4386 гектарів лісів.
Підрядником, згідно з постановою, може стати будь-яка компанія. Автори описали це ось так:
«Виконавці з метою виконання умов договорів мають право залучати до проведення робіт з рекультивації земель лісогосподарського призначення, порушених внаслідок незаконного видобування бурштину, суб’єктів господарювання, зокрема тих, засновниками яких є територіальні громади, та фізичних осіб» – пункт 8 Порядку реалізації пілотного проекту рекультивації земель лісогосподарського призначення, порушених внаслідок незаконного видобування бурштину.
Для чого тут використали юридично нікчемну приписку «зокрема тих, засновниками яких є територіальні громади» – можна тільки здогадуватись. Натомість механізм конкурентного відбору підрядників не додали. Отож, рішення щодо вибору лежать цілком і повністю на плечах керівництва двох держпідприємств – буквально обирай кого хочеш.
Що ж передбачала сама рекультивація, в розумінні постанови?
Видобуток бурштину.
Згідно з пунктом 7 постанови, виконавець має видобути 100% виявленого бурштину. І аж після цього рекультивувати. З одного боку це вмотивовано тим, що залишки бурштину продовжать приваблювати нелегальних добувачів, які знову знищать щойно рекультивований ґрунт та насадження. З іншого боку, логічніше було б назвати все це «Пілотним проектом довидобутку». Адже рекультивація, у проектах гірничодобувних робіт, це зазвичай просто заключний етап, необхідність здійснення якого закріплена законом. Тобто ціль завжди видобуток і ніколи – рекультивація.
Які цілі переслідують автори ідеї – рекультивацію чи власне довидобуток?
Окрім своєї суті, проект передбачив спрощення та здешевлення частини процедур необхідних для початку промислового легального видобутку.
Раніше треба було спершу отримати спецдозвіл на геологовивчення, дослідити та захистити об’єм запасів, і лише тоді претендувати на спецдозвіл на видобуток.
Згідно з постановою, маючи дозвіл на геологовивчення з дослідно-промисловим видобутком, можна видобувати увесь камінь, а не до 5%, як раніше було передбачено за таким дозволом. Та й плата за нього у десять разів менше ніж за спецдозвіл на видобуток.
Ще одне суттєве спрощення – відсутність необхідності відводити землю. Досі зробити це можна було виключно рішенням Кабміну і займав цей процес – роки.
У підсумку одні спрощення в порівнянні зі звичайним шляхом отримання дозволів. Які, між іншим, також не завжди видавали на поклади недоторкані нелегальними копачами бурштину.
І увесь цей проект опинився у руках керівників двох держкомпаній – нічим не обмежених у виборі підрядника. Утім жодних доказів того, що теоретичні корупційні ризики реалізуються – не було.
Фігурант розслідування НАБУ народний депутат Борислав Розенблат. Джерело фото: Володимир Гонтар/ УНІАН
19 червня Національне антикорупційне бюро України затримало з хабарем охоронця народного депутата Борислава Розенблата. Цим викриттям закінчилася кількамісячна спецоперація.
Деталі та відео бюро опублікувало наступного дня. За версією детективів, Розенблат разом з колегою Максимом Поляковим отримували гроші за внесення правок до законодавства та вчинення інших незаконних дій в інтересах приватної іноземній компанії, зацікавленої у видобутку бурштину.
Фрагмент відео, яке опублікувало Національне антикорупційне бюро
Гучне висвітлення цієї резонансної справи у медіа зосередилось виключно на двох народних депутатах та їхніх помічниках. Утім на оперативному відео звучали й інші імена – в контексті проекту рекультивації.
– Значит, конфиденциальная информация, для нас с вами. Значит, сейчас, сегодня будет подписана постанова по рекультивации земли. Значит я, как народный депутат, который отвечает за Житомирскую область, – каже Борислав Розенблат агентці НАБУ в одному з фрагментів відео датованому 14-тим грудня 2016 року. – Вы знакомы с Костей Лесничим? Помните, Вам, наверное, говорил, ну, наш общий знакомый, Максим. Он, такое есть предприятие, Полимерметалы, Укрбурштын.
– Вот это мне знакомое название, – каже агентка.
– Да. Есть второе предприятие – Бурштын Украины. Одно под Минэкологии, второе – под Минэкономики. И там янтарь, и там янтарь. Оба предприятия под контролем, – каже Розенблат.
За версією НАБУ, Розенблат розповів агентці, що він та група інших високопосадовців лобіюють ухвалення урядової постанови, яка б дозволила під виглядом рекультивації пошкоджених земель займатися видобутком бурштину. Тому нардеп пропонує агентці не чекати прийняття поданих раніше законопроектів, і пропонує натомість зайнятись видобутком через компанію «Укрбурштин».
– Земли пошкодженые Держлиса, есть определенные участки, я выделяю вам участки, мы делаем там геологоразведку, делаем все эти, получаем лицензию, с вами заключается договор на пять лет о том, что вы в течении пяти лет здесь работаете, весь добытый камень через Укрбурштын, Вы пропускаете его на себя, на кого угодно, – каже Розенблат у одному з фрагментів відео.
– Вы добываете, после готовите почву к рекультивации, потом уже вы уже это будете делать, не вы, это уже вопрос второй, но с вами будет заключен конкретно на это месторождение, – пояснює нардеп.
– И с каким из предприятий мы уже поймем, когда? – агентка.
– С этим, с Укрбурштыном.
– С Укрбурштыном, угу, я поняла.
– Потому что Бурштын Украины – это наше… это господина Полякова, ну ихней партии ответственность, ну и я отвечаю за свое. Мне это более понятно будет.
– Ближе.
– Более понятно. Ближе, они может обои ближе, но это… там нет у меня влияния, а здесь есть. Здесь директор наш, здесь все наше.
Мова йде про Костянтина Лісничого – директора ПАТ «ДАК «Українські поліметали» – материнської компанії ДП «Укрбурштин». Лісничий – земляк Розенблата, був помічником у депутата Романа Насірова та ще ряду посадовців. Керівником «Українських поліметалів» став у червні 2015 року. За кілька місяців потому йому та команді юристів у суді вдалося припинити справу про банкрутство «Укрбурштину» та вивести з-під контролю комітету кредиторів.
Попри те, що на «Укрбурштин» Лісничий призначив свого менеджера Олега Щекіна, він самостійно коментував діяльність компанії, представляв її інтереси у різного роду круглих столах та ефірах, що стосувалися видобутку бурштину.
Керівник ПАТ «ДАК «Українські поліметали» Костянтин Лісничий перестав відповідати на наші дзвінки, а тому поспілкуватися з ним для цього матеріалу нам не вдалося
Поспілкуватися з ним, ані про хід реалізації пілотного проекту, ані про озвучене Бориславом Розенблатом на відео нам не вдалося. Спершу Костянтин Лісничий погоджувався поспілкуватися, та згодом перестав відповідати на телефонні дзвінки.
З реєстру судових рішень, відомо, що НАБУ проводило обшуки у компанії «Укрбурштин» та отримувало ухвали на доступ до інформації про телефонні дзвінки та повідомлення телефонів, якими користувався на той момент Костянтин Лісничий і директор «Укрбурштину» Олег Щекін. Утім, за інформацією НАБУ, підозру у вчиненні злочинів йому не оголошували.
За останні три місяці на «Укрбурштині» змінилося два директори. У телефонній розмові Олег Щекін запевнив, що покинув посаду керівника у зв’язку з сімейними обставинами. На запитання про те, чи не пов’язано це з обшуками та діями НАБУ він відповів: «без коментарів».
Нині підприємство очолює Юрій Воронін, резюме про пошук роботи, яким досі розміщене в мережі. Пан Воронін каже, що реалізація пілотного проекту рекультивації знаходиться на початковому етапі, тобто фактично у цьому напрямку ще нічого не зроблене.
В деталі вдаватися пан Воронін не готовий, мотивуючи це тим, що нещодавно обійняв посаду і ще не встиг достатньо розібратися у цьому. Пан Воронін погодився зконтактувати нас з Костянтином Лісничим, утім згодом повідомив, що той нині має складні сімейні обставини і у зв’язку з цим він і сам не може з ним побачитися.
Аби розпитати про зв’язок з Лісничим та деталі розмов оприлюднених НАБУ, ми зв’язалися з Бориславом Розенблатом. Нардеп одразу ж попросив не використовувати інформацію з відео, оскільки за його словами її не можна вважати достовірною.
– Я хотів би вас попросити взагалі не використовувати ці записи, агентів НАБУ, оскільки вони взагалі не є достовірними. Вони всі без експертизи. Тому те, що там розповідається – це все змонтовано і зрежисовано, тому воно не може відповідати дійсності, – наголошує Розенблат.
Що ж стосується Лісничого нардеп пояснив:
– Костянтин – це мій знайомий ще дуже давно, тому що він теж уродженець Житомирської області і я його знаю ще по тим ще далеким часам.
– А чи правда те, що компанія «Укрбурштин» знаходиться під контролем депутатів з БПП, а компанія «Бурштин України» – Народного фронту? – журналіст.
– Ні, це брехня. Вони знаходься, компанія «Укрбурштин» – під Міністерством економіки, а компанія «Бурштин України» – під Міністерством екології.
Борислав Розенблат розповів, що на його думку проект рекультивації ідея дуже слушна і це дасть дійсно якимось чином легалізувати незаконний видобуток бурштину.
– Якщо не вдалося це зробити за допомогою закону мого авторства, це треба зробить хоча б постановою Кабінету міністрів, щоб взяти землі ті же порушені, треба з ними шось робить, щоб вони не залишися в такому стані, в якому сьогодні є. Тому цей проект він дійсно був і треба було його. Те, що він вже не працює уже більше року, то це вина мабуть тих всіх людей, які сьогодні роблять все для того, щоб відбувався незаконний обіг бурштину, щоб грошей, які повинні належать державі йшли безконтрольно закордон і в кишені угрупувань, – каже Розенблат.
Заперечив можливість впливу ним чи іншими депутатами на прийняття постанови про рекультивацію, та ще раз наголосив на тому, що не варто брати до уваги записи НАБУ, оскільки вони не проходили експертиз.
Як вдалося нам з’ясувати, більше року проект не працює лише в компанії «Укрбурштин». В «Бурштина України» в проекті рекультивації певні зрушення є.
Як розповів директор компанії Дмитро Тяглій, – вони отримали висновок екологічної експертизи на одну з ділянкок і вже готують технологічний проект рекультивації.
– На кусок землі в Володимирецькому районі. Є субпідрядник – це представництво американської компанії в Україні. Ми підписали з ними договір субпідряду. Там загальна площа вийшла, здається, близько 18 гектарів пошкоджених. Екологічну експертизу зробили, зараз займаються розробкою проекту рекультивації. Після проекту рекультивації подаємося на спецдозвіл. Ну рекультивацію вже можна починати, а видобування – після отримання спецдозволу. Тобто перший крок уже є – світло в кінці тунелю з’явилося. Зараз на виході ще три ділянки, – розповідає директор ДП «Бурштин України» Дмитро Тяглій. – Зараз подамо, напевне, в п’ятницю на Мінекології на отримання екологічної експертизи.
За словами Дмитра Тяглія, принаймні, один договір на підрядні роботи вже заключений і видобувати та рекультивувати буде одна компанія. Цікавим моментом є те, що оцінку запасів проводити не планують. Хоча в звичайних умовах, тобто поза проектом рекультивації, – це обов’язковий етап, без якого спецдозвіл на видобування не отримати. Відтак, скільки бурштину зможуть видобути на конкретній ділянці – замовник робіт може і не дізнатися. Проте керівників «Бурштина України» це, схоже, не лякає.
– Це ж якби не родовище, це ж пошкоджені ділянки. Як на пошкоджених ділянках? Кажуть, що є якась технологія. Тобто звучали думки, що є якась технологія, що їх можна оцінити, але насправді це зайві витрати і субпідрядники на це не йдуть. Тобто це доволі дорогий процес і потребує доволі багато затрат праці і чи потрібен він. Прийнято рішення, що оскільки йде довидобуток, це ж не те, що цільне родовище, – каже Дмитро Тяглій.
– А як називається компанія, з якою ви уклали договір називається? – журналіст.
– Ну це дві компанії з Рівненської області і одна – представництво американської компанії в Україні. Якщо можна я б не хотів би поки що озвучувати.
– Я б хотів з ними поспілкуватися, принаймні перевірити, хто там засновники.
– Не питання, давайте, ми вже проект рекультивації зробимо і коли вже безспосередньо перед початком, коли ми будемо розуміти, що роботи вже почнуться, я вам викладу всю інформацію. Погодимо з ними і тоді вже скажемо, – каже Дмитро Тяглій.
Директор ДП «Бурштин України» Дмитро Тяглій не розкриває назви компаній підрядників у пілотному проекті рекультивації
Дмитро Тяглій так і не розповів, що ж за компанії будуть підрядниками. Не розкрили цю інформацію і у Мінекології, пославшись на офіційний сайт, де на момент написання цього тексту жодних документів з висновками експертизи, де згадувались би ДП «Бурштин України», ми не знайшли. На запитання про те, чи не підтвердяться підозри у тому, що це просто чергова схема, Дмитро Тяглій запевнив, що компанії вони перевіряють.
З часу прийняття постанови про рекультивацію пройшов рік. Жодну ділянку за цей час так і не рекультивували. Утім на пілотному проекті уже встигли заробити та водночас втрапити у гучний корупційний скандал.
Лише одна з двох компаній виконавців спромоглася підготувати документи, отримати необхідний висновок екологічної експертизи та заключити договір з підрядником. Та навіть тут, де чиновники так сподівалися задіяти Prozorro – прозорістю і не пахне.
Натомість є ряд спрощень і пришвидшень існуючих процедур підготовки до видобутку бурштину, які реально дозволяють обійти перепони на шляху до надр. І поки що не відомо, ані кому на руку будуть ці спрощення, ані чи виправдають ці методи отриманий в майбутньому результат.
_________________________________________________________________________
«Публікація створена за фінансової підтримки Уряду Канади через Департамент закордонних справ, торгівлі та розвитку (DFATD) за посередництва Інтерньюз-Нетворк».
Уряд Канади не відповідає за зміст публікації і може не поділяти точки зору висловлені в публікації.
«Article undertaken with the financial support of the Government of Canada provided through the Department of Foreign Affairs, Trade and Development (DFATD)»
http://4vlada.com/investigations/52263
02.01.2018, 20:18
 Дмитро Бондар, ІА «Рівненське агентство журналістських розслідувань» 


За незаконні рубки ялинок 13 черкащан притягнуто до відповідальності


При проведенні перевірок місць торгівлі та місць заготівлі ялинок виявлені факти незаконних рубок у лісі та полезахисних лісонасадженнях, порушення порядку придбання та збуту ялинок. Про це "Нова Доба" дізналася в Держекоінспекціїу Черкаській області.

Держекоінспекцією у Черкаській області проводяться заходи реагування на порушення вимог природоохоронного законодавства під час заготівлі та реалізації новорічних ялинок в передноворічний період 2017-2018 років.

До адміністративної відповідальності за статтями 65, 65-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення притягнуто 13 осіб, сума штрафів становить 1513 гривень. На розгляд суду направлені чотири протоколи, складені за частиною 1 статті 88-1 КУпАП.

За шкоду, заподіяну лісовим насадженням, розраховані збитки в сумі 2554 гривні.

Операція «Новорічна ялинка-2018» продовжується.

Дата: Сьогодні, 19:05.

Зрубані і покинуті. Новорічні ярмарки перетворилися на ялинкові цвинтарі


ТСН. 19:30 Сьогодні, 20:40

У столичній адміністрації кажуть, аби їх прибрати, знадобиться 3-4 дні. До завтра розберуть залишки на офіційних майданчиках, бо за цю послугу підприємці, які отримували дозволи на торгівлю, уже сплатили - загалом більше трьохсот тисяч гривень. І саме ці гроші витратять на ліквідацію наслідків стихійних ялинкових ринків, які виникли в останні дні минулого року. 


«Волинські ліси повинні належати громаді», – Ігор Палиця



Розпоряджатися лісами Волині повинна громада області, а не Євросоюз, який вимагає скасувати мораторій на експорт лісу-кругляку в обмін на кредити ЄС. Відтак, Волинська обласна рада підтримує лісівників та наполягає на тому, аби держава лімітувала об’єми вирубок лісу.

Про це стало відомо під час зустрічі профспілкових лідерів обласного управління лісового та мисливського господарства з головою Волиньради Ігорем Палицею та депутатами Анатолієм Вітівим та Вячеславом Рубльовим, повідомляють на сайті Волинської облради.

Лісівники просять представницьку владу області підтримати їхні позиції стосовно Стратегії реформування лісового господарства на період до 2022 року, яка, на їхню думку, була прийнята з порушенням процедури, а саме — без попереднього громадського обговорення та згоди з профспілками.

Насамперед, лісівників насторожує один із напрямків Стратегії — передача функцій здійснення господарської діяльності у сфері лісового та мисливського господарства новоствореному суб’єкту господарювання державної власності, повноваження щодо управління корпоративними правами якого здійснюватиме Кабінет Міністрів України. Люди запевняють, що за цим рядком приховуються непублічні плани влади виставити лісове господарство України на приватизацію.

"Після цих змін наші лісгоспи втратять статуси юридичних осіб і не матимуть можливості самостійно господарювати. Всі кошти будуть сконцентровані в Києві. Ми підозрюємо, що після цього лісгоспи будуть закриті і люди втратять роботу. Якщо говорити тільки про Волинь, то це — понад 4 тисячі працівників", — пояснив голова профспілки працівників обласного управління лісового та мисливського господарства Володимир Неводнічек.


Лісівники вимагають відмінити розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 року «Щодо схвалення Стратегії реформування лісового господарства на період до 2022 року». Натомість, вони вважають, що варто доопрацювати проект «Стратегії розвитку та інституційного реформування лісового господарства України на період до 2022 року», розроблений фахівцями лісової галузі з участю міжнародних експертів. Цей документ, на їхню думку має пройти через широке обговорення всіх зацікавлених сторін в суспільстві.

Також лісівники вимагають відновити фінансування бюджетної програми «Ведення лісового і мисливського господарства, охорони і захисту лісів» на 2018 рік в сумі не менше 730 млн₴ "Це лише 30% від потреби, — каже пан Неводнічек і продовжує, — у цьому році до бюджетів всіх рівнів з нашої галузі надійшло 4 млрд грн , а на ведення лісового господарства в усій Україні було спрямовано тільки 280 млн₴ Про яке лісовідновлення чи боротьбу зі шкідниками можна вести мову?".

Ще одна вимога — унеможливити приватизацію державних лісогосподарських підприємств або передачу їх у концесію. Волинські лісівники кажуть, що їхні вимоги підтримують і переробники лісової сировини. Вони впевнені, що своє слово скажуть і місцеві громади.

"Ми ставимо питання більш жорстко, ніж ви, — вислухавши лісівників, каже Ігор Палиця. — Ми вважаємо, що розпоряджатися лісом повинна громада області. Вона повинна самостійно вирішувати, і як його зберегти, і як за ним слідкувати, а не вирізати на вимогу Євросоюзу: "Ви зніміть мораторій — ми вам дамо кошти". Тому обласна рада підтримує вимоги лісівників. Але ще раз налогошую: ліс повинен належати громаді області. Держава нехай визначає екологічні аспекти, тобто лімітує об’єми вирубок лісу . Нехай вона візьме на себе право на встановлення первинних ставок на аукціонах при реалізації деревини, але ефективно господарювати в лісі держава не може. Це доведено реальністю. Наше завдання добитися максимальної децентралізації в усіх цих питаннях".


Голова обласної ради запевнив, що вимоги лісівників підтримає президія обласної ради та спрямує до Кабінету Міністрів України відповідне звернення.

Джерело статті: “https://www.volynnews.com/news/society/volynski-lisy-povynni-nalezhaty-hromadi-ihor-palytsia/” Об этом сообщает v7v7v7.in.ua со ссылкой на СМИ.

Держлісгоспи Буковини: електронні торги суттєво підняли ціну на тверді породи деревини



ПРОЦЕС ЙДЕ

З виставлених держлісгоспами Чернівецького ОУЛМГ на аукціон 11 933 кубометрів продукції лісозаготівель першого кварталу цього року продано 11 913 кубометрів, що складає 99,8 % реалізації товару. За інформацією Буковинської універсальної біржі, яка провела торги, участь у них взяли понад 600 підприємців з усієї України. Окрім місцевих деревопереробників, лісоматеріали буковинських держлісгоспів купували підприємці з Волині, Львова, Прикарпаття, Хмельницька, Києва, Тернополя.

«Зауважень і скарг від учасників торгів немає. Онлайн-аукціони через удосконалений спеціалістами нашої біржі електронний майданчик забезпечили вільну конкуренцію деревопереробникам, яка сформувала справедливу ринкову ціну на буковинський ліс», – констатував голова біржового комітету Володимир Любимов.

Як повідомили БукІнфо у прес-службі Чернівецького ОУЛМГ, чергові торги відзначилися зростанням попиту на лісосировину, а відтак – зростанням ціни на неї, особливо на тверді породи дуба і бука.

Загалом держлісгоспи Буковини запропонували до продажу у першому кварталі 3 тис 596 м куб твердих порід за ціною 11 млн 839 тис грн. Продано увесь обсяг без залишку (окремими лотами) за 18 млн 282 тис грн.

Цінова пропозиція по лісоматеріалах хвойних становила 3 млн 493 тис грн. Продано увесь запропонований обсяг за 3 млн 629 тис грн.

«Попит на лісоматеріали завжди був високим. Нинішнє його збільшення зумовлене зменшенням обсягів лісозаготівлі підприємствами, що входять в сферу управління ЧОУЛМГ. До того ж, як і зазначало керівництво Державного агентства лісових ресурсів, сучасний електронний формат забезпечив біржовим торгам прозорість та відкритість, усунувши можливість спекулятивних домовленостей між покупцями сировини, що також вплинуло на ціну лісоматеріалів», – пояснює завідувач сектору технічної політики та використання лісових ресурсів ЧОУЛМГ Олександр Москалюк.

«Річний обсяг заготівлі складає 620 тис кубометрів, що на третину менше попередніх років. Він стабілізується на цьому рівні і зростати не буде», – зазначає начальник відділу лісових ресурсів ЧОУЛМГ Володимир Пилип’юк.

БукІнфо 

Стратегія реформування лісового господарства України на період до 2022 року потребує глибокого громадського обговорення

На засіданні Кабінету Міністрів України 15 листопада 2017 року було схвалено Стратегію реформування лісового господарства України на період до 2022 року.

Зазначений проект був прийнятий без громадського обговорення, хоча, враховуючи, що ліси України є об’єктами права українського народу, їх подальший розвиток, а також реформування системи управління лісовим господарством, повинні бути виваженими та мають отримати підтримку суспільства.

Проект схваленої Урядом Стратегії принципово відрізняється від попереднього варіанту, який обговорено та узгоджено з громадськими організаціями, деревообробними асоціаціями, не містить заходів з удосконалення ведення лісового господарства та, в супереч загальній концепції децентралізації, спрямований на монополізацію управлінських господарських функцій.

З метою попередження негативних наслідків для лісового господарства Кіровоградщини й України в цілому у вигляді можливої приватизації державних лісів, приватизації майна лісгоспів, і, як наслідок, їх ліквідацію та масового звільнення працівників лісового господарства, скорочення робочих місць, зубожіння сільського населення, монополізації лісових ресурсів, депутатський корпус підтримав депутатський запит Наталії Ревенко, який викладено у Зверненні до вищих органів держави.

Звернення Кіровоградської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недосконалості Стратегії реформування лісового господарства України на період до 2022 року, схваленої на засіданні Кабінету Міністрів України 15 листопада 2017 року та необхідності її широкого громадського обговорення

На засіданні Кабінету Міністрів України 15 листопада 2017 року було схвалено Стратегію реформування лісового господарства України на період до 2022 року.

Зазначений проект був прийнятий без громадського обговорення, хоча, враховуючи, що ліси України є об’єктами права українського народу, їх подальший розвиток, а також реформування системи управління лісовим господарством, повинні бути виваженими та підтримані суспільством.

Виходячи з інформації, викладеної у ЗМІ, Стратегія передбачає кардинальну зміну системи управління лісовим господарством та створення окремого суб’єкта господарської діяльності з корпоративними правами, управління якими планується передати Кабінету Міністрів України

Ця позиція була вкрай негативно сприйнята в експертному середовищі.

Виходячи з досвіду інших пострадянських країн, кардинальні необґрунтовані зміни структури управління призводять, у більшості випадків, до катастрофічних наслідків для екології та економіки держави.

Проект схваленої Урядом проекту Стратегії принципово відрізняється від попереднього варіанту, який обговорено та узгоджено з громадськими організаціями, деревообробними асоціаціями, не містить заходів з удосконалення ведення лісового господарства та, в супереч загальній концепції децентралізації, направлена на монополізацію управлінських господарських функцій.

Обговорення напрямків реформування системи управління лісовим господарством не припиняється протягом останніх кількох років.

Організація єдиної господарської структури буде мати незворотні наслідки в цілому для України у вигляді можливої приватизації державних лісів, монополізації лісових ресурсів, банкротства деревообробного сектору, погіршення санітарного стану лісів, їх відновлення та залісення деградованих земель. Приватизація лісів потягне за собою приватизацію майна лісгоспів, і, як наслідок, їх ліквідацію та масового звільнення працівників лісового господарства, зубожіння сільського населення, яке, у складі загальної кількості працівників лісового господарства, становить близько 95 відсотків.

Зміна лише моделі управління не вирішить безлічі проблем лісового господарства, а лише поглибить їх. При цьому слід зазначити, що проект схваленої Стратегії не містить напрямків удосконалення ведення лісового господарства, а зосереджений лише на його реформуванні з непрогнозованими та економічно не обґрунтованими наслідками.

Так, досвід інших країн свідчить, що об’єднання в одному господарюючому суб’єкті дотаційних та прибуткових господарств є недоцільним, оскільки створюється передумови для внутрішніх конфліктів на ґрунті неоднозначного ставлення до перерозподілу коштів, що заважає сталому розвитку таких об’єднань. Таким чином, ефективнішим буде створення окремих об’єктів із забезпеченням бюджетним фінансуванням традиційно дотаційних суб’єктів. При цьому слід зауважити, що на сьогодні державні лісогосподарські підприємства є чи не основними платниками податків та роботодавцями в сільській місцевості. Переважна більшість державних лісогосподарських підприємств працюють стабільно і є прибутковими. Оптимізація управління призведе до скорочення штату підприємств, що сприятиме росту соціальної напруги, а ліквідація державних лісогосподарських підприємств неминуче призведе до втрати кваліфікованих фахівців. Виникає питання: навіщо ламати те, що стабільно працює, приносить прибутки, і не тільки до місцевої, а й державної казни?

Будь-яке масштабне перетворення будь-якої галузі господарства повинно мати чітко визначені цілі, методи та індикатори досягнення, жорстке економічне обґрунтування, а всі ризики від їх реалізації повинні бути прораховані і мінімізовані.

За відсутності інших ідей Мінекономрозвитку ініціювало передачу державних лісогосподарських підприємств у концесію, навіть тих, які не мають потужного запасу лісових ресурсів, створювались як лісомеліоративні господарства і були традиційно дотаційними.

Разом з тим, вирощування лісу це не вирощування однорічних сільгоспкультур. Протягом десятиліть в ліс треба вкладати значні кошти та зусилля багатьох лісівників для того, щоб через 70 – 100 років отримати від цього прибуток. Тому і постає питання, кому потрібна модель господарювання, запропонована Мінекономрозвитку, і який зиск від цього отримає держава.

Ліси України є об’єктом права власності всього українського народу, а тому подальші розвиток і реформування системи управління лісовим господарством повинні бути виваженими.

Враховуючи викладене, Кіровоградська обласна рада пропонує винести ухвалену Урядом Стратегію на широке громадське обговорення, вжити заходи для відновлення бюджетного фінансування державних лісогосподарських підприємств та приймати рішення з питань реформування лісової галузі з урахуванням всіх ризиків від їх реалізації.

Ухвалено рішенням Кіровоградської обласної ради від 22 грудня 2017 року № 431

"Зелена варта" з учасників АТО захищатиме Карпати від вирубки. ФОТО




Івано-франківська Міська асоціація учасників АТО починає проект з патрулювання лісів на території Прикарпаття.


Фото з експедиції "Зеленої варти" горганським масивом. На патрулі — Обласна спілка учасників АТО.

       

Зображення 1 / 8 Використовуйте клавіші для перегляду

Проект діє з вересня – кілька разів на місяць "вартові" обходять лісові ділянки в різних районах області. Про результати звітують у соцмережі. Об этом сообщает nbn.in.ua со ссылкой на СМИ.

"В підтримку створення та запровадження спільного проекту "Зелена варта" нами під патронатом #Міської асоціації учасників АТО розпочато патрулювання наших унікальних Карпат. Зокрема, основними завдяннями цих патрулювань буде збереження Карпат шляхом припинення незаконних вирубок та браконєрства, які почали процвітати, зважаючи на мінімальні покарання", – повідомив у Фейсбуці Тарас Кузь, представник Обласної спілки учасників АТО.

Досі вилазки "Зеленої варти" були спостережними, розповів один з ініціаторів проекту, голова Міської асоціації учасників АТО Василь Андріїв.

За його словами, проект на рівні усних домовленостей погоджено з головою обласної ради Олександром Сичем, а реалізовується він за підтримки обласного УТМРу (Українське товариство мисливців і рибалок).


"Спілкувалися з Сичем, вирішили створити громадську спілку "Зелена варта", куди увійдуть організації атовців та зацікавлені сторони. Зараз організація – на стадії реєстрації, буде задіяний голова облради", – повідомив Василь Андріїв.

Після реєстрації громадської спілки "Зелена варта" усні домовленості підкріплять письмово. Укладуть угоду про спільну діяльність "Варти" із Івано-Франківським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та управлінням екології і природних ресурсів ОДА та Держекоінспекцією в області.

Управління екології ОДА погодилося провести для учасників "Зеленої варти" навчальні курси з приводу прав і відповідальності громадського патруля, пояснив Василь Андріїв. В результаті 20 "бійців", які двома групами будуть виходити на "варту", отримають посвідчення спілки і посвідчення про спеціальне навчання. "Тоді ми будемо мати право на законних підставах у підозрілих випадках зупинити транспорт і перевірити документи на ліс", – каже Андріїв.


"Ми не хочемо дублювати правоохоронні органи. Але в деяких випадках, маючи інформацію від місцевих людей, можемо спрацювати на попередження браконьєрства. Тоді будемо затримувати порушників і викликати поліцію", – описує він діяльність "Зеленої Варти".

Мається на увазі браконьєрство в широкому сенсі слова. "Зелена варта" має намір зупиняти не лише незаконні вирубки чи вибір шутру з гірських річок, а й мисливців, які порушують правила полювання.


"Наша мета також зупинити сучасне браконьєрство. Кажемо так, бо маємо інформацію, що деякі мисливці виходять вночі на відстріл крупної дичини із приладами нічого бачення. Мотивацією для хлопців є передати такі прилади на передову в бойові підрозділи, це по-перше. А по-друге, якщо ловлять браконьєра з вепром, то штрафують на 50 тис.₴ Половина штрафу йде в бюджет місцевої ради, а половина – на винагороду рейдовій групі", – зазначає Андріїв.

З грудня "Зелена варта" запрацює повноцінно – щотижня разом із представниками УТМРу виходитиме на патрулювання. Наразі в патруль набрали 10 "вартових" з-поміж атовців.

Відбір кандидатів здійснює керівництво Міської асоціації учасників АТО.



Джерело статті: “https://kurs.if.ua/news/zelena_varta_uchasnyky_ato_vyhodyat_na_brakonieriv_u_karpaty_60468.html

http://tp0432.in.ua/rezonans/item/16263-1514894205

Про затвердження Розміру фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є Державне агентство лісових ресурсів України або його територіальний орган, та Порядку відшкодування цих витрат

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

НАКАЗ

04.12.2017                    м. Київ                         N 644


Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
18 грудня 2017 р. за N 1527/31395

Про затвердження Розміру фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є Державне агентство лісових ресурсів України або його територіальний орган, та Порядку відшкодування цих витрат

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації", постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року N 740 "Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Розмір фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є Державне агентство лісових ресурсів України або його територіальний орган;

2) Порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є Державне агентство лісових ресурсів України або його територіальний орган.

2. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Перший заступник Міністра                                                 М. Мартинюк

ПОГОДЖЕНО:

Заступник Голови Державного
агентства лісових ресурсів

В. Н. Бондар




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України
04 грудня 2017 року N 644

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
18 грудня 2017 р. за N 1527/31395


РОЗМІР ФАКТИЧНИХ ВИТРАТ
на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є Державне агентство лісових ресурсів України або його територіальний орган

N
з/п
Послуга, що надається
Розмір витрат, грн
1
Копіювання або друк документів формату А4 та меншого розміру (в тому числі двосторонній друк)
0,1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки
2
Копіювання або друк документів формату А3 та більшого розміру (в тому числі двосторонній друк)
0,2 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки
3
Копіювання або друк документів формату А4 та меншого розміру, якщо в документах поряд з відкритою інформацією міститься інформація з обмеженим доступом, що потребує її відокремлення, приховування тощо (в тому числі двосторонній друк)
0,3 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки
4
Копіювання або друк документів формату А3 та більшого розміру, якщо в документах поряд з відкритою інформацією міститься інформація з обмеженим доступом, що потребує її відокремлення, приховування тощо (в тому числі двосторонній друк)
0,4 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за виготовлення однієї сторінки


Примітка. Розмір витрат на виготовлення однієї сторінки встановлюється, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати на дату копіювання або друку документів.


Директор Департаменту землеробства
та технічної політики в АПК 

В. Топчій



На продаже новогодних елок лесхозы Херсонщины хорошо заработали



В шести гослесхозах Херсонщины подсчитали доходы от продажи новогодних елочек, полученных в ходе санитарных рубок и рубок ухода. Реализация их в декабре шла даже лучше, чем в минувшие годы: удалось реализовать 4155 молодых сосенок – почти на тысячу больше, чем планировали. Предприниматели расхватывали их по средней отпускной цене в 91 гривну за деревце. Но как только это самое деревце добиралось до Херсона или какого-нибудь города по соседству, его цена «волшебным образом» подскакивала до 150-200 гривень и более. Так что коммерсанты на их перепродаже также заработали солидно.

А вот браконьерские заработки на «дармовых» сосенках для многих участников нелегальных вырубок закончились не менее солидными убытками. Заместитель начальник областного управления лесного и охотничьего хозяйства Владимир Михайленко рассказал, что накануне новогодних праздников леса объезжали 33 рейдовые бригады, участники которых провели, общей сложностью, 161 рейд. В ходе этих «облав» с поличным задержали 22 браконьеров, «совместными усилиями» уничтоживших 42 живых деревца. За ущерб, нанесенный окружающей среде, им предстоит уплатить в бюджет 14 тысяч гривень, и еще 1989 гривень штрафов.

Новый день