ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

06 вересня 2019

Чий ліс і як ним управляти

Пострадянські та європейські реалії

Олександр КОЗКА

Питання власності на лісові ресурси та загалом і моделі управління ними напряму пов'язані з розвитком або занепадом лісової галузі. Її реформа назріла і в Україні, однак, нам слід ретельно вивчати досвід сусідів, щоб за короткий час не втратити все те позитивне, що напрацьовано українськими лісівниками впродовж десятиліть.





Україна: починати з обережністю


Згідно з дослідженням World Bank, сьогодні в світі діє три основні моделі управління державними лісами: комплексна, роздільна та з передачею повноважень. В Україні традиційно склалася комплексна модель, при якій адміністративні і контрольні функції щодо всіх лісів, а також повноваження власника щодо державних здійснює один орган — Держлісагентство. Зазначена модель притаманна країнам зі значною часткою держвласності та відносно невеликою лісистістю. І хоча переважна більшість лісів (73%) перебуває у держвласності, однак деяка їх частка закріплена за чималою кількістю постійних лісокористувачів (міністерств і відомств).

При цьому частка лісів приватної власності в Україні на сьогодні становить менше 0,2% загальної площі лісових земель. В останні роки на різних рівнях — урядовому, фаховому, експертному та суспільному точаться дискусії навколо переходу на інші моделі лісоуправління, які зменшили б держчастку та вплив держави в цілому на процеси, які відбуваються у лісовій галузі. Зокрема є намагання розпочати роздержавлення лісів, створити єдину компанію з управління лісами та впровадити орендно-концесійну модель лісокористування. Між тим, на думку більшості експертів і фахівців галузі концесія може стати певною ширмою для приватизації найбільш ласих шматків українських лісів. Ліквідація лісгоспів може призвести до непередбачуваних наслідків, зокрема, пожеж, нашестя шкідників тощо, оскільки нові власники просто не матимуть необхідної бази знань та людського ресурсу, щоб їм протистояти. Такі перспективи випливають із самої суті концесії, оскільки метою концесіонера є ви-рубка і продаж деревини в період її дії, а не вкладання коштів у віднов-лення лісу, який буде рости 80—100 років.

Не всі зміни на краще?


Після розпаду СРСР у лісовому господарстві пострадянських країн та країн Східної Європи, які перебували під його впливом, почали¬ся процеси побудови як власних концепцій лісокористування, так і впровадження вже існуючих. Так, у прибалтійських країнах значна частка лісів була повернута у приватну власність колишнім власникам або їх нащадкам. Інші найбільш лісисті країни — Україна, Росія та Білорусь залишили значну частину лісів в управлінні держави.

Прибалтика. Практично в усіх прибалтійських країнах децентралізація управління лісовим фондом та передача його частки у приватну власність призвели до значного збільшення рубок. Так, за перші десять років обсяги лісозаготівлі в Латвії зросли з 4 до 14 млн куб. метрів деревини. Крім того, в цей період зафіксовано різке збільшення кількості лісових пожеж, що суттєво вплинуло на лісовідтворення. Сьогодні майже 90% продукції лісових галузей економіки прибалтійських країн експортується, причому половина її представлена пиломатеріалами.

Білорусь. У Республіці Білорусь збереглось чи не єдине в Європі Міністерство лісового господарства, яке, крім нормотворчих та наглядових функцій, здійснює також і координацію лісової галузі через свої територіальні структури. Система управління лісовим господарством і її структура орієнтована на державну частку власності і адаптована до адміністративно-територіального поділу країни. Крім того, як і в Україні, в Білорусі також має місце деяке розпорошення лісового фонду між різними відомствами і місцевими громадами, хоча й у незначних масштабах.

Незважаючи на те, що у Лісовому кодексі республіки є стаття, яка допускає концесію лісу, але фактично вона не застосовується попри намагання окремих компаній з При-балтики зайти на білоруський ринок деревини.

Грузія. Ведення лісового господарства, лісовідновлення, забезпечення охорони та захисту лісів та контроль за діяльністю користувачів держлісфонду (близько 3 млн га) здійснює Національне лісове агентство. Завдяки проведеним реформам практично заново створено лісову інфраструктуру, закуплено сучасне обладнання і техніку, в кілька разів підвищено грошове забезпечення лісівників, створено спеціальні підрозділи «лісової» поліції.

До 2012 року лісокористування приватними структурами відбувалося шляхом отримання ліцензії через відкриті аукціони. Однак на сьогодні через відсутність належної інвентаризації лісових ресурсів, їх видачу призупинено. Незважаючи на проведені реформи, не всі проблеми лісової галузі вдалося подолати. Відповідно до Концепції розвитку лісів, на стан галузі суттєво впливає невідповідність лісового законодавства принципам сталого управління лісами, слабке муніципальне управління, відсутність лісовпорядкування, інформації про фактичний стан лісів у цілому та недостатність фінансування.

ЄС є державні, приватні, муніципальні (комунальні) лісоволодіння, однак там намагаються не передавати ліси приватникам, оскільки вважається, що при цьому буде значно втрачено контроль держави за збереженням лісових ресурсів та їх відновленням.

Слід зазначити, що частка при-ватних лісів, яка історично склалася у більшості країн Західної Європи, суттєво не змінюється десятиліттями, тим більше за рахунок державних часток. Попри безумовної комерційної вигоди для приватних власників, для місцевих громад ця форма власності незавжди дає змогу користуватися соціальною функцією лісу. В окремих країнах це призводить до розповсюдження хвороб та шкідників, та масових пожеж. Яскравим прикладом є Португалія, 92% лісів якої перебуває у приватних руках.

На сьогодні у більшості країн ЄС діє роздільна модель управління лісами, характерною ознакою якої є те, що законодавчі та контрольні функції виконуються державними органами, ніяк не пов’язаними з господарською діяльністю. Між тим, жодна країна Європи з розвиненою економікою сьогодні не використовує концесійну модель управління. Як негативний приклад можна на¬вести досвід Болгарії, яка на першій стадії реформування лісової галузі використовувала концесійну модель управління, однак, через її неефективність та погіршення стану галузі, змушена була через певний час по-вернути лісогосподарські підприємства у держвласність.

Без сумніву, що реформування лісової галузі і її осучаснення вкрай потрібна справа, але, враховуючи непросту соціально-економічну ситуацію в Україні, слід спочатку підготувати відповідну законодавчу базу, провести національну інвентаризацію лісів та вивчити як позитивні, так і негативні приклади лісових реформ і діючих моделей у пострадянських та європейських країнах.



Вебінар “Деревина в Україні: сьогодні, завтра та за 5 років”



3 вересня відбувся вебінар “Деревина в Україні: сьогодні, завтра та за 5 років”. Ви можете переглянути запис за посиланням: http://bit.ly/WebinarwWoodUAFM



До вашої уваги післямова до події:

Тема лісу, лісосировини, її заготівлі та використання через те, що в останні роки надміру заполітизована, стає предметом періодичних дискусій не тільки серед тих, хто має до неї безпосередню причетність. Втім, вебінар на тему «Деревина в Україні: сьогодні, завтра та за 5 років», про який піде мова, організовувався й призначався якраз тими й для тих, хто, так би мовити, тією чи іншою мірою в темі. Його ініціатором й організатором за сприяння Української Асоціації Меблевиків стала компанія «МебельОК» і конкретно її співвласниця Оксана Донська, котра залучила до висвітлення теми вебінару авторитетних спікерів, які спробували дати відповіді на питання, важливі для меблевиків та деревообробників:

– чи достатньо лісу та деревини в Україні;
– чому періодично виникає її дефіцит?

Першим на зв’язок із Львова вийшов редактор газети «Деревообробник» та голова Громадської ради при Держагенстві лісових ресурсів Василь Масюк, який розпочав свій виступ із невеликого «лікбезу», адже часто ті, хто порушує тему лісу й деревини, не будучи фахівцями в цій сфері, вносять в неї плутанину або вдаються до свідомих маніпуляцій через елементарне незнання термінології. Найчастіше плутаються як поняття «ліс» та «деревина», так і «вирубка лісу» та «заготівля деревини». А далі взявся за руйнування поширених в Україні міфів про ліс та його використання. Зокрема того, що в Україні знищуються ліси надмірними вирубками та нелегальним продажем деревини за кордон, тому треба обмежити ці процеси. Насправді знеліснення (вирубки лісів) в Україні взагалі не відбувається. Василь Масюк закликав лісівників, меблярів, інших деревообробників виступити єдиним фронтом для зміни в суспільстві міфологізованої думки про ліс та деревину. Поки міфи та хибні уявлення не будуть розвіяні, меблевики й деревообробники й далі потерпатимуть від нестачі вітчизняних деревинних ресурсів.

Наступний його меседж меблярам та деревопереробникам, яких хвилює, чи може вітчизняний ліс забезпечувати їх деревиною в потрібній їм кількості, такий: Україна може збільшити обсяги заготівлі деревини принаймні вдвічі – до 40 мільйонів кубометрів без шкоди для довкілля. Треба лише позбутися двох головних перешкод для цього: відміни популістського закону, який обмежує заготівлю вітчизняної деревини обсягом у 25 мільйони кубічних метрів, та хибного уявлення про суть та принципи лісового господарювання. Саме заборона експорту необробленої деревини, а за тим і дров спричинили зменшення обсягів її заготівлі, а відтак і її дефіцитність на внутрішньому ринку та збільшення собівартості її заготівлі.

Наступний спікер вебінару Павло Кравець, директор FSC (міжнародної організації із забезпечення сталого, відповідального лісогосподарювання) в Україні в черговий раз пояснив мету діяльності FSC та вигоди лісівникам і деревообробникам (передусім експортерам) від наявності у них сертифікату FSC. Треба визнати, що сертифікація FSC, котра є передусім свідченням причетності до цивілізованого, на рівні сучасних світових вимог лісогосподарювання й лісокористування, ще не набула в Україні тих масштабів, які характерні для європейських країн. Передусім (що закономірно) її набувають лісогосподарства (вже 40 відсотків українських лісів мають FSC-сертифікати), меблярів і деревообробників, які знайшли необхідним мати на своїй продукції знак FSC, значно менше.

Леонід Співаков, беручи участь у вебінарі, представляв споживачів лісосировини, будучи співзасновник меблевиробної компанії «Родинне дерево». Він підтвердив, що його компанія реально має проблеми із забезпеченням натуральною деревиною. Особливо цінних порід. Інколи потрібно згаяти багато часу, щоб знайти в Києві ту породу деревини і тієї якості, яка потрібна для виконання конкретного меблевого проекту під замовлення. Леонід вважає, що в Україні, зокрема в Києві, не вистачає крупного оператора з торгівлі деревиною, який би акумулював у себе такі обсяги й такий породний асортимент якісної ділової деревини, щоби кожен мебляр завжди в стислі терміни міг без проблем придбати в нього, все, що йому необхідно, в потрібній кількості й потрібної якості. Корисною була б систематизована база даних про всіх продавців деревини та їхні реальні пропозиції й ціни. Як очільник Проектної платформи в Українській Асоціації Меблевиків Леонід повідомив, що готує з колегами об’єднаний пілотний проект, що стосується зокрема задоволення деревосушильних потреб меблевиробних компаній.

Александр Опанасюк, директор компанії «Павловнія груп» був запрошений до участі у вебінарі як представник альтернативного підходу до вирощування і заготівлі деревини. Компанія «Павловнія груп» альтернативна і по відношенню до державного лісоведення, бо в приватному порядку вирощує на своїх ділянках виключно павловнію, «дерево неукраїнське», але яке продуктивно росте на наших землях, у нашому кліматі. Воно дуже вигідне як для вирощування, бо росте дуже швидко (набуває стиглості за п’ять років), після спилювання викидає черговий пагін із пня, отже не потребує нових насаджень, так і для застосування: будучи на 30 відсотків легшим від сосни, не поступається своїми характеристиками у міцності.
Загалом, вебінар повинен налаштувати українських меблярів оптимістично: вітчизняної деревини їм вистачить і через п’ять років.

Лес ждет программ и решений


Очередной этап Национального лесного форума, прошедший на днях в Красноярске, оказался чрезвычайно богатым на идеи и эмоции.

– Обсуждения радикально отличались от того, что мы видели в Сыктывкаре, других городах, где проходили этапы форума, – поделился мнением Николай Кротов, заместитель руководителя Федерального агентства лесного хозяйства. – Звучало очень много предложений, претензий к действующему законодательству. И каждое предложение было, что называется, в точку. С каждым выступающим я готов был соглашаться, спорить, дискутировать. Эмоции просто кипели…

Под острым углом


– Сегодняшний форум на самом деле особенный, – подтвердил председатель комитета Государственной думы по природным ресурсам, собственности и земельным отношениям Николай Николаев. – Не только потому, что Красноярский край является одним из основополагающих регионов лесной отрасли, но и потому, что форум проходит в сентябре, после того как, будем надеяться, завершились все основные природные катаклизмы, с которыми наша страна столкнулась этим летом. Поэтому, обсуждая проблемы, мы все вместе решали конкретные задачи.


Действительно, лето выдалось жарким в прямом и переносном смысле. В одних местах полыхали пожары, в других разливались наводнения – в обоих случаях лесной фонд нес прямой ущерб. На этом фоне обострилось внимание и к другим проблемам лесного комплекса.

В качестве модератора итогового пленарного заседания Николай Николаев сформулировал их предельно четко. Отсутствие открытости. Незаконные рубки. Проблемы лесовосстановления. Предоставление социальных гарантий работникам отрасли.

– Я сегодня представил результаты нашего аналитического доклада, сделанного совместно с фондом «Народная экспертиза» об открытости и достоверности информации о лесном хозяйстве страны. Ситуация на самом деле плачевная, но вся она сводится к тому, что мы не знаем, сколько у нас лесных богатств. Информационные базы находятся в различных ведомствах и показывают абсолютно разную информацию по одним и тем же участкам. Учет сделок по древесине абсолютно оторван от места происхождения этой древесины. У нас нет объективной информации об исчезновении лесов. Один из самых важных инструментов развития лесопромышленного комплекса – так называемые приоритетные инвестиционные проекты – вещь абсолютно закрытая, об их эффективности нет данных. При этом около 17 млн кубометров древесины было заготовлено именно в рамках проектов, которые не состоялись.

По мнению Николая Николаева, это положение должен изменить недавно внесенный законопроект о создании единой информационной системы о лесах.

Охранять и восстанавливать


С проблемой недостаточности информации тесно связаны и вопросы борьбы с незаконными заготовками. Ведь это в том числе и вопросы лесоустройства. А как бороться с «черными лесорубами», если зачастую неизвестно, что именно растет на том или ином участке?

– Кроме того, нам нужно как можно быстрее принимать решение о регистрации пунктов отгрузки, – подчеркнул председатель комитета. – У нас есть отдельные регионы, где это уже делают, в том числе и Красноярский край, но пока это не станет правилом, которое распространено на все регионы, мы не изменим общую картину.


Чтобы сохранить наши лесные богатства, необходимо восстанавливать вырубленные участки. Долгие годы этому не уделялось достаточное внимание. Ситуация начала меняться после принятия закона об обязательном компенсационном восстановлении, который участники форума назвали прорывным. Однако статистические данные свидетельствуют, что отрицательная разница между вырубленными и восстановленными лесами ежегодно составляет от 300 до 500 тысяч гектаров. Эти цифры нужно умножить как минимум на двадцать лет, в течение которых уничтожалось больше деревьев, чем высаживалось. Получаются колоссальные объемы, которые можно будет вернуть природе и людям, только если удастся перейти к интенсивному лесовосстановлению. А для этого необходима национальная программа.

Инициатива регионов


Остро обсуждалась тема лесных пожаров. Многие выступавшие отмечали необходимость пересмотреть приказ Министерства природных ресурсов РФ о введении зон наблюдения и передаче решений на региональный уровень. Ведь леса – это все-таки федеральный ресурс. Говорили и о том, что надо пересматривать методики оценки ущерба, включая туда не только прямые потери в виде сгоревших деревьев, но и вред, нанесенный другими факторами, например, задымлением от пожаров. Вряд ли можно назвать приемлемым, когда из ста процентов пожаров тушатся всего десять, потому что, согласно расчетам, тушить остальные нерентабельно. А именно такая ситуация складывалась этим летом на всех лесных территориях России.

Участники форума высказались в поддержку инициатив Красноярского края и других сибирских регионов, направленных на совершенствование системы пожарной охраны.

– Мы подготовили предложения по созданию специализированного межрегионального лесопожарного центра, – отметил министр лесного хозяйства Красноярского края Димитрий Маслодудов. – Считаем, что создание такого центра в Восточной Сибири станет делом первостепенной важности не только для нашего региона, но и для Иркутской области, Республики Саха.

Рассказал министр и о новациях в управлении лесной отраслью в крае:

– В прошлом году положено начало кардинальным переменам в этой сфере. Это позволило добиться прогресса даже там, где долгое время наблюдалась стагнация. Модернизируется сеть питомников, обновляется их материально-техническая база. Мы перешли на биржевую торговлю пиломатериалами и сегодня достигли рекордных объемов. Усилили контроль за пунктами приема и отгрузки древесины, которых сегодня насчитывается более тысячи.

В этом году мы приступили к реализации новой лесной политики. В ее основе – формирование своеобразного «общественного договора». Эту политику уже поддержали ведущие предприятия отрасли, подписав так называемую Лесную хартию.

Вместе с тем, подчеркнул министр, для кардинального изменения ситуации требуется урегулирование многих вопросов в Лесном кодексе и подзаконных актах. Правительством Красноярского края подготовлен пакет законодательных инициатив. Часть предложений уже представлена в Совете Федерации и получила одобрение, в частности, усиление ответственности за легализацию незаконно вырубленной древесины. Ведь теневой оборот, который оценивается только по краю в 3–3,5 млн кубометров, существует во многом благодаря нестыковкам в законодательстве.

Наряду с ужесточением мер к рвачам и расхитителям предлагается ввести механизмы поощрения ответственных лесопользователей, рачительно относящихся к ресурсам, например, ввести для них регрессивную шкалу арендной платы.

Время не ждет


– Уникальность нашего форума, – подвел итог депутат Государственной думы от Красноярского края Виктор Зубарев, – выражается в русской пословице «Не было бы счастья, да несчастье помогло». Мне кажется, что в этом году все давно обсуждаемые проблемы сконцентрировались для того, чтобы, наконец, на федеральном уровне принять те решения, которые кардинально исправят ситуацию в нашей лесной отрасли. Я считаю, что это зона прежде всего федеральной ответственности, и беру на себя обязательства быть проводником решений форума в Государственной думе.

Впереди завершающий этап национального лесного марафона, который пройдет в Москве. Там будут суммированы все идеи и предложения, высказанные во время территориальных этапов. И возможно, что эти предложения обретут затем силу закона.

№ 66 / 1146

Про ліс, його красу і цінність розкажуть у Вінниці на фестивалі




Пізнавально-розважальний захід проведуть утретє.

У м. Вінниці 8 вересня відбудеться ІІІ обласний лісівничо-просвітницький фестиваль «Пізнай ліс!». Захід триватиме на Фонтанній площі Центрального парку культури і відпочинку. Туди прибудуть лісівники 11 держлісгоспів Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства.

Вони приготують виставкові намети, які знайомитимуть із професією лісників, показуватимуть флору й фауну подільського лісу тощо. Діятимуть локації «Мисливське господарство Вінниччини», «Дикі тварини Поділля», «Найбільша в Україні вінницька популяція червонокнижного зубра» та інші.

Також свої рукотвори з дарів лісу представлять майстри – скульптури з дерева, картини, ужиткові речі. Окремо пригощатимуть смаколиками – лісовим медом, горіхами ліщини, чаєм з лісових трав.

Музичний супровід надаватиме духовий оркестр та творчі номери юних друзів лісу.

Нагадаємо, в Могилів-Подільському районі відбувся обласний конкурс вальників лісу.

05 Вересня 08:57

05 вересня 2019

Зміни до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 24 березня 2011 року N 90 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ природно-заповідного фонду, наукових та науково-дослідних установ Міністерства екології та природних ресурсів України"

МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

08.08.2019
м. Київ
N 289
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
19 серпня 2019 р. за N 944/33915

Про внесення змін до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 24 березня 2011 року N 90

НАКАЗУЮ:
2. Департаменту екомережі та природно-заповідного фонду (Клід В. В.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування і застосовується з 01 січня 2020 року.

Міністр
О. Семерак
ПОГОДЖЕНО:

В. о. Міністра фінансів України
Ю. Гелетій
Заступник Міністра
соціальної політики
М. Шамбір
Голова СПО
об'єднань профспілок
Г. В. Осовий
Виконавчий Віце-президент
Конфедерації роботодавців України
О. Мірошниченко
Керівник Секретаріату
Спільного представницького
органу сторони роботодавців
на національному рівні
Р. В. Іллічов



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України
08 серпня 2019 року N 289

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
19 серпня 2019 р. за N 944/33915


ЗМІНИ
до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 24 березня 2011 року N 90

У додатках до наказу:
у пункті 1 додатка 3:
позицію
"
Головний природознавець
17 - 18
"
виключити;
позицію
"
Керівники основних відділів
16 - 18
"
викласти у такій редакції:
"
Керівники основних структурних підрозділів
14 - 18
";
позицію
"
Керівники інших підрозділів, начальник відділення природоохоронного науково-дослідного, начальник станції пожежної (природоохоронної)
8 - 11
"
викласти у такій редакції:
"
Керівники інших підрозділів
8 - 11
";
у пункті 2 додатка 4:
позицію "Провідні фахівці: гід-перекладач, програміст, інженер з рекреаційного благоустрою, інженер з відтворення природних екосистем, інженер з охорони природних екосистем, інженер з охорони тваринного світу, інженер з природокористування, фахівець з екологічної освіти, фахівець з рекреації, економіст, юрисконсульт, бухгалтер (з дипломом спеціаліста), зоотехнік, мисливствознавець та інші" після слова "програміст," доповнити словами "адміністратор системи, документознавець,", після слів "фахівець з рекреації," доповнити словом "екскурсовод,";
позицію "Фахівці: програміст, інженер з рекреаційного благоустрою, інженер з відтворення природних екосистем, інженер з охорони природних екосистем, інженер з охорони тваринного світу, інженер з природокористування, фахівець з екологічної освіти, фахівець з рекреації, економіст, юрисконсульт, бухгалтер (з дипломом спеціаліста), зоотехнік, мисливствознавець та інші" після слова "програміст," доповнити словами "адміністратор системи, документознавець,", після слів "фахівець з рекреації," доповнити словом "екскурсовод,";
позицію "Дільничний інспектор з охорони природно-заповідного фонду" після слова "фонду" доповнити словами ", інспектор з кадрів";
у позиції "Техніки: інспектор з охорони природно-заповідного фонду, пожежник (респіраторник) та інші" слово "пожежник" замінити словом "пожежний";
у додатку 5:
у пункті 1 слова "робітник з благоустрою території" замінити словами "робітник з благоустрою", після слова "опалювач" доповнити словом ", озеленювач";
у пункті 3 слово "спостерігач-пожежник" замінити словом "спостерігач-пожежний", після слова "столяр" доповнити словами ", слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування".

Заступник директора Департаменту
екомережі та природно-заповідного
фонду - начальник відділу організації
діяльності та управління установами
природно-заповідного фонду
С. Р. Матвєєв
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE33915.html

Про звільнення Трофімцевої О. В. з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 4 вересня 2019 р. N 696-р
Київ

Про звільнення Ковальової О. В. з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України

Звільнити Ковальову Олену Вікторівну з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 9 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 19

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 4 вересня 2019 р. N 697-р
Київ

Про звільнення Топчія В. М. з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України

Звільнити Топчія Володимира Миколайовича з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 9 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 19

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 4 вересня 2019 р. N 698-р
Київ

Про звільнення Шеремети В. В. з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України

Звільнити Шеремету Віктора Васильовича з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України 12 вересня 2019 р. відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 9 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 19

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 4 вересня 2019 р. N 699-р
Київ

Про звільнення Трофімцевої О. В. з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції

Звільнити Трофімцеву Ольгу Василівну з посади заступника Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 9 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Прем'єр-міністр України
О. ГОНЧАРУК
Інд. 19

За 75 років на Вінниччині створено більше 176 тисяч гектарів лісів



70% лісів Вінниччини – рукотворні діброви. В умовах глобального потепління, масового всихання лісів вінницькі лісівники успішно створюють та формують лісонасадження за участю більш посухостійких деревних порід.

Загальна площа лісів області-366,4 тис. га , з них 218,8 тис. га – ліси Вінницького ОУЛМГ. Найбільший відсоток лісових угідь із 11 держлісгоспів має ДП «Могилів-Подільський лісгосп» (14,4 %), а найменший – ДП «Дашівське ДЛМГ» (2,7 %). Найвищий відсоток лісистості серед адміністративних районів має Чечельницький (24,4%), а найменший – Козятинський район (4%), що пов’язано з традиційним аграрним призначенням земель.

Начальник Вінницького ОУЛМГ Анатолій Бондар зауважує, що підвищення лісистості Вінниччини - одне із пріоритетних завдань роботи підвідомчої структури.

«У 1991 році лісистість Вінницької області складала близько 11%. Нині на Вінниччині заліснено 13,8 % від загальної території, а має бути 15 % (мінімально оптимальна наукова норма), а то й 20 %. Для досягнення оптимального рівня в області потрібно створити щонайменше 30 тисяч гектарів, – зазначає Анатолій Бондар. – І держпідприємства лісового господарства Вінниччини мають усі ресурси для якнайшвидшого і якісного заліснення Вінниччини до оптимального рівня: це достатня кількість садивного матеріалу, що вирощується у власних теплично-парникових господарствах лісгоспів, це досвід професійних лісівників, поєднаний із сучасними науковими підходами, це матеріально-технічна база. Лісівники можуть щорічно створювати нові ліси на площі 2-3 тис. га.»

За підрахунками фахівців, з 1944 року на Вінниччині створено 176 тис. га лісів. За роки Незалежності ця цифра сягає 12 тис. га.

Вінниччина – традиційно аграрний регіон, тому природним є фактор лісодефіцитності (11 місце серед областей в Україні за площею лісового фонду). На одного жителя області припадає 0,21 га лісу (в середньому по Україні цей показник становить 0,16 га, хоча у деяких країнах Європи - значно вищий).

Щороку лісгоспи Вінниччини висаджують більше 6 млн. майбутніх дерев на площі більше 1000 га. Навесні 2019 року проведено відтворення лісів на площі 1076 га. Якщо порахувати кількість нових дерев у розрахунку на населення Вінниччини (1,6 млн. осіб станом на 2018 рік), то це в середньому 4 саджанця на 1 людину.

Головною породою при створені лісових культур залишається ,традиційний для подільських дібров, дуб звичайний . Цього року його висадили на площі 872 га, що становить майже 87 % від загальної кількості. Висаджують в області також горіх чорний, сосну звичайну, дуб червоний, модрину європейську та дугласію.

Долучаються до благородної справи і жителі області. Так, у рамках проведення Всеукраїнської акції "Майбутнє лісу – в твоїх руках" протягом березня та квітня у посадці молодого лісу беруть участь усі бажаючі. Цього року у спільних заходах зі створення лісів взяли участь більше 5000 представників влади, громадських організацій, журналістів, членів учнівських лісництв, студентів. Всього посаджено 156 га лісів, проведено 200 лісівничо-просвітницьких заходів.


Поливати, не спилювати: дерева в Україні висаджуватимуть по-новому




Висаджувати дерева в Україні будуть по-новому. Зокрема, Мінрегіон планує змінити норми висадки й поливу дерев у містах, а також догляду та поливу дерев уздовж вулиць, на алеях та площах.

– Чому в Україні погано ростуть дерева? Справа не в кліматі та глобальному потеплінні, а в тому, що дерева зовсім неправильно висаджуються та поливаються. Підсумок – купа коштів, викинутих на вітер, адже в таких умовах навіть найвитриваліша рослина довго не протягне. Ми взяли за основу європейський та інший закордонний досвід і є декілька дієвих і дійсно крутих ідей, які б можна було реалізувати в Україні. Тому плануємо більш детально вивчити це та внести відповідні зміни у державні будівельні норми щодо благоустрою, – зазначив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

Наприклад, передбачати професійні системи поливу для дерев, а також спеціальні панелі, що не дозволяють кореням «підривати» покриття над ними.

Дерева відіграють дуже важливу роль у розвитку міст, покращенні їх екологічного стану та комфорту жителів. Наприклад, на одній і тій же вулиці, але без дерев, температура влітку може сягати 43, а то і 50 градусів. З деревами вона знижується практично удвічі – до 18-26 градусів.

Цікаві факти:
  • Протягом 1 року 1 дерево може охолоджувати повітря не гірше ніж 10 кондиціонерів, що працюють безперервно. 
  • Дерева вбирають в себе близько 13 тисяч літрів дощової води щороку і фільтрують близько 28 кілограмів забруднень.

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал "Вечірнього Києва" у Telegram та Facebook.

16:50
05.09.2019

Названа проблема тушения лесных пожаров в России


С начала лета 2019 года на территории России, в районах Сибири и Дальнего Востока, вспыхнула эпидемия пожаров на лесистой местности. Рослесхоза приступил к ликвидации опасности, однако в ходе операции спасатели столкнулись с серьезными трудностями, сообщает корреспондент агентства «Минск-Новости» со ссылкой на РИА Новости.

Руководитель ведомства Михаил Клинов прокомментировал ситуацию:

— Мы зачастую ждем несколько дней, чтобы перебросить пожарных из одного района в другой — наше оперативное управление не располагает достаточным числом авиационной техники. Надеюсь, вы сознаете, какое пространство за это время охватывает огонь.

Решение проблемы, по мнению Клинова, включает в себя три возможных варианта: временная аренда у авиакомпаний, приобретение новой техники и заключение договоров об авиации с МЧС и Минобороны. Для реализации этих проектов Рослесхозу требуются новые денежные вклады.

Причиной массового возгорания названо большое скопление деревьев в недоступных для вырубки местах, что может спровоцировать новые пожары в будущие месяцы.

Подготовил Илья Кедич
5 сентября 2019 15:27

Працівнику держлісгоспу на Харківщині оголошено про підозру



Правоохоронці викрили лісничого Чугуєво-Бабчанського державного лісового господарства, який неналежно виконував свої обов’язки щодо охорони лісів від самовільних вирубок.

Слідчі СБУ встановили, що з початку 2019 року на території лісництва було незаконно вирублено майже 1300 кубічних метрів дерев цінних порід, що завдало державі збитки на майже 8 млн гривень.

За даними слідства, службовцю було відомо про незаконну заготівлю деревини та території лісництва яке він очолював. Однак він не перешкоджав протиправній діяльності.

Питання щодо заходів, спрямованих на збереження лісових ресурсів, та притягнення до відповідальності порушників відповідного законодавства були розглянуті під час наради 3 вересня, яку ініціювала голова ХОДА Юлія Світлична.

«Є низка запитань щодо виконання службових обов'язків посадовцями. Вирішувати цю проблему потрібно системно та рішуче, притягаючи порушників до відповідальності за всією суворістю закону. Керівникам підрозділів внутрішньої безпеки та правоохоронних органів поставлена чітка вимога щодо активізації діяльності у сфері охорони лісів та жорсткого контролю за ситуацією в усіх районах області», - підкреслила Юлія Світлична.

Слідчі дії щодо порушень у Чугуєво-Бабчанському державному лісовому господарстві наразі тривають.

Робота з протидії незаконній вирубці лісів буде продовжуватися в області надалі. На даний час до Єдиного реєстру досудового розслідування внесено близько 100 кримінальних проваджень, частину з них вже спрямовано до суду. По інших справах проводяться слідчі дії.

05 вересня 2019 | 13:18