ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

08 травня 2020

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти закон щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати

Члени Комітету розглянули проект Закону «Про внесення змін до статті 18819 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати» №3354 на засіданні 8 травня, яке відбулося у режимі відеоконференції.

Законопроект доповів його автор - народний депутат України Руслан Стефанчук. Він обгрунтував прийняття законопроекту необхідністю відреагувати на випадки, коли депутатські звернення та запити ігноруються особами, яким вони спрямовані, які стали траплятися все частіше. Внаслідок цього такі механізми здійснення депутатських повноважень як депутатські звернення і депутатські запити втрачають свою ефективність.

Законодавством України, зокрема статтею 18819 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачена адміністративна відповідальність за неналежне реагування на депутатські запити та звернення. Водночас збільшення випадків неналежного реагування на депутатські запити та звернення свідчить, що санкції, передбачені на даний час зазначеною вище статтею Кодексу України про адміністративні правопорушення, є недостатніми і не спонукають адресатів до сумлінної роботи з депутатськими запитами та зверненнями.

У цьому зв’язку автор запропонував внести зміни до Кримінального кодексу та Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими збільшити розміри штрафів та розширити перелік видів стягнень (покарань) за перешкоджання діяльності народного депутата України та депутата місцевої ради (зміни до ст. 351 КК) та невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати (зміни до ст. 18819 КУпАП).

Крім того, оскільки законодавець вважає невиконання законних вимог Рахункової палати або члена Рахункової палати настільки ж серйозними правопорушеннями, як і невиконання законних вимог народного депутата України (адже відповідальність за усі ці правопорушення передбачено однією статтею Кодексу України про адміністративні правопорушення), то санкції, передбачені у частинах п’ятій, шостій відповідної статті повинні відповідати санкціям інших частин цієї статті. Законопроектом пропонується їх посилення.

Голова підкомітету В’ячеслав Медяник поінформував про рішення підкомітету, який рекомендує прийняти законопроект за основу та в цілому.

Члени Комітету підтримали рішення підкомітету і за результатами обговорення прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Голова Комітету Денис Монастирський повідомив, що порядком денним засідання передбачено розгляд альтернативного законопроекту «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України (щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог та перешкоджання діяльності народного депутата України, Рахункової палати, депутата місцевої ради) №3354-1.Однак, напередодні автор проекту народний депутат Олександр Качура відкликав його.

Народні депутати розглянули ще кілька законопроектів та ухвалили відповідні рішення.

Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення» №2669.

Законопроектом пропонується внести зміни до ч. 5 ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими: встановити відповідальність за ненадання інформації у відповідь на адвокатський запит, запит кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, її палати або члена; збільшити максимальний розмір штрафу за відповідні діяння з п’ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За результатами обговорення на доопрацювання авторам направлено законопроекти: про внесення зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення державних стандартів. норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів» №2580; про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо кримінальної відповідальності керівників лісових господарств за необгрунтовану вирубку лісів)» №2581; про внесення змін до Кримінального кодексу України, щодо кримінальної відповідальності керівників лісових господарств» № 2581-1.

Народні депутати розглянули проект Закону «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо питання про виплату винагороди викривачу)» №3127 і прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді не включати законопроект до порядку денного сесії та направити його автору на доопрацювання.

Комітет розглянув ініціативу Комітету з питань екологічної політики та природокористування про створення спільної робочої групи для розслідування причин та наслідків виникнення лісових пожеж, які відбувалися нещодавно по всій країні. Спільна робоча група двох комітетів, зокрема, має з’ясувати підстави для виникнення таких широкомасштабних пожеж, заслухати інформацію керівників центральних виконавчих органів щодо виявлення конкретних винуватців цих пожеж, напрацювати відповідні рекомендації, а також продовжити напрацювання законопроекту щодо запобігання виникнення лісових пожеж в майбутньому, який вже опрацьовується у Комітеті з питань екологічної політики та природокористування.

Члени Комітету підтримали ініціативу та висловили бажання взяти участь в роботі спільної робочої групи.

На Закарпатті правоохоронці викрили спробу контрабанди лiсу до Євросоюзу


Карандаши заточены на борьбу

За процесуального керівництва прокуратури Закарпатської області розслідується кримінальне провадження щодо контрабанди необроблених лісоматеріалів за кордон (ч.1 ст.201-1 КК України).

Так, встановлено, що попри заборону експорту лісопродукції у необробленому вигляді, приватний підприємець із Житомирщини спробував вивезти до Сербії деревину.

У ході скоординованих дій співробітників Закарпатської митниці ДФС, СБУ та прокуратури Закарпаття два вантажні автомобілі з деревиною зупинено на пункті пропуску «Дякове». Перевіркою товаросупровідних документів, встановлено невідповідність заявленої продукції, тій, яка фактично переміщувалась.

Наразі слідчими УСБУ в Закарпатській області встановлюються усі обставини злочину. Триває подальше досудове розслідування для з’ясування усіх обставин подій.






Пресслужба прокуратури Закарпатської області

08 травня 2020

На Закарпатті удвічі зросла кількість лісових пожеж


Із початку цього року в краї сталося майже на чверть менше пожеж у порівнянні з аналогічним періодом 2019-го. Станом на перше травня закарпатські рятувальники ліквідували 1181 пожежу, тоді як минулоріч ця цифра становила 1550 загорань.

Зменшилася й кількість пожеж сухої рослинності та сміття: 763 випадки у 2020-му проти 1095 у 2019-му. Але, на жаль, при цьому значно почастішали загорання в лісових масивах. Якщо минулого року на початок травня було зафіксовано 24 такі пожежі, то цьогоріч – аж 56! Це більше ніж удвічі!

Рятувальники у взаємодії із Закарпатським обласним управлінням лісового та мисливського господарства щоденно здійснюють моніторинг виникнення пожеж на території лісових масивів, обмінюються інформацією про факти загорань та їхні наслідки, а також залучені до гасіння сили та засоби. Крім цього, фахівці оперативно-рятувальної служби консультують лісофондоутримувачів щодо мобілізаційно-оперативних планів для ліквідації лісових пожеж.

Звісно, не припиняється й інформаційно-роз’яснювальна робота, щоправда тепер лише через ЗМІ, яку рятувальники проводять із населенням. Адже саме мешканці краю здебільшого є винуватцями пожеж у лісових масивах: або через спалювання сухостою, або внаслідок недотримання правил безпеки під час пікніків. Надзвичайники докладають всіх зусиль, аби люди перестали розпалювати вогнища аби-де й залишати їх без нагляду, кидати недопалки й сірники на лісову підстилку, палити суху траву поблизу лісових масивів тощо.

Слід пам’ятати, що кожен із нас є відповідальним за майбутнє закарпатських лісів!

У ДСНС України у Закарпатській області
08 травня 2020

Сердечно вітаю Вас з відзначенням Дня пам’яті та примирення і 75-ї річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні



Шановні захисники України та ветерани Другої світової війни, земляки!

Сердечно вітаю Вас з відзначенням Дня пам’яті та примирення і 75-ї річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні.

Цей святий день завжди викликає почуття світлої радості, безмежної гордості за наш народ та гіркий сум водночас. Знаючи, якою великою ціною завойовано нашу перемогу, схиляємо голови перед священною пам'яттю загиблих. Ми згадуємо всіх, чиє життя забрала війна, низько вклоняємося та складаємо глибоку шану ветеранам, які на своїх плечах винесли тягар війни. Ми у вічному боргу перед вами за обірвану війною юність, вдячні за зразки мужності, силу духу, самопожертву, які ви виявили у боях за рідну землю.

Висловлюю безмежну вдячність усім, хто тяжкою ратною працею наближав довгоочікуваний день визволення та кував перемогу в тилу. Низький уклін вам за це!

Дорогі ветерани, спасибі за мужній приклад любові до рідної землі, дякуючи Вам, у ці важкі роки кращі сини і дочки України самовіддано захищають честь і добру славу нашої держави. У ці чудові весняні дні українці знову дають відсіч озброєному агресору – наші воїни відстоюють незалежність та територіальну цілісність країни.

Хай мир і згода панують на нашій землі!

Низький уклін, вічна пам’ять і слава воїнам, котрі зі зброєю в руках захистили і нині продовжують захищати свободу і незалежність нашої країни.

Чернівеччина завжди була землею героїв, їж доблесті і невмирущої слави, нащадки таких героїв свято бережуть подвиги батьків і дідів. Традиції поколінь – у священній пам’яті, що є незгасною та вічно живою.

Начальник Чернівецького обласного управління лісового та мисливського господарства
Василь Гончар

https://www.facebook.com/lisivnyk.buk/photos/a.274196526121481/1237016083172849/

У вихідні дні лісівники Житомирщини посилять патрулювання лісів

Лісові масиви посилено охоронялися протягом усіх вихідних ... 
Державна лісова охорона передбачає, що попри усі карантинні заходи, кількість бажаючих відпочити на лоні природи у наступні вихідні може збільшитися.


Тому рейдові групи лісогосподарських підприємств відвідають місця в лісах та на прилеглих до них територіях, котрі найчастіше обирають місцеві та приїжджі для вікендів.

Попри те, що на території області пройшли дощі, протипожежна ситуація в лісах залишається напруженою. Відтак лісівники проведуть роз'яснення серед населення про заборону вїзду до лісових масивів транспортних засобів, розведення вогнищ тощо.

Не зайвим буде нагадати, що за порушення правил пожежної безпеки в лісах України передбачена відповідальність - накладення штрафу на громадян від 90 до 270 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від 270 до 900 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Знищення або пошкодження лісу внаслідок необережного поводження з вогнем, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах, що призвело до виникнення лісової пожежі або поширення її на значній площі, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 270 до 900 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від 630 до 1800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

***

На вихідних лісівники Житомирщини патрулюватимуть ліси, щоб люди не розводили вогнища

8.05.2020



На вихідні на Житомирщині обіцяють теплу та сонячну погоду, тому кількість бажаючих відпочити на природі може збільшитися у рази.

Тому лісгоспи посилять рейдові групи, які відвідуватимуть місця в лісах та на прилеглих до них територіях, де найчастіше люди полюбляють проводити час.

Про це інформує обласне управління лісового та мисливського господарства.

Незважаючи на дощі, які пройшли в області протягом перших днів травня, протипожежна ситуація в лісах залишається напруженою.

Тому лісівники роз’яснюватимуть населенню про заборону в’їзду до лісових масивів транспортних засобів, розведення вогнищ тощо.

Нагадаємо, що за порушення правил пожежної безпеки в лісах передбачена відповідальність – накладення штрафу від 90 до 270 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від 270 до 900 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Знищення або пошкодження лісу внаслідок необережного поводження з вогнем, а також порушення вимог пожежної безпеки в лісах, що призвело до виникнення лісової пожежі або поширення її на значній площі, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 270 до 900 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від 630 до 1800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Нагадаємо, на другі травневі вихідні в області поліція посилить патрулювання.

https://www.1.zt.ua/news/rizne/na-vihidnih-lisivniki-zhitomirshchini-patrulyuvatimut-lisi-shchob-lyudi-ne-rozvodili-vognishcha.html

Кабмін і Мінекоенерго саботують виконання закону про заборону суцільних рубок у Карпатах

Карпатські ліси залишаються "доторканими" попри обіцянки президента

Фото зі сторінки "Зелений ліс" 

У своїй передвиборчій програмі кандидат у президенти Володимир Зеленський так змалював країну своєї мрії: це Україна, «де недоторканими є Карпатські ліси, а не депутати».

Після обрання Верховної Ради, члени Комітету з екологічної політики розробили, а ВРУ ухвалила закон №249-IX «Про внесення змін до деяких законів України (щодо введення заборони на суцільну вирубку ялицево-букових лісів на гірських схилах Карпатського регіону)». Півроку тому, 30 жовтня 2019, закон був підписаний президентом Володимиром Зеленським і незабаром почав діяти. Але - тільки на папері.


Про що ж, власне, закон?

Переважно - про регулювання лісозаготівель. Будемо чесними самі з собою: заборонити геть усі рубки в наших лісах, або хоча би в Карпатах – нереально. Лісозаготівля – це робочі місця, сировина для промисловості, податки у бюджети різних рівнів тощо. Екологи намагаються зберегти принаймні найцінніше, найважливіше. Так, у 2017 році вдалося ухвалити Закон про праліси. А закон №249-IX опікується лісами високогір’я (вище 1100 метрів), крутих схилів та прибережними. Усі вони грають ключову роль у попередженні лавин, селів, зсувів та повеней: тримають ґрунти і уповільнюють стікання вологи вниз, в долини. Особливу увагу закон приділяє охороні ялицево-букових лісів. Вони доволі рідкісні: трохи більше 50 тисяч (51 923) гектарів на усі наші Карпати. Різні (за домішками інших дерев та складом трав’янистого «килиму» під кронами) підвиди ялицево-букових занесені до Зеленої книги (аналог Червоної, але для рідкісних рослинних угрупувань).


фото зі сторінки "Зелений ліс"

Він планувався як аналог, оновлення аналогічного закону 2001 року, яким було введено безстроковий мораторій на суцільні рубки головного користування у високогірних та захисних лісах. Та мораторій на десять років – у ялицево-букових. У 2010 рубки ялицево-букових відновилися. Виникла потреба їх знову зупинити. Тож екологи розробили відповідний новий законопроект. Але представники лісового сектору внесли низку правок, які, на думку, наприклад БФ Екологія-Право-Людина, знівелювали хорошу в принципі ідею.

«…Після першого читання законопроект дійсно відповідав задекларованій меті... проблемні пункти були введенні в законопроект через поправки № 6, 11 та 21, авторами яких є народні депутати Бондаренко О. В. та Івахів С. П.», - зазначають у ЕПЛ. І додають, що законопроект «[фактично] дозволяє проведення суцільних рубок в Карпатах, знімає мораторій на проведення рубок головного користування у високогірних лісах».

Директор Київського еколого-культурного центру Володимир Борейко, навпаки, бачить покращення: «У законі 2001 року законодавець з трьох видів діючих в Україні суцільних рубок заборонив тільки один – суцільні головного користування. Два види інших суцільних – санітарні та лісовідновлювальні – залишалися.

Тому лісники легко обходили заборону статті 2, проводячи замість суцільних рубок головного користування суцільні рубки санітарні та суцільні рубки лісовідновлювальні. У цьому може переконатися кожен, піднявшись вище 1100 метрів. Всі вершини гір там в залисинах суцільних рубок. Як показали наші дослідження за космічними знімками Global forest watch, за 2001—2016 роки в Українських Карпатах знищено суцільними рубками 126 тис. га, або 7,7% деревостанів регіону. У новому законі усі види суцільних рубок заборонені».


На відео: Володимир Борейко розповідає про позитивні сторони закону


Але й перша, і друга група експертів зазначали, що услід за ухваленням закону треба ухвалити підзаконні акти – постанови, правила, інструкції, накази. Як для того, щоб працювали позитивні сторони, так і для того, щоб нівелювати негативні.

З цим також погоджувалися народні депутати-автори закону. Так, 26 листопада 2019 на прес-конференції з нагоди ухвалення закону про необхідність ухвалення низки підзаконних актів говорив голова Комітету з питань екологічної політики Олег Бондаренко.



Ось що він говорить починаючи з 6.13 хв:

«Деякі положення цього закону є суперечливими, контраверсійними, Ми поспілкувалися з Мінекоенерго, і воно запевнило нас, що для того, аби закон ефективно діяв, і щоб були попереджені можливі зловживання щодо застосування закону, міністерством буде розроблена Інструкція з впорядкування лісового фонду України, ця інструкція була відсутня протягом майже 10 років. Цей закон став стимулом для врегулювання цього питання. По друге, будуть розроблені Правила рубок головного користування в лісах Карпат. В Санітарні правила в лісах України будуть внесені зміни як і до інших (підзаконних актів). Сподіваюсь, цими змінами ми врегулюємо ті спірні питання, що були висловлені з боку науковців та екоспільноти»
, - сказав Олег Бондаренко.

Такі наміри депутатів та чиновників були схвально зустрінуті екологічними організаціями.

«…голова комітету Олег Бондаренко наголосив що комітет і він особисто відкритий до співпраці з громадськістю заради збереження лісів України, як шляхом розробки нових змін до законодавства, так і шляхом спільної роботи з Мінекоенерго над підзаконними актами – зокрема “Інструкцією з впорядкування лісового фонду України”, “Правилами рубок головного користування в лісах Карпат” тощо

І хоча це все не відміняє повністю ризики збільшення лісозаготівлі в Карпатах, проте ЕПЛ вітає конструктивну позицію народних депутатів і готове до співпраці! А у випадку державницької позиції Мінеконерго (непогодження матеріалів лісовпорядкування які будуть містити в себе рубки головного користування у лісах вище 1100 метрів та зменшення особливо захисних берегозахисних лісових ділянок тощо) можна буде недопустити нових рубок в лісах Карпат, які на жаль тепер дозволені вищезгаданим законом», - заявили після цього представники Екологія-Право-Людина, які брали активну участь і у обговоренні остаточної редакції закону, і у згаданій прес-конференції.


"Ми вам нічого не винні"???


Як виконується цей фактично програмно-президентський документ? Погано, точніше - ніяк. Зокрема, Мінекоенерго не виконало досі прикінцеві положення закону, які звучать так:

«Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня опублікування цього Закону:
  • забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону;
  • привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
  • забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом».

Але минуло вже навіть не три місяці, а півроку, проте ніяких «приведень у відповідність» не сталося. Ні тих, що мали нівелювати недоліки, ні тих, що мали активізувати позитивні новели законопроекту.

Не допомогли ні усні умовляння, ні письмові звернення. Хоча ось відповідь Мінекоенерго на звернення Київського еколого-культурного центру, де міністерство обіцяє усе зробити.



Але обіцянки залишилися обіцянками. Нагадаю, що фахівці КЕКЦ брали активну участь у підготовці тексту законопроекту. А Мінекоенерго є одним з тих органів влади, які мають «забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом». І саме фактично у підпорядкуванні Мінекоенерго знаходиться Державне агентство лісових ресурсів, яке відповідає за усі ліси України.

фото зі сторінки "Зелений ліс"

Врешті-решт КЕКЦ подав до суду на Кабмін України за невиконання Закону України про захист карпатських лісів

«В першу чергу ми вимагаємо змін до «Порядку спеціального використання лісових ресурсів», який був затверджений Кабміном України ще в 2007 році, і яким рубки головного користування дозволяються в заказниках, господарських зонах національних парків і регіональних ландшафтних", - повідомив GreenPost директор Київського еколого-культурного центру Володимир Борейко.

Окружний Адміністративний суд м. Києва прийняв позов і відкрив провадження в адміністративній справі.

«У тому, що не виконується даний Закон, винне Держлісагентство як держорган, який відповідає за реалізацію лісової політики, Мінекоенерго, як держорган, відповідальний за розробку лісової політики, і Кабмін України, який за цим Законом зобов'язаний стежити за внесенням змін до підзаконних актів .

Цього нічого зроблено не було. У нас карають спортсменів в Гідропарку за те, що вони займаються спортом під час карантину, але ніхто не контролює вищих чиновників і ніхто не карає їх за те, що вони не виконують Закони України та завдають прямої шкоди всій країні. При цьому ми неодноразово зверталися в Держлісагентство, Мінекоенерго і Кабмін з даного питання і отримував відписки.

Що стосується Держлісагентства України, то в Україні немає більш шкідливого для лісу і природи держоргану ніж Держлісагентство. Саме цей орган винен в масштабному зведенні лісів в Україні, саме цей орган гальмує створення нових заповідників і нацпарків, саме цей орган заважає охороняти рідкісні види тварин і рослин. Чиновники Держлісагентства не в перший раз саботують виконання тих Законів України щодо охорони лісів, в яких вони не зацікавлені»
, - прокоментував ситуацію Володимир Борейко.

Через карантин телефони Мінекоенерго не працюють. Тому ми надіслали запит до цього відомства у надії почути коли ж буде виконано "президенський" закон. Також ми попросили висловитися на цю тему голову Комітету з екополітики ВРУ Олега Бондаренка та окремих народних депутатів. Їхні відповіді будуть наведені у наступній статті на цю тему.


суцільна рубка в заказнику Черемоський. Фото зі сторінки КЕКЦ


Ліси та лісове господарство України: виклики та рішення. Гість: Зібцев Сергій професор кафедри лісів



#ЕкоЛогічно з ведучою Валентиною Білан від команди #EvEmRadio

Тема програми: ""Ліси та лісове господарство України: виклики та рішення"". 

Гість програми - Зібцев Сергій Вікторович, - професор кафедри лісівництва НУБіП України, доктор сільськогосподарських наук, професор, директор Регіонального Східноєвропейського Центру моніторингу пожеж.




ТВ7+. Ток-шоу “Момент істини”. Про пожежі


ТВ7+. Ток-шоу “Момент істини”. Про пожежі. Гість студії: Павло Золотий – перший заступник начальника Хмельницького обласного управління лісового та мисливського господарства - головний лісничий.