Узагальнену інформацію щодо виконання доходної частини бюджетів в ОТГ області представив увазі присутніх директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Сергій Пенюшкевич. За його словами, із 44 об’єднаних територіальних громад, які мають прямі міжбюджетні трансферти з державним бюджетом, у 2019 році 12 ОТГ не забезпечили виконання річних планових призначень.
Найбільший відсоток невиконання спостерігається у Війтовецькій селищній, Ганнопільській та Маківській сільських, де виконання не досягає 95,0%.
Також не забезпечили виконання Дунаєвецька, Летичівська, Новоушицька, Меджибізька селищні, Шаровечківська, Берездівська, Гуменецька сільські та Красилівська, Волочиська міська.
Через це, каже Сергій Пенюшкевич, до місцевих бюджетів області не надійшло 22,3 млн гривень.
Посадовець пояснив, що на виконання планових показників впливає наявність податкового боргу. Станом на 01.12.2019 року обсяг податкового боргу з початку року збільшився до місцевих бюджетів збільшився на 45,4% або на 82,7 млн. грн. та становить 264,7 млн. грн., в тому числі по ОТГ збільшився на 11,6% або на 6,4 млн гривень.
Також очільник Департаменту фінансів відзначив стрімке зростання обсягу податкового боргу до місцевих бюджетів ОТГ. Зокрема, у Судилківській – на 79,9%, Колибаївській – у 5,7 раза, Слобідкокульчієвецькій – на 35,5%, Новоушицькій – на 27,3%, Понінківській – у 5,2 раза, Волочиській – на 35,4%, Дунаєвецькій міській – на 29,6%.
В розрізі податків по ОТГ найбільшу питому вагу в загальній сумі податкового боргу займає борг по земельному податку – 38,0%, або 23,4 млн грн; податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 17,5% (10,8 млн.грн.); податку на доходи фізичних осіб – 12,7% (7,8 млн.грн.) та єдиному податку – 8,4% (5,2 млн.грн.).
Підсумовуючи доповідь, Сергій Пенюшкевич наголосив, що громади мають активніше працювати над впровадженням заходів, які сприятимуть наповненню місцевих бюджетів, адже фінансова децентралізація полягає не лише у збільшенні кількості коштів, якими можуть розпоряджатися громади, а й зростанні відповідальності перед своїми мешканцями. Саме від того, як керівники громади зможуть господарювати та наповнювати місцеві бюджети, залежатиме показник їх фінансової спроможності, а отже і саме їх існування як самостійних ОТГ.
Посадовець закликав активніше працювати над легалізацією трудових відносин та роботи підприємств, боротися з тіньовою зайнятістю. Також він звернув увагу керівників громад на важливість відповідального ставлення до підготовки проектів бюджетів та запевнив, що Департамент фінансів завжди відкритий до співпраці та готовий надавати методичну допомогу усім, хто того потребує.
Враховуючи пропозиції, висловлені під час обговорення зазначеного питання Сергієм Пенюшкевичем та Славутським міським головою Василем Сидором, Дмитро Габінет доручив відповідним структурним підрозділам облдержадміністрації спільно із ГУ ДФС та Управлінням Держпраці в області провести роз’яснення та надати методичну допомогу керівникам і відповідальним посадовим особам об’єднаних територіальних громад щодо формування та виконання бюджетів, а також проведення заходів з їх наповнення.
З другого питання порядку денного наради доповідала директорка Департаменту природних ресурсів та екології облдержадміністрації Тетяна Дзюблюк. Вона нагадала, що за ініціативою Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука, починаючи з вересня 2019 року, було проведено декілька селекторних нарад, за результатами яких надано доручення щодо обов’язкового запровадження електронного обліку деревини усіма лісокористувачами комунальних підприємств.
Тетяна Василівна повідомила, що з метою державного нагляду (контролю) Державною екологічною інспекцією у Хмельницькій області у 2019 році було проведено 69 перевірок дотримання вимог природоохоронного законодавства у сфері охорони рослинного світу (в т.ч. ліси), за результатами яких притягнуто до адміністративної відповідальності 361 посадову особу та стягнуто штрафів на суму 52,162 тис. грн.
Проведено перевірку 31 лісокомунального підприємства області, за результатами яких притягнуто до адміністративної відповідальності 211 посадових осіб та стягнуто штрафів на суму 21,581 тис. грн.
За результатами перевірок розраховано збитків на загальну суму 5944,199 тис.грн., сума шкоди нанесена невстановленими особами склала 992,3 тис. грн. Крім того, у зв’язку з наявністю ознак злочину 8 матеріалів передано до правоохоронних органів.
Також директорка Департаменту звернула увагу учасників наради, що минулого тижня Олексій Гончарук доручив активізувати роботу із запровадження електронного обліку деревини та наголосив, що вона має бути завершена до 01 лютого 2020 року.
Підсумовуючи питання, Дмитро Габінет зауважив, що конкретні терміни, які називаються, озвучувалися і раніше, але за звичкою усі тягнуть до останнього моменту. Але очільник адміністрації запевнив, що такого не станеться: “1 лютого – відправна точка. Після цього до лісогосподарських підприємств, які не виконали вимогу впровадження системи електронного обліку деревини будуть вжиті відповідні заходи.”
“Із 39 комунальних лісогосподарських підприємств області систему обліку деревини запровадило лише одне – комунальне підприємство Дунаєвецької районної ради “Лісовик”, – додав Дмитро Анатолійович. – Решта, схоже, сподіваються, що це питання їх омине. Ні. З 1 лютого у них будуть проблеми.”
На завершення наради голова адміністрації наголосив, що в державі розгорнута широка інформаційна кампанія з детінізації. Триває боротьба з нелегальним гральним бізнесом, незаконною торгівлею пальним.
“Прошу всіх долучитися до цієї роботи та повідомляти облдержадміністрацію про відомі вам факти роботи таких закладів. Для нас важливо, щоб робота була системною, бо мало закрити такі заклади, потрібно зробити так, щоб вони більше не відкривалися, ” – закликав Дмитро Габінет.
Він також анонсував, що будуть і наступні етапи цієї роботи, і найближчий з них – боротьба з незаконним використанням надр.
“Готуйтеся, що ви будете також залучені до цього процесу. Я впевнений, що всі ми спільно цю роботу завершимо, адже з цього питання є рішуча позиція Президента та Уряду”, – наголосив очільник області, звертаючись до представників районів та ОТГ.
0 коммент.:
Дописати коментар