ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

25 квітня 2017

Про затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак



Проект
(неофіційний текст)

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ


____________     м. Київ       N __________

Про затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак

Відповідно до статей 6 та 34 Закону України "Про мисливське господарство та полювання", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року N 1119,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити строки проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак, що додаються.

2. Департаменту тваринництва подати цей наказ в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра М. Мартинюка.

Міністр                                 Т. Кутовий




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України
____________ N _______


Строки
проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак

Натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак для:

1) групи порід хортих проводиться по зайцю русаку та по лисиці - з 01 жовтня по 01 березня;

2) групи порід гончих проводиться по зайцю русаку та по лисиці - з 01 жовтня по 01 квітня;

3) групи порід лайок проводиться по:

підсадному звіру (кабану, борсуку) - протягом року;

вільному кабану, лосю та оленю - під час сезону полювання;

фазану - в сезон полювання з відстрілом та протягом січня-березня без відстрілу;

хутровому звіру (білці, куниці, тхору, норці американській) - в сезон полювання з відстрілом та протягом березня без відстрілу;

4) групи порід лягавих, спанієлів і ретриверів проводиться по:

болотній дичині - з 01 квітня по 01 травня та з 15 липня по 1 листопада;

сірій куріпці та фазану - з 01 березня по 01 травня та з 01 вересня по 01 грудня;

перепілці - з 01 квітня по 20 травня та з 15 липня по 01 листопада;

вальдшнеп - з 15 вересня по 01 грудня;

дикій птиці - під час сезону полювання з відстрілом;

5) групи порід норних проводиться:

на випробувальних станціях - протягом року;

у природних норах - під час сезону полювання на хутрових звірів або за спеціальними дозволами;

6) для мисливських собак всіх груп мисливських порід підготовка, проведення тестування, випробувань і змагань (з врахуванням вимог правил) проводиться по:

водоплавній дичині - з 15 липня по 01 грудня (з відстрілом в сезон полювання);

пернатій дичині, вирощеній у вольєрі, підсадному кабану та борсуку, кров'яному сліду та волоку, апортуванню (подачі) дичини - протягом року;

хутровому звіру - у сезон полювання.


Директор Департаменту тваринництва               М. Кваша




* * *
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак"


1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Частиною першою статті 34 Закону України "Про мисливське господарство та полювання" (далі - Закон) передбачено, що натаскування, наганяння, вимуштрування, польові випробування і змагання мисливських собак проводяться на окремих ділянках, виділених для цієї мети користувачем мисливських угідь за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, у строки, які встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.

На даний час такі строки натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагань мисливських собак чітко не визначені. Така ситуація унеможливлює племінну роботу для організацій, що опікуються мисливським собаківництвом.

Відповідно до положень частини шостої статті 34 Закону організація обліку племінних собак мисливських порід, ведення єдиної системи накопичення інформації з племінної справи (ведення єдиних племінних книг, видача на їх підставі родоводів єдиного зразка та паспортів на собак мисливських порід, інших ловчих звірів і птахів), розроблення нормативної документації з мисливського собаківництва (інструкцій, положень, правил випробувань тощо) здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері мисливського господарства.

Затвердження нормативної документації з мисливського собаківництва (інструкцій, положень, правил випробувань тощо) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.

Згідно з Положенням про мисливське собаківництво України, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10 червня 2013 року N 356, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2013 року за N 1347/23879, до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, зокрема, належить встановлення строків проведення натаскування, наганяння, польових випробувань і змагань мисливських собак.

З метою охорони середовища існування диких тварин, птахів та недопущення порушення вимог ведення мисливського собаківництва виникла необхідність затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак.
2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу підготовлено з метою затвердження строків натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагань мисливських собак, культивованих в Україні.
3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діє:

Закон України "Про мисливське господарство та полювання";

Закон України "Про тваринний світ";

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10 червня 2013 року N 356 "Про затвердження Положення про мисливське собаківництво України", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2013 року за N 1347/23879.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту наказу не потребує виділення додаткових коштів з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, Державним агентством лісових ресурсів України, Державною регуляторною службою України та потребує державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

Положення проекту наказу не містять ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика") відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект наказу не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу надасть можливість запобігти порушенням вимог чинного законодавства під час охорони середовища існування, умов розмноження дикої фауни та у сфері ведення мисливського собаківництва.




Міністр аграрної політики
та продовольства України                                              Т. Кутовий




* * *
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак"


1. Визначення проблеми

Частиною першою статті 34 Закону України "Про мисливське господарство та полювання" (далі - Закон) передбачено, що натаскування, наганяння, вимуштрування, польові випробування і змагання мисливських собак проводяться на окремих ділянках, виділених для цієї мети користувачем мисливських угідь за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, у строки, які встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.

На даний час такі строки натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагань мисливських собак чітко не визначені. Така ситуація унеможливує племінну роботу для організацій, що опікуються мисливським собаківництвом.

Відповідно до положень частини шостої статті 34 Закону організація обліку племінних собак мисливських порід, ведення єдиної системи накопичення інформації з племінної справи (ведення єдиних племінних книг, видача на їх підставі родоводів єдиного зразка та паспортів на собак мисливських порід, інших ловчих звірів і птахів), розроблення нормативної документації з мисливського собаківництва (інструкцій, положень, правил випробувань тощо) здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері мисливського господарства.

Затвердження нормативної документації з мисливського собаківництва (інструкцій, положень, правил випробувань тощо) здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства.

Згідно з Положенням про мисливське собаківництво України, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10 червня 2013 року N 356, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 серпня 2013 року за N 1347/23879, до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері лісового та мисливського господарства, зокрема, належить встановлення строків проведення натаскування, наганяння, польових випробувань і змагань мисливських собак.

З метою охорони середовища існування диких тварин, птахів та недопущення порушення вимог ведення мисливського собаківництва виникла необхідність затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи)
Так
Ні
Громадяни

Ні
Держава
Так

Суб'єкти господарювання, у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

Ні

2. Цілі державного регулювання

Прийняття проекту наказу забезпечить належне регулювання на державному рівні питання щодо племінного розведення мисливських собак та недопущення порушення вимог ведення мисливського собаківництва.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів
Види альтернативи
Опис альтернативи
Альтернатива 1
Відсутність регулювання.
Не прийняття наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак", що суперечить Закону України "Про мисливське господарство та полювання"
Альтернатива 2
Затвердити строки проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак з метою охорони середовища існування диких тварин, птахів та недопущення порушення вимог ведення мисливського собаківництва


2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Види альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1
Відсутність державного контролю за дотриманням строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак, що є недотриманням Закону України "Про мисливське господарство та полювання"
Не передбачено
Альтернатива 2
Забезпечення контролю з боку держави за дотриманням строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак
Не передбачено
Оцінка впливу на інтереси громадян
Види альтернативи
Вигоди
Витрати
Альтернатива 1
Не передбачено
Не передбачено
Альтернатива 2
Не передбачено
Не передбачено
Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
Показник
Великі
Середні
Малі
Мікро
Разом
Кількість суб'єктів господарювання що підпадають під дію регулювання, одиниць
______
_______
____
_____
____
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків
______
______
____
____
______
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала)







5. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Запропонований проект наказу встановить перелік умов, обов'язкове виконання яких, забезпечить невиснажливе використання мисливської фауни як природного ресурсу. Проект наказу потребує погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України та реєстрації в Міністерстві юстиції України.
6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Для впровадження та виконання вимог регуляторного акта органам виконавчої влади, юридичним та фізичним особам не потрібно додаткових витрат.
7. Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак" не обмежений, оскільки не обмежений строк дії Закону України "Про мисливське господарство та полювання". Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект наказу.
8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

До показників результативності регуляторного акта належить:

1) розмір надходжень до державного бюджету, пов'язаних з дією акта - додаткових надходжень не передбачається;

2) кількість осіб та суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта - користувачі мисливських угідь;

3) розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними із виконанням вимог акта - не передбачається додаткових витрат коштів та часу;

4) рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта - високий, так як проект наказу був розміщений на офіційному веб-порталі Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державного агентства лісових ресурсів України.
9. Визначення заходів за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження строків проведення користувачами мисливських угідь натаскування, наганяння, вимуштрування, польових випробувань і змагання мисливських собак" передбачається методом здійснення таких заходів.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після набрання ним чинності, у результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії регуляторного акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до даного наказу.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться зі значенням аналогічних показників, що будуть встановлені під час повторного відстеження. Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснювати Мінагрополітики.




Перший заступник Міністра
аграрної політики та продовольства України                М. Мартинюк

У Долині судитимуть чоловіка, який пропонував хабар ліснику

Долинський відділ прокуратури скерував до суду обвинувальний акт щодо 46-річного місцевого жителя, який пропонував лісникам неправомірну вигоду за незаконну порубку лісу.




На початку квітня цього року мешканець Рожнятівського району вчинив незаконну порубки дерев на території одного з лісництв ДП "Болехівське лісове господарство". Правопорушника спіймав "на гарячому" працівник лісової охорони. Відтак чоловік, щоб уникнути відповідальності за порубки, вирішив надати ліснику неправомірну вигоду в сумі 1000 гривень. А лісник повідомив правоохоронні органи про цей факт, повідомили у прес-служба обласної прокуратури.

Наразі обвинувальний акт з угодою про визнання винуватості щодо зловмисника скеровано до суду.

Крім того, йому не уникнути відповідальності за ст. 246 (незаконна порубка лісу) КК України, обвинувальний акт за цією статтею також скеровано до суду для розгляду по суті.

ВІВТОРОК, 25 КВІТНЯ, 2017 18:28
http://kurs.if.ua/news/u_dolyni_sudytymut_cholovika_yakyy_proponuvav_habar_lisnyku_52999.html



ПРИКАРПАТЕЦЬ, КОТРИЙ НЕЗАКОННО РУБАВ ДЕРЕВА НА ТЕРИТОРІЇ ЛІСНИЦТВА, НАМАГАВСЯ ДАТИ ХАБАРЯ ЛІСНИКУ




Долинським відділом прокуратури скеровано до суду обвинувальний акт за ч.1 ст. 369 (пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі) КК України щодо 46-річного місцевого жителя.

Установлено, що на початку квітня цього року мешканець Рожнятівського району вчинив незаконну порубки дерев на території одного з лісництв ДП «Болехівське лісове господарство». Правопорушника спіймав «на гарячому» працівник лісової охорони, інформує Фіртка з посиланням на прес-службу прокуратури області.

Відтак чоловік, маючи на меті уникнути відповідальності за порубки, вирішив надати ліснику неправомірну вигоду в сумі 1000 гривень, а останній повідомив правоохоронні органи про вказаний факт.

Наразі обвинувальний акт з угодою про визнання винуватості щодо зловмисника скеровано до суду.

Крім того, йому не уникнути відповідальності за ст. 246 (незаконна порубка лісу) КК України, обвинувальний акт за цією статтею також скеровано до суду для розгляду по суті.


Збурьевские лесники поставили ХОГА перед фактом: вырубка будет!


Збурьевское лесоохотничье хозяйство направило главе Херсонской ОГА Андрею Гордееву извещение о планирующейся рубке леса в Рыбальченском лесничестве.
В уведомлении говорится о "проходной" вырубке на территории в 11 га. Напомним, в 2016 году областной совет ввел мораторий на вырубку леса, но окружной админсуд это решение отменил.


Документ опубликовал в Facebook сам Гордеев, прокомментировав уведомление лишь одним словом: "Борзо"...

На Львівщині предметно взялися за проблему незаконних вирубок лісів



Останнім часом Львівська обласна рада (ЛОР) ініціювала низку кардинальних змін у підходах до господарювання у карпатських лісах. А наприкінці минулого року рішенням голови обласної ради Олександра Ганущина було створено робочу групу з депутатів, представників облдержадміністрації та лісових господарств області на чолі із заступником голови облради Володимиром Гірняком.

Відтак за результатами роботи цієї групи на сесії ЛОР були проголосовані відповідні зміни до рішення «Про запровадження механізмів громадського контролю за використанням та відтворенням лісових ресурсів області». Серед принципових змін у роботі лісництв, на яких нині наполягає обласний парламент, зокрема, відхід від практики суцільних рубок та перехід до вибірково-поступальної системи. Разом із тим ініціюється й зміна самого підходу до вирубки лісів – від суцільного до природного. З цією метою департамент екології Львівської ОДА спільно із обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Лісотехнічним університетом підготували та скерували на розгляд Мінекологіїі Держлісагентства України актуальні пропозиції щодо зміни підходів до означених вирубок.

«У своїй роботі ми перш за все керуємось бажанням максимально зберегти ліси Львівщини та примножити їх багатства. Наш регіон має колосальний ресурс. Однак користуватися ним треба грамотно. Наразі ж ми бачимо хворі ліси, масове всихання смерек та сосен, але разом із тим маємо справу із незаконними вирубками та нелегальними пилорамами», – зауважує Володимир Гірняк. Своїм рішенням облрада також ініціювала встановлення суворого контролю за роботою лісопилорам. Зокрема, рада звернулась до парламенту з проханням внести зміни до Кримінального кодексу та посилити відповідальність як за браконьєрську вирубку лісу, так і за нелегальні операції з лісо- та пиломатеріалами. Також нові підходи до господарювання чекають і на комунальне підприємство «Галсільліс». «Це наше комунальне підприємство і ми маємо цілковите право вносити зміни в його роботу. Але окрім кадрових змін, тут необхідно посилити фінансову звітність та зробити доступною інформацію про те, що робиться в наших комунальних лісах», – підкреслює п. Гірняк. Так, депутати підтримали пропозицію робочої групи – забезпечити розробку єдиної стандартизованої фінансово-управлінської звітності ОКСЛГП «Галсільліс» та його дочірніх підрозділів, враховуючи два види господарської діяльності – комерційна вирубка та продаж деревини та видатки на природоохоронні заходи і соціальну допомогу. Окрім того, «Галсільліс» зобов’язали за півроку розробити механізми проведення регулярної картографічної зйомки лісів. Це дозволить оперативно моніторити стан комунальних лісів та реагувати на незаконне втручання в них.



А нещодавно керівництво та депутати Львівської обласної ради долучилися до щорічної акції «Майбутнє лісу у твоїх руках». Ця акція щовесни збирає небайдужих краян задля благородної справи – відновлення місцевого лісового фонду. Відтак цьогоріч лісові культури було висаджено на площі більше 1 га на території ДП «Боринський лісгосп» (Турківщина).

Як зауважує Олександр Ганущин, вперше цього року з обласного бюджету було виділено кошти на відновлення лісу в розмірі далебі не на символічну суму – 2,5 млн. гривень. Ці кошти будуть розподілені між місцевими лісгоспами, насамперед, належними до гірських територій. За його словами, також обласна рада планує розглянути програму охорони навколишнього природного середовища: «Окрім основних заходів, у цій програмі частину коштів передбачено на будівництво фабрики з вирощування саджанців з закритою кореневою системою зі сучасними технологіями та відповідним обладнанням. Це дасть змогу отримувати близько 3 млн. саджанців щороку, отож допоможе відновлювати наш ліс, наші Карпати. Проект зі створення цієї фабрики уже розроблено. Однак він потребує значних коштів, тому окрім фінансування з обласного бюджету будемо залучати й грантові кошти».



В свою чергу начальник Львівського обласного управління лісового та мисливського господарства Анатолій Дейнека наголосив, що при належній консолідації зусиль обласної ради, Державного агентства лісових ресурсів України і ЛОУЛМГ за декілька років дійсно вдасться реалізувати такий важливий проект.

До речі, днями тут підбили підсумки згаданої акції. Загалом участь у заходах взяли 3475 осіб, і, що тішить особливо, з них 2 тис. – шкільна та студентська молодь. Крім того, активно долучились до акції представники органів місцевого самоврядування, громадських організацій та засобів масової інформації. До того ж окрім традиційної висадки лісу, лісівники, представники районних влад, громадськість та учнівська молодь, активно долучились до заходів з озеленення та благоустрою парків, скверів, алей, територій сільських рад, навчальних закладів, дитячих садочків та садиб лісництв. Зокрема, такі заходи найбільш жваво проводились за участю Бібрського, Бродівського, Жовківського, Золочівського, Львівського та Сколівського лісгоспів. Таким чином, під час акції було посаджено 710 га лісових культур, висаджено близько 4183,2 тис. дерев в межах держлісфонду, 2424 дерев і 1,5тис. кущів – в межах населених пунктів та посаджено. Варто відзначити, що у період проведення заходу державні лісогосподарські підприємства Львівського ОУЛМГ безоплатно надавали для цього садивний матеріал.

Ігор Галущак

Суд зупинив призначення головним лісівником Прикарпаття посадовця, який не пам'ятає теми своєї дисертації




Івано-Франківський окружний адміністративний суд ухвалою про забезпечення позову зупинив рішення конкурсної комісії Держлісагентства, яка рекомендувала призначити начальником Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства Руслана Осташука, повідомляє Курс.
З позовом про оскарження результатів конкурсу до адмінсуду звернувся кандидат на посаду начальника Івано-Франківського обласного управління лісового та мисливського господарства чинний заступник голови обласного управління Роман Олійник.

Конкурс на посаду головного лісівника області відбувся в Держлісагентстві відбувся 31 березня. Зарєструвалися на конкурс п'ять кандидатів на посаду, але, врешті, участь взяли троє. Роман Олійник переконаний, що результати конкурсу були сфальшовані на користь директора ДП "Надвірнянське лісове господарство" Руслана Осташука.

Перше завдання - тестове - на конкурсі найкраще розв'язав Роман Олійник, який точно відповів на 39 із 40 питань. Однак, етап так званого ситуаційного завдання, за висновком комісії, пройшов тільки Руслан Осташук, і він єдиний був допущений до фінальної співбесіди.

Під час цієї співбесіди, зокрема, виявилося, що Осташук, який саме готується до захисту кандидатської дисертації, не пам'ятає тем власних наукових статей.

Відео конкурсу можна переглянути на YouTube-каналі Держлісагентства.

Учора, 24 квітня, колегія суддів Івано-Франківського окружного адміністративного суду задовольнила клопотання Романа Олійника про забезпечення адміністративного позову і ухвалила призупинити виконання рішення конкурсної комісії.

Роман Олійник також звернувся зі скаргою до Нацагентства з питань державної служби, в якій просить перевірити результати конкурсу та скасувати рішення конкурсної комісії.

Протипожежна сила волинських лісів



Із приходом весни в лісогосподарських підприємствах Волині роз­починається гаряча пора – у прямому і переносному значенні слова. 

Це означає, що розпочинається пожежонебезпечний період.

А охорона лісу від пожеж – одне з основних завдань лісової охорони.



Загальна площа земель лісового фонду, які перебувають у підпорядкуванні Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства, становить 624,5 тисяч гектарів. Це 33% площі нашої області. Лісові масиви державного лісового фонду охороняють 1139 працівників державної лісової охорони, в тому числі 681 майстер лісу.

Але охороняти – мало. Бо прожити рік без пожеж або з мінімальною шкодою від них можливо лише за умови відповідального ставлення до природи всіх громадян, які йдуть відпочивати до привітного весняно-літнього лісу.

І тут лісівники подбали про комфорт та безпеку. Адже в лісових масивах Волині облаштовано 655 місць відпочинку (малих рекреаційних пунктів) для населення області.

Уздовж автомобільних доріг функціонує 99 рекреаційних пунктів зі стоянками для автотранспорту. Окрім бесідок, місць для розведення вогнищ, влаштовано куточки з агітаційними матеріалами щодо правил перебування в лісі. Працівниками лісогосподарських підприємств обласного управління в 2017 році заплановано створити ще 5 нових стаціонарних рекреаційних пунктів.

Із настанням пожежонебезпечного періоду в лісових масивах перекрито всі позапланові дороги. У місцях в’їзду в ліс на таких дорогах уже функціонує 300 шлагбаумів.
Крім цього, заплановано облаштування 4560 км мінералізованих смуг, провести догляд за ними в об’ємі 10300 км.


Традиційно лісівники провели огляд пожежної техніки та запланували спільні з рятувальниками протипожежні навчання.

Суттєво оновилася і матеріально-технічна база: у 2016 році лісогосподарськими підприємствами обласного управління придбано три пожежні автомобілі, чотири лісопожежних модулі, три пожежні цистерни, один плуг, 6 тракторів, 9 мотопомп, 118 ранцевих вогнегасників та інше протипожежне обладнання й інвентар. На ці закупівлі підприємствами було затрачено більше 5 мільйонів гривень власних коштів.

У 2017 році для посилення боротьби з лісовими пожежами підприємствами Волинського ОУЛМГ закуплено два пожежних автомобілі. А в ДП «Прибузьке ЛГ» придбано пожежний автомобіль на базі автомобіля «ІВЕКО» (аналогічний пожежний автомобіль волинські лісівники купили в 2017 році і він позитивно себе зарекомендував), а ДП «Ратнеагроліс» закуплено пожежний автомобіль на базі автомобіля «УРАЛ».

Також уже цього року для покращення організації гасіння можливих лісових пожеж у ДП «Ратнеагроліс» та «Камінь-Каширськагроліс» створені нові лісові пожежні станції.

Та особливої уваги заслуговує «лісовий пожежний танк». Для організації гасіння пожеж у важкодоступних місцях цього року його обладнали у ДП «Маневицьке лісове господарство».
Цей пожежний агрегат створений на базі трелювального трактора ТДТ-55, він облаштований пожежною цистерною на 3,6 кубічних метри із самостійним закачуванням та подачею води, попереду прилаштована конусоподібна відвальна лопата, для створення мінералізованих смуг та оперативної локалізації пожежі, позаду прикріплено плуг ПКЛ-70.

Також у ДП «Маневицьке ЛГ» нещодавно придбали професійний квадрокоптер, оснащений камерою з 1-дюймовим мегапіксельним сенсором і механічним затвором, що знімає 4К/60 fps відео і фото 14 fps, обладнаний системою сканування простору в 5 напрямах.


Крім придбання пожежної техніки, лісогосподарські підприємства ВОУЛМГ доукомплектовані всім необхідним реманентом та пожежною технікою, а на випадок гасіння великих пожеж створено необхідний запас пально-мастильних матеріалів.

Цього року додалася ще й єдина пожежна форма для працівників лісової охорони, які можуть бути задіяні у гасінні лісових пожеж. 

Тож загалом для боротьби з лісовими пожежами по Волинському ОУЛМГ в 2017 році функціонує 20 лісових пожежних станцій, 49 пожежно-спостережних вишок, з них 32 обладнано системою телевізійного нагляду за лісовими масивами, 68 пожежних автомобілів (із них – 22 орендовані в місцевій пожежній охороні), лісовий пожежний танк, 42 мотопомпи, 8 лісопожежних модулів, 25 пожежних цистерн, 115 колісних тракторів з плугами типу ПКЛ-70, та інше протипожежне обладнання та засоби пожежогасіння.

У цілому варто зазначити, що лісівники Волині готові охороняти та захищати лісові масиви від пожеж. А чи готові волиняни дбати та берегти ліс, біля якого живуть і від якого черпають здоров’я, покаже час.

Світлана ДУМСЬКА, Петро РОМАНУХА
Фото прес-служби ВОУЛМГ

ЛВ. №3-4. 2017.

Из чернобыльского леса явственно запахло львовским мусором (фото)





На территории зоны отчуждения Чернобыльской АЭС близ отселенных населенных пунктов Бобер и Королевка несколько грузовиков выбросили бытовой мусор из Львова, сообщает NewsOboz.org со ссылкой на Обозреватель.




Как сообщает пресс-служба областной полиции, в Иванковское отделения полиции обратился один из глав местного самоуправления и сообщил, что он обнаружил кучу сваленного мусора возле сел Бобер и Королевка.




При осмотре места полицейские установили, что на территории зоны ЧАЭС находится 9 куч мусора. С каждой кучи полицейские изъяли документы или их фрагменты, подтверждающие происхождение твердых отходов из Львова.



По данному факту открыто уголовное производство по ст.239 (загрязнение или порча земель) Уголовного кодекса.



25.04.2017 18:42 | Общество 

Лесоводы инвестировали 30 млн грн в деревообрабатывающее оборудование

Благодаря коренной модернизации производства в прошлом году предприятия переработали 164,2 тыс кбм древесины

Сегодня, 14:45

Как сообщает Depo.Львов, в 2016 году предприятия Львовского областного управления лесного и охотничьего хозяйства (ОУЛМГ) инвестировали в приобретение деревообрабатывающего оборудования 30 млн грн собственных средств.

Так, производственные мощности обновили "Бродовское ЛГ", ГП "Радеховское ЛМГ", ГП "Сколевское ЛГ", ГП "Славское ЛГ", ГП "Турківське ЛГ", ГП "Рава-Русское ЛГ". В этом году установка нового лесоперерабатывающего оборудования планируется в ГП "Аистов ЛГ" и ГП "Радеховское ЛМГ".

По словам начальника Львовского ОУЛМГ Анатолия Дейнеки, благодаря коренной модернизации производства в прошлом году предприятия переработали 164,2 тыс кбм древесины, что на 10 тыс кбм больше, чем за предыдущий год.

В Турковском районе высадили лес.

http://lviv.depo.ua/rus/lviv/lisivniki-investuvali-30-mln-grn-u-derevoobrobne-obladnannya-20170423560538

В Чернобыле расцвел бизнес: вывозят лес и янтарь

Бизнес в зоне отчуждения не только никуда не девается, но и процветает. Теперь сюда потянулись копатели. А объем вывоза древесины, из которой потом делают мебель, увеличивается

25 апреля 2017, 08:19


Фото: Сергей Харченко/ "Вести"

Зона вокруг Чернобыля привлекает новых искателей незаконных промыслов. Этой весной, накануне 31-й годовщины аварии на ЧАЭС, туда потянулись копатели янтаря, причем не «пристреляться», а вполне серьезно — с оборудованием и бригадами в десятки человек. Продолжаются и нелегальные вырубки — вдоль дорог браконьеры устраивают целые склады готового к вывозу леса.

В Чернобыле полиция задержала четырех "сталкеров"

Янтарь с рентгенами

Жесткая конкуренция между вооруженными группами копателей янтаря в Ровненской, Волынской и Житомирской областях вынудила других желающих заработать на природных богатствах искать свой Клондайк в чернобыльских лесах. «Янтарь чаще добывают со стороны Полесского района на Киевщине, но есть факты, что его начали мыть и в самой Чернобыльской зоне», — рассказал «Вестям» один из местных лесников.

Копателей уже задерживали. Правда, те отделываются только штрафами. Например, в январе в лесу между селами Романовка, Радинка и Омельяновка Полесского района Киевской области (впритык к 30-километровой зоне вокруг Чернобыля) задержали бригаду из 13 человек, которые незаконно добывали янтарь. Каждому из работников обещали по 500 грн за день работ.

В итоге, после сделки со следствием, суд решил, что организатор бригады должен будет выплатить штраф в 11 900 грн. А в прошлом году шестеро мужчин незаконную добычу пытались организовать и на территории зоны отчуждения. У отселенного села Терехи (22 км от Чернобыля) пограничники обнаружили Volkswagen Transporter и людей без документов. А неподалеку нашли кустарную мотопомпу с двигателем, пожарный рукав и пластиковый шланг.

В полиции говорят, что с тех пор в зоне отчуждения «гастролеров» не задерживали. «Мы контролируем территорию и самой зоны, и вокруг нее стараемся никого туда не пускать. Территорию патрулируют полки специального назначения, привлекаем и воздушную разведку — как только кто-то там появляется, мы их ловим», — сказал «Вестям» спикер Нацполиции в Киевской области Николай Жукович.
перевозят в «рошене»

По мнению геологов, территория вокруг Чернобыля для промышленной добычи янтаря непригодна. «Запасы в том районе 5–7 грамм на кубометр — для промышленной добычи это ничто. Серьезные залежи находятся на глубине 20–40 метров под землей», — пояснил «Вестям» старший научный сотрудник Института геологических наук НАН Украины Виктор Мацуй.

Мэр Киева назвал слухами идею вывозить мусор в Чернобыль

Но любителей это не останавливает. Добытый янтарь чаще всего вывозят в Китай (цена достигает $6–8 тыс. за кило камня), где из него изготовляют различные амулеты для здоровья — там считают, что янтарь хорошо стабилизирует ауру, успокаивает. Однако если речь идет о янтаре из Чернобыля, то тут «лечебный» эффект может оказаться со знаком минус, говорят экологи. «Добыча янтаря в зоне отчуждения несет несколько угроз. Во-первых, непосредственно экологическую — уничтожается лес, а если добывают гидронамывом — уничтожаются водные источники. Если это происходит на радиационно загрязненной территории, то могут пострадать и сами добытчики. Ну и ко всему опасности подвергаются люди, которые потом будут носить изделия из «грязного» янтаря», — рассказал «Вестям» эколог Владимир Борейко.

Поставщики янтаря в Китай, как и незаконные добытчики, тоже отделываются символическими штрафами. Так, недавно в аэропорту «Борисполь» был задержан гражданин Китая Чжан Сюелинь, который в двух чемоданах пытался вывезти в Пекин транзитом через Москву почти 32 кг янтаря общей стоимостью 3,3 млн грн. Суд обязал его оплатить 1700 грн штрафа. А еще один гражданин Китая пытался вывезти через «зеленый коридор» янтаря более чем на 700 тыс. грн — его он спрятал в коробки с макаронами, печеньем и шоколадками «Рошен».

Горы леса «под вывоз»


Кроме янтаря из Чернобыля активно вывозят и древесину. «Вывозят бревна — мои коллеги, которые занимаются организацией экскурсий и паломничества в Чернобыль, постоянно это видят. Зимой все притихло, а сейчас возобновилось», — рассказала «Вестям» руководитель паломнического отдела при храме Серафима Саровского в Пуще-Водице Наталья Кутах.

Рядом с ЧАЭС строят сухой могильник ядерного топлива

«Деревья вырубают десятками гектаров, причем ценные деревья (дуб, ольха, явор, бук), которым по 70–80 лет. Основная масса вывозится вечером или ночью, в выходные. Как только машина выехала за пределы зоны — у груза появляются другие, легальные, документы», — рассказал нам на условиях анонимности местный лесник.

Как уже писали «Вести», в большинстве случаев у такой древесины радиационный фон превышен в два-три раза, и, несмотря на это, из нее делают мебель. Но проблема в том, что обычными бытовыми дозиметрами радиацию обнаружить сложно — нужны лабораторные исследования, рассказал нам эколог Владимир Борейко.

Сталкер Стас Полесский в разговоре с «Вестями» отметил, что нелегальные промыслы на зоне и не думали прекращаться. «О добыче янтаря в этих местах я слышал, хотя самих янтарщиков встречать не приходилось. А вот лес рубят капитально. Недавно был в селе Иловница (22 км от ЧАЭС и 7 км от границы зоны), видел сложенные под вывоз бревна в большом количестве. В основном, сосна. Есть еще в селе Копачи большая вырубка — это 4 км от станции. Появились новые вырубки, хоть и не такие масштабные, как в прошлом году», — говорит Стас.

После нас хоть потоп: в Украине дали добро зачищать леса под ноль

По мнению Владимира Борейко, какой-то структурированной «мафии», которая бы занималась вывозом леса из Чернобыля, нет, но именно это и позволяет браконьерству существовать все эти годы: «Этим занимаются определенные люди, возможно, они связаны с полицией, поэтому их никто не задерживает. Но вряд ли это системная мафия».

А вот металл, который ранее активно тянули из зоны, больше не вывозят. Как сообщил глава экскурсионной организации «Чернобыль-тур» Сергей Мирный, там банально не осталось ничего ценного для заготовщиков лома. 

Спешат увидеть, пока ее не разобрали

У туристов в этом году, отмечают гиды, ажиотаж еще больше, чем в прошлом году. «Приезжает много иностранных делегаций, в основном, из стран Евросоюза», — рассказала нам Наталья Кутах. Одной из главных местных достопримечательностей является радиолокационная станция (РЛС). «Постоянно идут дискуссии о том, чтобы разобрать РЛС «Дуга». Но это объект, который ежегодно посещают 10 тысяч туристов со всего мира, и нынешнее руководство зоны пересмотрело свою позицию и решило ее не разбирать», — сказал нам глава «Чернобыль-тура» Сергей Мирный.

В связи с участившимися случаями использования эксклюзивных материалов газеты "Вести" и сайта vesti-ukr.com без ссылок на первоисточник, напоминаем нашим читателям о законе об авторском праве и санкциях, предусмотренных за его несоблюдение. Мы приветствуем использование наших материалов, но только с гиперссылкой на Вести. В противном случае оставляем за собой право обращаться в суд.

В Каховском районе горел лес



Как сообщает пресс-служба облУГСЧС, в последние дни в области установилась, казалось бы, неблагоприятная для пожаров и загораний погода. Однако, случаи возгорания в экосистемах все равно продолжают возникать. Так, 24 апреля в 20:15 на номер Службы спасения «101» поступило сообщение о пожаре в 5-м квадрате Новокаховского лесничества Каховского лесоохотничьего хозяйства. Для ликвидации возгорания и недопущения распространения огня на лесные массивы, к месту происшествия был направлен дежурный караул 13-й Государственной пожарно-спасательной части по охране Каховского района. Всего на ликвидации горения сухой травы и подстилки было задействовано 5 человек личного состава и 2 единицы спецтехники. В 20:50 пожар был локализован, а через две минуты ликвидирован полностью. 

С начала года в лесных массивах зарегистрировано 26 пожаров на площади 24,63 га. А в экосистемах зафиксировано 227 возгораний на площади 53,87 га.