ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

07 лютого 2018

Черные пятна в зеленых лесах Херсонщины



На Херсонщине лесхозы никак не могут избавиться горельников, возникших вследствие лесных пожаров. Только в прошлом году в крае выгорело 1170 га преимущественно сосновых рощ, но государство средств на их раскорчевка и высадки молодых деревьев выделять перестала. Поэтому лесоводы договариваются с частными предприятиями о помощи в разработке горельников. расплачиваясь с ним частью полученной древесины, пригодна только для печного отопления. Или они и сами продают эту древесину на дрова, чтобы купить горючее, нанять рабочих - ведь других возможностей заработать нет. Однако беда в том, что через удивительно теплую зиму на Херсонщине резко упал спрос на дрова и их почти перестали покупать - не использовали еще прошлогодние запасы. А если нет спроса - мало и желающих так зарабатывать.

По данным областного управления лесного и охотничьего хозяйства, в январе этого года всем лесхозам края удалось реализовать только 980 кубометров такого дешевого топлива. При том, что их запас в настоящее время превышает 3,3 тысячи кубометров. С такими темпами нового "всплеска" спроса на дрова придется ждать до следующей осени. Все это время посреди зеленого леса чорнитимуть пятна пожарищ, где в это время пировать лесные вредители, распространяясь на здоровые массивы рукотворных насаждений. Ибо обработку зеленых массивов инсектицидами опять же средств нет.

Сергей ЯНОВСКИЙ, Голос Украины

Замминистра о работах по восстановлению лесов в Азербайджане



За последние 16 лет в Азербайджане было восстановлено около 159 тысячи гектаров леса.

Об этом сказал в среду заместитель министра экологии и природных ресурсов Азербайджана Фирдовси Алиев на мероприятии, посвященном проекту мониторинга и оценки лесных ресурсов для усиления знаний о лесном фонде Азербайджана, передает Day.Az со ссылкой на Trend.

По словам замминистра, в отчетный период в частности было создано 52,1 тысячи гектаров новых лесополос, было посажено 106 миллионов новых деревьев.

7 февраля 2018 10:17
https://news.day.az/society/975262.html

Поки ліс росте – лісники працюють: підсумок 2017 року для дібров Хмельниччини. ВІДЕО

І поки ліс росте – лісники працюють. Директори державних господарств Хмельниччини зібралися разом, аби спільно підбити підсумки року минувшого та окреслити основні плани на 2018-й. Так, уже не вперше нарікають на підступного шкідника – верхівкового короїда, і на противагу розповідають про амбітну ідею створення новітніх селекційних центрів. _


33tvchannel
Опубликовано: 6 февр. 2018 г.

Щоб шуміли ліси

Довкілля



У лісових господарствах Чернігівщини триває сезон заготівлі насіння хвойних культур. Працівники ДП «Ніжинське лісове господарство» зібрали вже 16 тонн шишок. Після сушіння заготівельники отримають із них близько 160 кілограмів насіння.

ЗА СЛОВАМИ провідного інженера лісових культур Наталії Демочки, шишки в основному заготовляють під час вирубок. «Їх треба брати з відбірних, гожих за зовнішніми ознаками дерев, — пояснює Наталія Василівна. — Тоді посівний матеріал буде відмінний, із високими спадковими властивостями».

Заготовлені шишки відвозять до сушарки, розміщеної на базі ДП «Добрянське лісове господарство». Тут їх висушують, а затим у спеціальних барабанах витрушують насінинки-крилатки, яких в одній шишці «ховається» близько 20. Потім насіння очищають.

Не кожен рік врожайний на шишки, і нинішній не найкращий. Утім, торішні показники (187 кілограмів насіння) заготівельники планують виконати, адже заготівля триватиме до кінця лютого. До того ж у ніжинських господарників залишилося ще 184 кілограми з минулих урожаїв — у сприятливі за погодою роки лісівники створюють запас насінного матеріалу.

Не менше трьох років деревця, висіяні з насінин, ростимуть у спеціальному розсаднику, аж поки рано навесні їх не висадять на території лісового господарства.

На фото Миколи Тищенка: працівниці лісництва перебирають зібраний «урожай».

Віталій НАЗАРЕНКО. Чернігівська область.

06 лютого 2018

Президент России отметил лучших лесоводов почетными званиями



1 февраля 2018 года Президент Российской Федерации Владимир Путин подписал указ о присвоении почетного звания «Заслуженный лесовод Российской Федерации» за заслуги в области лесного хозяйства и многолетнюю добросовестную работу.

Почетное звание «Заслуженный лесовод Российской Федерации» присвоено:
  • Артемьеву Николаю Афанасьевичу – лесничему (руководителю) государственного казенного учреждения Республики Саха (Якутия) «Амгинское лесничество»;
  • Бодуновой Надежде Георгиевне – помощнику лесничего Дамского участкового лесничества Весьегонского отдела лесного хозяйства государственного казенного учреждения Тверской области «Краснохолмское лесничество Тверской области»;
  • Князеву Александру Михайловичу – лесничему Нагорского лесничества Николаевского участкового лесничества Кировского областного государственного казенного учреждения «Кировский центр лесного хозяйства»;
  • Петропавловскому Борису Сергеевичу – главному научному сотруднику лаборатории федерального государственного бюджетного учреждения науки Ботанического сада-института Дальневосточного отделения Российской академии наук, Приморский край;
  • Тишину Николаю Викторовичу – директору Подольского филиала – лесничему государственного казенного учреждения Московской области «Мособллес».

Федеральное агентство лесного хозяйства благодарит награжденных лесоводов за многолетний добросовестный труд! Ваш целеустремленность, увлеченность тем делом, которому вы посвятили всю жизнь, вызывает уважение! Высокое звание, присвоенное вам Президентом Российской Федерации обязывает всё лесное сообщество многократно умножить усилия в благородном деле охраны, защиты и приумножения лесов нашей страны!

При Закарпатському обллісомисливгоспі відбулось засідання Громадської ради

Сьогодні, 6 лютого, відбулось друге засідання Громадської Ради при Закарпатському обласному управлінні лісового та мисливського господарства. На засіданні, окрім членів Громадської ради, були присутні начальник Закарпатського ОУЛМГ Валерій Мурга, його заступники Ігор Коцур та Василь Кий, голова ГР при лісовому управлінні Іван Габор, голова галузевої профспілки Валерій Федурця, директори державних лісогосподарських підприємств й представники ЗМІ.



В ході засідання члени громадської ради та представники ЗОУЛМГ обговорили роботу лісового господарства за 2017 рік та Концепцію реформування лісової галузі України.

Відкриваючи засідання Громадської ради начальник Закарпатського ОУЛМГ Валерій Мурга відзначив, що крайові лісові господарства працюють прозоро, відкриті для громадськості та преси й про кожну лісозаготівлю, лісовідновлення, поточну роботу лісових господарств можна дізнатися з офіційних сайтів самих лісгоспів та сторінок у соціальних мережах. Це зокрема facebook, Instagram та Twitter. Він наголосив, що лісове господарство працює абсолютно відкрито і готове до діалогу, співпраці й відповіді на будь-яке питання.

Опісля Валерій Іванович під час презентації відмітив поточну роботу лісових господарств за 2017 рік:

“Понад половини (52%) території області вкриті лісовими насадженнями і лісова та переробна галузь в промисловому потенціалі, соціальному значенні області займає одне з передових місць. сі лісогосподарські заходи виконані в запланованих обсягах, зросли об’єми реалізації робіт та послуг, рівень заробітної плати працівників та платежі до бюджету. За минулий рік проведено лісовідновлення на площі 3,3 тис. га, що складає 106% до річного плану, в тому числі створено нових лісових культур на площі 1,2 тис. га. В 2017 році підприємствами Закарпатського ОУЛМГ від усіх видів рубок заготовлено 1202,2 тис. кбм, що менше на 171,2 тис. кбм, або 88%, порівняно з відповідним періодом 2016 року. Водночас, обсяг реалізації продукції в грошовому виразі зріс на 16%, або на 125,4 млн грн у порівнянні з минулим роком і склав 887,3 млн грн”.



Акцентував увагу головний лісівник і на боротьбі з незаконними рубками:

“На сьогоднішній день рівень незаконних рубок скоротився втричі. За підсумками роботи 2017 року в лісових угіддях зафіксовано 419 випадків незаконних рубок, загальною масою 2104 кбм. Сума завданої шкоди лісовому господарству склала 11,1 млн грн. Хочу наголосити, що в порівнянні з 2016 роком обсяги незаконних рубок як по випадках, так і по кубомасі значно зменшились, відповідно на 24% та на 64%. Матеріали по 197 випадках незаконних рубок обсягом 1738 кбм (83%від загальної маси) на суму збитків 9,1 млн грн. передані на розслідування та розгляд до правоохоронних органів та суди. Порушено 34 кримінальні справи. До посадових осіб державної лісової охорони, якими допущено порушення вимог лісового законодавства, протягом 2017 року вжиті заходи дисциплінарного впливу: притягнуто до дисциплінарної відповідальності – 89 осіб; звільнено з займаних посад – 9 осіб. Боротьба за державне зелене багатство жорстка і ми прагнемо, щоб у лісових угіддях механізм роботи був відкритий і чесний. Ніхто не має право заготовляти деревину нелегально. Ні члени громади, ні самі працівники державних лісогосподарських підприємств. А навести повний порядок допомагають багато в чому і жителі області, члени ГР і преса і правоохоронні органи”.

“Окрім того, для підвищення ефективності роботи лісових господарників та боротьби з незаконною лісозаготівлею, у лісах встановлюються камери відеонагляду. Впевнений, що тільки спільними зусиллями працівників лісового господарства, громадських організацій, правоохоронних органів, не байдужих громадян, засобів масової інформації можна досягти позитивних результатів та покращення стану ведення лісового господарства”, – резюмував Валерій Мурга.

Голова ГР при лісовому управлінні Іван Габор:

“Сьогодні ми зібралися для обговорення актуальних питань у галузі лісового господарства – від деревообробки до Статегії галузі лісового господарства. Одними з головних питань, які сьогодні обговорять члени ГР будуть плани проведення лісокультурної компанії в 2018 році лісогосподарськими підприємствами Закарпатського ОУЛМГ, лісозаготівля, аукціонні торги, ведення мисливського господарства на території угідь, які офіційно передані в користування мисливських господарств, заготівлі та переробки деревини, сплата податків до бюджетів усіх рівнів. Про напрацювання й подальші плани буде повідомлено офіційно”.

Окрім того, під час засідання говорилося й про розширення угідь, які віднесені до Всeсвітньої природної спадщини ЮНЕСКО «Букові праліси і давні ліси Карпат та інших регіонів Європи», розвиток розсадництва, розбудову нових лісових розсадників, доріг, лісову сертифікацію, туризм й рекреацію та повернення до побічного користування.

Опубліковано: 06.02.2018 - 20:43
Прес-служба Закарпатського ОУЛМГ

«Справа Череватого»: головного лісівника Буковини відсторонили від посади ще на два місяці


У Чернівцях Шевченківський районний суд продовжив термін відсторонення від посади начальника управління лісового і мисливського господарства, головного лісівника Буковини Романа Череватого, який підозрюється у спробі підкупу правоохоронця.

Про це йдеться у сюжеті телеканалу ТВА, пише molbuk.ua

Під час сьогоднішнього судового засідання сторона обвинуваченого хотіла заборонити журналістам здійснювати відеозапис слухання.

"Безвідносно від того, яке рішення прийме суд у подальшому, на підставі тих доказів, уже йдуть в пресі та інтернет-виданнях публікації, де уже тенденційно висвітлюються якісь моменти, пов’язані з цією справою", - заявив адвокат Череватого.



Щоправда, суддя це прохання відхилив.

Водночас Череватий запевнив, що втікати від правосуддя не збирається.

"Протягом цього часу я звертався на виклики прокуратури, яка знаходиться у місті Львові, вчасно приїжджав. Всі ті вимоги, які були... Здав закордонний паспорт. Я втікати нікуди не хочу. Я дійсно хочу розібратися у цій справі, щоби було винесене дійсно справедливе рішення", - сказав обвинувачений.

У свою чергу представник військової прокуратури подав клопотання про продовження терміну відсторонення Череватого від посади на два місяці, аби він не міг тиснути на свідків справи. Прохання прокуратури суд задовольнив.

Водночас розгляд справи перенесли.

Нагадаємо, у жовтні 2017 року правоохоронці затримали керівника Чернівецького обласного управління лісового господарства Романа Череватого під час спроби підкупу посадовця місцевої поліції.

За інформацією правоохоронців, керівник обласного управління лісового та мисливського господарства пообіцяв систематично сплачувати "данину" начальникові управління захисту економіки Нацполіції за те, щоби правоохоронці не втручалися у махінації лісівників. Оперативники затримали хабародавця під час першої спроби передачі коштів у сумі 4,2 тис євро та 2,3 тис доларів США.

К вопросу об адекватности российских лесных наказаний

Главное управление МВД России по Красноярскому краю сообщило о выявлении полицией факта незаконной рубки леса в особо крупном размере - "38-летний безработный местный житель, не имея разрешительных документов, на территории Емельяновского лесничества произвел незаконную рубку 15 деревьев породы береза". По сообщению полиции, сумма ущерба составила более 180 тысяч рублей, задержанный свою вину в совершении преступления признал полностью, с места незаконной рубки изъяты бензопила и транспортное средство (судя по фотографии к сообщению - ЗИЛ-131). В отношении порубщика возбуждено уголовное дело по части третьей ст. 260 УК РФ (незаконная рубка в особо крупном размере), предусматривающей максимальное наказание в виде лишения свободы на срок до семи лет. Ссылка:

В Красноярском крае полицейские выявили факт незаконной рубки леса в особо крупном размере

Полицейские - молодцы, что лес охраняют и черных лесорубов ловят. Расчет ущерба, очевидно, выполнен на основании постановления Правительства РФ от 8 мая 2007 года № 273 "Об исчислении размеров вреда, причиненного лесам вследствие нарушения лесного законодательства", и, скорее всего, выполнен верно. Такой размер ущерба однозначно подразумевает именно ч.3 ст.260 УК РФ (согласно примечанию УК РФ к данной статье, особо крупным особо крупным признается ущерб, превышающий сто пятьдесят тысяч рублей). Насколько можно судить по имеющейся информации - полиция все сделала в точном соответствии с требованиями действующего законодательства.

Шансы избежать наказания у порубщика минимальны. По данным Судебного департамента при Верховном суде РФ, за первое полугодие 2017 года по ч.3 ст.260 УК РФ был осужден 1031 человек, оправдано 0 человек. За весь 2016 год по ч.3 ст.260 УК РФ было осуждено 2047 человек, оправдано 6 человек. Случаев прекращения дел или признания обвиняемых невменяемыми тоже немного, они на общую ситуацию почти не влияют. То есть если против кого-то возбуждено дело по ч.3 ст.260 УК РФ - он практически с гарантией будет осужден. Каким будет приговор - с реальным лишением свободы или условным, или вообще без лишения свободы, но со штрафом (минимальный размер которого по этой части ст. 260 составляет миллион рублей) - зависит от решения суда. Но в любом случае наказание будет весьма суровым.


Соразмерно ли это наказание содеянному, и соответствует ли применение части третьей ст. 260 УК РФ сути произошедшего?

Размещенные на сайте ГУ МВД по Красноярскому краю фотографии однозначно говорят, что заготовлена была именно береза, и именно на дрова:




В забитый под завязку ЗИЛ-131 влезает около десяти кубометров дров (разумеется, это примерная оценка). Таксовая стоимость десяти кубометров дровяной древесины березы "на корню" (минимальные ставки, утвержденные Правительством РФ) составляет в настоящее время, с учетом индексации, даже для самых доступных лесов (первый разряд такс) для четвертого восточно-сибирского лесотаксового района, к которому относится Емельяновский административный район, 32 рубля 40 копеек. По фотографиям можно предположить, что заготовлена была не дровяная, а вполне деловая древесина березы - но даже для крупной деловой древесины березы в этих условиях таксовая стоимость десяти кубометров сейчас составляет 518 рублей 40 копеек. Если же рубка была проведена в относительно удаленном месте, не относящемся к первому разряду такс, официальная стоимость этой древесины будет еще ниже.

Таким образом, государство готово продавать такой объем такой древесины в таких условиях за несколько сотен рублей - но если кто-то срубает ее самовольно, то ущерб, причиняемый государству, исчисляется уже многими десятками тысяч рублей. Очевидно, что такой подход к исчислению ущерба (вреда) направлен не на компенсацию понесенных государством потерь, а на максимально жесткое наказание порубщиков; то есть по сути то, что называется "ущебром", по сути представляет собой штраф. И именно такой подход к исчислению ущерба приводит к тому, что вполне рядовая самовольная порубка классифицируется как незаконная рубка в особо крупном размере.


Что в этом плохого?

Во-первых, то, что мелкие самовольные порубщики смешиваются с крупными лесными мафиози, в масштабах страны создает ложное ощущение сильной и эффективной борьбы с незаконными рубками. Рубка пятнадцати берез на дрова (о которой сегодня сообщила красноярская полиция) и рубка десяти тысяч кубометров древесины (о которой вчера сообщила иркутская полиция) - это совершенно несопоставимые по своим масштабам и по причиняемому вреду преступления, но оба они классифицируются по ч.3 ст.260 УК РФ. Ежегодные две тысячи осужденных за незаконные рубки в особо крупном размере, по сговору или организованными группами могли бы свидетельствовать о жесткой и бескомпромиссной борьбе государства с крупномасштабной и организованной лесной преступностью - но если в них попадают не только реальные мафиози, но и мелкие порубщики, заготавливающие дрова для местных нужд, то эти две тысячи уже ни о чем не говорят. Бескомпромиссная борьба государства с крупномасштабной и организованной лесной преступностью по факту в основном представляет собой отлов и суровое наказание сравнительно мелких самовольщиков.

Во-вторых, чрезмерная суровость наказания за сравнительно некрупные самовольные порубки ведет к росту напряженности в отношениях между органами управления лесами и государством в целом, и значительной частью населения. Люди не могут не видеть, насколько разорительна и убийственна для лесов преобладающая в нашей тайге бесхозяйственная модель лесопользования, с ее истощительностью, огромными сплошными рубками, имитационным лесовосстановлением, коммерческой заготовкой лучшей древесины под видом ухода или санрубок, за которую никто не привлекается ни к какой ответственности - и когда на этом фоне мелкие лесные воры получают самые суровые наказания, у многих это вызывает лишь недоумение и злость.

В-третьих - плохо то, что государство, так высоко ценящее лес, когда речь идет о самовольных рубках, готово отдавать его практически за бесценок легальным лесопользователем - хотя последние обращаются с лесом часто ничуть не лучше, чем самые черные лесорубы.

Історія соснового конфлікту




Олександр ВЕРТІЛЬ

ПРОШУ СЛОВА!

У Сумах черговий конфлікт. Спалахнув він на одній з околиць обласного центру — Баранівці, яка справедливо вважається ледь не курортною зоною. Бо й справді: поряд Псел, мальовничі пейзажі, тиша. І красиві ліси, переважно соснові, які не тільки додають мікрорайону свіжого повітря, а й створюють особливу відпочинкову ауру. Саме оті віковічні сосни і стали об’єктом непорозуміння й протистояння між місцевими жителями та лісівниками.

Перші різко виступили на захист дерев, бо, на їхнє переконання, лісівники почали по-варварськи вирубувати насадження, мотивуючи це боротьбою зі шкідниками. Другі ж закономірно підтвердили, що не вони винні в рубці, а хвороба дерев, що в подальшому загрожує цілковитим знищенням лісу в цій зоні. Словесні звинувачення почали швидко вичерпувати свій ресурс і ось-ось мали перерости в більш категоричну стадію. Ситуація майже класична і водночас далеко не безнадійна. Аби в ній достеменно розібратися, варто проаналізувати конфлікт насамперед з позиції кожної зі сторін.

Справді, лісівники, які, умовно кажучи, стали «ініціаторами» протистояння, взялися за санітарну рубку не від нудьги чи безробіття (чого-чого, а роботи в них вистачає цілорічно!), а через гостру необхідність. Адже останніми роками в Україні розперезався верховий короїд, який узявся масово пожирати сосни. Не оминув він і Сумщину. В області вже зафіксовано кілька осередків враження, де шкідник назавжди залишив смертельні автографи. Боляче і сумно дивитися на дерева, які протягом року-двох із розкішних та зелених перетворюються на сухі й виснажені. Від крони і стовбура залишаються розчепірене чорне цурпалля й темний сірник-деревина, що лише нагадує колишнє дерево.

Це біда не тільки наша, українська, а й європейська, навіть світова. Ще на початку 2000-х короїд почав орудувати в лісах Іспанії, затим перекинувся на Францію, а з часом черга дійшла й до Білорусі, Польщі, Угорщини, Росії. В боротьбі з ним безсилі не тільки кордони, а й навіть профілактичні заходи (хіба що за деяким винятком, як, наприклад, залучення до поїдання шкідника… пташок).І хоче хтось цього чи ні, все-таки головний спосіб боротьби на сьогодні — санітарна рубка. Тобто чимось нагадує хірургічне втручання у разі гангрени: аби врятувати організм загалом, слід жертвувати його частиною. Ось оця «хірургія» і збурила людей, які вирішили, що на цьому лісівники гріють руки.

Реакція по-своєму вмотивована, бо, на жаль, останніми роками є безліч прикладів того, як ліси стають об’єктом легкої і швидкої наживи (згадаймо хоча б вирубування в Карпатах). Та чи правильно стригти всіх під один гребінець? Навряд. Бо під гостру звинувачувальну косу можуть потрапити й ті, хто ні в чому не винен. Як і в цьому випадку: лісівники виконували професійний обов’язок. Водночас цілком правильно, що місцеві жителі вдарили у всі дзвони: тут жити не тільки їм, а й їхнім дітям, онукам, правнукам. Ось тільки є одне «але». Під час засідання Громадської ради, що діє при Сумському обласному управлінні лісового та мисливського господарства і до складу якої входить автор цих рядків, довелося почути не якісь підозри чи сумніви, а прямі й гострі звинувачення на адресу сумських лісівників у всіх гріхах. Буцімто вони щоночі тільки те й роблять, що крадуть ліс, вивозять його, роздають звільнені земельні ділянки під забудову тощо.

Усі ми маємо право сумніватися і висловлювати ті чи ті претензії, однак звинувачувати у злочинах і називати когось злодієм можна лише після відповідних юридичних процедур. Інша річ, що багато співвітчизників зневірені в судовій справедливості, і для цього є багато підстав. Однак не годиться й надалі котитися цією небезпечною доріжкою, яка може завести невідомо куди.

Лише завдяки толерантності і виваженості голови Громадської ради Михайла Шпаковича діалог вдалося перевести в інше — продуктивне і, головне, перспективне русло: всі разом вирішили залучати до спільної роботи представників місцевого населення — активістів, голів квартальних комітетів, небайдужих громадян. Тобто процес санітарної рубки зробити максимально прозорим і чітким. Відтепер кожне дерево, вражене шкідником, рубатимуть лише тоді, коли разом із фахівцями-лісівниками в цьому впевняться і місцеві жителі.

Складно? Ні. Просто? Так. От би такий підхід скрізь і завжди: перед тим як рубати (у прямому і переносному значеннях), думати про майбутні тріски-конфлікти. Їх неодмінно ставатиме менше, що всім на користь.

https://www.ukurier.gov.ua/uk/articles/istoriya-sosnovogo-konfliktu/

Зміст та спосіб направлення до Державної регуляторної служби України листів з обґрунтуванням необхідності проведення позапланового заходу


ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РАДА З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОГО НАГЛЯДУ (КОНТРОЛЮ)

РЕКОМЕНДАЦІЯ

Ради з питань державного нагляду (контролю) від 02.02.2018 органам державного нагляду (контролю) щодо змісту та способу направлення до Державної регуляторної служби України листів з обґрунтуванням необхідності проведення позапланового заходу

1. Статтею 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що позаплановий захід державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав проводиться органом державного нагляду (контролю) за погодженням Державної регуляторної служби.

Для погодження орган державного нагляду (контролю) подає Державній регуляторній службі копію відповідного звернення фізичної особи та обґрунтування необхідності проведення перевірки. Державна регуляторна служба розглядає подані документи та надає погодження або вмотивовану відмову у наданні погодження протягом п'яти робочих днів з дня надходження відповідних документів.

Звернення органу державного нагляду (контролю) повинно доводити доцільність проведення цим органом позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав.

У Порядку надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав, затвердженому спільним наказом Мінекономрозвитку та ДРС 21.01.2017 N 56/5, зазначено, що для отримання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня надходження такого звернення подає ДРС копію відповідного звернення та лист з обґрунтуванням необхідності проведення такого заходу.

Звертаємо увагу, що направлення до ДРС копій інших документів (внутрішнього листування органу державного нагляду контролю, листів народних депутатів, депутатів органів місцевого самоврядування, листів органів державної влади, правоохоронних органів, проектів погоджень ДРС тощо) Законом України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Порядком надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних правне передбачено.

Разом з тим, якщо звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав містить додатки, такі додатки мають розцінюватись як невід'ємна частина звернення фізичної особи та їх копії маю надаватись до ДРС разом і копією звернення.

Також звертаємо увагу, що листи органів державного нагляду (контролю) з обґрунтуванням необхідності проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) мають містити відомості згідно з Рекомендацією Ради з питань державного нагляду (контролю) від 03.03.2017.

2. Згідно з пунктом 148 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади.

Доставка документів до установи здійснюється, як правило, з використанням засобів поштового зв'язку і електрозв'язку, а також кур'єрською та фельд'єгерською службою.

Поштою та через кур'єрську службу доставляється письмова кореспонденція, поштові картки, бандеролі, дрібні пакети, а також періодичні друковані видання.

Фельд'єгерською службою доставляється спеціальна кореспонденція.

Каналами електрозв'язку доставляються: телеграми (телетайпограми), факсограми, телефонограми, електронні документи із застосуванням електронного цифрового підпису та документи в електронній формі без електронного цифрового підпису (у сканованій формі).

У подальшому отримані органом документи незалежно від способу їх доставки підлягають реєстрації.

Звертаємо увагу, що зазначеною вище Типовою інструкцією не передбачено можливості доставки одного й того ж документа з одночасним використанням двох або більше способів доставки.

На жаль, значна кількість органів державного нагляду (контролю) та їх територіальних органів надсилають звернення про погодження проведення заходів державного нагляду (контролю) одночасно засобами як поштового зв'язку, так і засобами електрозв'язку (електронною поштою загального користування).

Зазначені дії органів державного нагляду (контролю) суперечать Типовій інструкції, створюють значне невиправдане додаткове навантаження на службу діловодства ДРС та сприяють плутанині при розгляді звернень про погодження проведення заходів державного нагляду (контролю) через численні випадки їх дублювання.

У зв'язку з викладеним Рада з питань державного нагляду (контролю) рекомендує органам державного нагляду (контролю):

1. Забезпечити

- обов'язкову наявність у зверненнях про погодження проведення заходів державного нагляду (контролю) обґрунтування необхідності проведення перевірки;

- направлення до ДРС копій звернень фізичних осіб про порушення суб'єктом господарювання її законних прав разом із додатками (за їх наявності);

- направлення до ДРС разом зі зверненням про погодження проведення заходів державного нагляду (контролю) виключно копій документів, передбачених Законом України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Порядком надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав;

- наявність у листах органів державного нагляду (контролю) з обґрунтуванням необхідності проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) відомостей згідно з Рекомендацією Ради з питань державного нагляду (контролю) від 03.03.2017 у табличній формі.

2. Направляти звернення про погодження проведення заходів державного нагляду (контролю) з використанням засобів або поштового зв'язку або електрозв'язку, а не обома засобами одночасно.

3. При направленні звернень про погодження проведення заходів державного нагляду (контролю) засобами електрозв'язку використовувати виключно Систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ), а не звичайну електронну пошту.

____________