ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

06 лютого 2019

Заступник Голови Держлісагентства Володимир Бондар провів зустріч з представниками Світового банку



4 лютого 2019 року відбулася зустріч заступника Голови Державного агентства лісових ресурсів Володимира Бондаря зі старшим спеціалістом з лісового господарства Світового банку паном Ендрю Мітчеллом та старшим спеціалістом з управління природними ресурсами Світового банку пані Медві Пеллай.

Під час зустрічі сторони обговорили питання продовження співпраці та започаткування нового проекту Світового банку з лісового господарства.

Старший спеціаліст з лісового господарства Світового банку Ендрю Мітчелл повідомив, що протягом цього року, залучивши міжнародних консультантів, буде проведена аналітична робота щодо стану лісового господарства України. За результатами проведеного аналізу буде прийнято рішення щодо напрямів співпраці, підтримані Світовим банком.

У свою чергу, заступник Голови Держлісагентства Володимир Бондар подякував за увагу Світового банку до питань лісової галузі України. «У попередні роки співпраці було досягнуто певних результатів, які були використані при розробленні нашим відомством та фахівцями і експертами проекту Стратегії розвитку лісового господарства. Потрібно працювати далі, щоб відбулося втілення цих напрацювань», – сказав він.



Також Володимир Бондар підкреслив, дуже важливо, щоб під час нової аналітичної роботи залучені експерти та міжнародні консультанти розуміли специфічні нюанси лісового господарства України, які не характерні для інших держав.

«По-перше, в Україні лісова галузь підпорядкована Мінагрополітики. Таке підпорядкування є й в інших країнах, однак на це потрібно зважати при проведенні аналізу та виробленні подальших висновків. По-друге, в Україні переважна більшість лісів, більше 80%, належить державі. Інші ліси комунальної власності. І це наша специфіка у порівнянні з іншими країнами Європи. По-друге, Україна, так би мовити, велика за лісами країна і вони знаходяться в різних кліматичних зонах та мають різний породний склад – ліс в Карпатах і ліс на Півдні України має зовсім різні характеристики. Наприклад, такі країни як Литва, Латвія, Словенія – це маленькі країни і їхні ліси перебувають в одних певних кліматичних зонах. І потрібно, щоб експерти та консультанти розуміли цю специфіку», – зазначив заступник Голови Держлісагентства.

Сторони домовилися продовжити співпрацю щодо залучення фахових експертів та проведення аналітичної роботи.

Прес-служба Держлісагентства

Волинські лісівники відвідали військових 14-ї бригади у Володимирі-Волинському



Напередодні нового року, 21 грудня 2018-го, волинські лісівники відвідали військових 14-ї ОМБР безпосередньо на місці дислокації, доставивши вантаж із найнеобхіднішим на Схід. Учора, 4 лютого, черговий візит відбувся до військової частини, що у Володимирі-Волинському.

Зважаючи на першочергові потреби, на зібрані колективами держлісгопів кошти було закуплено акумулятори для військової техніки на суму 48 тис. грн. Передали вантаж працівники державного підприємства «Володимир-Волинське лісове господарство».

Подібні ініціативи волинських лісівників уже давно стали гарною традицію. Із самого початку неоголошеної війни колективи державних лісогосподарських підприємств ВОУЛМГ відгукувалися на численні прохання, самі ініціювали поїздки, передавали найнеобхідніше через волонтерів.

«Дякую кожному працівнику нашої галузі за небайдужість, підтримку таких ініціатив, неодноразову допомогу, яка постійно надається колективами підприємств. Ми всі віримо, що ця війна скоро закінчиться. І робили та зробимо все від нас зележне, щоб прискорити нашу перемогу», – зазначає начальник Волинського ОУЛМГ Олександр Кватирко.

Прес-служба Волинського ОУЛМГ

Рослесхоз предложил увеличить штрафы за недостоверные сведения о состоянии лесов

Размер штрафа, согласно законопроекту, необходимо увеличить до 5-20 тыс. рублей

МОСКВА, 5 февраля. /ТАСС/. Федеральное агентство лесного хозяйства (Рослесхоз) предлагает увеличить штрафы за сокрытие или предоставление неверной информации о состоянии лесов с 3-6 тыс. рублей до 5-20 тыс. рублей, а в отношении лесов с особым правовым режимом - до 20-40 тыс. рублей. Об этом сообщила во вторник пресс-служба ведомства.

Соответствующий законопроект, по данным ведомства, во вторник рассмотрел комитет Госдумы по государственному строительству и законодательству.

"Предлагается установить ответственность должностных лиц в размере от 5 до 20 тыс. рублей, а в отношении лесов с особым правовым режимом (защитные леса, особо защитные участки лесов, леса в границах лесопарковых зеленых поясов) - от 20 до 40 тыс. рублей", - говорится в сообщении.

Уточняется, что мера касается случаев "сокрытия сведений о санитарном и лесопатологическом состоянии лесов или включения недостоверных сведений о санитарном и лесопатологическом состоянии лесов".

По данным пресс-службы, повышение административной ответственности обусловлено высокой степенью общественной опасности правонарушений. "Результаты лесопатологических обследований являются основанием для проведения лесозащитных мероприятий, связанных, в том числе с осуществлением рубок лесных насаждений", - добавили в Рослесхозе.

По данным ведомства, в 2017 году 12% актов лесопатологических обследований были признаны недостоверными и отменены. В 2018 году доля недостоверных актов составила 12,4%.

Азербайджанцам запретили собирать фрукты, ягоды, орехи и лекарственные травы в лесу


Кабинет министров Азербайджана ужесточил правила охраны лесного хозяйства республики. Как сообщает Sputnik Азербайджан, теперь в стране запрещается собирать фрукты, ягоды, орехи и лекарственные травы, растущие на особо охраняемых лесных территориях.

За нарушение правил предусматривается штраф в размере от одного до трех манатов в зависимости от вида плодов. Например, за каждый незаконно собранный килограмм диких яблок, кизила, алычи или груш придется заплатить один манат.

Также по закону теперь запрещается собирать сухие опавшие листья, лесную почву, тростник и камыши.

Отмечается, что нарушитель должен будет вернуть все собранное. Если же сделать это не удается, то ему придется возместить материальный ущерб.

Источник: NEWS.am
05.02.2019 

"Сім колод - це крадіжка, а вагонами - бізнес": у мережі висміяли боротьбу з вирубкою лісу в Україні

У соцмережі користувачі висміяли боротьбу з незаконною вирубкою лісу в Україні.

Українці порівняли затримання поліцією злодіїв, які вкрали кілька колод, і вивезення лісу цілими вагонами з країни. Відповідний колаж опублікувала група "Київ Лайф" у Facebook.

“Вся суть… Нарешті зловили розкрадача", — підписали картинку.
Користувачі також потішили коментарями. "Сім колод – це крадіжка, а вагонами – це бізнес", — написала Світлана Доманчук.
Проте один із користувачів зазначив, що на картинці зображені поліцейські іншої держави. У відповіді йому написали, що Україна все одно має такі самі реалії.
Як повідомляв OBOZREVATEL, з початку 2019-го року почав діяти закон, який передбачає підвищення відповідальності аж до тюремних термінів за контрабанду лісу.

05 лютого 2019, 19:55
https://www.obozrevatel.com/ukr/society/sim-kolod-tse-kradizhka-a-vagonami-biznes-v-merezhi-vismiyali-zatrimannya-kradiiv-lisu.htm

Утворення сімейних фермерських господарств, збереження пралісів, забезпечення протипаводкових заходів – пріоритетні завдання профільної комісії облради


Впровадження різноманітних проектів щодо розвитку соціальної інфраструктури села, агропромислового комплексу, раціональне використання виробничого потенціалу АПК, земельних ресурсів - на контролі у постійної комісії обласної ради з питань агропромислового комплексу, розвитку села, адміністративно-територіального та земельного устрою, яку очолює Петро Голубка.

У звіті голови облради Михайла Рівіса про роботу профільних постійних комісій зазначено, що у 2018 році члени цієї комісії разом із профільними підрозділами ОДА працювали над Регіональною програмою розвитку земельних відносин у Закарпатській області на 2018 – 2020 роки. Документ націлений на створення сприятливих правових і організаційно-економічних умов, які стимулюють прагнення кожного власника чи користувача земельної ділянки до її правового і ефективного використання, підвищували відповідальність за охорону земель, активність громадян до посвідчення права власності на землю і тим самим сприяли розвиткові ринкових відносин. Реалізація програми насамперед підвищить рівень добробуту краян та сформує потужний соціальний прошарок власників. Також комісія у своїх рекомендаціях обґрунтувала необхідність розширення меж та розробки генеральних планів у розрізі населених пунктів області.

Уболіваючи за охорону навколишнього природного середовища краю, переймаючись проблемою руйнівних повеней в області, а також враховуючи нагальну необхідність забезпечення протипаводкових заходів, члени профільної комісії торік були серед ініціаторів прийнятих звернень до вищих органів влади. Зокрема щодо вирішення питань із забезпечення протипаводкового захисту в області; необхідності внесення змін до Загальнодержавної цільової програми «Питна вода України» на 2011 – 2020 роки; негайного фінансування пошкоджених дамб; стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств та відміни податку за лісові землі.

У міжсесійний період комісія активно вивчала та вирішувала питання, які надходили на її адресу у зверненнях громадян. Зокрема, що стосуються питань земельного і адміністративно-територіального устрою. До прикладу, торік комісія розглядала вкрай важливе для територіальних громад питання – щодо виділення під нове кладовище земельної ділянки, з яким до обласної ради звернулася Ужгородська міська рада. Для вирішення цього суспільно-значимого питання звернення адресоване у відповідні інстанції для позитивного вирішення.

У своєму активі комісія має напрацювання, які стосуються напрямку розширення мережі природно-заповідного фонду краю, зокрема, за рахунок заповідання збережених ділянок пралісів та старовікових лісів. У 2018 році комісією зроблено усе можливе, для щоб було прийнятим рішення облради про оголошення об’єктом природно-заповідного фонду місцевого значення – лісовий заказник «Тересвянська долина» на площі 192,9 га, без вилучення площі від землекористувача.

Також впродовж минулого року члени комісії вивчали можливість вирішення питань раціонального використання земель під полезахисними лісосмугами та необхідності внесення змін до законодавчих актів України, щодо стимулювання створення та діяльності дрібних фермерських господарств і врегулювання розподілу повноважень у сфері земельних відносин.

Прес-служба Закарпатської облради
05 лютого 2019

Волинянина оштрафують за незаконну порубку дерев



Маневицька місцева прокуратура домагається відшкодування громадянином збитків, завданих незаконною рубкою дерев.

Про це повідомляє прес-служба прокуратури області.

Маневицька місцева прокуратура звернулася до суду з позовом в інтересах держави в особі Прилісненської сільської ради та Державного підприємства «Городоцьке лісове господарство» до мешканця села Нова Руда Маневицького району, аби стягнути майже 20 тис. грн. збитків, завданих незаконною рубкою дерев.

У серпні 2016 року 21-річний чоловік без відповідного дозволу — лісорубного квитка (ордера) — незаконно зрубав 22 сухостійних сосни на території Лишнівського лісництва ДП «Городоцьке лісове господарство», заподіявши лісу шкоди на цю суму.

За вчинення правопорушення, передбаченого ст. 65 Кодексу України про адміністративні правопорушення (незаконна порубка, пошкодження та знищення лісових культур та молодняка) чоловіка притягнули до відповідальності у виді штрафу.

Нині ж прокурори наполягають на стягненні з правопорушника усієї суми збитків, завданих природі його незаконними діями

05 лютого 2019

Минэкономразвития подготовило очередной законопроект, угрожающий заповедной системе и лесам на землях сельхозназначения

Минэкономразвития подготовило очередной законопроект, угрожающий заповедной системе России и лесам на землях сельскохозяйственного назначения - "О внесении изменений в Земельный кодекс Российской Федерации и отдельные законодательные акты Российской Федерации". Законопроект предусматривает переход от существующей сейчас системы категорий земель к так называемому территориальному зонированию - от семи нынешних категорий земель к семнадцати видам территориальных зон и пяти дополнительным типам территорий, которые могут включаться в разные территориальные зоны. Соответствующие изменения предполагается внести в Земельный кодекс: нынешнюю статью 7 про состав земель убрать, и ввести новую статью 14.5 про виды территориальных зон. Попутно Минэкономразвития предлагает ужесточить требования к целевому использованию земель, сделав их гораздо более узкими и формальными.

Законопроект большой (119 страниц) и в целом мутный - его принятие может значительно усилить хаос во многих отраслях экономики, в том числе в сельском и лесном хозяйстве. Но наиболее разрушительными последствия его принятия могут оказаться для заповедной системы России (всех категорий особо охраняемых природных территорий) и для лесов, растущих на землях сельскохозяйственного назначения.

Законопроект предусматривает значительное сокращение и, главное, сильную фрагментацию практически всех ныне существующих особо охраняемых природных территорий. Согласно законопроекту, в период с 1 января 2023 года по 1 января 2025 года федеральные и региональные органы власти, управляющие ООПТ, должны будут либо исключить из этих ООПТ "территории, не имеющие природоохранного назначения" (земли, занятые населенными пунктами и линейными сооружениями), либо принять решения об изъятии земельных участков для государственных нужд в целях обеспечения деятельности особо охраняемых природных территорий. Каких-либо критериев того, какие земли и в чью пользу изымать, в законе нет. Реализация этой нормы неизбежно приведет к фрагментации большинства особо охраняемых природных территорий, к превращению их из цельных природных комплексов в наборы разрозненных лоскутов. С природоохранной точки зрения крайне важно сохранение именно цельных и как можно более крупных природных комплексов - многие природные ценности просто невозможно сохранить в пределах небольших разрозненных участков; фактически предлагаемый Минэкономразвития законопроект просто уничтожит значительную часть особо охраняемых природных территорий. Создаст он проблемы и для тех, кто живет на ООПТ или в их окрестностях - поскольку теперь за каждый инфраструктурный объект придется спорить, мирно сосуществовать с системой ООПТ эти объекты больше не смогут.

Аналогичная норма с аналогичными сроками предусматривается и для границ лесничеств - из них, согласно законопроекту, также необходимо будет исключить "территории, не имеющие лесохозяйственного назначения".

По лесам на землях сельскохозяйственного назначения законопроект предусматривает, во-первых, отмену только что внесенной в Лесной кодекс РФ и еще даже не вступившей в силу статьи 123 - "Леса, расположенные на землях сельскохозяйственного назначения", и во-вторых, полный запрет на лесовыращивание (кроме создания защитных лесных насаждений) в границах зон сельскохозяйственного назначения.


Это уже вторая за последние несколько месяцев попытка Минэкономразвития протащить законопроект, предусматривающий разорение заповедной системы и отменяющий возможность лесовыращивания и вообще существования леса на брошенных сельскохозяйственных землях. Первая такая попытка была предпринята три месяца назад: 2 ноября на специализированном сайте REGULATION.GOV.RU Минэкономразвития разместило законопроект "О внесении изменений в Земельный кодекс Российской Федерации и отдельные законодательные акты Российской Федерации (в целях перехода от деления земель на категории к территориальному зонированию)". Однако, первый законопроект получил большое количество отрицательных отзывов (4987 "против" и только 13 "за"), и множество аргументированных возражений. Поэтому сейчас Минэкономразвития решило начать формальную процедуру "общественного обсуждения" заново, разместив на том же самом сайте несколько обновленную версию все того же законопроекта. Ссылки:

О внесении изменений в Земельный кодекс Российской Федерации и отдельные законодательные акты Российской Федерации (в целях перехода от деления земель на категории к территориальному зонированию) (первая версия законопроекта)

О внесении изменений в Земельный кодекс Российской Федерации и отдельные законодательные акты Российской Федерации (вторая версия законопроекта)


Фактически Минэкономразвития, вместо того, чтобы признать неприятие своего законопроекта значительной частью общества и наличие большого количества принципиальных замечаний к нему, решило просто проигнорировать результаты первого "общественного обсуждения", и подготовило как бы новый законопроект, даже с новым названием.


Напомним, что опыт подготовки чрезвычайно разрушительных законопроектов, способных уничтожать целые отрасли народного хозяйства, у Минэкономразвития уже есть: именно этим министерством пятнадцать лет назад был разработан проект нынешнего Лесного кодекса РФ, фактически убивший лесное хозяйство и превративший почти все леса нашей страны в огромную беспризорную территорию.


Чтобы не допустить уничтожения российской заповедной системы, и сохранить возможность использования брошенных сельхозземель для лесовыращивания (в том числе лесного фермерства), сейчас важно всем заинтересованным людям принять активное участие в формальной процедуре общественного обсуждения этого законопроекта (она продлится до 21 февраля 2019 года).


Сайт REGULATION.GOV.RU не обеспечивает возможности для открытого профессионального обсуждения законопроектов, и замечания, отправляемые через этот сайт, часто игнорируются или извращаются разработчиками актов. Поэтому основная борьба с этим законопроектом, очевидно, предстоит в будущем - когда он будет внесен в Думу (процедура его принятия будет небыстрой, поскольку он затрагивает предметы совместного ведения Российской Федерации и субъектов Российской Федерации). Но чтобы эта борьба была успешной, необходимо, чтобы законопроект уже сейчас получил ясную негативную оценку со стороны как можно большего числа граждан России. Для этого нужно сделать следующее.


Если вы уже зарегестрированы на сайт regulation.gov.ru:

1. Пройдите по ссылке https://regulation.gov.ru/projects?type ... #npa=87980, в колонке «текст проекта» найдите вкладку «ваши предложения» и нажмите «добавить». Система попросит вас авторизоваться (ввести адрес электронной почты и пароль).

2. Введите ваши регистрационные данные.

3. Оставьте свои замечания (напишите свои или используйте текст ниже), закройте вкладку и на основной странице нажмите на красный флажок с опущенным вниз пальцем.


Если вы не зарегистрированы:

1. Пройдите по ссылке https://regulation.gov.ru/projects?type ... #npa=87980, перейдите на вкладку «ваши предложения», нажмите «Регистрация».

2. Для регистрации вы вводите данные электронной почты и дважды вводите пароль (он должен состоять и из цифр, и из букв!), имя, фамилию и кодовое число.

3. Вам на указанную почту придёт письмо со ссылкой, по которой надо перейти, чтобы подтвердить регистрацию.

4. Подтвердите свои данные.

5. Вернитесь на https://regulation.gov.ru/projects?type ... #npa=87980 и нажмите на красный флажок с опущенным вниз пальцем. Если хотите оставить текстовое предложение, найдите вкладку «ваши предложения», нажмите «добавить» и в открывшимся окне напишите свой комментарий.


Предлагаемый вариант комментария (можно использовать все пункты, или только часть, или добавлять другие по своему усмотрению):


Предлагаемый законопроект представляет собой уже второй проект федерального закона, предусматривающего переход от деления земель на категории к территориальному зонированию, размещенный на сайте regulation.gov.ru за последние несколько месяцев. Предыдущий такой законопроект был размещен для общественного обсуждения 2 ноября 2018 года - проект федерального закона "О внесении изменений в Земельный кодекс Российской Федерации и отдельные законодательные акты Российской Федерации (в целях перехода от деления земель на категории к территориальному зонированию)". По данным сайта, проект получил около пяти тысяч отрицательных отзывов - это очень большое количество для общественного обсуждения проекта правового акта, свидетельствующего о значительном внимании зарегистрированных пользователей сайта к нему. Очевидно, что при таком значительном внимании проект должен был получить и значительное количество замечаний по сути. Однако, дальнейшие шаги, предусмотренные постановлением Правительства РФ от 25 августа 2012 года № 851 "О порядке раскрытия федеральными органами исполнительной власти информации о подготовке проектов нормативных правовых актов и результатах их общественного обсуждения", выполнены не были. В частности, на сайте не была размещена сводка предложений, поступивших в рамках общественного обсуждения проекта, с указанием позиции разработчика. Вместо этого разработчик просто разместил новую версию аналогичного законопроекта, проигнорировав результаты общественного обсуждения. Таким образом, разработка законопроекта ведется с нарушением установленного порядка, в частности, требований постановления Правительства РФ от 25 августа 2012 года № 851.

Согласно п.3 статьи 58 законопроекта, с 1 января 2023 года до 1 января 2025 года органы исполнительной власти, осуществляющие управление особо охраняемыми природными территориями федерального или регионального значения, должны исключить из их границ территории, не имеющие природоохранного назначения: земли, занятые населенными пунктами, линейными сооружениями федерального, регионального или местного значения, нахождение и эксплуатация которых в границах особо охраняемой территории не соответствует целям её создания, либо принять решения об изъятии земельных участков для государственных нужд в целях обеспечения деятельности особо охраняемых природных территорий. Исключение перечисленных объектов из ООПТ неизбежно приведет к их фрагментации и деградации, многие ООПТ могут полностью утратить свою ценность. Кроме того, отсутствие критериев исключения создает необоснованно широкие пределы принятия решений чиновниками, что является коррупциогенным фактором. При этом для многих ООПТ наличие в них линейных объектов (дорог) или населенных пунктов является важным условием выполнения ими основных задач - охраны территории, в том числе от пожаров, осуществления регулируемого туризма, отдыха, сохранения историко-культурного наследия. Таким образом, принятие этого законопроекта нанесет непоправимый ущерб заповедной системе России и огромному количеству объектов природного и природно-культурного наследия.

Пункт 31 статьи 34 законопроекта предусматривает отмену статьи 123 Лесного кодекса, внесенной федеральным законом № 538-ФЗ от 27 декабря 2018 года во исполнение поручения Президента РФ от 1 сентября 2013 года № Пр-2039 о необходимости придания статуса лесам, растущим на землях сельскохозяйственного назначения. На такие леса приходится около 10% от общей площади лесов нашей страны – около ста миллионов гектаров. Статья 123 Лесного кодекса создает основу для придания лесам на землях сельскохозяйственного назначения специального правового статуса, а также для развития на таких землях лесного фермерства, агролесоводства, восстановления защитных лесов и плантационного лесоразведения. Кроме того, статья 123 создает основу для дальнейшего развития и совершенствования системы охраны таких лесов от пожаров, что чрезвычайно важно для предотвращения крупномасштабных лесопожарных катастроф. В целом статья 123 Лесного кодекса РФ в сочетании с предусмотренными ей Особенностями использования, охраны, защиты, воспроизводства лесов, расположенных на землях сельскохозяйственного назначения создает значительные дополнительные возможности для сельского развития, обеспечения благоприятной окружающей среды и пожарной безопасности - а предлагаемый Минэкономразвития законопроект эти возможности полностью уничтожает.

6 мільйонів збитків наніс лісгосп вирубками дерев на Сумщині



Майже 6 мільйонів гривень збитків розраховано за результатами планової перевірки ДП «Свеське лісове господарство», повідомляє прес-служба держекоінспекції в Сумській області.

На виконання річного плану заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік Державною екологічною інспекцією у Сумській області у період з 21.01 по 01.02.2019 року проведена планова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства ДП «Свеське лісове господарство».

У ході проведення перевірки виявлено, що у порушення вимог п. 21 ч. 2 ст. 3, ч. 4 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», п. 4 Додатку до Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру», ст. 43, ст. 48, ст. 71 Лісового Кодексу України, ст. 43 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» спеціалістами Сумського обласного управління лісового та мисливського господарства були виписані лісорубні квитки на проведення суцільних рубок головного користування на 2019 рік державним лісогосподарським підприємствам Сумської області на площі більше 1,0 га за відсутності висновку оцінки впливу на довкілля.

Так, перевіркою встановлено, що на території Олинського лісництва ДП «Свеське лісове господарство» за відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та ліміту заготівлі деревини в порядку рубки головного користування на 2019 рік, не затверджених матеріалів лісовпорядкування на ревізійний період 2019-2028 рр. на підставі лісорубного квитка Серія СУ ЛРК № 004542 від 03.01.2019 проведені суцільні рубки 208 дерев головного користування у кварталі 15 (виділ 10) на площі 2,9 га та 186 дерев головного користування у кварталі 49 (виділ 28) на площі 1,6 га.

На території Дружбівського лісництва ДП «Свеське лісове господарство» також на підставі виданого лісорубного квитка у 2018 році проведена вибіркова санітарна рубка 166 дерев на площі 2,2 га у кварталі 31 виділ 8 (2), яка у встановленому порядку не була запроектована для проведення вибіркової санітарної рубки у 2018 році затвердженими матеріалами лісовпорядкування на ревізійний період, не внесена до затвердженого переліку заходів з поліпшення санітарного стану лісів ДП «Свеське лісове господарство» на 2018 рік і про дану рубку не було повідомлено Сумську обласну державну адміністрацію.

Крім того, ДП «Свеське лісове господарство» не отримало у користування затвердженої у встановленому порядку розрахункової лісосіки та затверджених матеріалів лісовпорядкування на ревізійний період 2019-2028 роки.

За результатами перевірки розраховано шкоди, заподіяної лісу внаслідок порушень вимог природоохоронного законодавства, яка склала 5 820 373 грн. Матеріали перевірки направлені до Управління служби безпеки України в Сумській області.

ЕкологіяЕкономіка | 16:26 сьогодні

Карпати продовжують нищити: 4 схеми незаконного вивезення деревини


Туристичні Карпати – це те, що видно з доріг та підйомників гірськолижних комплексів. Все що поза межами видимості – продовжують вирубувати.

Схем незаконного вивозу деревини кілька: видаються дозволи на вирубку хворих дерев, а ріжуть здорові; об’єми деревини не завжди співпадають із прописаними в лісорубних квитках, а перевіряти їх нікому; ліс досі не чіпують або ж бірки використовують по кілька разів; зрубану деревину не обліковують і переробляють на місці.

Але безкарність закінчується. 4 мільйони гривень за незаконну вирубку заплатить Надвірнянський агролісгосп та понад 1 мільйон Делятинське лісове господарства.

Охоронці лісів стверджують, що із легенями Карпат все добре. Вони активно ростуть і відсоток вирубки відповідає вимогам збереження насаджень.

Дивіться: Тонни кормів для оленів і зубрів: як лісівники допомагають зимувати звірям

Горяни ж застерігають, ліси на межі винищення, бо лісосіки не відновлюють, лісовози нищать дороги, а податки мізерні. Поки про це говорять – вирубки тривають, екологи накладають штрафи, але від цього всі ще більше бідніють.