ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

09 лютого 2019

Який він — новий держслужбовець?

Зізнаюся, будь-які контакти з державою мені даються емоційно важко.


Я із самого початку налаштована на те, що за чиновницькими дверима мене спіткає зневажливе ставлення з боку держслужбовців. Причому будь-якої служби — податкової, коли йду здавати декларацію про доходи, чи міграційної — щоб отримати закордонний паспорт… Негативного досвіду спілкування з державою, на жаль, вистачає, аби дути й на холодну воду.

Якось я поділилася своїми страхами з екс-працівницею держслужби, яка, до слова, обіймала високу посаду. Вона зауважила: "Ти заздалегідь налаштована на негатив — не все так погано. Є моменти, які треба змінювати в роботі держслужбовців, щоб були більш людиноорієнтованими і гнучкими у прийнятті рішень. Але твій страх часто заважає тобі самій взаємодіяти з державою…"

Я би сказала, не страх, а певний негативний імідж держслужбовця (поряд із такими "трендами" в Україні, як демонізація суддів чи недовіра до поліцейських). Тому й виходить, коли я вирішую свої справи швидко й безболісно, радше дивуюся і зітхаю з полегшенням, аніж сприймаю, як належне. Хоча заради справедливості маю сказати, що держслужбовці "дивують" мене дедалі частіше.

Можливо тому, що в Україні саме триває реформа державної служби. А отже, права людини мали би стати ціннісним орієнтиром для "оновленого" держслужбовця. Тим більше що поважати гідність людини і не допускати порушення прав і свобод людини і громадянина — серед їхніх основних обов'язків, згідно зі статтею 8 Закону України "Про державну службу".

Щоб дізнатися, чи справді це так, я звернулася до свого улюбленого соцдослідження про права людини в Україні, здійсненого Фондом "Демократичні ініціативи" ім. І.Кучеріва на замовлення Програми розвитку ООН в Україні та у співпраці з ГО "Центр інформації про права людини". Зокрема — до фокусного опитування 134 державних службовців, проведеного з 14 серпня по 7 вересня 2018 року. Власне, уже мало би відбутися часткове перезавантаження: у відповідні служби мали прийти нові кадри.

Кілька штрихів до портрета українського держслужбовця. Згідно з даними опитування, трохи більше ніж 40% з них — молоді люди від 18 до 34 років. Стільки ж більш зрілого віку — 35—54 роки. Третина працівників — чоловіки, решта — жінки. Лише третина має юридичну освіту. Третина обіймає керівні посади, решта — спеціалісти.

Топ-5 основних цінностей для держслужбовців, як і загалом для українських громадян, — свобода (про це сказали 86% опитаних), справедливість (69,7 %), безпека (66,5 %), гідність (62,5 %) і рівність (58 %). Цікаво, що опитані держслужбовці найнижче оцінили таку цінність, як матеріальна забезпеченість, — її вказала лише трохи більше ніж третина респондентів.

При цьому вибір між свободою і достатком, як і в опитуванні 2016 року, був складним для респондентів: практично половина (41,8 %) не змогла дати відповіді на це запитання.

Здебільшого держслужбовці вбачають основну мету своєї діяльності у служінні народу України (41,8%). Цікаво, що на друге місце із великим відривом респонденти поставили охорону та сприяння реалізації прав і свобод людини (16,4%). Ці дані — попри оптимізм, що держслужбовці готові захищати інтереси і права "звичайного" українця, — свідчать також і про певне нерозуміння ними концепції прав людини. Адже служіння народу України фактично передбачає сприяння реалізації прав і свобод людини. І ці відповіді мали би стояти поряд.

Серед значущих принципів у роботі для держслужбовця — компетентність (62%), обов'язок діяти лише в межах повноважень, відповідно до Конституції та законів України (51%). І, що головне, — забезпечувати пріоритет прав людини (46%).

Чи вплинули події Революції Гідності на поліпшення ситуації з правами людини? На це запитання одностайної думки серед представників держави немає. Майже 15% опитаних вважають, що ситуація поліпшилася, і стільки ж (15%) респондентів переконані, що погіршилася. Третина держслужбовців каже, що з одними правами краще, з іншими — гірше, решта не помітила ніяких змін.

Відповідаючи на запитання щодо свободи вираження поглядів та доступу до інформації, помітили поліпшення 43% держслужбовців, щодо свободи пересування та вибору місця проживання — 39%, свободи думки, совісті і релігії, права на участь у культурному житті, свободи зібрань та створення об'єднань — всі по 37%.

Найбільше погіршилася, на їхню думку, ситуація із соціально-економічними правами, передовсім із правом на соціальне забезпечення (45%), правом на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї (37%), а також із правом на справедливий суд (34%).

Що особливо потішило, 44% представників держави назвали толерантність однією з основних цінностей прав людини. Так вважає лише трохи більше чверті населення України.

Хоча це не "врятувало" держслужбовців від готовності обмежувати в правах різні соціальні групи.

Якщо розглядати картину в цифрах, то більшість держслужбовців готові обмежувати в правах за певних обставин наркозалежних (майже 70%), колишніх засуджених (майже 60%), людей зпевними політичними поглядами (наприклад тих, хто підтримує російську збройну агресію, — 51,5%) та олігархів (40%, ще третині важко відповісти на це питання).

Та на відміну від населення в цілому, українські держслужбовці найменше готові обмежувати в правах лесбійок, геїв, бісексуалів і трансгендерів (26,8% при майже 47% населення в цілому), ромів (32,8% і 46,8% відповідно). Як на мене, саме на ці показники слід звертати увагу в межах реформи держслужби. Адже для держслужбовців, як уособлення держави, у спілкуванні з громадянами неприпустимо в жодному разі розділяти їх за цими ознаками. Зрештою, по допомогу до держави саме у вирішенні життєвих проблем здебільшого й звертаються вразливі категорії населення.

Про це певною мірою свідчить також і краща обізнаність держслужбовців у проблемі дискримінації — 80% з них вважають це серйозною проблемою. Натомість так думають лише 55% українських громадян.

Серед основних ознак, за якими відбувається дискримінація в Україні, опитані держслужбовці називають передовсім сексуальну орієнтацію (39%), політичні погляди (36%) і вік (32%), а також стать, етнічне походження (національність), майновий стан та інвалідність (усі по 26—28%).

Майже п'ята частина державних службовців заявила, що стикалася з проявами дискримінації на державній службі. Передовсім це стосувалося віку, статі, політичних поглядів та майнового стану. І водночас жоден з респондентів не згадував про досвід дискримінації за ознакою вимушеного переселення, національності, сексуальної орієнтації чи інвалідності.

Держслужбовці продемонстрували більшу готовність обстоювати власні права, а також вони успішніші в цьому, ніж населення в цілому. Третина з них вдало обстоювала свої права (на відміну від 15,3% українців у цілому), 40,4% — не змогли їх захистити (не щастило 30% українських громадян).

Ще трохи менше ніж третина держслужбовців нічого не робила для захисту своїх прав. Однак серед населення загалом цей відсоток становить сумних 55%. І це знов-таки свідчить про кращу обізнаність держслужбовців у тому, як захистити свої права, а отже, можна сподіватися й на їхню готовність обстоювати права громадян, які до них звертатимуться.

Цікаві, як на мене, цифри, що свідчать про те, як, власне, захищають порушені права представники держави. Насамперед люди звертаються до поліції — 38%; і далі: до місцевих органів влади — майже 27%, до суду — майже 24% і прокуратури — майже 18,3%. Але до п'ятірки тих до кого звертаються по захист, увійшли також родичі й знайомі — про це сказали майже 17% державних службовців.

Серед найефективніших способів захисту вважають звернення до ЗМІ (на це вказала понад половина респондентів).

З огляду на цифри, може, й справді не все так погано. Але трохи підтягнути розуміння прав людини, бути більш відкритими до кожного, хто до них звертається, держслужбовцям точно не завадить. У межах реформи державної служби це мало би бути серед ключових завдань.

До слова, нещодавно міністр Кабміну і голова Координаційної ради з питань реформи державного управління Олександр Саєнко задекларував, що на 2019 рік пріоритетними завданнями уряду є підвищення якості управління персоналом на державній службі, розбудова мережі центрів надання адміністративних послуг, спрощення порядку їх отримання та переведення в електронний вигляд.

І майже як гасло пролунало — професійність, прозорість, ефективність державного апарату та якісні послуги для громадян.

Рік попереду — перевіримо.


08 лютого 2019

Беларусь и Молдова договорились об обмене зубрами


ФОТО: ZHIVOTNUE.RU

Ориентировочно обмен может произойти в конце 2019 - начале 2020 года.

Молдова заинтересована в увеличении численности популяции зубров на своей территории.

Об этом заявил заместитель директора агентства "Молдсилва" Министерства сельского хозяйства, регионального развития и окружающей среды Молдовы Николай Мунтяну на встрече с руководством Министерства лесного хозяйства Беларуси, сообщили БелТА в пресс-службе Минлесхоза.

В 2006 году в Молдову были завезены зубры из Польши. Они прошли все необходимые этапы акклиматизации и содержатся в заповеднике "Пэдуря домняскэ". С целью разведения популяции зубров на территории заповедника было огорожено 32 га леса. Содержание зубров ежегодно обходится Молдове в $25-30 тыс. В настоящее время там обитают лишь семь особей зубра, и для роста численности необходимо увеличение поголовья самок.

По мнению молдавских коллег, наиболее удачно для этого могут подойти именно белорусские особи. Достигнута договоренность об обмене двух самцов зубра из заповедника "Пэдуря Домняскэ" на двух самок из республиканского ландшафтного заказника "Налибокский". Ориентировочно обмен может произойти в конце 2019 - начале 2020 года.

Сегодня в Беларуси насчитывается около 1800 особей зубра. В стране создано 11 микропопуляций этого вида животного, одна из которых - Налибокская.

Заповедник "Пэдуря Домняскэ" был создан в Молдове с целью сохранения уникальных пойменных лесов, а также редких и исчезающих видов животных и растений. Его общая площадь - 6032 га. Сегодня в заповеднике обитают 49 видов млекопитающих, среди которых зубры, дикие кабаны, европейская косуля и др. Богата фауна "Пэдуря домняскэ" и пернатыми: здесь зафиксировано 159 видов птиц, из которых 107 видов постоянно гнездятся на территории парка.

8.02.2019, 20:51

Назвали кращих лісівників Рівненщини



Трудовий колектив ДП «Костопільський лісгосп» став кращим серед підприємств Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства за результатами роботи у 2018 року.

Диплом переможця на обласній колегії отримав директор підприємства Олександр Мелещук.

Друге місце вибороли лісівники ДП «Соснівський лісгосп» (директор Олександр Прохор, голова профкому Федір Рибак), третє – колектив ДП «Сарненський лісгосп» (директор Олег Лехкобит, голова профкому Людмила Галушко).

За результатами роботи у 2018 року 3 лісогосподарські підприємства Рівненщини – Сарненське, Костопільське та Дубенське, потрапили до переліку 25 кращих лісгоспів в Україні.

Також Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства посідає 7 сходинку серед облуправлінь за рівнем середньомісячної заробітної платні. За підсумками 2018 року вона склала 13101 грн і зросла у порівнянні з попереднім роком на 141,9%. Найвищий рівень оплати праці в Сарненському, Костопільському та Дубенському лісгоспах.

Лісове господарство лишається одним з найбільших наповнювачів державної скарбниці. За минулий рік лісові господарства Рівненщини сплатили до зведеного бюджету податків на суму 446,1 млнг грн., 128,7 млн. грн. Єдиного соціального внеску.
Водночас у лісгоспах дбають про перспективи розвитку: розвивають власну деревообробку, оновлюють техніку. У 2018 році вони за власні кошти придбали обладнання на 51 млн. грн.

На необхідності пошуку нових, ефективних шляхів у роботі, з врахуванням особливостей і потреб ринку у 2019 році, наголосив на нараді начальник Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства Віталій Сухович, зазначивши, що пріоритетом у роботі лісівників було і залишається створення нових, високопродуктивних лісів для майбутніх поколінь, які і надалі виконуватимуть екологічну, соціальну та економічну функції.

Источник: http://rivnenews.com.ua
Сегодня, 17:20 

Український кругляк провозять контрабандою до Європи

Іноземні країни задекларували 610 тисяч тонн імпортованої з України деревини



Вітчизняна деревина і далі має попит за кордоном. Незважаючи на заборону експорту необробленої деревини, в Європі та світі реєструють імпортований з нашої країни кругляк. Як українські дрова перетворюються в європейську деревину ‒ далі у матеріалі ZAXID.NET.

Восени минулого року лісники Роздільського лісництва Стрийського лісгоспу почали рубку небезпечних дерев. Мовляв, ті в аварійному стані, можуть упасти на людей, автівки чи навіть пошкодити дорожнє полотно.

«Тут були граби пошкоджені, пеньки, є гнилі граби. Але таких дерев тут було десяток, може, два. Але не 1144 дерева, ‒ каже громадський активіст Віталій Майборода. І додає: Клеймо, яке на деревах стоїть, свідчить про те, що вони відведені під рубку як небезпечні дерева».
Один дубок від дуба в активістів викликає чи не найбільше сумнівів. Дерево в розрізі здорове. Навіщо його рубали ‒ незрозуміло.

«Вартість такого дуба, який іде на фанкряж, сягає 20 тисяч гривень за кубометр», ‒ додає Віталій Майборода.

Активісти отримали документи лісгоспу і підрахували, що під час рубки буків 71% пішов на дрова. Ще 18% ‒ відходи, і лише 11 ‒ ділова деревина, яку можна використати, наприклад, для виробництва меблів.

«Якщо на сьогоднішній день цей ліс ми втратимо, який є на горбочку міста Миколаєва, то практично ми не отримаємо кисню», ‒ додає місцевий мешканець Іван Максимович.

Поділ на дрова й ділову деревину визначають у лісгоспі. Тут пояснюють: з рубок виходить так багато дров, бо ріжуть перш за все хворі й аварійні дерева.

«Дров'яній деревині допускаються всі недоліки. Сучки без обмежень, часткова гнилизна, кривизна і так далі. А ділова деревина значно вищих якісних характеристик», ‒ пояснює заступник начальника управління лісового господарства Юрій Громяк.

Та можна припустити, що така велика кількість дров має й іншу причину. Адже ними неабияк цікавляться іноземні замовники. У 2017 році з України експортували майже два мільйони тонн так званої паливної деревини. Їхали українські дрова до Румунії, Польщі, Німеччини й Туреччини. Та у митній статистиці цих країн зовсім інші показники ‒ понад 610 тисяч тонн імпортованої з України уже ділової деревини. А такий вид товару під кримінальною забороною вивезення.

«Працює мораторій, але одночасно з тим, за інформацією митниці, ми вивозимо два мільйони дров з України. Але митні служби європейських країн ‒ Румунії, Туреччини, Польщі приймають тільки 400 кілограмів умовно цих дрів. Тобто всі розуміють: під кодом товару дрова з України виїжджає ліс кругляк», ‒ каже аналітикиня Ольга Бабій.

Аби вивезти ліс за кордон, треба не багато: декларацію та сертифікат про походження дерева. Втім, у вагонах може бути повноцінна ділова деревина, просто промаркована як дрова. Адже за українським стандартами, дрова ‒ це колоди до двох метрів. А ділова деревина ‒ від метра. Митники ж перевіряють перш за все документи. За 2018 рік, кажуть у ДФС, за руку схопили лише чотирьох нечесних експортерів деревини.

«В основному все відбувається в документальному оформленні. Якщо є необхідність, якщо система управління ризиками дає необхідні вказівки, то проводиться митний огляд. Якщо є складні питання, то залучається експерт. На даний час експертом є тільки фахівці з університету», ‒ розповідає начальник управління організації митного контролю митниці Степан Бочаров.

Наслідок такої схеми: Україна і далі втрачає ліси. А ще втрачає гроші, продаючи за кордон сировину, а не готову продукцію.

«Вбивається можливість мати якісне виробництво тут в нас, в Україні. Щоби тут люди працювали, не виїжджали, не розвалювалися сім'ї. Всі ці афери відбуваються за чіткої згоди керівництва держави. Це знає генеральний прокурор, це знає керівництво Міністерства агропромислової політики», ‒ вважає міський голова Львова Андрій Садовий.

https://zaxid.net/ukrayinskiy_kruglyak_provozyat_kontrabandoyu_do_yevropi_n1475370

ОБ'ЄКТИВ: Ліс у небезпеці. ВІДЕО



Телеканал C-TV Житомир
Гість студії - Віра Рачковська - Долгих, заступник Голови товариства лісівників Житомирщини

Лісівники Тернопільщини перебувають із робочим візитом у Швеції



Тернопільська лісівнича делегація під керівництвом начальника обласного управління лісового та мисливського господарства Олега Яремка, за участі головного спеціаліста відділу лісового та мисливського господарства, охорони і захисту лісів управління Надії Козацької, директора державного підприємства "Чортківське лісове господарство" Василя Фреяка та лісничого Скала-Подільського лісництва даного підприємства Володимира Гайовського перебуває з робочим візитом в головному офісі шведської компанії BCC.

Мета візиту – ознайомлення з передовим досвідом шведських колег із вирощування садивного матеріалу лісових порід із закритою кореневою системою та можливість запровадження автоматизованої системи вирощування садивного матеріалу на території Скала-Подільського лісництва ДП "Чортківський лісгосп".

Власне, лісівників Тернопільщини цікавить обладнання з підготовки насіння та вирощування садивного матеріалу із ЗКС, розроблене ВСС.

Ознайомлення з сучасними технологіями вирощування садивного матеріалу з ЗКС компанії ВСС здійснюють її менеджер з маркетингу Андреас Бернер та бізнес-координатор Евалдас Блажевічюс.

Прес-служба Тернопільського ОУЛМГ

Звіт ТСК у справі Гандзюк: жодних згадок про замовників убивства



За інформацією Служби безпеки України незаконна вирубка лісу є однією з слідчих версій вбивства Катерини Гандзюк
8 ЛЮТОГО 2019   16:37

Голова Тимчасової слідчої комісії у справі вбивства херсонської активістки Катерини Гандзюк Борислав Береза подав до Верховної Ради проект попереднього звіту ТСК. Проект поставлять на голосування 26 лютого.

У звіті зазначається, що "ТСК направила низку запитів щодо розслідування правоохоронними органами правопорушень, пов’язаних із незаконними вирубками лісів у Херсонській області".

За інформацією Служби безпеки України незаконна вирубка лісу є однією з слідчих версій вбивства Катерини Гандзюк.

У звіті також зазначено, що у цій кримінальній справі оголошено підозру семи фігурантам, серед яких ймовірні виконавці та організатори вбивства.

Щодо інших нападів на активістів, то в звіті вказано: "Комісія дійшла висновку, що [правоохоронцями] на даний момент не встановлено осіб, які замовили напад на Устименка/Михайлика/ Стерненка".

Щодо справи Катерини Гандзюк такої згадки немає. Як відомо, під час одного із засідань, батько Катерини назвав імена тих, кого сама Катерина вважала замовниками нападу на себе. Згадки про це у проекті звіту також немає.

Натомість йдеться про те, що Катерина Гандзюк займалась "викриттям причетних до злочинної схеми посадових та службових осіб органів влади та місцевого самоврядування". Це є однією із версій слідства.

Комісія дійшла висновку, що необхідне продовження дії ТСК на три місяці.

Саме про це Борислав Береза проситиме депутатів 26 лютого.

На своїй сторінці у Facebook він написав:
"Тепер тільки від ВР залежатиме продовження роботи ТСК. Сподіваюсь, що це нікого не налякає, тим більше, що в нас є реальні досягнення. І я, як голова ТСК, вважаю неприпустимим голослівно звинувачувати ТСК в тому, що комісія заважає роботі правоохоронних органів. Є факти? Називайте!".
ТСК також планує два виїзні засідання – у Харкові та Сєвєродонецьку.

Мораторий раздора: какой эффект дал запрет на экспорт леса

Как мораторий на вывоз украинского леса в реальности повлиял на вырубку лесов и развитие отрасли (укр.)




В Україні все частіше говорять про потребу захистити вітчизняного виробника. Одним із неоднозначних заходів протекціонізму в Україні став мораторій на експорт лісу, який, за задумом ініціаторів, був покликаний сприяти розвитку деревообробки та виробництву меблів. Експерти Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Євген Ангел та Андрій Бутін розбирались який ефект і наслідки від введення мораторію на експорт лісу-кругляку. ( LIGA.net публікує скорочену версію дослідження у п'яти відповідях на найважливіші запитання).

Історія мораторію

Десятирічну заборону на експорт необроблених лісоматеріалів (лісу-кругляку) парламент ввів ще у квітні 2015 року. Часткова заборона почала діяти з 1 листопада 2015 року, а вже з 1 січня 2017 року обмеження поширилися на всі породи, включаючи сосну.
Реклама
В липні 2018 року Верховна Рада прийняла законопроект про криміналізацію контрабанди лісу та заборону експорту паливної деревини (дров). Президент ветував його. Депутати врахували його пропозиціъ, у вересні 2018 року Рада прийняла законопроект повторно. Але тепер вже без мораторію на експорт дров. Нові законодавчі положення стали чинними 1 січня цього року.

Чи подолав мораторій контрабанду лісу з України?

Ні. Після запровадження мораторію, про тіньовий експорт необробленої деревини неодноразово повідомляли керівництво Закарпатської області та громадські активісти. Кругляк вивозили під виглядом дров. Існування таких схем підтверджує статистична інформація.


Отже, у 2017 році майже 0,5 млн тон української деревини виїхали з України як дрова, а приїхали в ЄС як ліс-кругляк. І схема продовжувала діяти у 2018 році.

Представники лісового господарства вказують, що подібна різниця в статистиці могла існувати через різну класифікацію деревини в Україні та ЄС. Однак важко повірити, що подібний недолік не міг бути використаний для зловживань. З 1 січня 2019 року в Україні запроваджено нові національні стандарти якості деревини, що сприятиме зниженню можливості для таких нелегальних схем.

Чи вплинув мораторій на рівень вирубки лісів?

Мораторій не мав відчутного впливу на обсяги легальних рубок та заготівлі придатної для господарського використання деревини. Зокрема, у 2016 році було заготовлено майже 19,6 млн куб. м ліквідної деревини, а у 2017 році цей показник зменшився лише на 3,6% до 18,9 млн куб. м. Відбулося це насамперед за рахунок нових правил проведення санітарних рубок (запроваджених Урядом у жовтні 2016 року).





Водночас неможливо оцінити вплив мораторію на незаконні рубки, оскільки офіційні дані охоплюють лише зафіксовані факти порушень, які переважно є незначними. Обсяг таких незаконних рубок становив лише 0,14% (26 тис. куб. м, що) від обсягу заготівлі ліквідного лісу. Водночас експерти вказують, що незаконна заготівля може насправді вимірюватися мільйонами куб. м.

Як вплинув мораторій на деревообробну галузь?

Впродовж 2016-2017 років спостерігалося зростання деревообробної галузі (дані за 2018 рік будуть доступні аж у червні). Зокрема, за відповідний збільшилася кількість зайнятих: у деревообробці – майже на 20%, меблевій галузі – майже на 6%. Всього за 2 роки кількість зайнятих у цих двох галузях виросла на 9,6 тисяч до 80,4 тисяч осіб.

Виробництво в деревообробній галузі також зростало. У 2017 році виробництво меблів зросло на 18,7%, а обробка деревини – на 3,9% (див. рис. 2). Водночас кількість підприємств у галузях продовжила зменшуватися і у 2016 році, але суттєво зросла у 2017 році: на майже 16% у деревообробці та майже 10% у виробництві меблів.

Дещо інша ситуація з прямими іноземними інвестиціями (ПІІ). У 2017 році надійшло майже $53 млн ПІІ в деревообробку, тоді як меблева галузь отримала лише $1,3 млн. При цьому, лісопильна галузь забезпечила дещо більше половини надходжень інвестицій (51%).





Тобто зростання деревообробки відбувалося насамперед за рахунок лісопилок, які виробляють продукцію низького ступеня обробки (пиломатеріали, шпали тощо). На них припало найвище зростання зайнятості (на 36% за 2 роки) та найбільші обсяги ПІІ. За січень-листопад 2018 року лісопильна галузь продемонструвала один з найвищих показників зростання промислової продукції порівняно з відповідним періодом минулого року – 12,3% (деревообробка в цілому – лише 5,9%).

Незважаючи на мораторій, експорт деревини та виробів з деревини продовжив зростати. У 2018 році приріст склав 24% порівняно - до $1,5 млрд.



Чи є альтернативи повній забороні експорту лісу?

Звичайно. Державна політика протекціонізму переважно полягає у певному обмеженні ринкової конкуренції або створенні привілеїв для доступу до державних ресурсів. До основних інструментів політики протекціонізму належать регулювання митних тарифів, квотування експорту та мита, а також технічні бар’єри, встановлення мінімальних імпортних цін, імпортні податки, валютні обмеження, стимулювання покупки вітчизняних товарів, бюджетні дотації тощо.

Український ліс-кругляк спіткала цікава доля. Вивезення кругляку заборонено, а тому він фактично прирівняний до золота та срібла, експорт яких з України також де-факто заборонений.

Чи обмежують експорт лісу інші країни?

Різні форми обмежень (повні, часткові, на окремі породи деревини) на експорт деревини чи виробів з деревини сьогодні діють майже в трьох десятках країн. Уряди окремих країн регулюють експорт деревини, переслідуючи три основні цілі: причини: зниження обсягів рубки лісів (окремих порід деревини), розвиток деревообробної галузі, створення нових робочих місць та забезпечення надходжень до бюджету.

Екологічні проблеми були підставою для запровадження мораторіїв в Албанії та Молдові. У 2016 році албанський парламент підтримав 10-річний мораторій на вирубку лісу для промислових цілей та експорт лісоматеріалів, оскільки за останню чверть століття лісовий покрив країни зменшився майже вдвічі (з 51% до 25%). У Молдові мораторій на експорт деревини, запроваджений у 2016 році, покликаний сприяти зростанню лісистості країни на 4 відсоткові пункти (до 16%).

Для боротьби з нелегальними рубками лісу, тимчасовий мораторій на експорт також діяв у Болгарії на період внесення змін до лісового законодавтства; політичні дискусії щодо заборони експорту лісу також тривали в Румунії. Дещо інший тип обмежень було застосовано в Хорватії: у 2017 році уряд країни (формально через поширення шкідників, а неформально – для обмеження вивезення сировини) ввів у дію дворічну заборону на експорт деревини дубу.

З 1 січня 2018 року також почала діяти повна заборона на експорт лісу-кругляку з Білорусі. Керівництво країни вирішило стимулювати переробку деревини та покращити забезпечення білоруських підприємств сировиною.

Дослідження, на основі якого написана стаття, створено в рамках проекту "Громадська синергія" за сприяння Європейського Союзу та Міжнародного фонду "Відродження" в рамках проекту "Громадська синергія".

https://biz.liga.net/all/prodovolstvie/article/moratoriy-razdora-kakoy-effekt-dal-zapret-na-eksprot-lesa

Деякі шахрайські «фірми» можуть втюхати Вам за великі гроші програмне забезпечення яке вже розробив державний інститут



З настанням весни лісівників все частіше турбує питання охорони лісів від пожеж. Наше підприємство, як завжди,якісно вирішує це завдання. Використавши найновітніші розробки виробників оптичної галузі з США та Японії, додавши якісну систему керування та механіки власного Українського виробництва, ми створили незамінних помічників в виявленні лісових пожеж на їх ранній стадії – спеціальні телевізійні системи спостереження за лісовими масивами.

Наші телесистеми розроблені в Україні саме для лісівників, тому найкраще враховують Їх потреби. Ми використовуємо кращі відеосенсори американського виробництва, та величезні якісні об’єктиви що вироблені в Японії. Поворотний пристрій для камери та система керування розроблені нашими конструкторами і повністю виробляються в Україні. Звичайно, використання в ТСС комплектуючих найкращих світових виробників впливає на ЇЇ ціну.
В Україні, крім нас,більш ніхто не запропонує Вам спеціалізовані телесистеми більш високої якості. В кращому випадку спритні ділки можуть запропонувати використати в якості лісового, обладнання іншої спеціалізації – пошукове морське, або побутове охоронне.

Деякі шахрайські «фірми» можуть втюхати Вам за великі гроші програмне забезпечення яке вже розробив державний інститут, під виглядом свого. Такі «продавці» намагаються видати за українське - дешеве китайське, або, шо ще гірше, російськеобладнання. Зазвичай, це робиться шляхом переклеювання етикеток з назвою. Крім того, ціни на такий непотріб можуть дорівнювати цінам якісних телесистем, або, навіть перевищувати їх.

Тільки підприємства ВПК виробляють ЛІСОВІ ТСС в Україні. Крім нас, реальних виробників такого обладнання в нашій державі більше немає. Тільки ми використовуємо в телесистемах найкращі зразки обладнання світових брендів. Тільки ми надаємо повне сервісне обслуговування змонтованих ТСС, що забезпечує їх тривалу експлуатацію. Тільки ми постачаємо ТСС з ліцензованим програмним забезпеченням, бо ми знаємо, що використання неліцензованого ПЗ – це кримінальний злочин. Ми не перепродаємо, як свої, програми, що розроблені державними інститутами.

Ми любимо Україну і намагаємося зробити так, щоб обладнання, яке в ній виробляється, мало найвищу можливу якість і було надійним інструментом раннього виявлення лісових пожеж в НАШИХ лісах. Ми робимо так, щоб наші замовники були задоволені якісним коштовним обладнанням, а не відчували марнотратство. Задоволення від меншої ціни проходить швидше ніж розчаруваннявід придбаного неякісного товару.

Тому закликаємо Вас купувати якісне українське, допомагаючи вітчизняному виробнику зміцнювати виробництво і нашу державу. Купуйте якісне, купуйте Українське!

На згарищах Херсонщини потроху висаджують ліс



На лісових згарищах зазеленіють молоді деревця. До їх висаджування у «вікна» лютневої відлиги готуються у Олешківському лісгоспі на Херсонщині. На території Раденського та Олешківського лісництв, де раніше дерева загинули через пожежі, знову з’являться 24 гектари білої акації і 30 гектарів кримської сосни. Саджанці лісгосп виростив у власному розпліднику, та й створення нових зелених масивів проводить за власні кошти від продажу деревини – зокрема, з тих же «горільників».

Ще десять гектарів молодих кленів, сріблястого лоху та ясена лісоводи планують висадити найближчим часом у одному з мальовничих урочищ Скадовського району області. Але все це – «краплина у морі», бо насправді не дозволяє навіть компенсувати втрати рукотворних гаїв від численних підпалів. Раніше такі заходи фінансували з державного бюджету, а тепер лісгоспи степової Таврії кинули напризволяще. І вони виживають, як можуть – їм не до створення нових зелених оаз.

От і виходить, що якихось десять років тому на території нашої області висаджували по 1300-1500 гектарів нових лісів щороку. Торік висадили тільки 105 гектарів, а зараз буде ще менше, підсумовує (від слова «сумно») головний лісничий Херсонщини Володимир Михайленко.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.