ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

11 жовтня 2019

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта


ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ

від 19 серпня 2019 року N 380

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державна регуляторна служба України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянула проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів і Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів" (далі - проект постанови), а також документи, що додаються до нього, подані листом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 24.07.2019 N 37-13-7/16073.

За результатами проведеного аналізу проекту постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) встановлено:

проектом постанови пропонується затвердити зміни до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів і Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів.

Однак проект постанови не може бути погоджений у запропонованій редакції з огляду на таке.

Згідно з вимогами статті 1 Закону документом, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики - є Аналіз регуляторного впливу (далі - АРВ).

У даному випадку наданий розробником АРВ до проекту постанови містить формальний опис запропонованого ним регулювання, не є інформативним та не відповідає вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151) (далі - Методика).

Відповідно до пункту 13 Методики результати проведення АРВ викладаються письмово згідно з додатком 1 до цієї Методики.

1. Так, у розділі I "Визначення проблеми" АРВ згідно з вимогами Методики розробник повинен чітко визначити проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання, визначити причини її виникнення, оцінити важливість зазначеної проблеми, зокрема навести дані у цифровому чи кількісному вимірі, що доводять факт існування проблеми і характеризують її масштаб, визначити основні групи, на які вона справляє вплив, а також обґрунтувати, чому проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів та діючих регуляторних актів.

Разом з тим в АРВ до проекту постанови розробником наголошено на необхідності зміни існуючого правового регулювання господарських та адміністративних відносин у зв'язку з його недосконалістю. Однак ним не зазначено практичних аспектів проблем, які виникають при існуючому регулюванні та потребують вдосконалення. При цьому при визначенні проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, розробник обмежився лише текстовим описом проблеми. Не наведено жодних даних у числовій формі, які б обґрунтовували наявність проблеми, її масштаб та важливість, а також не охарактеризовано та не оцінено сфери, на яких проблема має найбільший негативний вплив.

Зазначене не відповідає вимогам статті 4 Закону, зокрема принципу доцільності - оскільки розробником не доведена наявність проблеми, що потребує державного втручання, та не обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою її вирішення.

2. У розділі II "Цілі державного регулювання" АРВ розробник повинен чітко визначити мету державного регулювання, що має бути безпосередньо пов'язана з розв'язанням проблеми.

Натомість у цьому розділі зазначено, що головною ціллю прийняття проекту постанови є приведення Технічного регламенту затвердження типу у відповідність до Директиви 2003/37/ЄС та урегулювання проблемних питань, зазначених в розділі I цього Аналізу регуляторного впливу, що досягається доповненням наявними в зазначеній Директиві додатками та уточненням окремих положень, зокрема щодо терміну дії сертифіката затвердження типу та кількості документів, які надаються під час реєстрації.

Проте задекларовані розробником цілі державного регулювання є формальними, абстрактними та не вимірюваними. Зокрема, розробником не визначено індикаторів зменшення масштабів проблеми, що характеризувало б досягнення мети регулювання.

Таким чином, розробником порушено принцип адекватності, оскільки належним чином не обґрунтовано, наскільки така форма державного регулювання відповідає вирішенню існуючої проблеми.

3. У розділі III "Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей" розробник повинен визначити всі можливі альтернативні способи вирішення існуючої проблеми та оцінити вигоди і витрати держави, населення та суб'єктів господарювання від застосування кожного з них.

Проте оцінка впливу на сферу інтересів держави та громадян, результати якої надані у пунктах 2.1 і 2.2 даного розділу АРВ, здійснена недостатньо інформативно з формальним описом загальних процесів та за відсутності статистичних даних, які б підтверджували визначені розробником твердження.

Також проведена розробником оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання не дозволяє встановити реальний вплив запропонованого проектом постанови регулювання на таких суб'єктів. Розробником не надано економічних розрахунків, зокрема, щодо затрат суб'єктами господарювання часу і коштів на процедури, що передбачені проектом постанови, що у свою чергу не дозволяє перевірити їх достовірність та інформативність.

Зазначене не дозволить в подальшому об'єктивно оцінити, наскільки обраний розробником спосіб державного втручання відповідає проблемі, що потребує врегулювання, та наскільки його застосування буде ефективним для її вирішення.

4. У зв'язку з неналежним опрацюванням попередніх розділів АРВ у розділі IV "Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей" розробником не доведено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей, не проаналізовані причини відмови від застосування того чи іншого способу та аргументи на користь обраного, що є порушенням принципу ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

5. У розділі V АРВ "Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми" розробником не описано механізму дії запропонованого регулювання з урахуванням основних бізнес-процесів, які потрібно буде забезпечити суб'єктам господарювання для реалізації його вимог. При цьому розробником не враховано, що механізм реалізації регуляторного акта має бути безпосередньо пов'язаний із цілями та очікуваними результатами регуляторного акта, тобто яким чином будуть діяти норми проекту постанови та якою прогнозується ситуація після набрання регуляторним актом чинності.

6. За даними, наведеними розробником, у сфері дії проекту постанови, господарську діяльність здійснює 47 суб'єктів малого підприємництва, що складає понад 10 % у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких поширюється регулювання. Зважаючи на це, розробник на виконання вимог пункту 8 Методики у розділі VI АРВ "Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги" повинен був забезпечити проведення М-Тесту.

Однак в АРВ до проекту постанови М-Тест згідно з додатком 4 до Методики не проведено, що не дозволяє вимірній вплив регулювання на суб'єктів малого підприємництва, не оцінені витрати, які вони понесуть внаслідок провадження регулювання, що, як наслідок, унеможливлює визначення необхідності вирівнювання питомої вартості навантаження між суб'єктами великого, середнього та малого підприємництва шляхом запровадження компенсаторних механізмів для суб'єктів малого підприємництва.

7. Розділ VIII АРВ "Визначення показників результативності дії регуляторного акта" заповнено з порушенням вимог пункту 10 Методики. Так, розробником, окрім основних показників, що характеризують результативність регуляторного акта, наведено лише два додаткових показники результативності регуляторного акта.

Зазначене є порушенням вимог Методики, яка передбачає що слід визначити не менше ніж три кількісних показники, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності).

Крім того, розробником не наведено прогнозних показників результативності дії регуляторного акта у кількісному виразі.

Порушення розробником вимог Закону та Методики в частині визначення показників результативності та заходів з проведення відстеження результативності регуляторного акта не дозволить у подальшому належним чином провести відстеження його результативності, як передбачено статтею 10 Закону.

Крім того, статтею 7 Закону встановлені вимоги щодо затвердження і оприлюднення регуляторними органами планів діяльності з підготовки ними проектів регуляторних актів на наступний календарний рік до 15 грудня поточного року.

Такий план діяльності повинен містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.

При цьому згідно з частиною четвертою статті 7 Закону, якщо регуляторний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого цим регуляторним органом плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, цей орган повинен внести відповідні зміни до плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.

Такі зміни до плану діяльності також підлягають обов'язковому оприлюдненню не пізніш як у десятиденний строк після їх затвердження.

Однак під час попереднього розгляду з'ясовано, що проект постанови не внесений до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у Міністерстві аграрної політики та продовольства України на 2019 рік у порядку, передбаченому статтею 7 Закону. Зазначене порушує один з ключових принципів державної регуляторної політики - принцип прозорості та врахування громадської думки.

Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду положень проекту постанови та аналізу його регуляторного впливу встановлено, що даний проект постанови розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики - доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також вимог статті 8 цього Закону в частині підготовки АРВ з урахуванням вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами).

Ураховуючи вищенаведене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державна регуляторна служба України вирішила:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів і Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів".

Голова Державної
регуляторної служби України

К. Ляпіна

Лісівничий Сабадир



У своє 70-ліття є цікавим співрозмовником у багатьох царинах, але всі теми закінчуються проблемами лісу.

У лютому 2014-го нашого ювіляра побачив по телевізору син, зателефонував і сказав: «Тату, якого біса ти лазиш на барикадах з фотоапаратом!?». Дійсно, що там робити спеціалісту лісового господарства – не деревину ж вивчати, з якої ті барикади зроблені. Спробую пояснити. Коли я спитав пана Анатолія про життєве кредо, очікував почути щось на кшталт: праця, наполегливість, бути собою. Та ні – «Головне – щоб мир був», – так відповів. Коли є мир і проблеми вирішуються швидше. Тільки за мир треба час від часу воювати.

На захисті дипломної роботи (лісогосподарський факультет УСГА) завзятого хлопця помітив і запам’ятав голова екзаменаційної комісії – міністр лісового господарства Борис Лук’янов. А чого ж не помітити – до лісівничої кар’єри, Анатолій відслужив два роки в армії та був монтажником-висотником – робоче місце на висоті 25–30 метрів, взимку нівроку. Гарт мав. Тож із розсадника скоро був запрошений на роботу до міністерства в управління механізації. Чи знав тоді Анатолій Сабадир, що 35 років пропрацює на різних посадах у міністерстві при 11 очільниках лісової галузі?

Серед рідних працівників лісу не було, він перший. Мабуть, доля почала скеровувати ще тоді, коли вчителька у школі показала враженому першачкові, як під кілок висіваються дерева. Коли біля жолудя підкладала полинь – відлякувати мишей.

Згодом, та гірка трава, яку в народі називають чорнобилем, зробила 1986 рік знаковим. Спочатку сталася світла подія – 9 квітня народилася донька Надія. Потім – біблійний апокаліпсис: «І велика зоря спала з неба, палаючи, як смолоскип. І спала вона на третину річок та на водні джерела. А ймення зорі тій Полин…»

Багато спеціалістів лісівничої галузі (досвід, знання, дисципліна) були задіяні в організації робіт з ліквідації наслідків чорнобильської катастрофи. Серед них – Анатолій Сабадир. Разом із Борисом Паламарчуком були відрядження до Сиктивкара, Йошкар-Оли, Ухти, Целінограда, Ліди.

Обшивали техніку спецматеріалами для зменшення впливу радіації. Доставили техніку для перевезення будівельних конструкцій та садивного матеріалу. Організовували вирубування коридору для газопроводу від Боярки до Славутича. Багато побудували житла для лісівників – переселенців із чорнобильських теренів.

У квітні 1987 року Міністром лісового господарства України стає 35-річний Валерій Самоплавський. У співпраці з ним, Анатолій Сабадир із колегами, впровадив у роботу дослідну партію лісопосадкових автоматів касетного типу – сезонний наробіток тільки одного у 1987–88 роках складав 32 га. Завдяки цьому 750 солдатів були вивільнені від небезпечної роботи на забруднених територіях – зберегли здоров’я на радість матерям, донькам, дружинам.

Разом із директором тростянецького насіннєвого заводу була розроблена технологія дражування насіння головних лісоутворюючих порід. Це насіння обробляли мікродобривами, закатували у гранули і в 1987–89 роках робили аеросів та наземний (разом із головним лісничим Валентиною Островською). Багато співпрацювали з Володимиром Жуковим – директором Чорнобильського лісгоспу. У 1987 році в Зоні було посаджено 12 га лісу.

Зараз Анатолій Іванович Сабадир – Заслужений лісівник України – щедро ділиться своїм багатющим досвідом: в інтернеті, журналах-газетах зацікавлені знайдуть змістовні, аналітичні, з таблицями матеріали про ліс. Був свідком – автобус прямує на лісівничий захід у Тетерівський лісгосп – Сабадир стає у проході та читає повноцінну лекцію, як першокурсникам, для журналістського молодняка про засади лісівничої науки, встигаючи подавати репліки про річки та лісові насадження, що миготіли за вікном.

Анатолій Сабадир, коли говорив про «Мир – на усій землі», пояснив, що це загальна мрія. А ціль – посприяти людям жити у здоровому середовищі, яке може забезпечити ліс на родючій землі з чистою водою. Ще є локальна мета – достукатися до нової влади, що у лісовій галузі мають працювати фахівці.

Анатоліє Івановичу, зичимо Вам здоров’я, добробуту в родині. Та системно узагальнити для світової лісівничої науки свої ґрунтовні знан­ня та досвід й побільше спогадів для історії записати.

Віктор ПОДЕНКО,
фото автора,
Газета “Природа і суспільство”

Рослесхоз усилит взаимодействие с МЧС в борьбе с лесными пожарами


МОСКВА, 11 окт — РИА Новости. Федеральное агентство лесного хозяйства (Рослесхоз) намерено усилить взаимодействие с МЧС при ликвидации лесных пожаров в России, сообщил РИА Новости руководитель ведомства, заместитель министра природных ресурсов и экологии России Сергей Аноприенко.

"Взаимодействие с МЧС России будет усилено в любом случае, но о каких-либо конкретных изменениях можно будет говорить только после того, как правительством РФ будет принято решение по представленным предложениям Минприроды России", — сказал Аноприенко.

Ранее сообщалось, что Минприроды намерено к 2022 году увеличить штат лесных пожарных в полтора раза, что потребует дополнительных средств в размере 5,4 миллиарда рублей, а также дополнительно направить 738 миллионов рублей на тушение пожаров на Байкальской природной территории.

Проект министерства вносит изменения в постановление правительства РФ от 15 апреля 2014 года №318 «Об утверждении государственной программы Российской Федерации „Развитие лесного хозяйства“.

Как уточняет Минприроды, согласно нормативам численность десантников-пожарных и парашютистов-пожарных составляет 4414 человек, а в настоящее время в субъектах РФ их 2,9 тысячи человек. Кроме того, мероприятие связано с возложением на ФБУ „Авиалесоохрана“ полномочий по организации и выполнению авиационных работ по охране лесов от пожаров на особо охраняемых природных территориях федерального значения на Байкальской природной территории. Об этом сообщает Рамблер. 

Фото: РИА Новости

Лесные инспекторы опробовали новую технику для борьбы с черными лесорубами


Новую технику испытывают в боевых условиях. Она идет по дороге, где и большие лесовозы часто застревают. Уазик, для которого это первый выезд в лес, все испытания проходит с честью.

Самая интересная новинка этот квадроцикл, даже больше целый болтотоход, все ведущие колеса, пониженная и повышенная передача и блокировки, а самое главное узкая база и на нем можно прямо между деревьев незаметно подкрасться к нарушителям.

Колесная техника, которая сможет пройти везде, это конечно очень хорошо, но кроме нее есть еще и системы автоматической фиксации. Эти фотоловушки можно незаметно установить на дорогах к незаконным вырубкам или лесным свалкам. Они и днем и ночью могут снимать номера автомобилей и лица нарушителей. Причем если в месте установки есть сотовая связь, то сразу же отправят фото инспектору на телефон.


Если связи нет, то тогда ее нужно выехать проверить, информация сохраняется на карте памяти и соответственно после этого в кабинете мы можем посмотреть, либо на месте здесь есть экран мы открываем и можем посмотреть.

Максим Кулаков, замначальника отдела лесного надзора министерства лесного хозяйства Красноярского краяВся эта техника, а также два снегохода закуплены за счет средств федерального бюджета. На эти цели потратили два с половиной миллиона рублей.


Учитывая особенности нашего Красноярского края, у нас преимущественно зимняя заготовка поэтому для того, чтобы посмотреть, как там происходят мероприятия и попасть туда в летний период достаточно сложно и с помощью той техники мы все это осуществляем.

Анвар Бикбов, замминистра лесного хозяйства Красноярского края

Главная задача инспекторов — борьба с незаконными рубками, нарушением правил пожарной безопасности и свалками мусора в лесу. Только за прошлый год они выявили несколько сотен таких фактов. Теперь они смогут работать еще эффективнее.

Вячеслав Власенко


ОБЩЕСТВО
Сегодня, 17:17

За незаконне видобування бурштину – суворіше покарання

До Ради внесли два законопроекти, які мають врегулювати видобуток бурштину в Україні

Уряд пропонує зміни до законодавчих актів, які регулюють процедуру отримання спецдозволу на користування надрами з метою видобування бурштину. Відповідні ініціативи закріплені у законопроекті № 2240, який внесений у ВРУ.

Також він передбачає, зокрема:

1. Тимчасово, до 1 січня 2021 року, заборонити експорт бурштину-сирця, необробленого сортованого по фракціям або несортованого (код 7103 00 00 01 УКТЗЕД).

2. За незаконне видобування бурштину, а так само збут, придбання, зберігання, передачу, пересилання, перевезення, переробку бурштину, законність походження якого не підтверджена відповідними документами, передбачати штраф від 3000 до 10000 НМДГ або обмеженням волі на строк від 3 до 6 років, або позбавленням волі на той самий строк з конфіскацією майна.

3. Спецдозвіл на геологічне вивчення бурштиноносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ з подальшим видобуванням бурштину (промисловою розробкою родовищ) надаватимуть строком на 5 років.

В тандемі до цього документу ВРУ подано й законопроект № 2241, який зменшить ставку рентної плати за видобування бурштину із 25% до 15%.

Джерело: законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо урегулювання питання видобутку бурштину" від 08.10.2019 р. № 2240; законопроект "Про внесення зміни до статті 252 Податкового кодексу України щодо упорядкування розміру ставки рентної плати за користування надрами для видобування бурштину" від 08.10.2019 р. № 2241

На Житомирщині під час валки лісу сталася фатальна трагедія


Поліція розпочала розслідування обставин смертельного травмування жителя м. Овруча. Фатальна подія сталася увечері 10 жовтня в лісовому масиві неподалік с. Дубовий Гай. Попередньо, на чоловіка впало дерево під час валки лісу.

На місці події працювала слідчо-оперативна група Овруцького відділення поліції. За попередньою інформацією, на 34-річного жителя м. Овруча упало дерево під час виконання робіт з валки лісу. Унаслідок отриманих травм чоловік загинув на місці події.

Нині триває встановлення всіх обставин події у рамках кримінального провадження, розпочатого за ч. 2 ст. 271 (Порушення вимог законодавства про охорону праці) КК України.

RuporZT
11.10 11:33 

Лісівники з України перейняли досвід від колег з Тернопільщини і визначили напрямки своєї подальшої роботи



Науково-практична конференція по вирощуванню садивного матеріалу із закритою кореневою системою відбулась на базі Чортківського лісового господарства. На різних підрозділах підприємства лісівники мали можливість побачити теплицю по живцюванню декоративних порід, павільйон притінюючий, повністю автоматизований полив у теплиці, полив у відкритому грунті та ще чимало іншого. Лісівники з України перейняли досвід від колег з Тернопільщини і визначили напрямки своєї подальшої роботи.


Електронний облік деревини покликаний викорінити контрабанду лісу



До кінця жовтня лісгоспи Київщини перейдуть на нову систему обліку лісу: на територіях лісових підприємств області запрацює електронний облік деревини. Влада обіцяє з його допомогою викорінити проблему з контрабандою лісу.

Тим часом, успіх впровадження нової системи обліку залежить від бюджетів самих лісгоспів. І ці позапланові грошові витрати вони повинні встигнути знайти до 1 листопада. Про це розповіла директор департаменту екології та природних ресурсів КОДА, депутат облради Вікторія Кірєєва.

Вона каже, що електронний обіг деревини надасть можливість позбавитися контрабанди та надалі контролювати нелегальний продаж лісів. Так, за допомогою спеціальних чіпів правоохоронні та контролюючі органи можуть здійснювати облік деревини, відстежити місце її вирубки, обсяги реалізації та наявність дозвільних документів.

Також, за її словами, станом на зараз у Київській області тільки дві державні установи мають таке чіпування. У їх числі Київське обласне і по місту Києву управління лісового та мисливського господарства.

А наскільки швидко вдасться лісникам перейти на електронний облік, залежить вже від самих підприємств та їх фінансової спроможності, оскільки чіпування вимагає певних фінансових вкладень.

Джерело: Столичний регіон

10 жовтня 2019

У лісі засіли... фотопастки



ДОВКІЛЛЯ

На державному підприємстві «Тячівський лісгосп», наймолодшому у структурі одногалузевих господарств Закарпаття, з’явилася можливість краще оберігати лісовий фонд. Цьому сприятимуть фотопастки.

Вони добре захищені від кліматичних чинників: водонепроникні, не бояться холоду і здатні тривалий час працювати в автономному режимі. Достатньо раз на місяць поміняти батарейки. Вмонтовані в камери точні датчики фільмують під час руху, що дає змогу надовго зберігати їх заряд. Новітні прилади здатні розпізнавати навіть реєстраційні номери на автомобілях.

Фотопастки, які можна встановлювати на будь-які предмети, дають змогу цілодобово спостерігати за місцевістю. Їх не потрібно перевіряти, адже відзнятий матеріал миттєво відправляють власникові, зберігаючи його в пам’яті.

Розташування фотопасток періодично змінюють. Про їх роботу попереджають інформаційні знаки. З їх допомогою лісівники контролюють найпроблемніші місця: де можливе викидання сміття, несанкціоноване вирубування деревини, недозволене полювання.

Вырубка леса на Харьковщине: прокуратура области сообщила о подозрении должностным лицам лесхоза

За інформацією прокурора Харківської області Олександра Фільчакова, 10 жовтня 2019 року головному інженеру, лісничому та майстру лісу ДП «Чугуєво-Бабчанське лісове господарство» повідомлено про підозру у розтраті державного майна в особливо великих розмірах, шляхом зловживання службовим становищем, вчиненої за попередньою змовою групою осіб ( ч. 5 ст. 191 КК України).

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ДП «Чугуєво-Бабчанське лісове господарство» з березня по липень 2019 року, ймовірно діючи за попередньою змовою з корисливих мотивів здійснили розтрату ввіреного ним майна, а саме багаторічних насаджень (381 дуб) шляхом їх незаконної вирубки на території лісового господарства, внаслідок чого державі завдано збитків на суму 8 221 776, 41 гривень.
Читайте также: ГБР расследует незаконные вырубки леса на Харьковщине - нанесено более 23 млн грн убытков
10 жовтня 2019 року проведено обшуки у приміщеннях ДП «Чугуєво-Бабчанське лісове господарство» та за місцями мешкання службових осіб зазначеного лісового господарства вилучено документи та предмети, які вказують на причетність вказаних осіб до злочину.

Вказане кримінальне провадження розслідує територіальне управління ДБР у м. Полтаві, оперативний супровід УСБУ в Харківській області. Процесуальне керівництво здійснює прокуратура Харківської області.

Наразі вирішується питання про відсторонення вищевказаних осіб від займаних посад та обрання запобіжних заходів.

Згідно ч. 5 ст. 191 КК України підозрюваним загрожує позбавленням волі на строк від 7 до 12 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.

Досудове розслідування триває.
Читайте также: Под Харьковом поймали очередных черных лесорубов
Нагадаємо, відповідно до ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.











Читайте также: Харьковского лесника, который рассказывал Зеленскому о масштабных вырубках, хотят уволить