ПІД ВИГЛЯДОМ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

влада обвалила лісову галузь в Україні

ЛІС І РЕФОРМУВАННЯ

Державні ліси мають покривати свої видатки з власних доходів

Орест ФУРДИЧКО

Таємниці реформування "лісових відносин" в Україні

РЕФОРМАЦІЯ, ДЕГРАДАЦІЯ ЧИ ПРОФАНАЦІЯ?

Як Держлісагентство хоче реформувати лісову галузь

ЧИНОВНИКИ ПРОТИ ЛІСІВНИКІВ

Кому вигідний фінансовий саботаж лісгоспів?

13 жовтня 2019

На Тернопільщині успішно запроваджують те, про що в інших областях тільки мріють (фоторепортаж)



Лісівники Тернопільщини беруть курс на інноваційні технології

Науково-практична конференція з вирощуванню садивного матеріалу із закритою кореневою системою відбулася на базі ДП «Чортківське лісове господарство» під головуванням начальника Тернопільського обласного управління лісового та мисливського господарства Олега Яремка.



Особливість цієї конференції у тому, що у її проведенні взяли участь працівники лісогосподарських підприємств не тільки Тернопілля, але й лісівники з Хмельниччини, Івано-Франківщини, Вінниччини, Черкащини, учені, науковці, представники низки компаній, дотичних то лісової галузі.

З привітальним словом до присутніх звернувся начальник управління Олег Яремко. Він зокрема сказав, що у Чортківському лісгоспі реалізували проект побудови сучасного лісорозсадницького комплексу з вирощування садивного матеріалу із закритою кореневою системою на основі технологій шведської компанії ВСС, яка є світовим лідером у виробництві сучасного устаткування для лісових насіннєвих центрів і розсадників.



Окрім цього, Олег Яремко розповів про участь лісогосподарських підприємств області у пілотному проекті, який проводить ТОВ “MOST-Україна” офіційний представник ECO Organic Product в лісовій галузі України. Проект – довготерміновий і його мета – покращити продуктивність лісонасаджень та підвищити родючість грунтів.

А ось директор державного підприємства «Чортківський лісгосп» Василь Фреяк акцентував увагу присутніх на технології вирощування посадкового матеріалу із закритою кореневою системою, як декоративних так і основних лісо утворюючих деревних порід. За його словами, за останні 5 років в розвиток лісорозсадницької справи та втілення новітніх технологій , підприємство вкладало власні кошти, а також була відчутна підтримка бюджетного фінанcування з обласної ради та облдержадміністрації.




– Чому ми пішли шляхом вирощування посадкового матеріалу із закритою кореневою системою? Не секрет, що найбільш продуктивні насадження створюються шляхом посіву, але ми зіткнулися із проблемою періодичності плодоношення основних деревних порід. Вивчивши досвід європейських країн, ми почали будівництво теплиць, виготовляти апарати для термотерапії та флотації жолудя, встановлювати холодильні камери, навіси притінення, поливочні рампи на ділянках дорощування. Застосовували різні методи зрошування серед яких, мікродощування, капельний полив, туманоутворюючі установки. У цьому році також придбали лінію із наповнення касет шведської компанії ВСС, що дає нам можливість уже в наступному рої вирощувати до 500 тис штук сіянців із закритою кореневою системою, – розповів Василь Фреяк.



Цього ж дня учасники науково-практичної конференції відвідали Колиндянське лісництво, де ознайомилися із центром лісонасінневої та лісорозсадницької справи, побачили теплицю із живцювання декоративних порід, притінюючий павільйон, повністю автоматизований полив у теплиці, полив у відкритому грунті. Також було продемонстровано процес вирощування декоративного посадкового матеріалу.



Фахівці також побували у Скала-Подільському лісництві, де за європейською технологією з устаткуванням шведського виробництва вирощують посадковий матеріалу лісових порід із закритою кореневою системою.



У цьому лісництві присутні гості мали можливість побачити роботу лінії напівавтоматичного посіву лісового насіння для вирощування сіянців із закритою кореневою системою, наповнення касет субстратом, висівання лісового насіння, теплиця з дослідженнями, павільйон та поливочну рампу.



За словами лісничого Володимира Гайовського, інноваційні методи ефективно сприяють формуванню кореневої системи сіянців, дають високу приживлюваність, потужну енергією росту культур в наступні після садіння роки. При цьому істотно зменшується собівартість створення лісових культур за рахунок можливості зменшення густоти садіння, скорочення витрат на догляд за культурами, прискорюється їх переведення у вкриті лісовою рослинністю землі.

І наостанок кілька цифр. За останні роки лісівники краю виростили понад 7,5 млн штук посадкового матеріалу, з них тільки цього року – 200 тис штук із закритою кореневою системою – 170 тис штук дуба та 30 тис штук модрини європейської. Такі цифри переконали учасників науково-практичної конференції у перевагах та ефективності вирощуванню садивного матеріалу із закритою кореневою системою у лісових господарствах України.

Фото автора
Жов 12, 2019, 17:17

Лісові опеньки приносять безсумнівну користь для здоров'я

Лісові гриби, особливо опеньки, як їх називають в народі, приносять безсумнівну користь здоров’ю людини.



По-перше, вони змушують піднятися з дивана і піти або поїхати в ліс, де чисте повітря і багато місця для ходьби, що дуже корисно для людини.

А по-друге, це найкращий джерело білків і вітамінів. І ще одна користь опеньків в тому, що в них мало калорій. Ці гриби підходять як для смаження, так і для консервації на зиму. Їх люблять вживати в їжу люди «підсіли» на різні дієти.

Насправді у опеньків є різні наукові назви. Вони відносяться до сімейств физалакриевых, строфариевых, трихоломовых та інших загонів грибів. Як сказав про опеньках міколог із США Томас Вовк, це «прокляття сучасної систематики.

Опеньки ростуть в основному в сирих лісах. Їх улюблене місце виростання – підгнилі пні.

Зазначимо, що в цьому році в приморському краї пройшла велика кількість дощів (циклони і тайфуни), тому досвід у лісі можна знайти не тільки на підгнилих пнях. Вони ростуть, в буквальному сенсі слова, під ногами.

Фахівці зазначають, що досвід можна збирати з кінця серпня по жовтень.

Позитивний вплив опеньків на організм полягає в тому, що вони не потребують довгої термічній обробці. Вони застосовуються як в якості проносного засобу, так і просто тому, що вони смачні.

Позитивними сторонами опеньків є присутність вітаміну B3 (PP). Цей вітамін покращує секрецію жовчного і шлункового соків. Також в опеньках повно вітаміну В2 (рибофлавіну). Присутні в них ще й такі вітаміни, як B6 і B9, а також калій і магній.

Незважаючи на всі переваги опеньків, є протипоказання. Їх не можна їсти людям з проблемами в травної системи, з нирковою недостатністю, вагітним жінкам і гіпертонікам.

magictr | Жовтень 12, 2019 

12 жовтня 2019

Держгеокадастр дал поручение по разработке единой интегрированной системы государственных кадастров



Держгеокадастр дал поручение для исполнения Премьер-министром Украины Алексеем Гончаруком по разработке единой интегрированной системы государственных кадастров, которая будет содержать информацию о природных ресурсах страны, начиная наполнение Публичной кадастровой карты новыми информационными слоями. В частности, добавлены отдельные информационные слои «Незарегистрированные земли», «Леса», «Природно-заповедный фонд». Об этом пишет propozitsiya.com со ссылкой на официальную страницу в Facebook Государственной службы Украины по вопросам геодезии, картографии и кадастра.

Стоит заметить, что вся информация является максимально прозрачной и предоставляется профильными учреждениями: Государственным агентством лесных ресурсов, Министерством энергетики и защиты окружающей среды Украины, а также на основании данных Государственного земельного кадастра. Данные для общей статистики «Незарегистрированные земли» доступны на всей территории Украины. С актуальной информацией в формате таблицы можно ознакомиться по ссылке.

Слой «Леса» на данный момент доступен на территорию Винницкой области и будет обновляться постепенно по другим областям. Слой «Природно-заповедный фонд» содержит информацию о 125 объектах природно-заповедного фонда государственного значения. Объекты местного значения будут добавляться в будущем.

Обращаем внимание, что эта информация может использоваться землеустроительными организациями для обеспечения эффективного выполнения мероприятий по проектированию, а органами государственной власти и органами местного самоуправления - для принятия эффективных управленческих решений.

Также напоминаем, что недавно по поручению Премьер-министра Украины Алексея Гончарука на публичной кадастровой карте был представлен слой условной прибрежной защитной полосы, полученный в автоматическом режиме с учетом норм статьи 60 Земельного кодекса Украины.

Пропозиція - Главный журнал по вопросам агробизнеса
https://propozitsiya.com/derzhgeokadastr-dal-poruchenie-po-razrabotke-edinoy-integrirovannoy-sistemy-gosudarstvennyh

Незаконно вирубували деревини на мільйони гривень - затримали порушників на Буковині



У підприємстві "Чернівецький держлісгосп" реалізовували не за призначенням деревину на мільйони гривень.

Про це повідомляє пресслужба УСБУ в Чернівецькій області.

У Чернівецькій області Служба безпеки України затримала організаторів незаконної вирубки державних лісів, які привласнювали кошти отримані через протиправну реалізацію деревини.

Оперативники спецслужби встановили, що двоє працівників лісової охорони ДП "Чернівецький держлісгосп" залучили до протиправної діяльності чотирьох місцевих мешканців.

Учасники оборудки систематично вирубали дерева без відповідних дозволів. В подальшому ділки збували деревину мешканцям області, використовуючи фіктивні товарно-транспортні документи, а кошти від реалізації привласнювали. Щомісячний "дохід" зловмисників становив близько півмільйона гривень.

У ході обшуків за місцями проживання фігурантів справи та в адмінприміщеннях держлісгоспу правоохоронці вилучили речові та документальні докази незаконної діяльності, зокрема бухгалтерські документи.

Також у зловмисників виявлено вантажівку з лісопродукцією та "виторг" за день у розмірі 1,7 тисяч доларів США.





У межах кримінального провадження за ч. 3 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу України проводяться першочергові слідчі дії.



Встановлюється сума завданих державі збитків та вирішується питання повідомлення зловмисникам про підозру у вчиненні злочину.

Операція з викриття та блокування протиправної діяльності проводилась спільно зі слідчими Теруправління ДБР, розташованого у м. Хмельницький, під процесуальним керівництвом прокуратури Чернівецької області.

Читайте також: вражаюча міжнародна виставка на тему Чорнобиля пройшла у Києві - ФОТО+ВІДЕО для буковинців.

16:02, 12 жовтня
фото

На Рівненщині почали садити ліси (ФОТО)



Стартувала осіння посадка лісу на Рівненщині. Розпочати роботи дозволили сприятливі погодні умови.



Як повідомляє Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства, лісівники області ще навесні виконали річні плани з посадки лісових культур. Загалом посадили 3470 га лісу, що становить 107 % до плану.







Наразі лісівники проводять підготовку грунту і заліснюють зруби, які зробили у 2019 році.

Учора ж засаджували територію Сморжівського лісництва ДП «Клеванський лісгосп». До цього долучилися начальник Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства Віталій Сухович, депутат Рівненської міської ради Роман Стасюк та директор ДП «Клеванський лісгосп» Сергій Чуприна.

Фото Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства

Читайте також:Лісівники на Рівненщині закупили новий кран-маніпулятор, аби заощаджувати кошти

Читайте нас в Телеграмі: https://t.me/Rivne0362ua

Посадовці Чернівецького держлісгоспу незаконно продавали деревину на мільйони гривень



Проводяться першочергові слідчі дії

Деревину збували через підроблені документи

У Чернівецькій області Служба безпеки України затримала організаторів незаконної вирубки державних лісів, які привласнювали кошти отримані через протиправну реалізацію деревини.

Оперативники спецслужби встановили, що двоє працівників лісової охорони ДП «Чернівецький держлісгосп» залучили до протиправної діяльності чотирьох місцевих мешканців. Учасники оборудки систематично вирубали дерева без відповідних дозволів. В подальшому ділки збували деревину мешканцям області, використовуючи фіктивні товарно-транспортні документи, а кошти від реалізації привласнювали. Щомісячний «дохід» зловмисників становив близько півмільйона гривень.

У ході обшуків за місцями проживання фігурантів справи та в адмінприміщеннях держлісгоспу правоохоронці вилучили речові та документальні докази незаконної діяльності, зокрема бухгалтерські документи. Також у зловмисників виявлено вантажівку з лісопродукцією та «виторг» за день у розмірі 1,7 тисяч доларів США.

У межах кримінального провадження за ч. 3 ст. 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу України проводяться першочергові слідчі дії.

Встановлюється сума завданих державі збитків та вирішується питання повідомлення зловмисникам про підозру у вчиненні злочину.

Операція з викриття та блокування протиправної діяльності проводилась спільно зі слідчими Теруправління ДБР, розташованого у м. Хмельницький, під процесуальним керівництвом прокуратури Чернівецької області. Про це інформує пресслужба УСБУ в Чернівецькій області.





Чернівці
12.10.2019 | 12:27

Масштабні лісові пожежі у Каліфорнії, загинула людина


Полум’я спалахнуло в ніч на четвер, 10 жовтня, і до пів дня п’ятниці охопило близько 7500 акрів землі (понад 30 квадратних кілометрів)

Агентство повідомляє, що в передмісті Лос-Анджелеса вогонь знищив містечко з будинків на колесах

В американському штаті Каліфорнія через масштабні лісові пожежі на території штату евакуювали понад 100 тисяч людей.

Про це повідомляє Reuters.


Відомо, що в результаті лісової пожежі загинув один чоловік, у якого стався серцевий напад.

Агентство уточнює, що полум’я спалахнуло в ніч на четвер, 10 жовтня, і до пів дня п’ятниці охопило близько 7500 акрів землі (понад 30 квадратних кілометрів), «перетворившись у найбільшу і найлютішу природну пожежу у Південній Каліфорнії».

Вогонь швидко поширився через суху погоду та вітер.
Велика частина штату залишилася без світла — від електропостачання відключили 20 тисяч приміщень в Лос-Анджелесі і графствах Сан-Бернандіно і Керг. Подачу струму також припинили на північ штату і в частині Сан-Франциско.

Агентство повідомляє, що в передмісті Лос-Анджелеса вогонь знищив містечко з будинків на колесах. Десятки людей постраждали. 

Державі повернуто 6 га лісу, яким незаконно заволоділа фізична особа

Ліси України є її національним багатством і перебувають під охороною держави (ст. 1 Лісового кодексу України). Захист інтересів держави у сфері земельних відносин відноситься до пріоритетних напрямів діяльності органів прокуратури Київщини.



Порушення вимог земельного законодавства в процесі розпорядження земельними ділянками лісогосподарського призначення набули поширеного характеру, в першу чергу з боку місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування при наданні їх у власність, користування, продажу та зміні цільового призначення.

Також типовими порушеннями є надання у власність таких земельних ділянок органами влади під видом інших категорій земель.

Так, Київським апеляційним судом 09 жовтня 2019 року задоволено апеляційну скаргу прокуратури Київської області та постановлено рішення про витребування на користь держави в особі Кабінету Міністрів України 6 га земель лісогосподарського призначення із незаконного володіння фізичної особи.

Підставами для звернення до суду стало грубе порушення вимог Земельного та Лісового кодексів України органом державної влади при розпорядженні землями вказаної категорії, які відповідно до закону не можуть перебувати у приватній власності.

Прокуратура Київщини і надалі у судовому порядку продовжить займати активну позицію щодо повернення в державну власність лісових земель, які становлять особливе природоохоронне значення для регіону та перебувають під охороною держави.

Джерело: Пресслужба прокуратури Київської області

11 жовтня 2019

Около 100 тыс. жителей Калифорнии эвакуированы из-за природных пожаров

ВАШИНГТОН, 11 октября 2019, 20:39 — REGNUM Около 100 тыс. жителей американского штата Калифорния были эвакуированы из-за природных пожаров, с которыми до сих пор не удаётся справиться, сообщает 11 октября полиция Лос-Анджелеса на своей странице в Twitter.

По информации правоохранителей, для временного размещения эвакуированных созданы четыре эвакуационных центра.



Под угрозой возгорания находятся не менее 25 тыс. жилых домов.

Напомним, в ноябре 2018 года в Калифорнии из-за подобных пожаров погибли 85 человек, пострадали почти 14 тыс. домов, 528 коммерческих строений и свыше четырёх тыс. строений иного назначения.

Пожарная служба штата заявила, что причиной возгораний стали линии электропередачи, принадлежащие компании PG&E.


Читайте ранее в этом сюжете: Алтайский край опасается начала масштабных пожаров из-за жары

ИСТОРИЯ ВОПРОСА

Лесной пожар – неконтролируемое стихийное распространение огня в лесу. Является частным случаем более широкого понятия – ландшафтного пожара, при котором горение распространяется в любой природной среде.

В большинстве случаев причиной лесных пожаров становится деятельность человека. Это может быть случайное распространение огня из-за неосторожности, потеря контроля при намеренном сжигании растительности или отходов, в некоторых случаях причиной является злой умысел. Естественные лесные пожары обычно происходят из-за удара молнии.

Лесные пожары бывают беглые, когда выгорает только сухая трава, кустарники и подлесок, и устойчивые, при которых лес выгорает практически полностью. Также лесные пожары бывают низовые и верхушечные. При низовых горение распространяется по земле, а при верхушечных – от кроны к кроне. Особый случай – подземные пожары, при которых горит торф.

Лесные пожары не только уничтожают лес, но также могут приводить к массовым пожарам в населённых пунктах или отравлениям людей продуктами горения. Для профилактики лесных пожаров проводятся вырубки сухого леса и создаются противопожарные просеки в лесах.
Из-за больших площадей горения обычные методы тушения для лесных пожаров малоэффективны. Для тушения применяются изоляция очага пожара экстренной прокладкой противопожарных полос, или большие объёмы воды, сбрасываемые со специально оборудованных самолётов и вертолётов.

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта


ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ

від 19 серпня 2019 року N 380

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державна регуляторна служба України відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянула проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів і Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів" (далі - проект постанови), а також документи, що додаються до нього, подані листом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 24.07.2019 N 37-13-7/16073.

За результатами проведеного аналізу проекту постанови та відповідного аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) встановлено:

проектом постанови пропонується затвердити зміни до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів і Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів.

Однак проект постанови не може бути погоджений у запропонованій редакції з огляду на таке.

Згідно з вимогами статті 1 Закону документом, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики - є Аналіз регуляторного впливу (далі - АРВ).

У даному випадку наданий розробником АРВ до проекту постанови містить формальний опис запропонованого ним регулювання, не є інформативним та не відповідає вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151) (далі - Методика).

Відповідно до пункту 13 Методики результати проведення АРВ викладаються письмово згідно з додатком 1 до цієї Методики.

1. Так, у розділі I "Визначення проблеми" АРВ згідно з вимогами Методики розробник повинен чітко визначити проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання, визначити причини її виникнення, оцінити важливість зазначеної проблеми, зокрема навести дані у цифровому чи кількісному вимірі, що доводять факт існування проблеми і характеризують її масштаб, визначити основні групи, на які вона справляє вплив, а також обґрунтувати, чому проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів та діючих регуляторних актів.

Разом з тим в АРВ до проекту постанови розробником наголошено на необхідності зміни існуючого правового регулювання господарських та адміністративних відносин у зв'язку з його недосконалістю. Однак ним не зазначено практичних аспектів проблем, які виникають при існуючому регулюванні та потребують вдосконалення. При цьому при визначенні проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, розробник обмежився лише текстовим описом проблеми. Не наведено жодних даних у числовій формі, які б обґрунтовували наявність проблеми, її масштаб та важливість, а також не охарактеризовано та не оцінено сфери, на яких проблема має найбільший негативний вплив.

Зазначене не відповідає вимогам статті 4 Закону, зокрема принципу доцільності - оскільки розробником не доведена наявність проблеми, що потребує державного втручання, та не обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою її вирішення.

2. У розділі II "Цілі державного регулювання" АРВ розробник повинен чітко визначити мету державного регулювання, що має бути безпосередньо пов'язана з розв'язанням проблеми.

Натомість у цьому розділі зазначено, що головною ціллю прийняття проекту постанови є приведення Технічного регламенту затвердження типу у відповідність до Директиви 2003/37/ЄС та урегулювання проблемних питань, зазначених в розділі I цього Аналізу регуляторного впливу, що досягається доповненням наявними в зазначеній Директиві додатками та уточненням окремих положень, зокрема щодо терміну дії сертифіката затвердження типу та кількості документів, які надаються під час реєстрації.

Проте задекларовані розробником цілі державного регулювання є формальними, абстрактними та не вимірюваними. Зокрема, розробником не визначено індикаторів зменшення масштабів проблеми, що характеризувало б досягнення мети регулювання.

Таким чином, розробником порушено принцип адекватності, оскільки належним чином не обґрунтовано, наскільки така форма державного регулювання відповідає вирішенню існуючої проблеми.

3. У розділі III "Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей" розробник повинен визначити всі можливі альтернативні способи вирішення існуючої проблеми та оцінити вигоди і витрати держави, населення та суб'єктів господарювання від застосування кожного з них.

Проте оцінка впливу на сферу інтересів держави та громадян, результати якої надані у пунктах 2.1 і 2.2 даного розділу АРВ, здійснена недостатньо інформативно з формальним описом загальних процесів та за відсутності статистичних даних, які б підтверджували визначені розробником твердження.

Також проведена розробником оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання не дозволяє встановити реальний вплив запропонованого проектом постанови регулювання на таких суб'єктів. Розробником не надано економічних розрахунків, зокрема, щодо затрат суб'єктами господарювання часу і коштів на процедури, що передбачені проектом постанови, що у свою чергу не дозволяє перевірити їх достовірність та інформативність.

Зазначене не дозволить в подальшому об'єктивно оцінити, наскільки обраний розробником спосіб державного втручання відповідає проблемі, що потребує врегулювання, та наскільки його застосування буде ефективним для її вирішення.

4. У зв'язку з неналежним опрацюванням попередніх розділів АРВ у розділі IV "Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей" розробником не доведено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей, не проаналізовані причини відмови від застосування того чи іншого способу та аргументи на користь обраного, що є порушенням принципу ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави.

5. У розділі V АРВ "Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми" розробником не описано механізму дії запропонованого регулювання з урахуванням основних бізнес-процесів, які потрібно буде забезпечити суб'єктам господарювання для реалізації його вимог. При цьому розробником не враховано, що механізм реалізації регуляторного акта має бути безпосередньо пов'язаний із цілями та очікуваними результатами регуляторного акта, тобто яким чином будуть діяти норми проекту постанови та якою прогнозується ситуація після набрання регуляторним актом чинності.

6. За даними, наведеними розробником, у сфері дії проекту постанови, господарську діяльність здійснює 47 суб'єктів малого підприємництва, що складає понад 10 % у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких поширюється регулювання. Зважаючи на це, розробник на виконання вимог пункту 8 Методики у розділі VI АРВ "Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги" повинен був забезпечити проведення М-Тесту.

Однак в АРВ до проекту постанови М-Тест згідно з додатком 4 до Методики не проведено, що не дозволяє вимірній вплив регулювання на суб'єктів малого підприємництва, не оцінені витрати, які вони понесуть внаслідок провадження регулювання, що, як наслідок, унеможливлює визначення необхідності вирівнювання питомої вартості навантаження між суб'єктами великого, середнього та малого підприємництва шляхом запровадження компенсаторних механізмів для суб'єктів малого підприємництва.

7. Розділ VIII АРВ "Визначення показників результативності дії регуляторного акта" заповнено з порушенням вимог пункту 10 Методики. Так, розробником, окрім основних показників, що характеризують результативність регуляторного акта, наведено лише два додаткових показники результативності регуляторного акта.

Зазначене є порушенням вимог Методики, яка передбачає що слід визначити не менше ніж три кількісних показники, які безпосередньо характеризують результативність дії регуляторного акта та які підлягають контролю (відстеження результативності).

Крім того, розробником не наведено прогнозних показників результативності дії регуляторного акта у кількісному виразі.

Порушення розробником вимог Закону та Методики в частині визначення показників результативності та заходів з проведення відстеження результативності регуляторного акта не дозволить у подальшому належним чином провести відстеження його результативності, як передбачено статтею 10 Закону.

Крім того, статтею 7 Закону встановлені вимоги щодо затвердження і оприлюднення регуляторними органами планів діяльності з підготовки ними проектів регуляторних актів на наступний календарний рік до 15 грудня поточного року.

Такий план діяльності повинен містити визначення видів і назв проектів, цілей їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.

При цьому згідно з частиною четвертою статті 7 Закону, якщо регуляторний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого цим регуляторним органом плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, цей орган повинен внести відповідні зміни до плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.

Такі зміни до плану діяльності також підлягають обов'язковому оприлюдненню не пізніш як у десятиденний строк після їх затвердження.

Однак під час попереднього розгляду з'ясовано, що проект постанови не внесений до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у Міністерстві аграрної політики та продовольства України на 2019 рік у порядку, передбаченому статтею 7 Закону. Зазначене порушує один з ключових принципів державної регуляторної політики - принцип прозорості та врахування громадської думки.

Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду положень проекту постанови та аналізу його регуляторного впливу встановлено, що даний проект постанови розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики - доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також вимог статті 8 цього Закону в частині підготовки АРВ з урахуванням вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (зі змінами).

Ураховуючи вищенаведене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державна регуляторна служба України вирішила:

відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів і Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів".

Голова Державної
регуляторної служби України

К. Ляпіна